České dráhy nasadily na Děčínsku s půlročním zpožděním všechny jednotky Desiro

Jednotka Siemens Desiro Classic pro provoz v Ústeckém kraji na lince U8. Foto: České dráhyJednotka Siemens Desiro Classic pro provoz v Ústeckém kraji na lince U8. Foto: České dráhy

Jednotky čeká ještě modernizace interiéru.

Odebírat
Upozornit na
guest
30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Jetelina

Klasiky už nikde nejezdí?

Miroslav

Pravděpodobně by mohli sloužit na U6 (Teplice – Radejčín), nebo v horším případě náhrada za rozbitého Pantera/Sysla.

noerf

Jaké je využití cestujícími na této trati? Loni jsem jel odpoledne z Ústí směrem na Děčín po pravém břehu Labe a v nové jednotce řady 654 pro 120 lidi jsme byli celkem tři cestující.

Nikola

To jste chytil celkem průměrně obsazený spoj. Některé vozí čistou 0 některé i 10 cestujících.

rzc

Porad nechapu proc do Sluknova jezdi toto a z Usti do Litomeric ty nejvetsi slupky v republice. A to je jeste dohani ty slupky z trati Praha-Usti.

Jan

Kolikpak stály za půl roku národního dopravce pokuty od Ústeckého kraje za jejich nahrazování Regionovami apod.?

55p

článek nečetl, ale komentování to nevadí 😉

Dusmor

Asi se každému z nás zobrazuje jiný článek.
Já tam vidím pouze kolik stál nákup jednotek a kolik je roční platba kraje. A že zaplatí méně. Ale o kolik méně, to tam opravdu neumím najít.

team

Dokonce ta zelená tomu sluší.Moravskoslezský kraj místo otřesné a drahé modernizace řady 811 mohl také objednat desiro nebo šarka.

Aadd

S 810 (a všemožnými rekonstrukcemi) na věčné časy a nikdy jinak! 😁

Jiří Kocurek

A zakončí se to přestavbou a autobus.

Jan

Jen se zeptám, co nám na zmodernizovaných vozech řady 811 tak moc vadí? Co jsem koukal, tak po modernizaci mají wifi, klimu, USB zásuvky a celkem pěkný interiér (takže vlastně aktuálně více, než třeba ta desira). Na tratě lokálkového charakteru (nvm přesně kde to tam jedzí, ale hádám, že na koridoru to nebude) to je za mě stále ta nejlepší volba, kapacitou to většinou stačí, nabídne to stejný komfort, jako moderní jednotka a navíc provoz vyjde na necelou polovinu ceny, jako třeba shark, či desiro.

Azkaban

Proč vlastně na U8 dojezdily původní RegioSharky?

Kubrt

Ke konci GVD 2023 tam doběhla smlouva a ČD ty tehdejší děčínské sharky zasmluvnily ve Zlínském kraji. Tam, respektive v depu Valašské Meziříčí, vznikla větší skupina těchto vozů, což dává smysl, než mít třídenní turnus v Děčíně. Byl předpoklad, že desira plynule navážou, ale jak známo, to se zadrhlo. Samozřejmě tím zase vznikla osamocená skupina desir v Děčíně..

watslaw

Z hlediska oběhů a záloh asi ano, ale z hlediska údržby myslím chtěli udržovat i desira DLB a Arrivy, takže by to byla větší skupina.

Kubrt

A realizovala se tahle myšlenka? To by samozřejmě dávalo smysl.

watslaw

Nevím.

Zamestnanec

Ano, v Liberci depo CD obsluhuje i Desira Trilexu a Arrivy.

Kubrt

Díky. A tyto 642.4 ČD se taky udržují v Liberci?

Apollo 17

Protože Ústecký kraj hledal nejlevnějšího dopravce tak dlouho, že ČD zasmluvnily Sharky jinde. Pak nikoho lepšího nenašel, tak podepsal v únoru 2023 smlouvu s ČD od prosince 2023.
Podobně otálel při vypsání VŘ na dopravce pro el. páteř Ústeckého kraje, kde dojde opět ke hluchému období, ve kterém odejdou vozidla,která tam jezdí a nová ještě nebudou.

Milda

Vidím správně na fotkách otevřená okna nouzové ventilace u jednoho vozu? Takže to teď začalo nově jezdit a hned tomu ve třicetistupňových vedrech odejde klimatizace? Tomu říkám teda zvýšení komfortu 🙂

Kamil Novotný

Vidíte dobře, fotka je z první jízdy, kdy opravdu klimatizace nešla. Nyní již cca měsíc dle informací funguje klimatizace narozdíl od Desir DB, Arrivy či Landerbahn bez problémů.
Bohužel klimatizace je slabým článkem těchto jednotek. Ovšem zase lednička od Pesy také není výhra.

Milda

To dává smysl, děkuji za upřesnění.

jouda

Ve Zlínském kraji se rozmohl takový nešvar, a sice v těch Sharcích klimatizaci vypínat. Až když si cestující začali stěžovat (uvnitř je po pár minutách už vedro, když je venku 30 stupňů a víc), tak šla průvodčí říct fírovi, aby ji zapnul.

Karl vB.

To by si měl ohlídat objednatel, tedy ZK.
Pokud by využil nějakou aplikaci, mohl by záporné podněty od cestujících získávat vcelku bezpracně a v dostatečném množství. Ty by pak mohl využít pro doplnění systému měření kvality výkonu zakázky dopravcem.

Francimor

Ti jde o to jak by řešil když si polovina bude stěžovat na zimu když to chladí a polovina když zapnutí není.

jouda

Vypínat klimatizaci ve vlaku, kde nelze otevřít okno, je hlavně systémově špatně.

Pája

Ten tu má dlouhou tradici v podobě vymrzlých trolejbusů. Desítky let za to ještě řidiči brali prémie, protože se měřila celková spotřeba vozu. Tzn. vypnout topení, brzdit jen vzduchem a hned byl vítěz tabulky. Sice kosa z Otrokovic až na Bartoška, obložení brečelo, ale NĚKDO byl spokojený. Potom byl odliv cestujících do aut a to bylo divení…..

Jiří Kocurek

Rovněž se mohlo někomu zdát, že klimatizace málo chladí a tak tomu pomohl otevřením okna.

fabec

Lidi bezne otviraj okna i pri klimatizaci