České dráhy nasadily v Praze a Středočeském kraji první jednotky CityElefant s Wi-Fi
Jednotka CityElefant na Negrelliho viaduktu. Foto: České dráhy
Součástí úprav je nové čalounění sedaček nebo výměna podlahy.
Součástí úprav je nové čalounění sedaček nebo výměna podlahy.
Mně přijde vtipné, že dřív měla wifi i ostravská MHD, včetně možnosti dobíjet nejen ze sítě 230, ale i z USB. Poloha zásuvek je komická, ale budiž; v jiných vagónech bez problémů přežívají zásuvky pod sedadlem… Řešit otvírání dveří jakkoliv jinak, než jedním tlačítkem u dveří, které cestující zmáčkne kdykoliv během jízdy, fírovi se objeví info o požádání (které buď ignoruje, protože tam staví stejně, nebo vyhoví, vyšší level je propojit systém s informací o pozici a přítomnosti zastávky na znamení, jako mají autobusy MHD :-))) a po zastavení se dveře samy otevřou, je nonsens a byl nonsens už před… Číst vice »
Wifi a zásuvky mají už několik let i mnohem menší dopravci, tady ČD opět mohutně zaspalo. (Zásuvky, wifi, infivindi ztlumitelné osvětlení jako v 001 a 002).
Jinak je Elefant celkem povedené vozidlo, které v pohodě dá další dvě dekády…
No bez WI-FI si dnes někteří nezavážou ani tkaničku od bot.
Když máte notebook, není cesta „zabitý čas“.
Ano, wifi na krátkých cestách, jídlo a kafe na delších, je pro mě zásadní argument použít vlak.
První třída se sdílenou područkou? Jakto?
Trend – ekonomizace. Tak to dnes chodí. Bohužel. Podívejte se do jiných, soudobých či novějších příměstských jednotek. Řada z nich 1. třídu nemá a spousta z těch, co ji ještě mají, tak např. v podobě uspořádání sedadel 2+2 jako ve druhé třídě, s podobnou roztečí, stejným typem sedaček a maximálně lepší opěrkou hlavy nebo s područkami, které „dvojka“ nemá anebo není v sezení rozdíl vůbec žádný a jen je dosazen třeba velký, rozkládací stolek místo malého či větší počet zásuvek.
Myslím, že to jezdí už tak čtvrt roku, i když přesně neřeknu.
Já na 471 se zásuvkami narazil už 15.prosince
A na jaké trasy budou nasazovány?
Postupně na všechny kromě Moravskoslezského kraje.
Na Opava – Těším budou taky ty push-pully?
wifi a zasuvky to je pokrok
Lepší pozdě než nikdy…
Jenom se zeptam, a dosadi tam konecne i vypinace svetel, tak jako jsou osazeny u tech prvnich souprav?
Ty zrcadlova okna jsou desny, alespon by si clovek nepripadal jako ve vyloze odkud je na nej videt jako na osvetlene zbozi a opacne z vlaku je to jako by clovek koukal do zrcadla.
Ty ásuvky v úrovni hlavy jsou proč? Není nic lepšího než když se vám okolo hlavy motá kabel, nedejbože cizí.
Dá se nějak takto modernizovaná souprava poznat na první pohled? Třeba podle těch oranžových info panelů?
Modernizovaná souprava má oranžové transparenty ukazující trasu, původní varianta má žluté. To je prakticky jediná změna viditelná zvenčí, pokud člověk nestojí u jednotky.
A platí to i naopak?
Tzn. pokud jsou oranžové panely, tak je to nová souprava?
Obávám se, že asi ne.
To současné otvírání dveří, to je světové unikum. Na něj už by se měla vtahovat ochrana kulturního dědictví.
Mě to přijde lepší než ošmatlávat půlku vlaku.
Zákaz předvolby, každé křídlo zvlášť. 🙂
Aby náhodou pobyty Os nebyly krátké.
Ano,je to světové a pro cestující nejlepší,ale zase na onj chudák fíra,co veze např 4 jednotky. Při téhle modernizaci se již nedá prochazet skrz jednotku a většina servisáků podlahových krytin otevírá nozové odjištění nástupních dveří. A když máte ty 4jednotky a udělá to na posledním voze,tak se projdete…
Jak nedá procházet, čelní dveře 071 jsou zazděné?
🙂
Také by již mělo mít ovládání dveří klasickou předvolbu – tak jako v busech.
A signalizuje se fírovi, mohlo by to při včasném zmáčknutí taky fungovat jako „zastávka na znamení?“
Ešusy mají extra tlačítko pro zastávku na znamení.
Ale z nějakého důvodu moc nepoužívají…
Mohli by to zkusit třeba v Chuchli a Srbsku…
Zastávka na znamení je na tratích, kde se nejezdí asi tak čtyřicítkou, v podstatě nepoužitelná, protože ten vlak by tam musel stejně výrazně přibrzdit, takže to nemá cenu řešit. V případě té Chuchle by spíš dávalo smysl omezit počet spojů, které by zde ve špičce zastavovaly, u Srbska to ani nemá smysl řešit, protože tam jezdí 1-2 pár(y) spojů za hodinu. Ale uvidíme, třeba bude Chuchle v mírně posunuté poloze vytíženější.
To ano, nicméně byl by to trolling na cestující, povinnost zmáčknout dvě tlačítka.
No, mít či nemít wifi ve vlaku mi zní podružněji než mít či nemít spolehlivou a technicky způsobilou dopravu. Platí to i v souvislosti s datovými tarify, které jsou již dostupné kdekomu. Přečalounění lze chápat jako opravu starého poškozeného, takže jde o splněnou podmínku serioznosti. Více by to chtělo zapracovat na pohonném a ovládacím ústrojí směrem k efektivnosti a spolehlivosti.
No když už by si mělo s jednotkou dít něco vyloženě po technické stránce, tak zrovna u 471 by to chtělo vzít komplet (jednotka je jen na stejnosměr, pouze 1 vůz s hnanými nápravami, pouze třívozová varianta – byla by vhodná i čtyřvozová, asi trochu zbytečně hlučná klimatizace – dnes už by se dala udělat tišší), ale hádám, že to už by pak bylo výhodnější raději koupit rovnou celou novou jednotku.
čtyřvozová jednotka – toto jde udělat hned, s konfigurací 471-071-071-971 se počítalo od začátku konstrukčně i v software a je to tak i otestované, trakčně ale nic moc napájecí soustava – ve 471 není pro trafo místo (na rozdíl do Jánošíka 671), uvažovalo se o vložení trafovozu, ale ten by si jako úplně nový typ vozu musel projít všechny razítka a zkoušky, takže přestavba 471 na dvousystém je jen v hypotetické rovině více hnacích vozů – jednotku lze poskládat i 471-071-(071)-471, ale jedna z těch 471 musí být pasivní (chová se pak jako 971); k tomu, aby byly obě aktivní,… Číst vice »
Ano svým komentářem jsem chtěl právě říct, že u 471 už v podstatě žádné technické změny nemají smysl. První úpravou, která by byla totiž potřeba, by bylo přidání trafovozu a to zvlášť kvůli schvalování, jak jste popsal, nedává moc smysl. Jinak soupravu 471 – 071 – 071 – 971 lze složit samozřejmě hned, ale, jak jste řekl, nebude trakčně nic moc, takže by byla maximálně tak pro trať 171, a navíc by pak musely být i soupravy 471 – 971, což nejsou soupravy pro tratě 011, 171, 221, 232 (asi ani pro 091).
Dvojče by mohlo jezdit na S49, ale to je tak jedno nebo dvě.
Pokus s dvojčetem byl v rámci prototypů 001, 002, pro nedostatek kapacity se pak dodělával vložák 071 002.
Vidíte, a mi jako cestujícímu je pohonné ústrojí úplně, ale úplně ukradené :).. Chci ve vlaku služby, které mohu při cestě využít, jako je třeba WiFi, díky které můžu při cestě pracovat 🙂 a datové tarify, které jsou k vůli kartelu nejdražší v Evropě sem opravdu netahejte
Bohuzel jako clovek z provozu vidim, jak si toho lidi „vazi“: Toalety ponicene a pocmarane azaz, stolecky taky, pod nema i nekdy zvykacky, poskrabane skla, rozrezane sedacky atd. :/
A to nemluvim o expertech, co ukradli SIM karty z nekterych vagonu…
V tomto je mi lito, jak CD to pusti do provozu pekne a vylepsene, daji za to velke penize, ale casem to zase lidi ponici…
To by chtělo zjistit na jaké trase se takto demolují soupravy a tam nasadit ty největší zgarby. Lidi pak můžou nadávat spoluobčanům, ne ČD.
Myslíte si, že si lidí mslí, že ty vlaky ničí někdo od ČD?
ne, ale nadávají, že to nechávají jezdit poničené. stejně jako pokálený záchod s rozmotaným papírem je problém ČD a ne toho prasete, co to spáchalo
Přesně. Za cokoliv špatného, nefunkčního může v očích většiny cestujících ČD. Nikoli ten, kdo to zničil…bohužel.
Vážně si myslíte že jsem to myslel takto?
no, spíš na těch linkách, kde je ničeno, u toho zkusit někoho lapit.na poprvé by to skončilo klidně jen podmínkou, ale jít si kvůli dalšímu záchytu při rozřezávání sedaček na pár měsíců sednout asi chce málokdo
Otázkou potom je, zdali není na čase vlaky, kde dochází k vandalismu nejčastěji (podle mého názoru právě 471) osadit vnitřním i vnějším kamerovým systémem. V MHD i ve vlacích v zahraničí se mi to zdá jako už relativně běžná věc.
Otázka je, jestli by to pomohlo…“profesionální ničitelé“ by si našli cestu jak ničit dál…
Třeba by ukradli i tu kameru…
Holt je to tady samej dobytek. Tak mě napadá, jak by to vypadalo, kdyby byla znovu zavedena 3.třída. Lidi by si to dřevo asi brali domů do krbů nebo na táborák a všude by byly očesané vagony.
Ještě když jsem chodil na střední, tak někteří spolužáci měli na intru na pokoji spoustu součástek z vozu B. Jsem si z nich dělal srandu, že si za chvíli sestaví celé Béčko.
Jó takhle sedačka z AB349…to by bylo jiné kafe…
Tak to bohužel u některých je, ala řešení, že se nic nového dělat nebude a budeme jezdit jen v pojízdném šrotu, se mi nezdá jako ideální. Není důvod trestat i lidi, kteří za to nemohou, navíc by pak všichni, kdo mohou, přesedli na auto a silnice by byly ucpané ještě mnohem víc než předtím.
Hadam, pan je nadrazak z ČD tabora, cestující jsou pro něj substrát a musit ho vozit je za trest. Ideálně jen brát dotace a brát platy za nic.
Tlačítka s předvolbou – už 25 let po T3M2 Dveře Volí Cestující? Halelujá.
Jenže to není problém tlačítka, ale řídicí jednotky dveří.
A dočkají se někdy Elefanti i nového laku? Je zvláštní, že některé lokomotivy nebo vozy prošly už několika najbrtími laky, ale Elefanti dál jezdí ve 20 let starých barevných schématech. Mají na to nějakou výjimku nebo se jim do toho prostě nechce?
čekají na nové schéma pid? 🙂
Jestli náhodou není problém v tom, že Elefanti jsou nejčastějším terčem sprejerů v okolí Prahy…
Kde je vlastně ti sprejeři vůbec napadají? Na odstavném nádraží nebo někde v koncových stanicích? Jestli by nestačilo vylepšit ostrahu.
Oni ty koncové stanice v síti PID je moc a tak to asi ohlídat vše nejde. Spíše by to chtělo nějaký omyvatelný lak, kterým po průjezdu myčky odstraní graffity
Panťáky se přes noc odstavují v každé obratové stanici mimo Prahu, kvůli ranním dojezdům do Prahy. To by musela být ochranka v každé z nich a to je nereálné.
Proč by to bylo nereálné? Nemusí to být jen ochranka, funguje i oplocený a osvětlený areál. A stanic je 5, ve většině z nich je možnost oplotitelné vlečky.
Téda, to je věc. Dráhy se probraly. 😀😀
Proč jsou opět zásuvky 1,5 nad zemí? Proč nejsou v úrovni stolku, aby bylo možné nabíjený mobil používat nebo odložit na stolek? Taktéž zdroh notebooku visící na stěně není optimální. Ví někdo, jaký je k tomuto umístění důvod?
Jen se domnívám, že je to prostě nejlevnější a nejjednodušší řešení.
Čekal bych, že se sáhne jen do stropních panelů, do kterých se možná sahá už i kvůli osvětlení. Zatímco v případě stolků by bylo potřeba řešit panely boční…takže ano, je to nejjednodušší a nejlevnější řešení. Plus může být důbod i vandalismus – zásuvku pod sedadlem či pod stolkem zalepíte bez povšimnutí žvýkačkou, ale když je na stěně nad sedadly je šance, že vás u toho někdo uvidí…
Pár jsem jich už zalepil a nkkdo si toho nevšímal, kde berete, že si vás někdo všímá? 🙂
Za zásuvky palec nahoru, ty rozhodně přijdou vhod.
A na vnitřní displeje taky došlo, kolikrát to byl rozsypaný čaj. Ty zásuvky v první třídě nad hlavou teda nic moc…
Myslíte klasické panely, nebo ty pokusy s obrazovkami?