České dráhy musejí kvůli výluce v Úvalech na dva dny rušit vlaky, spoje nabírají zpoždění
Kvůli výluce musel dopravce zrušit více než dvacet spojů.
Na začátek školního roku, kdy výrazně skokově po návratu z prázdnin přibylo ve vlacích zejména v příměstské dopravě cestujících, si Správa železnic nachystala dvoudenní výluku na hlavní koridorové trati mezi Prahou a Kolínem ve stanici Úvaly.
Výrazné omezení dopravy přineslo zpoždění většiny vlaků a současně zrušení více než dvaceti spojů. O omezení dnes informovaly České dráhy. „Tato výluka má významný dopad na provoz na trati Praha – Kolín a ovlivňuje několik vlakových linek,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Pošta.
Kompletně jsou dnes a zítra zrušeny spěšné vlaky linky R41 Vrchlice(Praha – Kutná Hora a zpět) a osobní vlaky linky S7 (Beroun – Praha – Český Brod a zpět) v úseku Praha-Běchovice – Český Brod.
Výluka probíhá dnes a zítra vždy od 7 do 19 hodin. Kvůli výluce jedou současně rychlíky mezi Prahou a Hradcem Králové přes Lysou nad Labem, nikoliv Poříčany. Vlaky tak nezastavují v Libni, ale ve Vysočanech. Osobní vlaky linky S1 (Praha – Kolín a zpět) jsou v některých případech ukončeny už ve Velimi, kde je nutný přestup do jiné soupravy.
U vlaků jedoucích na trati Praha – Kolín mohou vznikat zpoždění po průjezdu stanicí Úvaly až 20–30 minut.
Podle mluvčího Správy železnic Jana Nevoly byla výluka projednána s dopravci. „Zvýšená poptávka po cestování na začátku školního roku je sice pravidelným jevem, nicméně na této části koridoru prakticky neexistuje období, které bychom z pohledu dopravy mohli považovat za klidnější,“ řekl Nevola.
Podle něj jde v Úvalech o běžnou pravidelnou údržbu, která zahrnuje úpravy geometrických parametrů trati, podbíjení, dosypávání štěrku, broušení kolejnic a opravu bezstykové koleje. „Práce se týkají všech tří traťových kolejí a také vybraných výhybek ve stanicích. V Úvalech se dnes práce zaměřily na hlavní přejezd. Drtivá většina výluk v tomto úseku běžně probíhá kvůli vytíženosti trati v noci. Některé práce ale v noci není možné provádět, ať už je to z důvodu technologických omezení, bezpečnosti nebo třeba kvůli hlukovým limitům. Z našich zkušeností je takto rozsáhlá cyklická údržba potřeba jednou zhruba za 7 let a bohužel ji není možné provést bez narušení kapacity dráhy,“ dodal Nevola.
Správa železnic na svém twitterovém účtu Datel začala v posledních týdnech informovat o největších výlukách na české železniční síti, o výluce s největším dopadem na cestující v tomto týdnu neuvedla ani slovo. Hlavní událostí na twitterovém účtu Správy železnic je dnes oprava budovy zastávky v Mačkově.
Po prázdninách je tu opět můj týdenní přehled výluk! 🐦
Výlukové jízdní řády pro vybrané úseky jako obvykle přikládám ve vlákně. 👇
Všechna aktuální omezení provozu najdete živě na portálu https://t.co/CwIEMiVE7x 🚩 pic.twitter.com/oSmfHX9bqi
— DATEL (@datel_informuje) September 1, 2023