České dráhy mají jistotu provozu dvou rychlíkových tratí, mezi Kolín a Ústí chce Leo Express
Lokomotiva řady 163 v čele osobního vlaku v Litoměřicích na pravobřežní trati z Lysé nad Labem do Děčína. Foto: České dráhy
Leo Express státu nabídl provoz rychlíků z Kolína do Ústí nad Labem s jednotkami Stadler Flirt.
Bylo by dobré vložit do současných rychlíkových spojů od ČD nové rychlíkové spoje od jiného dopravce a ne jej nahradit…
Může mi někdo vysvětlit, proč na jedné trati nemůže jezdit více dopravců? Lidé by měli mít možnost si vybrat kterým vlakem chci jet.
Protože by se státu státní ČD brzy zhroutily.
Škoda, že Leo nešel do linky Praha – Brno přes Vysočinu.
Mno, na to by si ale musel půjčovat toho sergeje od KDS a nestíhal by krom jiného jízdní doby. Prostě Leosova pohřební salina dojede do Kutné Hory, dal ani tuk.
Tať na Hradec nikdo nechce. To se dalo čekat.Nikomu se nechce to tratě s přepřahem na diesel. Chtělo by to požadovat nějaké jednotky s diesel i elektrickou trakcí. V Británii se to používá a pro trat do Trutnova a případně jednou i do Náchoda, kdyby se někdy udělala Vysokovská spojka či pravotočivý oblouk za stanicí Starkoč, by to byl velký posun
Batetiriove jednotky s dobijenim na 3kv nikdo nevyrábí……
Chtělo by to vedle vysokovské spojky i studnickou a pak to elektrifikovat až do Trutnova.
Taky problémy s výlukama, protože nadpoloviční většina tratě je jednokolejka a nutnost řešit kapacitní NAD zejména Poděbrady-Hradec, to asi taky nebude moc lákadlo.
Věčné výluky u Vyškova nebo na Protivínce taky nejsou lákadlo…
Přijde mi, že celé je to jen divadlo. Na nábřeží L. Svobody už mají dávno vše domluvené.
Jasně ..a teď pohádku o karkulce.
Hlavně aby v prosinci opravdu odstartoval jednotný tarif, když už jízdenka ČD nebude stačit skoro na žádnou delší trasu s přestupy. Už je kolem toho nějak podezřele dlouho ticho…
když jsem podělil délku tratí v ČR a počet dopravců vyšlo mi snad světově unikátní číslo kde na jednoho dopravce v České republice připadá uctihodných 77.371 km železniční trati. Myslím, že je čas dát návrh na zápis do knihy Ginesových rekordů, neboť PLNÝCH sedmdesátsedm kilometrů na jednoho dopravce to je již trochu moc!! – pak se divme co máme na železnici nehod, kde všichni krom ČD a ČD KARGO se drží železničních předpisů pouze D1, D2 a D3 snad jen okrajově – ostatní knihovna předpisů jim nic neříká, tu nahradí různými vnitropodnikovými směrnicemi a nařízeními.
A jsou ty vnitřní předpisy v nějakém sporu, nařizuje se něco nebezpečného?
Že průvodčí ČD na vlakoše opíše pomlčku, zatímco steward LE hajluje – mě dokonce připadá bezpečnější od doby kdy jsou dveře volné, mít paži v poloze a nepochybovat (že se vlakoš na mě nekoukl – tak koukne později).
Máte dojem, že vnitropodnikové předpisy jednoho dopravce jsou něco víc než vnitropodnikové předpisy jiného dopravce?
No tak kdyz tihle hnusni soukromnici rozslapali babovicky modre matce draze, tak snad o nich nuze psat hezky, ne?
Zcela nepotřebné
Na elektrifikovaných tratích by mělo být podmínkou, provozovat jedině elektrické soupravy, ať žije ekologický provoz dieselových vlaků, to je krok zpátky.
Klidně, ale za plnohodnotně elektrifikovanou trať bych považoval jen takovou, kde za poslední rok nedošlo k zastavení provozu kvůli poškozenému trakčnímu vedení.
aha a taky přestanete považovat za plnohodnotnou každou silnici, kde za poslední rok nedošlo k nehodě???
Ona SŽDC by taky mnela trošku zrychlit elektrifikaci trati , protože tím stylem jak to jde dnes bude hotovo v roce 2220
2230 🙂
Však budou za to polatky
To chce individuální přístup – nutit lidi přesedat v Děčíně nebo jaroměři jen proto, že tam končí elektrifikace, atraktivní nebude. Takže si musíme říci, zda chceme vlaky pokud možno lákavé pro cestujcí, nebo za každou cenu elektrické.
Hlavní podmínkou by mělo být, že výběr dopravců bude organizován tak, aby bylo možné vhodná vozidla zajistit. Tak se to ostatně v civilizované Evropě dělá.
Ehm… trať 024 a zaprodanej hejtman s leo expressem
Když vidím, s čím jezdí ČD na R9, tak čekám, že k jízdence začnou od prosince připočítávat i přirážku za jízdu retro vlakem. Jen připojit parní lokomotivu a je to stejná souprava jak z šedesátých let.
Kdepak ty koženkové lavice jsou povětšinou prečalouněné a zahnědlé zaclonky maji logo ČD. Pokrok nezastavíš.
tak vrátí zpátky koženku, vymění záclonky a mají retro 😀 ale upřímně jsem s tím teď jel po delší době a byl jsem dost zklamán, dříve tam jezdily lepší soupravy.
Rerro už nepujde vagony jsou v přetřené v Najbrtu což samozřejmě cestovatelský zážitek posouvá zcela někam jinam😁 jezdim R9 často a opravdu mam nekdy pocit ze se vracim v čase.
Na R9 ten vlak alespoň jezdí jakž takž rychle. Zkuste si R11, třeba z Brna.
Kéž bychom se vrátili v čase, ale obávám se, že takový luxus se už nikdy nevrátí.
já tam teda potkávám hlavně Bee 273, není žádný zázrak, ale také neurazí 🙂
Na R10 zase jezdí co depo dá a bez jedničky.
Zase si říkám, že LEO Stadlery z Kolína do Ústí, proč ne. Úplně mi tam akorát už nedává smysl ta business třída, ale zase se ta jednotka přiblíží k tomu, k čemu je určená. Kdyby sem Arriva dotáhla zbytek těch DB Stadler GTW, tak člověk asi aspoň přimhouří oči, ale sorry 845 žádnej dynamickej posun kupředu není. A u té R9 se obávám, že zůstane až do další soutěže ve stejném stavu. Výhledově totiž čekám, že Xmz bude (zaplať Pán Bůh) spíš tendence dávat na Praha – ČB, kde se do pár let s velkou slávou otevře 200 km/h a… Číst vice »
Stasleru bude mít jen 12, nevím kolik má teď desir asi 5-6 a ted jim 5 přibyde
Jak nedává smysl? Já rozumím co se snažíte říct, ale takhle nad tím přece nejde uvažovat. Lidé platí normální tarifní ceny. Je to rychlík, který nejede 15 minut a co si pamatuji, rozhodně netrpěl nedostatkem cestujících. Je ale pravda, že tomu už tak možná není, protože já to vzdal. A to mě okolí považuje za až fanatického šotouše, který preferuje vlak i na dost časově a finančně nevýhodných trasách….
zatím je tam obsazenost slušná, alespoň podle občasných náhodných jízd to tak vypadá
Business vystěhovat a udělat tam dvojku s háky na kola. 🙂
Nečekané se stalo skutečností, na R9 zůstávají ČD. 🙂 A když jsem se Karla Havlíčka ptal, jestli by požadovali zvýšení komfortu nasazovaných vozů, pokud by hypoteticky vyhrály ČD, tak se odkazoval na to, že ke zlepšení kvality přispěje konkurenční boj právě na této trati a že nepočítá s tím, že by ČD vyhrály. Krásná práce.
Tak třeba se zase dočkáme toho jediného Bbdgmee, které na teto lince jezdilo do minulého prosince a ktere ČD na popud Ministerstva dopravy prestaly zařazovat.
„fámy…že ministerstvo již rozhodlo o výběru Arrivy.
nikdo jiný neprojevil zájem, České dráhy by tak na trase měly zůstat “
Tyto věty snad znamenají, že jen ty tratě, na které neukáže někdo jiný, zůstávají ZATÍM u ČD.
Jaké tedy fámy?
R10 Hradečany u ČD jsou OK. V současnosti tu jezdí fajnové přečalouněné Bmz a Bpee. Do budoucna se může nahradit vůz Bds a těch pár posilových B za něco rychlejšího a linka bude úspěšná. R9 je tento rok skanzen. Snad se sem pošle pár vozů Bmz a ABmz po nasazení nových vozů na Cheb. Jinak bude pokračovat ostuda… R14 A/B dnes jezdí slušný motorák. Průšvih je hlavně trať a jízdní řád. 845 bude sice pohodlnější ale jízdní řád možná spíš zbrzdí. Sem pořád doufám v alespoň to třívozové Desiro. R23 rozhodně potřebuje jakoukoliv změnu. Dnes tu nasazují často Bt místo… Číst vice »
Třívozové desiro Arriva nemá
V dieselu ho nemá nikdo 😉
Jančura na Slovensku ho má.
https://img.topky.sk/podkapotou/1280px/1909277.jpg/vlak-RegioJet.jpg
To není desiro, ale Bombardier Talent
to, ale není Desiro (Siemens), ale Talent (Bombardier)
Ne? Tuším, že Alpha Trains ho mají v nabídce k leasingu (tento rok přebírá Arriva leasing Desir po Regiojetu na Slovensku).
https://www.railwaygazette.com/traction-and-rolling-stock/arriva-leases-alpha-trains-dmus-for-czech-operating-contract/55664.article
two-car Siemens Desiro Classic diesel multiple-units ….
a to třívozový maj kde?
To si mohou stále pronajmout protože se od prosince vrací Alpha Trains.
Tak znova a explicitněji – třídílné motorové desiro neexistuje.
Tak se podívejte na R12, to je taky ostuda. Žádný klimatizovaný vůz, jediný slušný vůz je Bdtee, ale naprosto nevhodný na takto dlouho trasu. A se zlepšením na R9 nepočítejte, k tomu by je muselo ve smlouvě donutit MD (jak se tomu stalo u R12), což se nestane.
Vozy bt už dávno nejsou v provozu to si plete.
Píše ale Bdt(ee276).
Asi neumíš číst
naivně doufám, že ABmz půjdou na R11 či R12
Jen ať pánbůh dá, a Leo konečně stáhne své tramvaje z jedné z nejdelších železničních linek v Česku na nějakou kratší.
Tak jsem se těšil na zlepšení služeb na R9 z HavlBrodu do Brna, resp. Prahy. Ale chápu, pokud je smlouva jen na tři roky, tak to není atraktivní. Snad i ČD začnou zlepšovat kvalitu svých vozů na této R9 lince.
Jenom pokud to bude požadovat stát.
Proč by to dělaly?
Netto smlouva. Vozí cyklisty Praha – Brno, kteří nevěděli že do Ex potřebují místenku.
No během těch tří let bych žádné zlepšení nečekal, ale potom by měla být smlouva na 15 let, tam by to mělo být lepší. Osobně doufám, že bude v podmínkách jízda soupravy na horní rychlostník, protože modernizovaných úseků přibývá a mohlo by to pěkně zrychlit.
Vy jste šoumen, pro jiné dopravce to není atraktivní, ale ČD mají zvyšovat kvalitu… Co jim MD zaplatí na objednávce, to bude. Pokud by tam za stejný prachy nasadily něco jako ICE, tak někdo přinejmenším přijde o místo a vy pak budete řvát jak protržený, protože vyvstane otázka skutečných dotací ČD kvůli špatnému hospodaření na této lince.
A jednotný tarif bude kdy?
Od nového GVD.
Že by konečně vyjeli na Kolín – Ústí moderní vozidla, místo těch šrotů ČD?
Těch mínusů. 😁😁 Jako pravidelný dojíždějící z Lysé potvrzuji, že to co tu jezdí poslední dva roky je šrot. To co tu jezdí dnes (pravidelně B místo sysla a často i B místo Bdtee) je opravdu směšné a často zde cestující jezdí na plné ceny ČD.
Navíc jsou o víkendech často přeplněné a posilové vozy nikde. Cyklisté až v uličkách vozu B…. paráda.
A teď si představte, že tímto vlakem jezdí občas i Němci do Mělníka.
Na R ale syslové jezdit nemají.
Ano, s koly je v sezoně na této trase problém. Labská cyklostezka holt táhne a sezonně by MD mělo objednat aspoň BDs či něco s větší kapacitou na přepravu kol navíc.
Ale kolik kol by vlastně uměl přepravit Flirt od LE?
Tohle ale není jen o MD – obecně MD pouze ví, že trať existuje ale nezná provoz =). Pokud ČD neumí zajistit standardní komfort pro všechny cestující, měly by se zamyslet. Je otázka zda se dohodnout s MD na nějakém doplatku za cyklovozy, nebo omezit cyklisty, nebo zařadit cyklovůz z vlastní iniciativy (na jízdném se to možná vrátí), tak jak to občas dělají jiní….
ČD umí zajistit takový standard, má který dostane peníze. A pokud je tlak jít s cenami dolů či nejít nahoru, musí se někde projevit úspory , obvykle na omezení údržby, což vede k tomu, že údržba nových jednotek, která je složitější, než u starších mašin, které lze ,,spravit kladivem,, , tudíž jediná je šance modernizovat starší mašiny, které lze snadno a rychle opravit.
nejde o „běžný standard“, ale pokud z provozu vyplyne, že některé spoje jsou pravidelně přetížené, pak by měly vyvolat jednání s objednatelem, aby došlo k nějakému narovnání, (nebo dočasně vypomoci z vlastních zdrojů) a ne se k cestujícím chovat jako k „substrátu“ .
Výsledkem totiž je neustále rostoucí negativní pohled cestujících na ČD, ne na MD.
Ale toto je bohužel obecný problém u ČD, kde jsou všichni naučeni se vymlouvat na jiné a ignorovat cestující i vlastní zaměstnance…
O víkendech v letní sezóně by zde mohli jezdit Elefanty, ty by k dispozici byly.
Několikrát jsem tam tudy jel, a to vozem Bdtee a komfort rozhodně vyšší, než v nějaké 845
Arriva s 845 na R14a? To nemůžou myslet vážně. To vozidlo na to nemá.
Třeba vymění motor a převodovku 🤷♂️
Zjevně si stále nevšimli, že DB628 bylo myšleno na osobní vlaky jako náhrada VT95 a VT98 na ty tratě, který mělo smysl zachovat, nikoli na rychlíky do kopců 😀 😀 😀
Kdyby měli aspoň 628.4 s o trochu silnějším motorem, nebo rovnou 628.9 s dvěma motory…
Třeba jim to DB prodají 🤷♂️
Těch 628.9 vzniklo jen pět a pak jedna po nehodě z dvou ctyřkových. Samotný rozdíl 75kw mezi 628.2 a 628.4 nic moc nevyřeší.
a kdo to bude tlačit přes Ještěd????
Opravdu krásné, teď soutěžit dopravce, co má jezdit od ledna příštího roku.
Vůbec to není nachystaný pro někoho, kterej na to už má kapacity…
Za pár měsíců nelze zajisti ani vozový park, ani personální obsazení!
Stačí,dyž vidím jak to provozuje na trati Ústí nad Orlicí – Letohrad – Lichkov ……. Pořád samá změna oběhu vozidel, každou chvilku neschopnost. Jejich dispečerský aparát kolikrát ani neví, kde vůbec Letohrad je a podobné zmatky ….(-:(-:(-:
Jezdím tam pravidelně. Dřívější křápy ČD typu „jak to vyjde“ u normálních cestujících opravdu nikomu nechybí. O plesnivých běčkách raději ani nemluvím..
Myslíte že cestujícím ty ,, nové,, soupravy stojí ty problémy nejen s jízdenkama, ale i s (ne)připoji v Ústí ?
Béčka tam jezdila v kombinaci s polonizovaným peršanem. Jediný důvod k tomu byl, že je to jeden z mála vozů co může do Polska. A to i když to tedy ke konci jezdilo jenom do Mezilesí….
jj, je to tam strašný dodneška, ale kraj mlčí, všichni si na to budeme muset zvyknout, nebo použít bus
Až teď v létě se mi podařilo využít rychlík Arrivy. Chápu, že ze začátku byly zmatky a problémy, ale teď po půl roce vše fungovalo jak mělo, vozidlo srovnatelné pohodlím s hydrou a cena nižší jak u ČD. Já bych i na těch R do Liberce byl za Arrivu rád, protože by to zpusobilo to, že rychlíky budou v rámci možností zajištěny slušným vozidlem. Možná dojde k prilákání nových cetujících, protože je jízdné proti ČD na úrovni 2/3 a hlavně 843 můžou někde vytlačit další Regionovy…
A těch arriváckých motoráků je v létě problém absence klimatizace a současně nevtětratelnost maličkými vyklápěčkami.
V porovnání s 843 je to co do jízdních vlastností nastejno.
Chápu, zmizí problém Bulhar, objeví se problém okna… Klimatizaci to sice nemá, ale ventilaci slušnou v porovnání s 810 nebo žábou s vyklápěčkama. Jel jsem v teple, ale, že by to bylo vevnitř nějaké nesnesitelné , to říct nemůžu…
ventilaci to nemá žádnou, jezdit tím je o hubu
Jenže předtím tam 810 nejezdili a ani obdobné reko. Věkově je to podobně jako co tam jezdilo. Prostě o tom, že je to lepší než to co tam bylo mne nikdo nepřesvědčí. Nezačlenění do PID nižší jízdné nevyrovná. Méně místa na nohy, méně záchodů, méně místa obecně a řekl bych i méně pohodlí na sedačkách.
Vidíte, já jsem v létě měl tu čest jet rychlíkem z Prahy do Turnova a dlouho jsem nic tak strašného nezažil. Nejen, že ty šroty z Německa jsou extrémě nepohodlné a hlučné (854/054 je uvnitř skoro úplně tichá), ale především kapacita byla zcela nedostačující (nasazovat na spoj v 7:20 z Prahy jen jednu jednotku fakt není normální a takový dobytčák jsem za posledních několik měsíců fakt nezažil). I rychlíky R14A jezdí narvané, kdyby tam Arriva jezdila s 845, kapacita ještě poklesne. A na R14B si už vůbec nedokážu Arrivu představit, o R27 ani nemluvě. A pokud jde o vytlačení regionov… Číst vice »
Nevím, co si o vás myslet, srovnáváte hlučnost 845 a 854, nebo 845 a 054? Nebo 945 a 854 a nebo 945 a 054? 854 je aktuálně nejhlučnější dopravní prostředek na síti SŽ, to ne bez diskuze.
To rozhodně není, 843 je rozhodně hlasitější.
854 má osazen celkem moderní motor od Catepillar, ten fakt není slyšet a jediný hluk je slyšet od podvozků, možná ve vašem případě by pro srovnání stačilo zavřít okna, které při velké rychlosti budou otevřené dělat kravál v jakémkoliv voze.
Přesně tak
Jen ten hluk je od H750, ne tak od podvozku.
Všechno lepší než 845 od arrivy ty motoráky pamatuji několik sovětských ofenzív.854 od ČD patří spíš na osobaky..
Jerry, z pohledu obsluhy vlaku musím říct, že právě na Os je to nevhodné pro líné rozjezdy. Na Sp nebo regionální R jsou ideální.
To jak už se rozjede i taková 854-054-954 tak už to letí to je pravda.
Srovnávám hlučnost motorového vozu 845 a 854. Když sedíte uvnitř a jsou zavřená okna, 854 je mnohem tišší, o tom žádná. Po rekonstrukci mají 854 hlukovou izolaci, narozdíl od 845.
Tak Týniště – Choceň je opravdu tak na tu Regionovu a Sp na hydru. To je území skoro nikoho, kde by místo Os stačil i malý bus… Tam bych se vůbec nebránil variantě Sp Náchod – Choceň a v pracovní dny jednomu páru ráno a dvoum odpoledne do Borohrádku a zbytek nám vyřeší v klidu vyřeší 8metrový bus za zlomek ceny a stejně si všichni sednou…
Na regionovu rozhodně ne, když je to celé pod dráty. Spíš na 650 nebo na nějakou menší elektrickou jednotku ale motoráky tam nemají vážně co pohledávat.
Jenže Pardubický kraj ty motory pod dráty má nějak rád, nejdřív 024, teď 020 (od nového GVD to bude 026), co bude příště? Nasadí motoráky i na Os Kolín – ČT nebo Pardubice – HK?
Že pardubický kraj má k veřejné dopravě zvláštní přístup, o tom žádná, ale 020 je v kompetenci kraje královéhradeckého.
Jsem trochu zmaten, ale 843, pokud vím, není Regionova, ale motorový vůz, který mně osobně třeba jako úplný šrot nepřipadá.
Já jsem nepsal, že 843 je regionova, ani jsem nepsal že je to šrot a nemyslím si to, 843 je podle mě dobrý motorák. Myslel jsem to tak, že pokud by někde měly regionovy nahradit motorové vozy 843, nemusí to vždy dopadnout dobře. Tam, kde 843 nahradí 814 to jistě zlepšení bude, ale zhoršení může nastat tam, kde něco lepšího nahradí 814. Především pokud je to na nějaké elektrifikované trati.
Jasně, už vás chápu, blbě jsem to pochopil.
V pohodě, sám jsem předtím se vyjádřil nejednoznačně :).
Jízdné proti ČD bude na úrovni 2/3 proti ČD možná pro relace , kde nemusíte přestupovat. Pokud pojede někdo ze Semil do Králík, bude potřebovat tři jízdenky, což už se dost prodraží
Leo má ambice, o tom žádná. Jen strojů se mu nedostává. Flirty na trati Kolín – Ústí asi mají větší smysl než Ova – Pha.
A hlavně by tam měl pro ty Flirty zaručený výdělek, bez nutnosti snižovat cenu, aby na trasu Pha – Ova nahnal cetující.
Jo ambice ke krachu ..flitry nevydělávaji. A ty čínské jednotky stojí na okruhu áje ticho.
Do prosince dost času na nákup, výrobu a otestování nových souprav, u dalších linek bych počkal až třeba do listopadu a místo sedmi let (skvělá návratnost investice) bych dal všechno jenom na 2-3 roky.
Přesně tak!
Všude stojí plný sklady lokomotiv, vozů i jednotek.
Výrobci jdou s cenami dolů, aby uvolnili sklady a dali impuls další výrobě!
Na pracáku stojí fronty strojvedouchích, vlakvedoucích, stewardů, posunovačů.
Všecko v pohodě!!!!
Ale takový kuchař-číšník za kontrolerem (volantem či pákou) to by bylo terno. Při čekání by kávu uvařil a roznesl.
Nechápu Leoše, však by mu zbyly 2 jednotky a to chce strašně expandovat se siriusama směr na Bratislavu
To je snad poprvé co nepřejí soukromníkovi aby něco vyhrál
Já naopak Leošovi přeju, aby to vyhrál. Jednotky pak stáhne z linky Ostrava – Praha a bude tam víc místa pro nákladní dopravu.
Co nechápete? Mít svý jistý a jezdit „pod smlouvu“, nebo s rizikem na hodně konkurenční trati Pha – Ova? Jasná volba.
takže Pha – Ova už není vyzobávání?
Je, ale zobe jich tam dnes moc. Malý výběh a hodně drůbeže.
Takže RegioJet nemá šanci tento rok žádnou novou linku dostat
Je složité vyhrát loterii když si nevsadíte…
Nemá moc s čím jezdit. Anebo se mu to nevyplatí (Kolin-Usti)
Tak R9 by se mu možná vyplatila ale nestihne nabrat Fury a ještě nedostal tu půjčku od státu, aby koupil vagony
ČD nemají nic jisté pokud nebudou mít podepsanou smlouvu.rika se že Arriva má dostat rychlíky r27 Olomouc-ostrava. No to si pomůžeme s těmi šroty r.845.
taky nevím co na 845 někdo vidí, takový diskomfortní šrot…
Ministerstvo se dostalo do nepohodlné pozice? Ministerstvo spíš dostává do nepohodlné pozice všechny kolem.
Co čekat od našeho ministerstva. Vše dohodit CD, krátké termíny na pořízení nových vozidel, soukromnicí se nebudou chytat. A slavné ČD nabídne svůj pojízdný šrot, co se týče R přes Vysočinu.Na věčné časy s vozy typu Y a nikdy jinak.
Zato soukromníci mají super moderní stroje.
Problém je to, že ministerstvo se ani nijak nesnaží o lepší kvalitu, lhostejno od jakého dopravce.
zatím sice také starší, nicméně podstatěn lépe pohodlný a co pozoruju já tak i se solidním servisem vevnitř.
Jaky servis myslíte? Já řádný u arrivy nezažil
Jel jsem R8 v předělaném lehátku. Sedadla na prd, bordel. Odjezd 5:02h. Můžu poslat fotku.
Zlatý Bee, co jezdilo dříve.
at už arriva nebo RJ jezdí v závazku jen se samým šrotem, nevidím žádný přínos…
Je to jako s daty. Jak můžou příiít dopravci s moderními vozidly když cestující málo jezdí. Kdyby každý jezdil více ….
O R8 ani R9 nikdo neměl zájem jestli umíš číst. Hlavně že Jančura stále prohlašoval jak mu vůbec nejde o peníze, ale především o zkvalitnění železniční dopravy. A výsledek? Nikam se ani nepřihlásil. Ono vozit ukrajinské dělníky bude jistě sypat mnohem víc, než jezdit v závazku.
Vy byste se hlásil do smlouvy na tři roky, když tam dosud nejezdíte?
když ARRIVA jezdí od prosince 2019 na rychlících, které má jen (zatím) na 3 roky
Já bych ale také jako RJ netvrdil, že se budu hlásit všude, kde se bude soutěžit. A pokud jsem dobře četl, tak R10 je na více než tři roky a tam také zájem nemá. On se totiž zatím nepřihlásil nikde. Ani v krajích. Prostě zřejmě změnil strategii a bude se soustředit na expanzi v zahraničí. Rozhodně ale dělá něco jiného, než původně prohlašoval.
No a? To se nesmí, změnit na základě vývoje situace, názor?
Může, ale nedělám si z huby sráč.
Myslím, že různých prohlášení od ČD bylo a je mnohem více. Ale tady to není o prohlášení ale o zajištění služby. A pokud nemám vozidla a ani čas na to abych je pořídil, tak se zkrátka ani nemůžu hlásit k plnění služby. Zde je výhoda ČD, která má spousty vozů, které mohou kdykoliv nasadit.
Každý dopravce nabídne to, co objednatel požaduje a zaplatí. Ono se stačí podívat do Rakouska na OEBB jaké má podmínky a jak i díky střednědobé/dlouhodobé jistotě investovalo a investuje do vozidel. U nás žádná dlouhodobá koncepce není, vše se řeší na poslední chvíli a na krátký časový úsek…a hledí se jen a pouze na nejnižší cenu.
Přesně tak,pokud MD včas soutěž vyhlásí a bude ochotno dobře zaplatit,pak lze očekávat kvalitu,dopravce musí mít jistotu delšího kontraktu,aby mohl objednat a zaplatit nová vozidla (nebo je pronajmout).
Všimli jste si někdo už, že je krize, a na vyhazování za větší luxus nejsou ani náhodou peníze?
Ona je u ČD krize už 30 let….
Krize je již od vzniku ČD, a vlastně i ČSD 🤣
A proto je třeba vyhlašovat „vyběrka“ na 3-7let?
Kritizujete stejně RegioJet, že na R8 dál to nejhorší ze svého pojízdného šrotiště? Mimochodem se neštítí ani z R8 brát vozy na komerční linky a tedy zálohy se dostávají i na nulu a klidně pendlují vozy už i půl roku se stejnou poruchou?
Vozový park je většinou ok. Horší je to cenově
Kam se pořad LEO s**e. Vždyť na linku R23 nemá vozidla. Pokud chce jezdit s FLIRTy , tak je bude muset odněkud stáhnout, třeba trasa Praha – Ostrava, což je nepravděpodobné.
Pravděpodobně jim Praha – Ostrava tolik nesype, tak hledají trať, kde budou víc v plusu. Praha – Ostrava můžou osekat jen na nejvytíženější spoje.
linku Praha – Ostrava nebo Staré Město nemusí jezdit vůbec, Jsou to komerční spoje a ty může zrušit kdy se mu zachce. Žádná smlouva na provoz není.
Na této lince by tomu zoufalci dosypal stát.
Aha, tak proto se tam drží ČD – protože jsou přisáté na státní cecek z našich daní.
O dráze toho moc nevíte, což? 🙂
Bývalý nebo současný zaměstnanec dráhy,což?
Tomu se říká zodpovědnost, v září vyřešíme kdo bude jezdit od prosince. Zajímalo by mne, kdy úředníci na MD dostanou rozum a budou řešit tratě v souteži čtyři roky dopředu na období 10-15 let.
4 roky dopředu, skvělý nápad – kapacitní poptávku a náklady se dozvíme od vědmy…
Kapacitu a ostatní parametry zada objednavatel, v odhadu nákladů na tom budou všichni uchazeci stejně, muze se ro řešit s nějakým koeficientem zohlednujicim míru inflace.
Přesně, v Německu to jde a jak dobře to funguje. U nás se vymýšlí x důvodů proč nejde tyto smlouvy uzavírat několik let předtím než vůbec začnou.
Nevadí zavedeme znovu prognostický ústav, odborníky na to stále máme.
Myslíte další teplé křesílko pro prezidenta a jeho soukmenovce.
To se nestane nikdy. Jde jen o to předstírat, že soutěžit chtějí, ale vždycky do toho něco přijde a tak to zase musí dát ČD.
Až na to že ČD ,, musí dostat,, vždy jen to, co se ostatním nehodí