České dráhy modernizují další dovezené motorové Stadlery ve své firmě

Motorový vůz Stadler RS1 v barvách SWEG. Foto: HerosMotorový vůz Stadler RS1 v barvách SWEG. Foto: Heros

V Německu proběhne generální oprava a instalace toalet.

Úpravy 16 motorových vozů Stadler RS1, které České dráhy před dvěma týdny koupily od švýcarské společnosti Heros Helvetic Rolling Stock GmbH, již nebudou provádět externí firmy. Dopravce se rozhodl, že modernizaci na provoz v Česku zajistí dceřiná firma DPOV.

Deníku Zdopravy.cz to potvrdil člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah Jiří Ješeta. Heros provede na vozidlech ještě generální opravu a dosadí WC. „U nás v DPOV pak bude provedena modernizace na standardy příslušného kraje, tedy například dosazení ČD informačního systému pro cestující, zásuvek, wi-fi nebo provedení příslušného barevného řešení,“ uvedl Ješeta. O rozsahu zakázky se nyní jedná.

České dráhy kupují další motorové vozy Stadler RS1, budou jich mít přes 100

Dopravce motorové vozy koupil za 324 milionů korun. Objeví se od roku 2025 ve Středočeském kraji v provozním souboru Nymbursko. Dosud jezdí v Bádensku-Württembersku u dopravců OSB, BSB a SWEG. Jde většinou o vozidla z roku 1998, všechna jsou vybavena klimatizací. Generální oprava proběhne ve společnosti OWS v bavorském Weidenu.

Vozy projdou modernizací na řadu 841.2. České dráhy už podobně modernizovaly vozy pro linku U11 v objednávce Ústeckého kraje Postoloprty – Louny – Česká Lípa, poslední nákup uskutečnily na konci roku 2022.

Celkem stoupne počet motorových vozů Stadler RS1 u Českých drah na 110. „Tyto motorové vozy postupně nahrazují kvalitativně slabší vozidla řad 810 a 814, a stávají se tak u ČD nosnou řadou ve vozbě regionálních vlaků zejména na neelektrizovaných tratích. Jejich výhodou je nejen nízkopodlažnost a vyšší rychlost, ale na rozdíl od vozidel řady 810 a 814 jsou i vhodná pro zástavbu evropského zabezpečovače ETCS,“ dodal Ješeta.

Tagy České dráhy Heros Helvetic Rolling Stock RegioShuttle RS1 Stadler RS1
196 komentářů