České dráhy mají po devíti měsících v provozu opět všechny push-pully

Nehoda na železničním přejezdu ve Frýdku-Místku. Foto: Policie ČRNehoda na železničním přejezdu ve Frýdku-Místku. Foto: Policie ČR

Provoz se vrací k původně plánovaným pěti soupravám.

62 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ic540

Přesně tak.
Náměstci pro dopravu se často střídají podle výsledků voleb.
No vedoucí odboru dopravy to měl mít pod palcem. Ale nemá to pod palcem. A nejen to nemá pod palcem. Škoda mluvit.

Jerys

Sice máme všechny push pully ale výsledek posrane přesedání ve Frýdlantu.to bylo lepší přesedat ve Frenštátě.. i když se jezdilo i valmez -ova přímo. A šlo by to ..ne teď se stojí ve Frenštátě jen tak s.. a ty Reginy tady taky nemají co dělat. Raději je nasadit na verovice – Studénka.

Kamil

Viděl jsem ji při přepravě do Ostravy v Parubicích v pondělí 22.5. okolo 17. hodiny. Táhla to Krysa, a v Pardubicích to vzali na 6. kolej (ta předjízdná bez nástupiště).

Jakub

Takové patráky pro příměstskou dopravu jezdí v Itálii běžně ramena dlouhé 200 km jako Milano-Bologna a to celkem svižně s mnoha zastávkami pod označením Rv – něco jako naše Sp. Proč by to nešlo i u nás? Dává mi to daleko větší smysl, než rychlíky, které zastavují na každé mezi. Navíc, jízda v nich je pohodlnější než se Svitavou (Interpanterem), díky lepším podvozkům a i tomu, že tam nehučí trakční motory pod zadky. Tyto vozy bych na R19 a klidně i R20 viděl mnohem raději. Vzhledem k tomu, že na R19 člověk stejně nejede z Prahy až do Brna, ba… Číst vice »

Pitrys

Navíc tam čtyřky nejsou všude

Jarek

Jak tady čtu, že elektrifikace problém s jízdní dobou a 5 soupravami vyřeší, tak už taky můžou být ty jednotky na konci životnosti, jelikož zatím se vše na Frýdecké trati odsouvá do nedohledna…..

Zesp

No, mohlo by jich být podstatně více, jistě by se „uživily“ i jinde. Těch pět kousků je málo i na tu trať, pro kterou určeny. Střídání s klasikami a motory je vidět i v tomto filmu z března:

https://youtu.be/k7eLXelmOPE

David (Komi)

To jsem ale upřímně taky nepochopil… Proč těch jednotek koupili tak málo, minimálně ještě 2 měli přidat fakt tomu nerozumím. To co budou do budoucna dělat? Dalších 10 let tam budou posílat staré vagóny? 🤦🤦

55p

Co si kraj přál, to dopravce pořídil.

Kubrt

Koncept lokomotivy a vozů je, v příměstské dopravě, už překonán, protože nízký podíl adhezní hmotnosti. Tady v tom specifickém případě šlo o budoucí změnu trakce, která bude snazší, ale jinak nevýhody převažují a nízký počet souprav to zabíjí úplně.

jal

Co je podle vás jednotka 471? Jiný koncept?

Koukněte za hranice, kolik „překonaných konceptů“ se tam prohání po kolejích.

Kubrt

Já někde píšu, že 471 je něco úchvatného? Trend v příměstské dopravě je jasný – růst podílu hnaných náprav. A samozřejmě, překonané koncepty ještě pár dekád budou dojíždět, protože dlouhá životnost železničních vozidel.

jal

A nadává někdo, že je 471 špatnokoncepční pušpul?
Ne.Tak proč u těchto ano?

Peeetr

Příštích 30 let v Česku pro to bude naopak nejvhodnější období v naší železniční historii.

El Barto

Tento nízký počet jednotek byl důvodem pro rozdělení linky S6 ve Frýdlantu. On totiž někdo spočítal, že při tamním ostrém obratu, umožněném nasazením vratných souprav, to vychází na čtyři soupravy plus jedna do zálohy. Akorát by to na jednokolejce plné pomalých jízd a křižování realisticky prostě nešlo vyjezdit, navržené jízdní doby i pobyty ve stanicích s větší frekvencí cestujících byly příliš krátké, vata na eliminaci zpoždění tedy žádná či spíš dokonce záporná a obrat ve Frýdlantu by se při sebemenším zpoždění nestihl a toto zpoždění by se přeneslo dál a dál. Takže stejně jezdí mezi Frýdlantem a Ostravou pět souprav,… Číst vice »

Radim

Nebo 814, naštěstí v okrajových časech

Hisymak

Tak tohle jsem přesně Kodisu otřískával o hlavu. Jízdní doba 12 minut Frýdlant – Frýdek, k tomu ještě velká ztráta v Pržně kdy se v zimních měsících musí v obou směrech přejíždět na kolej u staniční budovy, je naprosté sci-fi. Naštěstí je v půlce roku napadlo upravit jízdní řád, do té doby jsem nezažil jediný případ, kdy by vlak do Frýdlantu dorazil s menším než 3minutovým zpožděním.

zesp

Tak po elektrifikaci a zrychlení tratě to zas asi bude podstatně rychlejší a oběhy se zkrátí. Teď jsem zrovna dělal video, kdy jsem jel Regiopanterem z Olomouce do Zábřehu:

https://youtu.be/tmFEqeFdAMo

Ptal jsem se fíry, zda se dá mezi zastávkami dosáhnout 160 km/h a on že mi to předvede. Pouze v úseku Lukavice – Zábřeh dospěl ke 155 km/h, jinak všude se 160 km/h jelo. K tomu velké zrychlení, pak v každé stanici čekal na dobu odjezdu. Střídají se tam panteři s klasikami na 120 km/h, takže je jízdní doba volnější… V budoucnu tedy možná těch pět souprav bude opravdu stačit…

El Barto

Problém je, že z Olomouce do Zábřehu jsou dvě koleje v celém úseku, což do Frenštátu nebude, a tedy se bude muset někde křižovat.

vbb

No jo, ale Zábřeh – Olomouc jsou zastávky hodně daleko od sebe. 6 zastávek na 46 km.
Ostrava – Frenštát je na 47 km těch zastávek 13.
A za druhé, takovýhle způsob jízdy je energetické zvěrstvo.

Ic540

Nezlobte se ale nebude.
Aby byl nějaký smysluplný koncept dopravy na 323 tak to rozhodně nestačí.

veli.k

Mimochodem, stojí za to si přečíst závěrečnou zprávu Drážní inspekce k této nehodě. Řidič byl ve firmě, která ten nákladní automobil provozovala, oficiálně zaměstnán na pozici úplně jiné, v době nehody byl sice v práci, ale zároveň v pracovní neschopnosti, kartu řidiče/rychloměrný proužek neměl vložený nebo byl na někoho jiného…a tak by se dalo pokračovat.

Kdo já

Všech 5 souprav.., a proto dneska 3 PP + jedná klasa s 754+ jedná 842.
Dle sledovačky, a zítra stejně.

Petr

To je opravdu postavené na hlavu. Myslel jsem, že 5 souprav je dostatečné pro tuto trať ( a to ji docela dost zkrátili, když se musí ve Frýdlantě přestoupit. By mne zajímalo, který inteligent prosadil na tuto trať soupravu „na zakázku“ a navíc v nedostatečném množství.

jal

Je to dostatečné v případě, že jezdí všechny.
Ale šotouši i někteří krajští úředníci nechápou, že že se musí udržovat, mýt a opravovat, takže se stává, že všechny nejezdí.

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Po elektrifikaci to pravděpodobně bude stačit

David (Komi)

A jak asi? Furt to bude ta samá trasa… Takže celkem blbost.

Radim

Když se počítá s tím, že se trať zrychlí – SŽ má v plánu těch svých „až“ 120km/h („až 160km/h do Frýdlantu), to by se už mohlo stíhat

El Barto

Plus k tomu vyšší akcelerace díky elektrifikaci. Na trati, kde se zastavuje co pár minut, to bude mít efekt.

jal

Stejná ano, ale rychlejší. Ne jako dnes max 80, ale 120 a výš.

Pokud se vůbec ale bude stavět…

El Barto

Elektrifikace znamená vyšší akceleraci, k tomu dojde ke zvýšení traťové rychlosti, tyto dvě věci znamenají ne úplně malé zkrácení jízdních dob.
Další věc – zdvojkolejnění. Takto odpadne přenášení zpoždění od protijedoucích vlaků a přibude možnost křižovat na trati tam, kde to bude nejvhodnější.
Celková modernizace by také řešila časté pomalé jízdy, hlavně mezi Frýdkem a Frýdlantem, a také by odpadly propady rychlosti kvůli přejezdům.

Kdo já

Zdvojkolejnění, Ostrava – Frýdek, dále jednokolejka. A kdy to začne, neví ani křišťálová koule.

Permonik

Větší maximální rychlosti. Elektrické jednotky mají plynulejší a svižnější rozjezd. Pak do toho hraje jinak postavené oběhy atd.

vbb

Ale PP není elektrická jednotka 😉

El Barto

Není. Ale s elektrickou lokomotivou pojede určitě rychleji a svižněji než s brejlovcem.

Permonik

Myslel jsem el. lokomotivu.

Ic540

Permonik nezlobte se. Ale i s elektrickou lokomotivou to bude k ničemu neboť je jen 5 jednotek. Takže díky lepším časům se stihne obrat ve FnO. Ok. Na to ale není nikdo zvědavý. 323 potřebuje po FnO 30 minutový takt nejlépe celotýdenně. To by vyšlo. Ale zároveň potřebujeme odstranit přestupy ve FnO. To znamená jednou do Ostravice a jednou na Frenštát ne li dále. Kvalitní JŘ. Minimum přestupů to je to o co tu jde. Ne za každou cenu nechat někoho pořád prestupovat a často. Tu z 814 na PP. V Ostravě na MHD a podobně. Napsal bych více ale… Číst vice »

Kubrt

5 souprav by stačilo i dnes – kdyby byly 100% disponibilní – což samozřejmě není realita a jezdí záložní soupravy. Ptejte se pana Unucky, jak to hodnotí on.

Martin 13

Pan Unucka je už dávno někde jinde.je mu to úplně jedno.

Kubrt

Ve vedení kraje je stále, i když už ne jako radní pro dopravu. Ale souhlasím, že mu to je nejspíš fuk, že stál u téhle celkem nesmyslné akce.

Jiří Kocurek

A pak vyčítejte komukoliv, že jezdí bez záloh. Za mě sice na záloze nemusí být totožná souprava, ale měla by mít alespoň dostatečnou kapacitu a také alespoň jeden bezbariérový vstup.

Pezos

V Potěmkinově kraji se takové drobnosti neřeší.

jal

Bezbariérový vstup v Ostravě střed znamená půl metru schod do nízkopodlažního vozu. Podobně i jinde, kde není nástupiště 550 mm.

Pokud jezdí všechny, jsou nasazovány i na oběh, na kterém není plánována nízkopodlažní souprava.

Kamil

Kodis. V Kodisu řekli, že do Frenštátu nejezdí z Ostravy dost lidí a tak nebudou vlaky jezdit přímo, kdy reálně je problém jenom v počtu souprav. Potom zavedli autobusy Ostrava-Frenštát jezdící ve špičce co 15 minut, takže efektivně podkopali vlastní argument s počtem cestujících.

jal

Samozřejmě, že tam nejezdí dost lidí. Kromě špičky u dvou, tří vlaků. Už jen počet obyvatel na trase busu a vlaku je hodně jiný. V okolí stanice Kunčice p.O. může žít tak do 1000 obyvatel.
Na trase busu, který jede jinudy než vlak, jsou jen Palkovice s 3 600 a to nepočítám další.

PP jezdí do Frenštátu o víkendech, kdy se přepokládá větší poptávka od turistů.
Ti ovšem z 80% míří jinam- do Ostravice.

Permonik

Jaké je čislo linky bus co jezdí Ostrava-Frýdlant-Frenštát?

Ic540

Zřejmě myslel 980/985.
OV FM FpR RpR…
A tím to kraj zazdil.
Pokud to tak myslel.
Má pravdu….

Kubrt

Nabídnout obyvatelům Frenštátu jiné spojení s Ostravou, než jsou loudavé vlaky po 323 (byť by byly bez přestupu, pořád je to strašný šnek), je správný krok. A samozřejmě ta buslinka řeší i jiné relace a žádná hitparáda to, co se týká rychlosti, taky není.

El Barto

Díval jsem se na mapu staveb SŽ:
„Cestovní doba se u vlaků osobní dopravy z Ostravy-Kunčic do Frenštátu pod Radhoštěm zkrátí z dnešních 62 minut až na 31 minut.“
Otázka je, co bude těch „až“ 31 minut nakonec znamenat doopravdy. Pořád bude třeba mezi Frenštátem a Frýdkem někde křižovat a kdo ví, kde to bude při nových jízdních dobách vycházet.

jal

Než napsat něco o loudavých vlacích, je dobré se předtím podívat na JŘ .
Zjistilo by se, že jízdní doba je téměř stejná jako busem.
bus Ova ÚAN- FpR 1:10 41km
vlak Ova střed -FpR1:07 44km

Ic540

Já bych souhlasil tak na půl. Proč.? Ano teď je to časově jak popisujete. Budoucnost má být jiná. A bude. ! Tedy po reko 323 samozřejmě. Linka 980/985 dnes supluje mnoho. Svatá pravda a není co dodat. Nemůžeme však žít včera…! Ale raději zítra? 😀 Řekl bych rychlé víkendové spoje OV Rožnov pod Radhoštěm….👍 Nebo Trojanovice Ráztoka ještě….👍 Atd…. Jen přímé vlaky z do vybraných míst a tím úbytek přestupů v hlavní trase přepravy z bodu A do bodu B může přinést pozitivum. Těmi vybranými místy na 323 jsou Ostravice a minimálně FpR. Chtít po někom jet MHD v Ova.… Číst vice »

Martin 13

To bude tím že ten bus jede neustálé skoro celou trasu přes vesnice.takze ta rychlost větší nebude.

Poskok

980 a 985 ale taky jezdí úplně jinou trasou, než S6, že jo…

A že v úseku FpR – FnO jezdí v pracovní dny násobně méně lidí, než Ova – FnO je prostě realit a honit tam pro několik desítek lidí PP s kapacitou přes 300 sedících nedává smysl.

Kamil

Ano, autobusy jezdí jinou trasu, je to logické, vždycky tak jezdily a jezdit tak budou. Co se týče vlaků, tak je logické, že tam bude jezdit méně lidí, když to vlastně kraj vymyslí tak, aby všechny spíše z vlaků vylákal, než je do nich dostal. Většinou se nikomu nechce přestupovat, takže radši sednou na autobus, i když se do cíle dostanou ve zhruba stejný čas. Teď něco ke Kodisu Kdyby ve Frýdlantě na 3. koleji nebyl ten cesťák co tam je, tak by byli úplně v řiti, protože by neměli jak jezdit. A to, že na příští rok vymýšlí pěti… Číst vice »

Poskok

Můžu Vás ujistit, že 5 minutové obraty ve FnO opravdu nebudou, loni se ukázalo, že to fungovat, a bude i příští rok turnusováno 5 souprav. Ten lom v počtu cestujících ve FnO byl ještě před nutností přestupu, kdyby tam nebyl, tak by ty vlaky jezdily přímo. Kdyby ve FnO cesťák nebyl, tak by byla naplánována doprava jinak, jelikož tam je, tak se využívá infrastruktura naplno (co je na tom špatně?) A dotaz: Ve FpR je topný kabel, že by se tím vyřešilo hrčení mašiny přes noc, nebo co by se tím vyřešilo? (myslím, že tam není) Ideální by byl samozřejmě… Číst vice »

Poskok

Ono ani nevím, jak by mohl vycházet ten 5-minutový obrat, když tam je momentálně celá 1 minuta…

Ic540

Poskok. A nemyslíte si že po modernizaci 323 tomu může být jinak?

Čeladná i KpO jsme tak nějak dopředu odsoudili ???

Ono ale opravdu záleží na celém konceptu 323 včetně návazností. Také jak bude S4/S8 která má jezdit do Veřovic? Je tu mnoho otázek na zodpovězení. Dočasně může fungovat i uzel Veřovice třeba. Další je na delší debatu a hlavně na SŽ a postupů prací…

980 a 985 pořád může být svým způsobem akční. Proč ne…

Poskok

A tak jistě, že po modernizaci 323 mohou být vedeny ty PP až do FpR, protože (teda doufám) po zkrácení jízdních dob budou třeba lidé více ochotní dojíždět vlakem místo autem.

Spíš je otázka, jestli honit PP do FpR, nebo spíš směr Ostravice…

jal

Dnes ještě nabouraný nejezdil. A všech 5 nějakou dobu stejně jezdit nebude.

Permonik

Jak pak to?

jal

Ne .Jen v případě, že nebudou jezdit všechny.

Těžko kraj nebo dopravce bude mít nakoupeny nové soupravy, které budou jen dělat zálohu. To je drahý špás

Poskok

Turnusováno je přesně 5 souprav, tak si to příště zjisti, než budeš něco podobného tvrdit.