České dráhy nasadily na Děčínsku s půlročním zpožděním všechny jednotky Desiro

Jednotka Siemens Desiro Classic pro provoz v Ústeckém kraji na lince U8. Foto: České dráhyJednotka Siemens Desiro Classic pro provoz v Ústeckém kraji na lince U8. Foto: České dráhy

Jednotky čeká ještě modernizace interiéru.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kuba2

„Při takovýchto nákupech se vždy díváme na to, aby se jednalo o osvědčené a bezbariérové vozy“
Tak to je asi nějaké novum, nebo jak jinak si vysvětlit tento podařený nákup: https://zdopravy.cz/casu-dost-cast-slibenych-jednotek-pro-olomoucky-kraj-po-peti-letech-nevyjela-cd-cekaji-na-zos-zvolen-190008/

Kubrt

Oni to byly 743.2 s jedním až dvěma Bdtn.

Jiří Kocurek

Au, 66 + 37 + 37 tun vs. 69t Desiro.

Michal M

Zdroje jsou…

Brejlovec753

No a? Vždyť to má shodné náklady na provoz. Ale jinak se musím smát, když někdo komentuje něco, o čem moc neví.

Miroslav

Pravděpodobně by mohli sloužit na U6 (Teplice – Radejčín), nebo v horším případě náhrada za rozbitého Pantera/Sysla.

Kubrt

Nemohli. Pantery nahrazuje sysel s esem a sysly jiný sysel. V Radejčíně se nedá objíždět a kapacitně tam je ten sólo motorák taky dostatečný.

noerf

Jaké je využití cestujícími na této trati? Loni jsem jel odpoledne z Ústí směrem na Děčín po pravém břehu Labe a v nové jednotce řady 654 pro 120 lidi jsme byli celkem tři cestující.

Nikola

To jste chytil celkem průměrně obsazený spoj. Některé vozí čistou 0 některé i 10 cestujících.

Miloš2

Jel jste po jiné trati,než je uvedena v článku.

Miloš2

Nějako se vypařil můj příspěvek.Tak druhý pokus.Linka U8 není trať Střekov – Děčín.Jinak je to tak jak píšete.Ono tam jezdí v souběhu několik autobusuvých linek,podstatně častěji se zastávkamy uvnitř obcí,tak se není co divit.

Bez přezdívky

Tam dřív bohatě stačila RegioNova, o které bych si troufl tvrdit, že má emise lepší než ten velký krám co tam vozí vzduch teď… Ale holt se asi kraj utápí v penězích a může si to dovolit…

rzc

Porad nechapu proc do Sluknova jezdi toto a z Usti do Litomeric ty nejvetsi slupky v republice. A to je jeste dohani ty slupky z trati Praha-Usti.

Jan

Kolikpak stály za půl roku národního dopravce pokuty od Ústeckého kraje za jejich nahrazování Regionovami apod.?

55p

článek nečetl, ale komentování to nevadí 😉

Dusmor

Asi se každému z nás zobrazuje jiný článek.
Já tam vidím pouze kolik stál nákup jednotek a kolik je roční platba kraje. A že zaplatí méně. Ale o kolik méně, to tam opravdu neumím najít.

Bez přezdívky

Vyplatilo se to jak kraji tak ČD, takže spokojenost na obou stranách…

Kubrt

Kraji se to vyplatilo asi tak, jako když jsem včera místo normálního oběda měl vlašák z kelímku. Jako jo, bylo to levnější, ale že by to ve mě vzbudilo nějakou spokojenost, říct nemůžu.

Danny

Na druhou stranu, pokud z Vlašáku nemáte salmonelu, tak si na něj za týden ani nevzpomenete.

team

Dokonce ta zelená tomu sluší.Moravskoslezský kraj místo otřesné a drahé modernizace řady 811 mohl také objednat desiro nebo šarka.

Aadd

S 810 (a všemožnými rekonstrukcemi) na věčné časy a nikdy jinak! 😁

Jiří Kocurek

A zakončí se to přestavbou a autobus.

M474003

Jak se dá přestavět autobus na autobus?

Pražák

Nasadí se jiná kola (větší a gumová) 😉

silenysotous

Tak von se šukafon v MSK (ve Studénce) vyráběl, tak ho tam asi někteří mají za nejlepší, nejpohodlnější a nejsvatější železniční vozdidlo, a proto teď šukafony v novém jezdí ze svého rodného města do Veřovic…

Jan

Jen se zeptám, co nám na zmodernizovaných vozech řady 811 tak moc vadí? Co jsem koukal, tak po modernizaci mají wifi, klimu, USB zásuvky a celkem pěkný interiér (takže vlastně aktuálně více, než třeba ta desira). Na tratě lokálkového charakteru (nvm přesně kde to tam jedzí, ale hádám, že na koridoru to nebude) to je za mě stále ta nejlepší volba, kapacitou to většinou stačí, nabídne to stejný komfort, jako moderní jednotka a navíc provoz vyjde na necelou polovinu ceny, jako třeba shark, či desiro.

Kubrt

811 kromě lokálek jezdí i na dvouhodinovém rameni Opava – Rýmařov. OK, celou tuhle trasu asi nikdo nepojede, na to je lepší autobus. Nicméně v místní dopravní obsluze je dneska zcela na místě nějaká forma bezbariérovosti, což prostě 811 nesplňuje a jejich rekonstrukcí se zakonzervovaly na dalších 10-20 let.

Jiří Kocurek

Co vadí na 811?
Nízkopdolažní vstup zcela chybí. Pro matky s kočárky, lidi o berlích ať už věkem nebo zraněním v pohybu omezené, pro ty je daleko lepší autobus. Devítkové Karosy už jsou taky minulostí.

team

Tak jsou to vyhozené peníze rekonstrukce stála 14mil./kus. Sedačky nejsou moc pohodlné klima hlučná .. wc gravitační a wi-fi dlabu mám neomezená data. Na trat Veřovice-Studenka a Krnov -Opava to nepatří .Raději ojetinu než tohle.. Doufám že vyjedou bateriové pantery.. a bude klid od těchto střepu.811 si vymyslel kraj a zase to nedomyslel..

Gajda

Na kolejích se to chová taky dost odlišně, podvozek Desira patří do tohoto tisíciletí, 811 dost do minulého. Rozjezdy a další věco jsou taky o parník jinde. Nemá to schody u dveří a třeba kolo do toho zapadne jako nic, zato do 811 je to malej hlavolam.

Permonik

No Desiro…. Shark ještě se vyrabí? Spíše RegioFox. Ale 811 byl,je přechod před BEMU.

Jiří Kocurek

Ojetá a upravená RS1, trochu víc peněz, o hodně víc muziky.

811 je taky předělávka ojetiny, starší a horší ojetiny.

Permonik

Tak vyhodou je nizkopodlažnost, ale furt je to dvakrát větší stroj.

Azkaban

Proč vlastně na U8 dojezdily původní RegioSharky?

Kubrt

Ke konci GVD 2023 tam doběhla smlouva a ČD ty tehdejší děčínské sharky zasmluvnily ve Zlínském kraji. Tam, respektive v depu Valašské Meziříčí, vznikla větší skupina těchto vozů, což dává smysl, než mít třídenní turnus v Děčíně. Byl předpoklad, že desira plynule navážou, ale jak známo, to se zadrhlo. Samozřejmě tím zase vznikla osamocená skupina desir v Děčíně..

watslaw

Z hlediska oběhů a záloh asi ano, ale z hlediska údržby myslím chtěli udržovat i desira DLB a Arrivy, takže by to byla větší skupina.

Kubrt

A realizovala se tahle myšlenka? To by samozřejmě dávalo smysl.

watslaw

Nevím.

Zamestnanec

Ano, v Liberci depo CD obsluhuje i Desira Trilexu a Arrivy.

Kubrt

Díky. A tyto 642.4 ČD se taky udržují v Liberci?

Apollo 17

Protože Ústecký kraj hledal nejlevnějšího dopravce tak dlouho, že ČD zasmluvnily Sharky jinde. Pak nikoho lepšího nenašel, tak podepsal v únoru 2023 smlouvu s ČD od prosince 2023.
Podobně otálel při vypsání VŘ na dopravce pro el. páteř Ústeckého kraje, kde dojde opět ke hluchému období, ve kterém odejdou vozidla,která tam jezdí a nová ještě nebudou.

Milda

Vidím správně na fotkách otevřená okna nouzové ventilace u jednoho vozu? Takže to teď začalo nově jezdit a hned tomu ve třicetistupňových vedrech odejde klimatizace? Tomu říkám teda zvýšení komfortu 🙂

Kamil Novotný

Vidíte dobře, fotka je z první jízdy, kdy opravdu klimatizace nešla. Nyní již cca měsíc dle informací funguje klimatizace narozdíl od Desir DB, Arrivy či Landerbahn bez problémů.
Bohužel klimatizace je slabým článkem těchto jednotek. Ovšem zase lednička od Pesy také není výhra.

Milda

To dává smysl, děkuji za upřesnění.

jouda

Ve Zlínském kraji se rozmohl takový nešvar, a sice v těch Sharcích klimatizaci vypínat. Až když si cestující začali stěžovat (uvnitř je po pár minutách už vedro, když je venku 30 stupňů a víc), tak šla průvodčí říct fírovi, aby ji zapnul.

Karl vB.

To by si měl ohlídat objednatel, tedy ZK.
Pokud by využil nějakou aplikaci, mohl by záporné podněty od cestujících získávat vcelku bezpracně a v dostatečném množství. Ty by pak mohl využít pro doplnění systému měření kvality výkonu zakázky dopravcem.

Francimor

Ti jde o to jak by řešil když si polovina bude stěžovat na zimu když to chladí a polovina když zapnutí není.

jouda

Vypínat klimatizaci ve vlaku, kde nelze otevřít okno, je hlavně systémově špatně.

Apollo 17

Jenže v těch Desirech nelze regulovat teplotu při běhu klimatizace.

Jiří Kocurek

To se mi nezdá, že by to nemělo ani termostat.

Apollo 17

Termostat to určitě má,ale obsluha ho nemůže ovládat(zvyšovat-snižovat teplotu).

Jiří Kocurek

Pak to ale není chyba vozidla, anóbrž předpisu.

Apollo 17

Jakého předpisu? Výrobce tam nenainstaloval ovladač teploty v oddílu.

Bez přezdívky

Typický příklad vozy na R20, tam klima být měla tak se tam daly jen nouzové veltilačky, klima se nikdy nenamontovala a v létě je v tom hic na chcípnutí… Zlatá stará B vedle toho…

Pája

Ten tu má dlouhou tradici v podobě vymrzlých trolejbusů. Desítky let za to ještě řidiči brali prémie, protože se měřila celková spotřeba vozu. Tzn. vypnout topení, brzdit jen vzduchem a hned byl vítěz tabulky. Sice kosa z Otrokovic až na Bartoška, obložení brečelo, ale NĚKDO byl spokojený. Potom byl odliv cestujících do aut a to bylo divení…..

M474003

Brzdit jen vzduchem? Elektrodynemická brzda má spotřebu?

Jiří Kocurek

Rovněž se mohlo někomu zdát, že klimatizace málo chladí a tak tomu pomohl otevřením okna.

fabec

Lidi bezne otviraj okna i pri klimatizaci