České dráhy doplní část „syslů“ o plošinu pro vozíčkáře
Řídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhy
Prvních sedm upravených řídících vozů míří do Pardubického kraje.
Kdyby bylo pořádné zadání už tenkrát, tak by se to nemuselo látat dodatečně !
Doufám, že tyto vozy budou jezdit až do Prahy.
Syslograf jezdí na S7 s patrovými vozy.
Není lepší z nástupiště přejet do spodního podlaží, než šaškovat s plošinou?
Byl by problém při přestavbě běžného osobního vozu na řídící udělat ho s nízkopodlažní částí alá 914? Něco takového jsem viděl ve Švýcarsku už před 20 léty.
Vzhledem k tomu, že jde o zásah do rámu, tak asi jo.
Takhle jsou modernizovány T3. Záleží na tom, co je umístěno pod podlahou vozu a kam se TO dá přesunout … Mimo jiné, tohle se dělalo u elektrických jednotek různých společností, ale nikde jsem ve Švýcarsku neviděl takto upravené „klasické“ béčko …
Ano T3 jsou „vanizovány“ s tím, že vozová skříň je kompletně celá nová. To pod podlahou byl zrychlovač a později již nebyl vůbec potřeba.
Problém by nebyl to vyrobit, když to někdo spočítá, aby to splňovalo pevnost. V případě řídícího vozu je namáhání menší, protože táhne/tlačí jen svojí hmotnost. Takto by šlo i postavit řídící a přívěsné vozy k stávajícím řadám vysokopodlažních motorových vozů. Šly by použít i k 841/840 pro zvýšení jejich kapacity, případně i lokomotivám a máte nízkopodlažnost která jde používat v době špičky, nebo na sezónní zvýšení kapacity. Jde o to chtít.
Většina klasických vozů je buď starých, nebo potřebných v rychlíkové dopravě.
A k čemu plošiny…? Ty velké dveře jsou stejně každou chvíli polepené…. 😀 😀
Mimo téma – informace o opravené trati140, pohled z R612/R615
Ostrov – Hájek, opravený svršek , doplnění štěrku
Hájek – Dalovice, nový svršek, nová elektrizace
výšku opraveného náspu odhaduji na 8 metrů
Dalovice – Karlovy Vary, nový svršek (mimo žst Dalovice)
pomalá jízda z Ostrova (karlovarské zhlaví) rychlost 50 km/hod až do Dalovic (karlovarské zhlaví
Jako první ráno projel Os7050 motorový vůz 810, Z Ostrova do Varů se opozdil o 3 minuty.
Ano, opravdu mimo téma
Já mám zase perfektní recept na povidlové buchty.
Docela mě zarazilo, že tam ty plošiny nejsou od začátku existence těchto (přestavěných z jiného typu) vozů. Ostatně, i přilehlé WC je svojí velikostí uzpůsobeno osobám na vozíku.
Tak ony jsou plošiny ve velkých stanicích, takže tam se dá nakládat vozíčkář plošinou staniční. Ale mít je přímo ve voze je bezpochyby lepší
1,77mil za 1 plošinu + DPH???? Není to nějak hodně? A nakonec za svojí existenci naloží tak 10-20 invalidů. To je co za tunel?
Tak je to se vším. Přizpůsobení pro vozíčkáře stojí peníze i v infrastruktuře a projede se jich po tom pár na mnoha mistech, přitom do státní kasy moc nepřispějí. ALE o tom je ta solidarita, že jim chceme umožnit lepší život. A je to tak dobře.
Stále lepší než když Regiojet za dohledu TV kamer vezl vozíčkáře z Prahy do Ostravy. Ten nešťastník byl „naložen“ stewardy a cestu musel trávit u WC. Reportáž vyzněla, že ČD nechtěly zapůjčit plošinu.
Je pravdou, že s vozíčkářem (Bbdgmee) se vlak zpozdí o 3 + 3 minuty, ale proč by to mělo vadit?
Před vícero lety jsem jel posledním rychlíkem z Kolína do Ústí a vlak na odjezdu čekal dvacet minut na vlak z Moravy s vozíčkářem jedoucím do Mělníka. Přece nezůstane do rána v Kolíně.
Tak s tím vyzněním bych skoro souhlasil, při dělení ČD-SŽDC měly nástupiště (včetně plošin) padnout SŽDC.
Zpoždění 6 minut protože vlak veze cestující bych považoval za přiznání, že objednavatel chtěl vést vzduch, doufám že v GVD jsou vaty. (Osobně jsem zastáncem toho dávat čas nástupu pro cestující minutu-dvě před časem odjezdu v sešiťáku)
A že poslední vlak čeká na přípoje – snad by čekal i na někoho bez vozíčku. (Nebo po té trati ten den ještě jel „bariérový flamendr“?)
3+3 minuty je čas na manipulaci s plošinou. S plošinou se nemanipuluje při každé jízdě. Račte rozumět při Vašem vzdělání.
Kam objednavatel vede vzduch?
Jízdní řád počítá s převozem vzduchu, pokud má osobní vlak zpoždění kvůli převozu cestujících.
(Neříkám že to tak je v tomto případě, necelé tři minuty snad lze zkrátit do další stanice.)
Danečku, dvě věci:
1) problém byl, že ČD mu tu plošinu chtěly poskytnout, ovšem za poplatek a nikoliv ZDARMA
2) u WC by jel i potom … plošina opravdu nezpůsobí teleport do kupé
Marku, jedna věc:
Nikdo nerozporoval existenci poplatku za použití plošiny, ale jeho výši – cca 4000 Kč za jedno naložení, a to v situaci, kdy byly plošiny kupovány z veřejných rozpočtů (často ze strany města, s přispěním neziskovek a dárců), avšak nepochopitelně zůstaly v majetku ČD.
Taková plošina, jak se račte přesvědčit, není levná věc a jak píší někteří modrobijci nad vámi, těch vozíčkářů leckde neobslouží za životnost tolik, do toho náklady na zaměstnance, který může mít jinou práci nebo pauzu. Chcete říct, že RegioJet má na to, aby jezdil, aby se chvástal, ale je mu za těžko dát 4000 nebo 8000 Kč za jednoho vozíčkáře, když zrovna on na vlaku vydela mnohem víc? V pořádku, tak ať si tu přepravu zařídí sám. Že cestujícího vynesli stewardi? V pořádku, ale za uvedených podmínek bych na místě onoho cestujícího volil pro příště radši Leo Express nebo České… Číst vice »
Zapomněl jsem dodat, že nikdo zde neuvedl, zda například o dvě minuty později nepřijel vlak ČD, kde měli předmětnou plošinu rezervovanou pro jiného cestujícího na vozíku a ten vlak mohl chytnout několik dalších minut zpoždění, do toho pak přípoje v následujících nácestných stanicích a je to… Někteří žlutí fans by nejraději chtěli všechno po ostatních ideálně zadarmo, ale pak by po některém dopravci chtěli bohatě kompenzovat ikdyž si jejich spolucestující slabě uprdne.
Za naložení vozíčkáře dát víc, než kolik stojí (neslevnene) jízdné, jo to by se dopravci vyplatilo.
Proč při dělení ČD-SŽDC byly plošiny darovány jednomu z mnoha dopravců?
Třeba proto,že v té době ještě nebyly?
1) já si pamatuji obsluhu plošiny za cenu převyšující cenu jízdného (bez ZTP slevy), takže to jsem se moc nedivil, že to dopravce odmítl. Jestli to bylo za rozumnou cenu a pro všechny dopravce stejně, tak jo byla by blbost RJ to neplatit.
Problém je v tom, že se peníze cpou do henikepovanych horem dolem. Musíme jim upravit infrastrukturu ale taky přispět na auto a na benzin.
Račte si uvědomit, že na tom vozíčku můžete skončit taky. Stačí opilý/zdrogovaný řidič nebo neřidič za volantem … pak budete rád, že nějaká možnost pohybu na vozíčku – v lepším případě jen po dobu než vás dají dohromady, v horším případě doživotně – po městě nebo za hranice města vůbec existuje ….
Kdyby jenom řidič. Ani nemusí být pod vlivem. A nemusí se to ani stát na silnici. A nemusí to ani být cizím zaviněním. Stephen Hawking to měl od nemoci.
Cca 20% vozíčkářů řídit nemůže, ale vlak používat mohou, za určitých podmínek i bez doprovodu (třeba City Elefanty v okolí Prahy). Příspěvky na auto jim tedy nezaručují pohyb, jak potřebují. Nemluvě o tom, že část z těch 80% sice může řídit, ale ne dlouhé cesty. Další věc jsou WC ve vlaku, někteří vozíčkáři nosí pleny, jiní to považují za ponižující a proto raději vůbec necestují na delší cesty nijak (znal jsem takového, on sám nebyl moc sdílný, řekla mi to jeho žena).
zavřít je do sanatoria ať nebrzdí pokrok? nebo rovnou eutanazie?
A teď otázka: vozíčkáři nepřispívají do státního rozpočtu, a tak se jim nebudeme věnovat, nebo naopak jim vytvoříme podmínky, aby mohli vést plnohodnotnější a produktivnější život, na čemž vydělají všichni? On je to nebezpečný precedens: kdybychom se dívali na čistý přínos, tak ani celá řada zdejších diskutujících nijak nepřispívá do státní kasy, protože při své ekonomické aktivitě jsou čistými příjemci. Přesto jim to nikdo nepředhazuje. Je čas přestat myslet na úrovni 80. let v socializmu a pochopit, že člověk na vozíku nebo s jiným postižením může celou řadu profesí s vysokou přidanou hodnotou zastat, pokud se mu k tomu vytvoří… Číst vice »
Správně – než se vozíčkář – mnohdy proti své vůli, stal vozíčkářem, tak „přispíval“.
Podle této logiky by byl tunel takřka každé přizpůsobení veřejného prostoru pro hendikepované. Vodící linie na ulicích, přechodech, křižovatkách, když je využije jeden slepec za uherský rok? Schodišťové plošiny a nové výtahy do pražského metra za desítky, možná stovky milionů? Různé zvukové majáčky na spoustě veřejných míst pro nevidomé, nájezdy pro vozíčkáře….
Je to prostě nějaká služba veřejnosti, aby tito lidé mohli vést v rámci možností plnohodnotný život. Nelze úplně všechno přepočítávat na peníze.
Jste docela slušný manipulátor, úpravy pro znevýhodněné občany tu nikdo nekritizuje!
Předmětem kritiky je uvedená cena zvedací plošiny – cena 55 mil. Kč na 31 ks plošin.
Cena jednoho kusu osobního auta u nejlevnějších značek začíná na ca. 300 tis. Kč.
Porovnejte si prosím konstrukční složitost, výrobní a materiálovou náročnost zvedací plošiny pro invalidy u osobního vagónu s tím, jak. složitý výrobek je osobní auto (kolik kg materiálu, dílů přesného strojírenství-motor, elektroniky a SW je v něm).
Porovnejte počet vyrobených plošin s počtem vyrobených automobilů. Potom můžete zkusit porovnat třeba počet GSM-R radiostanic s počtem vyrobených mobilů. Možná Vám to dojde.
Zdvihací plošina je – jak jistě ráčí vědět – určené technické zařízení, neboli výtah, který MUSÍ splňovat stanovené technické požadavky na BEZPEČNOST. 55 melounů za 31 kusů plošin – přesněji řečeno 62, protože v každém voze musí být jedna vlevo, druhá vpravo (to vašnosti nedošlo) – není tak mnoho. Ano jedno auto stojí „jen 300 000“. Kolik si myslíte, že stojí jedna mobilní plošina pro manipulaci s „osobami se sníženou pohyblivostí“ – ano ta žlutá, s pohonem na kliku, značka Mirolift, co tu a tam stojí na peroně přivázaná řetězem k zábradlí nebo sloupu (Plzeň hl.n., Hradec Králové h.n., Praha-Holešovice… Číst vice »
Problém je v tom, v jakém počtu se dělají. I když i tady vidím určitou šanci to stáhnout o 10-20%.
Další možností je umístění ližin (ano, nejsou to obdoby lyží, i když jsem si to původně též myslel), ale nejsou využitelné pro elektrické vozíky a hodně těžké vozíčkáře. Přesto bych právě toto řešení ve větší míře zvážil.
Jedna plošina pro vozíčkáře v ceně 3 osobních aut? (55 mil. CZK / 31 vagónů). Chybí mi informace o tom, kolika karátové zlato bylo použito na dekoraci.
To je jen nepochopení faktu, že drážní zařízení jaksi podléhá úplně jiným nárokům na homologaci a schválení. Proto drážní WC stojí stovky tisíc a nejde tam použít mísa z Baumaxu.
Porovnávat certifikovanou zvedací plošinu, zastavěnou do vozidla, s osobním automobilem, je jako porovnávat hasičskou stříkačku s tou zahradní.
Nikoli „drážní“, ale určené technické (zdvihací) zařízení ….
31 vagonů = 62 plošiny > jedna za necelých 900 tisíc. Mobilní plošina pro „osoby se sníženou pohyblivostí“ MIROLIFT s elektrickým pohonem zdvihání = 500 tisíc.
Třeba to bude sloužit i k nakládání mrzáků duševních a v tom případě byste se vy osobně povozil do alelujá. Eště jste měl dodat klasickou mantru „ať si to ty invalidi zaplatšj ze svýho, když o to tolik stojej“.
Soudě podle naprostého selhání konstrukce současných nástupních dveří, schůdku, kdy od samotného dodání do provozu snad není týden, aby se to neporouchalo, v zimě jezdily jenom jako řídící vůz bez možnosti nástupu cestujících, protože všechny dveře na něm kromě průchozích měli nálepku mimo provoz, se domnívám, že kromě instalace plošiny, dvou plošin, na každou stranu jednu, musí dojít k rekonstrukci samotných nástupních dveří a prostorů, ono totiž ani moc není uvnitř prostor na její zástavbu. Z jedné strany to koliduje s buňkou WC, z druhé s mezistěnou prostoru pro cestující, takže i zde si to vyžádá úpravy. Paráda, sysel pojede… Číst vice »
Zas to s těmi poruchami dveří nepřehánějte, v tomto řídicím voze jezdím rád. A když už porucha nastane, tak číst umím, proto po zastavení vlaku a nečinnosti dveří po stisknutí tlačítka při naprosté ignoraci nálepky na oněch dveřích nepanikařím a v klidu už čekám u dveří jiných.
A co Arriva na Liberec,už je má také?Nebo to jsou Lurdy které postaví na nohy i chromého? Sysel je znouzectnost.Ale alespoň něco.Má něco takového Rj na dotovaných tratích?Tam není problém …😁
V Arriva jsem několikrát zažil jak vozíčkáře vynesli po schodech.
Jasně.S el.vozikem který je těžký sám o sobě+invalida.To tam jezdí průvodčí Stalone se Schwarzenegrem ne?Jestli je toto standardní přeprava vozíčkářů,tak ať jde celé MD s výběrovým řízením vite kam….Ať si tam jezdí třeba svatý dindy ale s moderním vozidlem.
Není plošina jako plošina.
Na 843 jsem několikrát zažil, že invalidu s el. vozíkem nezvedla, protože nosnost.
A spolehlivost těch plošin je taky pohádka sama o sobě.
To jsem viděl i u GWTR. Ale tak zase, co je ve smlouvě, to mají. Když nemají, následují penále.
Na Liberecku jezdí Desira,
Proč by to měl mít RJ na dotovaných trati, on si stíhá objet soupravu a vagóny pro vozíčkáře má na R8 taky
Jen jim to s ruční plošinou trvá 10 minut. Jednou jsem to na Svinově zažil, podle všeho to na CDP nahlásili až na místě, takže to bylo i s rušením už postavené VC, aby před ně mohli pustit další vlak.
V podílu ušetřených peněz vs počet vozíčkářů, bych problém neviděl. To Vaše alespoň něco, je tu od nepaměti. Jich zas tolik nejezdí, aby to mělo stát několik desítek milionů ročně navíc. Alespoň se ušetří a hendikepovaním laskavě pomůže četa.👌 Jerry?
Další z řady toho co na tom paskvilu nebude fungovat…
Taky si říkám, jestli to bude fungovat tak spolehlivě jako třeba dveře nebo klima :))
Holt za 20 % ceny 80 % kvality.
Zase budeme mít o něco modernější veřejnou dopravu v kraji. 🙂
Tak to rozhodně . A navic to má otevírací okna 🙂
Zeptejte se Kortyše a Netolického.ČD nabizely Pantery.Ale když se šouplo Letohradsko kámošovi tak už nejsou prachy.Do Králík jedete nízkopodlaznim vozidlem a na hlavním tahu krumplem…..Honekry jsou svinstvo ale Kortyš je spokojený.Tak jim to sečtěte u krajských voleb.
Jasně, protože normální člověk volí politickou reprezentaci podle toho, esli mu do vsi jezdí sysel, to je to hlavní kritérium.
To jako Leoše na celou krajskou síť? -:) Já jsem za ty Králíky a solidní cestování rád.