České dráhy dostaly loni pokuty za nedodržení kvality jako Arriva za dva týdny
Západní expres Českých drah před odjezdem z hlavního nádraží v Praze. Foto: Jan Sůra
Ministerstvo dopravy udělilo od ledna do listopadu Českým drahám pokuty za nedodržení kvalitativních standardů ve výši 712 tisíc korun. Za
Ten pan Petrovský má asi místo mozku … Já jsem vždy mnohem radši když mi přijede B, Ab, Bmz a jiné vozy na které tady pan „odborník“ stále nadává. Bdmpee to jsou vozy, které neměli nikdy spatřit světlo světa a to samé je Abmz. U R16 a Ex6 je řešení jednoduché, prostě přepsat plánované řazení tak, aby tam plánované byli vozy B a Ab. A Bdmpee a zbytek těch „super vozů“ byli jako případný „bonus“ pro takovéhle blbouny.
Bohužel je potřeba také zmínit, že zázraky nejdou. ČD měli dost značnou nevýhodu. Když se z nich stala akciovka roku 2002 tak měli vozovej park zastaralej – skoro celej už byl na výměnu velká část, kde včera bylo pozdě – a přes 7000 vlaků denně, které bylo potřeba odvézt a peněz rozhodně desetinu než na 100ky novejch vozidel. Pak se dost těžko funguje. Na modernizace nebylo moc co poslat, jelikož by nebylo na provoz na nové také nebylo. Bohužel máme v Čechách směšné jízdné, si porovnejte 40 € za 211km v Německu s našimi 211km za 310 Kč v Čechách… Číst vice »
Je to sice věc vzájemně smluvních vztahů, ale není ta pokuta směšné nízká? To krajské úřady jsou ráznější!!! Praxe ukazuje, že pokud takovému molochu, jako jsou ČD, dáte nízkou pokutu, obere o ty prachy své zaměstnance a nic víc se nestane. Pokuty musí být LIKVIDAČNÍ! Tedy tak vysoké, aby jejich udělení donutilo firmu vyhlásit krach! Jen to je dostatečnou výstrahou, která vede k nápravě. Totéž platí o lidech. Dejte na přejezdy kamery a za vjezd autem při červených světlech DOŽIVOTNÍ zákaz řízení a uvidíte, o kolik ubude nehod!!!
Teda člověče, ty seš tak blbej, jak modrý zábradlí!
ČD jsou VIP, těm se pořádná pokuta za ty miliony nedostatků dát nesmí… Normální člověk jede dneska raději autem, než aby vlezl do vlaku ČD a něco tam chytnul a kvůli zpoždění dojel třetí den a cestou ho zmlátil obuškem průvodčí, ale na ministersvu ani krajích to nikoho netrápí… 🙁
ČD mělo starší smlouvu a tam mohly být sankce nastaveny úplně jinak, takže jistě ČD dostalo pokutu, kterou dle smlouvy dostat mohlo.
Situaci údajně vyprovokoval cestující (zmlácení obuškem) a průvodčí se jen bránil.
he he, tak to ma ales petrovsky docela kliku, ze nejezdi z tabora, tam jsou rychliky vzor a, b, bds standardem a nikdo proti tomu neprotestuje.
hejtmanka se sveze s krkem na „prezentacni jizde“ v blesaku a povazuje to za zasadni praci pro lid… spesnaky, ktere arriva rozjezdila, priklepli tesilovi strejci na idsk ceskym draham a jezdi tam neustale zpozdene vlaky s bt z taborskych kopriv…
Tak to by měl rád i za Vysočin(Praha-Hablíčkův Brod-Brno)u kde je stejná kvalita jako na vaši Vltavě(Praha-České Budějovice)
Ministr Kremlík skončil.
nelze srovnávat tyto dva dopravce vzhledem k objemu přepravy cestujících , to je jako srovnávat regionálního pekaře s tím dotovaným od Prahy.. Pokuta není všelék, spíše lepší jednat o opatřeních ..
Ale lze, každej podepsal smlouvu, ve který se k něčemu zavázal a měl by to dodržovat.
Řeč je o objemu přepravených osob x výše pokut, ale v pohodě, názor
Že, třeba takový ČD vs JMK na moravě, nebo dodržování řazení vozů u ČD. „Každej podepsal smlouvu, ve který se k něčemu zavázal a měl by to dodržovat“. 🙂
Minulý týden na Svitavě ze tří cest 2x náhradní souprava. Člověk si koupí doplatek do jedničky (aby mu nevypršely ČD body) a skončí v Ačku…
A ono snad „Áčko“ není 1. třída vozová? Nebo ten vůz byl snad polepen jako „dvojka“?
Leckteré provozované jedničky jsou svým stavem horší, než modernizované dvojky.
To nechci rozporovat, ono to staré pravidlo, že „nejlepší jednička je rakouská dvojka“ platí jistě velmi často i dnes, ale rozhoduje označení na vozu, ne skutečná kvalita, a to zase platí pro smlouvy a vyhodnocování jejich plnění.
Na papíře ano. Srovnejte ho ovšem s Bmz či modernizovanými dvojkami a dopadne výrazně hůř.
A jste si jistý, že jste si kupoval místo do Pantera. Já jen, že na některých vlacích už ČD oficiálně jezdí s béčkama.
Osobně bych v podobné situaci starou A místo první třídy v Interpanteru uvítal, jelikož ty staré Ačka mají daleko pohodlnější polohovatelná sedadla a více místa na nohy. V Interpanteru je rozdíl mezi 1 a 2 třidou prakticky pouze v barvě sedadla a opěrky hlavy.
Takové výpadky kvality vlaku jsou časté i na rychlíkových linkách R19 Brno hl.n. – Praha-Smíchov přes Českou Třebovou a zpět
nebylo tu pred rokem ze CD vypoví smlouvu DLB….proč se to nestalo…..?
Protože samy ČD nemaj čím to odvozit. By museli vzdát i smlouvu s ministerstvem 😀
A kam zmizely vozy z R8? Musejí mít teď fůru nevyužitých vozů.
Zřejmě zaplácly ty největší hrůzy, nebo je ČD pronajaly za hranice =)
Bee273 je na R9 a Bee272 je na R20.
A Bbdgmee R18
Vozů je málo, slibů hodně – víc, než jde pokrýt… jak prosté 😀
Asi tak 20 plus 6-10 Béček. Ty Béčka bych nepočítal.
Bee272 a Bbdgmee šly na R Slovácký Expres R18 Praha Smíchov-Luhačovice. Jinak záloha Brno, posílila Praha některé zůstaly na R9
V této diskuzi se hojně argumentuje jednotlivými osobními zkušenostmi. Jenže na nevzhledný vagon se dřív nebo později narazí u každého dopravce (možná kromě Lea).
Myslím, že zde by měla promluvit spíš statistika.
I u LE narazím na to, že se dopravce o vozidlo(=jednotku) nestará, je znečištěná,… Tím jak jezdí bez záloh a s ostrými obraty, klidně se dá sedačky poblít ráno a do večera to v soupravě bude.
Mě je to Jedbo co mě odveze do Mnichova,ale když si koupím lístek na přímý vlakové spojení Praha Mnichov a nakonec se dozvím 10min před zastávkou Schwandorf že ujel vlak do Mnichova,který tam Alex připojuje normálně…. takže cesta se prodloužila s dalšími dvěma vlakovími spojení s přestupem v Regensburgu bez místenky…tak já si radši vyberu variantu že chci dojet na místo a je mi jedno vcem
Statistika je možná hezká pro úředníka na ministerstvu, ale postiženého cestujícího zrovna moc neuklidní, že 98 kolem jedoucích vlaků problémy nevykazuje.
Nj., tak pro dokonalost ale musíte jinam.
Jakože stát dává pokutu sám sobě? Druhým kanálem zase posouvá peníze sám sobě. Nejde o nic jiného než o divadlo pro veřejnost. Výsledkem není nic, pouze alibismus.
Víte, že je hospodaření ČD oddělené od hospodaření státu? 🙂
Formálně ano, jako jsou oddělené i jiné složky státu. Prakticky když dochází na lámání chleba se musíte podívat do kolonky vlastník.
ČD jdou běžnou obchodní korporací. Nikoliv kapitolou státního rozpočtu. To je třeba rozlišovat. Vlastník je jen příjemcem případného zisku.
No vidíte, jste to teď sám napsal.
Jestli je někde momentálně v kasičce oddělen nebo není, se může lehce změnit, ostatně dnešní absolutní tzv. oddělení je nesmysl, už jenom v tom, že by ČD bez dluhu nebyly schopny vypravit jediný vlak a kdo ručí za dluhy, kdo dostává rating na úrovni státu?
Hele až bude hospodářská krize, to uvidíte ty mimořádné injekce, oddlužování apod.
Nicméně věta, že stát dává pokutu sám sobě, neboť je vlastníkem ČD, nebo kdo je podle vás vlastník?
Největší problém je, že „injekce“ jsou trvalé a nebudou jen v období hospodářské krize.
zjevně jste oba dva ekonomičtí experti. Ale nemáte pravdu. Vaše úvahy jsou zcela mylné.
ČD jsou akciovkou od r. 2003. Tedy 17 let. Máte pro toto své tvrzení nějaký reálný podklad??
Pán by holt (nejen za krize) raději viděl státní injekce do soukromého?
Pokutu dostane organizace – právnická osoba. Nikoliv její vlastník. Pokuta se projeví na vykázaném zisku/ztrátě. Čemu nerozumíte, zákon o obchodních korporacích jste nikdy neviděl? 😀
Zrovna ČD, když jde o zveřejňování informací a nebo i o marketing, tak se rády chovají jako běžná firma. Utrácí za reklamu, informace dle 106tky poskytovat naopak nechtějí – to už najednou státní nejsou 😀
To vyprávějte na příkladu ČSA, hezký den…
Toto ale fungovalo v době, kdy na železnici neexistovala konkurence. Státu v podstatě nic jiného nezbylo. Nyní je již situace jiná 🙂
Jo aha, takže když policajt služebním vozem rozseká semafor (i ten služební vůz) tak by vlastně pokutu za nehodu platit neměl, protože je to státní zaměnstanec.
To mají platit zaměstnanci ČD?
Pokud by ty linky vyhrál někdo jiný, bylo by to úplně stejne.
Někdo jiný dostane zaplaceno částku za odjeté spoje ve smlouvě – smluvní „pokuty“ za neodjeté a blbě odjeté spoje.
Jestli si z pokut dopravce něco dělá (nevyplatí prémie odpovědným, při úmyslu vymáhá celou částku) je jiná věc.
Záleží samozřejmě na přesném znění smlouvy,nicméně sankce mají uplatňovány úplně stejně všem dopravcům.Pokud poskytuje nekvalitní služby Arriva,ať platí pokuty.Pokud poskytují nekvalitní služby ČD,ať platí ony.
Nasazení vozů typu B249, tj. kupé, nepovažuju v porovnání s velkoprostorovými vagony za zhoršení, ale naopak zlepšení komfortu (aspoň teď v zimě, kdy nevadí absence klimatizace).
Jen pokud na Vás v tom kupé někde nečíhá blecha… 😀 Což u mnohých vozidel ČD tak jisté také není.
Jako při porovnání B249 a Bpee237 musím říct, že B249 je hodně velký pokles komfortu 🙂
A já trvám na mém konstatování v úvodu diskuze.
To můžete. A samozřejmě máte právo si to i myslet. Nicméně z objektivního pohledu je Bpee237 mnohem, ale skutečně mnohem kvalitnější vůz 🙂
Jedna věc je velkoprostor vs. kupé, případně nefunkční dveře vs. funkční dveře. Ale druhá je moderní vagon vs. Béčka.
A ještě k té zimě, není to tak dlouho co na hrůzovlacích (dneska to jsou myslím rychlíky Vltava) jezdily zásadně binární Béčka. Buď se netopilo vůbec nebo naplno.
Minulý týden jsem jel vlaky Lužnice/Vltava a vybral záměrně právě tyto z důvodu soukromí, tj. kupé a jelikož Bmz na jižních expresech bohužel nejezdí.
Promiňte, ale toto je nesmysl. Pokud nejste v kupé sám, tak vždy máte větší soukromí ve velkoprostoru, protože v kupé to má vždy nádech „romantiky“. A pokud je vlak tak prázdný, že jedete sám v kupé, tak stejně i ve velkoprostoru máte dostatek soukromý. Při větším počtu cestujících máte nejvíce soukromí ve velkoprostorácích s letadlovým uspořádáním sedadel 🙂
Pardon za to ošklivé ý 🙂
Mám sice „velkoprostoráky“ rád, především ve dne, ale jak se v poslední době (několika letech) rozmohlo cestování s malými dětmi, tak se mi ty „velkoprostoráky“ pomalu začínají „zajídat“, protože ty rodinky, místo aby zalezly do „Béček“, okupují nejčastěji „čtyřky“ ve velkoprostorových vozech a nezvedené dětičky svým hlasitým jekotem ruší všechny ve voze. Ale uznávám, že to není vina nějaké vady vozu, a vlastně v podstatě ani vina těch nevychovaných dětí, ale vina jejich sobeckých a bezohledných rodičů: asi by bylo dobré významně rozšířit množství „tichých vozů“, nejlépe na všechny „velkoprostoráky“.
Tak to souhlasím. Hlasití cestující ve velkoprostoru jsou svinstvo.
Pokud by béčka měly čisté, nepotrhané a neprosezené sedačky, funkční dveře v oddílech, funkční a regulovatelné topení a samozřejmě automatické vstupní dveře (aby se nemuselo čekat až průvodčí oběhne všechny vagony) tak s Vámi možná souhlasím, ale to co ČD nasazují má do komfortního vozu hodně daleko.
Nebudu se ČD zastávat ale ve výrobě mají 50 kusů novych vozu a běží vyberko na dalších 200 vozu.u ČD dochází k problémům ale fakt se s bečky setkávám velmi málo.zato soukromník ten to vede hlavně Arriva a jejich náhrady v podobě Loko r.750 a retro vozy to nemůžou myslet vážně.regiojet na lince R8 špinavé vozy z Německa.jedinny kdo to nekuřáci je azd .
Místo nekuřáci tam má být nekurvi ale mobil si dělá co chce.
Chcete mluvit do tak složité věci jako je železnice a přitom neumíte ovládat ani svůj vlastní mobil?
No já se zase s béčka na R12 setkávám pořád 😀 To jen pro porovnání s R8 🙂
Smím se zeptat, za co ty mínus? Skutečně považujete B + Bdtee u ČD za lepší, než Bmz + Bmpz (+ Bc) u RJ? Já tedy nevím, ale Bmz je podstatně lepší než B, Bmpz je zhruba na úrovni Bdtee (ale myslím, že má klimatizaci, ale nechci kecat). Bc RJ = B ČD. Pořád bych řekl, že to, co nasazuje RJ na obdobné lince je lepší, než to, co tam nasazují ČD.
Koukám, že zeptat se mohu, ale odpověď nedostanu 🙂
Tak B ČD je rozhodně lepší jak Bc RJ.
V čem konkrétně?
Platí tam … inkarta?
No nevím, já jel R8 dnes ráno 7:02 h Hlaváku a špinavý rozkodně nebyl (uvnitř).
Dáda: já sem jel včera že Studénky v 5:54 no humus ..malém sem blil.tak zpraseny vagón sem neviděl ,foto nemám mobil vybitý,ale příště to zdokumentuji.
No těch cest mám za sebou už kolem 10, a zatím vždycky dobrý (čistota)! Jednou obsluha bojovala s kafostrojem a nebyly teplý nápoje (až do Vyškova)…Teda pozor, vždycky ve voze č.1. – Pro pořádek dodávám- Většinou jsou to vlaky mezi 7:02 z hlaváku a 7:44 z Krpole tam a kolem 15:44 zpět ze Svinova do Brna…
Myslím, že by bylo více než prospěšné trval ekontrolovat VŠECHNY dopravce a penalizovat je dle smluv, všem stejným metrem měřit! Mj. to určitě donutí všechny zůčastněné dodržova smluvně slíbený standart.
To by ČD velmi rychle provoz některých R/Ex vzdaly… 😀
A kdo a čím by je nahradil? To chcete chodit pěšky jako Mácha někdy před 200 léty? Vaši adorovaní „priváti“ by to všechno rozhodně příliš rychle nahradit nestačili ani těmi ojetinami ze západu a jihu, které ještě lze vůbec sehnat.
A proč to teda ČD nedokážou udělat za 20 roků???
Výzva ke kontrole všech smluvních linek Českých drah a soukromých provozovatelů!!! Nechci se zastávat soukromých dopravců, ale nebýt jich, tak jsou České dráhy pořád ještě na nižší úrovni než teď. Ale protože mají smlouvu všichni, tak by měli mít všichni rovné podmínky a pokuty pro ČD by měli být rovněž za každé porušení nepřistavení sjednané soupravy včas a za podmínek smlouvy. Proto jsem za vytvoření serveru http://www.kontrolazeleznic.cz, kam může každý cestující dávat fotografie, co kde a na jaké trati zrovna jezdí a rovnou by se posílali podněty na pokuty smluvní straně – Ministerstvu dopravy ČR nebo jednotlivým krajům. Co na… Číst vice »
Tam by vznikla ještě horší demagogická žumpa a zkreslování reality než v různých diskusních fórech …
Co se týče nekvality vozového parku, je to samozřejmě špatně. Nicméně brát stanovisko známého hatera Petrovského za relevantní, mi úplně nepřijde. Stačí si projít FB jednotlivých dopravců a podobných naštvaných lidí najdete spoustu u všech bez rozdílu.
Však ať dostávají pokuty všichni. Proč by se měl pokutovat jen soukromník a ČD nikoliv ?
A co já s tím? Nějak to rozporuji?
Mimochodem, mně přijde relevantní především to, co se píše ve článku skoro až na konci: „V případě, že dojde k poklesu ukazatele nasazování řádných vozidel pod 98 %, bude uplatněna smluvní sankce podle smlouvy“, tedy ČD má být sankcionována v případě, že bude počet nahrazení vozidel méně kvalitními (v rozporu s ujednáním) více než 2 %. 2 vagóny ze 100 mi nepřijde jako až tak velký manévrovací prostor. Na druhou stranu je potřeba přiznat, že těch garantovaných linek není mnoho a ty negarantované zřejmě značně statistiku vylepšují (například když u nás na R 12 jezdí B místo Bdtee). Takže já… Číst vice »
Procentuelní ukazatel nedodržení standardů kvality má být kontrolován na jednotlivé linky samostatně a nikoliv na dopravce v souhrnu. Při posuzování kvality souhrně za dopravce je v součtu logicky zvýhodněn ten, kdo zajišťuje více linek. Což lze považovat za diskriminační jednání.
Neříkám, že by to nemělo tak být (myslím na každou linku zvlášť), ale vysvětlete mi, co je na tom diskriminačního? Když zajištuji 10000 vozů, musím zajistit 9800 správných řazení. Když zajišťuji 100 vozů, musím jich mít 98. Myslíte si, že zajistit těch 9800 správných vozů je až tak jednodušší?
Beztrestně vynechat 200 vozů a nebo jen 2…. opravdu nevidíte žádný rozdíl? 😀
A Vy snad ano? Nebo si snad myslíte, že ve velkém objemu se stanou vozy zázračně méně poruchové?
ne, ale můžu si „vybrat“ některé linky, kde nebude řazení správné nikdy a tam dávat všechny šunty. Tím mi třeba vyjde dost vozů na ostatní….
No to samozřejmě mohou, ale pak budu dostávat pokutu za tuto linku. V podstatě by to tak fungovalo, pokud by skutečně se počítala procenta za každou linku zvlášť a pak dopravce mohl některou z linek odepsat, aby se udržel v černých číslech jinde. Samozřejmě je otázka, jestli by byly sankce nějak odstupňovány či nikoliv (dopravce by toho zneužíval až do lineárního zvyšování sankcí).
A tím získáte, proti stavu kdy jsou „šunty“ rovnoměrně rozprostřené (na zálohách, třeba), konkrétně co? Pořád to znamená, že zbytek sítě musí být o to lepší.
Tak ono to jednodušší je, to říká už zákon velkých čísel. Plus „běžné“ úspory z rozsahu, možnost lepší organizace oprav atd. Přesto mi není jasné, co je na tom diskriminačního. Představa, že pravidla a standardy platí jen pro „velké“ je podle mne diskriminační a nebezpečná ještě víc.
Ex6 je ale katastrofa bez ohledu na Petrovskeho. Za tri dny cestovani se znamemu povedlo nasbirat 30korunove kompenzace v celkove hodnote pres 2 stovky. Chybejici jednicky, chybejici mistenky, chybejici wifi…
Pokud se to opakuje často, tak je to samozřejmě špatně. Mohu se zeptat, jaká byla přesně sestava tohoto vlaku, když jste cestoval?
Takže jsme u toho, že Českým drahám správní úřady prostě nadržují. ČD kvalitativní standardy dodržovat nemusí, ale když nasadí horší vozidla jiní dopravci, automaticky z toho je pokuta.
Pane Alex a kde jste přišel.na to že ČD nedostávají pokuty ? Vy máte nějaký přehled? Já ano a ČD dostávaly pokuty již mnohem dříve než vůbec nějací soukromníci vyjeli na výkony v závazků. A dokonce to ani na ně nikdo nemusel hlásit. Měly za povinnost nedodržení řazení hlásit samy. Jen se o tom nevědělo. Současný stav je takový že všichni očekávali obrovskou změnu opravdovou revoluci. Že noví dopravci budou řadově lepší než chybující a nedokonalé ČD což je pravda. A ejhle soukromníci jsou ještě horší než ty špatně ČD. Což je uprimě řečeno dosti umění být ještě špatnější. A… Číst vice »
Případy, kdy ČD nenahlásili co měly jsou také poměrně časté.
A máte toto tvrzení pane Alex něčím podložené?
A vy máte ty pokuty pro ČD něčím podložené? A mohl bych ty vaše podklady vidět? 😀
Já osobně psal ta hlášení o nedodržení předepsaného řazení. A to již před několika lety. Nevidím důvod proč by to dnes mělo být jiné.
Tak ještě jednou. A mohl bych je vidět? 😀 Prosím včetně přehledu o výši udělených sankcí.
Pane Sinda tak na tuto hloupou otázku se ideálně hodí jako odpověď známá hláška z filmu. “ Však vašu p..u jsem taky neviděl a věřím že ju máte “ 😀
Ale ty vaše kydy jsou tedy neověřitelné. Takže si vymýšlíte, nebo lžete – chcete-li 😀
Pane Alex to nejsou žádné kydy jak píšete. Před pár lety jsem dělal strojmistra jestli víte co to je. Každou směnu jsme posílali mail na kraj s přesným nasazením všech vozidel. Kraj měl dokonalý přehled co kde jezdí a i když došlo během dne k závadě posílaly se přesná čísla vlaku na kterých jelo náhradní vozidlo. To vše se dělalo aby kraj mohl uplatnit pokutu. Přesnou výši samozřejmě neznám to již šlo mimo strojmistrů.
Já se k panu Pečlivému pozorovateli přidávám..jen bych možná nepoužíval slovo kopání.Nicméně zcela souhlasím s tím,že sankce mají být uplatněny stylem „padni komu padni“.Bohužel po nástupu nových dopravců je jednoznačně ukázalo,že tolik slibovaná vyšší kvalita je v nedohlednu,aspoň v některých konkrétních případech.Takže zastánci nových dopravců teď už o vyšší kvalitě tolik nemluví a uchylují se k heslům typu „stejná (ne)kvalita za nižší cenu“,případně jakoukoliv(i zcela oprávněnou kritiku)těchto dopravců „odpinkávají“ argumenty ve stylu,že ČD taky mají zpoždění,ČD taky nedodržují řazení,ČD taky ruší vlaky atd.Což je naprostá pravda,ale myslím,že drtivá většina cestující veřejnosti měla za to,že noví dopravci nastoupili kvůli tomu,aby nám… Číst vice »
Z cele te soupravy tam to ,,B,, jede jedno, max dve, ale dobře, bejt tam nemá, ale mužů si popojít a vlezu do Bmz, u arrivy je tragická cela souprava…
Pokud ovšem vůbec jede.
Bčko no, jestli navíc modernizované.. Příjde mi to v dnešní době docela malicherné. Nedávno jsem se byl podívat na Karolínce. Jsem nevěděl, že oni tam i křižují. A je to D3. Ejhle tam byla modernizovaná 845 🙂 a komunikovalo se přes vysílačku 🙂 Už chápu proč, někoho může štvát mít v systému nefunkční čísla nebo bulharské.
A bylo to s nima „zajimavé“. PS: zdarma a bez průvodčího, co opět strojvedoucímu evidentně také „zlehčovalo“ práci.
Jak malicherné??? ČD chtěla vyřadit všechna Béčka už před 2 lety a pořád jezdí. Mají smlouvu na velkoprostorové vagony s wifi internetem a připojení elektriky, tak co sakra řešíme… Nasadit na EX Béčko, to jsi o 20 let zpátky, že? ČD nedodržují nic a pokuty žádné!!! Ty děláš u ČD, že?
Ne nedělám. Malicherné s tím, co tady vidíme od 15.12.
Tak mě to malicherné nepřijde. Stejně jako když Arriva řadí nevyhovující vozy/jednotky.
Před 2 týdny jsem jel Jižním expresem, nestihl jsem oběd, tak si říkám, využiju bistro. No jo, to by je ale milé dráhy musely řadit (přestože i na svých stránkách je v řazení mají). A to je taky od 15.12. trvající stav.
Pokud vymění jeden vůz třeba za Bčko tak co.. Aspoň mají nějakou zálohu.. A víc než 140 se tam prakticky nikde nejezdí. Téměř ne víc než 120 na většině.
Jo, a abych nezapomněl, na Karolince, Velkých Karlovicích se jezdí se pod SRV – simplexem 150Mhz, podle D3: Vs. MESA 23 a db 628
Ani procenta náhradních souprav na R19 by se neměla opomíjet. Škoda, že se neměří všem stejně…
To je jednoduché, počet spojů vs. počet kontrol. Samozřejmě, že kdyby se u ČD provedl úměrně stejně počet kontrol vs. počet spojů, jako u jiných dopravců, tak by ty pokuty byly vyšší. Ale to by kontroly z ministerstva a krajů nedělaly nic jiného. Druhá stránka věci je, že provozovat drážní dopravu není stejné jako jezdit na kole.
Pozoruji trvalé tendence dehonestovat co nejvíce České dráhy. Nelíbí se mi to a vidím v pozadí odněkud řízenou snahu. Odkud? Počítejte na prstech a přemýšlejte v souvislostech.
Pozoruji trvalé tendence dehonestovat co nejvíce soukromé železniční dopravce. Nelíbí se mi to a vidím v pozadí odněkud řízenou snahu. Odkud? Počítejte na prstech a přemýšlejte v souvislostech.
(To jen tak, jak lze snadno obrátit naruby nic neříkající prohlášení)
Všude, kde se o něco soutěží, přijde někomu vhod když konkurent dostane minus. Kdo je tady zavedený a největší dopravce? Kdo se sem dere na dopravní trh a touží po větším kousku dortu? No vidíte.
Ty jsi mimo realitu. Proč ČD nedostávají pokuty jako soukromníci? Dehonestují se soukromníci a ČD se veze…a ty taky.
ČĎ dostávaly pokuty ještě mnohem dříve než vůbec soukromníci vyjeli v závazku.
A nebyly ty pokuty spíše symbolické? 😀 Jen aby se „neřeklo“.
Když u citujete komentáře jednoho zhrzeného ex zaměstnance ČD. Tak si dovolím vložit i své postřehy. Pravidelně postávám u přejezdů kde lítají plzeňské Ex. Béčka se vyskytují minimálně a to hlavně v pátek a neděli. Jinak rekonstruované velkoprostory. Dále, dost často jezdím rychlíky ČD jednu trasu a béčka opět vyjímečně a když tak humanizovaná, jinak klimatizované velkoprostory… Nedávno jsem viděl na hlaváku jednotku regyjodžetu určenou do Ǔstí. Ušmudlaný, obouchaný šrot, který vypadal, že odjezdil celou válku v trase z Berlína do Moskvy a zpět. Po této štrapáci nakonec skončil u nás. Jediný vklad dopravce byl, že ten šrot natřel. Jinak… Číst vice »
Pokud jednotka nebude odpovídat standardům, které požaduje smlouva Ústeckého kraje s RegioJetem, tak jistě ano.
Tak předně, nikdy jsem nebyl zhrzený zaměstnanec. Když jsem u ČD před více než deseti lety brigádničil, tak to bylo naprosto fajn a všem kdo mají pevné nervy bych tuhle zkušenost doporučil. A skončit jsem musel kvůli mému úrazu zad, ne kvůli čemukoliv jinému. Ale to neznamená, že do konce života budu držet hubu a krok a nebudu řešit, na co se vynakládají mé peníze. Kdyby byla trasa Plzeň – Praha řádně vysoutěžená a dopravce by tam nasazoval palečky, tak bych si stěžoval též, protože těmi vlaky jezdím, nestojím u přejezdu. Ale už jenom jak se vyjadřujete a záměrně komolíte… Číst vice »
Tak já myslím, že jste svým komentářem jasně vyjádřil kdo je zhrzený a kdo ne 🙂
ČD si na tratích objednávaných MD dělají co chtějí. Například R12 je také ukázkový příklad. Kvalita se za 20 let nezměnila, často to teď v zimě netopí, dveře nejdou pořádně zavřít, občas okny prší/sněží dovnitř atd.
Problém je, že MD nevadí, že na lince R12 se jezdí ve šrotech :/
Pokud se mého cestování s ČD týče, jsem s nimi (až na malé výjimky) spokojen. Pokud se budu při cestě možnost rozhodovat rozhodovat mezi ČD a jiným dopravcem, zvolím určitě je. Pro mne je to dopravce s tradicí.
Jezdím tím, s čím jsem spokojen, nebo s čím musím, páč na dané trase holt jezdí to co jezdí. Z Brna Prahu, nyní i Ostravu jezdím s RJ, podle mne je výhodnější – rád mám klid a jídlo ve vlaku. Když jeden s rodinou, dětský kupé v RJ má jednoznačně navrch. Předesílám, nekupuju žádný lowcost lístky, Jezdím zpraqvidla 1 třídou/ bussines, vejlet s rodinou pak standart dětský kupé.
Jojo, to se vám to s dětmi jezdí ve Standardu, když jejich lístky stát neoprávněně proplácí (má totiž proplácet jen nejlevnější třídu, což je Low Číst).
Vewřte, že jestli jedu s děckama na výlet tak ta Babišova sleva mne vůbec nezajímá. Kdybych byl prase jedu businessem, akorát prcek by se tam ukousal nudou a jeho řev by ostatní určitě vítali s nadšením. Tj s prcekem standart dětský kupé. Tak se můžou kluci vyblbnout do sytosti. Já ty „pohodlný“ sedačky ve standartu díky „velikosti“ kupíčka v pohodě taky vydržím. Nějsem typický „čerpatel“ koblih. Většinu cest jezdím v 1. třídě nebo v bussines. Nemusím šetřit na jízdným za každou cenu.
Nevím, kde pořád berete takové nesmysly…. „Ve vlacích bude sleva platit pouze ve 2. třídě.“ (zdroj: https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Od-soboty-1-zari-zacnou-platit-slevy-jizdneho-pro ) nikde ani slovo o nejlevnější třídě.
RegioJet vždy měl několik úrovní druhé třídy, stejně jako ČD a Leo mají několik úrovní třídy první.
Kde? Že by tam, kde je sleva stanovena, tedy ve věstníku MF 14/2018; konkrétně část III. odst. b) ?
b) průvodci osob těžce postižených na zdraví, držitelů průkazu ZTP/P podle jiného právního
předpisu 4) ve 2., základní, ekonomické vozové třídě odpovídající nejnižšímu standardu
nabízenému dopravcem (dále jen „2. vozová třída“).
Dobrý pokus o demagogii, ale nevyšel. Co citujete, platí jen pro bezplatnou přepravu průvodců, ZTP/P, máte to i v citaci.
Pro rodinu s dětmi platí část IV. čl. 2. odst 3:
Nárok na zvláštní jízdné lze uplatnit pouze pro jízdy ve 2. vozové třídě s výjimkou přepravy podle části III. písm. a) této přílohy. [pozn. výjimka je bezplatná přeprava malých dětí ve všech třídách].
Asi ČD to nechtějí teď hned řešit….asi odškodnění Mezi ČD a DLB je větší jak ČD a ministerstvo….taška si myslím že to teď přímo neřeší, ale musím říct že DLB už mě opravdu s* (ne štve)… pětkrát do Mnichova jsem jel a pětkrát jsem čekal na vlak ve Schwandorfu, protože nečeka….
Není nad nostalgii. Dle mého je staré B lepší než velkoprostorové vozy, kterým se ještě nedávno pyšnily jen osobní vlaky. Pan Petrovský si zřejmě bude muset pořídit data, aby předešel problémům s Wi-Fi, které neměl před pár lety ani doma, natož tak ve vlaku. A zajímalo by mne, co má dotyčný například za auto. Velkoprostorové BMW, nebo nechutně obutou Felicii.
Pokud je pro vás lepší Béčko, než vůz se službami, tak k tomu není co dodat. Jinak jezdím téměř všude veřejnou dopravou, a když potřebuji auto, tak využívám carsharingu Plzeňských městských dopravních podniků. Tam zásadně jezdím s kombíkem Ford Focus. A ještě mně místo něj ani jednou nedali stodvacítku.
Jistě, taky tyhle zálohy platíme DP v ceně vozokm (za km 12m busu chce od města lidových 70 korun na kilometr + od cestujících dalších 30 % v jízdném).
„přijede tohle staré, špinavé“ – Rad bych videl, v cem ten stary vuz byl konkretne spinavy, pane Petrovsky. Sedacky byly snad spinave? Pokud ano, mate dukazy? A nejste trochu rozmazleny uz?:) Opravdu potrebujete mit za tu cca stovku az 150 korun vse na urovni Business v Emirates?
Nevím jak u pana Petrovského, ale na IC Opavan jsou ve starých vozech dost často potahy špinavé a potrhané. A nejen sedadla, bývají i rozbité umakartové obklady, dokonce jednou viselo z oken i těsnění. Fotografie Vám klidně na mail pošlu.
Nechci Emirates, pouze dodržení standardu, které ČD hrdě hlásají. A pokud si zaplatím jízdu v kupé pro šest osob, nechci se mačkat v osmi a ještě se bát že chytím svraba.
a uz jste jel arrivou ve zlinskem kraji ? luxus a dodrzeni kvality na 1* 😉
Vaše obhajoba ČD je až dojemná, ale když člověk vejde do kupé a vidí, že je špinavé, tak jaký důkaz chcete předložit? Má vám tu špínu poslat e-mailem nebo raději faxem? Předpokládám také, že za cenu, kterou platím, si čistou sedačku zasloužím, a nemusím sedět v bussines třídě, natož v letadle. To máte trochu absurdní představy.
§9 Nedělejte problémy a nějak se domluvte
Špinavá vozová skříň, špinavá okna, špinavá plyš v úrovni hlav cestujících. A to není jen to včerejší béčko. Problém je daleko komplexnější. Business u Emirates na trase do Plzně nepotřebuji. Stačí vozy, které mají být opravdu nasazeny dle řazení resp. smlouvy. Toť vše. Béčka jsou dobrá tak maximálně na vlaky do Lužné či na přidané vlaky typu „sněhulák“ na hory apod. Ne na expresy a rychlíky.
Obzvláště koridorové expresy. I když při stavu lokomotivního parku ČD už to situaci nijak nezhorší.
Špinavé vozové skříně mají v zimě běžně všichni dopravci, protože při teplotách nižších než +5 °C naprostá většina myček nemyje, protože nemá sušení vozů, a ani dříve dost běžné ruční mytí oken se už také dlouho neprovádí téměř vůbec: když vidím jednotky „paštikáře“, který je nemyje snad ani v létě, tak proti tomu jsou vozy ČD většinou ještě docela čisté.
A v Americe zase bijou černochy.
„V případě spoje Porta Bohemica tak jde o značný kvalitativní propad v porovnání s minulým jízdním řádem.“ – To je sice pravda, treba kdyz rano cestou z Decina a Usti na EC 259 chodilo do restauracniho vozu spousta lidi na kavu ci snidani, dnes uz to mozne neni. Avsak tu cast z Decina na Lipsko zrusily nemecke DB, ne Cesi.
Chapu, ze skok je to velky (nemecke Alex vozy ted a ceska souprava na Nemecko loni), nicmene draham se logicky nevyplati na cca 1 hodinu a 30 minut jizdy Praha-Decin posilat stejnou soupravu i s restaur. vozem nocovat do Decina.
DB žádnou část z Děčína do Lipska nezrušily, protože ty vlaky jedou do Drážďan a Berlína, případně do Hamburku. A jestli to správně chápu, tak vozy DLB jsou připojovány na úsek Praha – Děčín. Jídelní vůz i vozy schopné jet na německém území až 200 km/h. jezdí ve stejné kvalitě jako loni a předloni.
Pane Machu, když o něčem nic nevím, tak mlčím. EC 258/259 do/z Lipska jezdil a vozil EC soupravu. Od GVD je nahrazen do/z Děčína Ex 578/579 soupravou od mnichováků.
Nejde jen o R16 a Ex vlaky. ČD se dlouho době potýkají s nedostatkem vozů a nejsou schopny osazovat kvalitními vozy ani IC/EC vlaky. I na těchto vlacích se neustále potkávám s B249, často i v potrhané kožence.
To s tim „casto“ na EC v kozence trochu kecate.:) Pokud casto, dolozte to. Ale to uz pak tak „casto“ nebude, co.:)
I kdyby to bylo jen jednou, tak je to špatně.
Fotografie Vám milerád zašlu. Je to pravidelný stav. Tento pátek byly ve vlaku 4 vozy B249 z toho minimálně jeden v kožence. Ještě že má tak málo zastávek, jinak by asi díky nutnosti zavírat ručně dveře nabral větší zpoždění.
Lístečky za kompenzace mohu tapetovat, ale přestává mne bavit se dohadovat s průvodčími, kteří stejně za řazení nemohou, ale asi mají nějaké nařízená kompenzace cestujícím upírat. Jsou zde světlé výjimky.
A vy můžete doložit, že to často není?
Opravdu tady chcete citovat pana Petrovskeho? Cloveka, ktery pracoval dlouho pro Regiojet a ktery poslal desitky a desitky stiznosti na CD? Zrovna jeho? Ten je VELMI zaujaty proti CD.
Za sebe muzu rici, ze na zapadnich expresech (vyjma vozu od Alexu) to celkove funguje dobre. A to jsem za posledni roky absolvovoval min. stovku jizd mezi Chebem a Prahou.
Nemá v něčem pravdu? Pracoval také pro České dráhy. Je to cestující, který chce za své peníze dostat to, co si zaplatil a co mu dopravce slíbil a když to nedostane, tak na to poukazuje. Na tom je něco špatně?
Spatne je to, pane Suro, ze citujete JEN jeho + zrovna jeho. On tvrdi, ze to je na dennim poradku, ja zase tvrdim, ze v tomto si vylozene vymysli. Jezdim tam casto a moc dobre vim, ze celkove to tam funguje dobre (krom Alexu). Kdybyste citoval vice lidi, bylo by to objektivnejsi – citovat vsak jen pana Petrovskeho a zrovna jeho je dle me spatna novinarina. (A to jsem Vas uz tady xkrat chvalil za jine veci.)
Dokládá to fotografiemi, stačí sledovat jeho profil. A netýká se to jen Alexu.
to píšete správně, co zaplatil, za 1.2kč na km to asi lepší nebude je tržní hospodářství,ale třeba jednou přistaví i moderní vagon cena 5 kč km ale asi tam pojede sam
V tržním hospodářství je běžné nabízet i to, co nakonec zákazník nedostane?
Jo, „cena od … “, nebo takové (ne)občerstvení u RGJ jsou dobrými příklady.
A viděl jste nějakou reklamu ČD? : „do XXX již od YYY“
Nejde zde o to, že bychom chtěli zrušit, nebo poškodit ČD, jde pouze o objektivní posuzování dopravců/přepravců.
Pokud mají ČD svými předpisy stanovený standard, měly by jej dodržovat a pokud z nějakého důvodu dojde k mimořádnosti, měly by na to alespoň upozornit, nebo cestujícímu kompenzovat. Ani jedno dobrovolně nečiní a zde čtu pouze omluvy typu, ale nějak to jede, buďme rádi aspoň za to. Ne, nejsem za to rád.
Zde tolik dehonestovaný RegioJet v případě zařazení náhradního vozu nižší kvality, nebo poruchy sám cestující informuje a nabízí kompenzaci.
Sám? Už několikrát jsem, přímo na FB stránce RegioJetu, kteří si stěžovali, že změna řazení nebyla dopředu hlášena a v pár případech dokonce celý vůz chyběl a taktéž bez informace.
Doprava Praha – Mnichov lze poměrně kvalitními autobusy DB, nebo tzv. západním expresem, který je na něměcké straně vede jako osobní vlak. Řešeních má MD v ruce hned několik:
1) zdvojkolejnění a elektrifikace úseku Plzeň státní hranice – dál směrem na Mnichov
2) dbát na důsledné dodržování standardů u dodavatele služeb, což je na Českém území ČD, tedy i řešení, že ČD sestaví vagoiny sama a od Plzně bude jezdit na Mnichov němmecká lokomotiva (podobné řešení jako má Regiojet, na trase Praha – Vídeň, soupravy jsou jeho, strojvedoucí v Rakousku jsou rakouského dopravce).
Toto řešení bude asi pro DLB nepřijatelné. Tady je provoz v režimu UIC a DLB by musely ČD platit nájemné za vozy.
DB IC Bus na Mnichov od nového GVD nejezdí.
Jako český Os to není, je to regio, ale rychlé, spíš Sp/R. 🙂