České dráhy mají nové smlouvy v Ústeckém kraji, některé jen na čtyři roky

Lokomotiva řady 163 v čele osobního vlaku v Litoměřicích na pravobřežní trati z Lysé nad Labem do Děčína. Foto: České dráhyLokomotiva řady 163 v čele osobního vlaku v Litoměřicích na pravobřežní trati z Lysé nad Labem do Děčína. Foto: České dráhy

Šest dní před startem nového jízdního řádu podepsal Ústecký kraj nové smlouvy na zajištění železniční s Českými drahami. Státní dopravce

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Robert

Ono to sice je navýšení o 30 Kč/vlkm, ale zároveň je to brutto kontrakt, takže tržby zůstanou celé kraji. Škoda že se ten příběh vždy neřekne celý…..

Lovosičan

Tentokrát zklamání. Na počátku renovace trati 114 byly tuny keců o rychlosti 120, pavoucích na osobních vlacích a žralokovi na nové lince U52. Výsledek je k pláči. Jak to říkal Miloslav Šimek? „Bydleli jsme ve vyřazené tramvaji v Záběhlicích až do roku 1950, kdy vůz musel znovu na trať.“ Nebydlí někdo ve vyřazené M152? Věděl bych, na kterou trať ji dát. Dalším palcem dolů je linka U6. Tam bych bral i tu vyřazenou M152, marně leč, nábřežní „tužky na podlaze“ jsou jiného názoru. Naštěstí začal za volant busu usedat jakýsi mladý dvěstěkilový Venoušek, na rozdíl od zasloužilých busfárů relativně přívětivý.

Romanero

U té pravobřežky čekám typický scénář: žádná dohoda o unifikaci provozu s MD R23, nulová možnost optimalizace oběhů, ideálně 7. nebo kolikátý dopravce..

KPL

Soubor EMU 240 linka U32 na 4 roky je v pohodě. Nesouhlasím, že zde je minimální obsazenost, ta je spíše průměrná a ve špičkách pracovních dnů více než slušná, o víkendech taky celkem dobrá, sednout se dá ale vždycky ( což třeba u linky U11 se říci nedá, tam si člověk skoro nesedne ). Jsem velice rád za 10letý soubor Podřipsko což znamená, že podřipské lokálky budou nadále provozovány a taktéž za linku U6 na deset let, kde to Ústecký Kraj prostě nevzdává ani za těch ztížených podmínek, kdy část trati je stále neopravená a je nutno nahrazovat vlakový provoz… Číst vice »

Kubrt

V U11 si člověk nesedne, aha.

Guláš

Na lince U32 vlaky na víc jsou, ale netuším proč třeba v dopoledním sedle. A jestli se bude předělávat staniční žab. zař. v Hošťce a v Liběchově toť otázka, to už říká moc dlouho a na příští rok půjde na investice do infrastruktury o dost min peněz než letos.

Alaska railroad

Když jsem viděl nadpis tak jsem doufal, že na ty 4 roky bude soubor DMU120. Takhle to vypadá u relace Louny-Lovosice-Č.Lípa na dalších 10 let s regionovami:( Včetně zejména ve špičce od rychlíků velmi vytíženého úseku Lovosice-Litoměřice. To na trati Ústí Střekov-Děčín požaduje kraj po Regiojetu elektrické Pesy, ačkoliv mimo školní spoje ve špičce zde vlaky převáží vzduch.

Anonym ze severu

Tak úsek Lovosice – Litoměřice budou mít ČD jenom 50 % spojů, 50 % má AŽD, to znamená určité zlepšení nebo ne? 🙂

Aljašský pes

AŽD bude mít jen prodloužené spoje ze Švestkové dráhy, tedy část nynějších pendlů Lovosice-Litoměřice. Ty dělají v Lovosicích přípoje na a od osobních vlaků na Prahu a na Ústí, jejich obsazenost je průměrná a sednout se vždy dá, takže tam postačuje Regiosprinter (díky za něj). Ale přípoje na a od rychlíků v Lovosicích zůstávají ČD a jejich Regionovám, kde je celkem běžné státní na představcích. I na možné spojení dvou Regionov mají ČD X výmluv.

Anonym ze severu

Jo, jasně. To víš, jak je večer, tak mozek už méně pracuje a nějaká slova „přehlíží“. Díky moc za opravu 🙂
Přípoje – to bude stejně blbý jako dosud (sorry Alaska railroad, neumím večer číst).

Litoměřice

Tak to stání na představcích si přece objednal kraj, tak nebrečte tady, ale na kraji.

SanDMaN

Aha, a proto je pomalu na 50% vlaků do ČL nasazována 810 (nejlépe odpoledne). To si taky kraj objednal?

dopravák

„Regiosprinter (díky za něj)“
To jsem hodně zvědav, jak dlouho vydržíte tvrdit to „díky za něj“, až se v tom interiéru, jaký si tam Chrdle pořídil (= a la GWTR pro Šumavu), poprvé svezete …
Ale je nakonec pravda, že tu čtvrthodinku cesty lze v nouzi vydržet „i pod vodou“.

Strojvůdce Příhoda

S regiosprinterem GWTR jsem jel v létě z Černého Kříže do Českých Budějovic a žádného problému jsem si nevšiml. Mohl bych se tedy zeptat, kde v něm ten problém najdu?!? Pokud bude sprinter AŽD upravený jako u GWTR, nebude problém ani s nedostatečným výkonem topení v zimě.

Dominik

Já s nim jel na jaře (ještě bylo docela chladno) a podruhé v létě Číčenice – Prachatice a když vynechám absolutní nestíhání JŘ a zpožděný odjezd i ze stanice, kam přijeli včas a na nic se nečekalo, tak neskutečný rachot (to ani 814 není snad tak hlučná), v jednom případě nefunkční topení (takže docela chladno, a ani nás strojvedoucí nepustil do vlaku, i když tam stál dobrou hodinu předem, až 15 minut před odjezdem), podruhé prozměnu nefunkční klimatizace (takže vedro) a docela nepohodlné sedačky.

Vladimír

Nějaká informace o budoucí lince U52?

SanDMaN

Aha, a proto je pomalu na 50% vlaků do ČL nasazována 810 (nejlépe odpoledne). To si taky kraj objednal?

SanDMaN

Sorry, to patřilo o příspěvek výše

Jakub

Na osobáky Lysá – Ústí by stačily dvouvozové jednotky. Zoufale by to ale chtělo navýšit frekvenci alespoň na hodinový takt ve špičce.

Alaska railroad

To by nesmělo být tolik výluk, kdy musí nakladní vlaky čekat hodiny na nějaké okno ( není týden aby nějaká výluka nebyla). Příští rok se do toho všeho budou v Hoštce a Liběchově dělat nové releovky. Navzdory plánované modernizaci celé trati.

Strojvůdce Příhoda

Plánovaná modernizace trati Kolín – Nymburk – Mělník – Ústí nad Labem je ale hudbou příštích desetiletí a je třeba, aby trať byla provozuschopná. Ty releovky určitě nebudou nové, ale výzisk z jiných stanic na koridoru. Dá se předpokládat, že vzhledem k tomu, že trať mezi Mělníkem a Ústím nad Labem je jinak v slušném stavu, tak k rekonstrukci dojde až za deset let nejdříve, spíš mnohem později. Releovky tedy budou muset releovat klidně dalších dvacet let. Naopak bych čekal, že modernizace začnou v úseku Kolín – Mělník, kde je stav trati výrazně horší a zejména stanice Nymburk modernizaci potřebuje… Číst vice »

Tronda2

Přesně tak… Zrušit všechny lokálky!
Nebo je dát Regiojetu! Na Slovensku to slušně oživili. Povedlo se jim na lokálce zpětinásobit počet lidí!!!

Petr

V poslední době , dřív jsem se asi nedíval , si všímám , že cokoli se týče jiných dopravců než Českých drah je ihned omínusováno. Přitom zrovna to , co dokázal RJ u Bratislavy pro oživení , spíše zmrtvýchvstání , by museli ocenit VŠICHNI nezaujatí. Spíš sklapnout paty a pokorně sledovat jak se to dělá .

majo

Jde o to, ze u BA vyrostla nova ctvrt na teto trase a mesto omezilo vjezd aut.

Petr

Ty čtvrtě rostou u velkých měst už pětadvacet let . Omezení osobáků do Ba??? Jasně , tam kde dřív jezdilo 3000 dnes jezdí tři krát tolik a nevejdou se . To je přesně o čem jsem výše psal . Hledání zástupných problémů a pět tisíc důvodů proč to nejde. Jančura tam stavěl i perony a dal nové vozy. Investice na linku , kterou chtěli zrušit. Dodal spolehlivost , čistotu a ochotu a profesionalitu . Sklízel spokojenost . A co asi nepochopíte k cestujícím se choval jako k lidem. Proto s RJ jezdím rád . Víc Jančurů a buď se čd… Číst vice »

dopravák

„Jančura tam stavěl i perony“
Ach, ta vaše (nesmyslná) čeština – a přitom je to tak pregnantní jazyk, jen byste toho musel umět využívat: Jančura tam žádné perony nestavěl – skutečnost je taková, že perony tam postavil stát, resp. jeho instituce zvaná ŽSR, ale realizovalo se to až v době, kdy už bylo zřejmé, že provoz tam převezme Jančura: kdyby tam Jančura měl jezdit za stejných podmínek, jako do té doby státní dráhy, tak by tam rozhodně nikdy úspěšný nebyl (a ani být nemohl).

Tronda2

No jenomže ta čtvrť tam nevyrostla jen tak.

Spousta lidí a developerů se tam rozhodlo stavět právě protože tam jezdí RegioJet

majo

Já už vidím jak tam investor investuje miliardy jenom proto, že tam zrovna jezdí regiojet, který má smlouvu na deset let a nikdo nevit a ani nemůžu zaručit co bude až smlouva skončí.

Jiří Kocurek

A kdyby tu smlouvu na 10 měl státní dopravce, tak co by se změnilo po konci smlouvy?

majo

Je úplně jedno kdo tam jezdí nebo bude jezdit, nestaví se to tam kůly regiojetu jak se tady někdo snaží naznačovat.

Tronda

Přitom Komárno se dá vcelku pěkně srovnat se Záhorsko Vsí, kde nespolehlivost a nezájem toho správného dopravce trval tak dlouho až číše přetekla a župa zastavila penězovod, čemuž se nelze divit, když zde byly vlaky v lepším případě nahrazené NAD, v horším se na twitter napsalo odrieknuté z prevádzkových dovodov a bylo to.

Kubrt

Tady nejde o dopravce, ale o trolling.

Zbyněk

Takže průvodčímu nabídnout namísto 28 až 35tis nabídnout 18-22?

Kylchap

Za Dzurindovy vlády se tato trať „udržovala ve stavu trvalého chátrání“ (citát exministra dopravy Stráského). Když to Dzurinda přiklepnul bez výběrka RJ, tak se počet objednávaných vlaků skokově zvýšil.

Dominik

Tak u Bratislavy taky proběhly úpravy na trati a vyrostla úplně nová zastávka, takže tam bych to nedával jako 100% RegioJetu, že jezdí více lidí.

Filemon44

Je to samozřejmě otázka názoru,já vám ten Váš neberu.Osobně si myslím,že by mělo být kladně hodnoceno vše co přispívá k větší atraktivitě železniční dopravy bez ohledu na barvu vlaků.Já mám zase naopak pocit,že je mínusován každý,kdo si dovolí nadšeně netleskat nástupu nových dopravců.Stačí napsat,že si nemyslím,že je zcela ideální,že 30 let po změně režimu u nás začínají jezdit vozidla,která před těmi 30 lety už na západ od našich od hranic jezdila,nicméně za zlepšení je považuju.Přesto se dočkám rekace ve smyslu,že propaguju 50 let stará plesnivá béčka..přitom já nikde nic o plesnivých béčkách nepsal,tím méně abych se jich zastával.Takže asi tak

Zapa

,,Nebo je dát Regiojetu! Na Slovensku to slušně oživili. Povedlo se jim na lokálce zpětinásobit počet lidí!!!“

Uvidíme jak se zvednou počty lidí mezi Děčínem a Střekovem… Ono to totiž není jenom o dopravci, ale také o objednávce. A vlak jedoucí jednou za dvě hodiny opravdu nikoho dalšího nenatáhne ať to pojede RJ, nebo ČD.

Kylchap

Ještě méně lidí jezdí Bílina – Úpořiny – UnL. Zde i Šukafon je nadměrečný.

Akademik

Pozor, je to páteřní trať.

Anonym ze severu

3vozové jednotky jsou minimálně v PD vhodnější než 2vozové. Nebo tam taky ubylo tolik cestujících jako třeba v autobusech DSÚK?