České dráhy musely odstavit další pendolino, poškodila ho závada na trati v Pečkách
Pendolino mezi Chocní a Ústím nad Orlicí. Foto: České dráhy
Doba odstavení jednotky bude jasná po komisionální prohlídce.
Doba odstavení jednotky bude jasná po komisionální prohlídce.
Stačí napsat jediné – Dobrá správa
Byl to nevýhodný nákup od začátku,tento typ už byl výběhový ,na mezinárodním trhu dávno nahrazen modernějším,např ve Finsku,když soupravy přišly,nfungovalo zabezpečovací zařízení protože my máme 50Hz a Italové 60 Hz,musely se přizpůsobit,což stálo další peníze.Někdo si dobře namastil kapsu.
Kdyby to Pendolino jezdilo aspoň těch 240 km/h na které je stavěné…
230km
Inu, ta stará píseň je pořád aktuální:
Pendolíno stojí kdesi u Polomi
zamrzly mu všecky CD ROMy
Udavač z Těšína, koncert mu začíná,
vtíravým hlasem svým bude nám zpívat.
V sále se zhasíná, dám si sklenku vína,
s publikem budu se na něj též dívat.
Jak je ten udavač krásný,
jak velký je umělec.
Výraz má zřetelně jasný,
dnes nám zpívá zbabělec.
Preboha, nech už ukončia tú nekoncepčnú agóniu menom SC Pendolino.
Dle mého nejpohodlnější, sedadla 2+1a nejrychlejší vlak v ČR na trati Praha Ostrava, v agónii je tak SŽDC, viz Uničovka a ECTS…
V čem spočívá pohodlnost? V tom, že je tam člověk jak sardinka, na výšku se musí neustále ohýbat? Nejrychlejší v tom, že stejně nemůže jet víc než umožňuje trať? Švýcar už to sešrotoval a nenechal ani jednu do muzea, protože i pro něj to byla drahá sranda. Že je výhod naklápění méně než problémů se ví dávno, nejvíc samozřejmě opotřebovávání infrastruktury. O tom, že se musely nainstalovat tuny návěstí, řada úprav infrastruktury i opravárenství a všichni se je jak pitomci musí léta učit kvůli sedmi resp. šesti kusech egoismu někdejšího vedení ČD je škoda mluvit. Takže milí šotouši, běžte k… Číst vice »
Nejsem šotouš, ale jen cestující…a až tady budou vlaky, jako ve Švýcarsku, pak s tím nebudu mít problém.
Myslím, že třeba ve větším tichu by mělo být Pendolino lepší, možná odpružení/tlumení.
Zatím jsem s ním nejel, tak asi budu muset vyzkoušet, dokud nějaké vůbec jezdí. :/
Jako že B249, nesmrtelný vůz ČD stále běžně nasazovaný je lepší? Po konci toho by jste jaksi měl volat.
Jakože není potřeba dělat z 680 nějaký nadvlak.
Jo, ať si ČD drží marketingově vybudovanou značku Supercity, ale nemusí to jezdit 20 let staré krabice které umí akorát klopit (čímž by při stejných zastávkách nebyl rychlejší než 480). Může to jezdit třeba Railjet.
A 680 může na linku kde se využije (plíva jedoucí přes oblouky).
Okolo idúci,
Raději pokračuj směr Blava.
U vás na východě jste se nezmohli ani na to Nekoncepční Pendolino.
zůstań doma na východě
Kryt výhybky – byl to plech kryjící táhla výměn nebo kryt přestavníku?
CityElefant se jako náhrada už osvědčil.
už by to chtělo pořídit nějakou náhradu i na 25kV a tyto starší kousky se můžou dojezdit na Ostravu jako SC 😀
Na Slovensko se dodaly jednotky 971 – v podstatě Slon bez motoráku, dává se k nim lokomotiva. 😀
I dvousystemy..
To přece udělali, Ibalginy, ne?
Komfort nulový. Ale lepší, než odřeknout spoje jak v DE.
1) vlastní zkušenost najel jsem na kryt přestavníku, poškození minimální, jel jsem dál, ALE!?!?! dali mi dejchnout . Fakt logika . 2) kdyby vlak ČD poškodil něco SŽ tak to bude ve všech sdělovacích prostředcích . A dají slovo Tiskovému mluvkovi . Bo je to taková praxe . Nebo ?
Ale to byl kryt přestavníku v měřítku H0 ne?
Tak asi to vyloženě musí ověřit, i když to nedává smysl.
Budou se cukat jako vždy, ale včera nám nevědomky předali sami důkaz a dnes se potvrdilo pod oprávněným dohledem v jaké výhybce ten kryt chybí.
Bohužel toto není první případ. Jen na Pendolinu se jedná o čtvrtý za poslednich 6(?) let. A podobné případy jsou i na soupravach z vozů.
Je to bohužel šlendrián, kterému se nejde bránit.
To žádné PR nezlepší.
Pokud je Správě železnic prokázáno zavinění, tak minimálně nám škody platí.
„Jednotka byla na místě nepojízdná, cestující byli nakonec po několika hodinách čekání evakuováni“
Na co se čekalo několik hodin?
Na co čekají rychlíky v Jihlavě? 😁 Bůh suď, zda na Godota, strojvedoucího, nebo došla nafta.
Drážní hasiči atd. Operativní řízení, level Správa železnic.
Díky. Normální člověk by věřil tomu, že pro evakuaci stačí poslat jedno auto profi hasičů z Kolína a jedno auto z Nymburku.
Inu §4 Na to je předpis.
Souhlas. Ale SZ ma potrebu honit pocty zasahu svych draznich hasicu 🙁
Jestli takto chtějí spáchat konečné vítezství nad silniční dopravou …
… pokud si v té válce chtějí dělat z cestujících rukojmí, tak aby se nedivili, že se to cestujícím nelíbí.
ma všechno je předpis…a běda toho kdo ho poruší
No, bohužel to tak je. Osobní hrdinství se trestá.
Dobře to se dá pochopit a jak se společnost (CD a správa zeleznic
zachovala dal ?
jo pánové bo to není tak jednoduchý hned něco sehnat,dále pak někoho,kdo to přiveze atp…
Autobus maj hasiči v každém větším městě.
Zamrzly mu všechny cédéromy ….
Chápu, že to bylo myšleno jako vtip… Ovšem, ten by asi fungoval, pokud by za to mohla samotná souprava Pendolina. Což… Evidentně z článku za to fakt nemůže.
Byla jsem ve 4 voze a bylo slyše zvuk, jako bychom na něco najeli. Po pár minutách jsme zastavili. Po víc jak hodině nám sdělili, že budou měnit baterie. Taky nechápu, proč nás 3 hodiny drželi ve vlaku, která pomalu vychládal a nefungovalo WC.
Vaše věc, já bych si dveře otevřel.
A vyrazil zasněženým polem vstříc k cíli.
Pinďour nestál ve stanici, ale v poli směrem na Velim, jinak klasika, až zahřmí.
Nevím, jak dlouho to trvalo, mělo tam projíždět cca v 18, já tam jel cca v 22 a to už bylo po tmě a nikde nikdo.
REDAKCI – bylo to mezi Pečkama a Cerhenicema, cestující byli za asistence hasičů přeloženi do CityElefantu, který je jako IC dovezl do cíle a dnes i zpět…
díky, moje chyba, popletl jsem to, opraveno.
ale že se projel!!!
Elefant byl před několika lety v pravidelném řazení nějakého posilového R do Ostravy. Šlo snad o nějakou posilu párkrát do roka.
Pokud se nepletu, jednalo se o víkendový spoj do Vsetína.
Osobně jsem viděl dcera real plakala, že jede Elefant. Mladej u vytržení Super city elefant. Jinak je to v řazení na Vagonwebu.
Bylo to ve stanici Pečky. Zůstal stát před odbočkou Cerhenice.
A nebylo to několik hodin. Já byl v tom elefantu, kam lezli… Zásah pak prodloužili hasiči, cely ale trval tak hodinku..
pokud jste byl v tom elefantu, tak nevite jak tam dlouho stalo to pindo….
Já jsem seděl v tom Pendolinu. Více než hodinu se to „pokoušeli opravit“. Přestoupili jsme po třech hodinách skoro.
ČD by měly Pendolina odstavit už trvale. Šest atypů, drahých na provoz, u kterých se v reálném provozu ani nevyužívá jejich specifických vlastností (rychlost víc jak 160 km/h a klopení). V podstatě jediná trasa kde by Pendolina dávala smysl jsou Jižní Expresy do Budějovic/Lince, kde by díky klopení bylo možné výrazně zkrátit jízdní dobu. Bohužel, objednatel nemá zájem.
Státní kasa je prázdná a zadlužená.
Tudiž lze očekávat, že budou seškrtány ministerské dotace na dálkové vlaky výměnou za zavedení koncesního modelu vizte úvahy MD v Plánu dopravní obsluhy celostátního území
Mods
To Vy jste snil, aby Pendolino jezdilo na Budějice.
Nikdo normální takové legrace platit nechce. Můžete to zaplatit Vy, protože kdyby to bylo terno, tak samotné ČD budou posílat Pendolino na Budějice i bez dotací.
No paráda, Axel se staví do role mluvčího „normálních“ lidí.
Mluvte za sebe.
Jasně Axeli a všichni budou chodit pěšky, i když se počet kilometrů a přepravených cestující zvětšuje (až na covid).
Řešení je přirozené = Automobilová spolujízda namísto venkovských vlaků.
K tomu Vašemu údaji mohl byste uvést zdroj? Neboť to jediné co prudce stouplo je balík do železnic, který dosáhl 100 miliard dotací/daňový úlev. Bývalo to mnohem méně.
Prostě za poslední roky se na železnici příliš mlaskalo.
Stačí se podívat na peníze utracené za nádražní budovy. Jakmile to má popisek „železnice“, tak dodavatelé pro nádražní baráky asi násobně zvyšují ceny, neboť jinak se rozdíly v cenách nedají vysvětlit.
Ještě máme dotace a může se víc pumpnout daňový poplatník, stejně má moc peněz a kupuje si zbytečnosti jako třeba vánoční dárky.
A hlavně: „Všeci kradnú!“
Těch tras i v zahraničí by mohlo být více, jiná otázka je, zda jsou ČD schopni najít dostatek cestujících, kteří jsou ochotní zaplatit za kvalitní službu (čas, služba) danou cenu.
Na jižní Expressy je v Rakousku povoleno jen pět vagónů, ale je to jedna z tratí, která by měla potenciál v úspoře času.
Přesně tak – jde o to co si přejí/co chtějí pasažéři.
Příklad – když byla minulá StarDance, tak z Olomouc do Prahy dojížděla jedna z účastnic. V Olomouci měla 2 malé děti. Sice tato tanečnice se živí kurzy pro malé děti, ale své malé děti přesto raději posadila do Astry fy Regiojet před monitor, aby se cestou zabavily.
Přitom mohla jet Pendolinem, dle mínění šotoušů, ne?
viz instastory:
https://www.instagram.com/reel/CkWZ5ISg7ZT/
Není důvod je odstavovat. Jednotky jsou
pokud vím už účetně odepsané, takže jejich pořizení se neprovejue v nákladech, takže je to o čistém provozu.
A tady si nevydělají? ČD se před časem holedbaly, že jsou v plusu.
Nicméně, ano jejich počet je poněkud problematický 🙁
Nemáte pravdu, že Pendolina jsou účetně odepsané. Pročtěte si výročku (pasáž impairment test)
Od kolika ks už to není atyp? 😉
už bych je dojezdil, to ještě pár let/desítek let, díly jsou. něco málo zbyde, až bude jedna nebo dvě, tak se to zařízne
Axeli, Pendolino bude jezdit tam, kde se komerčně zaplatí.
To jistě, ale stejně si myslím, že na Ostravě by se klasický vlak (např. vbrzku Pohodlná tryska) mohl komerčně vyplatit lépe než Klopidlo ..
Že jo. Kdyby tam jel jiný vlak, problém s deklem by nebyl. Ty padají zásadně pod pendolina.
Správa by měla žalovat ČD za ničení infrastruktury.
A tři systémy.
Prokletý projekt, mám tád tyto jednotky, ale je to prokletí již od podepsání smlouvy o zkvalitnění železničního spojení Berlín-Praha-Vídeň v roce 1995
Na druhou stranu, pendolina v kritické chvíli velmi pomohla zachránit image ČD a ukázat, že cesta vlakem může být atraktivní. Byli tím ochotni cestovat lidé, kteří by jinak do vlaku nesedli, a do dneška je to oblíbený produkt právě proto, že je konzistentní a předvídatelný.
Ano, ano, přitáhli jich tolik, že do nástupu Jančury byla ztrátová. Pak se zrušil příplatek pro SC 200 Kč a najednou se dostala do zisku. A hlavně to jejich nasazení na Vindobonu, pro kterou byly kupovány. Ty byl vlak, co svět neviděl.
vy jste asi daleko ve svete nebyl
já byl vždycky proti,kupovat něco ze vzdálené ciziny…a teď se to ukazuje
Jasně, tak to vyrobíme sami, pokud tedy nezkrachujeme, že… Takže lepší cizina než nic.
Skoda PPF nezkrachuje. K tomu ji dopomahej Kupka s Krapincem
Škoda končí za šest let, pak to bude něco jiného. Přitom už když to byl ZVIL, tak to nikdo nechtěl.
Jeden „retro“ materiál o trasování VRT a vozidlech pro ně – jednotkách Škoda z roku 1991:
https://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2014/08/Navrh_VRT_CS_Asociace_VRZD_Palik_cca2007.pdf
Jojo, a všichni víme, jak dopadl tenhle projekt v ČKD.
No, ukázalo se především, že ten domácí projekt dopadl tak, že to skončilo u modelů a „jedné vyrobené bočnice“, načež výrobce zkrachoval. Ono to je dost drahá sranda vyvinout takovou jednotku.
Takže ty zahraniční nakonec slouží nečekaně dobře (likvidují je jen nehody) jak se ukazuje.
Tak ony se koupily ze vzdálené ciziny až poté, co bylo nad slunce jasné, že z ČKD se jich ČD nedočká.