Je to každý rok to stejné místo toho aby se přes léto Elefanty nějak upravili, určitě by se řešení našlo, tak budeme v zimě jezdit a doufat že bud nebude sněžit a nebo že se to nepo…. 😀
Nedávno byl článek že se mají Elefanty vyřazovat a nahradit novým typem, tak proč do nich investovat to už se nějak dojezdí a nové jednotky budou snad spolehlivější 🙂
Znám, nádherný ropovod pro návoz na MoR. Jen ještě najít asi tak stovku provozních 810 a 010 s platnou „technickou“ a 3 strojvedoucí do každého vlaku, kde byl před tím jeden.
To aby se pokryl ten celosíťový výpadek a ne jenom jeden ukázkový spoj.
Hlavní je, aby ty nové soupravy opět vyrobil Jediný Správný Výrobce!
Anonym
1 rok
Jako obvykle „kvalitní“ výrobek škodovky… Dokud od nich budou muset dráhy kvůli politickým zájmům nakupovat, tak se budou stále řešit problémy tohoto typu. Z technického hlediska je to jen další z mnoha ukázek naprostého amatérizmu místních „konstruktérů“, kteří se snaží znovu vynalézt to, co už bylo na civilizovaném západě používáno před mnoha desítkami let.
Až na to, že jednotku 471 zkonstruovala, postavila a vyráběla Moravskoslezská vagonka už od roku 1997.
Až na to, že MSV se stala součástí Škody až v roce 2005.
Krásnej to výsledek umatlanýho českýho klientelismu.
Pan průvodčí
1 rok
Já ani mnoho dalších kolegů už ani neprovádíme kontrolu jízdenek, poněvadž je to pro ostudu a zdraví. Z Nymburka není jeden jedinej den, aby bylo dodržený řazení vlaků. A nechat si od lidí vyhrožovat napadením nebo poslouchat dennodenně oprávněné stížnosti cestujících na stav zbývajících souprav nebo se dohadovat o zaplacení jízdného ? Ať přijdou revizoři do jámy lvové. Personální situace v rozkladu a ještě má management tu drzost zbývající personál tlačit do přesčasů mimo ZP a PKS. Výpovědní lhůta mi běží.
Tak hlavně tento problém je už od jejich výroby, jen v posledních letech nebylo moc zim s prašanem, proto se to tak často neprojevovalo (a předtím byly žabotlamy a tornáda na záskok).
Tak v MSK už jich je provozních 5 (oživena 471.080, která zdechla včeraú
VTT
1 rok
Včera rychlík v 19.46 do Tábora stál za jedním takovým zdechlým ešusem. (R na severní části koleje, ešus na jižní)
Tak se to vyřešilo odtažením rychlíku na libeňské zhlaví a jízdou zpět po té koleji „úplně pod břehem“, co nemá nástupiště (číslo nevím).
Tak jsem se poprvé svezl po téhle koleji. 🙂
Nám říkala průvodčí, že „panťák“. Načež se jeden cestující zeptal, co to je ten „panťák“ a jiný cestující odpověděl, že „elefant“ a průvodčí u poděkovala za pěkné vysvětlení.
Karel
1 rok
V dávných dobách jsme na 830 (tehdy M 262.0) zakrývali sací šachty jutovým pytlem. A pomáhalo to
Dneska by to nešlo, jak by jste podle ISO normy to vykázal? Když máte někde opřené koště a lopatu, podle ISO tam musí být lístek- čistící prostředky. Kdyby to někdo asi nepoznal. ☹️
Air Traveller
1 rok
Asi dobrá příležitost no otázku, pokud někdo neví … jel jsem dneska poprvý do práce vlakem (S7 od Brodu do Prahy) a oproti stavu před změnou, kdy jezdila ráno na S7 dvojítá souprava CityElefantů, jela dnes jen jedno-souprava. Vzhledem k tomu, že i dvojsouprava jezdila zcela plná, byl stav dneska ještě smutnější.
To je novinka jízdního řádu, nebo to také souvisí s tímto?
Souvisí s tímto a s celkovým nedostatkem jednotek. Oslabování na 1x 471 bude v následujícím GVD časté. (instalace ETCS, probíhající opravy v Přerově, závady atd.)
Ani tak obvyklé jako spíš reálné služby. To že se tady léta staví vzdušné zámky a hrajeme si na Švýcarsko je věc druhá a zároveň věc společná infrastruktuře i největšímu dopravci. Denodenní realita je poněkud odlišná, ale to už moc nikoho nezajímá.
V poslední době bohužel ano.
Kopřivové vozy na R a Ex místo klimatizovaných vozů, často ujeté přípoje o pár minut vinou snížené rychlosti, nedávno na vlaku dokonce Bdt (Vmax=120)
Včera jsem jel z Prahy do Ústí nad Orlicí. Místo Panteru rychlík z Aee a vozů B a Aee celou cestu netopilo.
S panterama je potíž , musí na vyšší stupňů opravy 900.000 km . Takže holt není záloha v kvalitě . Dráhy mají dluh ve financování od devadesatek . ODS chtěla pravicovou automobilovou svobodu proti levicové hromadné dopravě . Snad to nějak doženeme . A bude slušné svezení .
Já jel dnes S7 ze Smíchova. Taky nejel zdvojený, ale místo jakž takž bylo, jezdím dost brzo. Od hlaváku dál už skoro prázdné, ale to je logické. Opačný směr musel být docela peklo
V Ústí zase včera napěťová výluka. Místo soupravy o třech vozech se frekvence studentů musela vmačkat do jedné 810. Super zážitek. Tělo na tělo, sice jen ze západu na Střekov, ale mazec, nikdo tomu nechtěl uvěřit 😁😁😁.
Trošku byla ta 810 přetížená 😅
Jo tak to jste měl štěstí. Já byl rád, že vůbec dojel, to že na tom spoji byl nasazen syslograf (řidičák + 3 honeckry + loko) místo 2×471 ani nekomentuju, ačkoli za tohle spíš mohla SŽ, jelikož na 171 je už opět druhý den v řadě, kdy nastala nějaká závažnější mimořádnost.
To jste měl teda štěstí, že se vám něco takového nestalo už dříve. Na S7 se mi stává poměrně běžně (hlavně posledních pár let), že je na spoje nasazována pouze 1 jednotka 471 místo 2.
nojono…elektrika byla vždycky náchylnější…zlatá hydraulika
Jaro, léto, podzim, zima, vítr a sníh. Nejčastější problémy naší železnice.
SŽ neuvádím, tam je to jasné.
Vítr celoročně.
Je to každý rok to stejné místo toho aby se přes léto Elefanty nějak upravili, určitě by se řešení našlo, tak budeme v zimě jezdit a doufat že bud nebude sněžit a nebo že se to nepo…. 😀
Nedávno byl článek že se mají Elefanty vyřazovat a nahradit novým typem, tak proč do nich investovat to už se nějak dojezdí a nové jednotky budou snad spolehlivější 🙂
Vzhledem k tomu, že nové jednotky budou na 99% od Škodovky, tak bych byl v očekávání opatrný.
A nejsou třeba nějaký zkušenosti s provozem Panterů? 😀
Jo kdyby to bylo ještě jen tohle. Ono v létě zase furt řeší klimatizace, které bývají velice často rozbité.
v létě klimoška,v zimě topení…to je pořád dokola
České dráhy,jsou etalonem neschopnosti, nevypocitatelnosti a bevyzpytatelnosti, co jiného na to z hlediska pravidelného cestujícího napsat;-(
České dráhy jsou v pohodě. Že občas něco nejede nebo jede se zpožděním není nic, co by se jiným dopravcům nestávalo.
Já měl zpoždění z Zurychu u SBB a k tomu náhradní souprava ( něco jako Kraken ) místo ICE. To nikomu nevysvětlis .
Tak koukám, že ty nové filtry moc nepomohly……
Zlaté 810 ,842 nemají trakční motory.
300 lidí do šukafonu? 200 lidí do škafonu? 100 lidí do šukafonu?
Vy v tom vidíte problém?
www. zelpage. cz/fotogalerie/big/810276.jpg
Znám, nádherný ropovod pro návoz na MoR. Jen ještě najít asi tak stovku provozních 810 a 010 s platnou „technickou“ a 3 strojvedoucí do každého vlaku, kde byl před tím jeden.
To aby se pokryl ten celosíťový výpadek a ne jenom jeden ukázkový spoj.
NA Pacifiku (S8) občas jezdí dvojce trionov (814.2 + 814.2). Tomu stačí jeden strojvedoucí.
Pamatuji si, že jezdili kdysi 810+010+010+810, takže kapacita cca 240 sedaček.
Takto to jezdilo v pátek z Rožnova a v neděli do Rožnova.
Frýdek -Těšín i 3 vložené vozy
A na 317 nebo 331 i čtyři.
No, sedaček… Míst na lavicích pokud se lid semkne.
A jízdní doba bude … ale na 80 km/h se to z Kolína do Prahy dvakrát rozjelo! Dokonce tam byl rychlostník 160!! … a šotouštvo je spokojeno.
Pokud si dobře pamatuju, tak z OP na Hlucin i M+V+M+V+M. Akorát jestli to je žádoucí řešení…
Dokonce M+V+V+V+V+M+V+V+M, mezi Opavou a Dolním Benešovem.
Nejde snad o trakční motory, ale o měniče
Hlavní je, aby ty nové soupravy opět vyrobil Jediný Správný Výrobce!
Jako obvykle „kvalitní“ výrobek škodovky… Dokud od nich budou muset dráhy kvůli politickým zájmům nakupovat, tak se budou stále řešit problémy tohoto typu. Z technického hlediska je to jen další z mnoha ukázek naprostého amatérizmu místních „konstruktérů“, kteří se snaží znovu vynalézt to, co už bylo na civilizovaném západě používáno před mnoha desítkami let.
Až na to, že jednotku 471 zkonstruovala, postavila a vyráběla Moravskoslezská vagonka už od roku 1997.
Až na to, že MSV se stala součástí Škody až v roce 2005.
a od tý doby se už nevyráběj? nebo se problém týká výhradně kusů před tímto rokem?
ale tak to je preci jedno, kdo to vyrábí .. navrhli to v MSV . škodovka to pak jenom převzala.
takže to, jestli se to vyrábní nebo ne .. je celkem irelevantní.
Když jsme u toho, jak jim to jezdí v Litvě? Přecijen je tam chladněji a přímořský vzduch je vlhčí.
A on škodovku někdo nutil, aby to převzali?
a souvislost?
Taky od té doby jde ta kvalita hodně dolů.
V minulých zimách někdy zamrzala spřáhla a ešusy pak nešlo spojovat na trase (dělalo se to např. v Č. Brodě). Možná je to tu zase, nevím.
6:15 v Kolíně opět. jeden fíra s koštětem pucoval a druhý najížděl
A spojili to?
Dnes v 5:30 Benešov
Krásnej to výsledek umatlanýho českýho klientelismu.
Já ani mnoho dalších kolegů už ani neprovádíme kontrolu jízdenek, poněvadž je to pro ostudu a zdraví. Z Nymburka není jeden jedinej den, aby bylo dodržený řazení vlaků. A nechat si od lidí vyhrožovat napadením nebo poslouchat dennodenně oprávněné stížnosti cestujících na stav zbývajících souprav nebo se dohadovat o zaplacení jízdného ? Ať přijdou revizoři do jámy lvové. Personální situace v rozkladu a ještě má management tu drzost zbývající personál tlačit do přesčasů mimo ZP a PKS. Výpovědní lhůta mi běží.
Ten samý problém jsem měl také u soukromého dopravce (chybějící vozy)
Taky jsem již nekontroval, několikrát mi bylo cestujícími vyhrozovano
Je to už téměř 20 let, kdy ČD měly slogan „auta stojí, vlaky jedou“.
Jak uplynulá léta potvrzují, tak za obdobných situací je spíše opak pravdou.
Ani ne. Minimálně u té S9. Včera i dnes nějaká zpoždění byla, ale pořád to jede. A od Hostivaře do Vršovic už třeba dost rychle 😁
Pamětnící si vzpomenou, že když nasněžilo, tak i 451/452 chcípaly.
U těch ale šlo většinou „jen“ o zamrzlý dveře. A jezdilo se, dokud šly otevřít aspoň jedny v soupravě.
každopádně, to, že 45x chcípaly za zimy, asi není úplně argument, aby to 471 dělaly taky, ne?
Co si vzpomínám, tak třeba nasněžilo na střechu, odpory rozehřály sníh na vodu a ta natekla mezi odpory.
Nebo snad pronikání sněhu do elektromotorů.
Na nich “ bouchaly “ trakčáky.
To jo, ale nevim, nepamatuju, že by vypadla půlka flotily kvůli pěti pod nulou…
Já si to pamatuju. Ne kvůli pěti pod nulou, ale kvůli kombinaci mrazu a sněhu. Ale během dne se daly některé jednotky zprovoznit.
Taky docházelo k nahrazování, kdy 451 jela místo 471.
Není se vůbec čeho bát, ETCS to zachrání.
A šel pro chleba do knihkupectví. On na ty pekaře vyzrál!
Možná že tak za 14 let to začnou řešit. Proč spěchat, že.
myslíte ŠT?
Tak hlavně tento problém je už od jejich výroby, jen v posledních letech nebylo moc zim s prašanem, proto se to tak často neprojevovalo (a předtím byly žabotlamy a tornáda na záskok).
To je holt tím, že při nákupu těchhle archaických zbastlenin hrála hlavní roli trošku jiná kritéria…
Bohumínu zdechlo taky tak pět 471
Co si přečíst poslední odstavec článku?
Když jsem to začal psát, tak to tam ještě nebylo 🙃
Čtyři hlavní nepřátelé železnice: jaro, léto, podzim a zima.
To se stále nenaučili, dávat kýble na vodu nad měniče?..😃
V MSK jezdí z celkem 10 provozních Slonů (další 2 jsou v opravě) momentálně 4…
Tak v MSK už jich je provozních 5 (oživena 471.080, která zdechla včeraú
Včera rychlík v 19.46 do Tábora stál za jedním takovým zdechlým ešusem. (R na severní části koleje, ešus na jižní)
Tak se to vyřešilo odtažením rychlíku na libeňské zhlaví a jízdou zpět po té koleji „úplně pod břehem“, co nemá nástupiště (číslo nevím).
Tak jsem se poprvé svezl po téhle koleji. 🙂
Před tím rychlíkem ale nechcípnul ešus, ale syslograf, kterej byl náhrada za ešus…
😀 Náhradní souprava za zdechlou soupravu zdechla 😀 To je fakt úchvatné 😀
A,hlavně pro ČD typické…
Co se nelíbilo Syslografu? Peršing občas zimu projede a bmto občas zavře dveře.
Nám říkala průvodčí, že „panťák“. Načež se jeden cestující zeptal, co to je ten „panťák“ a jiný cestující odpověděl, že „elefant“ a průvodčí u poděkovala za pěkné vysvětlení.
V dávných dobách jsme na 830 (tehdy M 262.0) zakrývali sací šachty jutovým pytlem. A pomáhalo to
Dneska by to nešlo, jak by jste podle ISO normy to vykázal? Když máte někde opřené koště a lopatu, podle ISO tam musí být lístek- čistící prostředky. Kdyby to někdo asi nepoznal. ☹️
Asi dobrá příležitost no otázku, pokud někdo neví … jel jsem dneska poprvý do práce vlakem (S7 od Brodu do Prahy) a oproti stavu před změnou, kdy jezdila ráno na S7 dvojítá souprava CityElefantů, jela dnes jen jedno-souprava. Vzhledem k tomu, že i dvojsouprava jezdila zcela plná, byl stav dneska ještě smutnější.
To je novinka jízdního řádu, nebo to také souvisí s tímto?
Souvisí s tímto a s celkovým nedostatkem jednotek. Oslabování na 1x 471 bude v následujícím GVD časté. (instalace ETCS, probíhající opravy v Přerově, závady atd.)
No, maucta. Díky za nemilé info.
Neboli obvyklé služby národního popravce, pardon dopravce.
Za vlakokilometr dvouelefanta dostane po Anofertí soutěži stejně jako za kilometr šukafonu.
Ani tak obvyklé jako spíš reálné služby. To že se tady léta staví vzdušné zámky a hrajeme si na Švýcarsko je věc druhá a zároveň věc společná infrastruktuře i největšímu dopravci. Denodenní realita je poněkud odlišná, ale to už moc nikoho nezajímá.
Aby se o hrani na Švýcarsko dalo mluvit aspoň vzdálené, musel by být provoz dvojnásobný.
To je velice vtipné !no jistě cd jsou prostě fuj, že?
V poslední době bohužel ano.
Kopřivové vozy na R a Ex místo klimatizovaných vozů, často ujeté přípoje o pár minut vinou snížené rychlosti, nedávno na vlaku dokonce Bdt (Vmax=120)
Včera jsem jel z Prahy do Ústí nad Orlicí. Místo Panteru rychlík z Aee a vozů B a Aee celou cestu netopilo.
S panterama je potíž , musí na vyšší stupňů opravy 900.000 km . Takže holt není záloha v kvalitě . Dráhy mají dluh ve financování od devadesatek . ODS chtěla pravicovou automobilovou svobodu proti levicové hromadné dopravě . Snad to nějak doženeme . A bude slušné svezení .
Dobře napsaný, dávám plusík
Já jel dnes S7 ze Smíchova. Taky nejel zdvojený, ale místo jakž takž bylo, jezdím dost brzo. Od hlaváku dál už skoro prázdné, ale to je logické. Opačný směr musel být docela peklo
V Ústí zase včera napěťová výluka. Místo soupravy o třech vozech se frekvence studentů musela vmačkat do jedné 810. Super zážitek. Tělo na tělo, sice jen ze západu na Střekov, ale mazec, nikdo tomu nechtěl uvěřit 😁😁😁.
Trošku byla ta 810 přetížená 😅
Jo tak to jste měl štěstí. Já byl rád, že vůbec dojel, to že na tom spoji byl nasazen syslograf (řidičák + 3 honeckry + loko) místo 2×471 ani nekomentuju, ačkoli za tohle spíš mohla SŽ, jelikož na 171 je už opět druhý den v řadě, kdy nastala nějaká závažnější mimořádnost.
To jste měl teda štěstí, že se vám něco takového nestalo už dříve. Na S7 se mi stává poměrně běžně (hlavně posledních pár let), že je na spoje nasazována pouze 1 jednotka 471 místo 2.