České dráhy druhý den ruší spoje v okolí Prahy kvůli chybějícím interpanterům

Jednotka InterPanter. Foto: České dráhyJednotka InterPanter. Foto: České dráhy

České dráhy ani zítra nevypraví jeden pár spojů mezi pražským hlavním nádražím a Prahou-Radotínem kvůli chybějícím jednotkám InterPanter. Dnes musely

186 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondra L.

Ty pantery jsou vic poruchova vozidla? Kvuli jakym zavadam jsou ted opravovany? (Ocekavam, prosim, normalni odpoved, ne trolling)

Martin V.

A chybí opravdu jen interpantery? Dneska na S4 místo ešusu jel syslograf – souprava na Kralupy málokdy vídaná. Ale spoj jel a jel načas, i když to byla náhradní souprava.

Tronda

Tak jistě ropid/idsk vyměří za pojízdné šroty z NDR řádnou pokutu, protože dopravce má nasadit objednané vozidlo.

Panda

Předpokládám, že Tronda dostává minusy zejména od lidí, kteří pokuty pro jiné dopravce plně schvalují:)

Leinad

Proč pokutu? Režijka tam platí

Franta Jouda

Kvalita „domácího“ průmyslu, děkujeme Škodo, už dávno nejsi tam, co dříve…

DJ TRAINozov

Da sa suhlasit, ked som videl aktualny desing prestavieb a novych vozov v Krukavskych zavodov v UA..ich rychlovlak TARPAN, diezel supravy..atd atd atd – menia tym nosne linky…. jedine co mi napadlo, ze Skoda ktora roky valila pre CR a SR vse na ele…a ZOS ktore valilo vse na diezel chcelo sa mi plakat…UA idu na hlavnych tahoch hodne hore..

Jedine vlaky

Nevím jak ostatní, ale InterPanter mi přijde dost nevhodné na rychlíkové linky, jednak se snížila kapacita, přibylo sice Wi-Fi, klima apod., ale komfort se snížil, žádné místo na nohy, tvrdá sedadla a velmi malý prostor na zavazadla.. Nechci aby jezdila nadále B, ale normální moderní rychlíkové vozy s dostatkem pohodlí uvnitř vozů.

jan

Zvykejte si, v soutěži na cenu se to nabízí tam nasáčkovat co nejvíc.

Mates

Kdy už se podnik poučí a přestane kupovat tyhle „šroty“…. Ano, argumentuje se tím, že jde o český výrobek, že musíme podporovat český průmysl, ALE realita je úplně jiná…. Kdo na tom jezdí, mohl by vyprávět. Smutné je, že ČD to kupovat musí, neb to je politické rozhodnutí 😒

Panda

Přitom vlaky Bombardier (částečně) z Lípy jsou asi tak podobně „české“ jako ty od Škody… A v podobné míře „český“ býval i Siemens na Zličíně, který asi holt nečekal až takovou tlačenku Škody…

Miloš

A jsou ty Bombardéry méně poruchové aspoň?

Rýpal

Vážení a teď si položme otázku, jak to dopadne v Jihomoravském kraji od 12/2022. Otázku rozdělíme na dvě části:
– 1. kolik Panterů bude od startu GVD připraveno k ostrému nasazení
– 2. kolik měsíců od startu předmětného GVD budou potřeba ještě Tornáda či Plecháče s vozama?

Můj osobní tip:
1. 4 kusy
2. tato otázka je nepřiměřeně složitá, ale zkusím 36 měsíců.

Budu rád za odhady ostatních. Vyhodnocení přijde až za dlouho. Bohužel.

Matoo

Vzhledem k tomu, ze si udrzbu bude provadet sama Škodovka tak bych se toho nebál. Předpokládám, že ve smlouvě budou za nepojízdné jednotky takové sankce, že se vylatí je udržovat provozuschopné.

Y.K.

Já bych se toho docela bál, ale třeba se jim podaří dát do smlouvy garanci vypravení a patřičné sankce za nedodržení.

Hen ten oný

Situace je vážná, nikoliv však zoufalá. 😘 Netroufnu si tipovat.

barnye

Ten Ropidí Radotín mnohdy nejede i z důvodu častých zpoždění všeho na t 170. Takže vlak, který veze pár lidí a je možnost využít následný spoj, tak ten snad nikdo postrádat nebude.

Sinda

Však auta lidé žijící v dané lokalitě obvykle vlastní, nač se snažit je dostat do hromadné dopravy 😀 Děkujeme, naše milé České dráhy, že nám se svou logikou obhajující z provozních důvodů rušené spoje pomáháte „zlepšit“ životní prostředí.

barnye

Nikdo vás tam nenutí bydlet, odstěhujte se třeba na Šumavu.

Alex

Jo, třeba do České Kubice. A do Prahy nás ČD pěkně svezou svým skvělým smluvním partnerem. Tedy pokud zrovna neuhoříme po cestě 😀

Tronda

Barneyho si nevšímejte, má jen vycházku z Bohnic.

barnye

Někdo z Bohnic a někdo z Brandýsa do Letňan, že?

Tronda

Nevím co bych dělal v Brandejse natož v Letňanech, ale to je pro pacienty Bohnic se stihomanem typické.

Pečlivý pozorovatel

Vážený pane nad vaším komentářem jsem se opravdu musel zasmát. Někdo tu udával že v danou dobu zde vlaky jezdí v 7.5 minutových intervalech. Budu mu věřit. Vždyť cestující ani nemůže poznat zda má spoj 5 minut zpoždění nebo jede již dalším :-). Máte lepší řešení dané situace? Opravdu nechápu proč se kolem toho zde rozpoutala taková diskuze. Kdyby byl následující spoj až za hodinu nebo byl přeplněný a polovina cestujících zůstala na nástupišti to by bylo něco jiného ale tolik vášní kvůli takové maličkosti to opravdu nechápu. Ano naší železnici trápí spousta problémů ale tento je ten nejmenší.

Alex

Ten interval tam je práve kvůli zvýšené přepravní poptávce a nedostačující kapacitě okolních spojů. Vlak tam rozhodně nejezdí samoúčelně.

Radek

Když se bavíme o situaci kolem Prahy: jezdí Arriva do Rakovníka pořád s jednou jednotkou místo dvou? Potřeboval bych ten rychlík použít, tak se ptám.

Daniel Mach

Koukám, že oproti Českým drahám alespoň jezdí.

Jaja

Pokud vím, tak Rakovnik-Kladno jedna, Kladno-Praha dvě -> permanentní zpoždění 10 min v důsledku spojování v Kladně -> permanentní zpožďování ostatních spojů při křižování v Hostivici, Veleslavíně a Dejvicích.
Docela by mě zajímala podrobná analýza příčin zpoždění na 120 za poslední měsíc.

Radek

Díky, takže žádná změna.

Alex

Tam to jezdilo zpožděné vždycky. Bez ohledu na dopravce 😀 Takže ano, žádná změna. Ani ji nelze čekat, když se mezi Prahou a Kladnem jezdí na limitech trati.

Strojvůdce Příhoda

Použil jsem teď vlaky Arrivy mezi Prahou a Rakovníkem tak šestkrát, nikdy zpoždění na příjezdu do konečné stanice Rakovník nebylo. Jen na odjezdu z žst. Praha Bubny bylo občas pět minut zpoždění (kuplování jednotek přímo tam), ale většinou se to stáhlo na nulu v Rakovníku. Takže i do kopce to šlo. Jinak vzhledem k tomu, že vlaky Rakovník – Praha nejezdí přes městskou zastávku na Kladně, tak by stačila jedna jednotka, odpadla zbytečná by kuplování na Kladně a Bubnech a tedy i zpoždění. A kdyby ROPID nebyl posera, tak Arrivě zadá i ostatní (Sp a Os) vlaky Praha – Kladno,… Číst vice »

XXXD

No jasně Arriva hned vyčaruje další 845 a může se začít jezdit. Mimochodem rychlíky na Kladno jezdí na objednávku státu ne ROPIDu.

babilon

Sice nesedím pořád ve vlaku ani u Grappu, ale žádná vyšší zpoždění než v dobách, kdy vše jezdilo samo ČD, nepozoruji.
Momentálně R1205 odjel z Kladna včas. Na protijedoucích Sp nevidím v historii Babitronu u Hostivice žádné permanentní zpožďování.

Jakub

Jen bych chtěl doplnit malou poznámku v tom rušeném spoji jezdí cca 10-15 lidí takže to až tak velká tragédie není že pojedou o 10 min později.

Jerry

Ale za ten chybějící osobak mezi Pardubicemi a Kolínem zastavoval rychlík. Zálohy už dávno nejsou …tam kde byly.

michal0044

Jako ve většině článků tohoto autora, i tento obsahuje řadu nepřesností.
Za a) – nejedná se o 2. den těchto omezení, ale zítra to bude již 3. den (tedy 13.1., 14.1. a 15.1. – zatím).
a za b) – nejedná se pouze o ty dva nebo tři vlaky z Radotína na hlavní/zpět, ale také o dva vlaky mezi Pardubicemi a Kolínem (resp. naopak).
Úplně mi není jasné, že když se to ví takto dopředu, není dopravce schopen vypravit alespoň náhradu ve formě např. motorové jednotky/vozu.
Takto opravdu železnice zcela zbytečně ztrácí důvěru :-/

Martin H.

Ani výše uvedená informace není úplně pravdivá. Ty vlaky Pardubice – Kolín nejely pouze včera, z důvodu poruchy VZ na třívozové jednotce. Dnešek bude zase trošku jinak a je trošku s otazníkem. V podstatě je tam těch nepřesností více. Co je pravda a bez diskuze není v pořádku je vysoký počet neprovozních interpanterů, to je bez diskuze…

michal0044

Děkuji za reakci 🙂 Jinak zítra opět jeden vlak odřeknut…

Bob

Horší než Arriva. Brzy budeme rádi i za tu nespolehlivou Arrivu.

Hen ten oný

šups s ní na berounskou trať

Robert

No to je skoro online sledování nevypravenych vlaků ČD 👍 Jestli to tak půjde dál, tak jich za chvíli budou mít nevypravenych stejně jako ARRIVA. Co na tom že u ČD jsou to promile zatímco u Arrivy procenta, hlavně že se na ČD muze taky plivnout a průšvihy alternativcu se tak trochu zrelativizuji, že?

michal

ČD mají přece záložní vozidla, mají všude depa a lidi, možná kdyby se tolik nelhalo, tak by kolem toho nebyl takový humbuk. To už je mi více sympatické nedávné vyjádření Trilexu o momentálním vysokém správkovém stavu souprav a možnosti nahrazení některých spojů autobusem, řeklo se to rovnou a bez lhaní.

Josef22

Jak moc velký smysl má zavádět NAD za dva spoje, když v případě spojů 9915 a 9912 jede do 7 a 10 minut další spoj?

XXXD

Ona se snad nějaká zavádí?

navratp

Padni komu padni.

Kodl

No je zajímavé, že o odreknutych vlacích mezi Žatcem a Mostem se člověk nikde nedočte. A že jich za ten měsíc nebylo málo.

Ondra B

Jestli to nebude tím, že tam nejezdí Arriva a České dráhy, ale “ žluťáček Tronda „. Ono to „žluťáčkovi “ se nesmí mluvit

Tronda

Došly vám prášky?

Tronda

Jestli se dá věřit vyhlášením ROH, tak do konce ledna budou ČD ten nejmíň spolehlivý dopravce v ČR, který bude mít nejvíc odřeklých vlaků z důvodů na straně dopravce.

Zlámalík

No ještěže se to stalo ČD, které mají spoustu jiných vozidel, stát se to Leoexpresu, to by byl průšvih!
Chápe tady už někdo z „modrých“, že s jejich materiální základnou, zkušenostmi a rozsahem nemají na takovéhle chyby nárok?

Hen ten oný

Myslím, že událost zapadá do celkového kontextu děni na železnici. Odpůrci ČD mají opět nabito. Ćekali na to.

noerf

Hen ten oný: Spíše je probllém v tom, že se jedná o výpadek poměrně nových jednotek, které jsou již nějaký týden v provozu a ty neduhy z počátku provozu by měli mít za sebou. A nikde není psáno, že přišli o jednotky při mimořádných událostech (např. střet na přejezdu, apod.), ale spíše to značí cosi o údržbě a že tolik proklamované rezervy nejsou tak velké. I když je pravda, že nasadit například regionovy místo regiopantera, tak to ČD schytají také.

Kuba

Mimochodem 5042/5033 vedené plánovaně rovněž Interpantery také odřeknuty bez náhrady.

Honza D.

Sem to povídal že ty žáby ještě neměli tahat do hutí… 🙂

Alex

Na ONJ stále ještě číhají nějaké zbytky! Třeba je šikovní hoši z DKV Praha nakonec zprovozní 😀

pozorovatel

Za to poděkujte panu Kupcovi, likvidace „žabotlamů“ je především jeho dílo!

Hen ten oný

Tak ať vytáhnou tu museální soupravu na výpomoc.

navratp

A je to správné dílo. Ale nové vlaky se měly lépe vybrat. Jsem pouhý cestující.

pozorovatel

Správné dílo by to možná bylo, kdyby za ně už ve chvíli jejich definitivního odstavení (v tristním stavu, když Kupec jako předtím šéf depa zakázal už asi rok před tím jejich další větší údržbu) byla ADEKVÁTNÍ náhrada: když ji neměl, měl naopak udělat vše pro to, aby ty už skoro „vraky“ udržel v provozním stavu co nejdéle, a co nejrychleji shánět tu náhradu: neudělal ani jedno z toho.

michalk

v minulém grafikonu odřekli ČD spoj rovnou po měsíci na celý zbytek grafikonu (počítalo se jako neodjetý spoj, když to byla formálně výluka?). Nad rámec toho se občas odříkaly další spoje. Tento grafikon začal v podobném duchu. Kdo tu argumentuje procenty, tak lidem jezdících S7 je celorepublikový průměr na nic, procenta na samotné S7 by byla podle mě hodně zajímavá, samozřejmě nesmí se to počítat podle „logiky“, kdy výluka nebo odřeknutí v části trasy není neodjetý spoj (k čemu je jízda vlaku pouze Smíchov – hlavák lidem v Radotíně?). Běžnou záležitostí je také snižování kapacity vlaků (jeden slon místo dvou).… Číst vice »

svojsin

Tak to dostanou od Ropidu jistě strašlivou pokutu.
A teď k té pokutě konkrétně, bude formou dopisu na vedení ČD:

Ještě jednou a bude to po čtvrtý!!

TY TY TY! , Národní dopravče!

S pozdravem kámoši z Prahéééé.

Hen ten oný

mladej člověk….nezkušenej….chyt ho rapl 😜

Tronda

Tak samozřejmě přece kámoši z Ropidu a IDSK nebudou chtít po ČD dodržování smlouvy, to se přece nedělá, taky si z těchto krajů ČD dělají vrakoviště z toho, co by jinde neprošlo.

Vlastik

Takže čekám vysoké pokuty, tohle si dopravce co je tu 30 let nemůže dovolit.

Vlastik

A takže ČD smí a nikdo jiný nesmí, jděte se už bodnout, vy modrá chátro.

Sinda

Co je dovoleno pánovi, není dovoleno kmánovi 😀

Dominik

Je rozdíl jestli zruší vlak, když další jede za 15 minut a nebo, když další jede za 2 hodiny.

Martin

Je rozdil, jestli pri intervalu 15min. jezdi vlak narvany k prasknuti a nebo, kdyz jezdi v intervalu 2 hodiny poloprazdny…. 🙂
Mj., interval rannich spoju mezi Smichovem a Radotinem je 7.5 min…

Alex

To je pod rozlišovací schopností průměrného zaměstnance ČD 😀

dopravák

Gratuluji vám k držení „režijky“ !!!

Alex

Tak padlý na hlavu nejsem, abych pracoval u ČD 😀

dopravák

Tak proč se tady tak neustále (debilně) presentujete?

Hen ten oný

tohle jsou všechno militanti

Paja

To tu je tak nějak zvykem ze všech stran, viďte.

Petr

Je to jedno jen u modrého vlaku . Ostatní mají problém s pokutou a ještě se stydí.

Pavel R

Koho tady urazis? Zamysli se nad sebou.

Michal

Pokud to bude zítra opět, není to druhý, ale už třetí den. Národní dopravce 🙂

Sinda

Národní nedopravce 🤣

Dalibor

Počkat. Okom je ten článek? O Arrivě? nebo že by firma co dlouhodobě buduje důveru lidí v železnici někde snad udělala chybu, jako soudruzi z NDR? Odřeknuté vlaky? to je skandál. Ministr, hejtman a nejbližší okolí by mělo okamžite odstoupit!!!

dopravák

V případě Pardubického kraje by za ten chlív na Letohradsku hejtman jako jeho výhradní původce rozhodně nějakou pořádnou „čočku“ zasloužil!

Jirka

Ja tu čtu zajímavé názory. Hlavně, kdyby to byl RJ, LE a nebo Arriva, kdyby jezdili v intervalu cca 15minut, tak by se to tolik neřešilo u nich, stejně tak jako u ČD. Dokonce i z pohledu cestujícího je pro mne menší zlo, výpadek vlaku v tomhle intervalu, než v půlhodinovém či hodinovém.

Leinad

Prosím další informace
1) Co PIDí záloha v podobě Syslografu na Vysočanech?
2) Když nebyl panter, co jelo do Brna?

Georg

no co asi – eso s beckama…

XXXD

Tuhle soupravu už jsem parkrát viděl jet i z Radotína, jen ji tam museli z ONJ přivézt asi dost dopředu.

On.

1) už nesmyslně překáží v Libni
2) náhradní souprava Lv s vozy. V Radotíně není čas a prostor na objíždění.

Leinad

1) A úkol překážet v Libni tu soupravu tak zaměstnal, že nemohla jet do Radotína a zpátky?

Sinda

By někdo musel víc pohnout zadkem. Neblázněte 😀

Pečlivý pozorovatel

Vždyť jsem to psal. Panter přijede do Radotína a hned točí na Hlavní a zpět a pak Smíchov a rychlík do Brna. Náhradní souprava nestíhá objetí v Radotíně. Nejde o žádnou neschopnost jen to není z časových důvodu proveditelné .

Sinda

A který pitomec tak blbý oběh sestavil?

Dominik

Proč pitomec? Oběh je dělaný na soupravu se stanovištěm strojvedoucího na obou koncích soupravy.

Dalibor

Panteři došli, nestíhaj se opravy, je jich málo, Syslové došli, je jich málo, žabáci došli – úhyn věkem, oběh je nachystanej tak, že mašina nestihne přepřah… jaký bude další vývoj?

Alex

Bude se jezdit obden… zejtra je taky den 😀

Paja

Stejně je teď moderní HomeOffice 🙂

Hen ten oný

eventuálně HomelessOffice 😜

Alex

A u toho se naprosto hloupě se předpokládá, že to pojede na minutu přesně načas. Což se v mnoha případech nedaří a zpoždění se jen přenáší na další spoje.

Zlámalík

No tak pro něj musím mít odpovídající zálohu, ne?

Hen ten oný

to se vám lehko řekne

Hen ten oný

pán veĺkomožný 😜

PvvS

Už se těším, jak Schadewerk bude stihat udrzovat ty soupravy pro JMK .

Hanzi

A odjeli všichni? Zřejmě ano tak je vidět že to s menším počtem spojů jde také.

Alex

Tak jasně – s díky v kvalitní služby ČD sedli radši zase do auta.

pozorovatel

Samozřejmě lze, jen aspoň nějaký „komfort“ je zcela „v háji“ a někomu to může zcela zhatit další program, když mu pak někde ujede přípoj.

Hanzi

Já ten komfort vidam na trati přes Rudnou do Berouna ve špičce všedního dne odpoledne. Dvě spřažené motorové jednotky aby měl každý svojí čtyř sedačku. To je ekonomika jak stehno.

Alex

Tak si taky zkuste jiné tratě kolem Prahy, třeba tu od Radotína 😀 Který je prezentován jako přestup z P+R i regionálních busů, které tam taky jezdí natřískané.

Kuba

Kdyby byla výše pokuty za neodjetí spoje dostatečně motivující, tak by jistě šlo zajistit ten 9915 soupravou od R 885. 9912 vem čert, to je jenom zveřejněný Sv.

AFO

A jak by se do Radotína dostala?

Leinad

Smíchov (/už Hlavní?) – Radotín jako sv. Když se na hlavaku nepočká na čas odjezdu a další zastávky se profrci, nebude čas na obrat lokomotivy?

Kubrt

Aha, já myslel že ČD mají dostatečne zálohy, na rozdíl od alternativnich dopravcu.

Jarda

ČD zálohy mají, ale díky objíždění klasické soupravy v Radotíně už není kolej pro další (pohotovostní) soupravu. Bohužel v ranní špičce nelze ta rychlíková nikde moc na hodinu a půl odstavit, tak musí do Radotína dojet. Těch vlaků v uzlu Praha už je tolik, že i taková relativně banalita nemá téměř řešení.

Alex

A nemá snad ta souprava v Libni sloužit mimo jiné i jako náhrada právě do podobných dopravně více „problémových“ lokací? To u ČD neumí postavit soupravu, co to zvládne bez objezdu – a notabene když vědí, v jakých podmínkách jezdi?

dopravák

Při zpoždění toho rychlíku by to asi nějak fungovat mohlo a mělo, ale předpokládat, že někdo z „měééésta Brna“ nahlásí do Prahy „těm parchantům cajzlům“ včas předem, že jede náhradní „nedvouhlavá“ souprava, to bych rozhodně neočekával (ale ani v případě jakéhokoli „nestátního“ dopravce = aby bylo jasno!).

ros

on je problem i vtom jak tam tu soupravu dostat rano ja hlavni pro soupravu neprujezdne a to same jo v libni smerem do malešic projede arriva a nic dalšího nema narok bez dalšího narušení grafikonu jiných vlaku

ros

on by byl i problem na hlavaku kam vzit náhradní soupravu když peron obsadí náhradní rychlík do brna

Kubrt

Já to chápu a ani to odreknuti těchto vlaků nevidím jako takovou tragédii. Spíš to byl z mě strany takový zoufalý výkřik z toho, že už měsíc tady čtu neustále cosi o problémech „soikromniku“ a o tom, že ČD by se nic takového nikdy nestalo.

Alex

Když ČD odřeknou spoje, nic se neděje. Ale běda, když to udělá jiný dopravce 😀

kix

to chce třeba taky vyčíslit procenty, pak to víc o něčem vypovídá

Pražák

To je sice pravda, ale na druhou stranu jsme tu dnes denně přesvědčováni, že jedině ČD mají dostatečné zálohy a tedy pokud jim kiksne nějaké vozidlo (může se stát), tak vypraví záložní, třeba horší, ale spoj odjedou. A ehjle, ono to tak není.

Ušatá

A není to náhodou tak, že se musí šetřit za každou cenu a tak je vše nadoraz? Zálohy bývaly, ale někdo vymyslel, že železnice musí stát co nejméně a tak se vše ruší, šrotuje, koleje se trhají a toto je výsledek. Takže ryba smrdí od hlavy, tedy od toho, kdo ve státě odpovídá za dopravu a dopravní politiku. Zatímco na silnice se hledají miliardy po stovkách, na železnici se šetří za každou cenu. Takže trochu objektivity.

Paja

Jo? Jakože cestující má být v klidu, protože to je promile a ne procento spojů? Chápete vůbec že vlaky jezdí pro lidi a ne pro radost ajzboňáků?

Jageb

Interpanteři to je bída. Dnes z 5 souprav jedzila jedna, zbylé čtyři klasické soupravy, brněnské depo situaci nezvládá.

Martynick

Nezvládá to hlavně výrobce těchto verglů a jeho dvorní opravce PRAS Šumperk.

Pečlivý pozorovatel

Vážení pro všechny kteří teď jásaji radosti malé vysvětlení. Není to tak jak se podle článku zda :-). Interpanter je na plánované větší opravě proto jede místo něho náhradní klasická souprava. A protože u ní by musela lokomotiva objíždět v Radotíně a obrat tam je asi jen 7 minut nedá se to stihnout. Je lepší jeden vlak vynechat než narušit celý takt a opozdit i ostatní vlaky. Cestující v ranní špičce čekají opravdu jen pár minut. Žádná senzace s neschopnými vlaky tak jako u soukromníků se nekoná. Mám spolehlivé informace ze to je opravdu tak jak jsem napsal.

Pražák

Nikdo tu nejásá, ono nějak není proč jásat. Jen se někteří z nás zamýšlí nad tím, že kdyby se to stalo někomu jinému, za stejných podmínek jako jste popsal, zda by reakce byly stejně omluvné, nebo se tu řvalo o neschopnosti, odebírání licence atp. Co myslíte?

Dominik

Rozdíl je zrušit spoj, když další jede za 15 minut a nebo zrušit spoj, když další jede za 2 hodiny.

Pražák

Čímž chcete říct, že ČD nikdy nezrušily spoj na trati kde taková frekvence není? Víte já jsem na pohádky už starý.

Dominik

To jsem neřekl a ani to tvrdit nechci.

Leinad

To je věc objednavatele.

Paja

Rozdíl to je hlavně v tom, že když jede další za 2 hodiny, tak pojedete autem. Když za 15 minut, tak počkáte i když to bude narvaný. Ale nemyslím si, že by byl větší rozdíl v tom, jaký pocit to v cestujícím zanechá.

Pečlivý pozorovatel

Pane Sůra je to tak jak jsem psal. Lokomotiva by nestihla objet tak souprava jeden pár vlaku vynechá a pokračuje dále ve svém objehu. Je to otočka po rychlíku z Brna před rychlíkem do Brna. ČD nelžou ten jeden pár skutečně nejede ale není to kvůli neschopnosti soupravy ale z časových důvodu. Než by lokomotiva objela stejně již jede další spoj.

Alex

To jsou ty skvělé oběhy na krev. A pak to nemá jezdit věčně zpožděný.

dopravák

Připomínka toho, co kdysi vymyslel „Hugoun“ pro obraty „ešusů“ na Masarykovu nádraží – tehdy to vydrželo asi tak rok …

BR193EEL

Ne že bych se modrého zastával(jako bývalý zaměstnanec nemám důvod), ale mistr obratů tu je jednoznačně LE 😁

Jarda

Chcete jezdit za 10 Kč na den v Praze, tak někde se ušetřit musí. Tak teď záleží, zda je lepší jezdit za 10 Kč a občas se jede se zpožděním nebo jezdit dráž, ale více včas.

dopravák

Blbost: největší úsporou odjakživa bylo NEPLÝTVAT – až se konečně začne využívat současných schopností výpočetní techniky na sledování a vyhodnocování skutečných nákladů, a ne jen používat ukazatelů typu „vozový km“ a „vlakový km“ násobených hloupě zprůměrovanými a zcela neprůhlednými sazbami na ně nějak pochybně stanovenými, tak se najednou zjistí, kolik se zbytečně vyplýtvává na to, co ve výsledku nefunguje ani zdaleka tak, jak by mělo. A třeba byste s překvapením zjistil, že i cena 10 Kč na den za celodenní jízdné na pražskou MHD není nijak podhodnocená …

Ušatá

Jak říkám, šetřit se musí, ať to stojí co to stojí! Nemluvě o čistění souprav, opravách závad, problémy vandalismu atd.

dopravák

Ta polopravda – a i vám je jistě (dobře) známé staré pravidlo (především dezinformátorů), že polopravda je horší než lež !!!

Pečlivý pozorovatel

A já psal že nepište pravdu ? Jen ten článek celkové vyznívá že kvůli neschopným soupravám nejedou vlaky ale tak to není žádná neschopnost nebyla ten ranní rychlík i když přijede do Radotína načas prostě zpátky odjet nemůže ne kvůli závadě ale z časových důvodu.

Chuchelák

Od toho mají snad ČD v Praze dispečerskou soupravu s řídícím vozem ne? Odříkání posilových spojů z Radotína je celkem běžná věc, samozřejmě to není tak vidět, když je interval 10 minut.

Bespi

Az bude do Berouna tunel – tj. dve koleje navic (cca za 30 let misto puvodniho planu 2016), tak to mozna s nahradni soupravou pujde vyjezdit. V soucasnosti to ta pretizena trat dava s problemy i s planovanou soupravou.

dopravák

A kolik času je před tou jízdou ze Sméchova do Radotína? Není možné objet už předtím na Smíchově a vytáhnout tu soupravu do Radotína nějakou „zálohou“? Jenže ona už na Smíchově není k dispozici ani žádná „záloha“ …

Pečlivý pozorovatel

Není to možné ani na Smíchově není čas. Rychlík přijede z Brna a na Smíchově stojí myslím jen dvě minuty.

Alex

Může jet jiná souprava, ČD jich přece mají přeci dost. Nebo snad nemají? 😀

dopravák

Pak to asi opravdu řešitelné tímto způsobem není.
A propos: jak se to řeší v případě, že ten rychlík přijede na Smíchov třeba s 15 minutami zpoždění? Předpokládám, že pak se ten radotínský obrat odříká také: to je také nápad ROPIDu, využít ty brněnské náležitosti na něj?

Pečlivý pozorovatel

Tak toto nevím. Každopádně je to asi snaha o maximální využití souprav.

Sinda

Díky které se pravidelně řetězí spoždění a drobný zásek na ranním výjezdu znamená zasekané spoje po celý den. Bezvadné 😀

Pečlivý pozorovatel

No právě a aby to tak nebylo je nejjednodušší to udělat tak jak se to dělá. Ostatní jede včas. Lidé čekají pár minut .

Alex

Má vyjet náhradní souprava.

dopravák

Vidíte – už jsme jako Švýcaři, které nejen tady kde-kdo velebí: tam to přece také funguje tak, že když ráno nějaký vlak vyjede s tříminutovým zpožděním, tak celí Švýcarsko jezdí až do večera o ty 3 minuty pozdě, protože všechno je „na krev“, ale přípoje je třeba dodržovat …

Leinad

Kolik času chybělo na obrat? Co takhle odříct Smíchov-Radotín(=profrčet Chuchlí aby se obrat stihl?)

Alex

Jako klidně profrčet kolem na peroně čekajících cestujících? 😀

AAA

Hoštice, ale nezastavujeme, máme zpoždění!

Hen ten oný

Trošku

Poutnik99

Vzhledem jak často jezdím náhradní soupravou, jen jedna souprava nechybí…

XXXD

Tak na ten obrat v radotíně 7 minut opravdu není. Možná by neškodilo informaci si pořádně ověřit, než ji tady začnete šířit. Přece jen 7 a 16 minut je docela rozdíl, byť tedy nezpochybňuji, že i tak je obrat náročný, protože je v Radotíně ve všední dny docela provoz a stanice na to není uzpůsobená.

Arimatejsky

Třeba jim Hřib na konci měsíce napali 800k ppkuty jako Půta Arrive.

Franta

Rozdíl je v tom, že na téhle trati je tak zahuštěný provoz, že lidi nebudou čekat na další vlak déle než 15min a to je myslím únosné……

Pražák

A byl byste tak smířlivý pokud by to nebyl spoj ČD, ale třeba RJ?

Franta

Ano, pokud by jezdili třeba 4x do hodiny jako ČD tak se to nezblázní kvůli jednomu vynechanému spoji tři zastávky tam a tři zpátky

Alex

Typický přístup nádražáka od ČD. Lidi mrznou na peroně, často bez informace (třeba v Chuchli), ale ono jde o hovno. Další souprava přijede natřískaná, že je problém se tam nacpat, ale ono se nic neděje.

Franta

Lidi na vsi čekají na autobus od pátečního podvečera do pondělního rána. Tak bych asi 15min neřešil. Kolik lidí nastoupí v Chuchli, aby popojeli jednu zastávku, tedy pokud tam vůbec spoj staví…..

Sinda

Čekáš dlouho? Čekej dále, času dost 😀 …jo, typická ajznboňácká logika 🙂

Hen ten oný

tak počkejte, nesmějte se tomu…. 😎

ros

včera jsem byl u lékaře zpoždění 45.min.tak dráha není jediná a náhradní doktor taky neprišel

Paja

Ne, nečekaj. Lidi na vsi mají auto. Zpravidla tolik aut kolik je v baráku lidí s řidičákem.

dopravák

A když někdo mrzne v Praze-Sedlci, protože ARRIVA vlaky nemá vozidla pro naplnění regulérních oběhů na „ML-S49“, a aby Nálevka nemusel platit pokuty za odřeknutí každého druhého (o víkendech) nebo třetího (ve špičce všedního dne) vlaku, tak udělá náhradní obrat v Roztokách u Prahy a liché vlaky jezdí třeba i celý den s 10 minutami zpožděním (takže rychlíky v Libni ujíždějí, ale strojvedoucí se stejně nestíhá ani vy….t), to je co? To je správně a v pořádku, protože to nejsou ČD, ale „privát“?

Sinda

A už je to tu zas 😀 ..když něco udělá soukromník, je to špatně… ale udělají-li to zbožňované ČD, tak jse to vždy nějak omluvitelné. Pointa je jinde, dopraváku. Když už kritika, tak měřit všem stejným metrem. A v tom jednoznačně selháváte. Má-li být předmětem kritiky nevypravení spoje, pak je to chyba vždy – padni, komu padni. A když nevypraví nějaké spoje ČD – z důvodů na své straně, je na místě je za to kritizovat.

Dominik

Lepší zrušit 1 spoj, než přenášet zpoždění na další vlaky, po celý den, zvláště, když další jede za chvíli, jako v tomto případě.

Alex

Maj přeci vyjíždet ty náhradní soupravy, o nichž u ČD tak často básníte 😀

Jarda

Náhradní souprava by k dispozici byla, ale nevejde se dle sž(DC) do Radotína, protože tam objíždí ta původní. A tu původní zase není kde jinde v ranní špičce nechat odstavenou.

Alex

Takže si u ČD neumí poradit a na cestujícího kálí bílej tesák… 😀 Kéž by začly padat statisícové pokuty i směrem k ČD. Ono by je to už naučilo…

Hen ten oný

tak si taky běžte flusnout 😃

Bespi

jak ti slusne rict, ze to v prvni rade nezvlada infrastruktura. S tim neudela nic zadny dopravce. Autobusy v takovem pripade nic neresi, pac dojedou dele nez kdyz pockas na tu nasledujici soupravu co jede. Proste ty a mnozi dalsi mate v hlave prazdno. Porad melete svou a argumenty ignorujete.

Alex

A argument, že ty vlaky jezdí přeplněné ignorujete zdá se zcela systematicky.

dopravák

Radost z toho jistě nemá nikdo – ale můžeme mít všichni radost z toho, že železnice (konečně) začala i v ČR zase zaujímat významnou pozici ve veřejné dopravě, v tomto případě v příměstské. Ale spoléhat na oběhy sestavené „na krev“ její spolehlivosti a pravidelnosti určitě příliš nesvědčí (zejména v ČR) – to už se přece prokázalo i v PIDu před dost dlouhou dobou.

dopravák

Souhlas – ale pak k tomu je i žádoucí podat (resp. vždy podávat) úplné informace, a ne jen zavádějící bulvarizující polopravdy, v nich pak mají původ podobně debilně se vyvíjející debaty, jako je tato!
Chápu, ýe je jednoduché ocitovat vyjádření nějaké „tlučhuby“ nevědoucí vlastně asi vůbec „která bije“, ale když to tady v debatě dokáže docela dobře „rozklíčovat“ obyčejný diskutující, tak snad by to měl umět a dokázat i autor, který se honosí odborností v oboru dopravy.

Alex

Nejel vlak. Co chcete víc? Omlouvat to snad tím, že za chvíli za ním jede další, byť přeplněný…? 😀

Hen ten oný

V Indii to je přeplněností daleko horší a ještě si chválejí.

Alex

V natřískaných soupravách, jste zapoměl zmínit…. však fírovi je to jedno, ten má pohodlí a štiplístek přinejhorším zaleze na zadní stanoviště 😀

Leinad

Tak pokud dopravce musí nějaký spoj zrušit z důvodu nedostatku vozidel (v tomto případě jednotek/řidičáků) asi je dobře mít nějaké priority a zrušit spoj který bude chybět nejmíň.
A nějaký dopravce to snad nedělá, ruší schválně poslední spoj?

Modré zábradlí

A v tom dalším vlaku se v pohodě zmáčknou u záchodu…

Hen ten oný

No jistě. Ale jiný dopravce má být Českým drahám zářným vzorem.