České dráhy modernizují další dovezené motorové Stadlery ve své firmě
Motorový vůz Stadler RS1 v barvách SWEG. Foto: Heros
V Německu proběhne generální oprava a instalace toalet.
V Německu proběhne generální oprava a instalace toalet.
RS1, nejlepší motorový vůz který kdy vznikl. Škoda, že už nikdo nevyrobí nic podobného. A to neříkám proto, že na vývoji RS1 pro tenkrát ještě Adtranz se podílel Výzkumný ústav kolejových vozidel. Ano, RS1 mají taky českou stopu. Avšak si musely počkat až ke sklonku výroby na to aby se mohly podívat do Čech a na Moravu na regionální tratě.
Nekde hluboko v diskusi tady probehla kratka debata o tom, proc rekonstruovat Stadler RS1, kdyz je tu alternativa z Britanie. Ta se sice asi ukazala jako neprilis vhodna, ale hank zminil LINT 27. Tak jsem si o nem neco precetl a na prvni pohled mi to prijde opravdu jako jednoclankovy vlak velice srovnatelny s 810. Aktualni narativ v ceskem prostredi je ale takovy, ze 810 nema zadnou adekvatni nahradu a nikdo ji nevyrabi. Muze mi nekdo znalejsi vysvetlit, v jakych aspektech je LINT 27 o tolik vyrazne horsi, nez je 810? Vlaky mam rad, ale neni to moje hobby, tak… Číst vice »
Hádám že největším problémem bude cena… Není to tak dávno, co se nabízela jednočlánková Pesa LINK (jednovozový shark), jež měli snad DB objednané (spolu s dvou/tříčlánkovými), ale nakonec se snad kvůli ceně zůstalo u prototypu.
Podobný problém mají malá auta se spalovacím motorem. Aby splnily všechny dnešní požadavky,jsou tak drahá, jako jejich větší sourozenci. Proto skončila malá Škoda Up, Citroen C1, Peugeot 106 atd…
Plus pak je tam ještě menší sériovost… kdyby se toho sekaly miliony, ona by ta cena přecejen trochu klesla a pak bych o tom třeba uvažoval, takhle to máte Citigo za skoro stejnou cenu jako Fabia (i dlouhá) tak to je pak těžké…
Dekuju, ale je to cena porizovaci, nebo tzv. Total cost of ownership, tedy cena, do ktere jsou zapocitany naklady za cely zivotni cyklus vlaku? Protoze jestli ted CD nakoupi na nektere relace RS1 s vetsi spotrebou, jezdici poloprazdne, vetsim mnozstvim opotrebovavajicich se soucastek a tedy drazsim provozem, ve vysledku to bude mene vyhodne, nez rovnou poridit drahe jednotky, ktere za ty desitky let budou stat mnohem mene.
To by ovšem předpokládalo že ty „rovnou drahé“ jednotky budou mít menší spotřebu nebo menší počet součástek… tomu tak není, takže zůstane relativně stejně drahý provoz, „akorát“ ta dražší pořizovací cena 🙁
LINT27 (ale i Stadler RS1) jsou citelně větší (délka, hmotnost) čtyřnápravové vozy, se silnějším motorem (resp. dvěma) které nemají trakční a dynamické problémy 810, ale holt za to platí vyšší spotřebou…
Prostě tak malou spotřebu jako krátký, lehký, podmotorovaný dvounápravový šukafon se asi (i přes pokroky spalovacích motorů) těžko něčemu podaří dosáhnout.
Dekuji, tohle je presne odpoved, kterou jsem hledal. Dvojnasobna hmotnost a priblizne dvojnasobny pozadovany vykon znamena i adkvatne vyssi spotrebu a tudiz naklady na provoz.
Dovedu si predstavit, ze tahle rovnice ma i nejake lepsi reseni – treba postavit konstrukci z uhlikovych vlaken a vsechno co nejvic odlehcit -> mensi hmotnost -> mensi motor -> jeste mensi hmotnost -> …
Dovedeno do absurdna, nakonec se ukaze, ze nejlepsi vlak je kolejova forma velomobilu 😀
Tady máte hezký přehled szynobusů https://en.wikipedia.org/wiki/Railbus =)
Nezbývá než doufat že se dostatečně poučili z „modernizace“ 810 na Regionovy…
Ne…
Jako kdo?
Proč se dováží ojeté vozy z ciziny. Náš průmysl není schopen nové motorové vozy vyrobit?
Byl by schopen ale zabývá se perspektivnějšími železničními zakázkami. Jestliže vhodné ojeté vozy k sehnání jsou, pro dané tratě to má smysl.
Váš průmysl, vy máte firmu? Gratuluji, ale proč je teda nevyrobíte?
Pane Kocourku, Vy jste nikdy nepoužil třeba výraz „naši hokejisti“?
Takovéto strojeiz nevyrábí nikdo
OK, proč se dováží ojetá auta, když si každý může koupit novou Škodovku?
A dát na ni tažné, připojit vozík a nepotřebuje ani dodávku. Za národ, aby se lépe žilo a cizáci od Forda nám neničili život Tranzitem. Národní socialisté pak již výrobu dodávek zařídí i proti vůli pracujících, ikdyby se to mělo vyrábět na dvoře v JZD pod širým nebem.
Trefa do černého 👍
Není, bohužel
Doby, kdy se u nás vyráběly kvalitní železniční vozidla jsou pryč. Dokonale je konkurence zničila a teď sem dodávají své výrobky i ojeté. Jsme dobrá popelnice Evropy.
jojo, třeba Bzmoty, legendami opředené 860, ve své době již zcela de-mode 842 a 843… #STZH #DBL
Ne, není. Minimálně v rozumném čase, kvalitě a cene
On má někdo v Česku výrobní program na jednočlánkové motoráky? Nebo tazatel předpokládá, že vývoj zatáhnou ČD, a potažmo daňový poplatník, jako u 109E?
Když na to přijde, nový motorák před deseti lety vyvinuly ŽOS Vrútky. Tedy – všechny komponenty jsou z importu a ŽOSka to jen zkompletovala. Získali na to přesně jednoho zákazníka: ZSSK. S takovou perspektivou se do toho nikdo nepohrne, když se teď v Německu uvolňují prověřené RS1, s nimiž už dopravci mají zkušenosti.
Jen dodám – jsou časy (dodatečných) zástaveb ETCS, na to je MNOHEM výhodnější mít stokusovou sérii RS1 a řešit to jednotně, než za několikanásobek řešit prototypy (na to dojedou 843 a u 842 to taky bylo skřípění zubů)!
Za 842 a 843 zatím není náhrada.. a do 842 se dává etcs..takže se s nimi počítá. U ČD dojezdi 854.. nahradí je nově lišky.
Tak to už vůbec ne, motorové jednotky jsme tu na 25 let vzdali úplně a znovu se do toho pustit… jistě, nějak by to šlo, ale kdo to zaplatí?? Jetliže si jich ČD (domácí dopravci) můžou reálně v brzké době koupit tak 50, a šance to prodat do ciziny mizivá (leda tak za dumpingovou cenu) tak kam se rozpočítá ten vývoj, nástroje atd?
Už nemáte časy že vám konstruktéři a nástrojárna dělá za „talíř polévky“…
Jo, a ještě plus certifikace… nebo to má dopadnout jak s 380? Sice to jezdí, ale jak a kde?
ne
Snad ČD sežene další rs1 a pošle Reginy do šrotu…nebo je prodá.
Muze kldne reginy a šukafony poslat na ukrajinu, stejně ji tam i vlada chce přerozchodovat, tak už by měli rovnou i vlaky.
Nedokážu si představit jejich provoz na Ukrajině když ani u nás není provoz Regionov bezproblémový. To by tam jezdilo ve stejným stavu až do té doby, dokud by se to nerozpadlo. 🤣
Hlavně ukrajinské železnice jsou v prdeli.. u nás pokud se Regina udržuje tak jezdí celkem slušně..ale už má taky roky.. a nepočítalo se s ní tak dlouho
Tak snad to někdy nahradí i Regíny na Benešov-Tábor..
Doufejme.Ten současný stav, kdy i přes zkrácení osobních vlaků o úsek z Benešova do Olbramovic v Táboře ujíždí expresy osobákům přímo před nosem, je opravdu neuvěřitelný.
Na té mapce (od Středočeského kraje na provoz od 2025 tuším) bylo vyznačeno že mají jezdit až do Tábora.
Vůz RS1 na fotografii není v barvách společnosti SWEG, nýbrž v barvách (dopravního systému) Bádeneka – Wurtemberska. V tomto nátěru jezdí všichni železniční dopravci ve spolkové zemi (co nemají ty nejstarší smlouvy bez nutnosti jednotného laku). Svědčí o tom použitá slovní hříčka BWegt, která kombinuje první písmena v názvu země a sloveso pohybovat se.
Jsou k tomuto i vlečné vozy, které by se daly zapřáhnout při vyšší frekvenci?
Vlečné vozy nebyly uvažovány už při projektování 842 (že to bylo ve finále jinak je věc jiná).
Prostě vleky už nééé
k 842 byly přípojáky naprojektovány..naopak pak ve finále nebyly..byly naopak k 843..což je v podstatě stejně staré vozidlo jak RS1
V muzeu ve Studénce je dokonce model 842 s příslušným a nikdy nepostaveným přípojným vozem.
Taková blbost už se třicet let nevyrábí.
Naštěstí ne.
Připojí za to Btax 😀
Ani jako fór.
Dá se to zdvojit.
Jasně, ale to pak je zbytečně větší spotřeba PHM.
Za to když by RS1 táhl vlek, měl by vyšší spotřebu taky, ale jako bonus by to jelo pomaleji.
… a nestíhalo jízdní doby. A už by se nadávalo na kapitalismus, 810 se dvěma!! by těch 100 km/h dávala taky!
810 má vmax. 80 km/h a aby zahrála dva bdtax fakt nikdo neplánoval.. tapalo
Tak proč bylo objednáno o cca polovinu více přípojných vozů než 810? To by nedávalo smysl kdyby měly tahat vždy jen maximálně jeden vůz.
810 tahaly (tahají?) klidně dva, viděl jsem nesčetněkrát. Ale 3 už ne, když to potřebovali delší, jelo 810+Btax+Btax+810
To je pravda. Reagoval jsem na větu „aby zahrála (zřejmě myšleno tahala, pozn. red.) dva bdtax fakt nikdo neplánoval“. Dva vozy 810 tahaly zcela určitě, dnes už nevím.
Ano, přesně tak.
Ano, tímto peklem jsem v mládí mnohokrát jezdil z TnO směr Mezimesti. Rozjezdy i do menšího sklonu neuvěřitelné.
Ono to jezdilo 810+ přípojné vozy a zase 810.
Tahaly i dva přípojáky, záleží na sklonových podmínkách trati, kde jezdí.
Ty pripojne vozy tahaly mororaky 842 nebo lokomotivy rada 742, pak 714.
Z nouze ctnost.
S tuplovanou spotřebou nafty, to je blbé řešení.
Pôvodné Stadler RS-1 boli koncipované tak, že umožňovali až sedemvozové jednotky. Síce nepriechodné, ale riedené z jednoho stanovišťa. Neviem či sa to vôbec niekedy spájalo do takých dĺžok.
Jako že se dá spojit 7xRS-1? Ty kráso… No to nevím teda kde by to mělo využití, možná jako metro když vypadne elektrika 😀
Podobně jsou na tom francouzské „doutníky“. Viděno před pár lety ve Štrasburku, kdy jich najelo k peronu 5 na kabel. Kamarád byl zklamán, protože před tím to vozila klasika s jednou lok… Místo 1-2 stanovišť na loko, jich jelo 10, inu pokrok nezastavíme.
ta modernizace lounských Stadlerů ještě na Slovensku je dost kontroverzní. Z vlastního pozorování mi přijde, že jezdí po modernizaci jestli 2. Klima vůbec neni znát, ještě že nechali vyklápěcí okna.
Proč je ČD nekupovaly jako nové?
Konečně správný dotaz!
ČD by kupovaly, jenže neměly finance a jejich vlastníka MD v 90. letech regionální železniční doprava moc nezajímala. Tehdá byly jiné zájmy.
A proč nekupují nové teď?
Protože se nevyrábí.
Ani se nesmí vyrobit. Nesplňují TSi.
Že by se to už nevyrábělo?
Neexistuje alternativa? 🤣
Nevím. Ale i kdyby, napřed by na to ČD musely mít, což nejspíš nemají. A na regionální tratě je to OK, spíš by měli nakoupit vozy pro R a Ex, kde jezdí stále Honeckery a koženky. Nejde všecko hned…
Alternativa s ocelovými koly na trhu neexistuje.
A co budeme dělat až šroty dojezdí úplně?
Kupovat autobusy.
Tak proč se nekoupí autobusy už teď, levněji než šrot a jejich GO.
Protože kraje chtějí vlaky, alespoň ojeté.
Všechny ne
Tak jistě, jen jsem se držel intencí článku.
Pokud se nezmění různé normy a předpisy, tak ani ty autobusy nebudou. 😉 Vodíkové jsou strašně drahé a elektrické, slabý dojezd a ekologický zázrak to také není. Za současné situace reálně hrozí omezení veřejné dopravy v regionech.
Času dost. železniční vozidlo není automobil. Tyto vozy jsou v polovině své životnosti. Např. RegioJet má spoustu vozů starších než 50 let. Vlastně i ČD. A nejspíše budete překvapen, značná část těch starých šrotů má klimatizaci.
Ale ty jezdí, šroty by ČD pro Olomoucký kraj nejezdí a místo toho jezdí mnohy ještě větší šroty to je oč tu běží.
NE
alternativa samozřejmě existuje – v Británii vytvořili prototyp – lehký levný jednovozový regionální vlak ideální pro přípojné tratě tratě v celé Evropě – zejména pak v evropě střední jako náhrada za 810, Stadler RS1, Link apod…
Ano. Má to pro lokálky jednu drobnou nevýhodu… vstup do toho vozidla vyžaduje peróny alespoň 760 mm, ale spíše britský standard 915 mm. Takže u nás by se k tomu asi musely fasovat žebříky.
To je vhodný maximálně tak jako náhradní doprava do metra…
Proč v Británii? Co třeba LINT 27?
Prototyp není sériová výroba.
A nové regiofoxy jsou vzduch?
To je jiná kategorie než řada 810.
Kolem roku 2008 se to řešilo. Vyřešilo po cesku … první sérii regionov. Pak pars nová koupila škoda transportation… a bylo po diskuzi…
Že se něco nedělalo v 90. Bych neřešil…
Sériová výroba regionov probíhala v letech 2006-2012. Vstup Škody do Pars 2008.
Kecy v kleci. Brali za obslužnost ještě víc než dnes jenom žili na úrovni hydrr, sukafonu a že to substrátu bude stačit .MD šlo cd na ruku jako nikdy
Protože okolo roku 2005-2010 bylo levnější podpořit PARS Nova a tak se nadělaly Regionovy a spousta řečí o vývoji a podpoře domácího průmyslu.
Devadesátky to fakt nebyly. Zato takové rozhodnutí o konci ř. 860 a její nahrazení řadou 810
Možná vás to překvapí, ale podle dobových hlasů Regionova stála ve své době to co nové Desiro.
To je blbost. Regionovy stály okolo 25 milionů, Stadler RS1 přes 50 milionů, Shark 65 milionů a Desiro okolo 70 milionů.
V devadesátkách k tomu ani nebyl moc důvod. Šukafony byly pořád jakžtakž zánovní, plus tady byly úplně nové 842 a 43.
Tak ano, byly, i když teda počty nic moc… poloprovozní série a dost. Pak zas nový pokus. Někdo moc nechápal výhody sériového typu/produkce, anebo měl řádově jiné představy o budoucnosti…
Ale se skoro dvacetiletym zpožděním.
V 90. letech, když se RS1 začaly vyrábět, toho ČD moc nekupovaly, a když tak „podpora domácího průmyslu“ 843 a 714. A následně se rozjela akce regionova, která se prezentovala jako tuzemská alternativa tehdy masově produkovaných nízkopodlažních motoráků.
mezitím ještě byla akce 854, 814 byly hned po dokončení 854..ono tenkrát panovaly u nás jaksi jiné poměry.. i 843 a 854 a pak i 814 (i když to nejméně) byly výrazným skokem vpřed.
Nekupovaly ? A 2010 těch 33 kusů.
Buďte radi, že ich aspoň kupujú ako ojetiny a modernizujú.
Za mě se 810 svojí jednoduchostí a spotřebou nedají ničím jiným nahradit. Radši si sednu na lokální trati do této 810 než do RS1čky kde si ani nemohu otevřít okno a dýchat čerství vzduch.
Takhle ale většina lidí rozhodně neuvažuje. A když před člověka, který není postižený železnicí postavíte 810 a RS1, aby si vybral čím pojede. Co myslíte, že si zvolí? Řekl bych, že 8 z 10 si vybere RS1..
Když není postižený železnicí tak pojede autem nebo autobusem.
No včera jsem jel modrou, zdůrazňuju modrou-ne žlutou, RegioNovou z Berouna na P-Smíchov a nespatřuju rozdíl mezi tímto pěkným čistým pohodlným vozidlem a Stadlerem – pohodlí, hlučnost, rychlost = přijde mi to identické… Dokonce bych řekl, že Regína má mnohem pohodlnější sedadla než jsou ta úzká ve Stadlerech…
A proto nechápu, proč tady místní „ultras“ pořád tak strašně kafraj proti RegioNovám..???
jako vtip dobrý..regionova nemá ani ty sedačky dobrý..ostatní je úlet..
810 vznikla v 70 letech.. a určitě ostudu neudělali.. rs1 je koncepčně někde jinde.. vznik 90 léta . Takže i lajk ví že je to jinde ty odborníků.
Ale o tom se nikdo nepře, že je to koncepčně někde jinde. Svoji službu ty vlaky udělaly. Ale právě proto, že vznikly v 70. letech je nahradit něčím moderním..
Samozřejmě si vybere to ,co se mu zdá nové. Jiný tvar pro laika znamená, že je to lepší.
A tak i věří, že pojede na té rozdrbané čtyřicítkové lokálce minimálně 80 a vůbec se nebude kymácet.
10 z 10..do 810 normální lidi dobrovolně nikdy nevlezou
Tak tuhle svoji úchylku vysvětlujte cestujícím tady na Hané v létě při 35-40 st. ve stínu. :-))) Já bych vás do té 810 zavřel a nechal tím šibovat do Senice celý den.
To mu vyhrožujete nebo slibujete?
Kéž by to druhé. :-))
Daleko lepší než vozem s neustále poruchovou klimatizací a prakticky neotevíratelnými okýnky.
Šťastnou cestu, kvůli neschopnosti opravit staré hujdy se sem budou tahat další jo?
To hraničí s masochismem…
Tohle je důstojná náhrada za 814. Ale 810/809 si podle mě ještě své místo najdou, protože svojí malostí a jednoduchostí náhradu nemají.
Jejich místo bych viděl jako pojízdné včelíny odstavené na vlečkách nebo odstavných kolejích poblíž lánů zemědělských plodin. To by mohlo být pro tyto práskače důstojné.
810 a její modifikace už na české železnici nemá vůbec existovat (ve veřejné dopravě)!
A přece se točí. 😀
Taky od nového jízdního řádu jich bude nasazeno už jen 40 ks.
Na některých turistických linkách (léto/víkendy) proč by ne?
Jedině ve vysoké peci. Tam je místa dost..
Když už tak v ocelárenské, obloukové nebo kyslíkové peci.
To je jedno. Důležité je, že ty odpornosti zmizí ze světa.
Myslím, že z Moravského Písku do Bzence bude jezdit dokud to půjde, tam fakt nic většího nedává smysl. Snad při rekonsturkci udělají (posunou) zastávku tak, aby se dalo přestupovat v písku rovnou na trať veselí kyjov
Nebude. Přestup je možný jen v Bzenci, i kdyby se vybudovala zastávka Bzenec-Olšovec i na Vlárské dráze. Stále je to Bzenec, ne Moravský Písek.
Pokud na nějaké trati jezdí sólo 810 a někdo tvrdí že cokoliv většího (včetně 814) by tam bylo zbytečně předimenzované, je čas se zamyslet proč tam chceme objednávat železniční dopravu.
Protože je to spojka mezi tratěmi a stanicemi s rychlíky a nechat přesedat cestující na autobus a zas na vlak je ještě více demotivující. Je to součást systémového řešení.
Taky třeba trať z Nového Sedla do Lokte je nejkratší trasa a peron v Novém Sedle je extra daleko od nádražní budovy, takže je to taky logické.
Souvislost?
Já nepsal nic o konkrétní trati, ale nevím proč by z Bzence do Moravského Písku nemohla jezdit aspoň ta 814.
Když to někdo zaplatí, ať tam klidně jezdí „Piňďa“. Vaše otázka byla k rušení tratí, ne proč ne nic většího.
Moje otázka (nebyla to teda otázka) nebyla o tom jaké tratě je potřeba rušit, ale o tom že nevidím smysl ve lpění na 810 se všemi jejími nevýhodami jako o jediném přijatelném vozidle.
Zkuste si to po sobě přečíst ještě jednou… 😉
Najednou taková dojemná starost o něco, co se jindy přirovnává ke štěrku.
A jinak teda 810 vozíčkáře nenabere. Vedle na trati je obrovský problém, že při výluce se musí vozíčkář hlásit předem a vy prosazujete vozíčkáře nenabrat nikdy, ale zato platit vozidlo 3x dražší než je autobus pro vozíčkáře vybavený.
A na to jste přišel jak? Zjevení Matky Boží?
Panečku koukejme na to, 25 let starý šrot a jakou to udělá v hloupém Česku parádu a veřejnou službu. 😀 Ať žije modrošedá armáda! To je udržitelnost až se jeden za břicho drží a smíchy puká.
vozy lehce za půlkou životnosti nejsou šrot
Tak proč nejezdí ta vaše půlka životnosti pro Olomoucký kraj od ČD byste nevěděl? Protože je to šrot…😀
Není Stadler, jako Stadler. RS1, pokud vím, jezdí celkem spolehlivě na všech tratích, kde jsou nasazovány.
Většina jo, kromě těch lounských modernizovaných (zelených).
Jenze tohle jsou stale provozni kousky. Do Olomouce se kupovaly zaprve uplne jine jednotky a zadruhe dlouhou dobu staly odstavene u more.
Mě je jedno kde to stálo a co je to zač. Proč ČD neplní smluvní závazek a proč soutěží něco co nejsou schopni plnit a pak fasují od kraje pokuty a stahují z jiných krajů Sharky. To mě zajímá.
Stáhli dva Sharky..po domluvě s krajem.. furt lepší než NAD nebo nic.
…po domlouvě s krajem… S tím ústeckým , kde od té doby jezdí 814? Hm, já vím, tam se čeká na desira.
S olomouckým . Ústecký za to dostal 843+943.
Desira jsou dávno v Děčíně, jen se je stále nedaří oživit. Drobný problém.
Po domluvě? 🙂 A to milionové penále je co? :-))))
Je mi jedno jakýkoliv argument, já mám dopředu jasno. Jasná diagnóza…
Myslím že byste až tak k sobě kritický být nemusel. Sebekritika je přínosná, ale nemá být zdrcující, to se zbytečně demotivujete. Myslete na sebe. Zdrávas.
PeDazOl si za tohle negativní lajky opravdu nezaslouží. Dopravce má plnit smluvní závazky. Lhostejno jestli je žlutý, modrý nebo zelený.
Jen je nechte, ať se mládí vydovádí. 🙂 Ale jinak díky za připomínku.
V Olomouci jezdí rs1 asi byste měl k očnímu.
Viz výše😀
Problém těch GTW je v české legislativě, která neumožňuje ve výběrovém řízení vyřadit dodavataele, kteří selhali v minulých dodávkách, v neschopnosti ČD zadat zakázku tak, aby tyto problémy byly eliminovány (zkušební vůz a série až po odstranění problémů) a v neschopnosti ČD kontrolovat kvalitu oprav u dodavatele.
kdo by tu pak jezdil, kdyby se vyřadil uchazeč co v jiných zakázkách selhal?
podstatné je: neschopnost ČD vypsat správně zakázku a kontrolovat kvalitu oprav….
Takže jste si kopl do:
Česka
ČD
Stadlerů
Bacha na to, taková jedovatost může člověku podlomit zdraví.
Vysvětlete mi na co jsem se ptal, nevysvětlujte mi vaše myšlenkové pochody. Proti Stadleru nic nemám a s ČD do Prahy jezdím. Nefabulujte a reagujte věcně.
Dobré. Až na to, že v příspěvku, na který jsem odpověděl, jste se neptal vůbec na nic. Jenom jste konstatoval, že jde o 25 let starý šrot, co v hloupém Česku udělá parádu a veřejnou službu, no a pak nějaké to plivnutí na modrošedou armádu.
Ale pokud se ptáte na Stadlery pro Olomouc, pak vězte, že ty s vozy v tomto článku nemají společného vůbec nic.
Tak si přečtěte celou diskuzi, jako správný alibista to svádíte na jeden pŕíspěvěk. 😀 Přestože jste celou debatu četl. ČD famulus 😀
Jojo, kopat, plivat, škatulkovat a nálepkovat by vám šlo. Ale co vlastně chcete vědět?
Že jsou GTW pro ČD v Ol. kraji šroty? No jsou. Jakkoli to nesouvisí s RS1 ani se článkem jako takovým.
Proč ČD neplní smluvní závazek a proč soutěží něco co nejsou schopni plnit a pak fasují od kraje pokuty a stahují z jiných krajů Sharky?
To nechť odpoví někdo z ČD, což já nejsem, byť jste si vyfabuloval (jak ironické od někoho, kdo viní z fabulace ostatní), že ano.
No vida číst jste se naučil a místo odpovědí alibismus, ale na diagnostika si hrát umíte. 😀
Za to vy jste se jako jedovatý trol už narodil, takže si na nic hrát nemusíte.
A propos k té diagnostice máte nějaké vzděláni či jiný puvoár? 😀 Nebo to tak nějak střílíte podle voka?
Krmte se sám trole.
Nestyďte se odpovězte. 🙂
Neblabol
…te, když už. Tykání bych si vyprosil.
Jo, tak jim poraďte, kde sebrat obdobné vozidlo nové či aspoň podstatně novější. Nehledě na to, že RS-1 pokud vím jezdí bez větších problémů, jezdí dobře a disponují po modernizaci vším, co by moderní regionální jednotka měla mít.
Popravdě nevidím problém, a osobně by mě určitě neuráželo, pokud by se tyhle jednotky u ČD na menších tratích dožily třeba padesátky (samozřejmě pokud by se v důsledku věku nezačaly až moc množit technické problémy).
Ale já nejsem manager ČD. Já si vydělávám pane poctivou prací. 🤣
Tam tenhle byl taky dobrej…
Ty jsi tak manager u kanalizací.
To není jednotka, to je vůz.
A meleš nám o udržitelnosti..
Já si s tou udržitelností nezačal, já ne. 😀
Tak si to po sobě přečti.
Nekrmme trola.
Vás je tam víc? 🙂
Zivotnost vozu je 35 az 40 let, po modernizaci 10 az 15..jses dobre mimo. Jako kdyby RJ a LE meli vse nove vid? Bavme se o faktech.
Faktem je, že šroty u ČD nejezdí, zatímco u jiných jsou pojízdné. Důvod?
U RegioJetu existuje údržba.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
No jasné no. A kdyby to koupil kdokoliv jiný, tak to šrot není že?
Proč šroty pro Olomoucký kraj nejezdí nevíte?
Protože se daly „zmodernizovat“ do žosky, ze které přijely v horším stavu, než v jakém tam došly.
Ale to mě jako cestujícího nezajímá, to je problém smluvní strany kraje, která neplní to k čemu se dobrovolně zavázala. Její problém s jejím smluvním opravcem mi je fuk. Odbornost a schopnost provozovat drážní dopravu v kvalitě dohodnutou ve smlouvě má ČD a ta neplní smlouvu hrazenou z veřejných peněz. Kdy to skončí?! Dva roky tady lidi jezdí v odpadu, který tu už dávno nemá co dělat.
No vidíte, jinde by se braly licence za to, že první den smlouvy nejsou nová vozidla na která je dvouletý odklad.
Víte mě nezajímá coby kdyby, mě zajímá řešení stávajícího stavu.
Koňský povoz 🙂