České dráhy hledají šéfa ve výběrovém řízení, zpřísnily podmínky

Railjet mezi Brnem a Adamovem u bílovických tunelů. Foto: České dráhyRailjet mezi Brnem a Adamovem u bílovických tunelů. Foto: České dráhy

Zpřísnění podmínek spočívá především ve velikosti firmy, z jejíhož vedení musí adept prokázat zkušenosti.

86 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Neznamy Jarek

No ideální kandidát má VŠ dopravní v Žilině a dělal železničáře v uzlové stanici Česká Třebová.

toor555

Pan Bednárik je jedním z mála schopných odborníků. Bohužel politika a strana je přednější než odbornost. Nová vláda, potažmo ministr Kupka a řada šíbrů za ním již připravují privatizaci ČD cargo,které je v slušné kondici a vydělává. Pravicová vláda navazuje na devadesátky, přihrát kámošům kšefty,,za desátek, a zlikvidovat to málo, co je ještě v českých rukou..

Osky

Vláda především odmítla třímiliardovou fakturu na malou domů za „pronájem pozemků pod kolejemi“ a to si dovolila moc.

Martin1

Lenka Hlubučková bez jakékoliv silnější personalistické zkušenosti bude spoluvybírat šéfa velkého podniku. Jak vidno, tak na MD ke změnám letitých žab na pramenu zatím moc nedochází…

David

Je to prostě šité na míru Radimovi, který nevím, jestli tuto nabídku přijme.

Pája

Nestrašte. Člověk se po ránu lekne a má v háji celý den….

noerf

Ten těžko, ale Ivana Kašická splňuje podmínky skvěle.

Martin

Jo,upraveny přímo na míru nejakému kamarádovi😕

petr

zase můžou najít nějakého slováka…

Granja

Pro mě, za mě, třeba klidně i Turek nebo někdo z Ohňové země, hlavně když ČD budou v takovém stavu, jaký si všichni my daňoví poplatníci přejeme.

Radek

Tak je super, že by tuto funkci mohl zastávat jakýkoli diskutující zde😁

Vašek

Možná, že jo. Provoz by to ani nepoznal.

Petr Novotný

Naposledy hledal státní dopravce šéfa pomocí otevřeného výběrového řízení v létě 2019,… to bylo výběrové řízení? Obyčejná šaškárna zpunktovaná politikem, jak dosadit Nebeského ke korýtku.
Termín je zase šibeniční a požadavky málo náročné…Navíc MD nedeklaruje zájem o rozvoj ČD. Takže se dá očekávat komedie…

medical examiner

Jojo…jsou ty požadavky příliš lidové.
Navrhoval bych spíše
1. VŠ vzdělání v oboru železniční doprava
2. 20 let praxe, z toho nejméně 10 let ve vrcholném managementu firmy nejméně s 500 zaměstnanci
3. obligatorní znalost drážních předpisů

LiborV

Je opravdu nutná znalost drážních předpisů? Nejsem si jsitý jestli se tím nevyloučí z výběru lidé typu ekonomický ředitel Dopravního podniku města Brna, nebo ředitel Dopravního pdoniku města Děčína. A to se mi nelíbí. Domnívám se, že by lidé z těchto pozic měli mít možnost se na jméno ředitele ČD přihlásit.

Modré zábradlí

4. Házet vexle v Tanvaldu

Martin Toman

To bude zase nějakej odborník na půl roku.

rozinka

Že jo, chtělo by to kovaného zasloužilého odboráře, který je na matce dráze od dětství a házel veksle na Kladně.

Alois

Bože… tak to běžte dělat vy. Jste asi jediný po Alexovi, kdo dá cokoliv dohromady. Viz. Tvrdík

Jan Schmidt

Kolář ztratil prověrku

D.S.

Mohl by se vrátit pan Žaluda, ten dráhy posunul asi nejvíce, škoda, že ho tehdy Zemanovci odvolali.

rozinka

A budou mít ztrátové ČD na novou Audi A8?

Daniel Jablonecký

Audi A8 je v budgetu ČD pouhá rozinka.

vagonář

já bych to vzal

rhol

Díky Bohu za tu angličtinu. Šíp je z kola venku. 😉

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ta byla přísná!

strojvedoucí ČD

Smlouva na dobu určitou 15 měsíců, pak už máme připravené další vyběrko. Ty pozice se musí točit, aby zbylo i na další.

Apollo17

Možná ani těch 15 měsíců. Do pádu vlády a pak bude zase hledání jiného odborníka 🙂

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Pád vlády… Pán je šprýmař, že?
Nebo snad něco jiného?

Apollo17

“ Pán je šprýmař, že?“

Realista. Babišová vláda v minulém období byla celkem výjimka. Vládla celé funkční období. Pětikoalice to nedá.

Apollo17

Za posledních 20 let máme 10. premiéra Fialu. To je průměr asi 2 roky a pak to kazí Babiš, který jediný vládnul celé 4 roky.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Chápu, že to je pro káčkaře tvrdé, ale 108… Neuděláte nic.

Granja

Ale tady není K-report. Tou 108 bránící pádu vlády bych si nebyl až tak moc jistý. Jisté totiž není nikdy nic. Například v minulosti stačilo k rozvratu pár přeběhlíků, rozkol v koalici, podraz, atd., atd…. Politika je umění možného i nemožného.

medical examiner

…což nemusí dlouho trvat… 😀

Herold

K čemu je šéfovi ČD znalost zákona o zadavani veřejných zakázek? Na to snad má spoustu lidí, ne?

Radek

Firma je životně závislá na soutěžích, jak výkony, tak vozidla nebo materiál.

Herold

Ano. A na to snad má generální reditel lidi, ne? Nebo bude sám studovat podmínky a připravovat podklady?

tarten

GŘ nemá za úkol jen říkat lidem „pracujte, pracujte“. Má také rozhodovat. Třeba i řešit, jak se postavit k různým zakázkám a řízením, na obou stranách.

qwertz

Tak co? Kdo z vás mudrlantů se přihlásí? 🙂

Růža

Mudrlant je především Bednárik. Co mu místo kritizování brání se přihlásit?

M19

Pokud si na to nick Růža neumí odpovědět sám…;-)

medical examiner

Já bych se i přihlásil, ale nemám čas 😀 😀 😀

petr

já bych to vzal…30 let na železnici…v dětství jsem si hrál s vláčkama…

Tomáš Pavlíček

Generálního ředitele ČD bych nešel dělat ani za milion korun měsíčně, proč?
Brutální zodpovědnost, jste v práci od rána do večera, neustále něco musíte řešit, pracovní den, víkendy, svátky a to hlavní, dnes tam můžete být a zítra už ne.
Lepší je vydělávat menší statisíce s čistou hlavou, než být v hledáčku všech.
Poslední a ten největší důvod jsou media, dokáže Vás to zničit!

Vít Jůza

Ano, vysoká managerská posice chce člověka, který nebude sám hnedka všechno řešit, ale má nadhled, umí vystihnout, co je podstatné, a co je skutečně na něm, a co má nechat na druhých, a své nasazení pro takovou posici umí udržet v klidu a v mezích.

V.N.

U této práce je třeba být vizionář. Dokázat odhadnout kam celá branže bude směřovat , umět vystihnout trendy a dle toho fungovat…. a přesvědčovat všechny, aby tuto vizi přijali za svou…

hank

Pokud vůbec nějaká vize existuje, tak se může změnit s příští změnou vládní garnitury.

V.N.

Za nejhorší vnímám nejistotu takové pozice. Když bude člověk řídit nestátní firmu a bude mít výsledky, nikdo jej vyhazovat nebude. U této pozice, když budete mít za rok jiného ministra dopravy, je velká pravděpodobnost, že skončíte. Bez ohledu na Vaše výsledky….
Jinak Vaše představa, že se dají vydělávat „menší statisíce“ s čistou hlavou je poměrně naivní….

hank

„Když bude člověk řídit nestátní firmu a bude mít výsledky, nikdo jej vyhazovat nebude.“

To je ovšem omyl. V nadnárodním korporátu jsem víckrát zažil výměnu úspěšného šéfa prosperující firmy po změně jejího vrcholového vlastníka. Je fakt, že šlo o vlastníky institucionální typu zahraničních investičních a penzijních fondů apod. V těchto případech bývají kritéria nutnosti změn i jiná než (ne)prosperita firmy.

patology_chef

Vy asi netušíte, co obnáší prace generálního ředitele.
Třeba ten některými vychvalovaný Petr Žaluda reálně pracoval tak tři dny v týdnu a běžné zaměstnance ignoroval, takže doopravdy nemusel „neuste něco řešit“. Na to měl svoje lidi, jiným moc nedůvěřoval.

Kernteriér

Kdyby ten plat byl za započatý měsíc, tak bych to asi zkusil.

Pája

😃

Vašek

To jsou tvrdší kritéria, než na ministra. (Perfektní znalost angličtiny).

medical examiner

U ministra se ani nepožaduje magisterské vzdělání… 😀
Vlastně žádné požadavky…dokonce ani zkušenosti v oblasti odpovídající resortu (takže ministr financí nemusí být ekonom…apod.)

Mirek Zv.

Šílená prasárna. No ale zvolili jste je. Hlavně, když nenáviděli Babiše, že?

Daniel Jablonecký

Zvolil jsem je rád. Něco tak strašnýho jako Babišova vláda se už nesmí opakovat.

Pája

Já jsem je nevolil (Bureše taky ne), ale pan Bednárik na mně nepůsobil sympatizant s jakoukoliv stranou/hnutím/zájmovým kroužkem/doplňte si/ z minulé vlády. Osobně vnímám jeho odchod z vedení jako obrovskou chybu vlády současné. Měl vlastnosti, které v požadavcích nejsou zmíněny. Moc jsem zvědavý na jeho nástupce.

Martin1

Jakože za Babiše byly podmínky na ministry jiné? Fakt pobavil. 😄

Viktor Nárožný

Mě tam chybí zkušenost z řízením dopravní firmy. Každopádně ČD je akciovka, kterou neřídí předseda představenstva, ale představenstvo… tyto požadavky by tak měly být uplatňovány po jakémkoliv členu představenstva. Každopádně jsem zvědavý, koho vyberou. Zda to bude nějaký kámoš napojený na ODS. Nebo člověk, který s dnešní politickou garniturou nebude mít nic společného.

vagonář

Mně

Pája

Tak hodně štěstí 😃

noerf

Ono je jedno odkud bude. Podstatné je, aby udělal pořádek v zakázkách ČD, aby konečně stanovil, co přináší ČD zisk a co je ztrátové. Například linka Kolín – Ústí nad Labem musela být vzhledem k cenám v soutěži slušně zisková. Na druhou stranu je spousta linek, kterých by se měli ČD zbavit, protože jim nic nepřináší.

hank

Rozhodování o zajišťování veřejné služby je politické a nemělo by záviset jenom na ziskovosti.

Gwann

mne to trochu připadá připravené pro nějakého bývalého bankere či šéfa pojišťovny. rating zas tolik firem v CR nemá.

Viktor

Kéž by to nějaký takový vzal…

medical examiner

Třeba by vymyslel nějaký způsob financování…

Šejdr

Třeba si vzali příklad z DPP, Witovski přišel z vysoké pozice v bance.

Gwann

přesně tak.

ono je to i logické, bankéř obvykle umí řídit velmi komplexní organizaci, rozumí financování, umí mluvit s dalšími bankami, zná IT vč.projekt managementu, zná problematiku tendru aj.

a jako výhoda…obvykle nemá kamarády v Tatravagonce ani u bratrů Susku, jen je nebezpečí že má kamarády v PPF…

hank

I bankéři mohou být mafiáni. Vzhledem k jejich obvykle dobrým vztahům s politiky může být dosah jejich činnosti dalekosáhlejší než u mimobankovních mafiánů.

Tomáš Záruba

Myslím, že by bylo vhodné požadovat i alespoň částečnou němčinu.

Daniel Jablonecký

Zbytečné.

Viktor Nárožný

Předpokládám, že část uchazečů- ze kterých nakonec bude vybráno bude disponovat i dalšími znalostmi/dovednostmi, které nejsou vyžadovány…. mimo jiné znalostí i jiných jazyků než angličtiny…

patology_chef

Zbytečné. Angličtina je potřeba kvůli mezinárodním jednáním a konferencím. Číst Eisenbahnkuriera v originále umět nemusí 🙂

Tomáš Záruba

No vzhledem k tomu, kdo nás obklopuje, jaký je „drážní jazyk střední Evropy“ a kterými směry by bylo záhodno rozvíjet nějaká spojení, domlouvat kooperace apod., tak bych to úplně nepodceňoval.

medical examiner

Tak to by jistě uplatnil i trochu polštiny…

PetrV

On je např u DB nebo OeBB někdo odpovědný, kdo neumí anglicky?

medical examiner

No…minimálně jeho podřízení budou mluvit německy podstatně častěji než anglicky…
Zvlášť když uvážíme původ výrobců kolejových vozidel…

Mirek Zv.

V tom smyslu, že požadovat angličtinu, je idiocie, pak souhlasím. I mnohem ubožejší firma si může platit tlumočníka, do jazyka, který je právě potřeba.
Hlavně vyhoďme perspektivní Čechy. Je jedno, jak jsou odborně na výši něco jak dobří jsou manažeři. Hlavně když žvaní anglicky. Jako kterýkoli puberťák, co už pobyl rok venku.

Daniel Jablonecký

Ty asi anglicky neumíš a máš z toho mindrák, že?

hank

Lingua franca je (zatím?) angličtina, a to i v německojazyčných zemích. Při své spolupráci s německými a rakouskými kolegy v nadnárodním korporátu (profese: střední management, výkonní obchodníci a technici) jsem nenarazil na nikoho, kdy by anglicky neuměl aspoň na úrovni B2 (výjimka: Ossies ze Saska).

V.N.

Tak jasně, ale když budete umět německy, budete k nim mít blíže…

hank

No, já zas tak úplně ztracený v němčině nejsem, i když angličtinu mám mnohem lepší. Řečené možná platí tam, kde se mluví některým z nesrozumitelných dialektů (zažil jsem např. v Horním Rakousku). Naopak třeba lidi z Porýní nebo Hamburku byli kosmopoliti, kteří se dokázali domluvit s kýmkoli bez ohledu na rodný jazyk. Ale nejlíp jsem se cítil s Vídeňáky, Bavoráky a Šváby, kteří mají pokud jde o smysl pro humor nebo obecně mentalitu k nám Čechům asi nejblíž. (Možná to bude tím pivem… A Vídeň je plná Swobodů, Nowaků a Pawelků, kteří si většinou dodnes pamatují na své české kořeny,… Číst vice »

jan v

Promiňte ale to, co říkáte, je nesmysl. Generální ředitel DB nebo OeBB (Ale i ten českých drah) má omezené množství času na schůzku. Nutnost překladatele prodlouží skoro každé jednání téměř na dvojnásobek, to si zahraniční partner vyzkouší jednou a už nebude chtít jednat vůlbec. Nehledě na to, že vždy hrají v jednáních roli i osobní sympatie/antipatie. A drobrý vztah s obchodním partnerem se buduje i na neformálních setkáních. Nikdo vás na golf či tenis nepozve, když s sebou budete tahat všude tlumočníka. Osobně si myslím, že ze stejného důvodu by bylo dobře, aby ředitel drah uměl nenjen anglicky ale i… Číst vice »

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Optimální by byl Němec. Jako národností, ne příjmením.
Mělo by to dvě výhody. Modrásky by kleplo a ta němčina by byla tak nějak defaultní.

Pája

Já se obávám, že kleplo by spíš toho uchazeče z Německa. Muselo by jich v managementu více a to by zase nebylo průchozí z jiných důvodů.

Tomáš Záruba

Tak nejlepší by byl požadavek na min. 5 let praxe v řídicí funkci SBB. 😀