České dráhy dokončily novou opravárenskou halu v Brně, vejde se do ní celý InterPanter
Hala Českých drah Brno-Maloměřice. Pramen: České dráhy
České dráhy staví podobnou halu v Plzni a výstavbu chystají i v Chebu, Českých Budějovicích nebo v Olomouci
Halejuja. To na VUZ pod vedením odborníků jako Blažek a Klofanda halu na přípravu zkoušek postavili až na druhý pokus… nejprve byla krátká 😀
Pěkné to je
Takhle čistá hala byla můj sen. Škoda, že mi zdraví už nedovolí projít zdr. prohlídkou a dělat tam. Bez průvanu, zmrzlých prstů a bez deště. V kanálech jasno – mám na mysli osvětlení. Ještě fotky zázemí zaměstnanců by to chtělo. 👍👏
Tak to je fajn, konečně mohou ČD na jednotkách InterPanter opravit fatální závadu z výroby, a sice tu parodii na 1. třídu, která je na úrovni výklopného sedadla někde v uličce. Vše podpořeno absurdním provedením dveří, kdy jedny se při jakémkoli pohybu rukou pořád samy otevírají, zatímco druhé musí člověk po každém zastavení a promenádě cestujích z 2. třídy chodit pořád zavírat.
Měl bych dotaz/myšlenku na toto téma. Za XY let tu budou krajské jednotky. ČD nemá nic jisté a může se stát, že to projede. Nemusí docházet pak třeba na truc nebo z jiného důvodu k údržbě JMK jednotek v majlontu. Čd tu nechá jen intery a regia pošle jinam neboť tu budou k ničemu když nebude nic vozit pod trolejí v regionálce. To pak bude taková hala k čemu? Tak dala by se tu udržovat trakce 800 či cokoliv jiného co zde zbude. Pro někoho hororový scénář, ale není úplně nereálný….
Ono pro kraj bude ty Pantery servisovat výrobce.A ten si na 30 let asi nebude stavět údržbové středisko za čtvrt miliardy,ale využije nějaké prostory,které budou k dispozici.Třeba LEO servisuje své jednotky ve Vršovicích v depu ČD, v depu Ústí nad L. servisuje Siemens Vectrony ČD C, EP C a jiných.
To rozhodopádně, protože za 30 let nebude existovat ten kraj…👺
Respektive bude, ale pouze pro účely justiční (krajský/apelační soud), a pro účely církevní hierarchie(diecéze).
Žádný hejtman, žádný krajský úřad…👺
Žadný truc nebude, peníze rozhodují.
Ví někdo co přesně ČD plánují v Havlíčkově Brode?
Novou halu pro el.jednotky co mají dorazit?
Tam je nyní situace natolik napjatá, že nestíhají opravovat ani těch několik regionov a RS.
Nevíte, kdy mají být do provozu uvedeny ty nové vlaky pro JMK?
Od roku 2022 budou chodit a první jednotka má být už letos v létě.
A odkdy budou jezdit?
Od začátku 2022 jak budou chodit tak mají jít rovnou do provozu…
Těch 150 metrů není nic moc – buď na jednu kolej dám 2 x 650 (105,8 m) nebo 640+650 (132,3m) nebo 1×660.0/660.1.
Ale už tam nedám:
– 2 x 640 (158,8m)
– 660+661 (JmK – 185,9m)
– 660+650 (159,1m)
– 2 x 661 (159,4m)
Těch 10 chybějících metrů tam furt strašně provozně lavíruje:-(
Asi by to byl nepřekonatelný problém, postavit tu halu trochu delší…
Možná, že se to fakt už nevlezlo – to fakt nevím, ale je chyba mít možnost odstavit pouze 2 ks čtyřvozovek (nebo pětivozovek) a nemoci už k nim přidat dvě dvouzovky – jako u Regiopanterů do dálkovky to třeba tak nevadí, ale u regionálek čtyřvozovek to už možná vzhledem k intervalům jejich prohlídek vadit může….
Ta hala má tuším přes 150m, něco kolem 154. Takže do těch 159 chybělo fakt málo
Je to taková nudlička, ještě dvě koleje navíc by se šikly.
Místo vhodné k servisu a opravám se hodí vždy…
Měl bych dotaz k Interpanterům na R13 a R19. V provozu jezdí pouze 5-ti vozové jednotky, které se někdy posilují o další 3 vozovou jednotku? Jeli někdy v provozu se cestujícími spojené dvě 3 vozové jednotky nebo dvě 5-ti vozové jednotky?
3 vozové ano linka R 13 Olomouc-Brno R.828 ,R 829 R 811, R 812 R 803, R 804 jako posílení kapacity objednávky MD .
jiné linky ani 5 vozové nevím otázka spíše pro někoho kdo dělá přímo s dráhou
Dvě pětidilné jednotky jezdivaly na Prahu, o spojení tři jednotek nevím.
Tři spojené jednotky jezdívaly v r. 2019 na R13 každou neděli v 19:36 z Brna Dolního n. do Hodonína. Pro cestující byla ale přístupná jen první jednotka v čele soupravy.
Bylo to tak, že 2 třívozové přijely s R do Brna Dolního n., kde už čekala 3. jednotka. Po spojení to jelo zpět jako Sp (?) směr Hodonín.
To je právě problem, pokud máš spojený dva trivozovy InterPantery nebo jeden 2vz a jeden 4vz Regio, tak se nikam nevlezou
Dvě třívozové JPJ 660 001+660 002 jezdí stabilně spolu již několik let na trase Brno – Olomouc. Dvě pětivozové JPJ jen výjmečmě, při nějaké mimořádnosti.
Tak doufám, že se z brněnské haly poučí, a naprojektují dostatečně velká vrata, aby jimi projely krom panterů i mašiny. V Brně vratama mašina bez poškození neprojela.
Doufejme, že se z haly poučí ostatní depa. Určitě pro údržbu krok dopředu, ale hala mohla být delší, aby do ní vlezly dvě trojdílné 660 a širší vrata, aby skrz ně projely lokomotivy.
a kde je nějaká hala pro muzejní 560?
Tady: https://mapy.cz/letecka?x=18.3194059&y=49.7837723&z=19
Vejdou se tam všechny, když na to přijde. A ta jedna historická 560+060+460 může být v Šumperku.
Tak schválně jak dlouho ty podlahy vydrží čisté. Dále záleží jak se k tomu budou chovat zaměstnanci od mistrů po mechaniky/elektroniky/elektromechaniky. Jinak Děčín koukám nic, asi tam tu vozovku zruší a vyjezdí to z Chebu/Prahy.
Opravovat soupravy co jezdí Praha – Děčín v Praze asi není ta levnější možnost.
Ve Vršovicích a Michli nemůže být všechno…
Bude ta hala stačit? Těch jednotek bude v Brně dost přibývat.
Já myslím, že v Maloměřicích je místo na minimálně další 4 takovéhle haly. A finančně taková hala není až tak závratně drahá. … Takové štěstí s místem všude nemají.
Tak jelikož ty další budou kraje, tak nikdy není řečeno, že je budou udržovat ČD.
Smluvně směrem ke kraji je bude udržovat výrobce, ale je dost pravděpodobné, že nějakou formou v té údržbě budou zapojeny i prostory maloměřického depa a stávající – budoucí bývalí? – zaměstnanci ČD.
Kéž by v budoucnu Brno čekali takovéhle problémy.
Jen tak mezi řečí, viděl jsem na fotkách tu první Regiopanteráckou jednotku pro JMK a ta růžová vypadá líp, než jsem čekal, ale ten černej pruh kolem oken vypadá zas mnohem hůř, než jsem čekal, takže v součtu očekávaný debakl.
Jen tak dál. Moderní technika musí mít moderní zázemí a třeba přiláká i servismany na úrovni. Ještě je důstojně zaplatit.
No, ještě by to chtělo lépe doladit načasování… První je asi lepší mít zázemí, až pak techniku…
Obojí je třeba mít v podstatě současně – zázemí bez techniky by zbytečně jen chátralo nevyužité.
Nojo, Tonda aby nebyl chytřejší. Třeba si musíš vybrat. Koupíš si garáž a chodíš pěšky, neb nemáš na auto. Nebo si koupíš auto, jezdíš a při tom šetříš na garáž.Co je lepší? Jasně, jasně, jsou půjčky.
…taky existuje centrální zamykání a operativní leasing, takže k čemu garáž…
jasně, to ale většinou těžce vázne. Jo taky by to chtělo fotku – jestli maj tam i pracující lidi pěkné nové moderní zázemí
Pracující lidi tam určitě mají,protože ty jednotky jezdí a je na nich prováděná údržba.
Kdo je podle Vás opravář na úrovni (promiňte, ten anglicismus je hrozný), jako, že ti, co tam dělají, nejsou dost kvalifikovaní?
Spíš nejsou dost zaplacení. Což snižuje jejich životní úroveň.
Ale naštěstí ne kvalitu odvedené práce.
To byste se divil. Schopní jdou za lepším, lemplové zůstávají.
Moderní mašiny nabité počítači budou potřebovat odborníky na počítače, ale i třeba zručné zámečníky. Nejlépe vyučené v oboru.
Příklad z praxe: Otevíraly se mi za jízdy dveře do strojovny. Zavolal jsem zámečníka. Přišel s majzlíkem a dvoukilovým kladivam s tím, že pobouchá zárubeň. Nakonec stačily tři podložky pod panty, aby dveře byly výš a západka zapadala, kam má. Kdybych ho to nechal pobouchat, už by to nikdo dohromady nedal. Tak asi tak.
K té praxi, tak proč jste volal zámečníka, když jste věděl, co je potřeba?
Nepíšete konkrétní stroj, ale pokud to zrovna nebyl Vectron, tak na většině starších strojů se vždy něco najde, jak si pomoci.
Pravda, třeba ty mašiny pak konečně naučí, že stačí závadu odstranit mechanicky, nejlepší je mašina natřískaná počítači, ale aby poznala, že závada je odstraněna to ne, to musí být extra počítač, přes který jí to extra řekneme.
Nebo ještě lepší displeje místo klasických rychloměrů (byť třeba elektronických), který pak za jízdy vyhazují okno s chybovou hláškou.
1. Vy nosíte po kapsách podložky?
2. Na opravy je pozemní personál.
3. Než začnete dělat za někoho jeho práci, zkuste si říci, co on udělá za vás?
Podle příspěvků jste asi strojveda. Zkuste mi uvést jedinou věc, kterou někdo udělá za vás?
Konkrétní řada 371,už se to událo před nějakou dobou.
A k té praxi, kolikrát se stalo, že jsem před výjezdem z depa přivolal odborníka něco opravit a bolely mne oči, když jsem viděl, jak to dělá.
A na konec, na to, co v závěru popisujete, už nestačí kombinačky a šroubovák. Na to je potřeba hlava, pane vachmajstr.
1. To sice ne, ale na starších strojích se většinou dá něco najít, čím si, třeba jen dočasně, vypomůžu za jízdy, pak to napíšu do knihy a SAPu, ať se na to dílna podívá, až to tam přijede. Jasně musí to být závada, kterou jsem schopen něco udělat sám. 2. To máte pravdu, však já neříkám, že to musí být velká oprava, jen menší pomoc aby se s tím dalo jezdit rozumně. 3. Asi by se něco našlo, že někdy za mě něco, někdo udělal, ale určitě si čárky nedělám, takže nevím. Pokud je to ještě v depu, a je… Číst vice »
Vše je myšleno při přebírání mašiny z depa, třeba i po provozním ošetření, kdy má být lok v naprostém pořádku. Jenže často nebyla. Nemusím nikoho shánět, stačí vycvakat na mobilu. A schválně jsem po vás chtěl jeden jediný příklad, kdo udělá něco za vás. Nevzpomněl jste si, vidíte. Mne také nic nenapadá. Jen se stále po nás chce, abychom dělali a napravovali něco za jiné. K tomu vašemu poslednímu odstavci, mechanické rychloměry se nevrátí ani náhodou, jistě jsou i násobně dražší. A že může mašina i servis fungovat na 1+ dokazují Vectrony, na nichž v současnosti jezdím. PS: Písečníky jsem… Číst vice »
Určitě bude něco podobného i Olomouci.. staré depo je těžce nevyhovující.
No doufám, že pokud by se v Olomouci taková jaká stavěla, že zase začnou šotouši protestovat proti demolici té staré s argumenty typu, že se jedná o jedinečné dědictví předků, které je zcela unikátní atp.
A ono tam snad není dost místa na to, aby nová hala mohla stát bez toho, že by kvůli tomu bylo třeba něco bourat?
To není o místu, ale o penězích, proč by měly ČD udržovat něco co díky výstavbě nové haly už nebudou potřebovat jen proto, že tam kdysi opravagoly ještě parní lokomotivy a šotouši mají retro rádi?
Odpověď pro Vás oba: https://zdopravy.cz/ceske-drahy-investuji-pres-miliardu-do-noveho-depa-v-olomouci-73695/
V diskuzi: … alespoň 2 historická Tornáda.