České dráhy mají nové „hlídače“. Do dozorčí rady přichází Zámečník, Minka a Šlegr

Vectrony ČD v depu ve Vršovicích. Autor: České dráhyVectrony ČD v depu ve Vršovicích. Autor: České dráhy

Dozorčí rada firmy má řešit příští týden i personální záležitosti v představenstvu.

96 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

A pak nemají jít České dráhy do kopru,když tam jsou tací experti…. ach jo

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Už to kvičí. Dobré zprávy.
Ale Šlegra raději v čele Správy.

Rokyshit

Koukám že je to tu samaj specialista na dopravu!!!!A na dozorčí radu😂😂😂😂

král j

Proč odvolali Kocourka?

Viktor

Protože se ČSSD nedostala do sněmovny.

medical examiner

A v Senátu má jen 3 poslední…

Jan Pochman

Ano, to je přesně to kritérium odbornosti. Komunisté do řídících funkcí, že ano.

Dan

především bych si tam dovedl představit někoho z DB nebo z ÖBB když už chceme držet krok něco jako má Škoda Auto

medical examiner

No…lidi z ÖBB by potřebovala spíš Sebevražda Železnic.
A to celkem nutně!

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Obecně by asi bylo lepší, kdyby to komplet převzala ÖBB. Nebo DB.

Georg

asi jste dlouho nejel vlakem v nemecku…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Před měsícem. Proč?

Dan

Ja ICE 3 ,Dresden- Frankfurt ted v sobotu

Jarka

Jasně, za Hitlera to jezdilo lépe a včas!

Honza

Už se těším jak to s NÁRODNÍM DOPRAVCEM a celou ČR myslí ti cizáci dobře a vše zachrání. Stejně jako ti „EKONOMOVÉ“ a „ODBORNÍCI“ kteří nastupují pokaždé s novou vládou (konkrétně k ČD). Myslím si, že EKONOMOVÉ už toho předvedli za 30. let dost.

M152

Spíš než doplňování dozorčí rady a představenstva by se mělo ČD zaměřit na doplnění stavu provozního personálu. Trutnov -26 strojvedoucích (v zácviku jsou 3), -17 vlakvedoucích, většina lidí každý měsíc přes 200 hodin, ale jinak asi těžká pohoda. Náborová kampaň se krom v ČD pro Vás nekoná.

Vlakvedoucí

Vždyť to všechno odjezdíme a ještě si vyděláme krásný peníze😀

Martin

Na úkor rodiny…..

medical examiner

No…ono než se podaří zavést limity – 13 hodin max. a z toho max. 8 hodin řízení – tak to potrvá. Jiné to bude v dobách unitární železnice. Tam budou strojvedoucí (jako celý veřejný sektor) vypláceni podle těchto pravidel: Tarif podle vzdělání: (násobky k průměrné mzdě) ZŠ – 0,4; 0,45; 0,5 SOU – 0,55; 0,6; 0,65 SŠ – 0,7; 0,75; 0,8 DiS, Bc. – 0,85; 0,9; 0,95 VŠ – 1; 1,075; 1,15 Ph.D.: 1,225; 1,3; 1,375 – konkrétní hodnota záleží na zařazení jedince v hierarchii, přičemž se přiřazují od vyšší k nižší. – soudci a prokurátoři, lékaři a zdravotní sestry… Číst vice »

Georg

prosim vas a kolik je v trutnove strojvedoucich celkem, ze to bez 26 lidi vubec funguje?

M152

Pod Trutnov spadá Stará Paka, Jilemnice, Náchod a Meziměstí. Ve výsledku je tu cca 120 strojvedoucích. Tabulková potřeba je kolem 145. Zatim se to nějak vyjezdí.

Jan Pochman

Zámečník? Budiž drahám země lehká. Ten už ukázal, co umí v devadesátkách.

Kubrt

Například?

Joseph

A vypráskat z GŘ neschopné a neflexibilní jedince. Tzv. kabátníky…

Joseph

Už se dva ozvali. 😀

Arnošt

Já tomu nerozumím – jaký smysl má mít v dozorčí radě člověka z vedení přímého konkurenta?

Viktor

Smysl to nemá, ale Topka tam chce mít také nějakého svého člověka. Daň za 5ti koalici…

Petr Horák

Tak to už ČD musí být ve velmi velké kaši, když tam volí lidi, kteří opravdu umí počítat a mají přehled…

watslaw

Co tam dělá ten Šlegr? Byl to politik Strany Zelených, která se do parlamentu nedostala, a vzdělání nemá ani v oboru ekonomickém ani dopravním.

David

Ale umí se vetřít.

Viktor

Práskače Šlégra si tam protlačili Piráti. Nikoho kloudného nemají tak si tam Bartoš tohle individuum prosazuje a Kupka je měkouš.

medical examiner

A novinář který viděl vlak maximálně v televizi…

Schmidt

Možná je Šlégr kámoš s Piráty, ale s Kupkou je hodně zadobře.

Facepalm

O tom člověku slyším poprvé, ale jeho životopis tedy obsahuje poněkud více s dopravou souvisejících bodů, než to, že byl 3 roky u Zelenjch (se kterými se, jak patrno, nerozešel úplně v dobrém) a měl tam v gesci stranickou dopravní politiku.

Viktor

No ten se snažil angažovat leckde, ale nedá dohromady kloudnou větu a je schopný se rozbrečet… To je ostuda, že mají Piráti potřebu ho někam dávat a ODS to akceptuje 🙁

Schmidt

vy ho asi znáte důvěrně, zhrzený milenec?

Kubrt

Má dlouholeté zkušenosti.

Viktor

A v co je zužitkoval? Zatím ho odevšaď vždycky rychle vymetli…

Jiří Kocurek

Tenhle Šlégr?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Petr_%C5%A0legr

že se Šlegr příliš věnoval přípravě vysokorychlostních tratí v ČR

medical examiner

No…asi mu nadřízený házel klacky pod nohy…když VRT nemáme ani 1 km…

Schmidt

generálem SŽ byl Kolář a nad ním Sosna. Stačí to jako odpověď, proč není v ČR ani km VRT?

watslaw

Řekněme že v aktivismu a šotoušství ano, navíc v oblasti infrastruktury (takže když už, měl by smysl u SŽbezDC), o zkušenostech pracovních, které by neskončily fiaskem nevím.

medical examiner

No to přeci nevadí…hlavní jsou výkony v řitním alpinismu…

Schmidt

podívejte se do zákona o drahách jaké jsou požadavky na odbornou způsobilost dopravce a provozovatele dráhy

Viktor

To se podívejte spíše vy. Jednak jsou pro statutární orgán a ne pro DR a druhak to stejně nesplňuje. Na SŽ byl necelý dva roky a to je málo pro odbornou způsobilost 😃

Schmidt

Já se dívat nemusím. Mluvím o to co tu píše watslaw „vzdělání nemá ani v oboru ekonomickém ani dopravním“:

§ 14

Odbornou způsobilost prokazuje žadatel dokladem o ukončeném vysokoškolském vzdělání ekonomického nebo dopravního nebo technického nebo právního zaměření a dokladem o vykonání tříleté praxe v řídící činnosti v oboru provozování drah nebo dokladem o ukončení úplného středního odborného vzdělání ekonomického nebo dopravního nebo technického zaměření a dokladem o vykonání pětileté praxe v řídící činnosti v oboru provozování drah.

Takže pokud je toto vzdělání dostačující pro statutára, tak i člena DR. Nebo víte o nějakém jiném požadavku na vzdělání člena DR?

Schmidt

§ 27

Odborná způsobilost
(1) Pro účely řízení o udělení oprávnění k provozování drážní dopravy se za odborně způsobilého považuje ten, kdo

a) absolvoval bakalářský, magisterský nebo doktorský studijní program v oblasti technických věd a technologií, dopravy, ekonomie nebo práva a vykonal alespoň 3 roky praxe v řídící činnosti v oblasti drážní dopravy, nebo

b) absolvoval vyšší odborné vzdělání nebo střední vzdělání s maturitní zkouškou v oborech souvisejících s drážní dopravou a vykonal alespoň 5 let praxe v řídící činnosti v oblasti drážní dopravy.

Viktor

Na člena DR legislativní požadavky nejsou.

Daniel Jablonecký

Jak to myslíte? Je to podrazák? Co provedl?

Martin

Kam se posílá CV ? Taky bych měl zájem o to místo.

Jiří Kocurek

Jdete sice pozdě, ale nezoufejte, kvalifikační požadavky jste tím splnil nejlíp ze všech. Oni totiž přišli včas.

medical examiner

A kolik se platí za to členství v dozorčí radě?
Nějaký ten přivýdělek se vždycky hodí…

Chronosphere

Privatizace se blíží.

Výkolejka

Podle čeho se to pozná? Snad né podle toho, že na privatizaci nemají jednotný názor ani vládní strany : – D

Chronosphere

A v tom je nějaký problém? Dopravu má na starosti ODS.

Výkolejka

A ta sama proti názoru jiných vládních stran prosadí privatizaci podniku který ročně pracuje s cca 50mld Kč?

Chronosphere

Uvidíme 😉

noerf

A jaký je zisk? Taky lze společnost rozdělit, na ČD (osobní doprava), Cargo, VÚZ, Telematika a informační služby. Dopravce prodat a infrastrukturu si nechat.

noerf

A jaký má zisk? Také je možné firmu rozdělit na dopravce (osobní, nákladní), které je možné prodat a část infrastrukturní (Telematika, VÚZ, depa), které je možné nechat samostatně či sloučit se SŽ.

noerf

A jaký zisk? Technicky lze ČD rozdělit na segmenty dopravce (osobní, nákladní), který se může prodat. A infrastrukturní segment (VÚZ, Telematika, depa), které by si stát měl zatím nechat a třeba sloučit do SŽ.

Jiří Kocurek

Škodovka má obrat 8x vyšší, cca 400 až 450 mld Kč.

medical examiner

No…i přesto že to kdysi bylo -13 miliard…

Michal

ČD by v prvé řadě potřebovalo hlídače na zpoždění.

Gargy

Dispečeři jsou asi na co?

Michal

A jak dispečer ovlivní neschopnost ČD?

Mashine Führer

Pane Michale, jednak ho dávno mají, no a pak dále již není vůbec potřeba ve smyslu vaší narážky. Viděl jste průměrná zpoždění napříč všemi dopravci v ČR na minulý rok? A pokud si mohu rýpnout i já do vás, tak jaká zpoždění máte v práci vy? Zametal jste někdy před vlastním prahem?

Hodně štěstí, Michale!

Michal

V prvé řádě, nemusíte mně říkat pane. O mé práci nevíte nic. Já nikomu nenabízím mizerné služby a chci za to nekřesťanské peníze, kde poměr cena/výkon je horší než u IPhone. A neříkám, že soukromí dopravci jezdí bezchybně, ale žádný nemá věčně problémy z technických důvodů (buď velké zpoždění a nebo úplné odřeknutí vlaku). Ale, u ČD je to očividně v pořádku. Ty si můžou dovolit jezdit jak chtějí a není to problém.

Janek

nekřesťanské peníze – ano u nás chce zákazník služby západu za ceny východu a to že soukromnici neodrikaji vlaky – Brno – Ostrava nemají vlakvedoucí , případně strojvedoucí Bulhaři kteří se nedomluvi s vypravcim.
Mate omezené vidění

Michal

Máte pravdu. Jezdím primárně ČD, ale z toho mála, co jezdím soukromníky, si nemůžu stěžovat. Jak už jsem řekl, nejezdí bezchybně, ale pořád lepší než ČD. Proč by se taky snažily, když kraje chyby ČD ignorují (učebnicovým příkladem je Zlínský kraj). Neříkám, že soukromí dopravci neodříkají vlaky, ale u ČD je to bežná praktika.

BretH

Přijďte si na týden sednout na olomoucké hlavní nádraží. Jeden vlak RJ 140 minut zpoždění a už se to táhne celý den. Nejsou náhradní soupravy. Okénko dopravce je rázem zavřeno, na okně cedule: odbaví vás ostatní dopravci. A jak jsem zažil na vlastní kůži, v případě mimořádnosti ukončí RJ jízdu v Olomouci a náhradní dopravu zajišťuje zatracovaný státní podnik. Takhle funguje soukromé podnikání? Děkuji, už nechci.

Vapa

Již jsem psal. R 1062 z Pardubic 5.2. neodjel, nešel nastartovat. Cestující ať s poradí.

medical examiner

A půjčili jim aspoň košťata?

Michal

Opakuji, soukromí dopravci nejsou bezchybní. Taky mají zpoždění, ale ne zcela běžně z technických důvodů. A odřeknutí vlaku bez náhrady? U ČD běžná praktika. Proč by taky ne, když to kraj ignoruje a cestujícím jízdenky nevrací.

medical examiner

No jak kde…

Michal

Co máte přesně na mysli?

medical examiner

Když jsem v letech 2015-2019 dojížděl do Krnova, tak na Ex1 ani R27 nebyl jediný odřeknutý spoj.
Stejně jako nyní ze Třebaně do Litně a naopak.

MRC

V německu chtějí dvojnásobek toho, co česká TR10 a to měsíc dopředu. Vážně za to chtějí ČD nekřesťanské peníze?

Michal

A to, že ČD všechny soupravy hází do druhé třídy, Vám přijde v pohodě?

medical examiner

Ne, protože pak je vidět, že neumí prodat tu první…

Michal

…a koho zajímá první třída. Já mluvím o druhé třídě, kam ČD hází všechno, dokonce i šroty jako je 810.

medical examiner

No…ale to by Regiojet potřeboval mnoho nových zaměstnanců…

Michal

Proč RegioJet? Ten nemá ustavičně zpoždění z technických důvodů.

medical examiner

Možná. Ale nějakou kdovíjakou dochvilností taky neoplývá…

Marián

Tak koľko času zostáva Bednárikovi?

Výkolejka

Toho by teď odvolal jen blázen!

Tonda Sehnal

Odvolat krizového manažera uprostřed krize může jen ten, co chce firmu z nějakého důvodu v krizi ponechat…
Nebo blázen… 🤦👎

Mashine Führer

Máš naprostou pravdu, Tondo. Známe se osobně, dokonce si tykáme (já ale identitu odhalovat nemohu) a máš můj velký respekt za takto korektní názor. Opravdu. Ačkoliv bys mohl za FS ČR kopat destruktivně kolem sebe…. Kéž by měla především blaho drah na srdci celá armáda nádražáků bez rozdílu a nehledě na své drobné bolístky. Já nás přes 15k, každého něco zlobí, ale hlavního šéfa musíme mít v kondici. Nicméně pravda je ta, že zvěsti o konci p. Bednárika už nějako dobu putují kuloáry.

***** Petr

ČD je v nějaké formě krize pernamentně od založení. Bednárik měl dobrý nástup ale pak ho moloch nějak semlel. Doladit radu , hned představenstvo a následně celý management. Aplikovat poslední pokus a jak si to nesedne s jasným výsledkem tak privatizovat.

Výkolejka

A jak se pozna ze ho moloch semlel? Hospodářské výsledky se zlepšují, CD konecne otvira svoje dilny konkurenci, vozovy park prochazi modernizaci a vyberova řízení jedou.
Privatizace samozřejmě muze byt cesta ale pokud by se ČD nejak nedarilo pod statem a po privatizaci by se jim zacalo darit tak by to ukazovalo bud na cílené zhorsovani skutecneho stavu a tim snizeni prodejni ceny a nebo neschopnost ministra najit dobreho managera.

M152

Dílny jsou konkurenci otevřené dobře 20 let.

Výkolejka

To je nesmysl jelikož konkurene je tu neco pres deset!

medical examiner

No…ony první pokusy byly dříve než před duem SA & LE…

M152

Viamont od roku 1997?

Janek

co dokázal krizový manažer? – Cargo do plusu když začal řadit brouk – dřevo je vic jak 50% objemu zakazek
Nachomejt se ve správný čas na správné místo nic vic a nic min (a rozhodně to nedělal zadarmo)

Georg

no jak to rict… bednarik prevzal cargo, kdyz se mu prezdivalo krachgo a hrozilo jeho spojeni se zsskc.
ted vidite dost jiny pribeh…