České dráhy musejí kvůli výluce v Úvalech na dva dny rušit vlaky, spoje nabírají zpoždění
Elektrická jednotka 471 na železničním koridoru z Prahy do Kolína mezi stanicí Praha - Libeň a zastávkou Praha - Kyje
Kvůli výluce musel dopravce zrušit více než dvacet spojů.
Jaké asi bylo celkové hodnocení toho Multikonu? Rychlost 1, frekvence vlaků odhadem 5, do toho výluka. Ultras si jistě na počítačícĥ takový stav nasimulovali a zkoušeli to vyjezdit.
No tak při té zpizdênè transformaci měli dát dopravci nové jméno a ČD ponechat správě železnic. Protože nazývat čistého dopravce dráhou, je poněkud podivné.
„Zvýšená poptávka po cestování na začátku školního roku je sice pravidelným jevem, “
„Podle něj jde v Úvalech o běžnou pravidelnou údržbu“
Tohle já udělat v práci, tak jsem za idiota.
Koukám, že mezi Libní a Kyjemi byla ráno pěkná jinovatka 🙂 Tak je po svaté Anně, není se čemu divit.
Prosím ty, kteří vtip nepochopili, aby mi dali mínus, díky 😉
Bude se řešit nějaká osobní zodpovědnost někoho v SŽ nebo se zase jen mávne rukou jako by se nic nestalo? V soukromé firmě by dostal dotyčný nebo jeho nadřízený nebo oba padáka… kolika desítek tisíc lidí se tohle dotklo… 🙁
Pokud se nebude vyvozovat nějaká osobní zodpovědnost, tak se nic v tom prohnilém státním podniku nezlepší !
Za zmí
Pardon, špatné tlačítko. Za zmínku také stojí, že se jezdí pouze z jediného nástupiště. Včera to bylo nástupiště 2 a dnes nástupiště 1.
Dneska zatím naplánované všechny vlaky včetně Vrchlice, tož to jsem zvědav, co to provede odpoledne…
Tohle už nepochopí ani chápavý šotouš 🙁 o prázdninách jsou vlaky kolem Prahy poloprázdné; to SŽ nemá někdo mozek?
V Úvalech se pracuje už od poloviny července. Nicméně hodně se to táhne.
Kdyby se makalo i o víkendech a v noci tak jak všude jinde ve světě tak se to netáhne…
Většina výluk v Úvalech byla právě v noci i během víkendů…
Jeden den člověk nemá čas na přečtení zpráv… a hned má druhej den ráno problém. Povedená výlučka, jen co je pravda. Bravo, SŽ! #hajzlijedni
A pro změnu to tam stálo v noci úplně, prověšené vedení…
Co na tohle ŽESNAD…?
Může si stěžovat na lampárně, zatímco nákladní vlaky dopravců v něm sdružených budou čekat v kopřivách na svou šanci.
Aha, tak proto měli ty sráči ráno v Řevnících +15 a večer +18 a zrušený vložený spoje. Nikdo mi to nebyl schopen objasnit, ani pokladní, ani průvodčí… kreténi, začnou kopat s novým školním rokem a navíc mně zítra čeká cesta do Poděbrad… že bych jel busem? Radši? Díky ČD.
Spíš díky SŽ.ČD mají s údržbou tratě velký ku…. A zbytek si domysli
Nechte ho, nevzal si prášky
Tak kdyby se udělal pořádný výlukový jízdní řád, tak by se to s nějakými oběťmi snad vyjezdit dalo. Ale šušká se, že prostě řekli „výluka se netýká žádného traťového úseku (je jen ve stanici), a tudíž se žádná výluková opatření dělat nemají“ a takhle to dopadlo.
Opět snaha nacpat tlusté do tenkého a dopadlo to jako vždycky 😁😁😁.
Dobre naplanovane na prvni dny skolniho roku… Gratuluji…
A to nešlo dělat o víkendu? Prostě odborníci no….
Za plotem, tj. v zahraničí, myšleno to západní… běžnou údržbu zvládají dělat v noci, kdy je dopad na osobní dopravu minimální.
Arogance SŽ nezná mezí a všichni jen nadávají a nebo tiše přihlížejí…
…jak dlouho tohle ještě potrvá
SŽ nedovede udržet provozní stav, bez silného omezování provozu.
Jejich údržbová činnost by měla být podrobena nějaké revizi vzhledem k tomu, že je 21. stolení a stát, kraje, města mají zájem dostat lidi z aut do vlaků
Jediná SŽ činí svým konáním opak
Stále, pořád, opakovaně
Potrvá to tak dlouho, dokud většina lidí, která rozhoduje o SŽ, bude mít jako hlavní dopravní prostředek auto.
A také, dokud bude platit požadavek (MD ČR?), že opravné práce mohou být přiděleny pouze nejlevnější nabídce (práce v noci vždy výrazně zvýší cenu) a dokud budou platit absurdní hlukové limity (viz poměrně nedávný případ, kdy SŽ chtěla opravovat frekventovanou podkrušnohorskou magistrálu v noci a na základě stížnosti občanů přijela policie ČR a práce musely být zastaveny). Takže vinit za tento stav, který způsobuje neustálé problémy cestujícím i nákladním dopravcům, nelze pouze zaměstnance Správy železnic.
Žádný takový požadavek MD neexistuje. ŘSD ostatně ukazuje, že soutěžit lze i na čas (viz nedávná oprava průtahu Litomyšlí). Každopádně naplánovat tyto opravy na první dva školní dny s výmluvou, že provoz na koridoru je neustále velký, ukazuje značné odtržení tohoto spolku od reality.
Ke zvolenému termínu prací jsem se nevyjadřoval.Osobně jsem přesvědčen,že nějaký nepsaný pokyn SŽ,aby práce byly ci nejlevnější,SŽ má.Vzhledem k preferenci silniční dopravy,kde je velký tlak silničních dopravců a politiků,si může ŘSD soutěžení na čas dovolit.Je to jen můj osobní názor,vyplývající z každodenních zkušeností. Pokud by tomu bylo jinak,tak nechápu,proč se na čas na železnici nesoutěží.Z rozmaru vedení SŽ to asi nebude.
Jen pro zajímavost, na ŽST Vsetín se dělá 24/7 (a podle novějších informací, ale nevím nakolik se dá věřit novinářům valašských periodik), ta stavba stojí 3.5 miliardy, takže došlo k navýšení asi o 700 miliónů, takže třeba tady bych netvrdil, že to má být co nejlevnější, ale to je podle mě výjimka.
Jinak souhlasím s panem Sůrou, že SŽ je odtržena od reality. Mohli to dát o týden dříve nebo i později, nemělo by to takový dopad.
Nádraží ve Vsetíně je v centru.Opravdu by mě zajímalo, proč ve Vsetíně a v Litomyšli je možné pracovat v husté zástavbě v noci a v K.Varech ne.
A v Litomyšli nevadily hlukové limity?Průtah Litomyšlí vede přece hustě obydleným územím..Že by Policie ČR měla jiný výklad zákona při pracích na silnici a na železnici? To by stálo za samostatný článek.
Ovšem něco se ohledně hluku v noci stát muselo. Tak nám zjistěte co, zlom nastal zhruba před půl rokem.
Muset vybrat nejlevnější nabídku, která splní zadání, je úplně v pořádku. Nic nebrání SŽ dát do zadání, že práce budou probíhat jen v noci, například.
O problému s hlukovými limity v ČR jsem psal.V cizině se na exponovaných tratích pracuje v noci i v úsecích,vedoucích obydlenou zástavbou.A nejlevnější nabídka s prací v noci bude vždy výrazně dražší než nejlevnější nabídka při práci jenom ve dne.
Zeptám se: SŽ to chtěla dělat minulý týden, ale Ministr dopravy jim to nařídil posunout?
Tohle je jenom a jenom neschopnost Správy a (ne)vlastnictví automobilu na tom nic nezmění. Vždyť kolik lidí se snaží, aby jejich práce k něčemu byla a přitom mají automobil… od nadšenců z Mladějova přes hodspodského v nádražce až po Metrans, ať nechodím daleko od kolejí.
PS: Školy začínají v 8 ráno. Noční klid je od 22:00, výluka je 7:00-19:00
Kdyby to o 1 hodinu posunuli, aby se aspoň do škol jezdilo normálně… ve 20:01 je opravdu nebude policajt drbat za rušení nočního klidu.
Komu to jistě vadilo nejméně, byli žáci. Vždy jsem si vystál frontu na zpožděnku a vstupoval do třídy přesně o tolik minut později, kolik jsem měl na zpožděnce.
Za nás tohle nešlo, protože třeba když vlak měl sekeru 19 minut, ale na zpožděnce bylo klasicky 15, takže nám naopak nadávali, proč jdeme tak pozdě, když zpoždění bylo 15 a ne 20
Zpožděnka se snad vydávala od 15 min zpoždění. Ne že na ní bylo automaticky 15 min.
Když se vyjadřujete k mému komentáři,tak se prosím vyjadřujte k obsahu mého komentáře.
Zrovna s temi auty je to slozite, nedavno premier vystoupil s prohlasenim, ze CR ma byt krizovatkou Evropy (naprosto souhlasim), ale zminil jen, ze ma byt dostavena dalnicni sit. O zeleznici ani slovo.
Tak si vzpomeňte, že před cca rokem prosadili Praha-Liberec-Zhořelec do TEN-T.
To je jak by do sítě evropských silnic (E55 zná každý, jde o to E) zařadili silnici navíc.
A rovnou dodám, že D35 je zpapacitnění E442.
Radši se zeptejte, proč ještě vloni šlo brousit kolejnice, sypat štěrk a rozhrnovat ho i v noci mezi obytnou zástavbou, teď se to musí dělat výhradně ve dne. Jak se hlučné práce dělají v noci ve Švýcarsku, Rakousku a v Německu v obytné zástavbě?
Vypustíte A, ale neřeknete B (že nově se hluk v noci dělat nesmí v obytné zástavbě). Pouze papouškujete jednu stranu, případně i druhou a třetí, ale holá fakta si nezjistíte a analýzu neuděláte. Tak se kvalitní zpravodajství z nedělá, jen naserete méně znalé lidi.
Jak tohle souvisí s načasováním prací na první školní den, anonymní hrdino?
Problém je, že v noci je zas koridor vytížen nákladní dopravou, a nakládka výluky odnáší daleko víc, jak osobka, za náklady nezavedete NAD, maximálně můžete jet odklonem.
Za dnešní „kolabs“ bych spíš viděl špatně zpracované Výlukové opatření.
Na tom něco bude. I “národní dopravce” jistě raději oželí pár odřeknutých Os a Sp, než aby zákazníkům své výdělečné cargo odnože vysvětloval, že jejich náklad dorazí o den později kvůli nějaké výluce.
nepíše se ,,kolabs,, , ale kolaps a v noci opravdu nákladní dopravou koridor vytížen není. to tu jen několik povídálků vytvořilo nepravdu , kterou pár ostatních přejalo jako pravdu. od 18hod jsou koleje prázdné , dlouhé minuty nic nejede. stači si pro ověření stavu stoupnout ke trati a dívat se.
Po dvouletém martyriu mezi Peckami a Kolínem , kdy se reálně v kolejišti odpracovalo max 100 dnů opět dárek pro cestující. Studenti ráno do skoly v Kolíně + 40min. prvni školní den .
To už by ani v Dikobrazu nevzali takhle blbý vtipy.
Koleje jsou prázdné proto, že strojvedoucí na těch čekajících nákladních vlacích byli na hodinách, tak to pozamykali. A než se na ty zamčené vlaky poshánějí další strojvedoucí, kteří by jinak měli mít úplně jiné výkony, to nějakou dobu trvá.
Správa železnic byla před následky výluky varována, avšak nebyl na to brán zřetel. Pak to dopadlo tak, jak to dnes dopadlo.
Neví někdo jaká je životnost železničního přejezdu? Tento železniční přejezd byl kompletně rekonstruován v rámci rekonstrukce koridoru Běchovice – Úvaly. Konkrétně byl uzavřen v období 3. 3. 2015– 29.6.2015. Nyní je dle stránek města Úvaly z důvodu „rekonstrukce“ uzavřen v období 26. 7. 2023 do 5. 9. 2023. Znamená to tedy, že životnost železničního přejezdu je 8 let. Tak se jen tak ptám Antone Pavloviči: „A není to málo“? Kdo to bude platit?
Tak zrovna tady ty šranky jdou nahoru a dolů co pár minut celý den. Frekvence aut tam bude taky hustá.
A co pár hodin jsou ve svislé poloze
Záleží co dělali tehdy a co tentokrát. Není to jenom povrch, někdy je potřeba vyměnit i věci hluboko pod ním – odvodnění například. A to mohlo být tehdy nepoškozené, ikdyž starší, ale nevydrželo.
Tak vzhledem k tomu, že v roce 2015 tu celkovou rekonstrukci z velké části platila EU, jsem právě doufal, že to dělají pořádně. V roce 2015 to byla opravdu velká rekonstrukce, to se předělávala nástupiště, návěstidla, prokopával se podchod na druhou stranu. V podstatě se všechno odbagrovalo. Nějaký čas byl kompletně vyloučený provoz a jezdilo se autobusy.
V Olomouci-Novych Sadech je přejezd zavřený po dvou letech znova.
To je tak, když na SŽ řeknou, že vše vyjezdíme. Pak to takhle dopadne. Zítra to bude šťavnatější o to, že bude nultá opět mimo, ale křižovat se bude moct mezi kolejemi 1 (bez peronu) a 3 (s peronem), pouze přes 1c (opět s peronem). Je to o to horší, že se přes tu kolej 1c musí vždy, kdežto dnes to šlo křižovat v sudé skupině u ostrovního (2×4)
Jenom debil nepochopil a dal mínus. Omlouvám se, ale nemohu jinak. Buď člověk pochopí, co jsem napsal, nebo není svéprávný
Nikdy se to tak nedělalo…
To je kvůli přejezdu v Úvalech? Ale ten přeci je až odjezdu z Úval na Český Brod. Tak proč osobní linky z Berouna nekončí aspoň v Úvalech, kde by to neměl být problém?
Protože když kvůli tomu přejezdu jsou ve stanici v provozu jen dvě koleje, z toho jen hlavní, tak není prostor, aby tam překážel.
*jen jedna hlavní
Taky se mě to dotklo. Je to “povedená” akce
Nápodobně
Ano dnes ráno Pendolino do Prahy, 30 minut, děkujeme. .-)
Nápodobně. S rj 528 jsme projeli Poříčany a zastavili. Nejdřív jsem myslel, že je to nějaká drobnost, ale pak jsem na Grappu zjistil, že před námi stojí jeden vlak za druhým až do Úval. Bylo z toho krásných 35 minut zpoždění. A to jsme na tom ještě byli proti osobním vlakům docela dobře, ty měly hodinovou sekeru.
Mě také, zpoždění 40 minut.
jo, jo, dnes ráno +30 v rj z Brna.
a obdobně na tom byly všechny vlaky – IC Ostravan si odvezl dokonce +45
na mapě jedna oranžová tečička
a ČD zjevně nevěděla nic o délce zpoždění, docela překvápko. mapka SŽ v době když jsme stáli před Úvaly mezi poli ukazovala +9, čili jsme už dvě minuty před tím okamžikem, co jsem se díval na grapp, měli být s tímhle zpožděním na Wilsoňáku.
ať žije parta z Dlážděné, hip hip hurá.
Zlej sen. Zvláště dneska…
A nebylo by nejlepší ten přejezd zrušit? Když by teda tak vadilo betonování v noci?
Že by se jako těch 5 nebo kolik autobusových linek ukončilo pochodovým cvičením na vlak, protože bus se otočí nejblíž na náměstí před radnicí a starosta Úval to jen tak odkývá a nechá tam postavit točnu?
Návaznosti bus-vlak mají teda vypadat jinak.
A ještě se zkuste zeptat na betonárce, za kolik pracují v noci oni. Pokud chcete jeden dva mixy, tak za kolik to bude.
Ne, fakt ta obec ani cestujcí nemůžou za to, že to Správa nedokázala spískat o týden dřív.
Hradecky rychlík měl ráno v Praze 40 minut zpoždění (protože přes Vysočany to začali posílat až po tom problému), tohle si doufám ČD nenechají líbit.
Kiež by mohli prejsť k náhradnému poskytovateľovi koľají.
„Kvůli výluce jedou současně rychlíky mezi Prahou a Hradcem Králové přes Nymburk, nikoliv Poříčany“
Přes Nymburk jedou tak jako tak, kvůli výluce jedou přes Lysou.
Což je vlastně návrat na původní trať 😅 ale tam je pravidelně čekám až se dodělá Čelákovice – Mstětice
Tam už se pravidelně nevrátí. Zůstanou přes Sadskou už natrvalo (výhledově budou z Prahy do Sadské jezdit po VRT Polabí).
Tak tohle opravdu nechápu. Po dokončení rekonstrukce (což bude pořád pár let před Všejanskou spojkou a rozkopáním Nymburk – Lysá či dokončením VRT Polabí) bude mít trať Lysá – Praha mnohem více volné kapacity než Poříčany – Praha a zároveň bude o několik minut rychlejší, a to i v případě obnovení zastavování v Lysé.
No, s tím kouskem VRT Klánovice-Poříčany to rychlejší nebude, ale i tak budu rychlíky jezdit přes Lysou.
To je nesmysl, přinejmenším po dobu modernizace trati Sadská – Nymburk budou muset přes Lysou a osobně tipuji, že to bude i mnohem déle, protože kapacitní dvojkolejka vs. kus jednokolejky a přetížený koridor.
Přes Sadskou a kousek VRT Polabí mají snad jezdit jen ty nová IC/EC, pokud by to tudy ještě někdy hnaly do Polska. Rychlíky se vrátí na Lysou.
Ve schématu linkového vedení je linka R30 Klatovy – Hradec Králové vedena po VRT o Nymburka, expresní vrstva po VRT až k Hradci. Jediná rychlíková linka z Prahy na Lysou je R21 dále na Boleslav a Tanvald/Nový Bor.
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/119292901/Linkov%C3%A9+veden%C3%AD_1.10.pdf/74af8758-3de9-4c74-85d6-fb4ce417befb
To jsou hezké fantazie. Nebo spíš fantazmagorie.
Tahle grafika tady ještě hodně dlouho nebude možná a do té doby se ještě beztak bude hodně věcí měnit.
Vypadl vám kus textu:
Ve schématu linkového vedení navrženého pro rok 2050…
🙂
Ranní sekyry 30 minut byly fakt bomba. Kdo to proboha plánoval, že se víc nevyužila trasa přes Vysočany.
Za tohle by měly padat pokuty od dopravců SZ, protože lidi jsou naštvaný na dopravce, ne na SŽ.
Nedá a to kvůli hluku, vedle přejezdu jsou domy.
Tak to mohli udělat aspoň o víkendu a ideálně o prázdninách.
A nadávali by zase jinde. Není všechny opravy možné dělat najednou, třeba tam byla i nutná koordinace s dalšími činnostmi. Tak co, jsou zrušeny posilové vlaky, no. Pokud tu kapacitu přidají ostatním spojům, nevidím tu až takový problém.
Jak ty Bdmtee přidají na Slony, které taktéž nejsou? Dnes v pondělí pořád jelo hodně lidí na první den do školy.
Dálkovými vlaky.
Jasně Franto, oprava přejezdu se nestihla v plánovaný termín o prázdninách tak chytré hlavy na SŽ nenapadlo nic lepšího než to jebnout na první školní den. Běžte si ten bordel co tam je hájit někam jinam.
A pokud jste od SŽ tak že vzkazuji vedení ať si vytáhne hlavy z prd*le a začnou přemýšlet jak provozovat dopravu efektivně a vycházet dopravcům vstříc a ne do všeho házet vidle, #mynic, §1, není vlak není problém, atp.
Hele, havárie podle zákona schválnosti by si to nemohla načasovat líp: Na první škoní den, ve špičce. Tolik ke koordinaci s ostatními činnostmi.
Když se zeptám, která trať v ČR je nejdůležitější… Jo aha, radši se neptám, nebo se dozvím, že přes Chornici.
Kromě toho i v noci jezdí vlaky – ty, které už se nevejdou přes den…
Ty co se nevejdou přes den skoro všechny jezdí okolo přes Nymburk, Praha-Kolín tolik ne.