České dráhy nechají další měsíc část lidí doma, dostanou 80 % mzdy
Speciální evakuační vlak z Prahy na polsko-ukrajinské hranice. Foto: Václav Rubeš / České dráhy
České dráhy se dohodly s většinou odborových organizací s výjimkou, že i v květnu část zaměstnanců zůstane doma. Na rozdíl
Neskutecnej bordel. Jediné přijatelné řešení- všichni do práce a za plnou mzdu! Pokud chtějí šetřit, ať redukují management!
Však on ten management brzy ZASE bude kňourat, abychom pro ně dělali přesčasy… Ale, to víte, mě se to volno zalíbilo natolik… Doma jsem stihl spoustu práce, kterou jsem loni, při těch přesčasech, nemohl absolutně stíhat. S dětmi si to volno skvěle užíváme. Dokonce jsem si našel malý vedlejší příjem prací u počítače z domova – kdo ví, třeba z toho bude nové zaměstnání. DĚLÁVAL jsem přesčasy pro krásné oči našeho chlebodárce (já idiot, ani nevím PROČ), který se mi odměnil tak, jak se odměnil… Ale díky této krizi jsem zjistil, že existuje i něco jiného, než jen ta práce.… Číst vice »
No,vzhledem k tomu,ze firove jsou v poslednich letech velice dobre placeni,tak 70-80% platu za „houmofis“ neni pro ne zadna traga.
No že 80 procent není žádná trága s tím bych souhlasil, ale 28 tisíc čistého ( cca 38 hrubá) včetně příplatků za normu ( do normy je potřeba započítat i 50 hodin přerušení, takže jste nad 200 hodin v práci) mi zase už tak úžasné nepřijde..
Včetně samozřejmě i nepravidelných nástupu a koncu v kteroukoliv denní a noční hodinu
Fírové jsou dobře placeni, ale určitě ne u ČD
To máš recht… 70-80% průměru, kterej sem si pěkně vymazlil loňskými přesčasy, to opravdu není k zahození 😉 Pojď jezdit a nebudeš muset závidět 😉
Nevim kde se stala chyba ale jedni jsou nuceni k prescasum a druzi jsou doma za 70/80%.
Zejmena u obsluhy vlaku by to nemel byt problem kdyz nepotřebují seznání se strojem ci trati…
To se ale mylite. Obsluha vlaku, tedy vlakvedouci a pruvodci seznani dela a podepisuje a obsluha techniky s niz treba neni seznamen take obsahuje urcite riziko, ktere ma na triku. Napriklad plosiny, ale i dvere, kde soupravy typu WTB 163 + Sysel a neco mezi tim jsou taky kazdej pes jina ves.
A jen dodam, ze jsem si nevsimnul, ze by „HO“ vs. prescasy fungovaly v ramci jednoho strediska. A ono hnat Prazaka buh vi kam taky vzdy jednoduche a i vyhodne.
Těch 80% rozhodně není málo peněz, myslím že takové opatření jed docela slušné.
Já mám ve fabrice jen 60% a zároveň to doprovází snížení mezd asi o 15% až 25%, samozřejmě s poměrně nejasnou budoucností výroby i firmy.
I to vnímám poměrně pozitivně, většinu lidí čekají velké změny a hodně lidí si přerovná své priority. Na tom určitě není nic zlého.
Dole se šetří (prd dva dny, ale nařízeno skoro 2 týdny doma, práce neubylo a prej pak zůstanu déle, zdarma 🖕) a na nábřeží se vyplácí 10 tisícové odměny za coronavirus.
komu?
Můžete to konkretizovat, nebo je to jenom nepodložený kec??
Je to jenom kec
úžasné, ČD cargo má v Ostravě přibližně pořad stejné množství práce ale ubrali směny a ještě je zkrátili takže došlo ke sníženi mezd a práce zůstala stejná. A odbory na to kašlou
přesně to stejné se děje v Břeclavi
Dobře je že se optimalizuje práce, špatné je, že se pod hlavičkou Corony platí méně. Odbory jsou zlo.
Pod Vepřovou je doma za 70% cca 10% fírů, a většina celý měsíc.
Vokoun to povazuje ze jedna odb.organizace chce pro zamestnance vic… Kazdy si muze udelat obrazek za koho kope
Za nehoraznost *