České dráhy koupily prvního autobusového dopravce. Vydos Bus přejmenují na ČD BUS

Autobus společnosti Vydos Bus. Foto: IDS JMKAutobus společnosti Vydos Bus. Foto: IDS JMK

České dráhy chtějí mít vstupem do segmentu autobusových dopravců větší kontrolu nad náhradní dopravou.

146 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
El Grego

Doufám že budou pokračovat na kupování dalších dopravců až zatopí Arrive (Deutsche Bahnu) až se vyrognai

El Grego

Vyrovnají síly na trhu*

ušatá

No a nakonec by mohly dělat i přípoje k vlakům, které se nějak krajům a autobusovým společnostem nějak nedaří dělat. Asi to neumí, že?

Miloš Zikmund

STUDENT AGENCY má také obojí…

Miloš Zikmund

Německé dráhy to mají léta. DB na autobusech vidíte i v ČR.

medical_examiner

Ano, pod značkou IC bus jezdí např. do Norimberka…

Vašek

ČSD měly své autobusy už před válkou, takže za mne správný krok.

Mufiklo

Tak kdypak se asi objeví první Temsa??

Miroslav Zikmund

ČD BUS ? Ale s takovým nápisem jsem už před lety viděl několi vozidel na Šumavě ….

Mufiklo

Jistě, ale ty nepatřily ČD

Miloš Zikmund

To byl pronájem z Klatov…

Takhle původně vzniklo ČSAD. Vlaky a autobusy měli jedno vedení. Byla jiná doba a státní byly podniky, doprava, pozemky i lidi. Hezká myšlenka, ale nereálná. Všechno patří všem a vlastně nikomu.

medical_examiner

Jojo…po opětovném znárodnění veřejné dopravy se ušetří tím, jak bude pouze jediný management v rámci Ministerstva železnic…

Miloš Zikmund

Je tam hrubka, nevím proč. Určitě jsem psal tvrdé y. „měly vlaky a autobusy…“. Omlouvám se 😞

Vašek bus

No nevím asi se v dopravě a to i autobusové pohybuju krátce. Od r. 1998 ano sice jsem většinu času dělal řidiče a chvilku jsem dispečeroval . Ale troufnu si napsat že využití vlastních vozidel na mimořádnosti typu zastavení provozu z důvodu mimořádné události v řádu desítek minut max. hodin je z ekonomického hlediska nesmysl protože by dopravce musel mít řekněme v každém okresním městě deponováno alespoň 5-6 vozů včetně jízdního personálu. Na takové události je ekonomicky vhodnější si najmout kapacity místního dopravce který dokáže být pružnější a navíc mu technika nevyčkává na povolání zadarmo někde na place a nenastává… Číst vice »

M19

Víte oni existují i plánové výluky a nebojte to mají jistě spočítané a nebudou jezdit jen pro sebe. Ale fascinuje mě, kolik toho lidé dokáží vyplodit, když se upnout na jeden detail. MImochodem, během výluk mnohdy jezdí dopravci z opačné strany republiky. Prostě se jim to vyplatí.

***** Petr

A elektrika v drátech prostě je.

M19

Tak proč firma z Klatov jezdila na vyluce u Brna? Protože se jí to nevyplatilo? Nemáte argumenty? Pocit vlastní nadřazenosti?

Miroslav Zikmund

Opravdu, já jí viděl v aššském výběžku … takže celostátní pole působnosti … buď je tak levná, že se to při zvýšených nákladech (ubytování / cesťák) vyplatí nebo nikdo jiný nemá zájem ….

M19

Koho? Firmu z Klatov? Nebo se jí to vyplatí z jiných důvodů o kterých nemáte ani ponětí. Možná jen dokáže nakombinovat zastávky tak, aby se jí to vyplatilo. Někteří vlakový dopravci také platí ubytování strojvůdcům ne? Jsou taky tak levní, že se jim to vyplatí nebo nikdo jiný neměl zájem?

Arnošt

Že to mají „jistě spočítané“, to je obzvláště u Českých drah právě ta největší pochybnost.
Takhle – jistě to mají dobře spočítané pro někoho.

M19

Když to víte tak jistě… Jistě se pak omluvíte, když se vaše proroctví nenaplní… Nebo jistě na to zapomenete?

Sinthera

Budem spravedlivi… „Spocitane“ to maji nejen CD… Pracuju u soukromnika… a tam se deji veci po dvou deci kolikrat 😀

medical_examiner

To musejí být padavky…po 2 deci…
Nebo chlastají absint…

Miroslav Zikmund

Nebudu vám oponovat, jenže praxe je jiná … vy jste pochopitelně systémově NAD neprojížděl …. Například na NAD v ašském výběžku jezdily autobusy dopravce z Klatov – asi byl nejlevnější nebo se jiný nepřihlásil. Jen jsem čuměl … Podobně na NAD z Českých Budějovic do Summerau, resp. z Rybníka do Lipna jezdil dopravce z Moravy …. akorát minibus Rybník – Horní Dvořiště zajišťoval dopravce „z kraje“ … Čili ti řidiči tam bydleli v penzionu, na vozidle se museli střídat, takže se jim platil „cesťák“ … a po týdnu ve „vyhnanství“ se vrátili a vystřídala je jiná dvojice … Zda se… Číst vice »

Petr Novák

Stačí si zajet do Blanska a nestačíte se divit, co tam všechno jezdí. Viděl jsem tam dopravce z celé republiky, i autobusy z celé republiky. Třeba hrbáč v původním laku PID je zajímavá exotika na jižní Moravě (mimochodem to tam je jeden z mála autobusů, kterému fungují vnější panely). Autobusy po ČSAD Hodonín, které ale samo na výluce nejezdí a autobusy už dávno prodalo a teď se někomu hodí. Dálkové autobusy různých tvarů, provedení i majitelů, přesto ale převažují hrbáči a Crosswaye v různém stádiu rozkladu. Upřímně, za mě, pokud by NAD ve vlastní režii ČD vedla k tomu, že… Číst vice »

Kernteriér

Zrovna ty PID hrbáče jsou na jihu Moravy menší exotikou, než by se mohlo zdát. Už loni jezdily na xS3.

M19

ČSAD Hodonín jezdí normálně, jak v rámci IDS, tak nepravidelnou dopravu. Autobusy vlastní, provozních jich má cca 90, tak tady nelžete. https://seznam-autobusu.cz/dopravce/csad-hodonin/spz/autobusy

Petr Novák

Jistě, ale nejezdí výluku do Blanska. Tu jezdí jejich bývalé autobusy, které teď ale patří jiným dopravcům. Konkrétně vím o těchto třech kouscích: https://seznam-autobusu.cz/vuz/19944 https://seznam-autobusu.cz/vuz/29833 https://seznam-autobusu.cz/vuz/7534 Ani jeden už ale ČSAD Hodonín nepatří a to byla pointa mého příběhu.

Jinak ale ČSAD Hodonín si teď dost polepšilo. Získat zpět linku Hodonín – Brno po 14 letech musí být pro ně hodně sladké vítězství.

Kernteriér

Nutností koupit Crosswaye jim to vítězství ovšem docela zhořklo.

Petr Novák

No, s tím se asi počítalo, když se hlásili do takovéto skupiny, takže to si úplně nemyslím. Navíc, mohli se zkusit s Borsem dohodnout na odkupu Scanií a dlouhého Crosswaye (Irizary a Arwaye už ne, ty už jsou na hraně životnosti, takže ty by už musel vyměnit i Bors), ale rozhodli se jít cestou čistě nových autobusů, takže jim to za to asi stálo.

Kernteriér

Počítalo s úplně jinými vozy, ale zjistilo se, že nesplňují podmínky VŘ, popř. se vyskytly jiné problémy. Iveco je z nouze ctnost.

Petr Novák

A s čím počítali? S nějakým Turkem?
No, ale vždycky mohli od toho VŘ odstoupit, jak to udělal, tuším, Busline u 106, což ale ČSAD Hodonín neudělalo.

rozinka

Budou mít zaměstnanci ČD Bus režijku? Nebo naopak zaměstnancům zbytku skupiny ČD v ČD Bus režijka platit nebude?

kakov

to Vám přeci může být jedno, diplom za věrnou propagaci žluté firmy v ČD bus určitě platit nebude 😀 😀

Miroslav Zikmund

V rámci NAD ČD platí režijka vždy …
Nějak vám uniklo, že NAD není pravidelná linková doprava …

Konec konců, vaše závistívé starosti bych chtěl mít …

ušatá

Nastupte tam na místo řidiče a uvidíte.

pedro74

Takže u ČD se kormidlo začne obracet zpět, od outsourcingu všeho, k vlastím kapacitám? :o) Tak to jo, tak třeba ještě MD vyřeší úchylně ostré obraty rychlíků Berounka na Praha hl.n. Přidá se i SŽ s reálnými výpočty jízdních dob ve výlukových úsecích tratě 171. Pak nebude vlak synonymem zpoždění. Úklidová služba na hl.n. přejde od Zenovy pod ČD ÚKLID. Nastoupí už na Smíchově a pojedou na otočku přes hlavní zpět. Získají tak víc než 3 minuty na prolétnutí vlakem, v klidu doplní co má být doplněno, třeba i zametou či vytřou flek po „cestujícím“, zkrátka skutečně budou uklízet, ve… Číst vice »

rozinka

Tak zrovna úklid se u ČD díky outsourcingu zlepšil neskutečně, ještě v 90. letech byl totiž kromě pár EC souprav sprosté slovo.

medical_examiner

A už po přistavení, nebo až po usazení se 🐖?

kakov

už dlouho je trend (byť pomalý) se vracet od subdodávek k vlastním kapacitám, devadesátky jsou dávno pryč a upjatá představa, že jen malý soukromník je to pravé, už je naštěstí také dávno pryč…..

ale než mě napadne nějaký ultrademagog, jsou situace, kdy je lepší si tu subdodávku sjednat a situace, kdy je to lepší zajistit vlastními kapacitami

BDT

Pokud je hlavní účel zajišťování NAD při výlukách, stále nechápu smysl nákupu autobusového dopravce, to pri výluce v Čechách budou zaměstnanci jezdit z Moravy, co bude s autobusy a zaměstnanci pokud zrovna žádná NAD nebude třeba? Pokud se ČD Bus rozhodne zapojit se do soutěží pořádaných kraji nebo městy a vyhrají, zbude jim dostatečná kapacita na pokrytí případné mimořádné potřeby NAD, budou snad držet neustále nějaké autobusy a řidiče v pohotovosti?

kakov

nejsem v záležitosti zaintersován, takže na Vaše dotazy odpovědět neumím, na druhou stranu v působení Moravské firmy v Čechách bych problém neviděl, běžně NAD zajišťuje soukromník z jiné části ČR a vyplatí se jim to, spíše bych viděl problém v ochotě konkrétních zaměstnanců jet jezdit daleko od domova,

NAD je potřeba docela často, takže klidně to může dojít tak daleko, že těch prostojů bude málo a využijí se pro údržbu a náhradní volna

Mufiklo

Já teda poslední 2 roky vidím přesný opak.. a to, že bez subdodávek ani ránu.

kakov

záleží jak v čem a jak kde, já to psal spíše obecně

ušatá

Ta praxe na všechno si někoho najímat, byla od počátku kritizována – a zcela oprávněně, ale teoretickými ekonomy to bylo podporováno.

Ranov

Jste se teda rozjel

Sysel

Pro ČD může tato akvizice být velký přínos), ale taky velký průšvih. Vše záleží na tom, zda budou mít dost řidičů, tedy zda si řidiče udrží, nebo zda řidiči odejdou za stávajícími výkony u nových dopravců. Pokud odejdou, bude mít IDSJMK velký nedostatek řidičů. Řidičů je málo. Hlavní problém bude ve chvíli, kdy začne ČD bus dodržovat všechny zakony a zakonik práce, pak budou výkony rázem na 2 řidiče/bus a na to mají řidičů málo. Je všeobecně známo, že mnozí řidiči u malých firem jezdi každý den od rána do večera/do noci. Pár let zpátky někdo počítal naklady, kdyby ČD… Číst vice »

medical_examiner

No…v nejhorším by přešli z jiných krajů…

ušatá

No to už bylo za pana Římana, který chtěl likvidovat minimálně třetinu sítě a když pak spočítali, kolik by stála ta náhradní silniční doprava, tak od toho rychle ustoupili. O tom se moc nemluví a tak i proto stále u někoho zůstává pocit, že regionální tratě jsou finanční propadák a že převedení dopravy na silnice bude ekonomický zázrak.

Tomáš

Já jsem třeba rád za to, že se tady i na další ž.weby chodí chytré hlavy inspirovat. V diskusi se tady naplácá tak 80-95% zbytečností.
Ale někdy tady chytrý nápad zcela zapadne mezi žumpu.
Proto chápu i redakci, že maže příspěvky jen minimálně.

Jouda

Tak koukám , že už to mají i v té správné barvě, jen dolepit nové logo .

Roman

Škooda že nekoupily ABAS. Tam řídiči ale i jejich dispečeři vědí kde jsou a co se od nich čeká.

Mufiklo

Tak Abas na prodej není

Tukan

On Vydos Bus přišel o všechny linky objednávané krajem, stejně jak ČAD Blansko, že?

Švarc

Ano

Kernteriér

Ještě ne, ještě měsíc bude na Bučovicku a Vyškovsku.

M19

ČAD Blansko se ani nehlásilo. Vydos Bus stále jezdi v rámci IDS JMK. To že přišel o některé soubory neznamená, že přišel o vše.

Kernteriér

ČAD se samozřejmě hlásil, minimálně do skupin 12, 13, 14, 15 a 16.

Velkohamerská žebříkářská

Tímto krokem ČD určitě hodně ušetří, tak snad přebytečné peníze které šly předtím na NAD teď půjdou do zkvalitnění jejich dopravy

Neušetří nic, budou se starat o flotilu autobusů, které buď budou stát a čekat až přijde nějaká mimořádnost nebo s nimi budou normálně podnikat a přijdou o tu flexibilitu, neboť budou autobusy vázané jinde.

Leinad

Neplatí náhodou NAD SprŽel? 🙂

noerf

Ano, ale cena je stanovena maximální cena a tu se ČD podaří občas překročit.
Ono je rozdíl, jestli bude jezdit autobus tzv. v okolí komína nebo někde jinde, kde budou muset řešit ubytování řidičů, parkování autobusů, atd.

Sysel

Doporučuji si pročíst příslušnou ministerskou vyhlášku na úhradu nakladu na NAD. Zbytečně tu píšete něco, co není pravda.
Vyhláška řeší náklady na NAD a uspory za vlaky. Žádné maximum tam není.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2017-116

Petr

Pamatuji si, že někdy kolem roku 15 byl na ČT u Moravce ředitel Krtek a říkal, že nebudou mít od SŽ placenou velkou část NAD, že na to SŽ nemá v rozpočtu peníze. A bylo to ve stovkách milionů.

Miky

Hurá, konečně autobusy, které budou jezdit i o weekendu!!!

Mufiklo

Budou jezdit úplně stejně jako autobusy externích dopravců

Kernteriér

Jen aby. Nemají záchod, to nevím, jestli se s víkendem slučuje.

ušatá

Vy máte opravdu nějaké vážné problémy.

medical examiner

To kolikrát i taková Arriva.
Akorát někde sice jezdí, ale nikoho nevozí…

petr

hm,jako NAD…

Pomeranč

Zároveň České dráhy vyřešily náhradu za dožívající motorové vozy řady 810 😁😁

ABC

budou stolečky, věšáčky a záchod?

Jiří Kocurek

a stahovací okna? 😀

medical examiner

No…autobus se stahovacími okny jsem ještě neviděl… 😀
Zatím buď nahoře posuvná, nebo neotevíratelná…

9Tr

třeba Škoda 706RO, ale chápu, to je pravěk, ten jste nezažil… 😀

Jenda

Stahovací/otevírací okénka měly co vím nejméně Karosy 9xx.

medical_examiner

Stahovací v tom smyslu, jaký známe od B nebo Bdt?

artem

Cesta, co by tou 810tkou trva pul dne ten autobus da nejspise do pul hodiny. To snad bez curani vydrzite.

Ondra

Přírodě neporučíte… 😀 🙂

Jelen

Na které trati jede 810 půl dne a autobus by to ujel za půl hodiny i s obsluhou všech obcí, které obsluhuje vlak?

ušatá

Neberte tyto diskutující vážně, oni se musí aspoň trochu ukázat a mít pocit, jak to těm ostatním nandali. Ale život je prevít a každému se vše vrátí.

petr

ještě rádi si zavzpomínáte na 810!

Sinthera

Jako ja proti nim taky nic nemam… Pokud si moho vybrat mezi cestou v ni a busem, tak 810 vede…

Mufiklo

Setru LE business takto nakonfigurovat lze

medical examiner

Až bude WC k dispozici i u Dekstry LE 37, můžeme se začít bavit…

Minimálně na linkách 632, 633 a 637 je totiž cokoliv většího plýtváním…

M19

Kam jezdí ony linky 633 a 637 v rámci IDS JMK podle vás?

medical_examiner

Pardon, zapomněl jsem připsat „v PID“…

M19

On jaksi VydosBus asi v PID jezdit nebude.

Petr Novák

No, abychom se nedivili LOL Když v IDS JMK mohl jezdit Busline a v Ústeckém kraji zase může jezdit ICOM (i když, ten teda víc stojí, než jezdí LOL), tak proč by někdy v budoucnu nemohl jezdit bývalý Vydos v PID?

Ryno

No ale zadny dopravni prostredek „nesmi“ byt bez USB!

david

By te autobusum mohli dat jeste predni masky z tech 810.

Jiří Kocurek

A sedačky 3+2, jenže do toho hodí vidle homologace, protože se to nevejde do povolených rozměrů. Naštěstí!!

medical examiner

To se spíš prosadí 2+2 u tramvají 😀

Jiří Kocurek

Už se stalo, KT8 je měla z výroby.

ušatá

Spíš by ten autobus měl splňovat požadavky TSI.

medical examiner

Nebo obráceně 😀

petr

no ono životnost autobusů je cca 10 let!pak se rozsypou.kam se hrabou na 810!!přál bych vám vidět,jam busy vypadají ze spodu!chodili byste raději pěšky!

Pája

Potvrzuji. Pokud člověk zná pohled zdola, tak v roli cestujícího pro vlastní klid a duševní pohodu na to nesmí myslet.

ušatá

Ano, tuto zkušenost mám a znám to, ale tady to řada diskutujících nechce uznat, vidět. Ono stačí už 5 let u řady autobusů, zejména těch jakoby levnějších.

Petr Novák

Taky jsou ale autobusy násobně levnější na pořízení, než vlaky. Na to nezapomínejte. Proto se také ten autobus může vyřadit dříve, protože vyřazovat vlak po deseti letech by byla ekonomická sebevražda.

Tonda Sehnal

😃😃😃😃👍👏

Anonym

Pro mě je klíčová otázka, zda tento dopravce figuruje v zakázkové veřejné dopravě a zda tam budou platit slevy ČD.

Ondra

Z článku:

„Původní zakázky společnosti VYDOS BUS budou dokončeny ve stávajícím rozsahu, jedná se o zajištění MHD ve Vyškově a jednoho provozního souboru při výluce Brno – Adamov – Blansko.“

M19

Zkuste jízdní řády na idsjmk.cz a najdete i další linky v závazku, které provozuje.

Leinad

A co nové soutěže, tam se budou hlásit?

Kernteriér

Nejbližší soutěž bude Znojemsko, ale až za pár let.

Sinthera

Dobry… takze nam budou vlastne jezdit CD jako MHDcko… 😀

Arnošt

Nová trafika, nový tunel, nový průšvih. A takhle pořád dokola.

medical examiner

Tohle by se jako NAD líbilo?
https://ibb.co/PcKQfSG

Arnošt

Mínusáři z nábřeží dnes jedou přesčas 🙂
Tak schválně, který z pokusů ČD o autobusovou dopravu neskončil průšvihem?

Moe

Divím se, že to nepřišlo dříve, než Vydos začal rozprodávat busy.
Jak se níže psalo, kdyby koupil Bors, tak bych se nedivil, jelikož skoro vše v JmK prohráli, tak by mi to smysl dávalo, ale opět, než začnou rozprodávat busy… Ono těch dopravců je dle mého názoru více, které se dají koupit, jen záleží kolik si kdo řekne za svůj majetek

Lukáš

Na části linek IDS skončil Vydos 31. března a nějaké výkony mu zůstaly, tudíž značnou část busů stále má. Dle webu seznam autobusů z provozuschopných vozů prodali zhruba 10. A nedivil bych se, kdyby se busy BORSU vydaly do barev ČD, když se chtějí rozšiřovat.

Moe

Vím, že jim zůstali nějaké busy, ale i tak. Je teda pravda, že začali ty busy prodávat, když skončili okolo Hodonína, Veselí nad Moravou a Kobylí…

Řidič IDS

Jestli je pravdou že tam má na vysokém poštu pracovat Dzuriš z Brna tak to skončí vytunelováním do dvou let.

Studý Chudent

Dzuriš není Brno, ale Pozořice a tamní BDS

Řidič IDS

Jen se u nás zastavte. Každý vám řekne jaký je to paskřivec. Kolik zaměstnává černých duší které tu nikdo neviděl a nebo jak provozuje jménem své babičky autodopravu a hádejte na čí náklady a odkud si bere řidiče. To si ČD hezky nas.. do bot pokud to je tak

Studý Chudent

Libuše Mykší?

Řidič IDS

Ano samozřejmě. Firma kde pracují potajnu buď řidiči z Pozořic pak Ukrajinci a nebo odpad s pracovní smlouvou na výkopové práce za tuto minimální mzdu. Ta paní že prý ani neví co na ní je všechno.

erik

Tyto autobusy by mohla společnost využít na trať mezi Mladoticemi a Kralovicemi. Z Plzně do Mladotic vlakem, tam přestoupit na bus do Kralovic a Z Kralovic do Rakovníka opět vlakem.

Kubrt

Vymyšleno. Teď ještě najít někoho, kdo takové spojení objedná a zaplatí.

Lesan

A ještě někoho, kdo se tím poveze.

rozinka

Pár šotoušů (třeba dva) se vždycky najde.

ušatá

Ono to tak před několika lety jezdilo a prázdné to nebylo. Rozhodně víc využité než nyní tamější autobusové spoje, kde taky nejede nikdo – tedy kromě mne, který jsem to víckrát zažil. Prostě dokonalý systém efektivní a atraktivní veřejné dopravy.

Kernteriér

Vymyšleno je dost silné slovo, nemyslíš?

kakov

Vymyšleno to už je dávno, léta to tak jezdilo……

Kernteriér

Zjevně blbě, když o to nemají cestující zájem.

kakov

ani tak né blbě, jako nekonkurenčně schopné, ono těžko můžete NAD za vlak vymýšlet nějak převratně, když se držíte té trati….

nicméně to nic nemění na faktu, že to není nijaká nová myšlenka a už jsou s tím zkušenosti….

Kernteriér

Měl jsem na mysli trať samotnou, ne NAD.

Jiří Kocurek

A běda tomu, kdo by jel přes Beroun či Blatno! Jízda přes Kralovice je dobrovolná!

Luboš Beneš

Je to sice pomalejší, dál a s přestupem….to se cestující poperou o jízdenky..

Leinad

Je hodně linek, které nejsou na to, aby tom někdo jel z konečné na konečnou.
Osobáky na trati, kde jezdí i rychlíky/expressy. Osobák S2 Praha – Kolín.

Jiří Kocurek

Jakože by tím někdo jel z Příčiny do Petrovic namísto pěškobusu, který jede hned a je rychlejší? 😀

MartinS.

To by vám cestující poděkovali. Že by místo autobusem s jedním přestupem za 1:50 jeli z Plzně na Rakovník se dvěma přestupy o čtvrt hodiny déle. A pak by šli další čtvrt (půl) hodinu z nádraží domů. To se vyplatí. Jinak NAD za úsek Kralovice – Mladotice byla zrušena z důvodu nízkého (mnohdy nulového) využití.

medical examiner

Hmm…a počítat, kolik to využije lidí – a tím sledovat, jak rychlá bude návratnost obnovy tratě.

Studý Chudent

Tento krok vítám a pevně věřím, že to nebude černá díra na peníze, a že opravdu pomůže snižovat vysoké ceny za NAD.

Když už ČD dělají akvizice na Jižní moravě, rovnou by mohli přikúpit i něco od Borsu, ne? Onehdá jsem by v Hustopečích a na garážích tam stojí dobrých 50 žlutomodrých busů…

***** Petr

Tak zrovna ČD toho oproti soukromníkům moc levněji neumí, ale mohla by to být v budoucnu dobrá náhrada za stroje typu 810 a klony , když bude mít bus správnou barvu a související výhody už by nemusel tolik vadit.

Sinthera

No nvm… nez cestovat autobusem, radsi vlezu do 810.

Kernteriér

To si klidně vlez. Ale při výluce z ní dost možná vystoupíš, aniž bys někam jel.

Georg

pozor, v tomto autobuse plati rezijka!

Jiří Kocurek

A teď si představte, že někteří dokonce cestou kombinují vlak a autobus. Co by jim na to asi tak ultras z obou stran řekli?

medical examiner

No ti hodnější je politovali, a méně hodní ukamenovali…

Paolo

Konečně…a také koupit i Bors ,standardizovat NAD a nahradit vzduchovozy 810 za busy po vzoru Rakouska aneb Německa a za chvíli i Slovenska.

Petr Novák

BORS je moc hrdý na to, aby se nechal koupit. Ten se radši přivede ke krachu 🙁

Moe

To si bohužel myslím taky. Ale mají ještě nákladní dopravu a třeba je to uživí

Jiří Kocurek

Tak bude na prodej v insolvenčním řízení, no.

M19

Nebude, to nejsou České dráhy.