České dráhy mají jistý miliardový kontrakt v Jihomoravském kraji, konkurenti nepodali námitky
Smlouva má být podepsána do měsíce, přinese konec vlakvedoucích.
České dráhy již mají jisté vítězství v soutěži na provoz elektrických jednotek Moravia v Jihomoravském kraji. Proti jejich vítězství v soutěži nepřišly žádné námitky od dvou neúspěšných uchazečů, tedy společnosti RegioJet a Arriva vlaky.
„Vítězem veřejné zakázky na dopravce vlaků Moravia na linkách S2 a S3 se stala společnost České dráhy. Během 15denní lhůty nebyla podána žádná námitka na výběr dopravce. Odhadujeme, že smlouvu s ČD podepíšeme zhruba do měsíce,“ řekla mluvčí kraje Alena Knotková.
Zatím není stále jasné, s jakou cenou dopravce zvítězil, to bude až součástí písemné zprávy zadavatele a smlouvy. Cena byla jediným kritériem pro hodnocení. Kraj při vyhlášení vítěze uvedl, že „výrazně ušetří“. Kraj počítal s cenou kolem 500 milionů korun za rok, podle zdrojů deníku Zdopravy ČD zlevnily na zhruba 220 milionů korun za rok.
Vlaky budou jezdit na nejvytíženějších regionálních linkách S2 a S3. České dráhy už tyto jednotky provozují. Jde o 31 čtyřvozových jednotek a 6 dvouvozových, výrobce byla Škoda Transportation.
„Velmi si vážíme důvěry Jihomoravského kraje. Podali jsme nejlepší nabídku, která reflektovala všechny požadavky objednatele tak, jak od začátku platnosti nové smlouvy požaduje. Jasně jsme tak potvrdili, že České dráhy jsou na trhu konkurenceschopná firma a dokáží nabízet ty nejlepší služby za výhodné ceny, které zákazník očekává,“ uvedl po vyhlášení vítěze generální ředitel ČD Michal Krapinec.
V Česku jde o unikátní soutěž ve více ohledech: dopravce nemusí řešit pořízení kolejových vozidel, ta už dříve nakoupil kraj a má je ve svém vlastnictví. Nemusí řešit ani údržbu, tu zajistí i nadále jejich výrobce, společnost Škoda Transportation.
Kraj současně již potvrdil, že vlaky budou jezdit bez vlakvedoucích.
Jihomoravský kraj poprvé potvrdil, že vlakvedoucí na páteřních linkách skončí