Doprava ve městě Dopravci Železnice

České dráhy druhý den ruší spoje v okolí Prahy kvůli chybějícím interpanterům

Jednotka InterPanter. Foto: České dráhy
Jednotka InterPanter. Foto: České dráhy

České dráhy ani zítra nevypraví jeden pár spojů mezi pražským hlavním nádražím a Prahou-Radotínem kvůli chybějícím jednotkám InterPanter. Dnes musely České dráhy odřeknout tři spoje.

Z důvodu technické závady dvou jednotek InterPanter byly odřeknuty tři spoje mezi Prahou hlavním nádražím a Radotínem,  kde je taktová doprava s krátkým intervalem. Cestující mohli využít následné spoje,“ potvrdila mluvčí Českých drah Gabriela Novotná. Omezení se týkalo ranních spojů, na které České dráhy nasazují jednotky InterPanter z rychlíku z Brna. Podle informací na stránkách Pražské integrované dopravy byl důvodem nedostatek vhodných provozních souprav. České dráhy nebyly schopny výpadek této soupravy nahradit.

Podobný problém se týká i oběhu s párem osobních vlaků mezi Pardubicemi a Kolínem, České dráhy je rovněž zrušily.

Problém s InterPantery je u Českých drah dlouhodobější. Kvůli odstávkám jednotek dokonce České dráhy přestaly garantovat jejich nasazování na rychlíkovou linku R19 z Brna do Prahy přes Českou Třebovou. „Na lince R19 se problémy dotkly zhruba desítky spojů. Opravené jednotky se mají v průběhu dneška a zítřka vrátit do provozu a budou jezdit v obvyklém řazení,“ uvedla Novotná.

Podle stránek ČD mimořádnosti nevyjedou zítra dva vlaky, na které měl být InterPanter nasazován.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Ondra L.
Host
Ondra L.

Ty pantery jsou vic poruchova vozidla? Kvuli jakym zavadam jsou ted opravovany? (Ocekavam, prosim, normalni odpoved, ne trolling)

Martin V.
Host
Martin V.

A chybí opravdu jen interpantery? Dneska na S4 místo ešusu jel syslograf – souprava na Kralupy málokdy vídaná. Ale spoj jel a jel načas, i když to byla náhradní souprava.

Tronda
Host
Tronda

Tak jistě ropid/idsk vyměří za pojízdné šroty z NDR řádnou pokutu, protože dopravce má nasadit objednané vozidlo.

Panda
Host
Panda

Předpokládám, že Tronda dostává minusy zejména od lidí, kteří pokuty pro jiné dopravce plně schvalují:)

Leinad
Host
Leinad

Proč pokutu? Režijka tam platí

Franta Jouda
Host
Franta Jouda

Kvalita „domácího“ průmyslu, děkujeme Škodo, už dávno nejsi tam, co dříve…

DJ TRAINozov
Host
DJ TRAINozov

Da sa suhlasit, ked som videl aktualny desing prestavieb a novych vozov v Krukavskych zavodov v UA..ich rychlovlak TARPAN, diezel supravy..atd atd atd – menia tym nosne linky…. jedine co mi napadlo, ze Skoda ktora roky valila pre CR a SR vse na ele…a ZOS ktore valilo vse na diezel chcelo sa mi plakat…UA idu na hlavnych tahoch hodne hore..

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

Nevím jak ostatní, ale InterPanter mi přijde dost nevhodné na rychlíkové linky, jednak se snížila kapacita, přibylo sice Wi-Fi, klima apod., ale komfort se snížil, žádné místo na nohy, tvrdá sedadla a velmi malý prostor na zavazadla.. Nechci aby jezdila nadále B, ale normální moderní rychlíkové vozy s dostatkem pohodlí uvnitř vozů.

jan
Host
jan

Zvykejte si, v soutěži na cenu se to nabízí tam nasáčkovat co nejvíc.

Mates
Host
Mates

Kdy už se podnik poučí a přestane kupovat tyhle „šroty“…. Ano, argumentuje se tím, že jde o český výrobek, že musíme podporovat český průmysl, ALE realita je úplně jiná…. Kdo na tom jezdí, mohl by vyprávět. Smutné je, že ČD to kupovat musí, neb to je politické rozhodnutí 😒

Panda
Host
Panda

Přitom vlaky Bombardier (částečně) z Lípy jsou asi tak podobně „české“ jako ty od Škody… A v podobné míře „český“ býval i Siemens na Zličíně, který asi holt nečekal až takovou tlačenku Škody…

Miloš
Host
Miloš

A jsou ty Bombardéry méně poruchové aspoň?

Rýpal
Host
Rýpal

Vážení a teď si položme otázku, jak to dopadne v Jihomoravském kraji od 12/2022. Otázku rozdělíme na dvě části:
– 1. kolik Panterů bude od startu GVD připraveno k ostrému nasazení
– 2. kolik měsíců od startu předmětného GVD budou potřeba ještě Tornáda či Plecháče s vozama?

Můj osobní tip:
1. 4 kusy
2. tato otázka je nepřiměřeně složitá, ale zkusím 36 měsíců.

Budu rád za odhady ostatních. Vyhodnocení přijde až za dlouho. Bohužel.

Matoo
Host
Matoo

Vzhledem k tomu, ze si udrzbu bude provadet sama Škodovka tak bych se toho nebál. Předpokládám, že ve smlouvě budou za nepojízdné jednotky takové sankce, že se vylatí je udržovat provozuschopné.

Y.K.
Host
Y.K.

Já bych se toho docela bál, ale třeba se jim podaří dát do smlouvy garanci vypravení a patřičné sankce za nedodržení.

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

Situace je vážná, nikoliv však zoufalá. 😘 Netroufnu si tipovat.

barnye
Host
barnye

Ten Ropidí Radotín mnohdy nejede i z důvodu častých zpoždění všeho na t 170. Takže vlak, který veze pár lidí a je možnost využít následný spoj, tak ten snad nikdo postrádat nebude.

Sinda
Host
Sinda

Však auta lidé žijící v dané lokalitě obvykle vlastní, nač se snažit je dostat do hromadné dopravy 😀 Děkujeme, naše milé České dráhy, že nám se svou logikou obhajující z provozních důvodů rušené spoje pomáháte „zlepšit“ životní prostředí.

barnye
Host
barnye

Nikdo vás tam nenutí bydlet, odstěhujte se třeba na Šumavu.

Alex
Host
Alex

Jo, třeba do České Kubice. A do Prahy nás ČD pěkně svezou svým skvělým smluvním partnerem. Tedy pokud zrovna neuhoříme po cestě 😀

Tronda
Host
Tronda

Barneyho si nevšímejte, má jen vycházku z Bohnic.

barnye
Host
barnye

Někdo z Bohnic a někdo z Brandýsa do Letňan, že?

Tronda
Host
Tronda

Nevím co bych dělal v Brandejse natož v Letňanech, ale to je pro pacienty Bohnic se stihomanem typické.

Pečlivý pozorovatel
Host
Pečlivý pozorovatel

Vážený pane nad vaším komentářem jsem se opravdu musel zasmát. Někdo tu udával že v danou dobu zde vlaky jezdí v 7.5 minutových intervalech. Budu mu věřit. Vždyť cestující ani nemůže poznat zda má spoj 5 minut zpoždění nebo jede již dalším :-). Máte lepší řešení dané situace? Opravdu nechápu proč se kolem toho zde rozpoutala taková diskuze. Kdyby byl následující spoj až za hodinu nebo byl přeplněný a polovina cestujících zůstala na nástupišti to by bylo něco jiného ale tolik vášní kvůli takové maličkosti to opravdu nechápu. Ano naší železnici trápí spousta problémů ale tento je ten nejmenší.

Alex
Host
Alex

Ten interval tam je práve kvůli zvýšené přepravní poptávce a nedostačující kapacitě okolních spojů. Vlak tam rozhodně nejezdí samoúčelně.

Radek
Host
Radek

Když se bavíme o situaci kolem Prahy: jezdí Arriva do Rakovníka pořád s jednou jednotkou místo dvou? Potřeboval bych ten rychlík použít, tak se ptám.

Daniel Mach
Host
Daniel Mach

Koukám, že oproti Českým drahám alespoň jezdí.

Jaja
Host
Jaja

Pokud vím, tak Rakovnik-Kladno jedna, Kladno-Praha dvě -> permanentní zpoždění 10 min v důsledku spojování v Kladně -> permanentní zpožďování ostatních spojů při křižování v Hostivici, Veleslavíně a Dejvicích.
Docela by mě zajímala podrobná analýza příčin zpoždění na 120 za poslední měsíc.

Radek
Host
Radek

Díky, takže žádná změna.

Alex
Host
Alex

Tam to jezdilo zpožděné vždycky. Bez ohledu na dopravce 😀 Takže ano, žádná změna. Ani ji nelze čekat, když se mezi Prahou a Kladnem jezdí na limitech trati.

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Použil jsem teď vlaky Arrivy mezi Prahou a Rakovníkem tak šestkrát, nikdy zpoždění na příjezdu do konečné stanice Rakovník nebylo. Jen na odjezdu z žst. Praha Bubny bylo občas pět minut zpoždění (kuplování jednotek přímo tam), ale většinou se to stáhlo na nulu v Rakovníku. Takže i do kopce to šlo. Jinak vzhledem k tomu, že vlaky Rakovník – Praha nejezdí přes městskou zastávku na Kladně, tak by stačila jedna jednotka, odpadla zbytečná by kuplování na Kladně a Bubnech a tedy i zpoždění. A kdyby ROPID nebyl posera, tak Arrivě zadá i ostatní (Sp a Os) vlaky Praha – Kladno,… Číst vice »

XXXD
Host
XXXD

No jasně Arriva hned vyčaruje další 845 a může se začít jezdit. Mimochodem rychlíky na Kladno jezdí na objednávku státu ne ROPIDu.

babilon
Host
babilon

Sice nesedím pořád ve vlaku ani u Grappu, ale žádná vyšší zpoždění než v dobách, kdy vše jezdilo samo ČD, nepozoruji.
Momentálně R1205 odjel z Kladna včas. Na protijedoucích Sp nevidím v historii Babitronu u Hostivice žádné permanentní zpožďování.

Jakub
Host
Jakub

Jen bych chtěl doplnit malou poznámku v tom rušeném spoji jezdí cca 10-15 lidí takže to až tak velká tragédie není že pojedou o 10 min později.

Jerry
Host
Jerry

Ale za ten chybějící osobak mezi Pardubicemi a Kolínem zastavoval rychlík. Zálohy už dávno nejsou …tam kde byly.

michal0044
Host
michal0044

Jako ve většině článků tohoto autora, i tento obsahuje řadu nepřesností.
Za a) – nejedná se o 2. den těchto omezení, ale zítra to bude již 3. den (tedy 13.1., 14.1. a 15.1. – zatím).
a za b) – nejedná se pouze o ty dva nebo tři vlaky z Radotína na hlavní/zpět, ale také o dva vlaky mezi Pardubicemi a Kolínem (resp. naopak).
Úplně mi není jasné, že když se to ví takto dopředu, není dopravce schopen vypravit alespoň náhradu ve formě např. motorové jednotky/vozu.
Takto opravdu železnice zcela zbytečně ztrácí důvěru :-/

Bob
Host
Bob

Horší než Arriva. Brzy budeme rádi i za tu nespolehlivou Arrivu.

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

šups s ní na berounskou trať

Robert
Host
Robert

No to je skoro online sledování nevypravenych vlaků ČD 👍 Jestli to tak půjde dál, tak jich za chvíli budou mít nevypravenych stejně jako ARRIVA. Co na tom že u ČD jsou to promile zatímco u Arrivy procenta, hlavně že se na ČD muze taky plivnout a průšvihy alternativcu se tak trochu zrelativizuji, že?

michal
Host
michal

ČD mají přece záložní vozidla, mají všude depa a lidi, možná kdyby se tolik nelhalo, tak by kolem toho nebyl takový humbuk. To už je mi více sympatické nedávné vyjádření Trilexu o momentálním vysokém správkovém stavu souprav a možnosti nahrazení některých spojů autobusem, řeklo se to rovnou a bez lhaní.

Josef22
Host
Josef22

Jak moc velký smysl má zavádět NAD za dva spoje, když v případě spojů 9915 a 9912 jede do 7 a 10 minut další spoj?

XXXD
Host
XXXD

Ona se snad nějaká zavádí?

navratp
Host
navratp

Padni komu padni.

Kodl
Host
Kodl

No je zajímavé, že o odreknutych vlacích mezi Žatcem a Mostem se člověk nikde nedočte. A že jich za ten měsíc nebylo málo.

Ondra B
Host
Ondra B

Jestli to nebude tím, že tam nejezdí Arriva a České dráhy, ale “ žluťáček Tronda „. Ono to „žluťáčkovi “ se nesmí mluvit

Tronda
Host
Tronda

Došly vám prášky?

Tronda
Host
Tronda

Jestli se dá věřit vyhlášením ROH, tak do konce ledna budou ČD ten nejmíň spolehlivý dopravce v ČR, který bude mít nejvíc odřeklých vlaků z důvodů na straně dopravce.

Zlámalík
Host
Zlámalík

No ještěže se to stalo ČD, které mají spoustu jiných vozidel, stát se to Leoexpresu, to by byl průšvih!
Chápe tady už někdo z „modrých“, že s jejich materiální základnou, zkušenostmi a rozsahem nemají na takovéhle chyby nárok?

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

Myslím, že událost zapadá do celkového kontextu děni na železnici. Odpůrci ČD mají opět nabito. Ćekali na to.

noerf
Host
noerf

Hen ten oný: Spíše je probllém v tom, že se jedná o výpadek poměrně nových jednotek, které jsou již nějaký týden v provozu a ty neduhy z počátku provozu by měli mít za sebou. A nikde není psáno, že přišli o jednotky při mimořádných událostech (např. střet na přejezdu, apod.), ale spíše to značí cosi o údržbě a že tolik proklamované rezervy nejsou tak velké. I když je pravda, že nasadit například regionovy místo regiopantera, tak to ČD schytají také.

Kuba
Host
Kuba

Mimochodem 5042/5033 vedené plánovaně rovněž Interpantery také odřeknuty bez náhrady.

Honza D.
Host
Honza D.

Sem to povídal že ty žáby ještě neměli tahat do hutí… 🙂

Alex
Host
Alex

Na ONJ stále ještě číhají nějaké zbytky! Třeba je šikovní hoši z DKV Praha nakonec zprovozní 😀

pozorovatel
Host
pozorovatel

Za to poděkujte panu Kupcovi, likvidace „žabotlamů“ je především jeho dílo!

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

Tak ať vytáhnou tu museální soupravu na výpomoc.

navratp
Host
navratp

A je to správné dílo. Ale nové vlaky se měly lépe vybrat. Jsem pouhý cestující.

pozorovatel
Host
pozorovatel

Správné dílo by to možná bylo, kdyby za ně už ve chvíli jejich definitivního odstavení (v tristním stavu, když Kupec jako předtím šéf depa zakázal už asi rok před tím jejich další větší údržbu) byla ADEKVÁTNÍ náhrada: když ji neměl, měl naopak udělat vše pro to, aby ty už skoro „vraky“ udržel v provozním stavu co nejdéle, a co nejrychleji shánět tu náhradu: neudělal ani jedno z toho.

michalk
Host
michalk

v minulém grafikonu odřekli ČD spoj rovnou po měsíci na celý zbytek grafikonu (počítalo se jako neodjetý spoj, když to byla formálně výluka?). Nad rámec toho se občas odříkaly další spoje. Tento grafikon začal v podobném duchu. Kdo tu argumentuje procenty, tak lidem jezdících S7 je celorepublikový průměr na nic, procenta na samotné S7 by byla podle mě hodně zajímavá, samozřejmě nesmí se to počítat podle „logiky“, kdy výluka nebo odřeknutí v části trasy není neodjetý spoj (k čemu je jízda vlaku pouze Smíchov – hlavák lidem v Radotíně?). Běžnou záležitostí je také snižování kapacity vlaků (jeden slon místo dvou).… Číst vice »

svojsin
Host
svojsin

Tak to dostanou od Ropidu jistě strašlivou pokutu.
A teď k té pokutě konkrétně, bude formou dopisu na vedení ČD:

Ještě jednou a bude to po čtvrtý!!

TY TY TY! , Národní dopravče!

S pozdravem kámoši z Prahéééé.

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

mladej člověk….nezkušenej….chyt ho rapl 😜

Tronda
Host
Tronda

Tak samozřejmě přece kámoši z Ropidu a IDSK nebudou chtít po ČD dodržování smlouvy, to se přece nedělá, taky si z těchto krajů ČD dělají vrakoviště z toho, co by jinde neprošlo.

Vlastik
Host
Vlastik

Takže čekám vysoké pokuty, tohle si dopravce co je tu 30 let nemůže dovolit.

Vlastik
Host
Vlastik

A takže ČD smí a nikdo jiný nesmí, jděte se už bodnout, vy modrá chátro.

Sinda
Host
Sinda

Co je dovoleno pánovi, není dovoleno kmánovi 😀

Dominik
Host
Dominik

Je rozdíl jestli zruší vlak, když další jede za 15 minut a nebo, když další jede za 2 hodiny.

Martin
Host
Martin

Je rozdil, jestli pri intervalu 15min. jezdi vlak narvany k prasknuti a nebo, kdyz jezdi v intervalu 2 hodiny poloprazdny…. 🙂
Mj., interval rannich spoju mezi Smichovem a Radotinem je 7.5 min…

Alex
Host
Alex

To je pod rozlišovací schopností průměrného zaměstnance ČD 😀

dopravák
Host
dopravák

Gratuluji vám k držení „režijky“ !!!

Alex
Host
Alex

Tak padlý na hlavu nejsem, abych pracoval u ČD 😀

dopravák
Host
dopravák

Tak proč se tady tak neustále (debilně) presentujete?

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

tohle jsou všechno militanti

Paja
Host
Paja

To tu je tak nějak zvykem ze všech stran, viďte.

Petr
Host
Petr

Je to jedno jen u modrého vlaku . Ostatní mají problém s pokutou a ještě se stydí.

Pavel R
Host
Pavel R

Koho tady urazis? Zamysli se nad sebou.

Michal
Host
Michal

Pokud to bude zítra opět, není to druhý, ale už třetí den. Národní dopravce 🙂

Sinda
Host
Sinda

Národní nedopravce 🤣

Dalibor
Host
Dalibor

Počkat. Okom je ten článek? O Arrivě? nebo že by firma co dlouhodobě buduje důveru lidí v železnici někde snad udělala chybu, jako soudruzi z NDR? Odřeknuté vlaky? to je skandál. Ministr, hejtman a nejbližší okolí by mělo okamžite odstoupit!!!

dopravák
Host
dopravák

V případě Pardubického kraje by za ten chlív na Letohradsku hejtman jako jeho výhradní původce rozhodně nějakou pořádnou „čočku“ zasloužil!

Jirka
Host
Jirka

Ja tu čtu zajímavé názory. Hlavně, kdyby to byl RJ, LE a nebo Arriva, kdyby jezdili v intervalu cca 15minut, tak by se to tolik neřešilo u nich, stejně tak jako u ČD. Dokonce i z pohledu cestujícího je pro mne menší zlo, výpadek vlaku v tomhle intervalu, než v půlhodinovém či hodinovém.