České dráhy musely odstavit část CityElefantů, napadl sníh

CityElefant v Praze. Pramen: České dráhyCityElefant v Praze. Pramen: České dráhy

Omezení se týká linek S1 a S9.

87 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

nojono…elektrika byla vždycky náchylnější…zlatá hydraulika

none

Jaro, léto, podzim, zima, vítr a sníh. Nejčastější problémy naší železnice.
SŽ neuvádím, tam je to jasné.

Jiří Kocurek

Vítr celoročně.

LukHo

Je to každý rok to stejné místo toho aby se přes léto Elefanty nějak upravili, určitě by se řešení našlo, tak budeme v zimě jezdit a doufat že bud nebude sněžit a nebo že se to nepo…. 😀
Nedávno byl článek že se mají Elefanty vyřazovat a nahradit novým typem, tak proč do nich investovat to už se nějak dojezdí a nové jednotky budou snad spolehlivější 🙂

Lukáš Chytil

Vzhledem k tomu, že nové jednotky budou na 99% od Škodovky, tak bych byl v očekávání opatrný.

jonáš

A nejsou třeba nějaký zkušenosti s provozem Panterů? 😀

XXXD

Jo kdyby to bylo ještě jen tohle. Ono v létě zase furt řeší klimatizace, které bývají velice často rozbité.

petr

v létě klimoška,v zimě topení…to je pořád dokola

Zdeněk

České dráhy,jsou etalonem neschopnosti, nevypocitatelnosti a bevyzpytatelnosti, co jiného na to z hlediska pravidelného cestujícího napsat;-(

mlokXCM

České dráhy jsou v pohodě. Že občas něco nejede nebo jede se zpožděním není nic, co by se jiným dopravcům nestávalo.

Ketchup1970

Já měl zpoždění z Zurychu u SBB a k tomu náhradní souprava ( něco jako Kraken ) místo ICE. To nikomu nevysvětlis .

Jenisej

Tak koukám, že ty nové filtry moc nepomohly……

Josef

Zlaté 810 ,842 nemají trakční motory.

Jiří Kocurek

300 lidí do šukafonu? 200 lidí do škafonu? 100 lidí do šukafonu?

Igor

Vy v tom vidíte problém?
www. zelpage. cz/fotogalerie/big/810276.jpg

Jiří Kocurek

Znám, nádherný ropovod pro návoz na MoR. Jen ještě najít asi tak stovku provozních 810 a 010 s platnou „technickou“ a 3 strojvedoucí do každého vlaku, kde byl před tím jeden.

To aby se pokryl ten celosíťový výpadek a ne jenom jeden ukázkový spoj.

Leinad

NA Pacifiku (S8) občas jezdí dvojce trionov (814.2 + 814.2). Tomu stačí jeden strojvedoucí.

noerf

Pamatuji si, že jezdili kdysi 810+010+010+810, takže kapacita cca 240 sedaček.

Radim

Takto to jezdilo v pátek z Rožnova a v neděli do Rožnova.

Martin 13

Frýdek -Těšín i 3 vložené vozy

a8n

A na 317 nebo 331 i čtyři.

Y.K.

No, sedaček… Míst na lavicích pokud se lid semkne.

Jiří Kocurek

A jízdní doba bude … ale na 80 km/h se to z Kolína do Prahy dvakrát rozjelo! Dokonce tam byl rychlostník 160!! … a šotouštvo je spokojeno.

Tomáš Záruba

Pokud si dobře pamatuju, tak z OP na Hlucin i M+V+M+V+M. Akorát jestli to je žádoucí řešení…

Chleba Nakup

Dokonce M+V+V+V+V+M+V+V+M, mezi Opavou a Dolním Benešovem.

Jirka P

Nejde snad o trakční motory, ale o měniče

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Hlavní je, aby ty nové soupravy opět vyrobil Jediný Správný Výrobce!

Anonym

Jako obvykle „kvalitní“ výrobek škodovky… Dokud od nich budou muset dráhy kvůli politickým zájmům nakupovat, tak se budou stále řešit problémy tohoto typu. Z technického hlediska je to jen další z mnoha ukázek naprostého amatérizmu místních „konstruktérů“, kteří se snaží znovu vynalézt to, co už bylo na civilizovaném západě používáno před mnoha desítkami let.

Jiřik

Až na to, že jednotku 471 zkonstruovala, postavila a vyráběla Moravskoslezská vagonka už od roku 1997.
Až na to, že MSV se stala součástí Škody až v roce 2005.

ABC

a od tý doby se už nevyráběj? nebo se problém týká výhradně kusů před tímto rokem?

Air Traveller

ale tak to je preci jedno, kdo to vyrábí .. navrhli to v MSV . škodovka to pak jenom převzala.

takže to, jestli se to vyrábní nebo ne .. je celkem irelevantní.

Jiří Kocurek

Když jsme u toho, jak jim to jezdí v Litvě? Přecijen je tam chladněji a přímořský vzduch je vlhčí.

Radek

A on škodovku někdo nutil, aby to převzali?

Air Traveller

a souvislost?

Lukáš Chytil

Taky od té doby jde ta kvalita hodně dolů.

ČD4ever

V minulých zimách někdy zamrzala spřáhla a ešusy pak nešlo spojovat na trase (dělalo se to např. v Č. Brodě). Možná je to tu zase, nevím.

adamgolias

6:15 v Kolíně opět. jeden fíra s koštětem pucoval a druhý najížděl

Vlaky

A spojili to?

Jan Neruda

Dnes v 5:30 Benešov

Facepalm

Krásnej to výsledek umatlanýho českýho klientelismu.

Pan průvodčí

Já ani mnoho dalších kolegů už ani neprovádíme kontrolu jízdenek, poněvadž je to pro ostudu a zdraví. Z Nymburka není jeden jedinej den, aby bylo dodržený řazení vlaků. A nechat si od lidí vyhrožovat napadením nebo poslouchat dennodenně oprávněné stížnosti cestujících na stav zbývajících souprav nebo se dohadovat o zaplacení jízdného ? Ať přijdou revizoři do jámy lvové. Personální situace v rozkladu a ještě má management tu drzost zbývající personál tlačit do přesčasů mimo ZP a PKS. Výpovědní lhůta mi běží.

Avlaky

Ten samý problém jsem měl také u soukromého dopravce (chybějící vozy)

Taky jsem již nekontroval, několikrát mi bylo cestujícími vyhrozovano

xyz

Je to už téměř 20 let, kdy ČD měly slogan „auta stojí, vlaky jedou“.

Jak uplynulá léta potvrzují, tak za obdobných situací je spíše opak pravdou.

mlokXCM

Ani ne. Minimálně u té S9. Včera i dnes nějaká zpoždění byla, ale pořád to jede. A od Hostivaře do Vršovic už třeba dost rychle 😁

MHD

Pamětnící si vzpomenou, že když nasněžilo, tak i 451/452 chcípaly.

Facepalm

U těch ale šlo většinou „jen“ o zamrzlý dveře. A jezdilo se, dokud šly otevřít aspoň jedny v soupravě.

každopádně, to, že 45x chcípaly za zimy, asi není úplně argument, aby to 471 dělaly taky, ne?

MHD

Co si vzpomínám, tak třeba nasněžilo na střechu, odpory rozehřály sníh na vodu a ta natekla mezi odpory.
Nebo snad pronikání sněhu do elektromotorů.

Peter

Na nich “ bouchaly “ trakčáky.

Facepalm

To jo, ale nevim, nepamatuju, že by vypadla půlka flotily kvůli pěti pod nulou…

MHD

Já si to pamatuju. Ne kvůli pěti pod nulou, ale kvůli kombinaci mrazu a sněhu. Ale během dne se daly některé jednotky zprovoznit.

Leinad

Taky docházelo k nahrazování, kdy 451 jela místo 471.

T478.4086

Není se vůbec čeho bát, ETCS to zachrání.

Jiří Kocurek

A šel pro chleba do knihkupectví. On na ty pekaře vyzrál!

Matěj

Možná že tak za 14 let to začnou řešit. Proč spěchat, že.

olda

myslíte ŠT?

Pezos

Tak hlavně tento problém je už od jejich výroby, jen v posledních letech nebylo moc zim s prašanem, proto se to tak často neprojevovalo (a předtím byly žabotlamy a tornáda na záskok).

Facepalm

To je holt tím, že při nákupu těchhle archaických zbastlenin hrála hlavní roli trošku jiná kritéria…

Tukan

Bohumínu zdechlo taky tak pět 471

Alex

Co si přečíst poslední odstavec článku?

Tukan

Když jsem to začal psát, tak to tam ještě nebylo 🙃

Jan

Čtyři hlavní nepřátelé železnice: jaro, léto, podzim a zima.

Bývalý vagonář

To se stále nenaučili, dávat kýble na vodu nad měniče?..😃

Poskok

V MSK jezdí z celkem 10 provozních Slonů (další 2 jsou v opravě) momentálně 4…

Poskok

Tak v MSK už jich je provozních 5 (oživena 471.080, která zdechla včeraú

VTT

Včera rychlík v 19.46 do Tábora stál za jedním takovým zdechlým ešusem. (R na severní části koleje, ešus na jižní)
Tak se to vyřešilo odtažením rychlíku na libeňské zhlaví a jízdou zpět po té koleji „úplně pod břehem“, co nemá nástupiště (číslo nevím).
Tak jsem se poprvé svezl po téhle koleji. 🙂

bakiy

Před tím rychlíkem ale nechcípnul ešus, ale syslograf, kterej byl náhrada za ešus…

Radim

😀 Náhradní souprava za zdechlou soupravu zdechla 😀 To je fakt úchvatné 😀

Zdeněk

A,hlavně pro ČD typické…

Leinad

Co se nelíbilo Syslografu? Peršing občas zimu projede a bmto občas zavře dveře.

VTT

Nám říkala průvodčí, že „panťák“. Načež se jeden cestující zeptal, co to je ten „panťák“ a jiný cestující odpověděl, že „elefant“ a průvodčí u poděkovala za pěkné vysvětlení.

Karel

V dávných dobách jsme na 830 (tehdy M 262.0) zakrývali sací šachty jutovým pytlem. A pomáhalo to

Kdo já

Dneska by to nešlo, jak by jste podle ISO normy to vykázal? Když máte někde opřené koště a lopatu, podle ISO tam musí být lístek- čistící prostředky. Kdyby to někdo asi nepoznal. ☹️

Air Traveller

Asi dobrá příležitost no otázku, pokud někdo neví … jel jsem dneska poprvý do práce vlakem (S7 od Brodu do Prahy) a oproti stavu před změnou, kdy jezdila ráno na S7 dvojítá souprava CityElefantů, jela dnes jen jedno-souprava. Vzhledem k tomu, že i dvojsouprava jezdila zcela plná, byl stav dneska ještě smutnější.

To je novinka jízdního řádu, nebo to také souvisí s tímto?

Dudr.

Souvisí s tímto a s celkovým nedostatkem jednotek. Oslabování na 1x 471 bude v následujícím GVD časté. (instalace ETCS, probíhající opravy v Přerově, závady atd.)

Air Traveller

No, maucta. Díky za nemilé info.

Lukáš Chytil

Neboli obvyklé služby národního popravce, pardon dopravce.

Leinad

Za vlakokilometr dvouelefanta dostane po Anofertí soutěži stejně jako za kilometr šukafonu.

Dudr.

Ani tak obvyklé jako spíš reálné služby. To že se tady léta staví vzdušné zámky a hrajeme si na Švýcarsko je věc druhá a zároveň věc společná infrastruktuře i největšímu dopravci. Denodenní realita je poněkud odlišná, ale to už moc nikoho nezajímá.

Tomáš Záruba

Aby se o hrani na Švýcarsko dalo mluvit aspoň vzdálené, musel by být provoz dvojnásobný.

Chrudoš

To je velice vtipné !no jistě cd jsou prostě fuj, že?

Lukáš Chytil

V poslední době bohužel ano.
Kopřivové vozy na R a Ex místo klimatizovaných vozů, často ujeté přípoje o pár minut vinou snížené rychlosti, nedávno na vlaku dokonce Bdt (Vmax=120)
Včera jsem jel z Prahy do Ústí nad Orlicí. Místo Panteru rychlík z Aee a vozů B a Aee celou cestu netopilo.

Ketchup1970

S panterama je potíž , musí na vyšší stupňů opravy 900.000 km . Takže holt není záloha v kvalitě . Dráhy mají dluh ve financování od devadesatek . ODS chtěla pravicovou automobilovou svobodu proti levicové hromadné dopravě . Snad to nějak doženeme . A bude slušné svezení .

Zdeněk

Dobře napsaný, dávám plusík

Radim

Já jel dnes S7 ze Smíchova. Taky nejel zdvojený, ale místo jakž takž bylo, jezdím dost brzo. Od hlaváku dál už skoro prázdné, ale to je logické. Opačný směr musel být docela peklo

Sardinky

V Ústí zase včera napěťová výluka. Místo soupravy o třech vozech se frekvence studentů musela vmačkat do jedné 810. Super zážitek. Tělo na tělo, sice jen ze západu na Střekov, ale mazec, nikdo tomu nechtěl uvěřit 😁😁😁.
Trošku byla ta 810 přetížená 😅

XXXD

Jo tak to jste měl štěstí. Já byl rád, že vůbec dojel, to že na tom spoji byl nasazen syslograf (řidičák + 3 honeckry + loko) místo 2×471 ani nekomentuju, ačkoli za tohle spíš mohla SŽ, jelikož na 171 je už opět druhý den v řadě, kdy nastala nějaká závažnější mimořádnost.

XXXD

To jste měl teda štěstí, že se vám něco takového nestalo už dříve. Na S7 se mi stává poměrně běžně (hlavně posledních pár let), že je na spoje nasazována pouze 1 jednotka 471 místo 2.