České dráhy míří k velkému kontraktu s Olomouckým krajem, jiní dopravci nemají zájem
Elektrická jednotka RegioPanter v Koutech nad Desnou. Foto: České dráhy
Pro cestující půjde od roku 2023 o zásadní změnu k lepšímu, provoz zajistí nové nízkopodlažní soupravy.
Jak čtu některé ty komentáře tak někteří tam prostě potřebují soukromníka i kdyby tam natáhli rychlovlaky TGV s koženkami z Astry od Regiojetu vyhřívanými sedačkami vlastní stewardku bazén a nevim co dalšího. Co vím tak se tam snad jezdí na tarif IDSOK ne ? Takže by se vám nejspíš ceny nezměnily. Dále kraj rekl co striktně che. Řekl chce nová el. Vozidla chce jich 29 nebo kolik. Tak se řeklo tak to platí. Logicky asi dopravci kteří nedávno ještě prodělávali tedy Leoš asi jen tak z ničeho nicnemůže investovat další miliardy. Jeda že by tam nasadil Číňany. 29 nových el.… Číst vice »
Jednoznačně, potřebujete dostat peníze ze státního do soukromého trezoru
Jezdí se tam sice na IDSOK, ale tento tarif nezná nic jiného než papírnictví, takže pro cestujícího co chce jízdenku na vlak koupit elektronicky není jiná volba než aplikace můj vlak od ČD(tu naštěstí kraj nezatrhl)
Soukromníci přišli na to, že další ostudu už nepotřebují?
Ne, jen vědí, že nové jednotky do dvou let nikdo nedodá, tedy nechtějí-li koupit něco, co se víc opravuje než jezdí.
Hlavně aby si ČD neutrhli další ostudu jako s ojetým šrotem 646, který dodnes nebyli schopni pořádně zprovoznit.
řekl bych že spíše ví, že nikdo není schopen tolik nových jednotek vyrobit v požadované kvalitě. Ono je otázkou, čím tam budou jezdit ČD =)
To jsme úplně odvázaní, že soudruzi kobliháři nám zase prodlouží o 10 let ten pojízdný šrot typu 460 atd.
Vy neumíte číst?
Právě že umí . Spíš drazí soudruzi drahy musí vědět , že za dva roky jim to nikdo nedodá . RJ UK to má ve smlouvě kdy bude jezdit novymi stroji a šmoulové neustále poukazují na to co tam jezdí dočasné a i to je stále lepší než co bylo dříve .
Pantery od Škody mají být dodány do 25 měsíců. Je polovina roku, takže jestli se nenýlím tak na to by měli 30 měsíců ? Kde je problém ?
Politici slibují, realita je jinde.
Elektrické vlaky do Sobotína…?
Tak ještě že ten zákon o zadávání veřejných zakázek existuje 😀
Jsem zvědavý co bude od příštího roku jezdit na Uničov. Protože jestli nahradí 843 a 814 za vozy Bdt tak nevím jestli to cestující ocení.
„Hranice na Moravě – Vsetín – Střelná“
Opravdu až do Střelné? Takže se tam vrátí ČD a s nimi elektrické osobáky?
Zdravím,ta Střelná je tam proto,protože trať 280 je Hranice-Střelná.Ale třeba se objedná nějaký SP až do Střelné.Puvodne tam měl jezdit první ranní a poslední večerní.Nakonec to tak nebylo a ani v návrhu gvd 21 tam zatím nic není……
A zase bude vlak nesmyslně končit už ve Střelné, namísto toho, aby dojel až do Púchova. Na hlavu toto.
Petrov nad Desnou – Sobotín?
Ještě, že se ptali jen Lea a Arivy a ne Jančury. Ještě by do toho taky šel, že jo… 😀
Stanovit pravidla tak, aby se přihlásil jediný dodavatel, se kraji povedlo 🙂
Jj , za ty roky se v tom naučili chodit 🚂
Tak proč ne, 29 jednotek hlavně není zrovna málo! Určitě budou pro kraj přínosem!
Jen se zeptejte, kterým krajům je ČD vezmou =)
No hurá, těch Panterů na trase Nezátky Prostějov Olomóc Kouty je žalostně málo. To co jezdí na zbytku spojích je hrůza. No ono i rychlík z Brna na Olmik je bída.
Nemějte strach, na GWD 2022/3 se plánuje nasazení Bdmz (reko rakouských Bmz na kupé s prostorem pro kola) takže to bude fajnový 😅
Už za tři roky tam půjde rekošrot ojetinama? No to je super! To budou teď všichni rádi jezdit ulepenýma koženkama s vidinou, že jednou se tam zařadí jeden dva reko vagóny. Hlavně že tam ale nejezdí ten Jančura s ojetinama….
Takhle ono není šrot jako šrot. Eozdíl jsou Jančurovi komerční linky a lak třeba Chorvatsko nebo R8 tam ty dveře na kliku, žalostná kupé otevírací okna za cenu 219 kč (nevím jestli je to i teď) Což je cena za v podstatě 3. Třídu a cena opravdu jak u ČĎ ne li ještě dražžší. Pokud to budou ojetiny s klimou, automatickými dveřmi bude tam hlášení bude to pohodlné tak to lidi ocení. Tímto ovšem nechci říkat že všechny Jančurovi vozy na R8 jsou špatné. Určitě tam má dalekolepší vagón než co tam měli 1.třídu ČD.
shodou okolností ted nekolik týdnů jezdím po této trati a strřídám ČD a RJ dle potřeby. Nejlepší na cestování jsou polské vygony a EC vlacích PL-AU. nejsou nové, ale je uvnitř luxusní prostor a solidní výbava (bohužel servis je horší než u ČD). u RJ (R8) jsem ani u lowcostu nenarazil na nic pobuřujícího, nebo dokonce horšího než běžný standard ČD. Jediné co mi nesedí, jsou honeckery ČD, kde si opravdu dva lidé naproti sobě pořádně nesedou.
Tak kdo sleduje počínání olomouckého kraje, ví, že dopravci ani o účast zájem mít nemohli.
Zajímavé řešit to dva měsíce před volbama .
Zmizení jednotek rady 460 je opravdu nezbytné, jinak je to na defenestraci.
Proč nemohli mít zájem jiní dopravci?
Protože to by je buď „zrubali“ jak koně, nebo rovnou odvezli do fakultní nemocnice na psychiatrii…
A jaké by to měli být ty nové vlaky ?Regiopanter?
Ano,i přes některé komentáře je rámcový smlouva.
Ano.
A že které smlouvy? Já vím jen o rámcové smlouvě na 50 dvouvozových jednotek ze které už bylo 31 ks objednáno. VŘ na rámcovou smlouvu na 60 ks větších jednotek pokud vím stále běží.
Taky sem přesvědčený, že na třívozové jednotky soutěž pořád běží.
Aleš: Zajímavě je, že npvé třívozové jednotky LE ani Arriva neseženou, proto se do soutěže nehlásí. Ostatní dopravci Regiojet, GWTR, atd nebyli ani osloveni, což je v případě Regiojetu, který provozuje mimo ČD nejvíce elektrických vlaků je zvláštní.
ČD jako jediný dopravce podal nabídku, ale ví někdo co obsahuje? Vzhledem k tomu, že Škoda má práci na tři roky dopředu, takže mají volno až v roce 2023.
Patrně byl strach, že by je RJ sehnal, tak jako je sehnal pro ÚK.
Kdyby měl o to regiojet zájem, tam by se jistě přihlásil i sám s nabídkou.
Až na to, že toto nebylo VŘ řádně zveřejně v úředním věstníku, ale tržní konzultace, kdy se mohli účastnit jen oslovení.
Nejsem žádný inženýr, ale když třeba Arriva může podat nabídku na rychlíky Pardubice – Liberec, i když to MD chtělo dát přímo ČD, bez jakékoliv konzultace, tak proč by to nešlo i zde? To, že budou končit smlouvy není žádné národní tajemství, takže nabídku asi dopravce může podat i tak.
To asi může . Otazka je koho to zajímá
Nemam pocit , že by Jančura objížděl republiku a poptával se co by mohli chtít. Dokáže reagovat na standartní řízení , uveřejněné. Když ruka ruku myje nedodává mýdlo
A na koridoru Zábřeh – Hoštejn bude stále jezdit motor??? Kde jsou ty časy, kdy jsem jedním vlakem taženým elektrikou dojel ze Suchdola nad Odrou až do Hoštejna… (teda s úvratí v Př)
Tak to se musíte obrátit na Pardubický kraj který to objednává.
Olomoucký kraj by mohl přispět.
Kde jsou ty časy, když jezdil přímý Os Praha – Přerov.
Že jo! Tenkrát taky býval sníh bělejší a holky víc dávaly (to ale šotouš neocení).
Copak bělejší…ale i fyzicky všude ležel…
Co Praha-Prerov, Praha-Bohumin to byla jízda.
Jojo, člověk ušetřil rychlíkový příplatek. Nespěhalo se…
A kolik lidí s tím jelo z Přerova do Prahy????? Já osobně jsem jel jednou v životě ze Zábřehu do Pardubic a myslím, že držím rekord 😀😀😀
Já bych takový blázen klidně byl, ve volném dní.
Kolín – Přerov celý rok 😀
Karlštejn – Krnov Cvilín, 373 km, 40 měsíců…
Os – Ex(EC) – „R“
A jelo to 7 hodin a 2x se to přepřahalo a 4x se měnila četa, fakt super.
Dodnes nesplnili ani deset malých vlaků ani opravit . Jak firma , co nedokáže ani vypsat výběrko , chce sehnat několik vlaků ta tři roky ? Vypsat řádné výběrové řízení a byl by konec těchto frašek a slibování nereálného .
Takže konečně nebudou osobní vlaky nesmyslně končit v Nezamyslicích?
Nesmyslně? Ona ta jednotka 460 dále nedojede, dál už je střídavina.
Jistě, je tady možnost poslat tam Eso a 3 vagony. Otázkou je, zda to má smysl, když cestujcí pobere jedna 843 a Esa jsou potřeba jinde.
Panteři do Vyškova dojedou.
Koženy jsou sice fajn a otevírací okna taky ale nová vozidla budou super a konečně bude fungovat i v zimě zácjod. Snad.
By me zajimalo co tem minusarum hrabe jestli jako tady nemuzu mit nazor ze mam rad oteviraci okna ale ze jsem rad ze budou nove vlaky. Nebo snad nekomu vadi ze v novych soupravach bude v zime fungovat zachod ? Tedy predpokladam. Chapu ze kdyz ma na R8 a do Chorvatska oteviraci okynka Regiojet tak to nikomu nevadi ze jo…
To si neberte osobně. Ty plusy a mínusy tady neznamenají vůbec nic.
Nebude…
On občas nefunguje ani v létě…
No je celkem jasné, že to do 2023 nebude, ale 2025 by bylo super
Do Nezamyslic od Přerova by bylo nejvhodnější vozidlo Tesla. Elektrické je, kapacita optimální.
Jakože Chropyně, Kojetín se narvou do autíčka jo? Si pleteš Přerov-Nezamyslice a Mělník-Mšeno.
Poruchové a nekvalitní krámy od Tesly ..si upadl?
Tesla není zázrak spolehlivosti, ale pantery nejsou zrovna taky výkvět spolehlivosti.
Pantery už jsou celkem vychytaný.
Fakt? A že jim furt mlátěj ty podvozky. To je zarážející.
V Plzni nemlatej, po 1,5 roce provozu. Zrejme to vychytali v pozdejsich seriich.
Plzeňský pantery už mají upravené podvozky
Jo ale jen na některých úsecích..a ne všechny.
Jsem moc rád, že už nebudou na trase Kouty nad Desnou-Nezamyslice jezdit Bdt a Panťáky, ale jsem zvědav jestli ty tři výstavní kousky RegioPanterů co tu jezdí dnes budou jezdit společně s novými, nebo si je ČD vezmou pro nějaký jiný kraj, aby měli pro všechny Pantery v olomouckém depu stejnou údržbu. 🤔
Ty pantery co tam jezdí jsou s dotaciy takže tam musí zustat
A musejí být na stejné trase, nebo je lze libovolně přesouvat po Olomouckém kraji?
Podmínkou smlouvy je další provoz a údržba těchto strojů.Zda mohou být nasazeny jinde nevím.Jinak se bude stavit nová hala v depu na údržbu těch partnerů, pokud se to opravdu podepíše.
Pořízení 2013(?). Udržitelnost 5, nebo 10 let?
Ale do p……, teď už u nás skončí ta Tornáda úplně všechna…
Už dávno mnela jít do šrotu ..jsou to krámy poruchové.
Ta už měla být všechna, i kdyby poruchová nebyla.
Do Ms kraje?
Jj
V časopise ČD psali že by do 2022 mělo přibýt cca9 panterů
Kolik jich je provozních? Něco přes 30?
…a to je jaká úspěšnost?…
Obávám se že všechny uvolněné pornografy 460 půjdou na Opava-Těšín protože vodíkový princ pan Unucka je milovník retra a nové soupravy (příp. nového dopravce) můžeme čekat okolo roku 2030 🙁 🙁
Tak přesně jsem to myslel
Rámcovou smlouvu na 29 EMU ČD nemají.
No kur… konečně. Při cestování po republice musím říct, že Olomoucký kraj na tom byl asi nejhůře. Tak se blýská na lepší časy.
Ja mam tedy opačnou zkusenost. Ale asi záleží, z jakého úhlu se na to podivate. Jestli jsou měřítkem vlaky (a autobusy) jako takové nebo treba to, kam vsude a jak často se s nimi dostanete. Jezdím často do Jeseníků a na olomoucké straně je to podle mě luxus.
Konečně soutěž, kde vyhrály nové vlaky.
Nejedná se o soutěž, ale o tržní konzultace.
V Plzni už dávno (P2 třeba).
Takto to má vypadat, dopravce přebere celý balíček, ne jak Arriva v Libereckém, které se pár vlaků nehodí do oběhů, tak je vozí ČD.
ČD nikdo nenutil těch pár vlaků brát.
Já neříkám, že nutil, jen říkám, že když chce dopravce jezdit v ZDO, tak by asi měl být schopen odjezdit vše, co je v balíčku, ne že si vybere vlaky, co mu vyhovují. Tak jako v jednom z předchozích článků bylo v diskuzi, že Arriva má zájem o provoz vlaků v Královéhradeckém kraji, ale hned u toho byl seznam tratí, které jezdit nechtějí.
Souhlasím s vámi….kraj vyhlásí nějaký balíček a zájemce musí brát všechno nebo nic,a ne že si z balíčku vybere co se mu líbí.Platí to úplně stejně pro ČD,ARRIVU,RJ a další….
Já jsem naopak pro to, aby kraje braly v potaz nabídky na část. Pokud by součet nabídek na části byl výhodnější, než celková nabídka, počítat s tím.
Nevím, podle mě by se měl dopravce hlásit jen na to co stačí, a ne že si ještě bude vybírat z těch částí. Protože přijít a říct, jo já bych to vzal, ale nemám dost vozidel (nebudou mi vycházet oběhy), tak budu jezdit jen ob hodinu, a jen mezi 6 – 18, zbytek, na ten si sežeňte někoho jiného, mi přijde přinejmenším zvláštní. To je stejné, jakoby hledaly do nějaké fabriky na 12 hodinové směny, a já bych jim u pohovoru řekl, že mohu dělat jen denní a ještě k tomu jen 8 – 14 a na ty 2 hodiny… Číst vice »
No já jsem zvědavý, kde ČD za ten rok a půl těch 29 jednotek vezme. Na to si rád počkám.
Několik zásadních faktů k článku:
1. Co bránilo ostatním dopravcům si také sjednat rámcové smlouvy?
2. Nekasal se Leo ještě nedávno že má kapacity zajištěné?
https://www.leoexpress.com/cs/o-nas/media/leo-express-nabidne-nove-vlaky-pro-olomoucko-a-prahu-vyrobci-jiz-potvrdili-zajem-o-zakazku-na-vyrobu-vozidel
3. ČD mají rámcovou smlouvu na EMU160, Olomoucký kraj ale požaduje EMU240
Vy máte ZD k „soutěži“ Olomouckého kraje?
Myslím si, že vygooglit plán dopravní obslužnosti kraje není zase tak těžké. 🙂
A jste si jistý, že tento PDO bude platný i v době, na kterou bude podepsaná smlouva?
A jak budou jezdit Vsetin-Střelná když tam jezdí Arriva?
Nijak už dnes končí všechny vlaky ve Vsetíně.
Zajímavé… a já myslel, že jediné zlepšení na dalších 10 let má být několik ojetin z Německa, které jsou v nepojízdném stavu… Ale tak jo, proč ne.
Tak on je rozdíl motorák a elektrika. Schválit motorák bych řekl že je více-méně formalita (o to víc, že u nás lze zcela legálně jezdit až stovkou bez jakéhokoli zabezpečovače), ale u elektriky se řeší různé věci typu rušení a pod. Vždyť dodnes nejsou schválené ani Impulsy KD, se kterými původně chtěl Leoš jezdit do Prahy z Wrocławi bez přestupu.
To jo, to jo, ale já myslel, že to, co se řešilo nedávno, tak se týkalo i té elektriky, protože všichni byli naštvaní, že budou jezdit i nadále v panťácích.
Stadlery však jezdí a zprovoznilo je depo..vyzkoušel sem je .
To je dobře… nicméně jsem si v Šumperku nemohl nevšimnout, že tam ještě nějaká ta várka stojí 🙂
V Šumperku v PARSu? To by měly být Stadlery pro ARRIVu.
O to se nebojte ojetiny z Německa už se prý rekostrujou v depu ČD v Olomouci, tuhle říkal jeden fíra. Nevím jestli to Stadler nebo ta motorová tramvaj co provozuje GW Train regio a Dý Lendrban jestli se nemýlím. Nějaký RegioSprinter nebo jak se tomu nadává. Třeba je to taky něco jinačího ale prý je to po DB.
Jedem díra povídal… Tak to jo😂
Dobré rozhodnutí kraje. Nové jednotky zajisté ocení cestující a zároveň je to také podpora tradičních zaměstnavatelů v ČR (Škoda a ČD), což je v současné nejisté době velmi důležité.
No přesně!
No já nevím… jaký je rozdíl v tom, jestli dotyčného zaměstná ČD nebo někdo jiný? A už vůbec nechápu, jak se může někdo zastávat podniku Škoda. Každý normální subjekt by ho už poslal do řitě za to, jak se chová ke svým zákazníkům, ale ČD ne, ty si nechají kálet na hlavu dokolečka dokola…
Ono to není o tom jak se chová výrobce ale o tom co si nechá líbit zákazník 🙂
To je zajímavé že od Škody berou i Slováci a další státy…tak nevím co furt remcate.
Jo? Tak to mají štěstí, že z toho nemají nejdražší lokomotivy na světě 😛 😀
380 myslíte?tak když cd neumí číst smlouvy.
No a? S podvodníkama, kteří nedodají, co mají a ještě za to chtějí pokutu, tak by se normální firma již nikdy nebavila.
Beru zpět výraz podvodníci. To asi nejsem. Ale těmto vykukům se v dnešní době říká „šmejdi“.
*nejsou 😀
A já se vůbec nebavím o tom, že byli v právu. Já se bavím o tom, že u každé normální firmy by takový dodavatel okamžitě skončil. Ne tak u ČD a proto si nechají kálet na hlavu i dále. Logické, no ne?
Jistě je četli dobře, jen si někdo potřeboval dokázat, že je MANAGER…
Stejně jako v Praze mají nejdražší tramvaje na světě…
S velkorysým 61 místy k sezení, ekvivalentu 2x T6A5…
No hlavně nesmíte narušit běžnou zažitou rutinu na železnici, to by top management SŽ(DC) nemusel zvládnout. 🙂 Píšou to v jiném článku.
Oni by totiž museli pracovat…
Rozdíl jeden je…ten někdo jiný si může například vycvičit cizince a ne čekat až ČD zeštíhlí a jejich lidé budou k dispozici. Navíc například vzhledem k půjčkám a hypotékám může být změna zaměstnavetele problematická.
Ono to není o podniku. To je o smlouvách a o tom, co si v rámci jejich mezí lze dovolit. Troufám si tvrdit, že Pantery jsou slušné jednotky a pak teké předpokládám, že se ČD poučily ze smluv na Zátopky a že se tedy podobná situace nebude opakovat.
Když už hypotéku mám, můžu měnit zaměstnavatele bez problému, hlavní je splácet.
To máte pravdu, ale spadnout na x měsíců o x tisíc dolů, než si u dopravce dodělám ZOZ může být doca problém.
Kamaráda přestupoval od IDSky k ČDC a hned od začátku byl placen normálně, a ZOZku měl do měsíce, jinak celý měsíc dělal poznání a ještě autorizaci.
To samé jiný kamarád šel od ČD k Metransu a taky, do měsíce ZOZka a druhý měsíc už jezdil sám.
Jediný kdo dělá dusno je ČD, když někdo přijde odjinud. Tam se dělá kurz na DVI na předpisy a mašiny (i když je dotyčný má), a pak jízdní zácvik na daných řadách. Ověřenou vloni u dvou, jeden přišel od GWTR a druhý od AWT.
To je možné, ale od obchodního partnera očekávám slušné jednání. Pokud mě partner oškube, tak i kdyby to byla moje chyba, že ta smlouva není ideální, tak už s takovým partnerem nechci nikdy nic mít. A pokud jsem hlavní zákazník, tak ho to bude bolet a třeba si příště to své křiváctví rozmyslí. Ale ČD nejsou schopny ani bububu….
To není o ČD. Někdo ČD vlastní a rozhoduje, co jak bude. Prostě je politický zájem dodávat národnímu dopravci od „národního výrobce“.
Tak někomu nedodání nových vozů do provozu v termínu projde, někomu ne, že…
“ České dráhy mají výhodu v podobě velké rámcové smlouvy na dodávku nových jednotek RegioPanter od Škody Transportation.“ Proč by to neměli stihnout dodat ?
na EMU 240 rámcovou smlouu imho nemají, ale těžko říct. Fandím jim, aby to stihli, Bohumín – Olomouc bych určitě využíval pravidelně
Jak jako Bohumín – Olomouc? Tam přeci jezdí expresy státu (případně na komerční riziko dopravce), a Pantery pro Olomoucký kraj tuto trasu určitě jezdit nebudou, když není Bohumín v Olomouckém kraji 😁
Zdravím. Nějaké výkony si budou Olomoucký a Msk suplovat/měnit.
Některé okrajové spoje na rameni Přerov Bohumín pojedou v kuse Olomoucké i Msk soupravy.
Úsek Hranice Polom by měl 2025 obsluhovat Msk a Olomoucký mu to buď dorovná nebo zaplatí…
Není zájmem žádného kraje aby vlaky končily v Polomi…
Nemají
Tak to má být!
Jeden dopravce, jeden výrobce.
Jeden projektant, jedni zhotovitelé, jeden výrobce zabezpečení!
Jedna Správa! Dobrá Správa.
A hlavně jeden objednatel 🙂
To už tady bylo a dost z nás si pamatuje , jak to ten jediný správný objednavatel blbě objednávali.
Myslíte Liberecký kraj, který monopol ČD nahrazuje monopolem ARRIVY?
To myslíte komunismus? Tímhle jsme si snad už prošli.
Kde už jsem to slyšel? Už vím: „Ein Volk, ein Reich, ein Führer.“ 🙂
Ein Lokführer !
To teda raději „One man, one goal, one vision… fried chicken.“
……………………já, já, já jenom já…… (Petr Janda Olympic)
Trapné…
to už tu bylo a moc se to neosvědčilo
A jedna strana. Děkuji, ne, jednou stačilo.
Zapomněl jste jeden řádek:
Jedna strana! S vedoucí úlohou.