České dráhy jsou potvrzeným vítězným dopravcem na Plzeňsku a v Českém lese

Jednotka 844 RegioShark v Plzni. Foto: České dráhyJednotka 844 RegioShark v Plzni. Foto: České dráhy

Oproti původní veřejné soutěži kraj ušetří přes půl miliardy korun, na tratích se objeví hlavně jednotky Pesa RegioShark.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Eisenbahn spezializt

Jsem zvědavý,jak budou Poláci zvládat dodávky Sharků. Dráhy je naslibovali všude možně. Při nějakém zpoždění se jich třeba Hradecký kraj nemusí ani dočkat v době platnosti smlouvy

M152

Už tam je pár měsíční skluz.

Lech Malý

Že by modří slibovali nasazení vozidel, která ještě nemají? No to snad ne! A zrovna v Plzeňském kraji…

kix

3 sharky by se jim měly asi uvolnit, ale ty nejsou nové, ale sharky nové už nebudou, ty jednotky nejsou sharky, ale jejich inovovana varianta, která už má jiný design

Petr

Ty nové jednotky prý taky budou pojmenovaný regioshark.. nebo jedná se o tom.

Ale ano. Už to nebude řada 844, ale 847. Jsem na ní hodně zvědav, jak to bude se spolehlivostí.

J.K.

Tak ještě vylepšit infrastrukturu a bude to paráda, zrovna na plzeňsku jsou lokálky dost hrozné.

(Nemluvě o tom kdyby se v Heřmance protáhly koleje do průmyslové zóny u dálnice, nebo u Boru taktéž…)

Jiří Kocurek

Bacha na ten kopec. Hrubým nástřelem mi vychází 40 promile spádu. Ne že by to nešlo.
Jezdí tam tolik lidí? A jezdí celodenně, aby to nebylo na 3 spoje za den, návoz/odvoz na/ze směnu/y? Což by bylo docela málo.

J.K.

Ty tři spoje za den by pravděpodobně odvezly víc lidí než většina lokálek, ale je tam samozřejmě doprava i mimo tyto špičky. Naopak ty špičky by byly kapacitně problémové, no…. Ale tak zase by to vozilo lidi…

Jiří Kocurek

Jestli chcete práci pro železnici, tak tlačte na druhou kolej do Německa přes Domažlice. Nějakých 20.000 tun denně by to mělo udělat.

Pavel

Tlačil víc než si myslíš, ale holt aktualne dostaly přednost F35

Jiří Kocurek

Tak přemýšlím, jaký velký rozvoj prodělala železnice v ČR mezi roky 1968-89. Holešovická spojka, nějaká ta elektrizace a dál mě nic nenapadá.

Jan

F-35 se tento rok ještě ani nekupují a patří pod ministerstvo obrany, které má závazek 2% státního rozpočtu v rámci členství v NATO. Nevím, proč to mícháte do dopravní diskuze.

Georg

s tim jdi trolovat na novinky, ivane.

bkv

A do Stříbra se bude jezdit přes Plzeň?

kakov

jako odkud? z Ostrova?

bkv

Ano z Ostrova. J.K vypočítává kolik by protažená lokálka odvezla z průmyslové zóny lidí. Tak se ptám, jestli ty lidé budou do práce a z práce jezdit trasu Stříbro – Ostrov přes Plzeň…

kakov

a máte představu kolik by tam mohlo jezdit lidí ze stříbra cirka? a kolik od heřmanky? je jasný, že vlak neobslouží všechny destinace, spíše jde o to, aby jezdil v nějakém převládajícím směru

bkv

> aby jezdil v nějakém převládajícím směru
To se těžko podaří. Prodlouženou lokálku by použil pracující z H. Huti, Blatnice, Nýřan, Tlučné, Vejprnic a Plzně. A to ještě za předpokladu, že bude rychlejší než autobus. Všichni ostatní pojedou jako dosud. A dále předpokládám, že největší počet pracovníků je ze Stříbra a okolí a ti by určitě lokálkou nejezdili…

Kuba2

Ty Pesy se týkají jenom Plzeňska nebo i Českého lesa? Jestli bude místo šukafonu přes Bělou nad Radbuzou jezdit shark, tak to bude fakt gól. Očividně prachy zatím jsou, na palubě Titaniku se vesele tancuje.

Ares

Pouze Plzeňska.

Pajoš

Jak dlouho podle Vás potrvá ta krize kterou nazýváte Titanic?

***** Petr

Nabírame vodu ale nahoře se zatím tanci 💃

Plecháč

Tam má jezdit místo 810 dočasně Regionova a potom RS1, Shark by byl samozřejmě nesmysl.

Jiří Kocurek

Jen jestli tím šukafonem nejezdí lidi prostě proto, že to je šukafon?

Daniel

Ne, protože hodně vlaků tam není nutné… potenciál je malý

Kryštof

Přesně tak. Ano, lokálky nejsou využívané právě pro toto .
Můžete mít super jízdní řád, návaznosti , všechno. Ale šukafon tohle prostě zazdí. Lidé z vesnice chtějí být cestovat, nikoliv bát přepravováni dobytčákem

Jelen

To není pravda a nevím, proč to tu pořád opakujete. Naprostá většina cestujících neřeší, čím jede, hlavně když to jede. A modernizovaná 810 opravdu není nic strašného, na méně vytížené spoje je to akceptovatelné vozidlo.

Petr

Jako fíra co jezdí se zralokem a i 810, tak nemohu souhlasit.. když čekám na kolegu s kterym se mám stridat na ose a prijizdi 810, tak se lidi nekoukaji moc vlidne a slychavam i nadavky.. a vubec se jim nedivim.. řada 810 neni vozidlo pro tohle století.. ta modernizovaná je sice lepší, ale moderni cestování si takto ani ja nepredstavuji a nedivím se jim..
810 se líbí pár lidem a samozřejmě sotousum..

Jelen

Chápu, že z pohledu fíry není 810 ideální, ale naprostá většina cestujících to opravdu neřeší. Já osobně nejsem žádný příznivec 810, ale zároveň mi tato vozidla nijak nevadí, pokud nejsou nasazována na příliš vytížené spoje nebo na plně elektrifikované tratě.

Ryk Mat

Žvaníte nemysly. Šukaregiofony jsou nenáviděný hnus a cestující se opravdu vztekají, když místo vlaku přijedou tyto zrůdnosti. Poptejte se průvodčích, ti to schytávají.

Richard Fiala

Co to je za zuřivého anonyma který degraduje zdejší většinou zasvěcenou a věcnou
diskusi?

kakov

Musím vám oponovat, časy se změnili a lidem už to tak úplně jedno není. Byl jsem i svědkem kdy na nástupiště přijela 810 místo pravidelné Reginy a jedna babka spustila na strojvůdce „s čím to jezdíte?“

Kubin

Em, ano. Hlavně na 184, kde jsou skoro všude nízká úrovňová nástupiště, je horolezení do 810 docela nepříjemný zážitek. Už jsem tam několikrát tou 810 jel, dokonce v plné trase a kolikrát je člověk i rád za ty šílené pobyty, protože si aspoň narovnal záda.
A zrovna tuhle trať bych aspoň v jejím jižním úseku nepodceňoval. Ve špičce už jsem byl několikrát svědkem toho, že když nebyl člověk v Domažlicích dostatečně rychlý, tak si tak do Klenčí nesedl. Naopak 182 je těžká slabota.

Jelen

Pokud jsou někde nízká nástupiště, tak ani nízká podlaha vlaku „horolezení“ nezabrání. Do 810 vedou dva nepříliš strmé schody, narozdíl od nízkopodlažního vlaku, čili bezbariérové to sice není, ale pro většinu cestujících to neznamená žádný velký problém.

zdydy

Takže Rokycany – Nezvěstice nebudou už jezdit šukafony, tak to budu zvědavý co tam nasadí, nebo to budou jenom řeči.

kakov

no na ty sharky moc nevěřím, ale možná stadlery??

Gargy

Sharky jsou objednaný

kakov

na trať 175??

Daniel

V celé trase budou jezdit motorové vozy řady 847, takže moderní RegioSharky

Radek

Do Příkosice občas zajede Shark tak proč ne

Klabavátor

Pokud to do Příkosic dojede od Rokycan, tak je to v pořádku. Od Nezvěstic to ale považuji za marnotratnost.

Daniel

Doufám že přestup už nebude nutný. Myslím že budou přímé spojení Rokycany-Příkosice-Nezvěstice