České dráhy mění systém zajištění autobusů na mimořádnosti. Na kraj má být jeden dopravce
Autobus ČD Cargo pro náhradní autobusovou dopravu. Foto: ČD Cargo
Audit odhalil nedostatky v zajišťování náhradní autobusové dopravy, firma jeho výsledky nezveřejní.
Když si ČD myslí, že to bude výhodnější. 😀 pop
Konečně rozumný nápad,autobusoví dopravci se na vlakových výlukách pakovali hlavně ti soukromí,jezdil jsem na Blanensku u nejmenované firmy D***z jednosměrné výluky,bylo přistavěno 5 autobusů na vlak.spoj kde pravidelně jezdí max.50 lidí,i průvodči kroutil hlavou kdo objednal 5 autobusů,jeli dva autobusy ale autobus.dopravce naúčtoval že jelo všech 5 autobusů,to byl kšeft,nikdo z ČD nekontroloval kolik autobusu skutečně odjelo,je to tunelování ČD,jede v tom i ten kdo z ČD objednává nahr.dopravce,za úplatek jezdí stále stejný aut.dopravce. Z našich daní každý rok ČD oddluži,když jsou státní podnik.
Obávám se, že jste nečetl článek, když píšete hodnocení „rozumný nápad“… Nápad firmy ČD, popsaný v článku, totiž asi bude mít nulový vliv na Vaši situaci = naddimenzovaný počet náhradních autobusů vzhledem k počtu cestujících…
Nápad firmy ČD, obávám se, asi bude jediný efekt = ČD si sama sobě přikáže, aby klesnul počet autobusových dopravců, se kterými firma CD spolupracuje… podle mé laické zkušenosti vede snížení konkurence zejména ke zdražení…
To už tady bylo. Nikdo nepodepsal, jen jeden vůl, i přes důrazné upozornění ano. Pak brečel do telefonu a sháněl busy i řidiče, protože to byla velká akce… Pak I on pochopil.
Je to blbost a za podmínek, co chtějí ČD do toho půjde málokdo.
Problém není zajistit nějaký bus, problém pana GŘ je najít někoho kdo řídiči smysluplně řekne kam,kdy a jak má jet. Na to nejsou kompetence. Příkladů bezpočet.
Absolutní nesmysl. Regionální dispečink dobře ví, komu má kdy na jaké trati v jakou hodinu zavolat, aby ty autobusy sehnal a sežene je. Pokud budou ve výběrku podmínky nastaveny tak, že budou stanovené dojezdové časy a sankce, tzn 24hod pohotovost na několika místech v Kraji, rád se za 999,-/km přihlásím.
Jaké jsou nyní obvyklé částky za náhradní autobus, pokud např. jde o několik hodin, než bude odklizen strom spadlý na lokální kolej (jednokolejka) např. mezi Břeclav-Znojmo nebo Veselí n. Moravou-Velká n. Veličkou?
Obvykle 30 – 50 korun, tedy normální ceny. Za tyto ceny to nikde pod novou rámcovou smlouvou nebude.
Jak to víte?
Tome, tohle je podobná částka, ke které jsem došel i já. Když nevíš, kolikrát vyjedeš, a přesto musíš mít vozy a lidi v pohotovosti, tak se to drahám tak akorát výrazně prodraží.
P.S. Furt čekám na tu 851.
Takže nakonec firma ČD úspěšně přispěje k (předčasnému) konci některé lokálky, Zajímavé.
Neboť po započtení téhle „specifické“ náhradní autobusové dopravy přes „mezičlánek, stoupne o tolik částka za lokální železniční dopravu, že levnější bude zcela zrušit lokální železniční dopravu a rovnou posílit lokální busovou dopravu.
Další potencionální nelogičnost/nesmyslnost co souvisí s Ministerstvem dopravy
… Holt „Faltýnek pozdravuje“ řádí furt. A bude trvat asi dlouho, než se to povede napravit
Jeden dopravce, který má základnu na jednom místě není schopen do 5 minut od nahlášení MÚ zajistit NADku na opačném konci konkrétního kraje, ať už by se jednalo o otázku přesunu vozidla, tak i zajištění řidiče.
Ať si radši ČD vytvoří flotilu autobusů případně vytvoří oblastní centrum NAD, které by to mělo na starosti. A obstarají si dostatrk vozidel, ať už nové nebo vyřazené vozy jiných dopravců.
Daslší kdo to nepochopil. Ten jeden dopravce nepojede nutně svými autobusy, ale zavolá jinému a zajistí subdodávku. O tom to je. Ten jeden to bude zastřešovat, ale jezdit budou v reálu různí jako do teď.
Promiňte, ale to není zlepšení. Pouze přibude mezičlánek… Jestli firma ČD má cíl, že chce zabránit nárazově přemrštěným částkách, které prý požadovali spolupracující autobusoví dopravci, tak když firma ČD vytvoří „lokální“ monopol pro jednu autobusou firmu, tak dojde k pravému opaku = služby náhradních autobusů se prodraží… vlivem monopolu. Takže dominovým efektem se nakonec zvýší taky jízdné, které platíme my, cestující… Dlouhodobě efektivnější by spíše bylo, kdyby firma ČD mohla těžit ze synergií… Mluvím o tom, že by firma ČD následovala např. příklad rakouského železničního dopravce ÖBB, který už delší dobu provozuje linkovou regionální autobusovou dopravu… https://de.wikipedia.org/wiki/%C3%96sterreichische_Postbus_AG Tj. v případě,… Číst vice »
Také nikde netvrdím, že se jedná o zlepšení. Sám si myslím spíš opak.
To jo… Holt, když někdo řeší že kvůli nevelké konkurenci dodavatelů rostou nákupní ceny od dodavatelů, tak opravdu nedává smysl ještě sám sobě si (v rámci firmy ĆD) omezit počet dodavatelů od kterých budu v budoucnu nakupovat = nákupní ceny od (monopolního) dodavatele stoupnou ještě víc…
O 5 minutách se nikde nepíše. ČD požadují hodinu v rámci kraje, pokud jsou tedy zadávací podmínky pro všechny kraje stejné, kontroloval jsem jen pár vybraných. Ale ani to nepovažuji za reálné.
Já s Vámi pane Žatecký souhlasím.
Dokonce bych měl i hrubý plán jak to realizovat.
Nenapíšu to, protože úřednici z nábřeží chodí pro inspiracii tady. Sami nic nevymyslí, kopírování jim jde.
A když se ten jeden dopravce bude jmenovat České Dráhy, tak výše uvedené neplatí a řidič bude s autobusem do 10 minut kdekoliv?
Není to tak úplně špatný dotaz. Vás je tady škoda. A na žádné kandidátce jsem Vás nenašel.
NAD může provozovat i ČD Cargo, má jeden autobus :-)))
Stejně jako dnes někteří soukromníci. X krát jeden dva busy je taky množství.
Z vlastní zkušenosti vím, že když byla před měsícem plánovaná výluka Studénka – Mošnov, řidič busu se ani neobtěžoval přijet… Dva dny po sobě to samé.“Naštěstí“ výluka končila ve 14:00, takže „akorát“ došlo k půl hodinovému zpoždění příchodu do práce.
A jak víte, že za to mohl řidič busu?
Vlakvedoucí nebo jak se ti všichni jmenujou (nejsem z dopravy, jen ji používám) volala na dispečink a tam ji to řekli. Jeden den přijel a pak hned odjel (bez nás cestujících) a druhý den se ani neobtěžoval přijet.
Volala dopravci ne řidiči ne? Řidič autobusu může být druhý den někdo jiný.
Říkám že volala na dispečink, ne řidiči. Problémy se čtením? A dispečink by snad měl vědět, kde je chyba…
Ty osobní ataky si nechte nekam jinam. Prostě je to celé jedna paní povídala a když volala na dispečink tak to není o řidiči. Nesmíte věřit všemu.
Mívají i přímo číslo na řidiče, protože mnohdy jezdí ti samí.
Mnohdy není vždy mnohdy je to číslo do autobusu ne konkrétnímu řidiči.
Když koukám na ty příspěvky zde, tak většina zcela nechápe ten záměr. Jeden dopravce to sice bude zaštiťovat, ale bude si samozřejmě vyjednávat subdodávky u malých dopravců, kteří jezdili mimořádnosti do teď. Takže přibude jeden mezikrok. Není to tak, že by autobusy jely někde nesmyslně přes celý kraj atd…
Jenže teď si ty subdodávky domlouvá dopředu na dané termíny, ne na mimořádnosti.
Nějaké nabídky přišly tak co řešíte?
Já jsem nikde netvrdil, že se nikdo nepřihlásí. Ale neumím si představit, za jakých podmínek tak někdo učiní, pokud budou uplatňované sankce.
Tak dojdou třeba k závěru, že se vyplatí mít vlastního dopravce. Ale bez reálných konkrétních nabídek to nezjistíte, jen se cosi domníváte. To že si něco neumíte představit, neznamená že to nemůže fungovat. Podle potřeb předchozích let se dá odhadnout, kolik km ročně a kde zhruba najezdite a společně s několika dalšími dopravci podáte nabídku. Zas tak nesmyslné to být nemusí, jen prostě musí mít spočítáno kolik to stojí dnes včetně případných sankcí.
Ano, ale pokud dnes ČD obvolávají několik dopravců, tak tyto informace dají dohromady jen dohromady. 🙂
Nedají, protože nebudou mít jistotu, že pak nudou k dispozici.
Ten prvek mezičlánku jaksi nedává smysl, když jde o nárazovou činnost na velkém regionu… Jakože jedna autobusová firma dokáže zajistit smysluplné řešení? Např. v podmínkách Jihomoravského kraje: a) když v úterý u Boskovic dojde k neštěstí a vagony stojí, b) tak když ve středu spadne strom na kolej někde u Velká n. Veličkou tak téměř jistě nebude použit jeden a tentýž náhradní autobus. Obě lokality (Boskovicko i Veličsko) jsou od sebe příliš daleko (cca 2 hodiny/130 km) a mezi oběmi oblastmi nejsou přímé autobusové linky – z hlediska busového dopravce tam není žádná synergie… Jsem jen obyčejný cestující, ale mnohem… Číst vice »
Spíš to vyhrajou velikáni jako Transdev a Arriva
Jediné co se asi v praxi změní, že nebude soukromníky tahat ve čtyři ráno regionální dispečer ČD ale dispečer nějakého většího dopravce, že nemůže nikoho sehnat a jestli bych nejel. Pročež zmizí i ta výhoda, že se jelo za dobré peníze.
Ve čtyři ráno bez provozu a semaforů vyjíždím do patnácti minut od telefonu a na všech větších nádražích v regionu jsem max do půl hodiny. Teď k tomu přibude ještě mezičas mezi dispečerem ČSAD a ČD a případná snaha sehnat si vlastní bus. Bytí tak budou akorát cestující, ale o ty jde až v poslední řadě.
Výstižně a přesně napsáno.
Tak ono prvek „mezičlánku“ se už osvědčil. V Brně. Viz „kauza Stoka“… Jo, to je asi tak, když např. obkladač koupelen, který dělal opravy v bytech které jsou v majetku města Brna, se po nástupu hnutí ANO na brněnskou radnici, prý se jaksi musel přeorientovat…
https://neovlivni.cz/konec-nudy-v-brne-miliony-se-nosily-v-cernych-igelitkach/
Zvlastní zkusenosti na jihu čech , zavedeni naradni dopravy vetsinou trvá tak půl dne , nejsou nikdy autobusy , takze se muzeme tesit ze nebudou žadné
Z vlastní zkušenosti vím, že zavedení náhradní dopravy trvá v JMK max. hodinu.
Dobře – kolik vozidel zajistí JMK např. při mimořádnosti Brno hl.n. – Brno Královo Pole / Adamov – zastaven provoz v Židenicích jako náhradu za vlak obsazený jen 300 osobami jedoucími odpoledne z Brna – 7 vozidel po 45 místech k sezení, těch vlaků bude třeba 6 ….
7 x 6 = 42 … opravdu se za hodinu zajistí takový počet vozidel nebo se bude sardinkovat …
Ani jedno, je to věcí dopravce, nikoliv Kordisu nebo JMK, mají to ve smlouvách a to i ČD. V rámci této IDS je zajišťují pokud vím, pomocí provozních záloh ostatních dopravců v rámci IDSky. Zatím jsem nečekal na náhradní bus, např. z důvodu srážky vlaku s autem, v rámci IDS JMK déle než 20 minut. Šest vlaků naráz je nesmysl v případě mimořádnosti ve smyslu nahodilé události, to je plánovaná výluka a ta za ne dlouho nastane do Adamova. Ostatně pokud nedojde k výbuch tak pětisetlibrové letecké pumy v kolejišti mezi Židenicemi a Maloměřicemi, tak se to vždy bude dát… Číst vice »
Židenice? Velice jednoduše. KORDIS vyhlásí, že doklady zakoupené na vlak paltí i v šalině do Králova Pole.
Linka 6 jezdí po 10 minutách, šalina pobere 50-80 lidí navíc, sice bude tlačenice, ale půjde to. V případě plánovaných výluk se to už osvědčilo mockrát, linka 6 byla posílená.
Jizdenky IDS JMK platí ve vlaku i šalině běžně. A ty vlakové mimo IDS si musí s DPMB pořešit ČD.
To trvá, ale v Brně a okolí. A jen díky hotovostním autobusům regionálních dopravců IDSJMK a DPMB.
No a? Mají je nasmlouvané, prostě to řešitelné je. A nasmlované je mají proto, že je to povinnost vyplývající ze smlouvy dopravcům. IDS JMK je vlastně Brno a okolí. Jestli tedy 45 km od Brna je okolí. Zatím jsem nečekal déle než 20 minut od pravdelného odjezdu, např. u mimořádnosti z důvodu srážky vlaku s vozidlem na přejezdu.
Co no a? Když to bude jeden dopravce, který na to bude muset mít vyčleněné vozy i lidi, tak stejnou službu prostě do hodiny na druhém konci kraje neposkytne.
IDSJMK není okruh 45 km od Brna. Znojmo, Hodonín, Kyjov, Veselí n. M., jsou o dost dál, a tam se za hodinu od oznámení z Brna nedostaneš, ani kdybys chtěl.
Bude muset, bude to mít ve smlouvě. Ten jeden dopravce, klidně může mít subdodavatele. To je jeho věc. Netvrdil jsem, že IDS JMK je jen okruh 45 km od Brna, jen jsem se ptal zda je to okolí. A proč by se tam měl dostat autobus z Brna? Třeba BDS jezdí i kolem Znojma, to ale neznamená, že posílá autobusy z Velké Bíteše, má je v oblasti kde jezdí, ostatně ve smlouvách mají dopravci ošetřeno i to, jak daleko musí mít připravené autobusy a do kdy je musí nasadit, včetně jejich počtu. A to tykání si nechte mezi lidi co… Číst vice »
Jenže žádný normální dopravce se do tohoto nepohrne, když se posuzuje cena za km.
I ty krajské záložky po dohodě s dopravcem vyjíždějí jen v případě, že již nejsou využity někde jinde.
Navíc to stále znamená mít ty vozy i s řidiči okamžitě k dispozici, tedy je platit, i když stojí.
Tak to v IDS JMK funguje. Dopravci mají stanovené povinné zálohy.
Tak teď absolutně nevím, co tím chceš sdělit, resp. jak to souvisí s věčnými zálohami pro ČD. Ty zálohy jim kraj platí při výjezdu za km (o to míň pak dostane dopravce, který nejede), když stojí, jsou náklady na vůz a řidiče rozpočítány do plateb za km v rámci té které výběrové skupiny. Tady bude jen jedna skupina, kde je předem dána rovná nula ujetých km.
Chcete nikoliv chceš. Žádné zálohy při výjezdu jim neplatí, zálohy jsou povinni dopravci mít a náklady na ně jsou započítány v ceně za běžný kilometr. Vůbec nemáte páru jak to funguje, jste jen drzí a melete nesmysly.
Mýlíš se, ale nebudu to dál pitvat. Poslední k tomuto. Fakt není v ceně za km rozpočítáno využití záložky na dvě kola Brno-Znojmo, tedy cca 250 km. Což by dělalo nějakých 10000 Kč. To fakt ne. Proto se každý výjezd zapisuje a fakturuje.
Nebuďte drzý a neslušný. Asi si něco kompenzujete. Samozřejmě, že ČD dopravci pak fakturují jednotlivé cesty, to nic nemění na tom, že náklady na zajištění náhradní dopravy jsou započítány v nabidkovych cenách dopravců na zajištění dopravní obslužnosti. Kraj dal nic neplatí u neplanovanych mimořádnosti. Manipulujete s fakty nic víc.
Jeden o koze, druhý o voze. Nic víc k tomu už nemám.
Samozřejmě – mícháte věci dohromady a slušnost vam nic neříká.
Pokud reagujete jen na Kern…..
Tak je správně „drzý“
Chlapce, ty jsi hodne mimo.
To jistě mluvíte o sobě. Slušnost nemáte žádnou, argumenty také ne, za to přesně víte jak to je. Smutné.
Jsi s tím už poněkud trapný. Když ti tu všichni ostatní vyvrátili tvé nesmyslné argumenty o fungování dopravy, tak jsi přešel na hru „nemáš žádné vychování“. Co bude příště?
Ted si tp zas uzivam mezi taborem a čb , respetive veselim , vlaky od cb 70 min zpozdeni , srazka s osobou v kolejisti
tak velká společnost jako jsou ČD by mohly mít svou vlastní divizi autobusů, protože výluky a mimořádnosti jsou zas tak běžné, že by se to i vyplatilo
Vyplatilo by se to, pokud by si těmito autobusy zároveň ČD zajišťovaly značnou část přípojů od vlaků do míst, kam nevedou koleje, pokud by se změnil celý systém, nyní stavějící na autobusech a vytlačující vlaky.
Hezká teorie, koupit autobusy není problém. Ale co řidiči?
Nic nového pod sluncem, tohle měl už před lety řešit „specializovaný náměstek GŘ pro autobusy“, skočil – bez autobusů …
Nejen to, autobusová divize by mohla nahradit některé lokálky – při zachování, a někdy i zvýšení užitné hodnoty (bus na návsi místo vlaku kilák za vesnicí) by to vyšlo levněji.
Nic nového pod sluncem. Když prohlížím prastaré pohlednice, na některých jsou autobusy označeny ČSD.
Lokálky nahrazují standardní linky IDS (tam kde k nahrazení dochází samozřejmě)
Někteří ještě nevymysleli tragač, tak pro ně tragače neexistují.
Kdysi dávno ještě ČSD autobusy měly. Provozovaly je jako návazné spoje do pr. .. pardon – malých obcí a občas se to i svezlo jako záloha za vlak. Ale to je dnes už historie.
Souhlasím s vašim názorem.
Teď si jen zapněte stopky/časoměřič a za rok, nebo za dva tady bude článek (nic proti zdopravy.cz) jak ČD vymysleli něco co už je dávno vymyšleno.
Proboha, co to je zase za nápad? Když má v dnešní době tolik krajů integrovanou dopravu s centrálním dispečinkem, proč se prostě dráhy nemohou domluvit s nimi? Když v se například JMK porouchá vlak u Slavkova, centrála z Brna zavolá některému volnému Vydosbusu či Borsu v okolí a je vyřešeno. Proč by tam měl jezdit autobus z Brna či nedej bože ze Znojma či z Tišnova? A to nemluvím o odlehlejších částech kraje… Aneb proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, že. Radši z daní nakoupíme x autobusů pro Dráhy za x milionů a ty pak budou po většinu… Číst vice »
Z jakých daní?
To neřešte, to je na delší povídání 😉
A s kým by měli domluvit? Např. v JMK mají povinnost zajistit náhradní dopravu jednotlivý dopravci, to není věc dispečinku IDS.
s Kordisem. Je to věc jednání a zaštítení smlouvou. Zájem by měl být na na obou stranách. Všechno jde, jen malý děcka nejdou.
Není to věcí jednání, Kordis jim nic takového zajišťovat nebude, Kordis jen koordinuje vlastní provoz. Zajištění náhradní dopravy vyplývá všem dopravcům v rámci IDS ze smlouvy. Vůbec netušíte jak to v rámci IDS JMK funguje, přitom to jsou vše veřejně přístupné údaje. A ano v rámci IDS JMK je náhradní bus zajištěn do hodiny, neb to dráhy mají nasmlouvané. Ale ČD potřebují řešit celou ČR nejen JMK. A ostatně na Znojemsku třeba jezdí BDS z Velké Bíteše, ale to je pro zdejší některé diskutéry k nepochopení, že by firma mohla mít provozovny jinde, než kde sídlí. Jako kdyby prodejny typu… Číst vice »
Však proč se Dráhy nedomluví s Kordisem a centrálou IDS JMK, jak tady zmiňuje Alf. Mít to domluvené s dopravci zvlášť, z nichž část jezdí u IDS, mi přijde zbytečné. Mám však na mysli okamžité účely a nehody, ne plánované výluky.
A Kordisu zase přijde zbytečné, aby starosti dopravců řešil za ně on. Všichni dopravci, včetně ČD, mají jasně ve smlouvě, že náhradní dopravu jsou povinni zajistit oni, včetně časových limitů. Je to věcí dopravce. Funguje to, je zbytečné to házet na Kordis, proč? Nečekal jsem doposud nikdy déle než 20 minut na náhradní bus a to i 45 km od Brna. To je jako byste chtěl, aby si zákazníci sami zajišťovali náhradní dopravu materiálu na stavbu, když stavební firmě klekne auto. To není věc zákazníka. Proč by Kordis měl řešit provozní problémy ČD, pro to není žádný důvod.
Aha, takže zpátky k situaci kdy když ten vybraný dopravce nebude mít zrovna řidiče a vozy, tak budou lidi čekat někde na nádraží, a jiný dopravce zavolat nepůjde?
To dřív bylo když byla třeba v Chrástu nehoda na přejezdu a nejezdilo se do Plzně, a dav lidí tam čekal a čekal… Ale bus PMDP zavolat nešel…
Autobus PMDP jistě zavolat šel, ale nemusel být řidič … sice se drží operativní pohotovost v garáži, ale ta může být v terénu … na řidičské cimře nesedí 10 pohotovostí …
Ne, v té době to měli zakázané, protože DP měl vyšší cenu za km…. ( Co na tom že vám tvrdne v Chrástu 200 lidí 3 hodiny, když můžete ušetřit pár stovek)
Později se to změnilo.
Když jsem jezdil u DPP. Tak jsme čas od času jezdili oba druhy náhradních doprav ( operativní ,plánované). Při operativní NAD se to většinou dělalo tak že dispečer stáhnul z linky nejbližší vůz který mohl vyrazit ( přestávka, dlouhý obratový čas) který byl odstavený v reálné vzdálenosti od potřebného nádraží s tím že na linky se v případě potřeby posunovali vozy z jiných linek nebo operativní zálohy případně vozy obsazené řidiči staženými z volna. Při plánované NAD se vozy vypravovali z provozovny jako na normální linku dle zadání objednavatele(ČD) a tam to bylo o tom že některý ten vůz najel… Číst vice »
Česke dráhy zase neprošly auditem. Takovej hnus tahle firma. Všechny tyhle státní kolosy generující jen ztráty, to je děs. Bednárikovi už nikdo nevěří ohledně personální restrukturalizace.
A vy základní školou předpokládám. Zrovna čtení nebude silna stránka, což.
Zřejmě to bude zajímavé čtení, zejména když u plánovaných výluk jsou autobusy dražší než při mimořadných situacích. To znamená, že operativní pracovníci jsou schopnější než ty co dělají výběrové řízení? Jestli to nebde tím, že při mimořádných situacích se volají autobusy v místě, kteří to odjedou za standarní ceny. A při plánovaných výlukách to vyhrávají určití dopravci, protože ty malý dopravci v místě výběrka neřeší stejně jako regionální dopravci (mhd, regionální linky), které tam při mimořádnostech vyšlou zálohy. Mimochodem, třeba v jižních Čechách je firma Railbus, která oficiálně sídlí v Klatovech, administrativu má na nádraží v Českém Krumlově a má… Číst vice »
Spíš to bude tak, že při mimořádnosti se nahradí jeden vlak (porucha vlaku) nebo několik vlaků (nehoda na přejezdu) v podstatně kratším časovém úseku, kdežto u výluky se jezdí obvykle po celý den, týden, měsíc a těch nahrazených vlaků je pak x násobně více.
Takže množstevní přirážka?
Dobrý den, v Lomnici nad Lužnicí byla plánovaná výluka čtyřdenní a jezdily tam autobusy u Liberce, není to divné?
Tak určitě. Když je NAD v Lomnici, neměl by bus bejt dál naž z Třeboně.
A kolik dopravců je k mání v Třeboni, s jakou kapacitou vozidel a řidičů ….
Na to co tam jezdí, stačí jeden max. dva busy pro konkrétní vlak. A co z Veselí nad Lužnicí? A nemůže být dopravce v Jindřichově Hradci?
Firma se sídlem v Liberci ?
Na mnoha místech jezdí autobusy firmy ICOM Transport – sídlo v Jihlavě, provozovny – tak různě ….
Nabídla nejnižší cenu, místní dopravce neměl potřebné kapacity – jednak počet vozidel, jednak personálně … řidič má nějaký týdenní limit doby řízení, jednak nutné doby odpočinku; týdenní limity vyjeté na objednaných linkách ….
Ono TO není tak jednoduché …
Pamatuji NAD zajišťované DP České Budějovice s nízkopodlažním vozidlem – kočárkáři.
Dnes má DP ČB problém zajistit řidiče pro vlastní MHD ….
Dopravu na rameni Klatovy – Horažďovice předměstí (asi i jinde) zajišťuje Arriva Střední Čechy …. To není o tom, kdo kde sídlí – firma z opačného konce republiky vyhraje soutěž, pořídí vozidla, registruje v kraji sídla firmy, polepí svým logem a jezdí úplně jinde než sídlí ….
NAD v KVK na trase z Chebu do Aše / Hranic zajišťoval dopravce z Klatov ….
Vzhledem k tomu, že Arriva Střední Čechy provozuje většinu objednávané autobusové dopravy v Plzeňském kraji a má provozovny asi na 10 místech kraje, je celkem logické, že provozuje NAD Klatovy – Horažďovice, protože má v Plzeňském kraji nejvíc autobusů.
Díval jsem se před pár dny na podmínky, a neumím si představit, že autobus např. v Jihomoravském kraji zvládne dorazit na místo kdekoli v kraji do hodiny. Jednak jsou mimo hru dopravci z okrajových částí krajů, a ani u toho, kdo bude mít autobusy někde v Brně, si neumím představit, že do 60 minut od nahlášení bude v Kyjově nebo Znojmě. A že by takový dopravce měl autobusy rozesety po kraji a čekal na zavolání, je nesmysl.
Nemluvě o další podmínce týkající se dojezdu do vedlejší kraje do 90 minut.
Podmínky nastavoval někdo, kdo o tomto neví nic. Dispečer má kolikrát problém sehnat kohokoliv a tenhle paskvil to moc nezlepší. V podmínkách je mimo jiné, že dodavatel musi mit třeba 20 autobusů. Přitom při mimoradnostech jsem nikdy vic nez par autobusů nepotkal.
V době nedostatku řidičů do toho půjde jedině nějaký prekupnik, který si na tom namastí kapsu.
V září ve třech termínech výluka DLUHONICE. ČD zavedly NAD Olomouc – O.Svinov / Bohumín, Olomouc – Lipník / Hranice, Olomouc – Luhačovice, Olomouc – Přerov, místní Brodek – Přerov Z kapacitního hlediska počet BUS (pouze sedící cestující) odpovídal zhruba kapacitě míst ve vlaku … Na rameno Ostrava bylo nasazeno 10 vozidel (Hranice obsluhovalo jedno). Kolik na jiných nevím … Nicméně rameno Ostrava nebylo plně vytíženo, takže dobrá třetina / polovina vozidel jela tam a zpět zcela prázdná. Já jsem jel 2x „ve třech“ …. Tohle byla plánovaná výluka – měsíce předem. Žlutý / černý dopravce to vzali odklonem přes… Číst vice »
Ano, tohle jsou řešení plánovaných výluk. Třeba na trati 300 neměl při včera skončené výluce ani jeden svůj autobus, vše nasmlouvané dopravce z celé republiky.
Otázkou je, proč by musel používat busy vlastní, které má na pravidelných linkách, zatímco dopravci jezdící pro cestovky mají fůru stojících vozidel a jediný problém je sehnat řidiče.
Však jo. Jen jsem reagoval na to, že nedokázal pokrýt svými busy výluku. Jistě by to dokázal, ale najatí dopravci se nejspíš vyplatili víc.
Jo, to je ta akce, kterou vyhrál Husták. Požadavek byl na 81 busů, reálně jich tam byla zhruba polovička, protože jich prekupnik vic nesehnal. NAD za 10,9 milionu za 3 dny. Vše o soutěži veřejně dostupné na profilu zadavatele. Skutečne nasazeni BUS zjištěno na místě. Takhle se vydělává…
Hm.
Takže když vyhraje ČSAD Havířov třeba a něco se posere v Bruntále tak tam vyrazí čtyři autobusy…?
No v noci možná za hodinu a něco tam dorazí. Ale v týdnu ve špičku tak za tři hodiny…?
Tož to jsem zvědavý………
ČSAD Havířov (3ČSAD) patří Transdevu a ten operuje i na Bruntálsku. Pokud by se někdo takový hlásil do soutěže určitě půjde jako Transdev a tím pádem do Bruntálu pošle autobus z Bruntálska a do Těšína pojede z Havířova.
Ono to má jeden háček … firma zajišťuje především objednanou krajskou dopravu, na to má kapacitu vozidel (+ provozní zálohu), kapacitu řidičů (personální turnusy řešící dobu řízení, odpočinky). Část provozní zálohy může použít, ale u řidičů s vyjetým týdenním limitem nebo odpočinkem by si naběhl … pak by nemusel mít dostatek odpočinku na turnusový výkon nebo vyjeté hodiny …. Nepochybně má i řidiče „letmo“ = personální zálohu, ale ta slouží především k vystřídání dovolených, nemocí a co zbyde jsou objednané přepravy – školy, dětské tábory apod …. Ta představa je hezké, mně se taky líbí, ale realita je trošku jiná… Číst vice »
No třeba ČSAD Havířov má 15 autobusu které jsou nad rámec zálohy (jedná se o staré citelisy a crosway)
Na to jste přišel jak?
To byla otázka. Ne dedukce…
Přijde mi to na hlavu postavené.
A Havířov versus Bruntál byl příklad.
Jeden z mnoha………
Třeba ČSAD Hodonín má provozovnu resp. dislokované autobusy krom okresu Hodonín i třeba u Pohořelic. BDS BUS je má i u Znojma. Není důvod, aby byli všechny autobusy na jen na jednom místě.
A BDS bus jezdí i u Kyjova např. Zdání klame.
Pokud to tak je že většina dopravců je rozeseta po krajích tak to chápu….
Na druhou stranu mají teda ti co nejsou rozeseti po krajích smůlu zřejmě….
A asi i ti drobní soukromníci kteří doposud ke své činnosti si na tom dělali přivýdělek ve svém obvodu protože byli jak se říká na drátě nebo téměř hned k dispozici…
No jsem tedy zvědav jak to bude vypadat a co se kolem toho bude dít. A kolik to bude samozřejmě stát…
Děkuji za vysvětlení…
Brání jim někdo se sdružovat a podat společnou nabídku?