České dráhy dokončují opravu Velkého Bejčka, zatopí ho v březnu

Parní lokomotiva 423.009 Velký Bejček. Pramen: České dráhyParní lokomotiva 423.009 Velký Bejček. Pramen: České dráhy

Zajímavostí pro nadcházející sezonu železniční nostalgie je přesun Rosničky 464.202 z Olomouce do České Lípy.

Do stavu provozuschopných parních lokomotiv Českých drah se v březnu vrátí stroj 423.009 z roku 1922. Lokálkové lokomotivě z produkce První českomoravské továrny na stroje v Libni se přezdívá Velký Bejček.

„Nejpozději v březnu bychom ji chtěli znovu zatopit. Bude mít určitě hodně obdivovatelů, více než v jiné roky, protože letos oslaví své 100. narozeniny,“ uvedl ředitel Centra historických vozidel ČD v Lužné u Rakovníka Marek Plochý.

Lokomotiva ve středu zamířila z Lužné v závěsu za Čmelákem (771.172-4) do Loun na vážení. Podle Plochého dřívějšího vyjádření by se po dokončení oprav měla vrátit do České Třebové, kde je doma.

„Zahájili jsme také opravu populární rychlíkové tendrovky 464.008 a pokračují práce na obnově mašinky 313.432,“ doplnil Plochý.

Jako zajímavost pro nadcházející sezonu železniční nostalgie zmínil přesun Rosničky 464.202 z Olomouce do České Lípy. Půjde o dočasný azyl po dobu oprav točny a kolejiště v olomouckém depozitáři muzea. „Díky tomu se s ní seznámí lidé i v dalších regionech a fotografové dostanou možnost pořídit snímky Rosničky i na jiných než obvyklých tratích,“ řekl Plochý.

Velký rozhovor o plánech muzea ČD s ním vedl deník Zdopravy.cz loni v srpnu.

Tagy ČD Nostalgie České dráhy lokomotiva 423.009 Velký Bejček parní lokomotivy
16 komentářů