České dráhy nasadily na Děčínsku s půlročním zpožděním všechny jednotky Desiro
Jednotka Siemens Desiro Classic pro provoz v Ústeckém kraji na lince U8. Foto: České dráhy
Jednotky čeká ještě modernizace interiéru.
Jednotky čeká ještě modernizace interiéru.
„Při takovýchto nákupech se vždy díváme na to, aby se jednalo o osvědčené a bezbariérové vozy“
Tak to je asi nějaké novum, nebo jak jinak si vysvětlit tento podařený nákup: https://zdopravy.cz/casu-dost-cast-slibenych-jednotek-pro-olomoucky-kraj-po-peti-letech-nevyjela-cd-cekaji-na-zos-zvolen-190008/
Oni to byly 743.2 s jedním až dvěma Bdtn.
Au, 66 + 37 + 37 tun vs. 69t Desiro.
Zdroje jsou…
No a? Vždyť to má shodné náklady na provoz. Ale jinak se musím smát, když někdo komentuje něco, o čem moc neví.
Pravděpodobně by mohli sloužit na U6 (Teplice – Radejčín), nebo v horším případě náhrada za rozbitého Pantera/Sysla.
Nemohli. Pantery nahrazuje sysel s esem a sysly jiný sysel. V Radejčíně se nedá objíždět a kapacitně tam je ten sólo motorák taky dostatečný.
Jaké je využití cestujícími na této trati? Loni jsem jel odpoledne z Ústí směrem na Děčín po pravém břehu Labe a v nové jednotce řady 654 pro 120 lidi jsme byli celkem tři cestující.
To jste chytil celkem průměrně obsazený spoj. Některé vozí čistou 0 některé i 10 cestujících.
Jel jste po jiné trati,než je uvedena v článku.
Nějako se vypařil můj příspěvek.Tak druhý pokus.Linka U8 není trať Střekov – Děčín.Jinak je to tak jak píšete.Ono tam jezdí v souběhu několik autobusuvých linek,podstatně častěji se zastávkamy uvnitř obcí,tak se není co divit.
Tam dřív bohatě stačila RegioNova, o které bych si troufl tvrdit, že má emise lepší než ten velký krám co tam vozí vzduch teď… Ale holt se asi kraj utápí v penězích a může si to dovolit…
Porad nechapu proc do Sluknova jezdi toto a z Usti do Litomeric ty nejvetsi slupky v republice. A to je jeste dohani ty slupky z trati Praha-Usti.
Kolikpak stály za půl roku národního dopravce pokuty od Ústeckého kraje za jejich nahrazování Regionovami apod.?
článek nečetl, ale komentování to nevadí 😉
Asi se každému z nás zobrazuje jiný článek.
Já tam vidím pouze kolik stál nákup jednotek a kolik je roční platba kraje. A že zaplatí méně. Ale o kolik méně, to tam opravdu neumím najít.
Vyplatilo se to jak kraji tak ČD, takže spokojenost na obou stranách…
Kraji se to vyplatilo asi tak, jako když jsem včera místo normálního oběda měl vlašák z kelímku. Jako jo, bylo to levnější, ale že by to ve mě vzbudilo nějakou spokojenost, říct nemůžu.
Na druhou stranu, pokud z Vlašáku nemáte salmonelu, tak si na něj za týden ani nevzpomenete.
Dokonce ta zelená tomu sluší.Moravskoslezský kraj místo otřesné a drahé modernizace řady 811 mohl také objednat desiro nebo šarka.
S 810 (a všemožnými rekonstrukcemi) na věčné časy a nikdy jinak! 😁
A zakončí se to přestavbou a autobus.
Jak se dá přestavět autobus na autobus?
Nasadí se jiná kola (větší a gumová) 😉
Tak von se šukafon v MSK (ve Studénce) vyráběl, tak ho tam asi někteří mají za nejlepší, nejpohodlnější a nejsvatější železniční vozdidlo, a proto teď šukafony v novém jezdí ze svého rodného města do Veřovic…
Jen se zeptám, co nám na zmodernizovaných vozech řady 811 tak moc vadí? Co jsem koukal, tak po modernizaci mají wifi, klimu, USB zásuvky a celkem pěkný interiér (takže vlastně aktuálně více, než třeba ta desira). Na tratě lokálkového charakteru (nvm přesně kde to tam jedzí, ale hádám, že na koridoru to nebude) to je za mě stále ta nejlepší volba, kapacitou to většinou stačí, nabídne to stejný komfort, jako moderní jednotka a navíc provoz vyjde na necelou polovinu ceny, jako třeba shark, či desiro.
811 kromě lokálek jezdí i na dvouhodinovém rameni Opava – Rýmařov. OK, celou tuhle trasu asi nikdo nepojede, na to je lepší autobus. Nicméně v místní dopravní obsluze je dneska zcela na místě nějaká forma bezbariérovosti, což prostě 811 nesplňuje a jejich rekonstrukcí se zakonzervovaly na dalších 10-20 let.
Co vadí na 811?
Nízkopdolažní vstup zcela chybí. Pro matky s kočárky, lidi o berlích ať už věkem nebo zraněním v pohybu omezené, pro ty je daleko lepší autobus. Devítkové Karosy už jsou taky minulostí.
Tak jsou to vyhozené peníze rekonstrukce stála 14mil./kus. Sedačky nejsou moc pohodlné klima hlučná .. wc gravitační a wi-fi dlabu mám neomezená data. Na trat Veřovice-Studenka a Krnov -Opava to nepatří .Raději ojetinu než tohle.. Doufám že vyjedou bateriové pantery.. a bude klid od těchto střepu.811 si vymyslel kraj a zase to nedomyslel..
Na kolejích se to chová taky dost odlišně, podvozek Desira patří do tohoto tisíciletí, 811 dost do minulého. Rozjezdy a další věco jsou taky o parník jinde. Nemá to schody u dveří a třeba kolo do toho zapadne jako nic, zato do 811 je to malej hlavolam.
No Desiro…. Shark ještě se vyrabí? Spíše RegioFox. Ale 811 byl,je přechod před BEMU.
Ojetá a upravená RS1, trochu víc peněz, o hodně víc muziky.
811 je taky předělávka ojetiny, starší a horší ojetiny.
Tak vyhodou je nizkopodlažnost, ale furt je to dvakrát větší stroj.
Proč vlastně na U8 dojezdily původní RegioSharky?
Ke konci GVD 2023 tam doběhla smlouva a ČD ty tehdejší děčínské sharky zasmluvnily ve Zlínském kraji. Tam, respektive v depu Valašské Meziříčí, vznikla větší skupina těchto vozů, což dává smysl, než mít třídenní turnus v Děčíně. Byl předpoklad, že desira plynule navážou, ale jak známo, to se zadrhlo. Samozřejmě tím zase vznikla osamocená skupina desir v Děčíně..
Z hlediska oběhů a záloh asi ano, ale z hlediska údržby myslím chtěli udržovat i desira DLB a Arrivy, takže by to byla větší skupina.
A realizovala se tahle myšlenka? To by samozřejmě dávalo smysl.
Nevím.
Ano, v Liberci depo CD obsluhuje i Desira Trilexu a Arrivy.
Díky. A tyto 642.4 ČD se taky udržují v Liberci?
Protože Ústecký kraj hledal nejlevnějšího dopravce tak dlouho, že ČD zasmluvnily Sharky jinde. Pak nikoho lepšího nenašel, tak podepsal v únoru 2023 smlouvu s ČD od prosince 2023.
Podobně otálel při vypsání VŘ na dopravce pro el. páteř Ústeckého kraje, kde dojde opět ke hluchému období, ve kterém odejdou vozidla,která tam jezdí a nová ještě nebudou.
Vidím správně na fotkách otevřená okna nouzové ventilace u jednoho vozu? Takže to teď začalo nově jezdit a hned tomu ve třicetistupňových vedrech odejde klimatizace? Tomu říkám teda zvýšení komfortu 🙂
Vidíte dobře, fotka je z první jízdy, kdy opravdu klimatizace nešla. Nyní již cca měsíc dle informací funguje klimatizace narozdíl od Desir DB, Arrivy či Landerbahn bez problémů.
Bohužel klimatizace je slabým článkem těchto jednotek. Ovšem zase lednička od Pesy také není výhra.
To dává smysl, děkuji za upřesnění.
Ve Zlínském kraji se rozmohl takový nešvar, a sice v těch Sharcích klimatizaci vypínat. Až když si cestující začali stěžovat (uvnitř je po pár minutách už vedro, když je venku 30 stupňů a víc), tak šla průvodčí říct fírovi, aby ji zapnul.
To by si měl ohlídat objednatel, tedy ZK.
Pokud by využil nějakou aplikaci, mohl by záporné podněty od cestujících získávat vcelku bezpracně a v dostatečném množství. Ty by pak mohl využít pro doplnění systému měření kvality výkonu zakázky dopravcem.
Ti jde o to jak by řešil když si polovina bude stěžovat na zimu když to chladí a polovina když zapnutí není.
Vypínat klimatizaci ve vlaku, kde nelze otevřít okno, je hlavně systémově špatně.
Jenže v těch Desirech nelze regulovat teplotu při běhu klimatizace.
To se mi nezdá, že by to nemělo ani termostat.
Termostat to určitě má,ale obsluha ho nemůže ovládat(zvyšovat-snižovat teplotu).
Pak to ale není chyba vozidla, anóbrž předpisu.
Jakého předpisu? Výrobce tam nenainstaloval ovladač teploty v oddílu.
Typický příklad vozy na R20, tam klima být měla tak se tam daly jen nouzové veltilačky, klima se nikdy nenamontovala a v létě je v tom hic na chcípnutí… Zlatá stará B vedle toho…
Ten tu má dlouhou tradici v podobě vymrzlých trolejbusů. Desítky let za to ještě řidiči brali prémie, protože se měřila celková spotřeba vozu. Tzn. vypnout topení, brzdit jen vzduchem a hned byl vítěz tabulky. Sice kosa z Otrokovic až na Bartoška, obložení brečelo, ale NĚKDO byl spokojený. Potom byl odliv cestujících do aut a to bylo divení…..
Brzdit jen vzduchem? Elektrodynemická brzda má spotřebu?
Rovněž se mohlo někomu zdát, že klimatizace málo chladí a tak tomu pomohl otevřením okna.
Lidi bezne otviraj okna i pri klimatizaci