LOT 3a leaderboard

České dráhy koupily v Rakousku dvě lokomotivy Taurus pro mezinárodní vlaky

Lokomotiva Siemens Taurus v barvách ČD a ÖBB. Foto: České dráhyLokomotiva Siemens Taurus v barvách ČD a ÖBB. Foto: České dráhy

České dráhy zařadí do své flotily dvě elektrické lokomotivy Siemens  ES64U4, všeobecně známé pod obchodní značkou ÖBB Taurus. Firma se

České dráhy zařadí do své flotily dvě elektrické lokomotivy Siemens  ES64U4, všeobecně známé pod obchodní značkou ÖBB Taurus. Firma se na jejich nákupu dohodla se stavební společností Swietelsky Baugesellschaft. Nákup dnes oznámil dopravce v tiskové zprávě. Lokomotivy nasadí zejména na dálkové vlaky mezi Varšavou a Vídní.

„Využili jsme možnost na odkoupení dvou moderních lokomotiv Taurus od rakouské společnosti za výhodných finančních podmínek. Stroje posílí naši flotilu lokomotiv pro mezinárodní provoz. Výhodou je jejich rychlé uvedení do provozu po převzetí. Stroje jsou schválené a naši i zahraniční strojvedoucí je dobře znají,“ uvedl Radek Dvořák, místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele pro obchod.

České dráhy používají stejné lokomotivy pro provoz railjetů, nejsou ale jejich. Patří ÖBB a ČD je používají v rámci vyrovnání přeshraničních výkonů. Má jít o lokomotivy vyrobené v roce 2007.

Za dvě lokomotivy zaplatily České dráhy 5,6 milionu eur, tedy zhruba 70 milionů korun za jednu lokomotivu. Dosud je provozovala firma RTS Rail Transport Service GmbH, dceřiná společnost podniku Swietelsky Baugesellschaf. Lokomotivy budou nasazeny především na dopravu mezistátních vlaků EuroCity na lince Ex 4 Warszawa – Bohumín – Břeclav – Wien v úseku Bohumín – Wien a doplní tak dvacítku moderních lokomotiv řady 380, kterou České dráhy využívají pro mezistátní dopravu do Rakouska a Maďarska.

Lokomotivy Taurus znají cestující z railjetů, u kterých jsou v čele netrakční jednotky nebo ji naopak sunou. Vozí i regionální vlaky mezi Českými Budějovicemi a Lincem. Stroje konstruované pro využití v osobní i v nákladní dopravě s rychlostí až 230 km/h, s trvalým výkonem až 6 000 kW a s možností napájení systémy 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC a 15 kV 16,7 Hz. Lokomotivy Taurus v současnosti jezdí např. v České republice, v Rakousku, v Německu, v Itálii, ve Švýcarsku, Slovinsku, v Polsku, v Maďarsku a na Slovensku. Siemens vyrobil více než 500 lokomotiv Taurus v různých provedeních.

Tagy České dráhy Siemens Taurus swietelsky Top
180 komentářů