České dráhy koupily prvního autobusového dopravce. Vydos Bus přejmenují na ČD BUS
Autobus společnosti Vydos Bus. Foto: IDS JMK
České dráhy chtějí mít vstupem do segmentu autobusových dopravců větší kontrolu nad náhradní dopravou.
Doufám že budou pokračovat na kupování dalších dopravců až zatopí Arrive (Deutsche Bahnu) až se vyrognai
Vyrovnají síly na trhu*
No a nakonec by mohly dělat i přípoje k vlakům, které se nějak krajům a autobusovým společnostem nějak nedaří dělat. Asi to neumí, že?
STUDENT AGENCY má také obojí…
Německé dráhy to mají léta. DB na autobusech vidíte i v ČR.
Ano, pod značkou IC bus jezdí např. do Norimberka…
ČSD měly své autobusy už před válkou, takže za mne správný krok.
Tak kdypak se asi objeví první Temsa??
ČD BUS ? Ale s takovým nápisem jsem už před lety viděl několi vozidel na Šumavě ….
Jistě, ale ty nepatřily ČD
To byl pronájem z Klatov…
Takhle původně vzniklo ČSAD. Vlaky a autobusy měli jedno vedení. Byla jiná doba a státní byly podniky, doprava, pozemky i lidi. Hezká myšlenka, ale nereálná. Všechno patří všem a vlastně nikomu.
Jojo…po opětovném znárodnění veřejné dopravy se ušetří tím, jak bude pouze jediný management v rámci Ministerstva železnic…
Je tam hrubka, nevím proč. Určitě jsem psal tvrdé y. „měly vlaky a autobusy…“. Omlouvám se 😞
No nevím asi se v dopravě a to i autobusové pohybuju krátce. Od r. 1998 ano sice jsem většinu času dělal řidiče a chvilku jsem dispečeroval . Ale troufnu si napsat že využití vlastních vozidel na mimořádnosti typu zastavení provozu z důvodu mimořádné události v řádu desítek minut max. hodin je z ekonomického hlediska nesmysl protože by dopravce musel mít řekněme v každém okresním městě deponováno alespoň 5-6 vozů včetně jízdního personálu. Na takové události je ekonomicky vhodnější si najmout kapacity místního dopravce který dokáže být pružnější a navíc mu technika nevyčkává na povolání zadarmo někde na place a nenastává… Číst vice »
Víte oni existují i plánové výluky a nebojte to mají jistě spočítané a nebudou jezdit jen pro sebe. Ale fascinuje mě, kolik toho lidé dokáží vyplodit, když se upnout na jeden detail. MImochodem, během výluk mnohdy jezdí dopravci z opačné strany republiky. Prostě se jim to vyplatí.
A elektrika v drátech prostě je.
Tak proč firma z Klatov jezdila na vyluce u Brna? Protože se jí to nevyplatilo? Nemáte argumenty? Pocit vlastní nadřazenosti?
Opravdu, já jí viděl v aššském výběžku … takže celostátní pole působnosti … buď je tak levná, že se to při zvýšených nákladech (ubytování / cesťák) vyplatí nebo nikdo jiný nemá zájem ….
Koho? Firmu z Klatov? Nebo se jí to vyplatí z jiných důvodů o kterých nemáte ani ponětí. Možná jen dokáže nakombinovat zastávky tak, aby se jí to vyplatilo. Někteří vlakový dopravci také platí ubytování strojvůdcům ne? Jsou taky tak levní, že se jim to vyplatí nebo nikdo jiný neměl zájem?
Že to mají „jistě spočítané“, to je obzvláště u Českých drah právě ta největší pochybnost.
Takhle – jistě to mají dobře spočítané pro někoho.
Když to víte tak jistě… Jistě se pak omluvíte, když se vaše proroctví nenaplní… Nebo jistě na to zapomenete?
Budem spravedlivi… „Spocitane“ to maji nejen CD… Pracuju u soukromnika… a tam se deji veci po dvou deci kolikrat 😀
To musejí být padavky…po 2 deci…
Nebo chlastají absint…
Nebudu vám oponovat, jenže praxe je jiná … vy jste pochopitelně systémově NAD neprojížděl …. Například na NAD v ašském výběžku jezdily autobusy dopravce z Klatov – asi byl nejlevnější nebo se jiný nepřihlásil. Jen jsem čuměl … Podobně na NAD z Českých Budějovic do Summerau, resp. z Rybníka do Lipna jezdil dopravce z Moravy …. akorát minibus Rybník – Horní Dvořiště zajišťoval dopravce „z kraje“ … Čili ti řidiči tam bydleli v penzionu, na vozidle se museli střídat, takže se jim platil „cesťák“ … a po týdnu ve „vyhnanství“ se vrátili a vystřídala je jiná dvojice … Zda se… Číst vice »
Stačí si zajet do Blanska a nestačíte se divit, co tam všechno jezdí. Viděl jsem tam dopravce z celé republiky, i autobusy z celé republiky. Třeba hrbáč v původním laku PID je zajímavá exotika na jižní Moravě (mimochodem to tam je jeden z mála autobusů, kterému fungují vnější panely). Autobusy po ČSAD Hodonín, které ale samo na výluce nejezdí a autobusy už dávno prodalo a teď se někomu hodí. Dálkové autobusy různých tvarů, provedení i majitelů, přesto ale převažují hrbáči a Crosswaye v různém stádiu rozkladu. Upřímně, za mě, pokud by NAD ve vlastní režii ČD vedla k tomu, že… Číst vice »
Zrovna ty PID hrbáče jsou na jihu Moravy menší exotikou, než by se mohlo zdát. Už loni jezdily na xS3.
ČSAD Hodonín jezdí normálně, jak v rámci IDS, tak nepravidelnou dopravu. Autobusy vlastní, provozních jich má cca 90, tak tady nelžete. https://seznam-autobusu.cz/dopravce/csad-hodonin/spz/autobusy
Jistě, ale nejezdí výluku do Blanska. Tu jezdí jejich bývalé autobusy, které teď ale patří jiným dopravcům. Konkrétně vím o těchto třech kouscích: https://seznam-autobusu.cz/vuz/19944 https://seznam-autobusu.cz/vuz/29833 https://seznam-autobusu.cz/vuz/7534 Ani jeden už ale ČSAD Hodonín nepatří a to byla pointa mého příběhu.
Jinak ale ČSAD Hodonín si teď dost polepšilo. Získat zpět linku Hodonín – Brno po 14 letech musí být pro ně hodně sladké vítězství.
Nutností koupit Crosswaye jim to vítězství ovšem docela zhořklo.
No, s tím se asi počítalo, když se hlásili do takovéto skupiny, takže to si úplně nemyslím. Navíc, mohli se zkusit s Borsem dohodnout na odkupu Scanií a dlouhého Crosswaye (Irizary a Arwaye už ne, ty už jsou na hraně životnosti, takže ty by už musel vyměnit i Bors), ale rozhodli se jít cestou čistě nových autobusů, takže jim to za to asi stálo.
Počítalo s úplně jinými vozy, ale zjistilo se, že nesplňují podmínky VŘ, popř. se vyskytly jiné problémy. Iveco je z nouze ctnost.
A s čím počítali? S nějakým Turkem?
No, ale vždycky mohli od toho VŘ odstoupit, jak to udělal, tuším, Busline u 106, což ale ČSAD Hodonín neudělalo.
Budou mít zaměstnanci ČD Bus režijku? Nebo naopak zaměstnancům zbytku skupiny ČD v ČD Bus režijka platit nebude?
to Vám přeci může být jedno, diplom za věrnou propagaci žluté firmy v ČD bus určitě platit nebude 😀 😀
V rámci NAD ČD platí režijka vždy …
Nějak vám uniklo, že NAD není pravidelná linková doprava …
Konec konců, vaše závistívé starosti bych chtěl mít …
Nastupte tam na místo řidiče a uvidíte.
Takže u ČD se kormidlo začne obracet zpět, od outsourcingu všeho, k vlastím kapacitám? :o) Tak to jo, tak třeba ještě MD vyřeší úchylně ostré obraty rychlíků Berounka na Praha hl.n. Přidá se i SŽ s reálnými výpočty jízdních dob ve výlukových úsecích tratě 171. Pak nebude vlak synonymem zpoždění. Úklidová služba na hl.n. přejde od Zenovy pod ČD ÚKLID. Nastoupí už na Smíchově a pojedou na otočku přes hlavní zpět. Získají tak víc než 3 minuty na prolétnutí vlakem, v klidu doplní co má být doplněno, třeba i zametou či vytřou flek po „cestujícím“, zkrátka skutečně budou uklízet, ve… Číst vice »
Tak zrovna úklid se u ČD díky outsourcingu zlepšil neskutečně, ještě v 90. letech byl totiž kromě pár EC souprav sprosté slovo.
A už po přistavení, nebo až po usazení se 🐖?
už dlouho je trend (byť pomalý) se vracet od subdodávek k vlastním kapacitám, devadesátky jsou dávno pryč a upjatá představa, že jen malý soukromník je to pravé, už je naštěstí také dávno pryč…..
ale než mě napadne nějaký ultrademagog, jsou situace, kdy je lepší si tu subdodávku sjednat a situace, kdy je to lepší zajistit vlastními kapacitami
Pokud je hlavní účel zajišťování NAD při výlukách, stále nechápu smysl nákupu autobusového dopravce, to pri výluce v Čechách budou zaměstnanci jezdit z Moravy, co bude s autobusy a zaměstnanci pokud zrovna žádná NAD nebude třeba? Pokud se ČD Bus rozhodne zapojit se do soutěží pořádaných kraji nebo městy a vyhrají, zbude jim dostatečná kapacita na pokrytí případné mimořádné potřeby NAD, budou snad držet neustále nějaké autobusy a řidiče v pohotovosti?
nejsem v záležitosti zaintersován, takže na Vaše dotazy odpovědět neumím, na druhou stranu v působení Moravské firmy v Čechách bych problém neviděl, běžně NAD zajišťuje soukromník z jiné části ČR a vyplatí se jim to, spíše bych viděl problém v ochotě konkrétních zaměstnanců jet jezdit daleko od domova,
NAD je potřeba docela často, takže klidně to může dojít tak daleko, že těch prostojů bude málo a využijí se pro údržbu a náhradní volna
Já teda poslední 2 roky vidím přesný opak.. a to, že bez subdodávek ani ránu.
záleží jak v čem a jak kde, já to psal spíše obecně
Ta praxe na všechno si někoho najímat, byla od počátku kritizována – a zcela oprávněně, ale teoretickými ekonomy to bylo podporováno.
Jste se teda rozjel
Pro ČD může tato akvizice být velký přínos), ale taky velký průšvih. Vše záleží na tom, zda budou mít dost řidičů, tedy zda si řidiče udrží, nebo zda řidiči odejdou za stávajícími výkony u nových dopravců. Pokud odejdou, bude mít IDSJMK velký nedostatek řidičů. Řidičů je málo. Hlavní problém bude ve chvíli, kdy začne ČD bus dodržovat všechny zakony a zakonik práce, pak budou výkony rázem na 2 řidiče/bus a na to mají řidičů málo. Je všeobecně známo, že mnozí řidiči u malých firem jezdi každý den od rána do večera/do noci. Pár let zpátky někdo počítal naklady, kdyby ČD… Číst vice »
No…v nejhorším by přešli z jiných krajů…
No to už bylo za pana Římana, který chtěl likvidovat minimálně třetinu sítě a když pak spočítali, kolik by stála ta náhradní silniční doprava, tak od toho rychle ustoupili. O tom se moc nemluví a tak i proto stále u někoho zůstává pocit, že regionální tratě jsou finanční propadák a že převedení dopravy na silnice bude ekonomický zázrak.
Já jsem třeba rád za to, že se tady i na další ž.weby chodí chytré hlavy inspirovat. V diskusi se tady naplácá tak 80-95% zbytečností.
Ale někdy tady chytrý nápad zcela zapadne mezi žumpu.
Proto chápu i redakci, že maže příspěvky jen minimálně.
Tak koukám , že už to mají i v té správné barvě, jen dolepit nové logo .
Škooda že nekoupily ABAS. Tam řídiči ale i jejich dispečeři vědí kde jsou a co se od nich čeká.
Tak Abas na prodej není
On Vydos Bus přišel o všechny linky objednávané krajem, stejně jak ČAD Blansko, že?
Ano
Ještě ne, ještě měsíc bude na Bučovicku a Vyškovsku.
ČAD Blansko se ani nehlásilo. Vydos Bus stále jezdi v rámci IDS JMK. To že přišel o některé soubory neznamená, že přišel o vše.
ČAD se samozřejmě hlásil, minimálně do skupin 12, 13, 14, 15 a 16.
Tímto krokem ČD určitě hodně ušetří, tak snad přebytečné peníze které šly předtím na NAD teď půjdou do zkvalitnění jejich dopravy
Neušetří nic, budou se starat o flotilu autobusů, které buď budou stát a čekat až přijde nějaká mimořádnost nebo s nimi budou normálně podnikat a přijdou o tu flexibilitu, neboť budou autobusy vázané jinde.
Neplatí náhodou NAD SprŽel? 🙂
Ano, ale cena je stanovena maximální cena a tu se ČD podaří občas překročit.
Ono je rozdíl, jestli bude jezdit autobus tzv. v okolí komína nebo někde jinde, kde budou muset řešit ubytování řidičů, parkování autobusů, atd.
Doporučuji si pročíst příslušnou ministerskou vyhlášku na úhradu nakladu na NAD. Zbytečně tu píšete něco, co není pravda.
Vyhláška řeší náklady na NAD a uspory za vlaky. Žádné maximum tam není.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2017-116
Pamatuji si, že někdy kolem roku 15 byl na ČT u Moravce ředitel Krtek a říkal, že nebudou mít od SŽ placenou velkou část NAD, že na to SŽ nemá v rozpočtu peníze. A bylo to ve stovkách milionů.
Hurá, konečně autobusy, které budou jezdit i o weekendu!!!
Budou jezdit úplně stejně jako autobusy externích dopravců
Jen aby. Nemají záchod, to nevím, jestli se s víkendem slučuje.
Vy máte opravdu nějaké vážné problémy.
To kolikrát i taková Arriva.
Akorát někde sice jezdí, ale nikoho nevozí…
hm,jako NAD…
Zároveň České dráhy vyřešily náhradu za dožívající motorové vozy řady 810 😁😁
budou stolečky, věšáčky a záchod?
a stahovací okna? 😀
No…autobus se stahovacími okny jsem ještě neviděl… 😀
Zatím buď nahoře posuvná, nebo neotevíratelná…
třeba Škoda 706RO, ale chápu, to je pravěk, ten jste nezažil… 😀
Stahovací/otevírací okénka měly co vím nejméně Karosy 9xx.
Stahovací v tom smyslu, jaký známe od B nebo Bdt?
Cesta, co by tou 810tkou trva pul dne ten autobus da nejspise do pul hodiny. To snad bez curani vydrzite.
Přírodě neporučíte… 😀 🙂
Na které trati jede 810 půl dne a autobus by to ujel za půl hodiny i s obsluhou všech obcí, které obsluhuje vlak?
Neberte tyto diskutující vážně, oni se musí aspoň trochu ukázat a mít pocit, jak to těm ostatním nandali. Ale život je prevít a každému se vše vrátí.
ještě rádi si zavzpomínáte na 810!
Jako ja proti nim taky nic nemam… Pokud si moho vybrat mezi cestou v ni a busem, tak 810 vede…
Setru LE business takto nakonfigurovat lze
Až bude WC k dispozici i u Dekstry LE 37, můžeme se začít bavit…
Minimálně na linkách 632, 633 a 637 je totiž cokoliv většího plýtváním…
Kam jezdí ony linky 633 a 637 v rámci IDS JMK podle vás?
Pardon, zapomněl jsem připsat „v PID“…
On jaksi VydosBus asi v PID jezdit nebude.
No, abychom se nedivili LOL Když v IDS JMK mohl jezdit Busline a v Ústeckém kraji zase může jezdit ICOM (i když, ten teda víc stojí, než jezdí LOL), tak proč by někdy v budoucnu nemohl jezdit bývalý Vydos v PID?
No ale zadny dopravni prostredek „nesmi“ byt bez USB!
By te autobusum mohli dat jeste predni masky z tech 810.
A sedačky 3+2, jenže do toho hodí vidle homologace, protože se to nevejde do povolených rozměrů. Naštěstí!!
To se spíš prosadí 2+2 u tramvají 😀
Už se stalo, KT8 je měla z výroby.
Spíš by ten autobus měl splňovat požadavky TSI.
Nebo obráceně 😀
no ono životnost autobusů je cca 10 let!pak se rozsypou.kam se hrabou na 810!!přál bych vám vidět,jam busy vypadají ze spodu!chodili byste raději pěšky!
Potvrzuji. Pokud člověk zná pohled zdola, tak v roli cestujícího pro vlastní klid a duševní pohodu na to nesmí myslet.
Ano, tuto zkušenost mám a znám to, ale tady to řada diskutujících nechce uznat, vidět. Ono stačí už 5 let u řady autobusů, zejména těch jakoby levnějších.
Taky jsou ale autobusy násobně levnější na pořízení, než vlaky. Na to nezapomínejte. Proto se také ten autobus může vyřadit dříve, protože vyřazovat vlak po deseti letech by byla ekonomická sebevražda.
😃😃😃😃👍👏
Pro mě je klíčová otázka, zda tento dopravce figuruje v zakázkové veřejné dopravě a zda tam budou platit slevy ČD.
Z článku:
„Původní zakázky společnosti VYDOS BUS budou dokončeny ve stávajícím rozsahu, jedná se o zajištění MHD ve Vyškově a jednoho provozního souboru při výluce Brno – Adamov – Blansko.“
Zkuste jízdní řády na idsjmk.cz a najdete i další linky v závazku, které provozuje.
A co nové soutěže, tam se budou hlásit?
Nejbližší soutěž bude Znojemsko, ale až za pár let.
Dobry… takze nam budou vlastne jezdit CD jako MHDcko… 😀
Nová trafika, nový tunel, nový průšvih. A takhle pořád dokola.
Tohle by se jako NAD líbilo?
https://ibb.co/PcKQfSG
Mínusáři z nábřeží dnes jedou přesčas 🙂
Tak schválně, který z pokusů ČD o autobusovou dopravu neskončil průšvihem?
Divím se, že to nepřišlo dříve, než Vydos začal rozprodávat busy.
Jak se níže psalo, kdyby koupil Bors, tak bych se nedivil, jelikož skoro vše v JmK prohráli, tak by mi to smysl dávalo, ale opět, než začnou rozprodávat busy… Ono těch dopravců je dle mého názoru více, které se dají koupit, jen záleží kolik si kdo řekne za svůj majetek
Na části linek IDS skončil Vydos 31. března a nějaké výkony mu zůstaly, tudíž značnou část busů stále má. Dle webu seznam autobusů z provozuschopných vozů prodali zhruba 10. A nedivil bych se, kdyby se busy BORSU vydaly do barev ČD, když se chtějí rozšiřovat.
Vím, že jim zůstali nějaké busy, ale i tak. Je teda pravda, že začali ty busy prodávat, když skončili okolo Hodonína, Veselí nad Moravou a Kobylí…
Jestli je pravdou že tam má na vysokém poštu pracovat Dzuriš z Brna tak to skončí vytunelováním do dvou let.
Dzuriš není Brno, ale Pozořice a tamní BDS
Jen se u nás zastavte. Každý vám řekne jaký je to paskřivec. Kolik zaměstnává černých duší které tu nikdo neviděl a nebo jak provozuje jménem své babičky autodopravu a hádejte na čí náklady a odkud si bere řidiče. To si ČD hezky nas.. do bot pokud to je tak
Libuše Mykší?
Ano samozřejmě. Firma kde pracují potajnu buď řidiči z Pozořic pak Ukrajinci a nebo odpad s pracovní smlouvou na výkopové práce za tuto minimální mzdu. Ta paní že prý ani neví co na ní je všechno.
Tyto autobusy by mohla společnost využít na trať mezi Mladoticemi a Kralovicemi. Z Plzně do Mladotic vlakem, tam přestoupit na bus do Kralovic a Z Kralovic do Rakovníka opět vlakem.
Vymyšleno. Teď ještě najít někoho, kdo takové spojení objedná a zaplatí.
A ještě někoho, kdo se tím poveze.
Pár šotoušů (třeba dva) se vždycky najde.
Ono to tak před několika lety jezdilo a prázdné to nebylo. Rozhodně víc využité než nyní tamější autobusové spoje, kde taky nejede nikdo – tedy kromě mne, který jsem to víckrát zažil. Prostě dokonalý systém efektivní a atraktivní veřejné dopravy.
Vymyšleno je dost silné slovo, nemyslíš?
Vymyšleno to už je dávno, léta to tak jezdilo……
Zjevně blbě, když o to nemají cestující zájem.
ani tak né blbě, jako nekonkurenčně schopné, ono těžko můžete NAD za vlak vymýšlet nějak převratně, když se držíte té trati….
nicméně to nic nemění na faktu, že to není nijaká nová myšlenka a už jsou s tím zkušenosti….
Měl jsem na mysli trať samotnou, ne NAD.
A běda tomu, kdo by jel přes Beroun či Blatno! Jízda přes Kralovice je dobrovolná!
Je to sice pomalejší, dál a s přestupem….to se cestující poperou o jízdenky..
Je hodně linek, které nejsou na to, aby tom někdo jel z konečné na konečnou.
Osobáky na trati, kde jezdí i rychlíky/expressy. Osobák S2 Praha – Kolín.
Jakože by tím někdo jel z Příčiny do Petrovic namísto pěškobusu, který jede hned a je rychlejší? 😀
To by vám cestující poděkovali. Že by místo autobusem s jedním přestupem za 1:50 jeli z Plzně na Rakovník se dvěma přestupy o čtvrt hodiny déle. A pak by šli další čtvrt (půl) hodinu z nádraží domů. To se vyplatí. Jinak NAD za úsek Kralovice – Mladotice byla zrušena z důvodu nízkého (mnohdy nulového) využití.
Hmm…a počítat, kolik to využije lidí – a tím sledovat, jak rychlá bude návratnost obnovy tratě.
Tento krok vítám a pevně věřím, že to nebude černá díra na peníze, a že opravdu pomůže snižovat vysoké ceny za NAD.
Když už ČD dělají akvizice na Jižní moravě, rovnou by mohli přikúpit i něco od Borsu, ne? Onehdá jsem by v Hustopečích a na garážích tam stojí dobrých 50 žlutomodrých busů…
Tak zrovna ČD toho oproti soukromníkům moc levněji neumí, ale mohla by to být v budoucnu dobrá náhrada za stroje typu 810 a klony , když bude mít bus správnou barvu a související výhody už by nemusel tolik vadit.
No nvm… nez cestovat autobusem, radsi vlezu do 810.
To si klidně vlez. Ale při výluce z ní dost možná vystoupíš, aniž bys někam jel.
pozor, v tomto autobuse plati rezijka!
A teď si představte, že někteří dokonce cestou kombinují vlak a autobus. Co by jim na to asi tak ultras z obou stran řekli?
No ti hodnější je politovali, a méně hodní ukamenovali…
Konečně…a také koupit i Bors ,standardizovat NAD a nahradit vzduchovozy 810 za busy po vzoru Rakouska aneb Německa a za chvíli i Slovenska.
BORS je moc hrdý na to, aby se nechal koupit. Ten se radši přivede ke krachu 🙁
To si bohužel myslím taky. Ale mají ještě nákladní dopravu a třeba je to uživí
Tak bude na prodej v insolvenčním řízení, no.
Nebude, to nejsou České dráhy.