České dráhy jsou bez dalšího pendolina, porucha vyřadila jednotku na měsíc
Jednotka pendolino v Karlových Varech. Foto: twitter Václava Nebeského
Havarovanou jednotku z Bohumína si v půlce září prohlédli specialisté z Alstomu, České dráhy čekají na nabídku.
Myslíte, že by někdo koupil Pendolina firmy ČD za slušnou cenu? Včera ČD se pokoušelo si půjčit 12,5 miliardy Kč, aby mělo na zálohy za nové vlaky a na splacení končící půjčky (dluhopisů) za 10 miliard.
ČD nezískalo půjčku, přestože ČD bylo ochotné platit mnohem víc na úrocích. Z cca 200 milionů úroků ročně ČD doufalo, že si půjčí za úrok 600 milionů Kč ročně.
Podobné Pendolina provozuje:
– Trenitalia v Itálii a Řecku
– slovinský dopravce SŽ
Kolik myslíte, že by zaplatili za 6 Pendolin ČD (plus zbytek jednoho Pendolina na náhradní díly)
Tvoje šotoonanie zase pokračuje… Najdi si radši ženskou místo fantazírování 🙏
Ne. Cituji dnešní zprávy z reálného světa. Žádné šoto. „České dráhy si nicméně dříve nebo později budou muset sehnat stamiliony eur. V květnu příštího roku totiž končí splatnost dluhopisové emise v objemu 400 milionů eur. Před sedmi lety je firma upisovala podle Pfeilera s kupónem pod dvěma procenty. Současná emise už podle něj ale nese kupón ve výši pěti procent, což však odpovídá současné situaci.“ https://archiv.hn.cz/c1-67119470-divoka-jizda-na-trzich-zpusobila-ze-ceske-drahy-odlozily-emisi-dluhopisu Z končícího úvěru, ČD platila úroky cca 1,5% (cca 150 milionů Kč). Nyní by si ČD přáli půjčit znovu a trochu víc, přičemž ČD je ochotná platit mnohem vyšší úrok a to cca 5%… Číst vice »
No a tu ženskou si najdeš? Nebo snad…
V Koryčanech na stavědle? 😀
Nebylo by lepší spíš prodat nepotřebné 810. Sice jednotková cena bude o něco nižší než u pendolin ale zase je jich více tak celková suma by mohla být zhruba stejná …
Nic výjimečného, podobná závada se projevovala i u karkulek T 444.1. Přítel se s tím jednou na Štědrý den vracel do Brna z Hrušovan nad Jevišovkou, před Střelicemi mu upadnul kardan a vylámal 120 pražců.
Proč nedemontují kardan z jednotky poškozené v Bohumíně? Ta jen tak nevyjede a kanibalizace náhradních dílů je u ČD běžnou praxí.
Na první dobrou sice dobrý nápad, ale na stranu druhou asi nechtějí do samotné havarované jednotky jakkoli „vrtat“. Zvláště, když se na celou jednotku už dívali technici z Alstomu, a žádná „závada“ v podobě „chybějícího kardanu“ jim hlášen nebyla…
Evidentně tedy jdou ČD cestou, že když už se bude jednotkou zabývat jedna strana, tak se do toho nebude „míchat“ strana další…
A je kardan nejzávažnější závadou, skutečně by stačilo ho přehodit?
Protože je zničené všechno okolo kardanu a vyměnit vůz není tak snadné neb je zrovna ze stejné pozice jako ten zničený v Bohumíně.
Trochu mne překvapuje, že technikům z Alstomu trvalo tři nebo čtyři měsíce, než se přijeli podívat na jednotku, která havarovala v červnu. To není zrovna vstřícný přístup.
U jiného vlaku od Alstomu (New Pendolino nenaklápěcí pro PKP IC) trvalo cca 6 let než bylo Pendolino ED 250 polského PKP IC schváleno v ČR. Na druhé straně je pravda, že PKP IC nespěchali na schvalování v ČR a v Německu.
Schvalování Pendolin ETR 470 v Řecku se také protáhlo
PKP IC až do nedávna schválení v okolních státech nechtěli, protože tam s tím stejně jezdit nesměli. Alstom s tím nemá nic společného.Ty pendolina jsou za dotace na vnitrostátní dálkovou dopravu a nesměly se po určitou dobu nasazovat jinam, podobě jako panteři pro JMK.
PKP IC kupoval New Pendolino s tím, že dodavatel (Alstom) zajistí schválení i v ČR a v Německu. Trvalo to 6 let (do Rakouska prý budou schváleny v 2023). Čili já psal těch 6 let (od 2016 až dodnes) jako o rychlosti práce Alstomu coby dodavatele Pendolin.
Souhlasím, že kvůli investičním dotacím je nepravděpodobné, že do 2024 by Pendolino PKP IC jezdilo do ČR. viz článek z 2016 informující o o zájmu PKP IC, aby mohla polská Pendolina do Berlína, Prahy, Vídně.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-ic-chcemy-jezdzic-pendolino-do-berlina-pragi-i-wiednia-78299.html
Jak kdysi zpíval Nohavica: Pendolino stojí kdesi u Polomi, zamrzly mu všechny cédéromy.
Agent něco zabékal pro dědky z chacharova
Alkáč Nohavica teď hlavně přebírá metály od válečných zločinců.
Hm, kus rozbitého železa… Japonci by to opravili během pár hodin. U nás se budou vypisovat výběrová řízení, dále se bude hledat, kdo to opraví, atd. A bude to celé trvat rok.
Jasně, Japonci by vzali jladivo, párkrát by zabouchali a opravili to…
To by udělali rusi
Pokud řešíme výpadek jedné jednotky na měsíc, je to v pohodě. Větší problémy k řešení teprve přijdou a měsíčnímu výpadku jedné vlakové soupravy se budeme smát.
Nyní ČD asi nemají peníze na opravu Pendolina, které se teď poškodilo, pokud je oprava náročná. A určitě nemají na rekonstrukci Pendolina, které havarovala v červnu. Obě zakázky pro Alstom musí počkat. ČD teď bojují o přežití. Na ziskové komerční linky, firma ČD teď musí zmobilizovat veškerou techniku, aby vykázala co nejlepší čísla hospodaření. Cílem ČD je přežít vysoké ceny energií od ledna a přežít brzkou splátku dluhopisů více než 10 miliard Kč. A proto nevadilo by mi, kdyby ČD začalo jako pravidelný spoj prozovat i retrovlaky, pokud vlaky se starou technikou budou ČD prodávat jako retro. Např. lokomotivu Kyklop… Číst vice »
vtvt na hrad, nebo alespoň na nábřeží.
Raději ať zůstane na stavědle.
To co píšu není novinka. Už na jaře ČD avizovali, že si chtějí půjčit cca 15 miliard Kč (550 až 600 milionů EUR), aby – splatili půjčených 10 miliard – zaplatili další zálohy na objednané vlaky (v půlce roku měli ČD podepsány investice za cca 50 miliard Kč). Ale ani v červnu a ani v září firmě ČD nikdo nepůjčil těch 15 miliard na slušný úrok Čili jestli Alstomu bude trvat měsíce než zprovozní porouchané Pendolino a jestli oprava bude stát vysokou částku, tak mezitím velká část cestujících přejde ke konkurenci. Čili momentálně ČD mají jiné priority. Jestli umíte anglicky,… Číst vice »
Nezpochybňuji významné zadlužení ČD, ale nechápu, z čeho usuzujete, že se cestující odlejou ke konkurenci. Pokud je náhrada za Pendolinu rozumná (InterJet nebo podobná souprava s internetem, zásuvkami atd.), tak je schopna prakticky zvládnout z Prahy do Ostravy jízdní doby a cestující si nemají moc na co stěžovat.
Navíc výběr dopravce na trase Praha-Ostrava není úplně bez omezení, hodně závisí i na časové poloze spoje a na návaznostech.
Např. mě z divokého severu RegioJet nijak rozumně nenavazuje, dokonce ani moc dobře nenavazuje v Kolíně linka Ústí-Kolín a komerční vlaky na Slovensko, nejbližším přípojem do Ostravy jsou expresy ČD.
Gró spočívá v tom, že ČD nyní musí co nejvíc vydělat = konkurenceschopné jízdné za co nejmenší náklady, čili záleží kolik si za opravu řekne Alstom. To je základní předpoklad, aby firmě ČD někdo půjčil ty miliardy za slušný úrok. Čili já píšu o hospodaření, Vy píšete o dostatku cestujících. V Německu dopravci StadtBahn, eurobahn, Abelio netrpěli nedostatkem cestujících, ale skončili kvůli nevalnému hospodaření. Pokud by oprava porouchaného Pendolina italským tempem trvala měsíce a stála velké peníze, tak použít klasiku, která je k dispozici (viz RetroOstravan s loko Kyklop). V šotosvětě se neřeší hospodaření. Ale v ČD už ano. Viz… Číst vice »
Teď k večeru asi nemáte na stavědle v Koryčanech moc práce že Axele 😀
Nebyl Axel ten osel co vše nazýval zdrobnělinami a dětinskými názvy? Od jara ho tu ,,postradam,,.
No máme aktivní náhradu.
Ano … A teď má novou přezdívku 🙂
Co máte proti vagonkům a mašinkám?
U modelařů nic …:-)
Typická reakce typického zaměstnance ČD, který si nevidí dál než na špičku nosu.
ČD musí splacet miliardy a nemá. A ani nemá dost peněz na zaplacení objednaných vlaků.
V červnu si proto ČD chtěli půjčit 550 až 600 milionů EUR. Ale nevyšlo to.
Včera si ČD chtěli půjčit aspoň 500 milionů EUR (12,5 miliardy Kč) formou dluhopisů. Ale opět to nevyšlo.
Strašák insolvence je čím dál zřetelnější.
To řeknete v SNCF ….
Omyl. Miliardy ze naší státní kasy chce šéf ČD
– navýšit provozní dotace
– prodat státu část ČD Telematika
– prodat státu pozemky
Normálním řešením by bylo už nenavyšovat dotace. Neboť stačilo loňské navýšení dotací pro ČD (např. R15 navýšení o víc než 40%, R10 navýšení od cca 25%).
A část firmy ČD Telematika a pozemky nekupovat za hotovost, ale bezplatně formou snížení základního kapitálu firmy ČD, neboť vlastníkem ČD je stát. Tak holt těch 20 miliard základního kapitálu ČD by se trochu snížilo výměnou za pozemky a ČD Telematiku.
Tak přiražte k sobě trochu koleje,dejte na ně hurvínka tramvaj a budete 30 let jezdit bez problémů….
Není náhodou na té havarované jednotce kardan neporušený???
Kardan bude to poslední. Otázkou je, co rozmlátil okolo sebe..
To jsou ubohé argumenty dopravce. Stát by měl uvolnit nějaké miliardy na nové soupravy a zaúkoloval tuzemské výrobce. Škoda má dobré inženýry, naprojektovat nový typ soupravy, vyrobit dva prototypy a testovat. A ne kupovat jeté cizí soupravy se kterými nikdo nechce už jezdit.
To už tady bylo.
To tu nebylo.
ČIli Škoda Transportation krom EMU400 a krom tramvají/trolejbusů nic dalšího nového vyvíjet nechce. Nemá na to. Finance, odborníky, výrobní kapacitu, dodavatele, zákazníky, servis, marketing.
Skupina Škoda Transportation pod současným majitelem (PPF) v součtu nevydělala ani korunu, nýbrž je v pětileté ztrátě cca 300 milionů. A provozní úvěry Škodovce poskytují zejména spřízněné firmy jako např. PPF Banka.
A CZ Loko sice onehdá nabízelo dodávat vagony, ale na elektrovlak si podle mě netroufne.
Pětiletá ztráta 300 melounů není nic strašnýho. Ale přesto, vlak odŠkodovky radši ne (bohužel).
Ale takhle to, soudruhu, začalo. Stát zaúkoloval ČKD!
A ještě mě napadá: Jak dlouho že se to čeká na díly pro lokomotivy ř. 380?
PS: Za dob plánovaného hospodářství chyběly náhradní díly všude, včetně stěračů na Škodu 120.
Jen klid, ono i kapitalisté plánují, jen se o tom nesmí mluvit.
Plánuje ale každý za sebe a má odpovědnost. Ne centrální komise
Nechám Vás přitom, když myslíte. Rozhodně to není v kontextu jako např. se Tomáš Baťa rozhodoval, ve kterém závodě bude vyrábět cvičky. To jsou marginálie.
Ano, ano a těch rychlovlaků, které svět neviděl mělo být 10.
Ale fuj. Škoda je dobrá někam na Balkán nebo do Pobaltí, česká města můžou od ní kupovat tramvaje, ale pouze za podmínky, že je vyrobí ve Finsku, pantery ještě možná toleruju, ale pořádný rychlíkové soupravy by měli kupovat pěkně od slušných výrobců jako Siemens nebo Alstom. Zajímalo by mě jak dopadne spolupráce Škody a Siemensu u Comfortjetů, Railjety čistě od Siemensu jsou značka ideál (ale chybí kupéčka!!!), Interjety jakž takž ujdou, a Comfortjety budou asi lepší, protože dodavatelé budou mít od Interjetů zkušenosti. Ale čistě od Škodovky nebo nedej bože slovenských ŽOS nikdy.
Vzhledem k zadlužení, hrozící pokutám od evropské komise budou ČD rádi, když se těch Comfortjetů dočkají v provozu.
Strana a vláda zavelí ? Díky ne..
Pane Petře, váš příspěvek nese rukopis ideové líhně pana Krále, zdejšího adoranta jisté plzeňské firmy, která je schopná vyrobit vše – i nejdražší lokomotivy na světě.
Ano ano! Stát by se měl krom tohoto postarat o mne, o vás, o tchýni.. a v ne poslední řadě taky chci od státu něco peněz na žrádýlko pro mého psa. Teda hlavně Mého.
Teď mám pocit jako Sheldon Cooper; fakt si nejsem jistý, jestli jste to myslel jako sarkasmus nebo vážně. Nicméně bych si dovolil souhlasit s jednou myšlenkou. Vláda, která měla být konzervatitvní a rozpočtově odpovědná, předkládá rozpočty hodné Babiše a rozdává, kde se dá, by mohla v té záplavě uloupnout trochu větší podporu pro veřejnou dopravu. Mělo by to mj. sociální dopad, protiinflační dopad a v neposlední řadě i proklimatický dopad. Dotace na nová vozidla jsou jednou z možností. Současný stav, kdy ceny PHM se vrátily skoro na předkrizovou úroveň, ale dopravní svazy i dopravci budou zdražovat, jde přesně proti trendu… Číst vice »
Dotace na nové vlaky jsou.
viz MoraviaPantery.
Viz řada dotací pro ČD. Např.
2x třívagonové RegioPantery pro linku Ostrava-Svinov – Opava východ
https://www.opd.cz/projekt/Obnova-vozidloveho-parku-pro-Moravskoslezsky-kraj-II
Pán se jmenoval Kardan, nikoliv Kardanový. Je to Kardanův hřídel. Podobně jako známe Wattův přímovod, nikoliv Wattový přímovod, Edisonovu žákovou, nikoliv Edisonovou žárovku…
Kdyby byl pán Kardanový, byl(a) by hřídel Kardanového, stejně tak i v případě, že by byl Kardanovij (Wronského determinant, Minkovského metrika). Spíš bych řekl, že je mluvčí z Moravy, kde jsou s přivlastňovacími tvary občas potíže: Hybešová ulice, Novákové pole.
Novákové pole, pokud je to tedy pole paní Novákové, je správně.:)
Ale možná lepší tohle než ty jihočeské patvary s přídavným jménem ve středním rodě, i když je podstatné jméno mužského rodu (Karlovo most). (Používají to, i když je podst. jm. ženského rodu – „Hybešovo ulice“?)
Klasika, opravuju chybu, udělám jinou… 🙁
Nevadí. Trošku mi to připomíná, když jsme na fakultě měli knihovnu, které většina říkala ‚katedrální‘, a já namítal, že ta knihovna není při katedrále, nýbrž při katedře. 😉
Nechápu proč náhradní souprava jezdí na části trasy, která je v objednávce Ministerstva dopravy a na komerční části zůstala. Doufám, že je bude ministerstvo uplatňovat sankce v maximální výši, když zablokovali i místenky. Je to stejná věc, za kterou kritizovalo ministerstvo Regiojet.
No, nezáleží zde na tom co je požadováno ve smlouvě?
Klopidlo by bez objednávky končilo v Praze, maximálně v Plzni.
Ale záleží, jestli lázéňáci do objednávky dali i pokuty.
Takže dva měsíce trvalo, než si poškození někdo teprve prohlédl. Fakt asi sním.
Myslim, ze technici Alstomu maji prace azaz i tak. A dojet z Italie (jestli se nepletu ted se zemi) neni otazka na par hodin, to uz chce naplanovat dopredu a sladit i s vedenim a techniky od CD.
Predstavujete si to asi jako Hurvinek valku. 🙂
Italové. Byly přece prázdniny a celopodnikové dovolené.
Na Italy ještě hodně dobrej čas …
Ferragosto si Italové fakt vzít nenechají jen protože, že kdesi v Republicca Cecca mají problém 🙂
A proč si myslíte, že pro Italy je veledůležité a tudíž ekonomicky velmi přínosné zase rekonstruovat nějaký jejich nevyráběný model? „Antonio honem do těch Čech pošli kluky technický ať to pořádně nacenějí, jinak je firma v bankrotu“.
tak stane se…také jsem za ta léta viděl závad,se kterými jsem se nikdy nesetkal.do toho člověk nevidí
A co vybrakovat potřebné díly z té nabourané, myšleno z té zdravé části a za tři dny to může frčet.
no,pokud to nepoškodilo ještě x věcí okolo…ono když se kardan vrtí,nadělá plno škody i kolem
Některé věci budou použity z nabouraneho vozu, ale kabeláže se musí opravit na místě
Vždycky jsem si říkal, jak by to vypadalo, kdyby se kardan rozlétl do světa, navíc s tím „ochranným košem kolem sebe“. Přeju D680 ať to mají co nejrychlejší a někdy se stavím podívat na fotky 🙂
Hmm…takhle ještě párkrát, a budou v provozu jen 2… 😀
a ještě jeden dotaz. Vůz č.1 a č.7 jsou vzájemně zaměnitelné?
Ne
a nebudou spojovat „nepoškozené kusy“ jak tomu bylo po Studénce?
Ne, nefungovalo by to
Pořád lepší, než třeba Leo express. Tohle se stát jemu, tak odřekne vlaky bez náhrady.
A co má jako dělat, když náhradu nemá?
Mít náhradu?🤔😂
To by ta ekonomika provozu jistě začala hned vycházet lépe 😀
náhrady se dnes nenosí..všechno musí jezdit..
No tak ta náhrada bude něco, s čím se tak úplně nepočítá že bude jezdit pravidelně…
Třeba místo „Vectrona“ 151, místo Bee238 Bee272 atd…
To je právě chyba! Ostatně si náhradu může najmout třeba u konkurence. Ale nedělá to.
Při krátkodobém výpadku se hned tak něco nesežene a při dlouhodobém prostě nebude prodávat lístky na spoje na které nepojedou. Je to problém?
Docela to problém je. Buď je tu dopravce, aby spolehlivě zajistil dopravu, anebo aby co nejvíce vyrejžoval. Ke kterému patří černá tramvaj?
Kdyby to byl závazkový provoz tak bych s vámi souhlasil. Ale jelikož podniká na vlastní riziko tak je na něm jak bude své podnikání řídit.
A žádné moralistické kecy to nezmění.
Takhle se ale může stát dopravcem velmi nespolehlivým a lidí s ním přestanou jezdit.
No to je právě to podnikání.
Takže je vlastně všechno v nejlepším pořádku😁
Taky můžete zavřít vaší cukrárnu a jet se cachtat k moři. Nebo ne? Je to blbé, ale je to tak. Až se vrátíte vycachtaní domů, je možné, že vaši stálí zákazníci si zvykli chodit o ulici dál.
Jelikož má svojí věrnou klientelu, jelikož dovede ve špičky prodat jízdenky za 900 v economy, asi to dělá dobře. Mají nastavený spoje, která jsou priorita a který udrží, a který ne, a ty se když je potřeba zruší. Jelikož si na tom písečku hraje za svoje, nevidím nikde žádnou chybu. A navíc k tomu ještě tam kam jezdí on jezdí i mnoho dalších, takže každej tam má možnost volby. A komu jeho přístup vadí, zvolí jinde.
Ukažte mi jediného dopravce, který má ve všem náhradu. Nedávno v Praze zdechly 2 dvoješusy (jeden na Beroun, jeden na Benešov) a souprava z Řevnice šla na Berouny a dvoje ranní Řevnice se zrušily.
Navíc u LE jde o komerci, u ČD o závazek.
Mít náhradu na všechno 24/7, jak si to jako představujete? Jakože 50 % vozidel bude jezdit a 50 % stát někde v depu v plné pohotovosti? Tady jde o to, že LE nemá vůbec NIC, na rozdíl od jiných dopravců. Má štěstí, že má spolehlivé stroje, mít něco od Škody, tak už by nejezdil.
Faktem je, že LE má i časté zákazníky.
Ano, někdy zruší spoj, ale vrací jízdné nebo zajistí uznání jízdenky u konkurence. A vratky když cestující nejel jsou přes 100% (cena na ruku/účet, a stejně sleva na příště).
Podnikat v jiném odvětví?
Kvůli tomu že při nějaké poruše dojde k zrušení spoje?
Když teda přejde na pečení rohlíků a pokazí se trouba a nebudou jeden den rohlíky zase přejde do jiného oboru?
Ne. Ale dost pravděpodobně ztratí důvěru zákazníků a bude ho to stát dost peněz a možná i živnost, bude-li to častější jev…
A to je právě to podnikání ne? Rozhodovat se mezi variantami.
Paštiky?
Mají v Temelíně náhradní reaktor?
už jste si někdy jako zákazník všimnul, že byl dostaven reaktor?
A jak to byla v případě odřeknutí spoje tohoto dopravce?
To je velmi dobrý příklad. V Temelíně jej nemají, ale mají náhrady jinde – zvýší výkon tepelných elektráren, nakoupí elektřinu u konkurence v zahraničí… Pokud by ČEZ fungoval jak Leo Express, tak kdyby byla v Temelíně odstávka, tak prostě odřeknou dodávky a třeba milion lidí bude měsíc bez proudu…
Nebo s poukazem na čerpání jinde (viz rozdávání jizdenek konkurence)
Náhradu si může pronajmout od jiného dopravce.
Který dopravce je připraven rychle a za přijatelnou cenu nabídnout vhodnou náhradu se zaskolenym perzonalem, případně ten jeho perzonal dostatečně rychle zaskolit?
Po dopravní stránce tam může být zaměstnanec dopravce u koho si soupravu pronajmul a po přepravní stránce si tam může dát Leo své lidi.
A to nějak jako řeší tu situaci???
On si nemusí pronajmout celý vlak, ono by stačilo zaplatit si tři extra vozy na vlaku jiného dopravce. Cestující by sice dojeli v trochu jiný čas, ale pořád lepší než vůbec.
A nemůžou teda ti cestující jet zrovna tím vlakem? 😀
Jako že když Leo zruší spoj tak ti cestující už nikam nepojedou ale když jim Leo řekne jedte tímhle vlakem konkurence tam mám volná místa tak najednou zajásají a zvolají: jsme zachráněni 😀
Že by těm cestujícím přímo koupil lístky u konkurence?
A jaký je rozdíl proti tomu, když LE vrátí jízdné a cestující si „sami“ obsadí ty tři vozy?
Ne pro každého je adekvátní náhrada první vlak po vlaku LE (od toho stejně ujedou přestupy, radši pojedu v jinou hodinu)
Což je každou chvíli…
A teď si představte, že se mu to nestalo.
Takových hlášek Spoj odřeknut bez náhrady u ČD bejvá kolikrát taky dost.
Takových hlášek je všude dost bez ohledu na dopravce. Někdy se to prostě stane, nelze mít k dispozici náhradu na všechno 24/7.
Nejvyšší čas nahradit bimbadlo na rovné trati flexibilní soupravou kvalitních vozů…
Kvůli jedné takové poruše jedné jednotky za 15 let???
stoletá voda taky může přijít klidně za dva roky po té předchozí 🙂
Ano ,chce to nějak pojistit. Jak to máte vy, kdyby vám stará vzala kramle? Taky 24/7?
Jedné poruše?
Náhradní soupravy jezdí za pendolina každou chvíli!
Jo ale za to nabourane
Flexibilní soupravou kvalitních vozů…ano, a přesně proto všichni západní dopravci jdou naopak cestou ucelených jednotek 🙂
Že něco dělají všichni ještě neznamená, že to je dobré.
Dobré to asi není, ale chvalitebné nejspíš jo, neboť by tou cestou něšlo tolik dopravců. Samostatné vozy mi sice dají flexibilitu, nicméně jednotka přinášíí spoustu jiných výhod – od lepší distribuce pohonu, větší kapacitu, menší hmotnost (a to nemyslím celkovou, ale při nabízených možnostech), snažší a jednoduší spojování, levnější tlakotěsnost..
Vidíme to v praxi jak jsou ty klasické soupravy flexibilní – v každém voze jiná teplota, jiné informace na displejích, na některých vozech zhaslé vnější tabule nebo displeje s místenkami, průvodčí nezná co se přesně v jakém voze jak ovládá, kvůli jednomu vozu nefunkční stranové blokování dveří v celé soupravě, problematické a hlučné mezivozové přechody… ty ucelené jednotky (i netrakční) se opravdu nekupují pro nic za nic.
Energokrize dolehne na každého, železniční dopravce nevyjímaje a začne se škrtat. Takže některé pendolino vypadne ze sestavy a zrovna tak klasické soupravy, protože se začne osekávat i doprava. Nejprve bude zdraženo jízdné a potom když lidi přestanou jezdit, tak se to začne osekávat. Tak se zbavíme i těch vadný kusů vagonů a nabouraných a vadných pendolin.
Jasně, potáhneme 5 vozů 90tunovou lokomotivou, bude to vážit o 20 tun víc, ale ušetříme elektřinu, protože Gorila … neumí rekuperaci.
Přečtěte si znovu a lépe příspěvek na který reagujete. O gorile a podobných strojích to vůbec není. Je to o redukci pendolin ze 7 kusů třeba na 4.
Můj příspěvek je o redukci v dopravě z určitých příčin a možném následku. Tak prosím znovu a lépe. Díky.
Nostradamus
Ne, negattor😉
Z tohoto hlediska je ideální railjet. Je to souprava jednotného standardu, kterou jde v nejhorším případě odvézt i padesátiletou bobinou, bez šachování s redukcí na spřáhlo.
Šachování s redukcí na spřáhlo?
Jako není to sice tak jednoduché jako šroubovka ale prostě to dva chlapi nasadí na hák a je to … Nejde o neřešitelný problém na hodiny a pro nějaké vědecké pracovníky.
To nevadí, ono je to zase přejde…
No výborně…a tím se jim jistě uvolní množství kvalitních vagonů…
Trať z Prahy do Ostravy to je ta rovná trať?
To je ta trať která by mohla být rovná, kdyby byl na zodpovědných místech zájem…
Z Prahy do Ostravy je trať, kde klopidlo na 160 zajede skoro stejné časy jako klasika na 160(podle horních rychlostníků).
Potom ovšem nedává smysl.tu trať nějak vylepšovat…
V naší malé zemičce bude rozdíl težko třeba půl hodiny. Každopádně je to asi jediná trať u nás, kde si Pendolino na sebe aspoň vydělá.
nojo no,tehdy chtěli něco cizího,kvalitního…a teď je problém to dát do cajku..a hlavně těch peněz…
Dojde k jedné neobvyklé závadě…a to je jako že:“teď je problém to dát do cajku“?
Ano, je to problém.
Jaký?
V článku je psáno, že pendolino je na měsíc mimo a že se čeká na nabídku. To může trvat další týdny navíc. Je to starý model. Takže potíž.
1) v článku se píše že se předpokládá délka opravy jeden měsíc, nic o nabídce atd tam není
2) u jiného výrobce by to dodali zákonitě dříve?
Ano, máte pravdu. Ten měsíc navíc je k tomu nabouranému stroji. A jestli by to jiný výrobce dodal dříve? Tak to netušim. Prostě je to problém, který bude řešen delší dobu. Je to starší model, tak tyto díly nemusí být dostupné.
Takže došlo k poškození něčeho netypického, čeká se na díl …ano na měsíc je to komplikace … Ale není to nějaký systémový problém jak to vyřešit. Nemá to nic společného s tím že je to z Itálie nebo že už se to nevyrábí.
No, škodovka to asi nevyrábí.🤪
A vy si na Škodovku sežente nový hřídel za dvě hodiny i s opravou?
No to určitě ne. Ale pokud má majitel a provozovatel tyto stroje takovou dobu, tak by mohl být i na tuto situaci připraven.
Měl by 15 let skladovat díl který nebyl vytipován jako problémový a jeho využití je spíš nepravděpodobné?
No tak teď by se jeden hodil, nebo snad ne?
Nechte toho, už.
Proč? Nesmím mít kritický názor? Tak teda sorry.
To by ho první ekonom umlátil tím kardanem. Nikdo nemá kompletní zásobu ND. Vždy je jen ta nejpoužívanější část a zbytek se objednává. Ono kolikrát ani to skladování není možný. pryžový části, maziva, elektronika.
A právě proto bude tento konkrétní stroj měsíc (nebo možná i déle) neprovozní. Super👍
To je pro provozovatele přijatelné riziko.
Ale klidně se vsadím, že ten měsíc to nebude jen kvůli dodání kardanu. Pokud vím, tak tam toho pomlátil víc a leccos nejde jen vyměnit.
Jinak při 7 jednotkách, v každé jsou 4 hnací vozy a při 16 letech provozu je opravdu nesmysl držet kardan kvůli jediný poruše.
Bude to víc než měsíc právě proto, protože je to atypická závada a dopravce na to není připraven. A děkuji za mínusy😁
A že nemá skladem celý vozový skříně.. Co kdyby byla třebas nehoda.
No právě. Po nehodě ve Studénce(a ne jen po ní) by se asi vyplatilo mít něco navíc.
Původně chtěli něco českého co ani nevzniklo. Stálo to dvě miliardy než si všichni uvědomili že buď tu bude něco cizího, nebo nic…
A proč vlastně ČD nasazují loko+2 vozy místo Regionovy? Že by na Regionově prasknul kardan, ale protože je česká, tak se přes noc opraví a tím pádem je náhradní souprava spiknutí slovákoněmců?
Třeba těchle
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_ADbmpsz-8191-0.php
a
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_Bmpz-2094.php
Oddílové už ČD mají léta v ohromném množství.
„Pendolíno stojí kdesik u Polomi Zamrzly mu všecky CD-Romy. „
Staré, hodně staré. Bral bych nějaký nový vtip.
Možná staré, ale hodně dobré. A aktuální😁
Aby jste se nepokakal, vy šotoušká trosko. 😀