České dráhy letos převezmou dalších 12 lokomotiv Siemens Vectron
Lokomotiva Siemens Vectron v polepu Českých drah. Foto: ČD
Tucet Vectronů bude leasingovou společností RSL postupně předáváno letos od května do konce roku.
Já to nějak nechápu, proč České dráhy nakupují cizí zahraniční lokomotivy, když máme vlastního výrobce. Můžete mi to někdo vysvětlit.
Protože nemáme. Škodovka už po průseru s 380 lokomotivy nedělá.
A kdopak v ČR dělá nové lokomotivy s těmito parametry? Navíc cena Siemensu díky masové výrobě je příznivá.
No příznivá bych nerekl, dá se sehnat loko podobných parametru výrazně levněji
Ale každopádně je to špičkový stroj
Jako že by na EC jezdily EffiShuntery?
Upřímně, chcete to opravdu vysvětlit?
No rád bych to pochopil, poněvadž tady má každý hrozně rychlý názor
Chvilku jsem hledal, ale celý zakopaný pes problému se Škoda Transporta lokomotivy 380 je …….
vypsal jsem si body co jsem našel
1. Zabezpečovacím systém ETCS
2. Zabezpečovacím systém ERTMS (který shodou okolností vlastní patent německá firma 🙂 )
3. Laxnost Českých politiků, prosazovat České výrobky
4. Vyšší cena lokomotivy, větší úplatek pro nákupčího v ČD (co si budeme povídat)
5. Vlastníci Škoda Transporta a změna jejich výrobního zaměření
6. …………..
Ono lepší nebude sbírat šušky hušky po internetech a zapojit mozek a solidní zdroje.
ERTMS je otevřený evropský projekt zahrnující rádiovou komunikaci a zabezpečovač ETCS. Žádná firma na to patent nevlastní a už vůbec ne Německá.
Politici? Firma (ČD) se musí chovat hospodárně, výběrová řízení a nákupy lokomotiv. Soukromá škoda do nich nabízí nějaké lokomotivy. Nevšiml jste si co tu jezdí za jiné stroje se značkou škoda a že se pořád kupují?
Prostě se ta lokomotiva nepovedla, nesplnila pořadavky a výrobce už ji nenabízí ani žádnou jinou.
Tak jsem sbíral hrušky po internetu a zrovna
ERTMS otevřený systém zrovna není, poněvadž, má patentovou přihlášku.
Patent na ERTMS.
Nejsou to teda Němci, ale dle textu
Vlastník:
ALSTOM Transport Technologies
93400 Saint-Ouen (FR)
Vynálezci:
Radomiak, André
3001 Leuven (BE)
Hausman, François
7332 Sirault (BE)
Celý dokument na EPO
https://data.epo.org/publication-server/document?iDocId=5552594&iFormat=0
Ale ten patent neříká, že si Alstom patentuje ERTMS. Oni si tam patentují nějaký postup navázání komunikace s RBC v rámci ERTMS jak je napsáno už v úvodní definici. Nedokážu posoudit jak moc je to unikátní a pro další výrobce obtěžující.
U těchto Vectronů jsem si všiml, že jsou polepeni jmény. Je to jen u některých nebo se to týká každého popřípadě jestli se někde dá najít seznam jejich jmen. Díky
Gratuluji, hned mi to zvedlo náladu poté co cestou do Ostravy ještě v Praze umřelo pendolino a šlo se na přestup.
Kde bych se mohl dozvědět plánované úseky koridorů s ETCS podle úseků a data?
co treba na webu spravy zeleznic, mily watsone?
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/79029501/Mapa+pokryt%C3%AD+ETCS/240f962e-4072-4ee9-b8e0-dcb47c868905?t=1573570712841
Národní implementační plán ERTMS
Škoda, že tyto nové lokomotivy nejsou v jednotném nátěru / polepu. Staré lokomotivy se barevně sjednocují (Najbrt) a těchto nových se to netýká.
Jo, barvy, to je to, co naši železnici trápí nejvíc.
Když je něco všechno v jednotném nátěru je to špatně, když jsou udělané různé polepy, je to taky špatně. Tak co vlastně chcete?
Každý zjevně něco jiného, tak už to bývá.
Já jsem pro Najbrt, takto ta lokomotiva udělá mnohem lepší reklamu pro ČD.
A já su pro to, aby jezdila. Klidně červená se zelenými hvězdičkami.
Přesně 👏👏👏
Tak ono né každý je šotoouš, ale jesti to bude mít conect people and places nebo QR kódy tak je mi to taky jedno.
Dobra zprava pro Roco, Fleischmann, Hobbytrain a domácí přestavby . Aktuálně už máme doma snad více Vectronu, než jich CD pronajímají. Velikosti N pro doma, HO pro klub a tisknout se nějaké I na LGB tratě. Jo a ještě jeden z LeGo, ten paradoxně vyšel nejdražší a to má hrany jen jeden podvozek
Tech rychlejších vectronu se objednalo všech 50
Nebo jen tech 20 a tech 30 zůstali v opci
Vše najednou.
Nebýt ř.380 mohlo jich být víc…. Zase jsme vymýšleli vymyšlené…. Za hodně peněz málo muziky…
To není pravda, kdyby nebyla 380, tak se koupi taurusy
Vectrony v té době jeďte neexistovali
Taurusy tehdy pomalu končily a trh čekal na jejich následovníka. A ani ty prodeje Vectronů v prvních letech nebyly nijak oslnivé.
Myslím, že v dozvucích finanční krize se tehdy obecně moc lokomotiv neprodávalo..
V době vypsání soutěže nabízel Siemens osvědčenou platformu s již 300 vyrobenými kusy.
Škoda neměla vůbec nic kromě prospektu 184…
Celá situace kolem řady 380 se v čase vyvíjela „ne úplně šťastně“, ve výsledku ani pro ČD, ani pro výrobce, se nejednalo o úspěch. Nicméně silně nesouhlasím s tezí, že když na trhu existuje „osvědčené řešení“, nemá cenu se snažit o to, mu konkurovat. Obecně, odhlédněme od specifické situace Škody v té době, která víceméně začínala od nuly. Krom toho si dovolím upozornit, že Vectron a 380 se vyvíjeli souběžně. Tedy v době vývoje 380 ještě nikdo nevěděl, že tu bude Vectron, který dobude Evropu. Jistě, leckdo mohl předpokládat, že Siemens má k úspěchu lépe nakročeno, než Škoda. Nepochybně měl.… Číst vice »
Máte informace, proč Škoda pod PPL projekt 380 úplně odpiskala? Vývoj zaplatily ČD, ty vyrobené lokomotivy nějak jezdí, co jim tedy ke štěstí chybělo? Když vidím ty obrovské série, co chrlí Siemens, tak i kdyby si Škoda uloupla jen 10% trhu, tak to musel být zlatý důl?
To by mě taky zajímalo 🙂 Spekulovat můžeme o lecčems, ale to nemá valnou cenu. Třeba to jednou nějaký manažer napíše ve svých pamětech, proč takhle rozhodl.
Tak zřejmě se jim asi nedařilo s tím produktem uspět a získat pro něj zákazníky, a udržovat v nějaké podobě výrobní kapacity, aktualizovat výrobní dokumentaci dle nových norem atd. zkrátka něco stojí. Oproti tomu v elektrických jednotkách či tramvajích se jim daří, tak asi zkrátka dává ekonomický smysl zaměřit finanční i jiné zdroje tímto směrem. Vím, že to není úplně to samé, ale automobilky také ukončují výrobu modelů, které nemají dobré prodeje.
Je několik důvodů proč Škoda pod vedením PPF zařízla výrobu lokomotiv. 1) neměla objednávky na další lokomotivy a lokomotivy pro DB prošli úpravou a výrobní cena byla za jednotlivé lokomotivy by byla nad cenou Vectronu, navíc Vectron při nástupu PPF do Škody by již byl v celé Evropě 2) Škoda díky zakázkám na tramvaje, vlakové jednotky do ČR, SR, Lotyšska a Estonska má výrobní kapacitu naplněnou a tyto produkty na konkurenceschopné s ostatními výrobci v Evropě Je otázka, pokud by například Regiojet poptával 50 – 100 lokomotiv, zda-li by o to Škoda měla zájem a jaká by byla cena za… Číst vice »
Vím, že do toho zase tolik nevidím, ale naopak mi přijde, že zrovna u těch tramvají je ta konkurence čím dál větší, viz třeba Varšava, takže z dlouhodobého hlediska by bylo bezpečnější mít i ty lokomotivy…
PPF.
ShAde má více práce, než zvládá. Ale třeba v té fabrice ve Francii je vyrábět, co koupili, to by bylo maso
Není to tím, že nikdo jiný než SIemens nemůže reálně získat souhlas s provozem na drahách v SRN?
Jen jsem se neznale zeptal…
ovsem rada 380 souhlas s provozem na drahach v srn ma.
Má, ale získala ho podivuhodně po obstrukcích DB Netz až poté, co ČD byly de facto nuceny si pořídit lokomotivy již s razítkem, které samozřejmě už měl Vectron německé výroby. Můžete si myslet co chcete.
tak znovu: ten papir existuje (a tedy jeho absence neni duvod proc se 380 uz nevyrabi)
Škoda se 109 tam nakonec taky uspěla. A samozřejmě Bombardier, nyní Alstom, rovněž v Německu jezdí ve značných množstvích.
Rovnako si tam môžeme doplniť Stadlera
Pokud narážíte na problematiku kompatibility s mosty a naše české tvrzení, že je to házení klacků pod nohy, ochrana „domácího“ trhu apod., tak vám můžu s plnou vážností říct, že tato kauza má čistě fyzikální a logické pozadí. Na DB Netz z logických důvodů sledují dynamické účinky na mosty a (Možná se k tomu po cca letech od zavedení 200 km/h dostaneme) nová vozidla zkrátka nemohou produkovat větší namáhání aby byly jednodušše schvalitelne, v opačném případě se musí dost věcí přepočítat, odsimulovat, namerit a věřte, že těch mostu na síti není málo. Podíváte-li se na rozmery pojezdu 380 a ostatních… Číst vice »
Můžu poprosit o zdroj?
Všeobecně zde: https://fahrweg.dbnetze.com/fahrweg-de/kunden/nutzungsbedingungen/technischer_netzzugang/brueckenkompatibilitaetsberechnung-1369102
, ačkoliv chápu, že z toho všeobecného textu moc nevyčtete. Já takové výpočty dělám běžně v práci, tak vám to samozřejmě můžu v případě skutečného zájmu vysvětlit.
Znamena to velmi zjednodusene pro laiky, ze Vectron ma v tomto vyhodu, protoze je delsi a ma delsi podvozky a jejich rozvor?
Ano
Nevýhodou je, ze více brousí koleje v oblouku . A to jsou ty kulturní rozdíly. Čech masino vývojář zná problém opotřebování kolejnic v obloucích, protože to má hodně pod nosem + 40 let dělali mašinky s rozvorem náprav 2,5 m . 3m v ČR měla naposled Slovenska střela… ( ona má ještě více, ale používáme některé modely na přestavby pohonu pravé na střelu a když jsme chtěli dělat české mašinky, museli jsme rozebírat Kuehen, protože německé mašinky měly pravé podstatně delší rozvory)
Tak to teda fakt ne. S rozvorem 2,5 metrů přišel Asynchron. Jinak všechny mašiny Škoda II. generace mají podvozky s rozvorem 3,2 metrů. Motorovou trakci do toho nepočítáme. nejezdí mezinárodně a že kyvačkové podvozky lokomotiv ČKD jsou technická mizérie ví každý.
Děkuji za odkaz. Rád si to pročtu, jsem sice autař a né mašinkář, ale fyzika funguje všude stejně. Jen nevím, jak Vás případně kontaktovat. Mohl byste se mi případně ozvat na můj mail: jjirka758@gmail.com
Díky moc.
Teť jsem jen zvědav, kolik za tenhle koment zas dostanu mínusů. Za dotaz ma zdroj byly tři 😂😂😂
Tak do toho, pánové 🤒
Bombardér ( dřívější AdTranz / Bombardér není z Německa ? ) To propadl Kasell FrantikuM nebo co ?
V zásadě ano😂 Alstom.
To Jo, já myslel i to město, to by byli sakra ve vnitrozemí 😀
Že nevymysleli jedním sběračem možnost sbírat stejnosměrný i střídavý proud? To všechny české lokomotivy umí.
Většina českých lokomotiv to zvládne max jednou. Jednosystémky to nedají a 371 taky moc ne..
Různé druhy materiálů a rozměry lišt, to Vám asi nic neříká. Že ty naše slavné lokomotivy dneska jezdí v mezinárodním provozu je v podstatě z velké většiny dané jen tím, že se ČSR rozpadlo na dva státy.