České dráhy hledají náhradu regionov a motoráků 810, začínají shánět 50 nových vozů
Motorový vůz 810 v České Třebové, ilustrační foto. Foto: České dráhy
Na českých regionálních tratích by se v budoucnu mohly objevit zcela nové motorové vozy. České dráhy vypsaly takzvané předběžné tržní
Ja bych se spise zabyval tim, aby na lokalni trate mohla vyjet take lehka a levna vozidla typu regiotram, ty mohou zajizdet az do mesta jako tramvaje, jsou nizkopodlazni a zaroven jezdit po regionalnich tratich do jinych obci a mest… Nektere lokalni trate ale maji svuj vyznam pro zeleznicni dopravu, ale rad bych, aby se prestalo s uvazovanim, ze vlak z lokalni trate dojede na nadrazi u hlavni trate a dal si prestupte, rad bych, aby se uvazovalo o tom, ze lide dal chteji pokracovat… Dalsi veci je spojovani a rozpojovani do delsich vlaku, v principu jde o to, ze… Číst vice »
Souhlas, ale musí mít vybavení pro cestujícího ne jako tramvaj, ale jako vlak, tedy tu vodu, prostor, WC atd.
Hodně dobrý je např. A Class DB 641, který nyní v červenci a srpnu zajíždí na Sp vlacích z Marktredwitz do Chebu od Alstomu. Po SNCF ho nakoupila i DB, z pohledu cestujícího co pohodlí se týče je to mercedes mezi motoráky.
Tak ona i Pesa by mohla mít, sice je zatím jen ve verzi na širokej rozchod, to by ale asi upravit dokázali, pak je otázka jak je na tom ve všem ostatním a zda by mohla i na naše koleje – Pesa 611
Tak to vozidlo bych chtěl vidět. Však na Třebaňce , nejde nahradit ani 814.
Martin: „Jednou jsem takhle jel NAD z Mělníka do Mšena a bavily se tam dvě babičky jedoucí od lékaře a maminka s kočárkem. Říkali: „Tak nám ten pohodlný autobus na náměstí zruší a my to budeme mít na vlak zase dálku.“ Ano, je dost takových případů a je i dost jiných. Netuším, z jakého důvodu berete svou zkušenost jako obecnou záležitost. Já se domnívám, že o místní dopravní obslužnosti mají rozhodovat místní ve spolupráci s krajem, už jen proto, že se často jedná o regiony se špatnou dopravní obslužností. Oni nejlépe vědí, co je pro ně dobré a mají mít… Číst vice »
jenže je jiná doba, lidi nechtějí chodit na vlak 5km daleko, to raději bus nebo rovnou auto. taková doba. každá doba chce své…
Souhlas, tam, kde je to daleko, tam bus, ale to už se opakuji.
Tak proč před 120 léty zaváděl Křižík v Praze tramvaje? 5 km si tehdy přece každý došel.
Právě proto, že už začínala ta nová doba, kdy už si lidé byli ochotni připlatit za to, aby nemuseli přes celé město na nádraží pěšky. Od počátku parostrojní železnice mezitím uběhlo 50 let.
Takže ta nová doba je tady 120 roků. Mno to už by se mohlo začít brát na vědomí…
Jo a mimochodem: Přes 200 léty lidi jinou možnost neměli. Jen bohatý měl bryčku a sedlák žebřiňák. To proto, aby nemusel, lenoch jeden, nosit seno 2 kilometry na zádech.
Mimochodem, chováte se vy sám podle co tady píšete? Tedy žádná MHD, ani bicykl?
Na žádné lokální trati nejsou všechny zastávky 5 km daleko od vsí a městeček, prosím o vyjmenování takových tratí, kde jsou všechny, opakuji všechny zastávky daleko od centra 5 km. Navíc i někde, kde je to dál od centra, neznamená, že každý bydlí na návsi té které obce. Je to jakýsi sport a kolorit některých diskutujících neustále štvát na místní tratě. Argumentovat : “ jednou jsem jel“ je úsměvné.
Stadler RS1 je úplně super vozidlo pro ČR. Bohužel ho Eu pitomci tsi zařízli.. Stejně jako ty různé Stadler Allegra a podobně
TSI pitomci.
Víte, ten fíra z Regionovy bude mít pohřeb. Zemřel na stanovišti cizím zaviněním. Být ta kabina podle TSI, tak by nejspíš přežil. Zkuste nad tím popřemýšlet.
No já bych spíš zkusil popřemýšlet nad tím tam nainstalovat něco, co to nedovolí. A nemusím sebou tahat 30tun.
Díky Euronormám a tsi crash norm žádná náhrada neexistuje. Tam zcela vynechali nějakou kategorii regional track, train. Mají pouze suburban.. Zcela EU legislativa zapomněla na české podmínky. Hlavně že má být vše interoperabilní. A ta tupá váha povede k její nekonkurenceschopnosti.
Takže budem jak na Kubě. Budem opravovat staré stroje.. Stejně jako u aut se to soudruhům zdárně daří. A hodně se opravují stroje z přelomu 1990/2000. Nikdo moc ty 3 válcové sekačky s pokutou 60 000 Kč nechce.
Třeba „blbá EU legislativa“ zjistila, že tratě s kapacitními požadavky českých lokálek (poloprázdná 810 po dvou hodinách) je lepší zrušit…
EU legislativa naopak docela podporuje kolejovou dopravu, ale implementace ceskymi urednik do ceskeho prava je takova, ze nejsme schopni ani trat radne zabezpecit…
Regionalni uz je dnes prakticky suburban…. Do Prahy se dojizdi dnes uz i z Berouna nebo Kolina, apod… Bohuzel mesto moc aktivni v rozvoji site kolejove dopravy za hranice mesta neni, chysta se jen jedna tramvajova trat, a v souvislosti s VRT dve nove zel. trate…
Pritom v okoli je hodne regionalnich nebo dnes uz zrusenych vlecek, tratovych teles… zaroven pretizene silnice a dalnice z rozrustajicich se satelitnich mestecek a obci v okoli… Ale praha neni zatim ani schopna zahajit stavbu nove trate metra ci trate do Kladna…
Na co na místních tratích ETCS? Na co kapacita 70 sedadel, když stačí přidat vlek nebo řídící vůz dle potřeby a tím i šetřit? A co tak už konečně udělat změnu u TSI pro vedlejší tratě? A tak opět vyrábět tzv. kolejový autobus, jak se tomu už dávno říkalo? Nebo budeme také mít obdobná TSI pro autobusy, u kterých se v podstatě o bezpečném vozidle nedá mluvit ani náhodou a to nejezdí po kolejích, ale je závislý pouze a jenom na jednání řidiče.
Prosím čtenáře, aby existenci NCAP ignorovali.
Jinak TSI normy si každý může přečíst: Nařízení komise EU č. 1302/2014 o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému kolejová vozidla … pro přepravu osob železničního systému v EU. V dokumetnu je odkaz asi na 100 EN norem (lze získat placeným přístupem) + UIC norem, které Česká republika zavázala převzít. Důvodů je několik. Jeden z nich je i ten, že takový objem norem si prostě nejsme schopní s ohledem na pokrok a rozvoj prostě vymyslet sami. Vždy je pak snazší se při vývoji a výrobě čehokoli (včetně např. drátů v zásuvce na kterou máte připojen počítač) opřít o již schválenou normu… Číst vice »
Zejména ti čínští se obávám:-)
Opět nikdy nekončící diskuze o lokálkách… Celá léta jsem, jakožto železniční fanda, byl proti jedinému zrušenému kilometru tratí. Jednou jsem takhle jel NAD z Mělníka do Mšena a bavily se tam dvě babičky jedoucí od lékaře a maminka s kočárkem. Říkali: „Tak nám ten pohodlný autobus na náměstí zruší a my to budeme mít na vlak zase dálku. A slyšela jste, že do toho dali 300 milijónů a nic novýho?“ Druhá lokálka Nymburk – Jičín – vlak ve špičce každou hodinu… „Já už budu jezdit do Nymburka autem a pak přesednu na rychlík do Prahy, tím motorákem se kodrcat nebudu“… Číst vice »
Tohle tady nepiste, zde prevazuji sotousi. Kdybyste toto napsal chvili po uverejneni clanku, tak jste ted tak na 90 minusech. Ne jako ze by to melo snad nejaky vyznam, vliv to ma stejny asi jako diskuze na Novinkach na politiku, ale snadno z toho urcite, ze jste na utocisti sotousu a podobne nazory tady cist nechteji. Kazdopadne rozumna slova, kdybyste chtel dat rec, muzete na bezblabolu@seznam.cz
No už je to tady. Dotyčný , který nechápe a moc nezná. Bohužel.
DPP: Tady se dávají mínusy, i když se vypíše spotřeba PHM jednotlivých žel a silnič. vozidel 🙂
Šotouši apd. často plusují a mínusují podle toho čemu fandí, skutečnou realitu nepotřebují vidět.
A po nějaké době proběhne pan ušatá diskuzi a propaguje ty „správné názory“ o výhodnosti šukafonu do každého dvorka a jak všichni nesnáší silnice atd atd, však už to tady znáte
Pobavilo 😀
O které lokálce je řeč?
Při hustotě osídlení v naší zemi, to tak docela neplatí a je právě proto potřeba mít hustou síť kolejové dopravy. A je jen na penězích a koncepci, jak se tato síť vybuduje nebo přestaví, stejně jako jiné umístění zastávek, napojení vlaků na přípojné autobusy, které obslouží kompletně celé území a navezou vše na dráhu (pak ty babička nebudou mít problém, protože pojedou od domu k domu a ještě pohodlně). No a zcela samozřejmě, a to vždy uvádím, musí se dostat nákladní doprava, na koleje a zdroje a cíle dopravy na kolejovou síť Tím se řeší koncepčně spousta problémů v dopravě,… Číst vice »
Naprosté fantasmagorie. Jako vždy…
jasně, jiné umístění zastávek – to je to co bych zrevidoval přednostně, přesunutí a přidání zastávek blíže zástavbě, kde je to možné. Lidi dnes už nejsou ochotni na vlak šlapat 2-3 kilometry jako přes 100 lety.
Já s tím úplně nesouhlasím. Trať proti asfaltu vydrží mnohem déle. Je opravitelná. Zabírá mnohem menší plochu. Její díly se proti asfaltu mohou znovu použít – podloží lze při modernizaci pouze pročistit. Vydrží 50 let. Mosty předků vydržely 100 let. Silnice 56 na Bílou estakádě – po 2 letech od drahé komplexní opravy opět díry..
Je to pouze na nás jestli se udělají rychlé páteřní tratě typu Praha Turnov. Na které bude navazovat trať s pořádným stavem svršku, kolejí. A nejlíp elektrizovaná. S lehkým vozidlem. A pokud možno i časem autonomní.
https://www.idnes.cz/karlovy-vary/zpravy/zeleznicni-trat-dalovice-hajek-kolejiste-sesuv-vyluka-sanace-rekonstrukce-oprava-doprava.A200514_140517_vary-zpravy_ba
A když se něco semele, tak Dráha najednou požaduje, aby ty zlé silnice zachránily, co se dá, a po neopravitelných silnicích odvezli zraněné.
A ještě dotaz – proč neudělat vagon tažený akumulátorovým lokotraktorem. To by normě mohlo vyhovět lépe než běžný MV, ne? 🙂
Takže nebudeme tahat 18 tun (810), ani 40 tun (842) ale rovnou 30 + 30 tun. A 20 lidí uvnitř.
Přičemž elektrobus váží 12-15 tun, ale neplatí všechny náklady na výrobu akumulátorů a elektřiny, proto je levnější
Mala technicka, zkuste roztlacit 12t autobus a roztlacit 40t vlak, schvalne co se vam podari snaz… Vite proc tomu tak je?
Ono pokud se bude koukat na každou lokálku samostatně tak jí ekonomika nikdy nevyjde. Pokud se lokálky započítají do celku mají šanci. Kdysi jsem to tady navrhoval. Konkrétně na rameni Plzeň – Cheb. Kdysi jezdili osobáky z Plzně do Chebu po dvou hodinách. Z Plzně by to vyrazilo ve složení třeba: Panter (Cheb) + motor (Tachov odstup v Plané) + motor (Bor odstup ve Svojšíně) + motor (Bezdružice odstup v Pňovanech). Do Plzně by se skládalo obráceně. To je příklad z jedné trati, který by se dal aplikovat i jinde. Vím že to není k tématu, ale reakce na diskuzi.
🤣🤣🤣
Upřímně, máte zajímavou myšlenku, pokud byste ju dokázal dále zpracovat, mohl by to být zajímavý koncept nejen pro vámi zmíněnou trať
Ono v minulosti se podobné koncepce vyvíjely na více tratích, ale ti, co takovou organizaci dopravy navrhovali a nabízeli, měli značné problémy a řada z nich musela dráhu opustit, protože kazili tzv. poznatky o nerentabilní a neřešitelné železniční dopravě a neplnili zadání rozpadu provozu na řadě tratí. Tak tomu bylo např. u Kozí dráhy, na trase Rakovník – Mladotice atd. Jen trochu upřesním, nebyly to jen výše uváděné koncepty v předchozím příspěvku, ale byla to i řešení na komplexní obsluhu území vlaky jako páteří s dokonalým návozem cestujících autobusy a přestupy hrana – hrana.
§1 Nikdy se to tak nedělalo
§4 Není na to předpis
§5 Bylo by to příliš složité
§6 Cestující by to nepochopili
§7 Cestující by to zneužili
§10 Stejně to bude na hovno
tož ještě popřemýšlejte, o kolik by všechna ta kuplování prodloužila jízdní dobu
Dvě, tři minuty u jednoho? Jedu na obsazenou kolej, dojedu k čekající soupravě, spojí mě, jednoduchá zkouška brzdy, mezitím nástup a výstup cestujících…
Tak v době automatických spřáhel to kuplování odpadá. Průser by nastal kdyby se mašinky urazili a nemluvili spolu. Pokud si vzpomínám Pesa dělala pro DB jednovozového žraloka, nevím jak to dopadlo, ale do tohoto nápadu by se mi líbil.
Naprostý souhlas!
Máme tady 1 auto, jehož oprava se nevypaltí. A támhle je druhé auto, které se nevyplatí opravit. Ale kdyby se to sečetlo, tak se 20 neopravitelných aut vyplatí opravit.
A proč bychom měli lokálky uvažovat vcelku s koridory, místo abychom železnici uvažovali vcelku se silnicemi?
Konečně. Před dvaceti lety bylo pozdě. Hlavně ne padesát prototypů zezPlzně.
Proč
Narážím na řadu 380, kdy se dala přednost dvaceti prototypům před lokomotivami osvědčenými, schválenými a vyráběnými ve stakusových sériích.
TSI je skvely zpusob jak redukovat zbytecne lokalky. Diky za nej.
Hlavně to musíme zavést u silniční dopravy a autobusů, aby se ten váš skvělý způsob opravdu zavedl všude.
ušatá: A jak by to reálně u autobusů fungovalo, můžete nám to trochu konkrétněji popsat?
Fungovalo by to jako na dráze. Takže autobus by připomínal železniční osobní jednotku.To znamená pár tun železa navíc, jakožto deformační zóny. U autobusu, na rozdíl od vlaku zcela jistě i ty boční.
Ovšem vše vychází ze zábrzdné vzdálenosti, tedy bezpečného uvedení vozidla do klidu. Což je u autobusu mnohem lepší aspekt.
Ale jinak TSI u autobusu je blbost.
Asi tak. Na silnici nehrozí sážka se soupravou, která má 100 a více tun. A pokud má, tak má taky doprovodné vozidlo. A nežene se 100 km/h.
A co ty kamiony? A vzhledem ke konstrukci vozidel .tedy, auta, autobusy, které jsou v podstatě křehčí a méně odolné. Když do sebe taková vozidla narazí tak ve 120 km/h (každé jede 60 km/h). jak to asi dopadne?
Pan X1 vám na to odpověděl, takže nemusím reagovat. prostě tu bezpečnost a spolehlivost dostat stejným způsobem do silniční dopravy. Tam těch nehod a fatálních následků je podstatně víc.
Můžete mi prosím někdo zcela laicky doplnit, v čem je TSI norma nejpřísnější? Resp. co tak hrozně prodražuje?
No, především jde o odolnost při nárazu. Zrovna u RS1 jsem slyšel, že by bylo hodně složité je předělat, aby splňovaly nové normy (prý to má něco s konstrukcí skříně, kvůli které ten vůz má lichoběžníková okna).
Čili nastává problém u krátkého vozu, že se prostě nezvládne udělat patřičná deformační zóna, chápu-li to správně. A RS1 tedy tu normu splňuje, jen se prostě už nevyrábí?
Nene, RS1 nesplňuje, proto se přestal vyrábět (je to i v článku).
Splňovat by to měl krátký Pesa Link, ale ten se (zatím) moc neprodává. Možná ještě Lint 27, ale ten se taky musel předělávat, pokud vím.
No, že přestože u nás jezdí vlak 50kou mimo na vedlejších tratích. Tak musí mít crash norm na náraz s kamionem na 110 km/h. Prostě je dělané na koridor na 160. A pokud to výrobce neumí nebo nechce umět, važí třeba o 30 tun víc. Které u zastávkového vlaku neustále rozjíždíte a brzdíte.
Jenže ona ta 810 na koridoru jezdí taky. Ze Třebové do Ústí nad Orlicí. A není to jediný případ.
A jestliže tomá zůstat na Vmax 50 km/h, tak sorry. Autobus bude rychlejší a D3 není zabezpečení.
Jestli jsem to správně pochopil, chtějí otestovat jestli, a pokud jo, tak kdo by jim udělal ještě regiospidery 841.
Porovnávat cenu busu a motorového vozu je obtížné.Za asi 40 let musíte koupit asi 4 nebo 5 autobusů, motorový vůz jen jeden.A pak inflace….je škoda že bolševik nepostavil dva Temelíny protože tak lacino už je nepostavime…..to samé platí pro 810 tak levné to nikdy nedude…..
Ten 40letý motorák bude leda socka pro spodinu, proto ho musíte v mezičase minimálně dvakrát modernizovat. A samozřejmě to nesmí být zaostalý křáp už v době, kdy vyjel z fabriky (co platí pro nemálo produktů socialistického železničního průmyslu).
Proč se tedy hromadně provozuje skoro 50let?Napište prosím.
Protože nebyla konkurence s něčím lepším. To se naštěstí změnilo.
Nic lepšího v té ceně není. prostě stále jde jen o peníze, o nic jiného.
Protože ještě donedávna bylo všem jedno, že vlak = socka.
No, když vidím, jak vypadají autobusy, jaké je v nich pohodlí a jak se v tom nedá vydržet, tak zlaté výrobky v dopravě na železnici v těch letech. Tak zlé to zas není. Ale jako vždy, a to i dnes, to je otázka ochoty do toho dát peníze. Autobus, aby vyhovoval, tak by musel mít (klasické provedení), tak max. 20 sedadel, širších, dál od sebe a jen max.tři v řadě namísto čtyř aj.. Jenže pak ta cena přepravy bude úplně někde jinde. Jinak ten autobus je to, co by se dalo nazývat sockou, navíc když tam není ani prostor, ani… Číst vice »
ušatá: Vždyť vy přece autobusy nesnášíte anepoužíváte jej, jak můžete vědět, že se v nich nedá vydržet.?? Víte, že i mezi autobusy jsou docela velké rozdíly?
Jezdím s patrovou setrou, vydržím to 9 i víc hodin denně. Sedadla se dají posunout do uličky, je tam wc, voda, lednička, klimatizace, vzadu mám velký kufr a držáky na 5 kol. Leošem jsem jela jednou, je to příměstská tramvaj, nepohodlná, už tím nejedu Ostravan vagon 368 v kupé lavice pro 8 lidí, tím už taky nepojedu.
Vysvětlete prosím slovo spodina.Ať to víme.Děkuji.
Spodina nejezdí vlakem, ta si nakradla na lepší vozy.
Zdeva: Za 40 let max.3 autobusy, rozhodně ne 5!!
Kraje při soutěžích většinou požadují max. 8 let stáří busu.
X1. Většinou jde o průměr. který se nesmí překročit, ne že by se nemohl během smlouvy použí bus starší 8 let.
Smlouvy s dopravci se poměrně liší….
Klidně i 8. A čím levnější, tím víc to platí. Praxe!!
Zjjišťoval jsem věci kolem toho a ono by to šlo. Právě s tím, že by ten vůz byl provozován u nás, na vedlejších tratích atd. Pak by to šlo a nakonec by to mělo smysl Ty přejezdy na jiné tratě se také dají řešit.
To by mě zajímolo, kdo v ČR vyřazuje linkové autobusy po 8 letech. Ale i kdyby jste jich koupil za 40 roků 8 (měnil po 5 letech), tak zaplatíte 40 až 50 mil. Kč. Praha kupuje SORy za 4,3 mil. Kč.
Takže vyrobte motroák za 40 až 50 mil Kč v kapacitě autobusu. Nutnou rekonstrukci po 20 letech do toho nepočítám, jelikož nepočítám ani inflaci, která ty autobusy může (a nemusí) zdražit. Cena autobusu za posledních 20 roků totiž klesla.
Netřeba hledat. Máme tu řadu 811.
Nevyhovuje požadavkům.
Utekl mi smajlík.:-)
Skoda, ze se vlastnik CD nezamysli nad tim, proc neni siroka nabidka lokalek na trhu. Ze by to bylo proto, ze je nikdo nepoptava? Ale ne, my pujdeme opet nasi vlastni ceskou cestou…
Koupime hasisbednu a schvalime to jako tramvaj.
To nejde.
Hašišbedna je certifikovana jako školní pomůcka nepovedeného vynálezu. Fakt, že vozí cestující je zase zajištěn jako registrovaný Biograf a to hned v několika obcích. 😉
Za Hašišbednu Čajánka nakopat do prdele…
Motorák pro 70 lidí je nesmysl, pobere to moderní autobus za menší peníze. K čemu jsou tratě jako Rakovník – Čistá, Karlovy Vary – Merklín nebo Smržovka – Josefův Důl ? Pouze historické přežitky bez budoucnosti …
Z toho co píšete znám Smržovka – Jos. Důl. Tam je autobus nevhodný kvůli silnici a lidí tam vlakem jezdí dost. Jako proč na nádraží místo motoracku presedat na bus. Navíc ta trať již tam je , stačí ji využívat. Silnice by se musela rozšířit a co zima a sníh ? Nesuďte vše podle tloušťky čáry v zel.mapě.
Zima a sníh? Hmm, výhybky mají elektrický ohřev, nebo se musí vymetat? A když se nevymetou, tak pak nejdou přehodit. A nastává zpoždění. A když nasněží opravdu hodně, tak se stejně týden nejezdí. To se takhle člvoěk dívá na zimní CabRide ze Švýcarska a k nevíře: Vedle nádraží stojí přípojné autobusy. Davos, ve výšce 1560 m nad mořem. Do horských středisek v ČR jezdí autobusy běžně a nikdo se nepozastavuje nad tím, že by na třech centrimetrech (u Muzea čtyřech) autobus neměl vyjet. Že to nezvládne městský kloubák je dáno dvěma faktory: 3 nápravy, hnaná jen 1 a nemá smysl… Číst vice »
To samé jsme si mysleli o 047.
Jel jste někdy do Josefova Dolu ? Asi ne, co ? Proto tady neplácejte.
Mám tam chalupu a do Jiřetína ze Smržovky jezdim celkem běžně. Podle mně to docela obsazený je a je super návaznost na Tanvald-Liberec. Ta trať tam stojí, tak ať se využívá! A navíc tam přece byla vlečka do Jozefodola na pilu… Nebo to už neni?
moderní autobus standardně nepobere stále oblíbenější jízdní kola a navíc k němu nelze pro zvýšení kapacity přidat přípojné vozy.
Okolo Plzne jezdi na nekterych linkach autobusy s privesnymi voziky s drzaky na kola
Jak je možné, že NAD pobere 6vozový rychlík?
Zrovna Smržovka-Josefův Důl? Která je v sezóně kolikrát narvaná a každý druhý s sebou veze kolo nebo lyže? To je fakt ideální místo pro autobus…
Který autobus pobere 70 lidí sedícich?
Frekvence spojů se nedá zvýšit? Navíc by to bylo i atraktivnější.
Nedá! Nedá! Nedá! Nedá!
Raději reginovvu 1x za 4 hodiny než autobus po hodině. Toť motto šotóšovo. A z Humpolce do Pelhřimova jedině vlakem.
Kloubový autobus přece, protože autobus je nejlepší prostředek pro veřejnou dopravu. (Prosim vás, jde o nadsázku) Protože i ten je levnější jak ten šrot 810.
70 lidí v autobuse je opravdu terno. Ale to se snad vejde tak jen do kloubového a i to je dost nepříjemné, navíc kam dáte kola, kočárky, kufry, tašky oblečení atd. O dalších věcech jako WC a voda nemluvě. Víte, i na těchto tratích lidé nejedou jen 10 minut a jedou i třeba z větší dálky a na trať přestoupili. Navíc malá chybička se vloudila. Z Rakovníka ta trať vede na Kralovice – Mladotice a Plzeň, což je to rameno, které je tam potřeba. Josefův Důl patří do příměstské a rekreační dopravy atd. A navíc na ta tratě patří nákladní… Číst vice »
Něco takového jezdí na síti FEVE ve Španělsku, ale až uvidíte cenu za motorák, protočíte panenky. Tam chtěli síť uchovat jako unikát (neboť ve zbytku Španělska lokálky neexistují), protože jim po tom jezdí i jejich úzkokolejná varianta na Orient Express, tak do toho Maňános šli (malé motoráčky s TSI a typické španělské neřešení ekonomiky), asi 13 kusů z roku 2009, ale na české železnice je to nesmysl a díky našim ekonomicky rozumnějším politikům snad nákup a platit vývoj takových věcí nemůže projít. Náhradou za Reginu je pak myslím sólo Pesa, ale taky předražená. Myslím že vyrobili jeden kus jako ukázku… Číst vice »
Takhle ten krám vypadá
https://en.wikipedia.org/wiki/Renfe_Feve#/media/File:2903Villa.JPG
Pro šotouše toužící masturbovat nad malým motoráčkem. 😀
https://es.wikipedia.org/wiki/Serie_2900_de_Renfe
Doporučuji porovnat cenu za 1 kus tohoto „moderního kolejového autobusu“ s autobusem s gumovými koly.
Ty vole, to má jen 33 míst a stojí to takové prachy… Jako fakt mě nepřekvapuje, že něco takového je schopno nechat vyrobit a provozovat jen Španělsko. To k sobě sedne. A německý daňový poplatník jim to podobně jako ty nevyužité VRTky zaplatil.
Náklady na 1 sedadlo skoro 2 miliony korun… 😀 😀 😀
Dobrá masturbace, Soukromý kůň – LIKE!
To je součást snahy španělské vlády nenasrat obyvatelstvo rázovitých krajů… Tam jsou jiní sekáči než tady, ti když se naserou, tak se nezakecávají na internetu. Zřejmě daňoví poplatníci považovali za přiměřenější vynaložit takové náklady než riskovat pumové atentáty.
A jo. Tak snad se tím čeští šotouši neinspirují 😀
Abychom si ujasnili konkrétní 30-ti místný nesmysl.
Ad.1 Na vývoj byly čerpány dotace. Na modernizaci tratě taktéž.
Stejně tak byl masivně zadotován nákup těchto jednotek. A to hned v několika programech. Technického – historické dědictví a znevýhodněny region.
Ad.2 Baskicko (ETA).
Což je ale vše špatně a v podstatě potvrzením toho, že kolejové autobusy s kapacitou 810 sice nejsou zcela nereálné, ale v 99% případech je naprosto nesmyslné kupovat. A když tak hledám dál, tak ono to snad ani tu TSI stejně nemá, byť to vypadá o dost bytelněji než RS1. Podvozek naznačuje, že to pojede lépe než 810 (4 nápravy), ale ta cena to skutečně klasifikuje leda na nějaké speciální a historicky cenné linky, kde jezdí sice málo lidí, ale přináší to kulturní hodnotu. Což většina českých lokálek fakt není.
Ano, raději utratíme peníze daňového poplatíka, aby se nensaral. Jenže ono je to katalánsko ekonomicky nejvýkonnější částí Španělska, taže to platí mimo jiné i ten katalánec.
No spíš bych řekl to co viz výše pro X1. Ono to snad není jen Katalánsko, šahá to až k západnímu pobřeží ta síť FEVE, ale pro Španělsko je tato linka skutečně jakýsi unikát a provozují tam svůj úzkokolejný Orient Express s velmi drahým jízdným a byť to podle pohledu na mapy a jízdní doby na webu FEVE těžce připomíná české lokálky (průměrka 30km/h), tak je třeba si uvědomit, že je to jediných 700km takových tratí v celém Španělsku, navíc v pobřežní oblasti, kde je Španělsko zelenější a nějaká vlakoturistika tam dává i trochu smysl. Kdyby se ekvivalentně vybrala1-2 slabé… Číst vice »
Je to případ od případu a o lokálkách by měli především rozhodovat místní. Tam, kde má naději, tam především zrychlit infrastrukturu a k tomu nasadit vozidla. V podstatě nechápu ty, co tady nasazují autobusy a většinou nejsou sto popsat konkrétní místo.
„rozhodovat“ s tím, že tu srandu zaplatí někdo jiný?
Nebuďte hnidopich.
To jste byl vy, kdo prosazoval sebrat rohodování krajům a dělat to celostátně z Nábřeží?
Nicméně ano, jsem pro, ať se trať nabídne napřed spolku obcí. Klidně ať ji provozují jako dráhu místní.
Ovšem která obec bude provozovat na vlastní triko lokálku pro 8 lidí na vlak v průměru. Mochov sotva.
Já si myslím, že na většinu těchto lokálek by stačil 12/13m autobus a na ty vytíženější nějaká pořádná moderní souprava
Na většině těchto lokálek jste asi hodně dlouho nejel. Každá civilizovaná společnost už pochopila a naštěstí se to v mnohém k dobru obrací už i u nás, že doprava jako služba státu nemůže a nikdy nebude vždy pro zisk,ale pro službu občanům a že železnice je páteřní systém dopravy každého státu.A ne nějaký drcálek autobus
To chce diskutovat individuálně, jednotlivé tratě a oblasti, žádné univerzální dopravní moudro neexistuje.
přesně
A tam kde nejsou koleje civilizace není? 😀 A ta civilizovaná společnost, to je tam kde, na tom západě?
Tak za tohle vás tady místní vyznavači divokého kapitalismu, co se doma modlí k dolaru jako zlatému teleti a první přikázání mají co nejvyšší zisk za každou cenu sežerou.
Železnice jako služba, ještě k tomu státní pfujtajksl….
K teleti se nikdo nemodlí, jenom nechápou, proč mají být pro vození průměrně 10-20 osob, někde i jen 5 a méně, dotovány velmi drahé vlaky, když tam kde nejsou koleje, zajistí stejnou službu o hodně levnější autobus. To jsou lidé u kolejí nějak VIP či co? Máme jim ke vlaku dát červený koberec, aby za každou cenu, ať to stojí co to stojí, neuvažovali nad autem? Máme jim i zaplatit, aby jeli vlakem?
„příjmeme cestující na hlavní pracovní poměr“ – to by Venezuela Maláčová určitě byla schopna zadotovat :-)))
Krucinál, neraďte jim. Ještě by se toho chytili.
Pro anti-ami: Kritizoval to už Gogol v kniže Mrtvé duše.
Nicméně jako vtip dobré: Ve vlaku jede 15 lidí. 5 cestujících a dalších 10 je sčítá.
Měl byste si ten Obzor asi odhlásit, leze vám to na mozek. A ne málo.
No právě, železnice má tvořit páteř dopravního systému. Tedy linky mezi krajskými městy, nějaké to příměsto kde se uživí delší jednotky v krátkých intervalech (30 minut, možná hodina maximálně) atd. Linky kde stačí 70 míst se rozhodně nedají považovat za páteř.
železnice je páteřní systém dopravy každého státu – to jsou nějaký moudra z „Budujeme stát pro 40M lidí“, nebo kde na to chodíte?
U nás na tom železnice není úplně špatně a v osobní dopravě dává něco nad 10% výkonů, to je páteř jako stehno…
Uměle vytvořené nevyužívání. To už koncipovala KSČ v 70. letech a pak vlády p. Klause aspol. Vše tu už bylo, ale časy se mění a poznatky také. Zatím všude platí, a to i tam, kde se mluvilo o nevyužívaných spojích, že když se udělala nabídka (to je přeci tržní, ne?) tak se dostavila poptávka. To znamená dostatečný počet rozumně řešených spojů, napojených na autobusy, které to pak rozvážejí v okolí a i několikrát zastaví v obcích. pak to vše vypadá jinak. Ale mnohým tady evidentně nejde o veřejnou dopravu, ale spíš právě o její útlum a opravdu z ní udělat… Číst vice »
V tomto státu jsou bohužel slovní spojení jako „veřejný zájem“ nebo „veřejná služba“ považována za sprostá slova.
Ano, protože se za ně vždy maskuje nějaká vyčůranost typu předkládání vlastních modrogumních zájmů (vození vzduchu vlakem ř. 810) za bůhvíjaký lidumilný počin ve veřejném zájmu…
Já jsem velkým fanouškem železnice, ale doba se mění, a budoucnost železnice je kapacita, rychlost a ekologie. Elektrická/bateriová , vysokorychlostní nebo příměstská jednotka. Určitě se v republice najdou i regionální tratě, kde na spoji jede 100 a více lidí o špičkách. Tam vlak samozřejmě má svoje místo. Ale nahrazovat autobus za 5 mil , který rozveze lidi po dědinách, motorákem za 50 mil + etcs na vozidlo/trať + údržba a obsluha trati který je ještě limitovaný polohou tratě je ekonomický nesmysl.To může fungovat jen v komunismu. Časem tyhle lokálky z motorákem, kde jedou 3 lidi svůj boj stejně prohrají. Je… Číst vice »
jojojo, jenže jak to vysvětlit těm příznivcům komunismu…
Nevolit ANO, ČSSD a KSČM…
Má Vašnosta snad pocit, že by poté zbývající koalice ODS, TOP09,SPD,PIRÁTI zažehla nějakou změnu?
Já mám za to, že Fiala, jako ředitel vesmíru rozhodně ano.
Ano, zažehla, už jsme to zažili a dodnes se z toho nemůžeme dostat.
….mno, a to by Jste s TOP 09 a ODS -KOU a jimi podobnými vyhrál, pane Šimral… Té zkorumpované Odéesce se málem podařilo ukončit lokálky v tom Ůsteckém kraji, to, jen tak na okraj…
A nejen lokálky, ono šlo o dvě třetiny sítě ČR, včetně řady příměstských atd.
Když vidím kolik vozů plných dřeva se z lokálek odvozí je neskutečné. Kdyby vám ty nákladní auta jezdili kolem baráku po silničkách bez chodníku a ohrožovali vás nebo dětí, starší lidi, mluvil by jste jinak. A vaší logikou by se vesele mohli rušit málo vytížené silnice.vždyť do vesnice nebo městečka stačí jedna příjezdová ta vytíženější silnice.
A po konci kůrovcové kalamity budete dalších 50 let udržovat zbytečné koleje a čekat na ty drobáčky za dopravní cestu?
Možná se budete divit, co všechno se dá přepravovat a co bude i potřeba. Trochu přemýšlet.
prosím uveďte příklad!
Bohužel se tak malá vozidla vyrábí, ale je to hovadina kupovat, navíc je to španělskej krám.
https://en.wikipedia.org/wiki/Renfe_Feve#/media/File:2903Villa.JPG
Má to náklady na 1 sedadlo skoro 2 miliony korun.
„La serie 2900 es de 2.42 M€, lo que significa un costo por plaza de unos 71.119 € para 34 plazas sentadas“
😀 😀 😀
Má to jen 33+1 míst. Úkol zní jasně: 70 míst.
Hledej dál. 😉
Je to náhrada za 810. Ono jim jaksi dříve či poději dojde, že 70 míst je pro nějaké Lužce a Rožmitály pořád moc.
jenže, kdyby přiznali, že stačí 30míst, tak by se nad tím možná už někdo začal važně zamýšlet, zda to není krapet luxus … posílat vlak na takové tratě. já nemám problém s lokálkou, pokud je pro ni využití (náklady, osobka). ale ne všechny lokálky jsou „správně vytížené“
Pro ty co chtějí rušit lokálky – já být dotčenou obcí, tak také budu řvát. Vlak je totiž na rozdíl od autobusu mnohem jistější. Příklad: trať Číčenice – Týn n. Vltavou. Osobní doprava zastavena od roku 2014. Do té doby byl v Číčenicích od Týna přípoj u každého rychlíku ve směru/ze směru Budějovice. Kraj sliboval náhradu autobusy. Současný stav je takový, že není ani vlak, ani autobusy.
Místní vlak i autobus mají úplně stejnou jistotu – musí je někdo objednat.
u vlaku je ta „výhoda“, že pokud se neobjedná určitý počet spojů za den, tak SŽ tu trať prostě zavře. a to se často krajům nelíbí (pač do čtyř let jsou vždy volby), tak vlak prostě objednávají i o víkendu a bus nemusí o víkendu vůbec a v týdnu trochu…, silnice nikdo rušit nebude (pokud tam nebude jezdit x spojů za den)…
Kamui: Ten bus tam jezdí z Týna k vlaku pořád stejně. Nevím, proč o tom opakovaně lzete. Lze to velice jednoduše dohledat!!
ale autobusy ve kterých neplatí režijka se přece nepočítají 🙂
To ale není pravda že by autobusy nejezdil, stačí se podívat na idos, jeden jede zrovna za 15 minut, další za 2h takže na víkend naprostá pohoda.
Pěkné, pěkné…..párkrát se to zruší, do toho volby a nutná změna vedení ČD a nová koncepce všeho…… a bude rok 2028 a vypíšou se nové konzultace.
Rád bych se mýlil, ale 810/814 tu bude fungovat ještě v roce 2030. Po vzoru Žabotlamů, to byl taky evergreen.
Už po 45 letech od jejich zavedení do provozu? To je pohotovost, co? Ty chcipaky vůbec neměli přebírat, protože už tehdy bylo jasné, že neodpovídají úrovni cestování v 70. letech 20.stoleti!!! A teď, když už před čtvrt stoletím měly být sešrotovány po překročení životnosti se UŽ uvažuje o jejích náhradě? To měli udělat už v roce 1973! A s tou náhradou autobusem to zase není tak jednoduché. Za prvé, za autobus nelze privesovat vozy pro zvýšení kapacity, za druhé není v něm tolik místa na bicykly, lyže, kočárky a obdobná zavazadla. A kdyby v době největšího rozmachu automobilů ČSD nabídly… Číst vice »
V době vzniku/výroby byly motoráky M152.0 přiměřenou náhradou za doslouživší „dřeváky“ M131.1.
Průšvih nastal až jejich další výrobou jako „socialistické řešení“ náhrady klasických souprav a velkých motoráků na delších trasách – tam spolehlivě a zaručeně vyháněly z vlaků dosavadní cestující (takže původní klasiku nahradil „ropovod“ několika spojených M152.0 + Blm, aby za pár GVD na stejný vlak stačil M152.0 solo či s jediným vlekem).
Ad autobusy – posily již byly vynalezeny, vleky na kola/kočárky/lyže taktéž (ba i samostatná dodávka doprovázející autobus, když je po tom poptávka) – mmch, vše dohromady stále ještě levnější než vlak.
M152 nebyla původně určena pro Československé koleje, až nutnost je donutila je objednat i pro nás, až se z toho stal nejpočetnější stroj na našich kolejích (přes 600 kusů).
ale byly určeny pro tuzemské koleje – protože dřeváky M131.1 už byly v 70. letech neudržitelné (měly je původně nahradit už M240.0, ale ty se jaksi moc nepovedly)
Původně ne, původně to bylo pro Maďary, ale nutnost je nakonec přinutil je koupit i pro naše koleje ve větším počtu.
Tehdejší M 152.0 byly konstruovány pro nasazení na těch nejkratších tratích typu rožmitálka, plánovaný počet kusů pro celou síť ČSD byl cca 150. Všechny ostatní M 131.1 (těch bylo přes 500), problematické M 240.0 a už tehdy stárnoucí M 262.0 měla nahradit řada M 475.0, která vznikla ve dvou prototypech, ale státní plánovací komisi se nezdařilo naplánovat jejich výrobu, zejména výrobu motorů pro ně. Takže následkem vzniklo skoro 700 M 152.0, singrovky a kredence přežily dalších 20-30 let. A s deriváty 810 si budeme užívat ještě dalších 20 let.
Já se nebojím použití ráznějšího slova; příčiny byly dvě, za prvé při konstrukci M152 byla snaha výrobce o kvalitnější interiér, ale nebylo mu to dovoleno, protože nějaký nekompetentní do toho kecal. S tím, že na vzdálenost do 20km to postačuje. A za druhé a to hlavní, příčinou nevyráběné M475 v sérii byla NAPROSTÁ NESCHOPNOST tehdejší direktivně řízené vlády ZAJISTIT VÝROBU subdodavek, hlavně spalovacích motorů a přenosu výkonu pro ně. Když byla navržena verze se dvěma motory ML 634 LIAZ, vymlouvali se, že by neutahl tři přípojné vozy. Tak namísto 400ks solidních M475 nechali vyráběti ty šmejdy M152 v tom nehorázněm… Číst vice »
ehm, o „solidních M475“ můžete psát jen proto, že se nevyrobily – protože jejich koncepce „lokomotivy s místy pro cestující“ byla zcela mimo realitu už tenkrát
No motory se snažili páčit ze zbrojovky v Martině, ale ti se jim vysmáli – bylo mnohem lukrativnější vyrábět primitivní ruské tanky než se drbat s železničním motorem.
Nevím co pamatujete. Jo 810 byl plevel, ale odjezdily obrovský výkony, mj proto, že nic jinýho tu nebylo! Ona z histortického hlediska 810 byla mnohých tratí v podstatě záchrana.
Prosím vás, pochopíte už konečně, že nic lepšího tu nebylo z důvodu neschopnosti tehdejší vlády ZAJISTIT VÝROBU něčeho jiného!!!
Jo to holt byla ta konzervativní levice
Ne, jen šetření za každou cenu a prosazování silniční dopravy. Čili nic se nezměnilo.
Stejně jako dnes.
Hlavně ale opravdu byly určeny na krátké tratě do těch 20 km. To, že se to dostalo na dlouhé trasy je smůla. Ale ani dnes se ta koncepce železniční dopravy nekoná a nejraději by to někteří zařízli úplně. Vždyť to i z řady příspěvků vyplývá. Prostě stále ve společnosti přežívají některé názory a není ochota se vzdělávat, aby vznikala promyšlená koncepční řešení a na budoucnost se nemyslí vůbec, natož na nějaké problémy s klimatem, životem, přírodou apod. Ale až nastane ten pravý náraz a vše se potvrdí, co pak? Co všichni ti moudří budou říkat? Koho budou obviňovat?
Umím si představit Regio-Schuttle od Stadlerů s tím, že by obsluhoval ( v taktu) více takových lokálních tratí , nebo by se, při optimalizaci grafikonu, mohl zapojit do obslužnosti kraje jako „nepřestupní“ spěšný vlak. Příklad : Jablonec nad Jizerou – Martinice v Krkonoších – St. Paka
Ach jo, zas nějaký klimatizovaný krámy 🙁
Co ty máš prosím za problém s trávením času v prostoru o příjemné teplotě? 😀
Ono pojem příjemná teplota je pro každého jiný. Já osobně mám pocit, že ve veřejné dopravě je oblíbené interiér příliš podchlazovat, avšak, vy, či kdokoliv jiný, může mít různý názor.
Ty musíš být troll jinak to nechápu
To není troll, spousta „fanoušků“ železniční dopravy takhle uvažuje, netuší že v osobních autech je klimatizace standardem už drahně let a že běžní smrtelníci se nechtěj koupat ve svém potu.
Kubrt: omyl, je opravdu tragedie kdyz vlezete do autobusu, vlaku, tramvaje z venku kde je 30-40 supnu, na slunicku i vic a uvnitr je sotva 20 stupnu protoze to soferuje nejakej dosluhujici chcipak… (bez urazky- mnohokrat opakovana zkusenost) to jak vlezt do mrazaku – kdyz pominu okamzitou rymu, tak je to o anginu nebo zapal plic!!!!!!
Takze pokud si muzu vybrat mezi vozidlem bez klimatizace a s klimatizaci – bohuzel dostane prednost starsi vozidlo bez klimatizace..
Proc neni predpis naklimatizaci stanovujici klimatizovanou yeplotu interieru vozidla max o 5 stupnu nizsi nez je teplota venkovni?????
To není chyba klimatizace, ale chyba řidiče. Zavrhneme sirky, aby s nima náhodou někdo nezaložil požár?
Oni si chtějí otevřít okýnko a koukat z něj a nebaví je připlácet si za historické jízdy. 😀
No 810 má 55 míst s uspořádáním 2+3, 70 míst tak fakt nechápu jak chtějí do jedné DMU nacpat. Navíc sólo LINK je neuvěřitelně drahý na provoz… tohle je podle mě tendr úplně mimo, pokud DMU, tak na +-120 míst (LINT 41), cokoliv co nemá potenciál na takovou obsazenost v průběhu celého dne nahradit autobusem.
Úplně stejně, jako to udělali u Lintu 27. Nikdo netvrdí, že náhrada šukafonu musí být taky jen 14 m dlouhá.
Ale stejně si nemyslím, že výběrko bude velká sláva. Lint 27 si od zavedení nových TSI nikdo neobjednal, Link I zůstal u prototypu, ostatní výrobci taky skončili s malými motoráky, přesně kvůli tomu co píšete. Soudobý motorák pro 70 lidí bude kvůli TSI, klimatizaci a dalších nezbytnostem šíleně drahý na provoz (v propočtu na místo) a asi i na pořízení (protože v podstatě už je to nestandardní velikost).
Cococožeco, LINT 27 splňuje aktuální normy TSI? 🙂 Proto, co píšete, také soudím, že se takto malý motorový vůz nevyplatí, ale asi se pletu, když mám tolik palců dolů… anebo to vidím špatně a hlavní je, že to vozidlo jede po kolejích, už není důležité zda je nízkopodlažní nebo není, to jsou nejspíše jen výmysly současnosti. :-)))
Zajímavé, 110 nových motorových jednotek, tedy za předpokladu že dojde k nákupu těch 60 jednotek na které probíhá soutěž, neví někdo jak to s tím aktuálně vypadá?
Tak jen doufám, že se Moloch, trochu pochlapí, a nakoupí, POUZE NOVÉ JEDNOTKY
A důvod?
Myslíš ty, které neexistují?
Všem co furt až úchýlně pořád mluví o nepotřebnosti lokálních tratí a nahrazení autobusy. Nenapadlo vás, že ty počty cestujících jsou tak malé. Kvůli těm starým střepům co tam jezdí? Kdyby bylo něco modernějšího. Tak by mohl být větší zájem o cestu vlakem na těchto tratích. Určitě pár tratí by mohlo být nahrazeno autobusy, ale je jich podle mně minimum.
Jiří: To by se musela hodnotit každá relace zvlášť.
Někde by nasazení modernějších vozide určitě pomohlo (např. Jesenice – Rakovník)
Někde by to nic neřešilo (Např. Žlutice – Toužim – Bečov nebo Rakovník – Kralovice).
Takže souhls, že nahrazovat lokálku jen proto, že je tzv. lokálka je blbost.
Ale zase tak málo by jich být nemuselo….
Svojsin: Napsal jste to dobře. V tomhle souhlas
Trať Rakovník – Karlovice bych nezmiňoval. Tam je vůle z oblasti obnovit provoz až do Mladotic, jenže o tom SŽ nechce slyšet.
Jiří3 : Jenže to se pro několik lidí na jeden spoj nejspíš dělat nebude ani u nás..
A je špatně, že vlak Rakovník – Kralovice brání (přes ty, co rozhodují) lepší dop. obslužnosti v relaci.
Teď se to o něco zlepší se zavedením do PID , ale pořád to nebude zdaleka , jaké mohlo být .
Význam vlaku se tam přitom ještě sníží…..
Hlavně ale kvůli špatné nabídce a špatné organizaci dopravy, neexistence přestupů hrana – hrana apod.
Myslim ze nejlepsi nahrada na tuhle kapacitu je autobus
Nikdy nebude mit vlak stejnou spotrebu na osobo km jak bus pri tehle. Velikosti
Porizovacka bude vlak/bus 7:1 a to jsem optimista
Sorry ale nenachazim jedinou spravnou hodnota za penize
Udělejte si pokus. Na rovině se opřete do odbrzděného busu a potom do odbrzděného motoráku. Zjevně budete překvapený. Srovnávat spotřebu bez započítání všech vlivů je nesmysl.
Videosen: Hodnotí se spotřeba ( udává se většinou na 100km). Minibusy pro 20 sedících cestujících mají spotřebu nejčastěji cca15 litru nafty. Sukafon většinou cca 35l. Sor 10,5 cca20l. Crossway12m 25 -30l atd. Regionova 40 a víc. Zalezi samoz . na více faktorech. Ale to až budeš
na 2 stup . ZS
Kdepak ZŠ, do tý chodil někdy za Novotnýho. Videosen je důchodce odněkud z Náchodska, o dopravě ví velký kulový, ale tváří se jako železniční evangelista pro širší masy, který nedoceňujou výhody vlaku, zejména na trati z Týniště do Vratislavi, která vede z dnešního pohledu odnikud donikam.
Tak proč třeba do naší vesnice kam jezdí autobus je spojení tak na hovno ? Mnohem raději bychom tady měli vlak.
Jo, jsou vesnice, kam se ani autobus po půlhodině nevyplatí. A kdyby tam jezdil City Eelfant, tak za hodinu nebude mít koho z té vesnice odvážet. Leda by bral i králíky a slepice.
se stejným jízdním řádem jako dosavadní autobus?
nebo že by to nebylo v materiálu kol dopravního prostředku, ale v něčem úplně jiném?
Vlak je dražší na kilometr a má větší kapacitu takže by nejspíš jezdil v ještě delších intervalech než ten autobus…
Tak kde začít?
Pořizovací cena autobusu s cca 70 místy k sezení je asi 8 – 10 mil. Kč. Cena vlaku bude mezi 30 až 40 mil. Kč. Samozřejmě čím více kusů tím nižší cena. Nezapomínejte, že dnes musejí mít zásuvky, klimu, pohodlné sedačky a info systém i autobusy. A to jsem jistě něco zapomněl.
No a aby měl těch 70 míst musel by být 15-ti metrový.
Jo autobus životnost 8 let a vlak 30 let.
Zvlášní, že běžně jezdí 12 let staré autobusy.
Ale i tak těch 8 roků vychází zhruba nastejno jako ten vlak.
Životnost linkového busu je dneska tak 15 let.
Stejně jako autobus nekončí po 10 letech, tak vlak nekončí po 30…
No, přeháníte. Aby byl použitelný a bezpečný, pak je to cca 5 let a pak už musí být nějaká oprava a ta stojí docela dost.
ušatá. U regio busů nemusí být po pěti letech žádná velká oprava až na nějaké úplné výjimky, vždyť vy o tom nevíte vůbec nic.
Můžete sem dát konkrétní příklady z konkrétních firem?
Potom se dá požádat někdo z dané firmy o vyjádření k těm vašim lžím.
Většina busu na regionálce odjezdi 13-15 let. Lidí z OSŽ tady dnes prekrucuji fakta o106.
Já jsem postupoval podle posledních zadání na autobusy v Praze+SčK, Plzeňském kraji, Ústeckém, ale i jinde. Stáří, výbava a kapacita.
Tomeš 43 : Zrovna Ústí díky víc věcem má v oblasti ok. Chomutov i starší busy , než 13Let.(Většina je mldších, pochop.)
O provozu v KV kraji ani nemluvě
Pokud vím, tak od 1. 1.2015 byli nasazeny na úzení Ústeckého kraje úplně nové autobusy ( samozřejmě s vyjímkou MHD). Na druhou stranu i tam se situace pomalu zlepšuje. Navíc v KV kraji se také situace pomalu mění i díky výrazné modernizaci parku u DPKV, nebo ne? Existují i kraje, kde nejsou požadovány nové vozy, ale i tak se zpřísňují požadavky na jejich výbavu. Například Mladoboleslavské šrotiště autobusů Arriva, ale i tam se situace začala vyvíjet k lepšímu a během letoška a příštího roku by nejhorší šroty měly odejít. Jak jsem psal pravidla PID musejí dodržovat všichni. A nepodsouvějte mi… Číst vice »
Vlak 20-30 ..
Honekery jsou z osmdesátých let,takže kroutí už 4 desetiletí
Požaduje se i 50 let s tím, že by se párkrát vyměnil interiér apod.
Zapomněl jste záchod
Ten vlak má dva až třikrát delší životnost než autobus, který je po deseti letech zralý do šrotu…
Já tedy radši pojedu do města 810 než busem.autobus : vydýchaný vzduch ,rychlost v průměru tak 30km/h ,je tam cítit najetí na každý kanál..
Těch 30 km/h pojedeš spíš tou 810.. a na vydýchaný vzduch si přišel jak??
No pokud by nahrada techto malo vytizenych vlaku mela prinyst nejakou usporu, pak by se ale rozhodne mela z nemale casti investovat do ridicu. Pro me je nejvetsi uskali regionalnich autobusu prave tam: temer kazda jizda regionalnim autobusem me presvedci, abych se jim radeji vyhybal. Takova linka brandys – celakovice je temi vecne nasupenymi neurvalci uplne povestna. A to po nich clovek vlastne nic nechce. Vzdycky me napada ta veta z cimrmanovy hry: koupil si hospodu, ale chodili mu tam lidi…
Je to přesně naopak.
Čistě na spotřebu paliva bude motorák s autobusovým motorem ( 810tka) na tunokilometr vždy úspornější než autobus s tím samým motorem.
Železniční kolo na kolejnici má totiž nižší valivy odpor, trať má příznivější profil ( žádné ztracené spády, prudká stoupání , ostré oblouky před nimiž je třeba brzdit), oproti silničnímu vozidlu běží v železničním voze motor plynuleji a tudíž efektivněji , protože není spojen přímo mechanicky s koly jako v autobusu.
Z hlediska ekologie a emisí vlak neprodukuje mikročástice z otěru pneumatik a brzd ( což je daleko větší problém než stále propírané emise CO2).
Bonus z valiveho odporu a menších ztracených spadu pri převážení par desítek lidí spolehlivě eliminuje měrná hmotnost železničního vozidla připadající na jednoho kaštana.
Spotřeba sukafonu je cca 35l. Spotřeba Sor12m nebo Crossway 10,8 je cca 25l.
Neprepravujeme zbozi ale lidi takze se budeme bavit o osobo km a tam uz vlak zaostava za autobusem
Zkuste se vyhýbat oborům, kterém nerozumíte. Je hezké, že máte nižší valivý odpor, ale sólo šukafon (a to je nejlehčí dostupný motorák) váží 20 tun, SOR 12m váží 8,5 tuny.
Asi by vám mohlo dojít, že energie potřebná k přesunu 11,5 tuny navíc bude vyšší než ten váš papouškovaný valivý odpor.
Ano, konečně někdo, kdo o tom něco ví!
Akorát to má drobný problém,že se tomu v roce 2020 vyhýbají cestující. To ale pro šoto plus režisty není žádný argument.
Jaké řešení myslíte, že vyhraje?
1. Nebudeme objevovat kolo, území obsloužíme autobusy a za ušetřené peníze můžeme jezdit i o víkendu. Dokonce na náves a ne do lesa za ves.
2. Jediný Správný Výrobce bude 15 let vychytávat mouchy, AŽD osazovat zabezpečovací zařízení, všechno to bude stát desítky miliard. Pár se nás u toho neskutečně nakapsuje. Samozřejmě za potlesku šotoušků a režijkářů.
Záleží, kterou trať máte na mysli. Například lokálky typu Nedvědice-Tišnov, Polička-Svitavy, jsou hojně využívané, konkrétně z Nedvědic jsem stál v třívozové RegioNově, takže jelo přes 100 lidí a zatraktivněním těchto úseků novými vlaky má skutečně potenciál přilákat nové cestující. Na druhou stranu jsou tratě typu Mochov, které vedou hodně daleko od centra obce a nelze na nich provést modernizaci ani elektrizaci, protože vedou v opačném směru než na Prahu.
Nikdo netvrdí, že Vámi popisované lokálky by se měly zavřít. Na nich by ostatně mělo jezdit spíš to DMU120, proto nechápu, k čemu a na co se řeší nějaké DMU70…
Nebojte, jasně že vyhraje 2!
Nakoupí a přerozchodují ze Španělska tyhle pecky https://es.m.wikipedia.org/wiki/Serie_2900_de_Renfe s 33 místama k sezení a 1 sedadlem za jen 2 miliony Kč. To se prostě vyplatí, ne? 😀
Paráda! Má to jedinou chybu. Nevyrábí to Jediný Správný Výrobce.
I tuto trať lze upravit a hlavně prodloužit a konečně na ni vrátit nákladní dopravu. Tedy využít k výrobě, skladování tam ty ruiny a nezabírat půdu kolem Mstětic a okolí pro plechové hangáry a montované sklady. Už jen to by znamenalo obrovské úspory a minimalizaci škod, takže ta trať by se mnohokrát zaplatila. A podstata je právě v takových propočtech a myšlení. To teprve je ta ekonomika, ekologie……
Jediný Správný Výrobce už koupil nějakého výrobce DMU? Kdysi se vyjadřoval, že do nich nepůjde a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by měl změnit názor.
810 obtížně nahraditelná…skokro 50 let v provozu,jezdí za kýbl nafty,ideální velikost pro provoz na lokálních tratí,ůčetně odepsaná,mnoho kusů v provozu…
zdeva : Naposled jsem v tom jel do Humpolce a byl rád, když jsem vylezl.
Hlavně při stání to drneční bylo neskutečně nepříjemný.
Podívejte se na to z jiné stránky. Buď jet tímhle nebo jít pěšky. Já beru tohle. A jako bonus má to, že když prší, nezmokneme. A cíli jste za přibližně stejnou dobu. Alespoň u nás.
None: Právě že na mnoha relacích stačí doplnit bus linky a jedete busem.
Nebo ta trať má smysl celoročně provozovat, tudíš si zaslouží něco lepšího, než šukafony.
Autobusy nedoplníte, nejsou řidiči.
Ale jsou, víc než fírů.
Ale tady se bavíme o zachování vlaků (tzn. fíru víc požadováno nebude) vs zrušení vlaků a zavedení autobusů (tzn. potřeba řidičů vzroste)
autobus již byl vynalezen
Havlbrod-Humpolec 25km cca 40min jizdy,typická lokálka,8 spojů denně oběma směry ať je pátek nebo svátak!!Chtěl by jste tam Pendolino?Autobusy v so a ne moc nejezděj…proč???
zdeva: Protože je tam KU neobjednal, zatím, i když v plánu je úplné zastavení osobky jako jedna z realných možností.
Osobně bych tam nechal to (někdo doplní, nevzpomínám si na řadu) modernější vozidlo, který se tam už občas pohybuje, dřív častěji, co jsem viděl.
Stadler RS 1
Stadler rs1 je asi o 10 metrů delší více jak dvakrat výkonnější jeho provoz bude jistě dražší…a pak kdo to ta dá???
Občas to tam jezdí.
když kraj peníze utratí za drahý provoz lokálky, tak už za tytéž peníze nemůže objednat autobusy – co je na tom složitého k pochopení?
a bezpečnost při kolizi nulová
Obávám se, že kvůli normám to bude setsakra drahé vozidlo v poměru cena/kapacita. Plus ETCS…
CAF hledaný vlak vyrobit umí. Dokonce je v malých sériích i dělá. Zvládá i velmi malé vlaky pro úzkokolejné tratě. Otázkou je cena. Očekávám, že bude vysoká.
Nejjednodušší by patrně bylo přidělat ještě několik nových 810. Nevím, jestli by musely projít nějakým schvalováním, ale třeba ne, když to není nový model. Kdyby se tam dala wi-fi, vozidlo by zcela odpovídalo očekáváním cestujících.
Kokotina ..to jako ve Studénce vytáhnou z archivu plány a začnou vyrábět 810 z čeho …ani nemůžou.
Když nemůžou, tak není co řešit. A proč vlastně nemůžou?
Normy.
Potom je možná dobré se zamyslet, jestli ty normy nejsou náhodou nesmyslne a změnit je.
Chápu, že TSI a ETCS nám vnutila 4. říše a jsou tudíž posvátné.
Ovšem u motoráku, který nikdy neopustí území republiky bychom si mohli vystačit z ČSN…
Ono TSI není jen pro srandu králíkům, jak se ukázalo v Perninku
o „nesmyslnosti“ pevnostních norem račte zajít povykládat rodinám zemřelých a zraněných od Perninku – zemřelých a zraněných právě kvůli nesplnění této normy 🙁
Zase malá demagogie. Pokud nebudete připoután spadne na vás kufr, lyže, kolo, náraz vás vymrští na tyč apod., pak je to zase jinak a při nárazu prostě jsou ty úrazy spíš díky setrvačnosti a věcí v interiéru. Pokud do sebe vlaky narazí, pak jde spíš o strojvedoucího, aby se mu nic nestalo a o pevnost skříně, aby se nezhroutila. Ale to vozidla na dráze většinou splňují. Samozřejmě to závisí na rychlosti. Pokud do sebe vrazí vlaky v rychlosti , kdy každý pojede třeba stovkou, tak to nezachrání nic a ještě budou mimo koleje. Pro ty lokálky to lze řešit podstatně… Číst vice »
Ty normy jsou víc než nesmyslné a proto také pro naštvání jistých lidí tvrdím, že stejné normy musí platit i pro autobusy. Tam je přeci ta bezpečnost vozidla úplně minimální. Ale mohlo by se to řešit i max. povolenou rychlostí 15 km/hod.
protože spoustu součástek, které se tam tehdy montovaly již nikdo nevyrábí, tzn. vozidlo by se muselo překonstruovat a najednou je to nový stroj, který by nesplnil současné normy, takže by nedostal schválení pro provoz, takže jediná varianta zkonstruovat úplně nový stroj
Tenkrát to také smontovali ze součástek, které již byly k dispozici ( motor z náklaďáku, převodovka z autobusu….) tak proč by to nemělo jít podobně i dnes.
Navíc nemusí začínat od nuly, stačí jako základ vzít existující vůz.
Jo tenkrát nebylo tolik zbytečných úředníků, s razítkem na každou hovadinu , desítky vzájemně protichůdných norem, v nichž se bez tabulek nevyzná ani ten konstruktér a nechtěl se na tom úplně každý nakapsovat jako dnes u soukromníka
Věřte mi, že tento špičkový výrobek socialistického průmyslu by dnes dokázal sestavit každá větší zámečnická dílna, takže řešíte zbytečnosti.
Spíš kdo má zájem tou hrůzou jezdit a proč by se to mělo dělat. Wartburgy se už taky nevyrábí a to je tak asi ekvivalent šukafonu…
Nemáte tak docela pravdu, dá se z toho vyjít a udělat na základě toho levné a vyhovující pohodlné vozidlo. Tam jde skutečně hlavně o podvozky a odhlučnění motoru. Navíc by se mělo uvažovat o možnosti jízdy na elektriku, na baterie atd. A rychlost i nadále stačí do 80, max 90 km/hod.
Nízká podlaha, TSI, ETCS, 120 km/h, 70 míst atd. To prostě z 810 nikdy nepůjde vyčarovat. Kromě lokálek by to mělo jít prohnat i na okrajových spojích na rychlejších tratích.
Ono by se to dalo, ale s nějakou výraznou obměnou. Tedy asponˇ čtyřnápravový vůz. Jinak vyhovuje.
Čtyřhranné kolečko. To dáme.
Takže to bude mít víc míst než 810.a vyrábí motoraky alstom a pesa.
Škoda 810 😥
Stále jich tady bude pak ještě dost
Zrušení výroby RS1 je škoda no, zrovna jsem si říkal, že na ty naše lokálky celkem padnou. A už se víc jedná o vlak, než autobus na kolejích. Spíš jsem čekal, že se ještě nějakej ten rok počká, než začnou chodit první ojetý RS1 z Německa. Ať už ČD pořídí pár desítek nových motoráků nebo ne, ta mánie ojetých RS1 určitě příjde. 😀 810 a Regionov se po Česku toulá tolik, že nahradit aspoň většinu z nich bude sakra velkej úkol. A pořizovat novej Lint na převoz pár babiček kdesi v údolí je sakra velkej luxus. Obecně ale nesouhlasim s… Číst vice »
když cenu za pořízení a provoz nového motoráku pro pár lidí vydělíte počtem skutečných cestujících, tak tam můžete místo „nekomfortního“ autobusu nasadit rovnou taxíky jezdící pro lidi za krajské jízdné – pořád to bude levnější
Že by děcka jezdila do školy taxíkem?
Typická demagogie a hloupost.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Ty autobusy skutečně patří jako přípoje k vlakům a zajištění plošné obsluhy malých sídel a pak samozřejmě v horách, kde vlak není možné zavést.
ušatá: A nebo na relace např. Rakovník – Kožlany, kde vlak není lepší v žádném ohledu s výjimkou WC a to se dá na takové relaci oželet.
Hezké, leč o 30 let pozdě.
Kdypak na nábřeží konečně pochopí, že „malé motoráky“ se ve světě přestaly vyrábět i používat z tak jednoduchého důvodu, že k převážení tak malého počtu cestujících je násobně výhodnější autobus než drahá železniční trať a drahý motorák na ní?
Ale tam je ten problém. Někteří občané se toho vlaku nechtějí vzdát, protože je to činí něčím výjimečnějším. Ve skutečnosti, ten vlak drandí kolem 50 za hodinu a není rychlejší než auto. Ale „JE TO VLAK“, toho se přece nevzdáme. 😀
Tak trať se dá zrekonstruovat a zrychlit. Tak ne všichni chtějí jezdit autem, či auto vůbec nemají.
A o to je to potom dražší… navíc plno lokálek nezrychlíte ani jakkoliv drahou rekonstrukcí…
Ono je to mnohdy spíše na přeložky, které by bylo vhodné zvážit.
Většina tratí vyhovuje na 60km/hod a řekněme si popravdě, že to stačí i vzhledem ke vzdálenosti zastávek a ekonomice provozu. Je však řada vedlejších tratí, kde by nebyl problém jezdit stovkou, dále pak jde o dostavby tratí apod.
Zrekonstruovat by se mohla, ale to by se muselo spousta úseků natáhnout, eliminovat oblouky a zvýšení rychlosti by bylo v řádu pár desítek, než by ten vlak dosáhl 100, tak by opět brzdil, když to má zastávku co pár kilometrů.
Měl jsem na mysli posílení autobusové dopravy. Ve vedlejším městě mají dvě zastávky lokálky. Ani na jednu není přímý přestup na autobus. Na A.N. se sjíždí 3 autobusové linky, které mají větší význam, když vás přivezou do centra vsi, města, než 2 zastávky vlaku, které leží někde na okraji.
No, a proč nestavět přeložky, nové zastávky a posunout stávající? Proč se žije v dogmatu, ta trať takto je 100 let a tak i musí zůstat? A jestliže nemá dost cestujících, tak zrušit, proč řešit přeložky a zrychlení, co kdyby to přitáhlo lidí.
No ono stačí i zrychlení z 30 – 50 km/h na nějakých 70 – 90 km/h. Když je dobré vozidlo, tak těch 70 km/h dosáhne hravě.
A naplánoval někdo trasy busu k těm vlakům?
Ono zase cíleně se dosahovalo toho, aby autobusy k vlakům nezajížděly, nenavazovaly. To bylo v tiché koncepci MD už 70. a 80. letech a úmyslně se natahovaly jízdní doby vlaků, rozvazovaly se přípoje a ve stejném čase se zaváděly autobusy i dálkové, aby vlaky nebyly vytížené a daly se rušit. To nakonec se dělo i na některých krajích a děje se i dnes. Prostě něco jsou jen soukromé názory, ale něco také kšefty pro někoho. Nakonec např. třeba měl autobus zajíždět v Lokti předmostí k vlakům a nikdy se to nepodařilo prosadit. Proč asi? Proč nebyla zajištěna návaznost autobusů v… Číst vice »
Protože i to už nám začínají TSI dostávat do takové cenové hladiny, že to není ekonomicky obhajitelné.
Jako nejlepší rekonstrukce těchto tratí je předělání na cyklostezku a pořízení autobusu pro asi 15 lidí. Spotřebu to bude mít stejnou a bude zajíždět až do obcí.
Vozidla pro 20 sedících cestujících (např. IVECO Stratos) jezdí za třetinovou až poloviční spotřebu oproti ř.810
Je pěkné dostat mínusy za popsání reality.
Kdo nevěří, může si zjistit.
Ale chápu, že někteří šotouši budou raději žít ve svých snech, dojmech a přáních….
Z jaké doby je ktrá realita?
Jen to lidem k ničemu není a jezdit s tím budou jen v krajním případě. Děkujeme, nechceme.
Dříve než začněte plácat nesmylsy tak doveďte prosím AD Kvalitní do obce Dírná aby ten autobus jezdil alespoň v intervalu 2 hodiny a zajistit taky do obce nějaký bus který nepoveze děcka do školy už v 7 hodin do 6 km vzdálené vesnice. Děkuji autobusáci.
Neděkuj autobusákům, stěžuj si na krajském úřadě.
Jistě, ta trať je takto 100 let a proč řešit přeložky a zrychlení? Nemá cestující, tak zrušit, co kdyby nová vozidla a rekonstrukce trati přinesla vyšší zájem cestujících.
A busy, co jejich trasy naplánovat tak, aby navazovali na vlaky?
Musím souhlasit, měla by se předělat celá koncepce veřejné dopravy. Hlavní směry po elektrifikované železnici a k tomu síť autobusových přípojů do jednotlivých obcí, samozřejmě s plnou tarifní integrací – jedna jízdenka bus, vlak, mhd, eshop a mobilní aplikace pro jednotlivé jízdné, skupiny i předplatné…
A nebo regionální tratě úplně nezatracovat, ty co mají rozumné napojení zachovat zrekonstruovat a zrychlit a na to navázat autobusy z okolních obcí.
A jak budeš ty autobusy provozovat , když už teď chybí dopravcům autobusů stovky řidičů ? Chytré rady pravicových a pouze ekonomicky uvažujících “ expertů “ jsou totiž k ničemu .
Předškolním řidičů na strojvedoucí jejich počet naroste?
Taky Petr: Co se týká nahrazování lokálek, tak často ani k nějakému výraznému navýšení počtu řidičů není třeba, protože už často zbývá jen doplnit spoje a předělat turnusy.
Rovněž je tento argument trochu mimo vzhledem k nedostatku strojvedoucích.
Dále bych upozornil, že mnoho lidí s „D“ dělá jinou práci a busem jezdí jen na DPP, DPČ nebo vůbec,
takže jde o to , jak tyto lidi nalákat a nejde jen o peníze.
O peníze jde především, pak asi doba strávená za volantem a pak to ostatní
V aktuální době je profese řidiče ideální pro kandidáty na rekvalifikaci. Stačí počkat na konec nesmyslu jménem Kurzarbeit Jakmile poté dojde k uvolnění pracovních zdrojů, nebude ani o řidiče nouze.
přezaměstnanost už skončila, do Vánoc bude na pracáku lidí víc než dost
Práce je více než dost, jen lidi nechtějí dělat. Proč tu máme desetitisíce zahraničních pracovníků? Proč scházejí zdravotní sestry, sociální pracovníci, řemeslníci, techničtí pracovníci v podnicích, lidé v zemědělství atd.
Vy byste šel pracovat na stavbu za minimální plat?
Řidičů je teď právě dostatek
Tramvaje se vyrábějí pořád 😀
Řekl bych že řada lidí, především ti, co jezdí auty neví, že jediné, co mají busy společného s vlakem jsou sedačky. Jinak ostatní vlastnosti jsou naprosto rozdílné. Bus je mobilnější, je i o něco levnější. Vlak poskytuje díky dráze jízdy a díky tomu, že se výrazně méně střídají rozjezdy a zpomalování neporovnatelně klidnější jízdu. Dále tady máme bezpečnost, WC…
To to srovnání je potřeba dělat u odpovídajících vozidlech, tedy nikoli 810 vs moderní bus a také porovnávat u odpovídající infrastruktury.
Žiju v podhorské oblasti a bus vidím tak max do 15km, nad tuto vzdálenost vlak.
Z toho co píšeš lépe vychází bus
Všechno špatně. Výpočty jsou neobjektivní a do ceny jakéhokoliv silničního vozidla se musí započítat veškeré související náklady a škody. Pak skutečně ten autobus nejde pod 60 Kč/km , navíc při všech svých uživatelských nevýhodách pro cestující, které ale nejde vyjádřit cenou. Srovnávat se musí srovnatelné.
ušatá: Při vašich započítáváních by už musela být odstřelena např. Mšenka a další tratě….
Navíc často ignorujte, co bz se ve skutečnosti dělo s tou kterou silnicí, pokud by po ní bus vůbec nejezdil a jaký je v reálu rozdíl , když tam jede.
Ohýbáte realitu, jak se vám zrovna hodí do „lokálkového krámu“…
Nechci neustále odpovídat dokola na něco, co je známé, řešitelné a i vymyšlené. Prostě to, co píšete, je pro mne demagogie, protože doprava, stejně jako jiné činnosti, musí mít systém, logiku, cíl. Z toho pak něco vznikne a to by se mělo dodržovat. Nemá smysl mluvit o propočtech, které zcela záměrně vynechávají některé údaje, nemá smysl mluvit o vozidlech a tratích, které jsou zastaralé a nikdo neřeší, co s nimi, proč, co by se dalo dělat a co by bylo rozumné apod. To vše se prostě neděje a proto jsou zde i ty hádky. Musíme v prvé řadě vědět, co… Číst vice »
Jo trmacet se hodinu a víc autobusem který co 5 minut stojí to je vyhra
Jerry: Srovnáváš který bus s kterým vlakem odkud kam??
Ten autobus co 5 minut stojí proč? Že by kvůli nastupujícím a vystupujícím lidem, kvůli kterým tam jede?
Vlak na stejné relaci by pro ty lidi nestavěl?
Aby ten autobus měl smysl, pak musí třeba v obcích a městech, ale i v terénu stavět všude tam, kde je nějaký zdroj cestujících a kde je to pro ně potřeba, takže v těch sídlech i po 500 – 800 m, u různých rozcestí apod. To je role autobusu. A z toho plyne taky jízdní doba, která u těchto spojů dosahuje 20-30 km/h. A navíc má dovézt lidi na ten vlak, aby pak jeli rychle a pohodlně. Tak musí vypadat dopravní systém. A necpat lidi do silniční dopravy, zejména do autobusů,Pak skutečně ta veřejná doprava zanikne, zejména u menších obcí… Číst vice »
No samozřejmě. Vše převést na silnici, ty se neopravují, opravy nestojí peníze a autobus se všude vejde. To nemluvím o jeho rychlosti. Po silnicích 3. třídy se dá jezdit 90, všude je rovinka navíc s dokonale hladkým asfaltem. Navíc silnice jsou dostatečně široké, aby se 2 autobusy vyhly. Sklamu vás, ale ty autobusy nebudou rychlejší ani pohodlnější. Pokud započítáme i opravy silnic, tak ani levnější. Tak si můžeme dát také příklad, ne? 1. Trať 041 Hradec Králové – Jičín – Turnov Zastávky jsou často na kraji obcí či měst. Jezdí zde pomalé Regionovy. A opravy probíhají stylem pro 814 to… Číst vice »
Musím potvrdit. Byl jsem dost překvapen, když jsem tam v poslední době několikrát byl (Liberec – Harrachov), jak jsou oproti minulosti vlaky přeplněné a byl docela kumšt si sednout. To v minulosti nebylo. Jak jsem psal, nabídka dělá poptávku.
Prostě to tak není a na každou trať patří nákladní doprava. A to se nechce slyšet. To totiž, jak jsem se již dříve doslechl, byl hlavní cíl- zrušit nákladní dopravu a pak už se prý snadno dosáhne zrušení osobní dopravy a tedy i tratě. To byla jasná koncepce a záměr. Už je to taky pár let staré, ale stále to platí. Viz cena uplatňovaná v silniční dopravě, na železnici, rušení nákladišť, kolejí, zákaz nakládky a vykládky, problémy při snaze něco poslat po kolejích atd. Prostě cílený záměr. A to je potřeba změnit.
Ano, spiknutí je celoplanetární. Třeba v Bolívii už vlaky nejezdí vůbec.
První Regionovy vznikly kolem roku 2005 a když vezmeme v potaz, že modernizace prodlužuje životnost maximálně o 15 let, tak už i první Reginy dosahují pomalu maxima životnosti. Proto je dobré, že pomalu přemýšlí o jejich náhradě. Otázka ale je, co můžou nabídnout výrobci.
Životnost se prodlužuje na dobu po kterou je to potřeba používat. Kdyby teď zmizelo všechno po době životnosti, trousí se nám tu po kolejích tisíce lidí s kuframa 😉
To máte pravdu. Navíc jeden z faktorů je taky i jak se k danému vozidlu přistupuje (Porovnejte například autobusy Irisbus Citelis v brně a ve Zlíně), avšak i tak podle mne během následujících 5 let stejně první Regionovy dosáhnou svého maxima a bude nutné řešit o s nimi.
Linty už se nevyrábí?
Vyrábí.