České dráhy koupily v Německu dalších 22 motorových vozů Stadler RS1
Motorový vůz 840 Stadler RS1 ve stanici Vesec u Liberce. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
První motorové vozy přijíždí do Česka z Německa už dnes.
První motorové vozy přijíždí do Česka z Německa už dnes.
A co že ČD tahají jednotky z reichu….. ARRIVAto taky dělá ale já zapoměl že to je vporadku když redakce kope za soukromnika…. Jen pro rejpali soukromnici mi nevadí Rj třeba fandím ale na Arrivu mám jako její bývalí zaměstnanec svůj nazor
Arriva je součást DB, tak nebude brát jinde, když tu stařešinu dostane od maminky zdarma. Tak nevím co nechápeš?
Takže jsme vlastně v podobné situaci jako u aut. Kdy díky nařízením EU se vlastně pouze dováží ojetiny ze zahraničí. A ty se budou reinkarnovat jako na kubě. 🙂
Ne tak dělám si trochu stradu. RS1 asi ČD ví proč kupuje. Má je ve flotile. Je to podle mě fajn. Jen bohemizace nevím jestli je dobrý nápad:-) Jako např. například ostraňovat PZB a dát tam český zabezpečovač je výsměch:-)
Najednou stranu zbytečně škoda, že místo tolika Regionov nepřišlo více 840 a 841 už tehdy. Regionovy jsou taky na něco dobré, ale stačila jich tak polovička, protože jezdí na tratích, kde jsou potřeba výkonnější vozidla a kde naopak stačí Regiomouse. Hodí se dobře na tratě, pro které byly určeny tehdy 860tky. Např plzeňský kraj by je mohl nasadit na trať Planá – Domažlice, Plzeň – Bezdružice, Středočeský na Poříčany – Nymburk, Nymburk – Boleslav – Turnov, Praha – Rudná – Beroun, Čerčany – Ledečko – Kolín, pardubický na Pardubice – Havlíčkův Brod a Pardubice – Holice (- Týniště) , liberecký… Číst vice »
“ jihočeský na České Budějovice – Volary a Číčenice – Volary“
Tam jezdí úplně někdo jiný než ČD (a mimochodem také s vozidly pořízenými „z druhé ruky“ z Německa).
“ ústecký na Děčín – Rumburk“
Tam jezdí RegioSharky.
U těchto vozů, alespoň u těch, co jezdí v západsních Čechách, není uzavřený oddíl.
Vidím to tak, že na tomhle principu budou muset ČD fungovat. Střelit třeba nějaké lokomotivy 240 nebo 242 a vagóny Honeckery do, co já vím, třeba Uzbekistánu, kde z toho budou na větví a za ty prachy koupit zase něco od Němců. Takový potravní řetězec… ČD jsou v tom řetězci sup… nebo hyena. 😀
240 jezdí u ČD Cargo, ty moc ČD nepomůžou.
Myslíte, že by z laminátek a plecháčů byli v Uzbekistánu nadšeni? Mrkněte na odkaz.
https://www.azernews.az/region/159944.html
Já nevím proč, ale RS1 je super náhrada za malý motorák. Škoda, že se snad dnes už nic podobného nevyrábí. Nevím, co proti nim lidé mají. Pomůžou zachránit spoustu regionálních tratí. Nedivím se, že po nich ČD skočí.
Tím bych si moc nebyl jistý. RS1 je proti 810 pažravá bestie (třeba spotřeba bude proti 810 víc jak dvojnásobná, přičemž dynamické vlastnosti RS1 nebude na lokálkách moc možné využít), navíc nemá ráda nekvalitní traťový svršek, takže jejich využití bude hodně omezené. Kdo ví, proč ČD v době, kdy se uvolnila skupina mnohem pohodlnějších a hlavně interiérově rozdělených (kvůli tepelné pohodě i možnosti přejít jinam v případě hlučných či jinak problematických spolucestujících) motoráků ř. 843, jdou cestou nákupu technicky zaostalých a (zejména co se pohonu týče) problematických ojetin, se kterýma bude v provozu víc práce než užitku… Jediné co mně… Číst vice »
“ motoráků ř. 843, jdou cestou nákupu technicky zaostalých a (zejména co se pohonu týče) problematických ojetin“
Ty „ojetiny“ jsou (oproti rakvím) mj. nízkopodlažní, což objednatelé (naštěstí) obvykle vyžadují (zejména kraje pro Os vlaky).
„onen dnes tolik oblíbený (ač často neopodstatněný)“
Naprosto opodstatněný co do snadné přístupnosti pro lidi s pohybovým omezením, pro kočárky či obecně pro rychlou výměnu cestujících.
Ostatně, ten rozdíl je zjevný – nízkopodlažnost už v Německu byla na sklonku 20. století standardem co do výroby nových vozidel, za to u nás byly ve stejné době vyrobeny… rakve.
Neopodstatněným požadavkem myslím to, když nékteré kraje vyžadují nízkopodlažní vozidla i pro tratě, kde nejsou bezbariérové zastávky/stanice + přístup k nim. Nizkopodlažnost sama o sobě samozřejmě JE žádoucí, to je pochopitelné, ale fakt tam, kde na ni neni připraven komplet celý „hardware“, tam neni opodstatněné nízkopodlažní vozidla pozadovat…
Jinak když porovnáte RS1 a 843, tak ta nizkopodlažnost je pro RS1 snad jediné plus, jinak převažuji mínusy…
No vidíte, však ty rakve taky jsou pořád v provozu, takže místo X rakví máte X+22 RS1. To je pořád lepší a třeba budou moct jít od válu nějaké 810. Ty mají jezdit v dnešní době už leda v Lužné.
Dokud ČD nebudou mít víc vozů řady SOR nebo nevyvinou aterovou obdobu řady 810 s nízkou podlahou a normálním podvozkem, tak se holt jde cestou takovouto.
Bateriovou
Co je podle vás na kombinaci MAN + Voith DIWARail problematického?
Jak pětiválců, tak novějších šestiválců se vyrobilo mraky pro silniční vozidla, stejně jako převodovek, díly na to jsou, ty Iveca objednané ČD se s*rou mnohem víc.
Že dva motory sežerou víc jak jeden ML634 a jeho deriváty je pochopitelný, Adtranz s VÚKV to ovšem nevyvíjeli pro stav odpovídající roku 1935, ale aby to mohlo konkurovat autobusům i rychlostí. Že SŽDC nechápe, jak má moderní lokální trať vypadat je smutné. DvouLIAZ ale nežere o nic míň a spojovat se to musí lezením do kolejiště.
Tak pokud tyhle mají MAN a Voith, snad by to mohlo být fajn (i když je trochu šílenost ze strany ČD si zavádět do procesu údržby další agregáty, když uz tak v poslední době dostává unifikace základny ND pěkně „na prdel“), ale co se dělo a vlastně stále děje kolem 840/841 (motory chcípaji jak na běžícim pásu), je fakt děs. To u žádné tuzemské řady motoráků nikdy nebylo…
Jinak „SŽDC“ to už snad chapat začíná – viděl jste, jak teď udělali trať Pečky – Kouřim?
Bavíme-li se o vozech vyrobených ještě pod hlavičkou Adtranzu, tedy víc jak dvacetiletých vozech, tak tehdy socka verze s Ivecem vůbec neexistovala. A tehdejší produkty MANu jsou kovářská práce s minimem elektroniky.
Celkově zaostalé vozidlo je naopak řada 843, to jsi si ještě neráčil všimnout a musíš tady oblbovat jiné diskutující?!? Hele, chápu, že jsi fanoušek plněpohonných motorových lokomotiv nízkého výkonu s možností přepravy cestujících, což je přesná definice řady 843, ale tato řada do dnešní doby už opravdu nepatří.
To budou určitě RS1 s aut. spřahly .. to k CD RS nebude pasovat …
nejsou s automaty
Kdyby se k nám dostalo více kusů určitě by se vyplatilo to predelat
SWEG na nich Schaku ale má, leda by to byly ex ODEG.
SWEG není jen SWEG ale taky HzL. Fakt nestačí do gůglu zadat „RS1 SWEG“, chce to mít taky trochu přehled 😉
Koncepci vozidel, u kterých není oddělen nástupní prostor od prostor pro cestující nedokážu pochopit. Možná tak na nějaké cuknutí posledních 10 km, ale představa, že s tím pravidelně dojíždím půl hodiny nebo víc mi vyvolává noční můry.
Jak ty můry probíhají?
Budím se zimou při každém otevření dveří….:-)
Odkaz na tuhle zprávu mi poslal známý od dopravce Koleje Dolnoslaskie. Celkem se prý pobavil, když zjistil, že zase taháme ojetiny. No a zase si rýpl, že oni mají všechno fungl nový. No jo no. Snažil jsem mu vysvětlit, že nejsou peníze…
Jaksi to taháme na tratě, které oni už úplně zavřeli. Takže bych se vysmál spíš jim, že si umíme poradit, kdežto oni to zavřou.
No… Ono zrovna Koleje Dolnoslaskie ten provoz docela hodně obnovili na těch zavřených tratích.
Tak on ten trik v Polsku je totiž takovej, že na všechno se tam platí DPH 23% a vratku daně si firmy nemůžou uplatnit téměř na nic. (cca 90% případů) To se to potom státním a polostátním institucím nakupuje. Ale v takovým státě bych žít nechtěl. Takže si do kamaráda můžete rýpnout zpět i takto.
Tak nevím, okometricky Trzebnica, Kudowa, Zgozrelec a Trutnov, tzn. znovuotevřeli polovinu dříve zavřené délky?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Geringer9a.png
https://pl.wikipedia.org/wiki/Koleje_Dolno%C5%9Bl%C4%85skie#/media/Plik:Koleje_dolnoslaskie_wikipedia_2015_2016.png
(Můžeme k tomu přidat ještě Jakubovo údolí jako bonus, a tam nové motoráky jezdí.)
Připravuje se zprovoznění tratě Wrocław – Sobótka – Świdnica – Jedlina-Zdrój. Mělo k tomu dojít již v prosinci 2020, ale koronavirus opozdil stavební práce, takže ke zprovoznění dojde až někdy během příštího roku.
to je dobry postreh, puvodni popisek k mapce je „trate se zastavenou osobni dopravou 1989-2006“
napada me jeste i radkow, mozna je duvodem neuvedeni uplne vytrhani, nejen zastaveni provozu.
A na druhou stranu mají zdravotnictví v totálních rozvalinách, desetitisíce Poláků se jezdí léčit do ČR a dalších zemí. Prostě vždy je to něco za něco.
Asi proto bylo ve Slezsku tolik lokálních tratí, že je postavili Němci než Polákům „daroval“ Slezsko Stalin. Ti, pokud je nerušili žádné nebudovali. Zato vybagrovali obrovskou jámu-důl až po naši a saskou hranici včetně (kdysi české) historické a dnes pustnoucí Žitavy. A to v nesmyslném výběžku u Bogatynie, kde snad za trest musíme přejíždět cestou z Liberce do Saska pár km přes Polsko. Kromě toho tamní elektrárna už desítky let emisemi zamořuje severočeské lesy včetně krkonošských, naši místní obyvatelé si stěžují, že důl jim strhává podzemní vodu, tamní rozsáhlé skleníky vyzařují v noci rušivé světlo atd. Prostě prima sousedství.
Oproti 810 a regionovám, které to doufám nahradí to bude neskutečné zlepšení.
Hlavně když se ten provoz prodraží a buď se zdraží jízdenky nebo Ivetou spoje
Každý tahá ojetiny. Třeba teď Poláci dotáhli nějaké mašiny z Nizozemí. Když to pomůže. Tak proč ne
Tak tímto způsobem zase ČD jasně ukázaly, že v cizině byla doprava před 20 lety kvalitnější, než je u ČD dnes! Jen stále čekám, když už se konečně zbaví těch odporných a od začátku nenáviděných chciplin 810+010!!!
KD třeba kupují nové soupravy, ale jiní dopravci v Polsku na tom tak dobře nejsou. Třeba PKP IC nemá dostatek vagónů na dálkové vlaky a musí si je půjčovat od ČD.
V GVD 2019/20 si PKP IC půjčovala i vagóny od ZSSK, ty jezdily na nočním rychlíku Žilina – Gdynia a dalších polských vnitrostátních spojích. Pronájem byl ale ukončen, protože polští cestující nebyli spokojeni se stavem slovenských vagónů.
Nedivím se , jsou horší jak ty čd
Nemůžete srovnávat. Polsko je z pohledu EU rozvojová země, tak dostali na obnovu infrastruktury mnohem více fondů. Novější vagón navíc automaticky neznamená lepší životní úroveň…slyšel jste už o Číně? 🙂
Mluvíte o Polsku jako o rozvojové zemi z pohledu EU? Byl jste tam někdy? Vy máte lobotomii?
Tohle je taky minimálně částečně hrozný kec. Poláci si půjčují od našich drah vagóny, které by jinak šly už pomalu do Třebové na rozpál…
Tak oni si nehrajou na liberalizaci a ochranu soukromých dopravců, ale kupují to rovnou z eurofondů.
Jen pro informaci – jednotky 840 a 841 (RS1) mají v síti SŽ na mnoha tratích stále omezení dle přìslušné TTP v tab.11 JEDNOTKY A HNACÍ VOZIDLA STRVALÝM PROVOZNÍM OMEZENÍM – uveden tento text: Drážní vozidla řady 840 a 841 smí být z hlediska svých účinků na zabezpečovací zařízení provozována na tratích uvedených v tabulce přehledu tratí pouze jako vozidla nezaručující součinnost s kolejovými obvody nebo počítači náprav podle předpisu SŽDC D1. Toto omezení platí i pro více vozidel řazených za sebou. Případně: RegioShuttle řady 840,841 nezaručuje součinnost s kolejovými obvody nebo počítači náprav podle předpisu SŽDC D1. Platí i… Číst vice »
Mohl by mi někdo vysvětlit, v čem technicky spočívá ta „nezaručená součinnost“? To šuntují hůř než sólo 810? A proč je problém jim spočítat nápravy? Děkuji.
Napadá mě verze, že se tady jenom někdo vykvákl na testy a ošetřil to předpisem. Ušetřili sobě práci. Provoze postarej se sám…
A to nezapomeňte, že RS1 je teprve začátek. Potom jsou ještě DB 641 a Linty… 😀
sem s nimi a fofrem 🙂
jasně, když přiveze RJ do ČR něco, tak sem tahá šrot a teď je to hurá…
Se podívejte na data výroby a druh vozidla. RS1 (jakákoli) šrot není, proti tomu 845/628 šrot je (bez ohledu na barvu).
Jenže ono, kdyby ty RS1 přitáhla arriva, tak pro určité exempláře příznivců železnice (pardon Českých drah) bude stejně špatně
Nebude. Zatímco s RS1 se v Německu běžně jezdí a zatím jezdit bude, 628 jsou většinou už odstavené.
Na Desira taky ČD fanoušci nadavaji
Stejně jako na Linty od Lea, nebo GTW od Arriva. Bohužel pro některé drážní nostalgiky je určujícím kritériem kvality vlaku jeho nátěr.
Ladné, jen jsem potřeboval uvést něco co provozovalo DB a ČD to nemají a to splňuje jen desiro (845, není žádný zázrak )
Arriva by udělala jedině dobře.
Za daných podmínek a v rámci středoevropských měřítek je těchto 22 jednotek dar z nebe.
Ale bez klimatizace.
Fakt to nemá klimu? Já tím jel v létě, nějak jsem se na to nezaměřil, ale teplo mi nebylo. U Honeckeru poznáte, že nemá klimu už po pár vteřinách 😀
Tyto konkrétní klimu nemají. Většina regioshuttle jí má.
http://www.railfaneurope.net/pix_frameset.html
Třeba Waldbahn RS1 také klimou nedisponují.
Opravuji odkaz: http://www.railfaneurope.net/pix/de/private/passenger/HzL/Regioshuttle/VT200-221/Schwackenreute_rr1.jpg
Ale zato to má střešní větráčky 🙂 Konvoj už se spojuje:-)
https://www.bahnbilder.de/bild/Deutschland~Unternehmen~HzL+Hohenzollersche+Landesbahn+AG/1195384/hzl-vt-207-fuehrend–212-mittig.html
No, pane jo. Větračky to zachrání. Tlakové větrání má i tolik proklínaná 628.
No dar to nebude. Na kolik takovej 20 let starý vláček motoráček 1:1 může přijít? 10-15 M?
Stále jsme spíš východ, než západ, a podle toho je potřeba uvažovat. V současné situaci je to asi ta nejlepší náhrada za 810 a 814 na trhu, navíc je dost reálný nějaký další výprodej. Nová vozidla podobného typu se za rozumnou cenu / vůbec nevyrábí, je tak dost pravděpodobné, že se díky těmto nákupům prodlouží provoz na mnoha lokálkách o minimálně 20 let. Co bude pak, to si dokážete domyslet; bez tohoto nákupu by to snadno mohlo přijít mnohem dřív.
Za 814 to náhrada být může, za 810 ne, protože proti ní je úplně jinde provozními náklady.
Rozumím, jenže 810 je tak levná hlavně proto, že už je dávno odepsaná, má jednoduchý pohon a nemá prakticky žádnou výbavu pro cestující, kromě sedaček. Takový vůz už dneska nevyrobíte, nikdo si ho nekoupí. Éra, kdy bylo na lokálce možné provozovat motorák skoro za cenu autobusu, končí. Na vytíženějších lokálkách nahradí 810 (+010) právě RS1 a tam, kde se ani nemodernizovaná solo 810 neuživí, pojede bus nebo nic.
Kde jinde v Evropě jsou ještě v pravidelném provozu motoráky s kapacitou a provozními náklady jako 810 (nepočítám rumunské Malaxy a podobné stoleté vykopávky)?
Ne, je to jen z důvodu nízké celkové hmotnosti 810. Vozy o této hmotnosti nelze z důvodu přísných bezpečnostních norem vyrobit a provozovat jako vlak.
V Německu je možná vlakotramvaj, která může být lehčí. U nás ne. V tom je celý rozdíl.
No to si nejsem jist jestli vlakotramvaj není možná. jak to bylo s tou jednotkou pro JHMD? Ta byla schválená jako něco podobného ne?
Hašišbedna je oficiálně tramvaj
Ono je taky možné, že 814 doslouží dříve, než modernizovaná 810
Za 20 let může být výrazně blíž nějaký autonomní provoz, což by mohlo ekonomiku takových tratí dost vylepšit. Ale těžko říct, jestli se to bude ubírat tímto směrem.
na lokálce ten autonomní provoz bude vyžadovat prvoinvestici, která bude na lokálku nesmyslná..ale tak třeba se přejde více na bezdrátové řešení, které by pak nemuselo být tak drahé, ale v současnosti je předražené na železnici všechno
Ale stejně blíž může být i autonomní provoz v silniční dopravě a poté už lokálky ztratí úplně smysl.
Autonomní provoz v železniční dopravě bude pravděpodobně fungovat mnohem dříve.
Ale ne na lokálkách kde jezdí i šukafon poloprázdný. A že jich takových u nás je dost. Tam to vidím na ten autobus, časem možná i autonomní.
stále jsme východ a nikoli západ – a vždy tomu tak bude i v budoucnosti. Slované jako rod těžko předěláte na Germány. Takže jsme ne spíš ale stále defacto východ. A to nepředělá žádný ukřičený sudeťák
jen se mohly koupit nové rovnou místo slepé uličky jménem regionova. ale zase by si někdo nevydelal…a CD by přišly o daleko méně tratí…
Pravda
to byla jiná doba, ale samozřejmě při počtu 200ks by se to pomalu už ceně reginovy přiblížilo a bylo by vozidlo s lepším výhledem do budoucna
Nevydělal? No vydělal by Stadler. Pokud jedna 840/841 stála skoro 54 milionů a jedna dvouvozová 814 20 milionů, tak by nákup RS1 místo Regionov byl o nějakých 7 miliard dražší…
To sice byl, ale s dvojnásobnou životností.
Takže nakonec by se možná i ušetřilo.
samozřejmě by se ušetřilo. protože teď se koupí jete a začnou se modernizovat, takže nakonec se utratí asi víc…
postupně se zdrazovaly. každopádně mi přijde jako pěkný průšvih když vozidlo zmodernizovane za 26mio+DPH v roce 2012 už za 7 let dokáže prohrát svému vlastníků dost zakázek…
To fakt nechápu…..stár vybírá ročně miliardy na daních a my budeme jezdit zase starýmu ŠROTY. Nemají nějakého známého v Dopravním podniku v Liberci ? Tam také houfně nakupují staré Mercedesy a pak tomu říkají kvalitní služby.
No to fakt nechápu, že České dráhy zase kupují šroty a tady do toho narvou randály peněz na opravách a generálkách ?
Že jim tohle prochází ! Já bych trval na NOVÝCH jednotkách !
Trvat můžeš.
Založ si vlastní firmu, nakup NOVÁ vozidla, přihlas se do výběrového řízení a nabídni nejnižší cenu.
Nikdo ti nebrání.
Blbě kecat umí každý.
Neumíte číst ..projdou vyššími stupni oprav než dojedou do ČR.pokud můžou takto rychle s za nějakou slušnou cenu sehnat motoráky co ještě udělají dost služby ano. Je vypsané vyberko na nové stroje…legislativně se to vleče.
Ty daně opravdu nepatří dráze.
Bohužel, jestli sledujete dění kolem české železnice tak víte, že ČD chtěli obdobné motoráky nové. Ale nesehnali…. Takže berou staré a i za cenu nutné rekonstrukce budou mít něco s čím na vytíženějších tratích můžou jezdit. Ani objednatelé zatím u výběrek bohužel nové stroje nepožadovaly… To pak je těžké…
No oni mají objednavatelé (kraje) na starosti i jiné věci než jsou vláčky. Namátkou třeba zdravotnictví nebo školství. A teď si položte otázku, máte nějaký rozpočet z něhož musíte financovat školy, nemocnice, vlaky, autobusy, silnice, ústavy sociální péče, kulturní instituce…, vše stojí spoustu peněz, nemáte jich dost a příští léta budou spíš ještě horší. Budete trvat na nových vlacích když vám vám obdobnou službu zajistí i ojeté? A pokud ano, co místo toho obětujete? Školy? Nemocnice? Muzea?
Já nevím jak Vy, ale já raději bude mít slušnou nemocnici a horší vlaky než opačně.
Nebojte, jsem si toho vědom. Bylo to psáno jako vysvětlení proč je tomu tak jak tomu je… Nové stroje zatím nikdo nechce a navíc ani nejsou…
aha zase starej schrott. cesi
zalez zpět do císařské hrobky
Nová vozidla této kategorie se nevyrábí tak nevim co by ste chcel
Tak ještě 200ks…
Neskutečné se stalo skutečným – byť je to plivnutí do moře, ale díky i za ně.
Je-li možnost nakupovat tyhle ojetý vozejky i nadále, prosím pokračujte. I kdyby v čr mělo jezdit nakonec všech 497 vyrobených kusů.
cool
Všech 497 tu nenajde uplatnění, navíc přibývají linky kde jezdí soukromníci, ale stovka dalších by nebyla na skodu
To neklapne, dva už jsou šrotnutý po nehodách 🙂
Za co ty mínusy? 🤔 To je nějak automatický? Jinak to nechápu. Že jsou dva šrotnutý je prostě fakt 🤷🏻♂️
Tu je seznam všech RS1: http://www.bahnseite.de/RS1_Lieferliste.html . Typuji, že to budou ty jedny z prvních co vyráběl ještě ADtranz rok výroby 1997?. HzL dnes součást SWEG.
Stojí za vypíchnutí, že vyrábět se začaly v době, kdy v Česku byly vyráběny „rakve“. 🙂
843 se začly dělat už v 95 a vycházely z 842 jej tak …a co si ČD objednalo to dostalo. zase nebýt r.470 vyrobeny jen dva prototypy nevznikly by 471 elefanty.
Naštěstí se těch 470 nestačilo udělat víc.
V titulku je ale uvedeno Stadler.
Stadler vyráběl RS1 v licenci – koupil to už hotové i s továrnou od ADtranz 2001. Hlavní transakce byla, že Bombardier koupil ADtranz od Daimlerchrysler. Bombardier by tak získal podle EK příliš velký podíl na trhu, proto EK tu transakcí podmínila oddělením segmentu regionálních vlaků a tramvají a licenci na tuto část získal právě Stadler.
A připadá mi pravděpodobnější, že SWEB pokud prodává, tak ty starší – však ono se to brzo ukáže v nějakém konvoji až to dotáhnou.
Ještě link: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_01_501
firma i počet vozů, ale sedí na tu první serii z roku 1997
To znamená, že budou mít automatická spřáhla, pokud jsou od SWEG z první série…
Nebudou, mají šroubovku. Jsou původem od HzL, ne od SWEG.
a nemají klimu myslím, což je docela velké mínus
Jo, už to vidím, šroubovka a bez klimy.
Takže 650 603-624?
Ojeté šroty z Německa 🙂
Náhodou tyto loko jsou pořád lepší než 845
No sláva! Konečně můžu ty „experty“ z Nábřeží taky jednou pochválit. Jak jindy tak velký vliv konkurence zpochybňuju, tak tady si opravdu myslím, že až liberalizace naučila ČD, že by měla kupovat ojetiny ze západu ve větších počtech. V situaci, kdy chceme modernizovat a nemáme až takový prostředky je to asi ta nejlepší cesta.
A co jako? Nakoupili 22 motoráků, OK. Ale nábřeží je stále plné krys, které podnik vedou jak vedou, což je horší, než to, že někde jezdí s 810 po modernizaci
Lepší 22 motoráků jak nic. A když si při tom nákupu natrénují nákupy ze zahraničí do budoucna a zorientují se na trhu, bude to ideální. A netvrdím, že není, na Nábřeží by potřebovaly zlepšit hromadu věcí a to tvrdím jako člověk, co obvykle radši ČD jak některý soukromníky. Jen se bojím, že dokud se nezmění vláda, žádný velký změny od nich čekat nemůžeme.
No právě. Holt dnes si každý myslí, že je potřeba nahradit 810 a vše bude ok.
No tak 810 je to nejstarší ve vozovém parku ČD takže je.nektere 810 jdou už vylitane a shnilé, náhradní díly tu věčně nebudou.
Některé. Taky jich je dost po nelevné modernizaci
Miloši, tady (diskuze) jde všechna logika stranou, umlátí Vás lžičkou od kafe: tfůůůůj 810…
//však ono to z toho nábřeží brzy potáhne do reality ulice…, to bude překvápčo 😀 //
To ani omylem. Už jste někdy viděl řadu M296.1? Stále v provozu. Už přes 50 let.
296.1 je co .?
myslíte tu současnou radu 854? ta je ale po hodně hloubkové modernizací. pravda, mohli něco udělat i s prevodovkama, ale to bych byl dost neskromny…
a M296.1 byla trosku jiný level…než. M152 aka nový hurvinek
Jo 854 je po modernizaci přesně .
Po modernizace je, ale ta modernizace je stará skoro stejně jako kritizovaná Rakev…. No… Navíc o ní jaksi není už velký zájem…. Hezky to jezdí s jedním vozem ale tam je to taky docela snadno nahraditelné právě třeba obdobně starými (rekonstruovat se začlo v roce 97) prvními Desiry (od roku 99, se ziskem klimatizace a nízké podlahy) či z 88 roku 628. (tam už těch rozdílů bude méně ale dá se předpokládat, že pojede o něco levněji) A je bohužel ku pravdě říct, že třeba ty novější DMU 120 nabízej trochu lepší poměr nabízeného s provozními náklady. Za obdobnou spotřebu… Číst vice »
Jaká hloubková modernizace? SE prober. Jezdil jsi s tím někdy?
Lokel Intelo – kakanec.
Lavice na sezení pro fíru – kakanec
Chladící systém nerekonstruován – kakanec
Vymlácený tlumiče na hnacím podvozku – kakanec
Šílená doba, než se vypustí 1 měnič a napustí 2. -kakanec
atd. atd.
Jediný pozitivum: CAT, stažený na 1470 otáček za minutu.
Ale i několik 810 je po modernizaci
No 460/560 už taky jezdí pres padesát let
ono hlavně jezdí ještě dost 810 v původním provedení a to problém opravdu je.. 810 po modernizaci na okrajové lokálky je ok..ačkoliv nechápu proč se třeba k 811 modernizují i vleky, pak už je z toho v podstatě 814 a ta jednak nabídne nízkopodlažnost a jinak v podstatě to stejné za stejné náklady a mělo by jich teď být i docela dost volných
Modernizace 811 je paskvil a vyhozené peníze.
v současné době už celkem jo, měla se dělat 812 souběžně s 814 a původní 810 úplně zrušit..810 v původním navíc vesměs naprosto rozhrkaným provedení nemá v roce 2020 co dělat ani na té nejzapadlejší lokálce..to už je lepší jízda v soru..
Naštěstí že těch povodních 810 už moc nezbývá a teď 22 stadleru urychlí jejich vyřazení.nedavno se výuky do Třebové dvě 810 na šrotování + přípojné vozy.na začátku roku Valmez odstavovat nějaké 810..
V čem je lepší 812 oproti nejnovějším modernizacím 810 ?
V původním provedení je asi posledních max 50 kusů
a to je jako málo? navíc i ty ostatní jsou modernizované každý odlišně a teď se koupilo pouze 22 motoráaků, takže to ani na odstranění těch 50 nejhorších nestačí..
Kdo by jste chtěl aby ČD vedl? Co existují tak neslyším nic jiného, že je vedou zlí muži. Přitom k tomu můžeme pomoct všichni tim, koho zvolíme.
kdy jsou nejbližší volby do ČD?
Většinou úzce souvisí s volbami do PS, takže příští rok na podzim.
Jo, takže je pro ČD lepší volit SPD nebo Trikolóru? Ti se nacionalismem a podporou domácího netají. Nebo pak komunisty, ti to mají tak nějak z principu. Eurohujerům z Topky či Pirátů asi bude jedno zda tu budou jezdit České nebo Neměcké dráhy, vždyť jsme jedna Evropa.
Neříkám koho volit, ale zkorumpovanost a klientelismus z ANO sálá na míle daleko.
A pak se zvolí úplně někdo jiný, neříkám, ani nenaznačuji kdo a najednou všichni zjistí, že se buď nic nezměnilo nebo naopak ještě zhoršilo. To bude ale překvapení …
Vzhledem k tomu, že horší to snad nikdy nebylo, tak předpokládám, že se nacházíme na samém dně, protože horší si to už nedokáži představit.
Ale jistě, že by to šlo. Za dob bolševika hůř bylo.
To jistě, myslel jsem spíše novodobou historii České republiky.
Nikdy není tak špatně, aby nemohlo být hůř….
A předtím ODS, ČSSD atd.??
Samozřejmě, že k ideálu to mělo daleko. Kradlo se a lobovalo také, ale ne tolik a tak okatě a určitě to nebylo považováno za něco normálního. Stačí se podívat na kauzy třeba Grosse nebo Nečase, které znamenaly konec vlád. To už by dnes byla pouhá banalita.
Většinou to s volbami nesouvisí vůbec, jediná změna je že místo Karla kamaráda Jirky, tam sedí Tonda kamarád Franty.
Co nový ministr, to nový šéf ČD, který si s sebou vezme nový managment. Ale měl jsem na mysli jestli automaticky musí být každý krysa jen proto že je ve vedení železniční společnosti.
Přečtěte si tenhle článek a pak můžete chválit.
https://reportermagazin.cz/a/pwziM/nejen-hospoda-v-dobe-covidu-faltynek-mel-hrichy-i-na-zeleznici
Od té doby co na Dobříš přestaly jezdit bardotky s honekrama mně vlaky přestaly zajímat a doufám, že už nikdy v životě vlakem nebudu muset jet. Jak v čele neni Bardotka, tak mne to nezajímá.
Tak tady neotravuj a běž si plkat jinam.
Protože doba pokročila a bardotky už moc nejezdí…(natož na Os)
Přesně. Jak já bych rád jezdil do Benešova vlakem, ale pakliže nebudou táhnout elefanty bardotky, tak mě ve vlaku neuvidí.
Tomu se říká nezdravá fixace. Automobil předpokládám máte ze stejné epochy, Škoda 1000MB. 😀
Tj. Škoda 1GB.
😀
Ne má trabanta, ten má také naprosto nezaměnitelný zvuk, podobně jak bardotka 😀
Předpokládám, že jestli jsou odkoupeny z Německa, tak mají německou nízkopodlažnost. Tudíž 760mm místo 550.
Mám za to, že RS1 měly i v Německu výhradně 550 mm.
Ale zajímalo by mě, jestli mají výsuvné přídavné schodky. Mám dojem, že některé německé RS1 je neměly (s tím, že holt tam všude v oblasti, kde ty konkrétní vozy byly nasazovány, byla vysoká nástupiště), což by u nás bylo docela nepříjemné tam, kde jsou hodně nízká nástupiště.
Ale Německo je docela namíchané, co se týká výšky perónu. Tam je možné cokoli, viz https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnsteigh%C3%B6he_(Deutschland)
Doufám, že budou spolehlivější než v Olomouci. Tam jich je věčně víc v depu než v provozu.
V Olomouci žádné nejsou, tady máme GTW.
To je jiný model 🙂
Další německý šrot, který už Němci nechtěli. 🙂
Ale bude mít správnou barvu a bude v něm platit správná kartička, takže je vše v nejlepším pořádku.
Tak si pořiďte rezijku a pořád o tom nemluvte
hele ty mudrlante, a platí to i pro další podobné, RS1 je poněkud novější vagonek než slavná DB628. tak hejtujte ještě víc Arrivu i zlutaka.
I kdyby tomu ta skutecne bylo, jakoze neni, jsou porad lepsi, nez ty historicke hypernovy a sukafony , ktere nahrazuji!!!
Vy jste asi barvoslepej. Tohle není žádnej šrot, ale moderní vozidlo! ☠
Super! 1) Myslim, že je to jedno z mála řešení, jak nahradit 810 relativně komfortní cestou, aby se to ještě jakž takž ekonomicky vyplatilo… 2) Očekávám, že dotažených RS1 bude v budoucnu více než dost. 😀
Nejraději aby to nahradilo 814 a pak až 810
Lezte si do 810 s kolem nebo kočárkem sám, to ještě zlaté regíny…
Když je vysoký perón , jde to dobře do obojího, když je sypané nástupiště , je na dvě věci obojí. A s kočárkem jezdí málo lidí na to, aby muselo být vše ze 100% nízkopodlažní
Ono by s tím kočárkem možná těch lidí jezdilo více, kdyby měli jistotu, že pojedou nízkopodlažním vlakem. Podobně si vybavuji, že jsem mnohokrát, když jsem jezdil pravidelně pomáhal z nebo do vlaku (810) někomu s kočárkem. Průvodčí pak byl často nápomocen popuzeným pohledem, že mu zdržujeme vlak (cest výjimkám)
Co máte s těmi režijkami? A co kdybyste válku barev vynechali? Je zbytečná. U každého dopravce najdete něco, co by se dalo zkritizovat. Tečka 🙂
Jenže to vysvětluj šotoušům. Nám z provozu to je naprosto jasné a většina z nás se tak chová, protože nám jde o železnici jako celek. Jenže šotouši chtějí žít ve virtuálním světě staré dobré socialistické dráhy, kdy bylo vše ušmudlané, ale byla všeobecná železniční povinnost. Jejich vzorem je film Kalamita …
To je jako dovoz aut z německa – načinčat a tvářit se že je to supr !! Němci to vyhazujou a u nás se zvyšuje konfort ??? Vraťte se k páře a bude to levnějsí a nebo když to neumíte dejte koně volové !!
Sám se vrať k páře ty „konforte“
Auto má trošku jinou životnost než vlak.
I dovoz ojetého auta z Německa muže být super. Záleží na co ten vůz potřebuji a jak ho budu využívat. Ideální pokud je na dojezd z vesnice do práce, na nákup, apod, s malým měsíčním nájezdem. Pokud ale v autě trávím celý den, mám velký nájezd kilometrů, ideální je nové vozidlo. S vlaky je to podobné.
venco, čím jezdíte Vy?
PS: proč šla pára do kopru…prostě to bylo drahé a smrduté.
Že by poslední rok s řadou 810. Už bylo na čase je dát všechny pod autogen.
Na to 22 Stadlerů nestačí.. Kromě toho MSK 810 upgraduje, takže dalších 15 let tu s námi ještě budou.
A kolik jich bude k dispozici? Tady https://de.wikipedia.org/wiki/Stadler_Regio-Shuttle_RS_1 píšou počet (předpokládám vyrobených) 497, ale netuším, kolik se jich přirozenou obnovou v Německu uvolní na trh ojetin.
Jak jsem pochopil, tak vozidlo podobné velikosti se dnes nevyrábí a vzhledem k TSI asi už ani nebude. Oproti RegioNově to je rozhodně krok (dva?) dopředu, i když to je „německý šrot“, jak se tu s oblibou píše.
TSI je vůči lokální osobní dopravě zločin a jeho autor by si měl lehnout před rozjetou 810!
Tak dají se za tři roky prodat někam na východ – Ukrajina, Slovensko – tam udělají ještě parádu.
MS kraj sklad polorozpadlých souprav (814,810,811,460)
V Pce kraji taky ještě nějakých 10 let vydrží.
V Pce kraji díky Netolickému a jeho kumpánům se budou dlouho držet i jiná strašná vozidla.
Netolický 810 nechce
A navíc je ve článku napsáno, že pardubický kraj je chce
To by sme rádi ale ..to by těch rs1 muselo být aspoň 100 kusů
Odhad že spíš půjdou někam, kde ještě nejezdí (Středočeský kraj, plzeňský, Morava)
já si myslím, že do toho Liberce by mohlo pár kusů přijít a tím vytlačit zbytek 814 co tam ještě je a pak jediné co zůstane čd v liberci budou právě stadleři, což by dávalo trochu smysl z hlediska údržby
Ještě by mohly koupit ten zbytek stadleru gtw. Tech tam zbývá už asi jen 14.
Ty chce Arriva jestli se osvědčí
Je vidět co dělá konkurence, český zákazník se může těšit, konkurence je rok od roku větší, s tím jak bude každoročně růst podíl jiných než státního dopravce.
Tak milí režijkáři, kde jsou komentáře o starém německém šrotu na českých kolejích teď?
Není důvod pro „komentáře o starém německém šrotu“, když článek zmiňuje vozidla Stadler RS1, resp. RegioSpider, který splňuje současné požadavky a přiměřený komfort pro cestující na regionálních tratích.
A Desira, Stadlery GTW a Linty je nesplňují? Protože tyhle výkřiky o „německém šrotu“ se tu pravidelně vyskytují když si ojetiny z Německa kupuje někdo jiný. Nebo je pro určení zda je vozidlo „šrot“ nebo naopak „vozidlo, které splňuje současné požadavky a přiměřený komfort pro cestující“ hlavním kritériem to zda je či není v najbrtu? Rád bych v tom měl jasno.
Pokud vím, tak výrazem „německý šrot“ se označují převážně jednotky řady 845, kde s tím lze souhlasit, ne vozidla která uvádíte.
Obávám se, že se mýlite, tyhle výkřiky se týkaly i mnou výše uvedených vozidel, stačí se přečíst komentáře k článkům o Leo v Pardubickém kraji či Arriva ve Zlínském či Libereckém kraji (tam jezdí Linty, Desira a GTW).
Jojo, o Lintu se tu nějaká guma vyjadřovala hanlivě, ale prý že nebude konkrétnostmi plevelit diskuzi, takže jenom obecné fuuuj.
Jezdit lintem je pro mě velká změna. Před změnou řádu minulý rok: 810 před modernizací, hodně lidí, dva vagony, skákalo to jak pes. Potom přišla Arriva. Ze začátku jí to moc nešlo, ale nechápu proč u nás většina nadávala, když 845 před modernizací je pořád lepší než 810 před modernizací. Tak jsme přečkali toho půl roku, než to arriva dostala pod kontrolu. A teď? Potichu, na čas a hladce přijede lint. Je v něm Wifi, klimatizace atd. Má taky mnohem větší zrychlení a umožňuje zastavovat na znamení, díky čemuž jsem každý den o 5 minut dřív doma/ve škole. A je… Číst vice »
845 vytáhli z kopřiv nacancali a všichni se s nich pose.. je to krám co tu nemá co dělat, hulí to jak vetrijeska po smrti, výkon jak Regina. Ale má to wi- či já zapomněl.. to už má vlastně Regionova taky . 810 už jen na lokálky do 15 km a nejlépe sólo …jinak do šrotu.
Problém je jaksi v tom, že o LINTu tady nikdo hanlivě nemluvil.
A taky v tom, že tady si kraj nová vozidla zaplatil.
Současné požadavky na přiměřený komfort: klimatizace, nízkopodlažnost, zásuvky, kotoučové brzdy, podtlakový wc…
A mnou výše vyjmenovaná vozidla nejsou nízkopodlažní, nebo mají gravitační WC?
Chtěl jste ujasnit kritéria šrot/nešrot. Za sebe jsem již odpověděl.
Ona ani 810 není vůbec špatná, má-li správnou barvu.
U 810 mi ke spokojenosti stačí stahovací okna 🙂
810 stahovací okna nemá.
Má .verze po modernizaci
Fajn díky. Bohužel ne všichni se k tomu staví stejně.
Takže vlastně taková 843.
Jasně, velice mě zajímá jaký způsobem se spláchne moje h.vno a jestli mu není ve fekální nádrži moc zima.
Kritérium je Najbrt a od kdy ? Prazando
Ale běda kdyby s tím vyjel soukromník, toho pak sežerete.
To taky, ale napřed znárodníme…
Ta režijka. A ta závist.
Typická česká vlastnost – závist
Především se takto nazývají 628/845, kde je rozdíl oproti stávajícím vozidlům diskutabilní. (Hlavní a neřešitelné věci v podobě klimatizace a nízkopodlažnosti, které nemají nahrazené stroje totiž rovněž nenabízejí) V porovnání s novými vozidly (které mají překvapivě jen ČD – v motorové trakci bohužel zatím osiřelá řada 844 a právě nové kusy 840 či 841 což jsou velmi obdobné stroje) se v dnešní době, z dynamických důvodů už dají považovat za šrot i Desira s tou první motorizací (2 motory celkem 550kw) , kde jsou jejich dynamické schopnosti právě na obdobné úrovni jako 628/845 či některými kritizované 843 či 854. Vakuový… Číst vice »
Doufám že se ráda 844 dočká dalších kusů .za ty peníze je to vyšší střední level.
Proč je pro Vás překvapivé, že nová vozidla mají jen ČD? Z celkového počtu motorových vozů a jednotek je jich u ČD těch nových 64 (33x 840/841 a 31x 844). To se obávám, že je tak nízké procento, že u soukromníků by šlo vyložene o jednotky kusů. Navíc já věřím, že by si soukromníci pořídili nová vozidla, kdyby se soutěžilo (kraje i MD) s dostatečným předstihem a na dostatečně dlouhou dobu. Těžko někdo pořídí nová vozidla jen tak do zásoby, když smlouvu podepisuje 3 dny před prvním vyjetím a ta je ještě jen na 2 roky.
Klimatizace se bude dodelavat
Tak porovnávat motorak od arrivy 80 léta a Stadler rok 2000 je fakt rozdíl.rs1 jezdí v Německu u mnoha dopravců ale ten krám r.845 už tam dávno nikdo nechce
Br 628 v DE stále jezdí.
V Německu 628 stále jezdí, bavíš je to lepší jak 810
840 má jednu velkou nevýhodu, v chladnějším období tam moc táhne při otevření dveří.
V takových B249 táhne i při zavřených dveřích. 🙂 Respektive teda netáhne, ale tvoří se závěje.
Promiňte, trochu rozdíl, když táhne dveřmi na představku, když sedím v kupé, nebo když sedím v prostoru pro cestující v 840, který nijak není oddělen od nástupního prostoru.
Jinak, zaváté dveře jsem viděl i u modernějších vozů, stalo se to ČD, ZSSK, ale třeba i Regiojetu u Bmz.
Nejen dveřích, ale i oknech. Jenže mají správný nátěr (pro Dominika platí i správná kartička), takže jsou to vlastně solidní a prověřená vozidla.
Já jsem o solidních vozidlech neřekl ani slovo, zas mi vkládáté do úst, co jsem neřekl. A to že táhne kolem oken, není jen problém Béček, zažil jsem to i v Bmz.
Navíc, nevím jak to souvisí s tématem, však ty Štádlery budou mít správnou barvu a platnou kartičku.
to ale pánům typu od lesa a švestka nevysvetliš, ti mají mindracek z rezijky
Protože ji nemaj nebo mneli
a podezírám je, že si myslí, že rezijkar je každý kdo má jízdenky na inkarte. a to pak fakt naštve, když jsou jediní s jízdenkou…
Vy stě tou barvou posedlý . doporučujeme navštívit očního lékaře..
psychiatra, ocar nepomuze
V b249 by už mnely táhnout do hutí
Však taky potáhnou. Ale bude to nějaký pátek trvat…
Část bych tipl do KH kraje…
A zbytek Horazdovice-Klatovy-Plana u ML. Pakliže to kraj vypíše.
Vzhledem k tomu, že zde jezdili by to bylo asi ideální, sice Hydry asi nenahradí ale 810 na linkách jako Náchod-Meziměstí či Náchod-Dobruška určitě ano, popřípadě i Jaroměř-Stará Paka, kde nasazování 810 působí malinko komicky vzhledem k „novému“ nádraží v Jaroměři.
A nebo je spíše nasadit na spěšné vlaky Starkoč – Náchod – Meziměstí – Broumov. To by byla ideální linka pro ně.
Na to jsou podle mě malé, tam to chce spíše DMU 120, Žraloka a na spěšňáky do Trutnova/Letohradu bych si dovedl představit jednotku 861 ZSSK z Vrútek, ta by byla myslím cajk.
861 z vrutek víc stojí než jezdí a je dražší jak 844 takže ner
Nevím jestli je dražší a myslím, že už se rozjezdila. Nevím o kolik je dražší třivozový Žralok než dvouvozový a kolik stála třívozová „Márija“či jak se tamtomu říká…
Náchod-Dobruška na tento konkrétní obrat by to bylo asi dost plýtvání… Je to oběh 810, která za ten den jede asi 3 doplňkové spoje…. Ráno přijede na nějakým vlaku jako školák z Mezáru, pak jede myslím jeden krátký vložený osobák Náchod – Hronov a zpět a odpoledne zas jeden či dva krátké vložené do Hronova. A pak nějak zpátky tuším… A právě proto, že celý den stála (od rána do poledne) v Náchodě tak se použila na ten novej vlak do Dobrušky, neb je k dispozici. Tam spíše dají nějakou o práci přišlou Regionku… Na takovéhle výkony jsou ty stroje… Číst vice »
Tyto vozy jsou jedny z mála, které by dokázaly nahradit 810. Bohužel už se nevyrábí.
Taky ne ale všude
Tak kde se neuživí ani 840 je jedinou rozumnou náhradou šukafonu autobus.
Vozu, ktere by dokazaly nahradit 810 se vyrabi spoustu. Rika se jim autobus.
Jo autobus co jede přes obec 30 a za obcí to rozjede na 60 fakt ne už nikdy
Za to šukafon jede 30 pořád, jen na nechráněných přejezdech zpomalí na 10.
Jak kde…
Jenže ten je proti 810 neekologický. K tomu neplatí vešekré náklady spojené s těžbou ropy. A nejezdí v neděli.
Mezi strojvedoucími jezdící kraji, který výše uveden není, se již před měsícem mluvilo, že přijdou Stadlery z Německa uvolněné například postupující elektrizací trati Mnichov-Lindava. Kromě trati Martinice v.K.-Jablonec nad Jizerou a záloh za stávající, nevím kde by je ČD nasazovaly v LBC kraji, moc jim tam toho nezbylo.
Třeba do Josefova dolu nebo ze Staré Paky do Lomnice, čeho se Arriva ráda vzdá.
Myslím že Arriva se toho chtěla vzdát jedině pokud bude jezdit Os do Jaroměře, byli to oni sami kdo přišel s nápadem jezdit do Lomnice. Do Josefova Dolu snad 840 už jezdily (?), ale teď po zkrácení taktu ze 40 na 30 minut tam jezdí RegioNova, která rychleji zvládá změnu směru. I tak by šlo o 2 vozidla, také nevím kam jinam v Libereckém kraji by to ještě mohlo jít. Tratě z Turnova na MB a JC jsou převážně už v jiných krajích, tak leda že by se rameno z Černous protáhlo do Zgorzelce 🙂
Na konci článku se píše o dopravci SWEG. Ten Shuttly postupně nahrazuje novějšími a delšími LINTy (hlavně tam, kde Shuttly jezdily v režimu „ropovod“).
Mezi těmi strojvedoucími i jejich představenými se mluvilo, že budou po DB. Buď se to mluvilo špatně, nebo bude možná ještě jedna várka.
Je to možné.kdyby přišlo aspoň dalších 50ks rs1 .
Stadlery RS 1 jezdí z Lindau do Friedrichshafen Hafen a do Kißlleg. Patří pod DB Regio. Dvě trasy v dvouhodinovém taktu. Počítám tak do pěti kusů.
Cokoli motorového po DB teď jde do Arrivy, ne?
Není pravda, Stadlery GTW jsou u nás pod 3mi dopravci (respektive budou)
628 jsou taky pod 3mi dopravci
Kdo si co zaplatí, to má. DB se zkrátka chová tržně.
A vůči Arrivě to není ani tak matka, jako spíš macecha. Německá macecha.
Jestli to nebude tím, že pro spoustu (nejen) strojvedoucích je cokoliv z Německa prostě po DB…
Nové Město pod Smrkem
A pak že ČD jezdí jen s 810, vy kritici…
Rozhodně je rekonstruují a pak to vydávají za moderní vozidlo s ultragravitačním WC. A v jednom kraji jeden radní povídal, jak nechce šroty z Německa a radší 810.
Arriva, Die Laenderbahn, GW Train, Regiojet,… kupují staré, starší, změním interiér, nabarví a jsou taky považované za moderní. Takový přístup se tu děje a je běžný u mnoh dopravců. Tímto nekritizuji, jen poukazuju, co běžné.
odbočím: 810/814 jsou sice staré, ale na tratích, které jsou po rekonstrukci jsou svařované, tak není špatná jízda 810/814. A když jsme u jednonápravových podvozcích, tak i 654. 654 i 810/814 nejsou od sebe daleko svojí jízdou na kolejích, které nejsou svařované k sobě, a které jsou méně vyrovnané.
tak že poskakovani po kolejích je hlavně kvůli svrsku, to je rozhodně pravda!
Hurá! Teď ještě nasadit je do provozu co nejdříve a další Šukafony a Reginy můžou do Třebový na recyklaci. Takhle po ránu dobrá zprávy, dráhy!
Co s Regionovou za problém? Má nízkopodlažní WC a část, a když se zmodernizuje jako 811 v Moravskoslezském kraji tak není problém, protože to je taky velmi kvalitní
Zasmát se takle po ráno člověku vždy prospěje 🙂
To jsem rád
Nízkopodlažní WC je fakt super!
Kéž by to nasadili místo Regíny u nás v kraji na Šumavu. A kéž by se konečně POVEDly přímé vlaky Klatovy-Plattling.
To budou Němci nasraný,jejich spoj nečeká ani pomalu 5 min, jednou takhle ujel a pokud od nás bude třeba 20 min zp,tak Němci to nedoženou u nich a tím pádem bude vlna nevole .
Co třeba hlučnost a odpružení? Možná také zrychlení?
Jejich čas už skončil.
811 hrůza, vypadá ve vnitr dobře ale to je vše. Zvedla se spotřeba nafty , zbytečně elektroniky tam nastali , strojvedoucí tam má ještě míň místa než mnel.zbytecne dráha modernizace .za ty prachy se mnely koupit nové motoráky
Jel jsem teď z Těšína do FM, a už radši budu jezdit přes Kunčice
To skákání, no bál jsem se abychom dijeli
814 mě osobně nijak neuráží, pokud se nasadí na výkony, pro které byla určena. Nasazovat to na trasy např. Praha-Rudná_Beroun je zvěrstvo.
Problém je, že regionova byla svého času u ČD brána jako univerzální vozidlo nezávislé trakce. Proto jich vzniklo tolik. Mě taky neuráží na lokálkách, ale na S-Bahn to není vhodné..
Mě uráží hodně. Naštěstí českou železnici příliš nevyužívám.
Tak neříkejte že je něco špatného, já s ní jedním prakticky denně do Plzně a chybí mi tu zásuvky, WiFi a klimatizace,nic jiného a ne jen mně, my se spokojíme s starými vozidly,ono taky hlavně že něco jede a že doveze včas,to je na prvním místě…
Nekde mam fotku 814 (SC Pendolino) v Chebu, prijela dost narvana 😀
Tak výkon na trati Depo – Nejbližší Kovošrot by jim to skutečně slušelo.
To by mě teda fakt zajímalo, k čemu byla podle vás určena, když nasazování na linku s krátkou jízdní dobou, kde kapacitně odpovídá poptávce, považujete za zvěrstvo.
Na lokálku Sedlčany – Votice, například. Ne na příměstské vlaky, kde to pak jezdí trojmo.
Na Sedlčance by byla kapacitně předimenzovaná na včech spojích. Na 173 se jezdí max dvojmo a ani to není kromě ranní špičky potřeba. Teď za korony teda ani ráno.
Jak už tu zaznělo. Dobrá zpráva. Jen by jich to chtělo ještě tak 100…
Jsem rád že i ČD konečně začínají něco dělat.
A dokonce, že ČD začínají chápat, že je potřeba něco dělat.
To co by měli udělat nejvíce, to stejně neudělají
Co jako? Že koupí pár 841 nějak vyřeší celkový problém ČD a pak najednou budou na úrovni Rakouska ?
A kdo říká že jich nebude víc jak 22 kusů?
Doufejme to
Další klimatizovaný krámy 🙁
Jooooooooooooooooo 🙂
Smutné, že o nasazení na východní Moravě už ani slovo. Když vidím co mi přijede v Otrokovicích na první kolej směr Zlín (krajské město), chce se mi zvracet velebnosti. Ale vím, první co si musím přeříkat, jaký Kraj (čunek) takový vlak.
Čunek už není hejtman, je v opozici.
A ty vlaky se tam nasazují teprve pár dní? Neříkám, že za to může, ale argumentovat tím, že před dvěma měsíci prohrál volby, je trochu mimo.
Jo, lukas by zase chtěl něco jen do gottwaldova? Východní morava není jen Zlín! Jeď si trolejbusem, nebo se obrať na kraj a uvidíme co ta nová košťata svedou. Někoho před už jmenovaným doprava jako zajímala? Jedno modrého ptáka nyní triko interesovala jen nějaká marná a zbytečná zóna …
Jo, pan Cestovatel neví co se stáhlo z „Gottwladova“ a co jezdí okolo po „horních dolních“? ano „východ“ není jen Zlín, ale většina tzv. východu už jezdí v 21. století. A než trolejbusem a tou hrůzou na kolejích raději jedu autem, dokud je v otrokovicích kde parkovat. Zajímavý efekt, že??? A takových je nás mnoho, dle nárazových autovln skrz Zlín po příjezdu každého slováckého expresu.
Co pro dopravu ve ZLK udělali modráci, socani nebo lidovci, všichni stejné NIC a bude to stejné i dál a podle toho to vypadá i v gottwaldově. Zdravím.
Článek píše o bohemizaci vlaků, nikoli
o jejich moravizaci. Tím je myslím jasně dané, že na Moravu nepůjdou (vtip).
Předpokládám, že Žlutá, případně Arriva bude jezdit do Zlína ještě roky po modernizaci pod drátem. Ale vlastně si nedovedu představit jaká elektrická jednotka by na tu trať byla vhodná.
Jaká jednotka? Panter by nebyl OK?
Tak když už jsme v té vtipné rovině. Než se namontuje drát, možná by bylo vhodné namontovat třetí, napájecí kolej, a odkoupit 30 a více let staré S-bahny z Berlína. Těm by historická trať z šedesátých let nevadila. Tuším, že teď s nasazením nových jednotek v Berlíně budou nějaké k mání. A pořád by to byl revoluční krok dopředu oproti „poskakujícím kozám“, co zde nasazuje čd na městskou trať. A teď vážně, co jiného by mohlo čd nasadit než 2 vozového pantera? ale jak píšete pod drátama se na 99,9% stejně budou prohánět regionovy a potencionální cestující budou zahušťovat dopravu… Číst vice »
On je totiž ten dvouvozový panter v ranní špičce málo, ale přes den se nenaplní. Od Příluk po Otrokovice navíc vede nerovný boj s trolejbusem, který épravděpodopbně prohraje. Musel by mít opravdu příhodný takt (10-15 minut) aby ho začalo využívat výrazně větší množství lidí místo trolejbusu. Druhým souvisejícím problémem je nenávaznost na MHD ve městě. Člověk by čekal, že takový investiční záměr, jakým je rekonstrukce trati se koordinoval tak, aby v Trávnících, na Dlouhé, Přílukách a hlavně „U nemocnice“ vznikl přestupní bod na MHD. Bohužel návaznost železnice na město je něco co u nás zatím prostě neumíme.
Tak spojit dva pantery
Od ČD? Není to náhodou záležitost kraje?
Jaktoze tento dopravce kupuje ojetiny že západu. Nebyla to modrá armáda, která tak vehementně kritizovala soukromé dopravce, že to tak dělají? Já vím, kázat vodu a pít víno.
Jasně, všechno a všechny hodit do jednoho pytle.
Nekritizovat druhé, když to dělám sám
Jenže on je to pravý opak. U soukromníka se jedná skoro o zločin, kdežto u Nároďáku je to o hezké zprávě, která hned zlepší den.
Ani jeden jste nepochopil, co chtěl Zapa říci – ne všichni zaměstnanci ČD (třeba Zapa) jsou univerzální hateři všeho soukromého a neadorují cokoliv modré.
Zase špatně.
Včíl mudruj. Je to šrot, a nebo to není šrot, když je to dovezené z Německa ?🙄
Pokud ČD nechtějí přijít o výkony, je to v dnešní době jediná cesta. Ale není to chyba ČD, ale objednatelů, u kterých je jedinou preferencí cena. A nízké ceny s novými vozidly rozhodně nemůžete nabídnout.
Přesně tak, ČD bohužel počítaly s tím, že jim současný park vydrží do výběrek, a výběrka budou požadovat nové stroje – které podle požadavků nakoupí (jako třeba Pantery). Bohužel realita podivných výběrů dopravců na 3 roky a jiné podobné eskapády, kdy se ze smlouvy na 7 let stala smlouva na 4 a nakonec na 2 roky… Či šetřivost jiných objednatelů ukázala, že se tímto přepočítaly. A že linky přebírají mnohdy starší vozidla než mají oni samy a chtěli je tímto mít možnost vyřadit…
Ano, ale ČD si může dovolit nakoupit 50 nových motoraku a nabídnout je, mají hodně trati
Jenže by pro ně dost pravděpodobně nemuseli najít odpovidajícně zaplacenou práci…. Mimochodem třeba kvůli technickým požadavkům (počet míst, šířka dveří, % sklopých sedaček, počet hlav na wc aj) či kvůli tomu, že se budou hledat levnější nabídky. Viz rozšíření 845… Bohužel se dá říct, že je dobře, že to neudělali… Neměli by pro ně řádné využití…Zatím se totiž nenašel objednatel, který by nové motoráky poptával ale našel se objednatel, kterej chce nahradit i ř. 844 staršími vozidly.
No tak naštěstí buďme v JMK rádi, že tento blud si nepřečetli zdejší zastupitelé, kteří si z dotací objednali 37 elektrických jednotek – asi nějak nevěděli, že to nejde a že tady musí jezdit střepy do konce světa:-))))
Alespoň 810 zmizí. Toto vozidlo ujde, dá se s tím dohnat zpoždění a jako cestující si ho chválím. Jediný mínus je odpružení a místo pro kola.
A zmizením 810 se vše vyřeší a najednou vše vyhrajou ??
Je tam málo místa pro kola?
Dotaz na redakci ,nevíte cenu těch motorových vozů?
Ne. Ale mělo by se to objevit na profilu zadavatele, takže známa bude.
Nová vozidla této v této kategorii opravdu nejsou a to je chyba výrobců.vetsi motoráky odpovídají ceně.. třeba scharky staly 65 mil. Kus ,to není tak strašné,jasné teď budou dražší.rs1 je dobrý motorak ideální náhrada za 810 a 814. další 810 půjdou do šrotu hurá třikrát. Jo a rypalove ČD koupili starší motoráky ale furt jsou novější než ty šunky co má Arriva.. projdou určitě nějakou menší modernizaci .22 kusů to už je vidět a ČD už tento typ má ve vozovém parku což je plus ohledně náhradních dílů a školení.
Já bych chtěl koupit nového Trabanta a je chyba výrobce, že ho nevyrábí. Určitě by po něm byla poptávka. Je to selhání trhu, cela tahle slavná EU, ani auto vyrobit nedokážou.
Co to plácáš? Nového Trabanta nekoupíš, ale nové osobní auto podobných rozměrů ano, a to celkem snadno. Malé motoráky se ale prakticky vůbec nevyrábí.
Když se malé motoráky nevyrábí, evidentně po nich není natolik dostatečná poptávka, aby se to vyplatilo.
Nový malý motorák nekoupíš,ale nové vozidlo podobných rozmětů ano,a to celkem snadno a za zlomek ceny.Říkají tomu autobus.Proto nikdo nevyrábí ten „malý motorák“.
S tím samozřejmě souhlasím. To bez debat.
Tak Trabant nebyl až tak oblíbený kvůli rozměrům, ale kvůli ceně. No a to nové osobní auto podobných rozměrů už dávno žádná láce není a navíc nabídka ubývá, protože pro automobilky nejsou výhodné z hlediska emisí za celou flotilu.
Které dnešní osobní auto má pohotovostní hmotnost pod 650 kg a je určené pro 4 osoby? Očekávám dlouhý seznam levných vozů. KTM X-Bow zadání nesplňuje.
Firmy jako Stadler apod. se přeorientovali na elektrickou trakci, ve které vidí významně větší podíl trhu. Malé regionální motoráky jsou malým segmentem, protože vzhledem k vysokým fixním nákladům železniční dopravy se v dopravě moc nevyužívají. Frekventované tratě se přeci jenom elektrifikují. Třeba Pesa Link se s DMU 70 neprosadila oproti DMU 120, malých Lintů je také méně. ČR je tak trochu výjimkou – proto ČD už ohlásilo snahu zapojit se do vývoje.
Myslím že nikdo na nové stroje nadávat nebude, ikdyž moc ČD nemusím a radši mám soukromníky, tak toto je velký krok vpřed, snad pořídí ještě dalších aspoň 100
Arriva místo ničeho nasadila.ro.co nasadila. ČD modernizují 810 tímdle v ojetý formě. Osobně to taky beru jako plus a velkej pokrok a tam kde je nasadí to asi bude víc než dostatečný. Problém je ten, že jich budou mít 22, což na četnost spojů pro tuto kategorii vlaků je plivanec v rybníce. A to je do budoucna další velká komplikace do výběrek pro ČD. Až v Německu nadšeně přesedlají na hybridy a vodík, bude tam spousta takových vláčků, ale to není otázka jednoho nebo dvou roků, ale ty výběrka a tržní konzultace by být mohly.
Na vodík. V podobě odpadu ze zpracování ropy, to se zvažovalo i tady v ČR. Jinak je to pekeně drahá technologie. Obdoba RegioSharku za 200 mil Kč namísto 65 mil Kč. Za 200 mil Kč je 15-20 elektrobusů, ekologickou stopu ohledně emisí mají stejnou.
100% náhrada šukafonů jako takových to není, ona 810 má, jak známo, nejblíže k autobusu, takže tak, navíc chceme zlepšovat i úroveň této dopravy… 840/841 funguje na hodně pomalých lokálkách i na tratích, kde jsou větší rychlosti a sklony, čili jedná se o poměrně malé a provozně výhodné vlaky, velmi dobře vybavené, relativně moderní, relativně univerzální. A čím víc jich ČD seženou, tím líp pro ně. S vývojem nového typu vozidla to nevypadá moc slavně, to tu bylo řešeno před nedávnem, proto tohle řešení znamená docela vyvážený kompromis a konkurenční výhodu pro ČD v regionální dopravě, když už přichází o… Číst vice »
Bohužel jsou oproti 810/814 v provozu násobně dražší a to nejen spotřebovaným palivem.
Je to možné. Divil bych se, kdyby provoz 810/814 stál více. Ale musíme brát v potaz více kritérií. Příklad Libereckého kraje – 840 jezdí jednak na Harrachov a dál do Polska, kde dvounápravové vozy nevyhovují z hlediska trakce. Ve směru na Frýdlant má trať docela solidní parametry a řady 810/814 by tam opět nepostačovaly. Zároveň ale z Raspenavy odbočuje jedna pomalá trať a ve Frýdlantu se větví na další dvě. Dal by se pořídit pořádný vlak na přímé jízdy do Frýdlantu, ale na ty odbočné tratě by se muselo přestupovat do 810/814. Pak je ale pro kraj výhodnější objednat autobus.… Číst vice »
Myslíte třeba Desira, GTW nebo linty? Které tvoří 1/3 vozového parku? ČD má tak 15% vozového parku (v dieselech) rozumné kvality
GWT
Žraloky
Rs1
A tím jsme asi skončili, hydry počítám jako neutrální