České dráhy instalují wi-fi do motoráků od Stadleru na Vysočině

Motorové vozy Stadler RegioShuttle řady 841 v barevném polepu Kraje Vysočina. Foto: Kraj VysočinaMotorové vozy Stadler RegioShuttle řady 841 v barevném polepu Kraje Vysočina. Foto: Kraj Vysočina

Kraj Vysočina se rozhodl investovat přes milion korun do zajištění bezdrátového připojení k internetu ve vlacích řady 841 od společnosti

Zpět na článek
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Kolařík

Kraj Vysočina byl nesmyslně vytvořený jen proto, aby setřel historické hranice mezi Čechami a Moravou. Jiný smysl existence nemá. Protože na Vysočině není skutečné centrum regionu, kam by se lidé sjížděli za prací a kulturou, nelze vybudovat ani funkční integrovaný systém podobný tomu jihomoravskému nebo východočeskému. Snahy o připojení okrajových částí Vysočiny k dopravním systémům jiných krajů jsou blokovány, aby se panu Běhounkovi kraj nerozpadl pod rukama. Nelze se divit, že vlaky jezdí pár lidí, neboť na ně v dopravních uzlech nenavazují žádné autobusy a vyplatí se pouze motorák. Každý potom raději jede autem. Když jsem nedávno přijel od Brna… Číst vice »

železničář v důchodu

Pavel Kolařík: „Kraj Vysočina byl nesmyslně vytvořený jen proto, aby setřel historické hranice mezi Čechami a Moravou.“ To je nesmysl: „historické hranice mezi Čechami a Moravou“ nerespektovalo důsledně už ani krajské uspořádání ČSSR vytvořené v roce 1960 – Kraj Vysočina vznikl stejně (hloupě) jako třeba Zlínský nebo Karlovarský (a třeba i Liberecký) kraj: předchozí uspořádání ČSSR s 10 kraji (5 + 2 + 3) by bylo i nyní (objektivně) lepší, ale „zneuznaná“ velká města si po roce 1989 krajský statut „vybrečela“ … A pokud jde o trasu „nové“ trati mezi Žďárem nad Sázavou a Tišnovem, ta je poplatná původnímu účelu,… Číst vice »

To

Stadlery jsou fajn. Moderní, ryhlost atd. Ovšem ty polepy na obrázku… jsem si z náhledu myslel, že jsou to nějaký zaplachtovaný kamiony

Jan

Ty stadlery jsou sice dobré. Ale co mě překvapuje, že jezdí pod dráty.. To mi prostě příjde postavené na hlavu. A je to podle mě důsledek krajského nesmyslného rozdělení železnice. (a tím, že část je si myslím bez drátů, tak objednají radši disel a.. Postavené na hlavu.) Stejně jako že vlaky mezi Jč krajem a Vysočinou nenavazují. Jeden končí na jedné zastávce. Z druhé strany na jiné zastávce. Misto toho aby dojely do společné.
A jihočeský kraj je radši ani moc neobjednává. Nechá to na rychlících, které platí MD. Přitom ta trať je slušná. Na elektrický tramvajový stadler jako dělaná.

Jan

A v Jč kraji jezdí pod dátem regionova, místo toho, aby koupili něco lehkého elekrického. U osobních vlaků.. Nebo el. loko+vůz. Což, na osobní vlaky s malým počtem vozů asi není tak dobré.

Jis

A jak byste si to představoval jinak? Když, jak správně říkáte, je většina smysluplných provozních ramen částečně bez elektrizace. (dle výhledového provozního konceptu prakticky téměř všechny výkony)

Michal

No jezdí pod dráty, protože tak malá elektrická jednotka se nevyrábí a víc lidí z těch vesniček nejezdí. Buďte rád, že tam vůbec vlaky jezdí…

Nenavazování vlaků na této trati je způsobeno i tím, že v úseku asi 15 km mezi J. Hradcem a Horní Cerekví není moc koho vozit. I když Vaše oko šotoušovo by to chtělo vidět v celé délce trati…

Milan

Motoráky jezdí běžně celou trasu pod dráty, př. Česká Třebová – Zábřeh na Moravě, případně Rybník – Lipno, Tábor – Bechyně…

Jan

Oko šotoušovo, by rádo vidělo původní logický koncept, pro které byla trať navržena. Elektrická jednotka. Doprava do uzlů – Veselí, Jihlava, Havlíčkův Brod. Proč tam dělat nějaké hranice? A Lehký Stadler, typu Allegra. Je to proti železnici. Elektrika je tichá, rychlá a může být z obnovitelných zdrojů. To je její hlavní přednost. A to tady čeští politici navzdory bruselo mánii nechtějí chápat.