České dráhy nasadí TRAXX kvůli testování na Západní expresy

Lokomotivy Bombardier TRAXX MS3 v barvách ČD Cargo na železničním zkušebním okruhu ve Velimi. Foto: ČD CargoLokomotivy Bombardier TRAXX MS3 v barvách ČD Cargo na železničním zkušebním okruhu ve Velimi. Foto: ČD Cargo

V čele vlaků Českých drah se letos poprvé v létě objeví lokomotivy Bombardier TRAXX MS3. České dráhy je si je

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pitrys

Najbrt 1 se vrací…

Kirak

A co takhle si koupit něco nového od Škodovky ? 🙁 🙂

asdfg

Ona něco nabízí?

žlutý klandr

Těmhle TRAXXům Najbrt docela sluší :-).

DRABADURA

No až na ten bílej pruh, co tam nemá co dělat.

PeMič

Neřekl bych,že si je ČD půjčují.Naopak je to podmínka DÚ pro plné schválení MS3.A Bombardier si ježděním s osobními vlaky u ČD na tratích SŽ(DC) splní jednu z podmínek DÚ pro úplné schválení typu.Jinač by to dokončení proběhlo u RegioJet u.Tím RJ dodají MS3,které už budou u DÚ schváleny i pro osobní vlaky.

Tonda Sehnal

Umí brzdit EDB bez rekuperace?

Marty

Ano. Rekuperace jde zakázat

Tonda Sehnal

Na všech systémech? Jestli ano, krok vpřed 👍

Ex ČD

Traxx MS2 to umí, takže až tak velký krok to není

Jiří Kocurek

Velký krok vpřed by byl, kdyby se dalo rekuperovat v celé síti Správy železnic.

Tonda Sehnal

Nechápu ty mínusy… Asi zamindrákovaný šotouškové zamrznutí v dobách masturbace nad zamračenou bez tlumiče. Ale co, máme demokraci (zatím), tak nechť si pindají 😃 Já bych ale teda víc ocenil debatu k věci. Varákovi dík 👍

Původní varák

Ahoj Toníku, umí to, ale brzdná síla byla u MS2 fakt hodně mizerná. Srovnáván s Vectronem (Taurus nebo 189). Doufám tedy, že na tom MS3 bude lépe. Každopádně oproti MS2 více sjednotili rozmístění ovládacích prvků a i samotné ovládání HDV je lepší než MS2 (hodně podobné Siemensu).

Tonda Sehnal

Ok, dík. Moje otázka byla o tom, jestli na kopcovité trati ve správě SŽ budeme muset zas a opět za drahé peníze hoblovat brzdy, když by to mohla po spádu brzdit loko, byť to mařit do luftu.
Naivně stále věřím tomu, že až přijde tvrdá fakturace za reálně odehranou (a taky vrácenou!) energii, že se dopravci velmi tvrdě ozvou, proč musí zbytečně platit daleko víc peněz… 🙄

Koro

Vazne na to tahani 3 vagonu na zapadnim expresu? Ach jo

Haha

Myslíte těch 5-8 na chebské větví? 🤷‍♂️ 3 jsou na mnichovácích. Dočasně.

Petr

Na jeden furt? 🙂 Omlouvám se, ale musel jsem.

Jerry

To se nemůže dát do zkušebního provozu .hned? A na druhou stranu mneli koupit vectrony když s nima má Cargo zkušenosti.

Pe.tr

Bombardier je levnější .

Původní varák

No tak ne zas o tolik. Akorát čekací doba na Vectron je delší než na Dacii. A z takovými objednávkami jako 10 kusů se ani Siemens nezabývá. Bombardier musí, aby je schválil. Takže výrobní kapacita hraje velkou roli.

asdfg

Podle drbů, prý Bombardier nabídl Traxxe asi za 80% ceny Vectrona. Což při ceně v řádu desítek milionů za kus, není málo (i kdyby byl Traxx levnější o 10%, pořád to není málo).

Avlaky

Kdy vyjedou MS3 od Regiojetu?

noerf

Avlaky: Pokud to dopraví do ČR, pak testy na okruhu VÚZ v Cerhenicích, pak na vozbách nákladních vlaků, tak osobní vlaky bude tahat nejdříve okolo poloviny srpna.

Já, kdo jiný

Vnitrostátních nákladních vlaků.

Já, kdo jiný

A to všemožné testování a schvalování je zadarmo?

Kolik stojí Traxx MS3? Může mi to prosím někdo sdělit?
Vectron MS stojí tabulkově 3,98 milionu €.

Mirek111

Jančura, ten se vejde, jako jeden z mála, pod 100 mega zakus….

Původní varák

Pod sto mega stojí i Vectron, Traxx je o málo levnější.

Mirek111

Záleží na konfiguraci, ale, Vectron, pod 100 mega, to je fikce a zbožné přání….

Já, kdo jiný

To by musel být kurz €/Kč 1:25. Nějak nám to poslední dobu leze k 27.