LOT 3a leaderboard

České dráhy hledají nové sídlo, rozhodne i vzdálenost na nádraží

Budova Churchill Square, která vzniká u pražského hlavního nádraží. Foto: Jan SůraBudova Churchill Square, která vzniká u pražského hlavního nádraží. Foto: Jan Sůra

České dráhy začaly vybírat, kam by mohly přestěhovat v druhé polovině roku 2020 celé generální ředitelství z budovy ministerstva dopravy

Zpět na článek
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Medvěd

Ve Vídni spojili 2 nádraží do jednoho a mají – Wien Hbf. Pozemky, co zbyly, si dráha nechala a na nich postavila komplex. A žije z pronájmů….

Proč to u nás nejde ??????

Souprava

A pak nemají prohrávat tendry… 🙂

Vendulka 75

Nejlepší by bylo zbavit se nájemného i toho aparátu co tam sedí. To je moloch a největší zátěž ČD.

Dan

Když je vyhodíte dveřma, vrátí se oknem a bude jich víc. Bohužel.

Tarfix

Přesně, nás z traťě 300 všechny propustí a jich tam zůstane pořád stejně. A při lepším ješte vymyslí nové místo systémového specialisty, který bude mít za úkol nás třídit koho vyhodí a pak shrábne tučný plat.

petr.r

Musí být v Praze?

To

co třeba v České Třebové… takový velký uzel s jednou odbočkou

petr.r

Třeba, prostě kde není draho a budou i do budoucna jezdit vlaky čd. Možná myslí na budoucnost a to Brno by bylo ztoho hlediska blbé.

Vít Jůza

Podle celé řady podmínek bych řekl, že už něco mají předjednáno, a vypisují to na míru.

Jan Sova

Tak či tak moc neušetří… Ten ÚV KSČ barák byl z těch levnějších…

Zapa

Ten barák byl hlavně před tím celý drážní.

Honza

A co Regiojet? Kdy ten opustí Smíchov, jak už dávno měl? Smlouva mu dávno skončila, mimochodem nájem od ČD, přesto tam dále je. Uvítal bych na to taky článek.

petr.r

na smíchově není už nic čd, je to prodaný.

VRT

Sice chápu důvody hledání nového sídla, ale vždy si při takové příležitosti vzpomenu na budovu Rudého práva na Florenci, kde vytiskli první Rudé právo 19.6.1989

Milan

Kdo bude majitelem Churchill Square, tj. komu budou případně ČD platit nájemné? Předpokládám, že ČD dosud platí za nájem státu.

vydra

Penta (80%), Sudop (20%)

Milan

Pokud by to tak bylo (ČD by platily soukromé firmě), tak stěhování lze akceptovat pouze za předpokladu, že nový soukromý nájemce budovy na nábřeží bude bude platit vyšší nájemné, než bude platit ČD v uvažovaném novém sídle. A zároveň tento rozdíl bude dostatečně velký, aby kompenzoval i náklady související se stěhováním ČD. Jinak je to na žalobu na stát pro špatné hospodaření.

soukromnik

Zdravím, v zásadě jde o to, že vlastník ,tedy MD, se chová tak, že je to drahé a navíc nemá místo pro nové zaměstnance, chcete-li ouřady. ČD asi moc nezbývá, než hledat jinde.

Milan

Vlastníkem dosavadní budovy i ČD je stát. Peníze za nájem (v jakékoli výši) tedy zůstávají stejnému majiteli – státu. Po přestěhování by se naopak z veřejných (státních) peněz mělo platit do kapsy soukromníkovi (majiteli nové budovy).

Moza14

Stejně nesmyslnou logiku byste mohl používat u jakékoli společnosti, organizace, neziskovky apod., které stát platí za služby.
ČD sice vlastní stát, peníze si ale vydělávají vlastní činností.

Milan

Př.: budete vlastnit nemovitost s fungujícími kancelářemi pro zaměstnance své firmy. Budete se snažit zaměstnance své firmy přestěhovat a platit navíc nájem v cizím objektu nebo efektivně využijete vlastní nemovitost?

Jiří

Problém ale taky je, že se Ministerstvo dopravy v tom domě roztahuje a pomalu Českým drahám ubírají nájemní prostor. Není to tak dávno, co se skoro celý odbor musel přestěhovat mimo budovu a další kanceláře si MD nárokuje celkem pravidelně. Navíc to není jen o nájmu, ale o spotřebě energií a o tom, že se v létě tenhle barak tak rozpálí, že se tam pracuje velmi špatně. V některých kancelářích je pak přes 30 stupňů celé léto.

soukromnik

Je vidět, že tomu rozumíte.Mám stejný názor .

Jan Sova

Aha, takže MD tam je takový chtěný migrant. Kdysi připluli a dnes už se roztahují….
No že by se teda MD poohlédlo po novém baráku. Nebo by se nedej bože museli decentralizovat a některé zaměstnance zaměstnávat externě v levnějších regionech (kdysi měli pobočku třeba v Ostravě).

DT

To je velmi dobrá otázka a o to asi jde.