České dráhy mění posunovací lokomotivy, od CZ LOKO převzaly už pět nových strojů

Lokomotiva EffiShunter 300 (řada 794) v barvách Českých drah. Foto: CZ LOKOLokomotiva EffiShunter 300 (řada 794) v barvách Českých drah. Foto: CZ LOKO

Téměř v polovině je kontrakt mezi Českými drahami a společností CZ LOKO na dodávku nových posunovacích lokomotiv EffiShunter 300. Dopravci

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
794

Akorat lidem z depa vztavaji vlasy hruzou, co hned po prevzeti do provozu maji Gargamelove 794 za garancni zavady. Uspesna masina to neni 🙁

Milan

Teda designově na Rosničku nemá a na zvuk motoru ČKD u Hektora taky ne, ale sloužit asi bude dobře. Oduševnělá legenda a objekt zájmu se z těchto strojů ale asi nestane.

Jakub D.

To je ta skvělá mašina, která je na posun bez EDB a nedofouká víc než 8 vozů. Opravdu skvělý nucený nákup a přesně místo, kde ČD nejvíc tlačí bota. Holt je to zase jen politická zakázka.

Milan

Ta loko zjevně není určena pro posun těžkých vlaků v nákladní dopravě, ale na lehký posun, jako třeba sestavování osobních vlaků, kde má naopak výhodu v menší spotřebě, exhalacím i hluku.

Jakub D.

Ano Milane, ale ona na zkouškách nedofoukala ani soupravu delšího rychlíku (teda samozřejmě časem ano, ale zase posun není od toho 15 minut foukat jednu soupravu) nerozjela se pak s tou soupravou, protože se prostě usmekala, je lehká a to prostě žádná elektronika nenahradí. Hlavně nemá EDB, takže bude za chvíli bez kol a na soustruhu bude více než doma. Na posun v depu se soupravami, které jsou vyrábí CZ loko daleko vhodnější stroje, než tenhle „chcípák“ je.

micek

Slabý kompresor mají i sériové stroje? V článku se totiž píše:
„Sériové stroje jsou na základě zkušeností se zkušebním provozem předsériové lokomotivy mírně upraveny, mají například větší výkon kompresoru nebo účinnější brzdy,“

Michal

Tak od pohledu to není lokomotiva na přetahování ani foukání „delšího rychlíku“, je to na šmrdlání s pár vagonama, na co je 742 zoufale žravá.
Pokud si ji ČD koupily na vláčení rychlíků, tak to byl asi blbej nápad a bude lepší ze šrotiště vytáhnout žehličky jako Jančura…

Milan

Doufám, že tyhle posunovací lokomotivy budou používány na neelektrifikovaných tratích a nikoli jako náhrada elektrických „žehliček“ (mimochodem, za které žádná moderní náhrada u ČD zatím asi není).

Michal

Palec nahoru pro CZ Loko. Zvenku to vypadá jen „že jim to prostě jde“, ale je za tím hodně úsilí a cílevědomé práce.

Až mě napadá, jestli by se nechtěli v rámci niche výroby pustit i do soudobého Schienenbusu. 🙂