České dráhy míří k velkému kontraktu s Olomouckým krajem, jiní dopravci nemají zájem

Elektrická jednotka RegioPanter v Koutech nad Desnou. Foto: České dráhyElektrická jednotka RegioPanter v Koutech nad Desnou. Foto: České dráhy

Pro cestující půjde od roku 2023 o zásadní změnu k lepšímu, provoz zajistí nové nízkopodlažní soupravy.

158 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kirak

Jak čtu některé ty komentáře tak někteří tam prostě potřebují soukromníka i kdyby tam natáhli rychlovlaky TGV s koženkami z Astry od Regiojetu vyhřívanými sedačkami vlastní stewardku bazén a nevim co dalšího. Co vím tak se tam snad jezdí na tarif IDSOK ne ? Takže by se vám nejspíš ceny nezměnily. Dále kraj rekl co striktně che. Řekl chce nová el. Vozidla chce jich 29 nebo kolik. Tak se řeklo tak to platí. Logicky asi dopravci kteří nedávno ještě prodělávali tedy Leoš asi jen tak z ničeho nicnemůže investovat další miliardy. Jeda že by tam nasadil Číňany. 29 nových el.… Číst vice »

Kirak

Jednoznačně, potřebujete dostat peníze ze státního do soukromého trezoru

Petr

Jezdí se tam sice na IDSOK, ale tento tarif nezná nic jiného než papírnictví, takže pro cestujícího co chce jízdenku na vlak koupit elektronicky není jiná volba než aplikace můj vlak od ČD(tu naštěstí kraj nezatrhl)

Macek

Soukromníci přišli na to, že další ostudu už nepotřebují?

Od lesa

Ne, jen vědí, že nové jednotky do dvou let nikdo nedodá, tedy nechtějí-li koupit něco, co se víc opravuje než jezdí.

Švestka

Hlavně aby si ČD neutrhli další ostudu jako s ojetým šrotem 646, který dodnes nebyli schopni pořádně zprovoznit.

Cyklista

řekl bych že spíše ví, že nikdo není schopen tolik nových jednotek vyrobit v požadované kvalitě. Ono je otázkou, čím tam budou jezdit ČD =)

Rajče

To jsme úplně odvázaní, že soudruzi kobliháři nám zase prodlouží o 10 let ten pojízdný šrot typu 460 atd.

Jiří Šrámek

Vy neumíte číst?

Petr

Právě že umí . Spíš drazí soudruzi drahy musí vědět , že za dva roky jim to nikdo nedodá . RJ UK to má ve smlouvě kdy bude jezdit novymi stroji a šmoulové neustále poukazují na to co tam jezdí dočasné a i to je stále lepší než co bylo dříve .

Kirak

Pantery od Škody mají být dodány do 25 měsíců. Je polovina roku, takže jestli se nenýlím tak na to by měli 30 měsíců ? Kde je problém ?

Rajče

Politici slibují, realita je jinde.

Tomáš Záruba

Elektrické vlaky do Sobotína…?

Jakub (easydrink)

Tak ještě že ten zákon o zadávání veřejných zakázek existuje 😀

Lektor

Jsem zvědavý co bude od příštího roku jezdit na Uničov. Protože jestli nahradí 843 a 814 za vozy Bdt tak nevím jestli to cestující ocení.

Štěpán

„Hranice na Moravě – Vsetín – Střelná“
Opravdu až do Střelné? Takže se tam vrátí ČD a s nimi elektrické osobáky?

ACD

Zdravím,ta Střelná je tam proto,protože trať 280 je Hranice-Střelná.Ale třeba se objedná nějaký SP až do Střelné.Puvodne tam měl jezdit první ranní a poslední večerní.Nakonec to tak nebylo a ani v návrhu gvd 21 tam zatím nic není……

-TR-

A zase bude vlak nesmyslně končit už ve Střelné, namísto toho, aby dojel až do Púchova. Na hlavu toto.

Ostravák

Petrov nad Desnou – Sobotín?

Ten_z_Bíliny

Ještě, že se ptali jen Lea a Arivy a ne Jančury. Ještě by do toho taky šel, že jo… 😀

Leinad

Stanovit pravidla tak, aby se přihlásil jediný dodavatel, se kraji povedlo 🙂

Petr

Jj , za ty roky se v tom naučili chodit 🚂

Tom

Tak proč ne, 29 jednotek hlavně není zrovna málo! Určitě budou pro kraj přínosem!

Cyklista

Jen se zeptejte, kterým krajům je ČD vezmou =)

Pete

No hurá, těch Panterů na trase Nezátky Prostějov Olomóc Kouty je žalostně málo. To co jezdí na zbytku spojích je hrůza. No ono i rychlík z Brna na Olmik je bída.

Jiří 24

Nemějte strach, na GWD 2022/3 se plánuje nasazení Bdmz (reko rakouských Bmz na kupé s prostorem pro kola) takže to bude fajnový 😅

Ten_z_Bíliny

Už za tři roky tam půjde rekošrot ojetinama? No to je super! To budou teď všichni rádi jezdit ulepenýma koženkama s vidinou, že jednou se tam zařadí jeden dva reko vagóny. Hlavně že tam ale nejezdí ten Jančura s ojetinama….

Kirak

Takhle ono není šrot jako šrot. Eozdíl jsou Jančurovi komerční linky a lak třeba Chorvatsko nebo R8 tam ty dveře na kliku, žalostná kupé otevírací okna za cenu 219 kč (nevím jestli je to i teď) Což je cena za v podstatě 3. Třídu a cena opravdu jak u ČĎ ne li ještě dražžší. Pokud to budou ojetiny s klimou, automatickými dveřmi bude tam hlášení bude to pohodlné tak to lidi ocení. Tímto ovšem nechci říkat že všechny Jančurovi vozy na R8 jsou špatné. Určitě tam má dalekolepší vagón než co tam měli 1.třídu ČD.

Cyklista

shodou okolností ted nekolik týdnů jezdím po této trati a strřídám ČD a RJ dle potřeby. Nejlepší na cestování jsou polské vygony a EC vlacích PL-AU. nejsou nové, ale je uvnitř luxusní prostor a solidní výbava (bohužel servis je horší než u ČD). u RJ (R8) jsem ani u lowcostu nenarazil na nic pobuřujícího, nebo dokonce horšího než běžný standard ČD. Jediné co mi nesedí, jsou honeckery ČD, kde si opravdu dva lidé naproti sobě pořádně nesedou.

Vnější pozorovatel

Tak kdo sleduje počínání olomouckého kraje, ví, že dopravci ani o účast zájem mít nemohli.
Zajímavé řešit to dva měsíce před volbama .
Zmizení jednotek rady 460 je opravdu nezbytné, jinak je to na defenestraci.

Jerry

Proč nemohli mít zájem jiní dopravci?

medical_examiner

Protože to by je buď „zrubali“ jak koně, nebo rovnou odvezli do fakultní nemocnice na psychiatrii…

Aleš

A jaké by to měli být ty nové vlaky ?Regiopanter?

ACD

Ano,i přes některé komentáře je rámcový smlouva.

Kubrt

Ano.

bkp

A že které smlouvy? Já vím jen o rámcové smlouvě na 50 dvouvozových jednotek ze které už bylo 31 ks objednáno. VŘ na rámcovou smlouvu na 60 ks větších jednotek pokud vím stále běží.

Lektor

Taky sem přesvědčený, že na třívozové jednotky soutěž pořád běží.

noerf

Aleš: Zajímavě je, že npvé třívozové jednotky LE ani Arriva neseženou, proto se do soutěže nehlásí. Ostatní dopravci Regiojet, GWTR, atd nebyli ani osloveni, což je v případě Regiojetu, který provozuje mimo ČD nejvíce elektrických vlaků je zvláštní.
ČD jako jediný dopravce podal nabídku, ale ví někdo co obsahuje? Vzhledem k tomu, že Škoda má práci na tři roky dopředu, takže mají volno až v roce 2023.

Švestka

Patrně byl strach, že by je RJ sehnal, tak jako je sehnal pro ÚK.

Dominik

Kdyby měl o to regiojet zájem, tam by se jistě přihlásil i sám s nabídkou.

Švestka

Až na to, že toto nebylo VŘ řádně zveřejně v úředním věstníku, ale tržní konzultace, kdy se mohli účastnit jen oslovení.

Dominik

Nejsem žádný inženýr, ale když třeba Arriva může podat nabídku na rychlíky Pardubice – Liberec, i když to MD chtělo dát přímo ČD, bez jakékoliv konzultace, tak proč by to nešlo i zde? To, že budou končit smlouvy není žádné národní tajemství, takže nabídku asi dopravce může podat i tak.

Petr

To asi může . Otazka je koho to zajímá

Petr

Nemam pocit , že by Jančura objížděl republiku a poptával se co by mohli chtít. Dokáže reagovat na standartní řízení , uveřejněné. Když ruka ruku myje nedodává mýdlo

Froggy

A na koridoru Zábřeh – Hoštejn bude stále jezdit motor??? Kde jsou ty časy, kdy jsem jedním vlakem taženým elektrikou dojel ze Suchdola nad Odrou až do Hoštejna… (teda s úvratí v Př)

Jiří 24

Tak to se musíte obrátit na Pardubický kraj který to objednává.

Leinad

Olomoucký kraj by mohl přispět.

Dominik

Kde jsou ty časy, když jezdil přímý Os Praha – Přerov.

Modré zábradlí

Že jo! Tenkrát taky býval sníh bělejší a holky víc dávaly (to ale šotouš neocení).

medical_examiner

Copak bělejší…ale i fyzicky všude ležel…

Kubrt

Co Praha-Prerov, Praha-Bohumin to byla jízda.

Jiří Kocurek

Jojo, člověk ušetřil rychlíkový příplatek. Nespěhalo se…

Filemon44

A kolik lidí s tím jelo z Přerova do Prahy????? Já osobně jsem jel jednou v životě ze Zábřehu do Pardubic a myslím, že držím rekord 😀😀😀

Dominik

Já bych takový blázen klidně byl, ve volném dní.

MiKi

Kolín – Přerov celý rok 😀

medical_examiner

Karlštejn – Krnov Cvilín, 373 km, 40 měsíců…
Os – Ex(EC) – „R“

Lukáš

A jelo to 7 hodin a 2x se to přepřahalo a 4x se měnila četa, fakt super.

Pe.tr

Dodnes nesplnili ani deset malých vlaků ani opravit . Jak firma , co nedokáže ani vypsat výběrko , chce sehnat několik vlaků ta tři roky ? Vypsat řádné výběrové řízení a byl by konec těchto frašek a slibování nereálného .

Jedine vlaky

Takže konečně nebudou osobní vlaky nesmyslně končit v Nezamyslicích?

Jiří Kocurek

Nesmyslně? Ona ta jednotka 460 dále nedojede, dál už je střídavina.

Jiří Kocurek

Jistě, je tady možnost poslat tam Eso a 3 vagony. Otázkou je, zda to má smysl, když cestujcí pobere jedna 843 a Esa jsou potřeba jinde.

Lektor

Panteři do Vyškova dojedou.

Kirak

Koženy jsou sice fajn a otevírací okna taky ale nová vozidla budou super a konečně bude fungovat i v zimě zácjod. Snad.

Kirak

By me zajimalo co tem minusarum hrabe jestli jako tady nemuzu mit nazor ze mam rad oteviraci okna ale ze jsem rad ze budou nove vlaky. Nebo snad nekomu vadi ze v novych soupravach bude v zime fungovat zachod ? Tedy predpokladam. Chapu ze kdyz ma na R8 a do Chorvatska oteviraci okynka Regiojet tak to nikomu nevadi ze jo…

David

To si neberte osobně. Ty plusy a mínusy tady neznamenají vůbec nic.

medical_examiner

Nebude…
On občas nefunguje ani v létě…

Palecek.M

No je celkem jasné, že to do 2023 nebude, ale 2025 by bylo super

Pavel

Do Nezamyslic od Přerova by bylo nejvhodnější vozidlo Tesla. Elektrické je, kapacita optimální.

Tady na Moravě

Jakože Chropyně, Kojetín se narvou do autíčka jo? Si pleteš Přerov-Nezamyslice a Mělník-Mšeno.

Jerry

Poruchové a nekvalitní krámy od Tesly ..si upadl?

Pavel

Tesla není zázrak spolehlivosti, ale pantery nejsou zrovna taky výkvět spolehlivosti.

Jerry

Pantery už jsou celkem vychytaný.

David

Fakt? A že jim furt mlátěj ty podvozky. To je zarážející.

Tom Matoo

V Plzni nemlatej, po 1,5 roce provozu. Zrejme to vychytali v pozdejsich seriich.

Jerry

Plzeňský pantery už mají upravené podvozky

Jerry

Jo ale jen na některých úsecích..a ne všechny.

Jiří 24

Jsem moc rád, že už nebudou na trase Kouty nad Desnou-Nezamyslice jezdit Bdt a Panťáky, ale jsem zvědav jestli ty tři výstavní kousky RegioPanterů co tu jezdí dnes budou jezdit společně s novými, nebo si je ČD vezmou pro nějaký jiný kraj, aby měli pro všechny Pantery v olomouckém depu stejnou údržbu. 🤔

Avlaky

Ty pantery co tam jezdí jsou s dotaciy takže tam musí zustat

Jiří 24

A musejí být na stejné trase, nebo je lze libovolně přesouvat po Olomouckém kraji?

ACD

Podmínkou smlouvy je další provoz a údržba těchto strojů.Zda mohou být nasazeny jinde nevím.Jinak se bude stavit nová hala v depu na údržbu těch partnerů, pokud se to opravdu podepíše.

Modré zábradlí

Pořízení 2013(?). Udržitelnost 5, nebo 10 let?

Pitrys

Ale do p……, teď už u nás skončí ta Tornáda úplně všechna…

Jerry

Už dávno mnela jít do šrotu ..jsou to krámy poruchové.

Pitrys

Ta už měla být všechna, i kdyby poruchová nebyla.

Avlaky

Do Ms kraje?

Pitrys

Jj

Avlaky

V časopise ČD psali že by do 2022 mělo přibýt cca9 panterů

Jiří Kocurek

Kolik jich je provozních? Něco přes 30?

medical_examiner

…a to je jaká úspěšnost?…

Kontra

Obávám se že všechny uvolněné pornografy 460 půjdou na Opava-Těšín protože vodíkový princ pan Unucka je milovník retra a nové soupravy (příp. nového dopravce) můžeme čekat okolo roku 2030 🙁 🙁

Pitrys

Tak přesně jsem to myslel

bkp

Rámcovou smlouvu na 29 EMU ČD nemají.

David Brzezniak

No kur… konečně. Při cestování po republice musím říct, že Olomoucký kraj na tom byl asi nejhůře. Tak se blýská na lepší časy.

Původní Pražák

Ja mam tedy opačnou zkusenost. Ale asi záleží, z jakého úhlu se na to podivate. Jestli jsou měřítkem vlaky (a autobusy) jako takové nebo treba to, kam vsude a jak často se s nimi dostanete. Jezdím často do Jeseníků a na olomoucké straně je to podle mě luxus.

Růža

Konečně soutěž, kde vyhrály nové vlaky.

švestka

Nejedná se o soutěž, ale o tržní konzultace.

Haha

V Plzni už dávno (P2 třeba).

Dominik

Takto to má vypadat, dopravce přebere celý balíček, ne jak Arriva v Libereckém, které se pár vlaků nehodí do oběhů, tak je vozí ČD.

švestka

ČD nikdo nenutil těch pár vlaků brát.

Dominik

Já neříkám, že nutil, jen říkám, že když chce dopravce jezdit v ZDO, tak by asi měl být schopen odjezdit vše, co je v balíčku, ne že si vybere vlaky, co mu vyhovují. Tak jako v jednom z předchozích článků bylo v diskuzi, že Arriva má zájem o provoz vlaků v Královéhradeckém kraji, ale hned u toho byl seznam tratí, které jezdit nechtějí.

Filemon44

Souhlasím s vámi….kraj vyhlásí nějaký balíček a zájemce musí brát všechno nebo nic,a ne že si z balíčku vybere co se mu líbí.Platí to úplně stejně pro ČD,ARRIVU,RJ a další….

Leinad

Já jsem naopak pro to, aby kraje braly v potaz nabídky na část. Pokud by součet nabídek na části byl výhodnější, než celková nabídka, počítat s tím.

Dominik

Nevím, podle mě by se měl dopravce hlásit jen na to co stačí, a ne že si ještě bude vybírat z těch částí. Protože přijít a říct, jo já bych to vzal, ale nemám dost vozidel (nebudou mi vycházet oběhy), tak budu jezdit jen ob hodinu, a jen mezi 6 – 18, zbytek, na ten si sežeňte někoho jiného, mi přijde přinejmenším zvláštní. To je stejné, jakoby hledaly do nějaké fabriky na 12 hodinové směny, a já bych jim u pohovoru řekl, že mohu dělat jen denní a ještě k tomu jen 8 – 14 a na ty 2 hodiny… Číst vice »

Lukáš

No já jsem zvědavý, kde ČD za ten rok a půl těch 29 jednotek vezme. Na to si rád počkám.

Zaro84

Několik zásadních faktů k článku:

1. Co bránilo ostatním dopravcům si také sjednat rámcové smlouvy?

2. Nekasal se Leo ještě nedávno že má kapacity zajištěné?

https://www.leoexpress.com/cs/o-nas/media/leo-express-nabidne-nove-vlaky-pro-olomoucko-a-prahu-vyrobci-jiz-potvrdili-zajem-o-zakazku-na-vyrobu-vozidel

3. ČD mají rámcovou smlouvu na EMU160, Olomoucký kraj ale požaduje EMU240

Zaro84

Myslím si, že vygooglit plán dopravní obslužnosti kraje není zase tak těžké. 🙂

David

A jste si jistý, že tento PDO bude platný i v době, na kterou bude podepsaná smlouva?

Michal

A jak budou jezdit Vsetin-Střelná když tam jezdí Arriva?

Lektor

Nijak už dnes končí všechny vlaky ve Vsetíně.

BoH

Zajímavé… a já myslel, že jediné zlepšení na dalších 10 let má být několik ojetin z Německa, které jsou v nepojízdném stavu… Ale tak jo, proč ne.

Kamui

Tak on je rozdíl motorák a elektrika. Schválit motorák bych řekl že je více-méně formalita (o to víc, že u nás lze zcela legálně jezdit až stovkou bez jakéhokoli zabezpečovače), ale u elektriky se řeší různé věci typu rušení a pod. Vždyť dodnes nejsou schválené ani Impulsy KD, se kterými původně chtěl Leoš jezdit do Prahy z Wrocławi bez přestupu.

BoH

To jo, to jo, ale já myslel, že to, co se řešilo nedávno, tak se týkalo i té elektriky, protože všichni byli naštvaní, že budou jezdit i nadále v panťácích.

Jerry

Stadlery však jezdí a zprovoznilo je depo..vyzkoušel sem je .

BoH

To je dobře… nicméně jsem si v Šumperku nemohl nevšimnout, že tam ještě nějaká ta várka stojí 🙂

Litovel

V Šumperku v PARSu? To by měly být Stadlery pro ARRIVu.

Kirak

O to se nebojte ojetiny z Německa už se prý rekostrujou v depu ČD v Olomouci, tuhle říkal jeden fíra. Nevím jestli to Stadler nebo ta motorová tramvaj co provozuje GW Train regio a Dý Lendrban jestli se nemýlím. Nějaký RegioSprinter nebo jak se tomu nadává. Třeba je to taky něco jinačího ale prý je to po DB.

Modré zábradlí

Jedem díra povídal… Tak to jo😂

M H

Dobré rozhodnutí kraje. Nové jednotky zajisté ocení cestující a zároveň je to také podpora tradičních zaměstnavatelů v ČR (Škoda a ČD), což je v současné nejisté době velmi důležité.

Luděk S.

No přesně!

BoH

No já nevím… jaký je rozdíl v tom, jestli dotyčného zaměstná ČD nebo někdo jiný? A už vůbec nechápu, jak se může někdo zastávat podniku Škoda. Každý normální subjekt by ho už poslal do řitě za to, jak se chová ke svým zákazníkům, ale ČD ne, ty si nechají kálet na hlavu dokolečka dokola…

Tonda Sehnal

Ono to není o tom jak se chová výrobce ale o tom co si nechá líbit zákazník 🙂

Jerry

To je zajímavé že od Škody berou i Slováci a další státy…tak nevím co furt remcate.

BoH

Jo? Tak to mají štěstí, že z toho nemají nejdražší lokomotivy na světě 😛 😀

Jerry

380 myslíte?tak když cd neumí číst smlouvy.

BoH

No a? S podvodníkama, kteří nedodají, co mají a ještě za to chtějí pokutu, tak by se normální firma již nikdy nebavila.

BoH

Beru zpět výraz podvodníci. To asi nejsem. Ale těmto vykukům se v dnešní době říká „šmejdi“.

BoH

*nejsou 😀

BoH

A já se vůbec nebavím o tom, že byli v právu. Já se bavím o tom, že u každé normální firmy by takový dodavatel okamžitě skončil. Ne tak u ČD a proto si nechají kálet na hlavu i dále. Logické, no ne?

Mirek111

Jistě je četli dobře, jen si někdo potřeboval dokázat, že je MANAGER…

medical_examiner

Stejně jako v Praze mají nejdražší tramvaje na světě…
S velkorysým 61 místy k sezení, ekvivalentu 2x T6A5…

Martin V.

No hlavně nesmíte narušit běžnou zažitou rutinu na železnici, to by top management SŽ(DC) nemusel zvládnout. 🙂 Píšou to v jiném článku.

medical_examiner

Oni by totiž museli pracovat…

M H

Rozdíl jeden je…ten někdo jiný si může například vycvičit cizince a ne čekat až ČD zeštíhlí a jejich lidé budou k dispozici. Navíc například vzhledem k půjčkám a hypotékám může být změna zaměstnavetele problematická.

Ono to není o podniku. To je o smlouvách a o tom, co si v rámci jejich mezí lze dovolit. Troufám si tvrdit, že Pantery jsou slušné jednotky a pak teké předpokládám, že se ČD poučily ze smluv na Zátopky a že se tedy podobná situace nebude opakovat.

Kubrt

Když už hypotéku mám, můžu měnit zaměstnavatele bez problému, hlavní je splácet.

Dominik

To máte pravdu, ale spadnout na x měsíců o x tisíc dolů, než si u dopravce dodělám ZOZ může být doca problém.

asdfg

Kamaráda přestupoval od IDSky k ČDC a hned od začátku byl placen normálně, a ZOZku měl do měsíce, jinak celý měsíc dělal poznání a ještě autorizaci.

To samé jiný kamarád šel od ČD k Metransu a taky, do měsíce ZOZka a druhý měsíc už jezdil sám.

Jediný kdo dělá dusno je ČD, když někdo přijde odjinud. Tam se dělá kurz na DVI na předpisy a mašiny (i když je dotyčný má), a pak jízdní zácvik na daných řadách. Ověřenou vloni u dvou, jeden přišel od GWTR a druhý od AWT.

BoH

To je možné, ale od obchodního partnera očekávám slušné jednání. Pokud mě partner oškube, tak i kdyby to byla moje chyba, že ta smlouva není ideální, tak už s takovým partnerem nechci nikdy nic mít. A pokud jsem hlavní zákazník, tak ho to bude bolet a třeba si příště to své křiváctví rozmyslí. Ale ČD nejsou schopny ani bububu….

Lukáš

To není o ČD. Někdo ČD vlastní a rozhoduje, co jak bude. Prostě je politický zájem dodávat národnímu dopravci od „národního výrobce“.

Study

Tak někomu nedodání nových vozů do provozu v termínu projde, někomu ne, že…

Tomas

“ České dráhy mají výhodu v podobě velké rámcové smlouvy na dodávku nových jednotek RegioPanter od Škody Transportation.“ Proč by to neměli stihnout dodat ?

Ondřej

na EMU 240 rámcovou smlouu imho nemají, ale těžko říct. Fandím jim, aby to stihli, Bohumín – Olomouc bych určitě využíval pravidelně

Jiří 24

Jak jako Bohumín – Olomouc? Tam přeci jezdí expresy státu (případně na komerční riziko dopravce), a Pantery pro Olomoucký kraj tuto trasu určitě jezdit nebudou, když není Bohumín v Olomouckém kraji 😁

Ic540

Zdravím. Nějaké výkony si budou Olomoucký a Msk suplovat/měnit.
Některé okrajové spoje na rameni Přerov Bohumín pojedou v kuse Olomoucké i Msk soupravy.
Úsek Hranice Polom by měl 2025 obsluhovat Msk a Olomoucký mu to buď dorovná nebo zaplatí…
Není zájmem žádného kraje aby vlaky končily v Polomi…

bkp

Nemají

Luděk S.

Tak to má být!
Jeden dopravce, jeden výrobce.
Jeden projektant, jedni zhotovitelé, jeden výrobce zabezpečení!
Jedna Správa! Dobrá Správa.

kubisek

A hlavně jeden objednatel 🙂

Placebo

To už tady bylo a dost z nás si pamatuje , jak to ten jediný správný objednavatel blbě objednávali.

Filemon44

Myslíte Liberecký kraj, který monopol ČD nahrazuje monopolem ARRIVY?

Ondrak

To myslíte komunismus? Tímhle jsme si snad už prošli.

Martin V.

Kde už jsem to slyšel? Už vím: „Ein Volk, ein Reich, ein Führer.“ 🙂

ABC

Ein Lokführer !

Jiří Kocurek

To teda raději „One man, one goal, one vision… fried chicken.“

KarelF

……………………já, já, já jenom já…… (Petr Janda Olympic)

karel

Trapné…

Robert

to už tu bylo a moc se to neosvědčilo

Modré zábradlí

A jedna strana. Děkuji, ne, jednou stačilo.

Aleš

Zapomněl jste jeden řádek:
Jedna strana! S vedoucí úlohou.