České dráhy koupily v Rakousku další čtyři „taurusy“. Vysvětlují to i nespolehlivostí lokomotiv řady 380
Lokomotiva 1216.903 Taurus Českých drah. Pramen: ČD
Čtyři lokomotivy mají tahat hlavně vlaky mezi Polskem a Rakouskem.
„Tento přepřah (který je momentálně z důvodu nespolehlivosti provozu řady 380 na území Rakouska) zásadně ovlivňuje přesnost plnění jízdního řádu obou vlaků v obou směrech.“
EC 104 a 105 mají v Břeclavi pobyt 9, resp. 11 minut. Západní expresy mají v Plzni 13 minut a věřím, že přepřah stíhají i rychleji. Ale i kdyby ne, tak 2 a 4 minuty jsou opravdu zásadní ovlivnění přesnosti. Dobrej vtip.
U koňky stačili na tahání-4 koně !! bez nafty a elektriky !
Kun bohuzel nebezi 230 km/h 🙂
A copak v ČR se někde jezdí 230 km/h?? Nesleduju dění úplně, ale i ta zázračná 160 je jen na pár úsecích. Vždyť ani mezi Břeclavi a Brnem ti debilové nejsou schopní zvednout rychlost na 200 km/h. Než začly vymýšlet koridor jezdilo se tam 140 km a to věřím že jen díky esům která více nemohla, takže žádný velký pokrok nepřišel.
na railpage se píše, že by mohly jezdit i na Jížních expresech do Č.Budějovic
Nechápu tento důvod. u nichž aktuálně dochází k nucenému přepřahu ve stanici Břeclav. Tento přepřah (který je momentálně z důvodu nespolehlivosti provozu řady 380 na území Rakouska) zásadně ovlivňuje přesnost plnění jízdního řádu obou vlaků v obou směrech, což se negativně projevuje nejen ve vnitrostátní přepravě v úseku Břeclav – Bohumín, ale též na území Polska a Rakouska,“ uvedly. Patrně ta nespolehlivost souvisí s tratěmi v Rakousku nebo v rakouských strojvedoucích. Nechuť ČD k lokomotivám ze Škodovky je důsledek hádky o zpoždění a pokutách. Jestliže Škoda chce dále tyto stroje vyrábět, měla by pokorně i na vlastní náklady udržovat je… Číst vice »
Pane Pavel… k čemu by plzeňské „Śkodovce“ byly vynaložené náklady na získání (zlepšení) „renomé“ u produktů jako jsou lokomotivy?
Vzhledem k nynějšímu nástupu čínské koncernové skupiny CRRC je zřejmé, že konkurence v Evropě přituhuje… Viz objednávky (na pronájem) pro maďarské OeBB Rail Cargo, druhá várka lokomotiv pro dominantního železničního dopravce v Bělorusku… A dokonce CRRC už dodávají posunovací elektrické lokomotivy https://www.railfreight.com/technology/2021/06/24/port-of-rotterdam-to-use-zero-emission-locomotives-by-2024/
Plus dlouholeté snahy o prohloubení spolupráce mezi největšími výrobci v Evropě (=letos se spojily části Alstom a Bombardier)
https://www.industryweek.com/leadership/article/22024216/siemens-is-said-in-talks-with-alstom-and-bombardier-on-rail
Ehm, opravte mne jestli se mýlím ale byl to právě VÝROBCE, kdo ukončil výrobu tohoto typu právě „kvůli velké konkurenci zahraničního výrobců v tomto segmentu a nerentabilitě výroby“.
Takže proč by to měl výrobce chtít udržovat a zákazník provozovat?
V té době existoval jen Traxx. Taurus již nesplňoval normu TSI a končil. Vectron byl ve vývoji. Jakou jinou konkurenci máte na mysli?
faktem je, že škoda je přestala vyrábět….. ostatní jsou jen takové PR frky….
Schadewerk je nechce vyrábět. Oni by se k nim nejradši ani nehlásili..
Ta koupě Taurusů je správný krok, ale spíše k v diskusi často zmiňované 380. Ono ta mašina není zase tak špatně vymyšlená, průšvih byl ale přístup vedení ŠT si zaplatit vývoj na těch pár kusech a podle toho šidit výrobu (opravte mě pokud se pletu). Následný servis by taky vydal na román. Ta arbitráž byla už jen hřebík do rakve. Siemens nebo Alstom/Bombardier počítá návratnost na černou nulu hádám někde mezi 100 až 200 ks s výhledem na výrobu cca 10 let…
Jako chcete diskutovat perspektivu výrobce 380 nebo uživatelků 380? Názor výrobce se hádám příliš nezměnil – do Evropy (asi myslí EU/EEA) už žádné další lokomotivy…. do jiných regionů světa možná, ale uvidíme… zdroj: viz loňský rozhovor na zdejším webu. Otázky jsou od pana Jan Šindelář. Rozhovor za Škoda Transportation (ŠT) je s panem Zdeněk Majer https://zdopravy.cz/rozhovor-skodovka-ma-praci-na-tri-roky-dopredu-rika-viceprezident-majer-40883/ ZDopravy: Vraťme se ještě k vašemu výrobnímu portfoliu. Zmínil jste odsun lokomotiv na „vedlejší kolej“. Jaká je tedy budoucnost výroby elektrických lokomotiv v Plzni? ŠT: V tuto chvíli to není vývojová priorita Škodovky. ZDopravy:Proč? ŠT:Máme limitované kapacity na vývoj stávajících zakázek a nových produktů,… Číst vice »
380 je ukončený projekt na straně ŠT a brzy asi i ČD, nad tím nemá smysl dále diskutovat. Jen mi je osobně líto, jaký směr to nabralo a skončilo, mohla to být dobrá mašina. Jsem zvědavý jak se bude dařit německým strojům.
Těžko říct, nicméně německé stroje asi dostanou konkurenci akorát to nebude loko z Škoda Transportation… Viz letošní objednávka pro Běloruské státní železnice (první objednávka byla zhruba před 10-ti lety na 12 ks poněkud jiného typu lokomotivy)
https://www.lok-report.de/news/europa/item/22439-belarus-weissrussland-neue-crrc-lokomotiven-fuer-die-belarussische-eisenbahn.html
A co „nakoupit“ pár posunovačů jejich akutní nedostatek ochromil minulý týden provoz v Praze a nevyjely některé vlaky!!!! A myslím že to vyjde levněji než platit pokuty!!! Chápu že za ty peníze se lidi nehrnou ale všem se zvedají třídy posunu ne !
A co teprv nákup učitelů češtiny, ten bysme potřebovali jak prase drbání…
Nicméně teda, nepřestane mne nikdy fascinovat nesmrtelnosr falešného dilematu mezi duševně ne zcela superlativně disponovanými šotouši, stejně jako jejich schopnost toto falešné dilema dotáhnout až do takhle naprosto nesouvisejících rovin…
tak pokud si chcete hrát na grammar nazi, zbavte se definitivně slůvka „bysme“ ze slovníku.
správně je BYCHOM.
mimochodem, bychom je tvar aoristu první osoby plurálu od slovesa být
Víte, on je dost rozdíl mezi negramotností a hovorovými tvary…
Dlouho jsem tě tu neviděl. Co se stalo.
tak ale nebuzerujte
Za „bysme“ bychom Vám měli jednoho koupit. ☝️😃
kupte mu učitelku. hnědé oči, dlouhé tmavé hnědé vlasy, štíhlé nohy…
Nesirte poplašné zprávy… ČD nemá žádný problém se zaměstnanci a už vůbec se nemůže stát, že by kvůli nedostatku personálu nevypravili nějaký vlak!!!
Aha takže odřeknutý vlak 9057 a důvod nedostatek posunovačů je asi co?
Jsem si jist, že Baraba to myslel jako narážku
Překvapuje mě, kolik lidí v komentářích je doslova vysazenejch na tu rychlost 230 km/h a že je to zbytečný. 😀 U nás je to problém slepice-vejce a někde se prostě začít musí… Nepředpokládám, že ty Taurusy půjdou za 10 let do šrotu, takže si i na našich kolejích rychlost 230 km/h užijí.
Hlavně to ukazuje, jak ti nebožáci nedokážou pochopit ani to, že pro jakýkoli stroj a jeho životnost je dobré, když má výkonovou rezervu a nemusí být tudíž pořád kotlen na plnej céres.
U nás to slepice-vejce není. Zatím jsme ve stádiu „plánujeme vyhlásit soutěž na výstavbu kurníku“.
Ty lokomotivy mohou jezdit i jinde než u nás, ne?
viz situace z jara 2020 Jan Šindelář, ZDopravy.cz: Jaké lokomotivy se budou k těmto netrakčním soupravám připojovat, když ČD ustoupily od nákupu lokomotiv pro 230 km/h? Neuvažují dráhy alespoň o pronájmu lokomotiv na 230 km/h? Pokud ano, od kdy? Martin Kraus, České dráhy: ČD nadále počítají s pořízením lokomotiv pro maximální rychlost až 230 km/h pro výkony, kde bude tato rychlost požadovaná, například v Německu (Berlín – Hamburk). V rámci tržních konzultací jsme získali informaci, že výrobci takový typ lokomotivy v současnosti připravují, nyní však není na trhu k dispozici. (…) https://zdopravy.cz/kraus-z-cd-k-porizeni-lokomotiv-pro-rychlost-az-230-km-h-se-vratime-pozdeji-47948/ Ovšem to bylo na jaře 2020 (čínský vir… Číst vice »
A za kolik let se zvedne rychlost na 200 ? To už tady většina cestujících nebude 😀
Když se za 20 let začne s výstavbou trati Praha – Lysá – Nymburk – Chlumec – Hradec Králové – Choceň – Ústí nad Orlicí – Česká Třebová – Zábřeh – Olomouc – Hranice nad Bečvou – Suchdol n. O. – Studénka – Svinov – Opava.
Ročním tempem 10 miliard korun ročně.
Domažlice?
Ještě by byly potřeba nové lokomotivy na rychlost do 100 km/h a ve Veselí nad Lužnicí přepřahat pro směr Jihlavy, aby se neplýtovalo potenciálem. Navíc lokomotiva na 100 km/h bude za polovic, ušetří se!
A nebo jinak: Ve Škodovce byli blbci, když vyrobili řadu 150 a 350, celých 25 roků nemohla plnou rychlostí.
Třeba ze Zábřehu do Olomouce půjde ta 230 km/h sama…
Otázka je, co by Siemens řekl na zakázku na 180 ks Vectronů na 200 km/h a 21 Vectronů pro rychlost 250 km/h…
Ano, to dříve půjdou ty Leošinkanzeny které zatím nikdy nevyjedou .
Co si pamatuji, tak první jízda taurusu také dopadla katastrofálně a to tak že ho musela odtáhnout dieslová lokomotiva,kvůli tomu, neuměla se shodnout s českým systémem. A to ten vlak přijel se 4 hodinovým zpožděním.
A škodovce se to děje ještě po 13 letech.
V pořádku. Jen doufám, že zakázku na nové loko vyhraje Vectron.
Traxx by taky nebylo žádné zlo 🙂
Škoda už ani nové lokomotivy nevyrábí. Maximálně by museli vyvinout nový typ.
A proč by to dělali, když mají vývar z jednotek (Pantery)? Bohužel Škodovka vždycky dostane nějaký kšeft, doufám, že aspoň ty tramvaje a trolejbusy vyrábí kvalitní.
S tou spolehlivostí Taurusů 902 a 903 bych úplně nesouhlasil. Často se stává, že je zachraňují právě 380ky. Třeba v neděli jezdil Taurus 903 a v druhém oběhu je zachraňovala 380.007. Takto podobně to je skoro celý rok… 🙂
Často? Nesouhlasím, často bývám svědkem situace, kdy 380 naopak potřebuje zachránit. Čím dřív půjdou pryč, tím menší ztráty celkově způsobí.
Kde všude je povoleno 230 km/h pro klasické soupravy s 22,5 t na nápravu? Něco je v Rakousku a jak je to v Německu, případně v Polsku na CMK?
Nevím zda RailJet se dá považovat za klasické vozy ale myslím že ano tak v Rakousku na trati Salzburg – Wien je těch. 230km/h tak 15% trati. Alespoň či jsem vypozoroval při cestách. 200 ano ale víc to jede jen občas,
https://www.openrailwaymap.org//mobile.php?style=maxspeed&lat=48.0542179068944&lon=15.3314208984375&zoom=8
Rakousko je na openrailwaymap hezky udržováno. Úseků na >200km/h je 5, z toho jeden je tak krátký, že se v praxi nevyplatí zrychlovat.
Problém je ten, že V = 230 km/h je už kategorie trati (dle TSI INF) „P 2“, což je rychlostní interval V = 200-250 km/h a tady je minimální parametr hmotnost na nápravu 20 tun, čemuž Taurus ani Vectron nevyhovují, takže buď: a) se musí jednat o trať, která při V = 200 – 250 km/h dovoluje vyšší hodnotu než je to minimum, a to těch 22,5 tuny nebo, b) je překročeno sice 20 tun, ale není překročeno 22,5 tuny s tím, že vozidlo/vlak musí být dynamicky (= simulace nebo reálné zkoušky na trati a měření) posouzeno z pohledu vlivu… Číst vice »
A počítáte s možností, že ve vyspělém železničním světě se již nějakou desítku let nové a modernizované tratě staví ve třídě E, tedy 25t/náprava? Konkrétně Rakouská Westbahn, Inntalbahn, tedy ty rychlé úseky jsou na Vmax 250km/h. S ICE jsem to asi před pěti lety jel. Railjet bude mít právě to omezení na 230 kvůli tomu Taurusu. První Německá VRT prochází po třiceti letech, po etapách, generální opravou při které se právě 25t/náprava počítá. To z důvodu, že se počítá nejen se zvýšeným provozem nákladní dopravy, ale provozem netrakčních souprav s klasickou lokomotivou (Nightjet, Railjet, Talgo). Podobné to bude i úsecích… Číst vice »
Ono je prý dokonce povoleno max. 250 km/h…
Což v překladu znamená Praha – Olomouc za 1:21 při jízdě přes HK…
Komunistické traťe a západní vozidla 😀Naše lokomotivy tu oddřely všechno a najednou to pánům nevoní. Jen aby servis nebyl dražší jak u našich. 😕
Copak nevoní. Ono to nejezdí.
Leda tak smrdí spáleninou…
Kdo by chtěl lokomotivu, na jejíž provoz na tratích potřebuje aspoň ještě jednu další.
Co navrhujete? Máte jiné východisko, které by bylo lepší, levnější a udržitelné alespoň příštích 20-30 let? Pokud ano, sem s ním 🙂.
Máte pravdu, lidi strašně zpychli. Sám ani nevím, kdy jsem naposled někoho viděl s mobilem z Tesly Přelouč, s počítačem ze ZPA Nový Bor nebo na kole ze Sobotína! Já bych všechny tyhle dovozy zakázal!
Už můj děda, táta i já jsme si z tohohle pytlíčku dělali čaj. A tobě, nevděčný synu, se najednou zdá vymáčenej.
Na této lokomotivě jezdil můj děda, otec jezdím já a bude jezdit i můj syn a vnuk.
Toto bylo napsáno na stanovišti jedné z lokomotiv řady 141.
tak jedna loko kladensko nučické dráhy koupená cca 1880 z druhé ruky…šla do důchodu v roce 1955 a to rovnou do NTM (tuším). máme v tomto již dlouholetou praxi….
Alois Negrelli byl předsedou ÚVKSČ, proto je po něm ten most pojmenován. 😀
Nějak se mi to plete. Není to ten, co nechal popravit Gottwalda?
Kde je Josef Král aby nám vysvětlil že 380 je nejlepší lokomotiva ve střední Evropě ?
Ve fabrice Škody Transportation a přemýšlí kam do ní narvou ETCS 😃
…jedině místo fíry…
myslím že nad tím nepřemýšlí a už to odepsali… 😀
No, turbínová lokomotiva ze Škodovky za sebou vozila cisternu s palivem. Že by se nabízelo podobné řešení? Utíkám na patentový úřad. Snad mne nikdo nepředběhne.
Akorát Cimrman..
Tak Taurusy by asi taky nebyly spolehlivé, kdyby se jich vyrobilo jen 28 prototypů a konec. Tadx se s 380 Škodovka pokusila prosadit na trhu, který již je rozdělen a nováčci nemají příliš šanci (stejně jako v letectví, kde je to buď Airubus nebo Boeing a nějaká ruská nebo čínská letadla nikdo nebere vážně), takže to dopadlomjak to dopadnout muselo.
To jsou jen výmluvy, udělali za veřejné peníze šunt. Nic víc to není.
Měla celej náš, slovenskej, maďarskej trh. A i tak nic .
Ano, byly tady představy, jak další série 380 zaplaví republiku.
Embarer či Bombardier se na trhu dopravních letadel docela dlouho drželi. Až nedávno byli skoupeni Airbusem a Boeingem, ale hlavní důvod pro koupi byly spíše celní hrátky mezi USA, Kanadou a Evropou než akutní potřeba prodat firmu.
Já nemluvím o nějakých turbovrtulových strojích na krátké lety, ale o velkých proudových letadlech.
…vy chcete letět čísnkym letadlem s ruskym motorem a ovládáním?…nebude to tím, že první letadlo letělo v americe a za války vyrobili víc letadel než rusové tanků a tak mají zkušenosti, stejně jako evropané?…výrobce letadel dotují státy a to nemalou částkou…
Tak v Rusku bych řekl že to know-how k výrobě dopravních letadel bylo a nejspíš stále je, jen ho nejsou schopní komerčně využít.
Mezi know-how a schopností komerčně jej využít se ovšem nachází ještě jeden detail – být to schopen sériově vyrábět v konstantní kvalitě. A právě to Rusům nikdy nešlo a nejde.
Nebylo a není, Rusové nikdy opravdu dobré dopravní letadlo nepostavili, vždy to za západní konkurencí výrazně pokulhávalo.
A občas taky padalo…
myslim,ze 134 nebyla spatna, ani snad ne moc opsana
ne. rusove to know how nikdy nemeli. vzdy jen kopirovali.
a v soucasnosti jsou zcela mimo, dopravni letadlo nejsou schopni postavit vubec
Jen počkejte, až dodělaj protiraketovej systém, tank Aramata a opravěj Admirála Kuzněcova, to zase všem ukážou!
Tank Armata míří k netradičním zákazníkům = Armata jako součást dětských pískovišť
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/pokus-o-moderni-tank-skoncil-fiaskem-jeho-nove-vyuziti-mohlo-napadnout-jen-rusy/
Grafické vyobrazení tanku Armata jako součástí dětského hřiště je např. v ruském deníku Kommersant z 25.8. – viz článek „Уралвагонзавод запатентовал проект детской площадки в виде танка «Армата»“
I kdepak. Rusáci třeba neumí u dopravních letadel kompozitové křídlo.
Já také nemluvím o turbovrtulových letadlech, ale o proudových. Bombardier vyráběl vcelaku úspěšný Bombardier CSeries (dnes Airbus 220) s doletem přes 6000 km. Ten tvoří třeba velkou část flotily Swiss, či základ flotily AirBaltic. Embarer měl zase řady 170-195, pro cca 70-100 pasažérů s doletem okolo 4000 km a těch letadel se prodalo přes 1500 kusů.
V případě Embareru z koupě sešlo.
ale druha generace by mela vice zakazniku, kdyby nemuseli evropani kupovat ab povinne a treba csa mohli mit idealni stroj pro jejich potreby, nez se tyto smrskly jen na pootrebu delat zisk z prodeje zadarmo ziskanych povolenek od statu
embraer a bombardier nejsou zadna turbovrtulova letadla na kratke lety, ty troubo
cs series neni vrtulka a poptavka po velkych strojich je miziva pri potrebe prepravovat skupiny do 100lidi na kazde pole v evrope a asii.
Nemáte pravdu. Boeing od koupě Embraeru odstoupil a realizovat se nebude. Bombardieru zlomily vaz náklady na vývoj CS series a bez prodeje celého segmentu větších letadel by zkrachoval. A tak CS series byl prodán Airbusu (dnešní A220) a program CRJ byl prodán Mitshubishi (nebyly objednávky). Tím Bombardier exitoval tento segment.
Doplním další letecké programy Bombardier Aerospace:
a) Bombardier (DHC) Dash 8 Q400 byl prodán jiné kanadské firmě, která vyrábí DHC-6 Twin Otter (a tato firma chvíli pokračovala ve výrobě Q400, ale výroba již skončila)
b) Pokud jde o bizjety Bombardieru, tak loni byly zveřejněny zprávy, že zájem o odkup má Textron (značky např. Beechcraft, Bell, Cessna)….. vzhledem k předloňskému ukončení vývoje Cessna Hemisphere nelze vyloučit, že přece jen Bombardier prodá, neboť dostane neodolatelnou nabídku. Ale uvidíme….
Škodovka určitě není nováček vzpomeňte na parní stroje kde všude dělaly práci.
Jakože reko řady 380 na dřevoplyn? Greta musí vrnět blahem 🙂
Tehdy to taky byly „Závody V.I.Lenina“…a ne Scheißewerke Pilsen…
Tehdy? Za Císaře pána a za první republiky?
První republika…jasně…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_475.1
myslíte jako, že se loko musí vyrobit minimalne 30ks, aby to nebyl krám? tohle myslíte vážně, nebo zase české ublizenectvi odůvodňujíci vlastní selhání?
prostě tohle škodovka podelala. kdyby dělala lépe a nezakoncila to na jedné straně ostudou s podezřením na ukradení know how bombardieru (se kterým předtím fakt loko vyvíjela) a na straně druhé tvrdým vymáháním pro ni výhodného kontraktu (čímž si taky velice uškodila…a to nemluvím o tlacich a vyhrožování zaměstnancům CD, co si dovolili…o ta hrůza…chtít koupit railjety), mohla jen CD prodat klidně 100ks sérii. a desítky kusů jinam.
Kolik že bylo vyrobeno kusů řady 184, alias Škoda 93E? Nějak se nezdá, že by se jich majitel chtěl zbavit.
pokud myslíte bo bo bo inu, tak tam fakt nikdo nepočítal s temi snad 6ks, či kolik jich je… to jejako srovnání s 169. byla jen jedna…
Však právě. To že jich je jenom několik málo kusů nemusí znamenat, že jsou poruchové.
PS: kolik ksbylo rady 130? právě 30ks? a kolik bastardu? atp
Loko řady 130 bylo 54 ks.
Když se to tak vezme tak 154 protože řada 130 a 131 je téměř stejná jen v jiné krabici. A bastard mi přišel když jsem ho při údržbě prochazel že tam Škodovka zúročila komponenty ze všech lokomotiv od 50let.
Když se soudíte takovým stylem se zákazníkem, tak si tím moc nových nezískáte.
Pokud je snaha se 380 zbavit je chybná taktika ČD veřejně upozorňovat na jejich nespolehlivost, těžko pak budou hledat zájemce.
Já bych řekl, že ta nespolehlivost je už tak profláklá, že už je to jedno. Navíc když kupujete něco tak drahého jako lokomotiva, asi si ověříte jak je na tom.
Jen můj názor.
380 se holt nedrží motta Když nemůžeš, přidej.
Ona přidá, ale další poruchu 🙂
Chudák Emil , jako marketingový maskot , si to nezasloužil .
Tak hlavně ať v té soutěži na 20 lokomotiv na 230km/h nevyberou bombardier, i když dá lepší cenu…
Proč?
Je to asi jako Dacia a Mercedes. Taky Vás odveze. Ale Siemensu to jde lépe.
TRAXXy nejsou spolehlivé stroje, tak by si ČD mohli spočítat, že 20 let budou v podobné situaci…
…a proto se vyráběj už několik desítek let a bylo jich zákazníkům dodáno několik tisíc kusů. Ale co je to proti nutkavé potřebě některých lidí mít svoji českou makovici schovánu ve své české řiti před realitou, žeáno…
Jen co mi říkali strojvedoucí od ČD cargo že si traxx občas postaví hlavu a je potřeba natvrdo ho restartovat vypnutím baterií.
To je klidně možné, leč počty vyrobených a prodaných kusů hovoří řečí dosti výmluvnou.
To máte naprostou pravdu. Týká se jak generace Traxx 2, tak i Traxx 3. Je to napříč variantami. AC, DC i MS. Skutečně spolehlivou, robustní a velmi pohodlnou mašinu, softwarové problémy velmi degradují a jízda s ní je občas skutečný adrenalin. Fyzicky se na stroji nic nerozbije ale jedničkám a nulám prostě rupne v kouli a mašina stojí. Traxxy AC3 od DB Fernverkehr se s patrovými push-pully rozjíždějí až nyní. Skoro dva roky byly odstaveny, kvůli neschopnosti software. Vectron je naproti tomu velmi spolehlivý. Zatímco technické části jsou až na drobnosti dokonalé, tak kokpit musel dělat tým debilů. Ergonomie a… Číst vice »
Moc nechápu proč je nedají za vlastní RJ? ušetří tím pronájem 1216, který musí platit rakušákovi
Smlouva hovoří: ÖBB lokomotivy, ČD soupravy – reciprocita, nic vám to neříká? Navíc je to společný projekt
a CD jistě netrati na provozu souprav v rakousku. věřte že tohle nebývají špatně kšefty pro našeho dopravce
Já vím. A proto na R17 jezdí béčka, ale mohly by Bmz, Bdmpz, Ampz…
přesněji ČD 7 souprav, OBB 3 soupravy a 10 lokomotiv (a to už je včetně 2 záloh)
Až to bude ÖBB – vlak, Státní dráhy – prachy bude to jednodušší…
Protože 1216 jsou permanentně v Česku v nedostatku (ideálně s nimi nahradit všechny 380,151,…), takže ten pronájem, kde je aspoň nějak mají je výhodnější aktuálně nerušit. Navíc jestli se nepletu, taky by tyto 1216 nekomunikovali s Railjetem…
Komunikovali, ale jak říkáte je výhodnější si je nechat
A rčení „zadarmo drahý“ jste někdy slyšel?
7 souprav a 10 pronajatých HV a i to se občas ukazuje jako že je to málo. 4+2 je ještě méně. Otázka je zda na rj nemají 1116 a zda ještě nepotřebuji nějaký další packet na správné fungování při sunutí. To určitě bude někdo tady vědět.
Alespoň bude čím tahat ty slavné MSK push-pully.☹️
myslíte že na 5 push pullu by 20ks radu 380 mohlo stačit? raději bych nechal dva brejlovce v záloze…
je tu ale problém…tuším, že se nikomu do aktuálně nechce instalovat ETCS. to asi ty push pully budou končit na ostrava střed…
Myslel jsem ty Taurusy že by mohli tahat ty push-pully, katr to zatím nemůže.
proč katr zatím nemůže? jakákoliv elektrika to aktuálně a ještě pár let taky tahat nebude moct
Již několik týdnů je známo že spolu nekomunikují, od nového grafikonu nevyjdou na FnO, tak by mohli jezdit třeba s Taurusy místo elefanta Studénka, Mosty.
hmmm, další průser schadewerke ve spolupráci s CZ LOKO.
ať se chytí za ruce a jdou do jetele.
ceny světové, problémy jak kdyby to dělal massa bob v kamerrunu
V čem je tzv. taurus mimo rychlosti lepší než Vectron či trojkový traxx, které jsou výrazně bezpečnější a novější?
Trochu mám pocit, že stejně jako je SŽ posedlá hodnotou 200 km/hod, která je jen někde a pro náklápěcí jednotky, tak ČD jsou posedlé rychlostí 230 km/hod, přitom mimo německo využijí reálně maximální rychlost 160 km/hod a efektivita vložených prostředků je moc nezajímá. A VRT v ČR je bohužel hudba daleké budoucnosti.
CD vlastni 7 raljetu, ktere jsou na 230 km/h a nemaji vlastni vozidla, kterymi by je tahali, takto postupne dokompletuji cele soupravy a 230 se v budoucnu bud v Nemecku a nebo Rakousku urcite spolehlive svezou.
ano, němci požadují na berlinerech vyšší rychlost. tam by se to taky mohlo hodit. proto se i soutěží vozy na vyšší rychlost
Vectron vychází technicky i morálně právě z 1216. Vectron má „jednodušší“ podvozky, má bezmazný kompresor kvůli vyššímu km proběhu, a ano, konstrukcí splňující TSI. Taurus je výborná mašina!
Jak funguuje bezmazny kompresor? Dik za info
Je to čtyřválcový boxer chlazený vzduchem a povrch pístů a válců ani ústrojí kliky nepotřebuje mazat. Nepamatuju si, kdo to vyrábí, ale funguje to. Kondenzát stlačeného vzduchu je už potom jen voda!
Vyrábí ty bezolejové kompresory Knorr a mají ho i vozidla Škoda(Pantet,380.
Rychlejší ani lepší asi nebudou ,ale ČD -říkají pane, Vectron je v nájmu a traxx???
to jako prrr, Vectron na 230 tuším nejezdí. taurus ano.
jasné Vectron je nový a má TSI
taurus taky stal min a dost možná je to víc muziky než aktuálně dostupný Vectron.
jinak TSI – budu hnusný…ale o to jde akorát tak fyrovi. a rozdíl mezi 362 a Taurusem…ze…
I ten fíra je člověk, a věže cestující
tak nejprve vyřaďme všechny 100, 110, 122, 123, 130, 140, 141, 150, 151, 162, 163, 210, 230, 240, 242, 340, 362, 363, 749-53, 854, 842, 843, 810, 814, 840, 841, řídící vozy 943, 954 a Sysel, 471, 460, 560….u ČD/ČD Cargo
628/845, 654, 810…u alternativců
oh wait…ale to je 95% hnacích vozidel na našich drahách…
nevadí, zvýše se propustnost dráhy.
Však se na tom pracuje. Ono to ETCS probere…
ETCS má dostat
130, 162, 163, 230, 240, 362, 363, 750, 753, 842, 843, 840, 841, řídící vozy 943, 954 a Sysel, 471….u ČD/ČD Cargo
takže taky hafo non etcs vozidel. s tím že jsem myslím ještě zapomněl 680, to taky není ETCS
V zápalu boje jste do výčtu zahrnul i nová, nebo skoro nová vozidla (840+841, 843, 471)
ale ani jedno není TSI. stejně jako taurus.
Vectron na 230 už má první schvalovací jízdy v DE úspěšně za sebou.
uz má první schvalovací jízdy…natožaby byl dodán. jenze tady to už 230 jezdí 15 či kolik let…
díky za doplnění a potvrzeni
Bych v tom nehledal spiknutí. Prostě nikdo Vectron na 230 nepotřeboval, Siemens si to určitě dobře prozkoumal. OBB přetékají Taurusy, jinde raději koupí jednotku, takže taková verze byla byla zjevně zbytečná (resp. malý zájem o ni). Mírný zájem poslední dobou začíná prokvétat, tak Siemens beze spěchu připravuje další verzi. Evoluce. Technicky to jistě problém není.
to není spiknutí. jen taurusy to uměly. a jsou. narozdíl od dosud nechváleného vectronu
No uměly, ale byly jiné normy. Určitě není problém jet 230 km/h, problém je se vejít do škatulek.
Traxx i Vectrony se dají koupit, ČD Cargo tyto stroje vlastní.
Vzpomínám si, že když se kupovali panteři na 160 km/h, tak se také vedly diskuze proč 160 km/h, když 120 km/h na osobák stačí:-))
Tak lokomotivy i vagony se na rychlost 200 km/hod dělají dnes běžně.
Ano, a přitom hradubičtí panteři tou 160 jezdí už spoustu let. U vozů klasické stavby je spíš těch 200 standard, jedni z mála co poslední dobou kupují nové vozy na 160 jsou ZSSK.
Na Přerov – Břeclav a Břeclav – Brno taky jezdí Panteři 160 už dýl (po tornádu teď ne, ale zase budou). Údaj o rychlosti na monitoru už neřeší z cestujících ani důchodci. Obě trasy pokračují do Rakouska a tam už může vlak uhánět víc. Mašina jako Taurus je na tento směr jako dělaná. Mrkněte se po Břeclavi, kolik Taurusů a Vectronů sem zajíždí. Některé i ve dvojici Taurus – Vectron na nákladech, další Taurusy vozí poschoďové pendly z Vídně.
Spíš by mně zajímal důvod, proč je Wiener prodávají.
Nevíte, kdy zhruba skončí omezení v oblasti, kde bylo tornádo? Na mapě SŽ je uvedeno, že až 30.11., což se mi zdá poměrně pozdě.
A podle Openrailwaymap aktuálně vlak směrem na Vídeň uhání místy 160 km/h, většinou však kolem 120, což je docela škoda (i když kolik by reálně ušetřil času je otázka). Je tady pěkně vidět, že po rozdělení monarchie a především po WW2 se nějaké původní sousedské vazby roztrhaly, takže spousta cest přes hranici je spíš v rámci turismu.
Tak to jsou teda na Hradecku střely . Ná pěti km to rozjet a zabrzdit , to jsou káry 👍🥇
Pro tratě mezi krajskými městy by měl být parametr 120-160 km/h brán už jako standart. Navíc se nerozjíždí z nuly ani nebrzdí na nulu.
Údaj o rychlosti se zobrazuje v levém dolním rohu
https://www.youtube.com/watch?v=166oz8yOA3E&t=1507s
Aktuálně cenou ?
a ví se kolik mají „naletano“ ?
co na to vlastenci toužící po dalším problematickem a drahém výrobku Schadewerke Pilsen?
Část těchto vlastenců doufám si již dala říct
Něco holt vyrobit umíme a něco ne. Lokomotivy u nás v současné době umí jen CZloko. A upřímně Škoda 380 vznikala v takové době a za takových podmínek, že to ani jinak dopadnout snad nemohlo. Jsem jen zvědav, jak budou sloužit u DB.
budou muset.
…za jakých podmínek?…ukradli nouhau a neměli k tomu lidi a zkušenosti…navíc je lokomobila osazena
nejlevnějšími součástkami na trhu, jejichž životnosti je spočítána na dobu záruky, je kratší skoro o metr a půl, takže má problém s umístěním všech komponent…prostě firma s právníky ve vedení se jala vyrábět železniční vozidla…
Tady je evidentně někdo narušený. Třeba se v diskuzi přihlásí o slovo i Adolf Hitler nebo Pol Pot.
…pročpak soudruhu…co se ti nelíbí na pánovi, který zachránil Chile před bolševikem, Augusto José Ramón Pinochet Ugarte?
… před bolševiky chránil i Hitler, to jako důvod k obdivu nestačí.
S odstupem času můžeme říci, že tyto lokomotivy se nepovedly. Konstruktéři, kteří naposledy projektovali řady 363, 372, nebo 169 byli již v důchodu nebo u konkurence. Noví se na 380 teprve zaučovali.
…konstrukce dnes funguje tak, že se najímají externí konstrukční kanceláře, které dnes „konstruují“ lokomotivu a zítra se budou podílet na regálech do skladu v automotive…vše se odvíjí od toho, že mají „proškolený“ konstrukční personál umící zapnout počítač s CADem…
Tak 380 byl a je průser, ale od té doby co vlastní Škodovku PPF, je její produkce kvalitní a víceméně srovnatelná s ostatními západními výrobci. A například taková akvizice finského Transtechu byl opravdový Meisterstück.
ano, s PPF se to zlepšilo. ale čekat až PPF schadewerke vyvine loko asi nebudeme, že?
Jen ať si na tu lokomotivu od PPF Scheißewerke počkají u DB…
ti už mají klon 380. a nevím, zda se plánuje další výroba….
ono to totiž pod těmi Krsky a jinými prakticky zkrachovalo. kdyby to PPF nekoupila, skončili na hunte. značka: vytáhli moc dividend
Ale chování na trhu by ještě mohli vylepšit..