- Železnice •
- Dopravci •
- Cestovní ruch •
- Zprávy
České dráhy dnes obnoví provoz přímých vozů mezi Prahou a Curychem
Lůžkový vůz. Foto: JLV
Před epidemií jel přímý vůz ČD naposledy do Švýcarska loni v polovině září.
Před epidemií jel přímý vůz ČD naposledy do Švýcarska loni v polovině září.
Už ten nesmysl o přesměrování nepište. Přímý vůz Praha – Curych jezdil souběžně s vlakem DB. Tedy jeden-dva vozy přes Linec, celý vlak přes Drážďany. Provoz byl několikrát přerušen z důvodu výlukové činnosti.
Bude on-line zpravodajství z jízdy tohoto vozu? Dělám si srandu, ale svým způsobem je obnovení provozu NightJetů událost. A jak jinak zpáteční cesta ze Splitu? Zpáteční cesty nikdo neřeší… Jeli jste zas vlakem, nebo jiným způsobem dopravy?
No jo…pravda…z tam těch tramtárií dole se navracelo se zpožděním!
Jako EC Avala…jednou dokonce 575 minut zpoždění…
Ta severní trasa mi dává smysl jen jako doplněk ke stávající. Ale pokud chtějí nahradit stávající trasu do Curychu třikrát delší trasou přes Německo než přes Linec, to mi nějak nejde na rozum.
V článku je určitá nepřesnost. Lůžko severní trasou jezdilo řadu let i v souběhu se spojem přes Linz. I přes delší trasu severem se jízdní doby příliš nelišily. Dnes to z Prahy odjíždí v 17:58 a v Zuerichu je to v 8:20. Spoj horem přes Dresden a Leipzig odjížděl cca v 18:30 v Zuerichu byl v 9:17. Doba téměř stejná a ohledně jízdného, to není na závadu. Jízdenky se prodávají za tzv. Globální cenu IRT. Za mezinárodní kilometrový tarif NRT s příplatkem tím nikdo nepojede, protože to není výhodné a neznalému to ani na pokladně nenabídnou. Severní spojení navíc obslouží… Číst vice »
Omlouvám se. Freiburg (Breisgau), nikoliv Freiberg, ten je v Sasku.
A to tam má ČD dobrou cenu . 2000Kč . Obyčejný vlak s přestupy a stejně tak letadlo za 3,5 – 4 tisíce , RJ busem 900 .Toto není úplně blbá nabídka a jezdí podobný spací vagon i někam jinam ? Třeba Paříž ? Nemohu najít .
Košice, Varšava, Budapešt, Curych tyhle z Prahy (jezdívala ještě Moskva). z Ostravy pak Berlín, Vídeň a baltské moře. Zatím nejezdí do Francouzského Nice (z Moskvy)
Ještě doplním, z Ostravy také Budapešť a z Prahy i spoj přes Bratislavu a jižní Slovensko do Košic a Prešova. Z Bohumína pak konkrétně do Świnoujście, Łeby/Helu přes Gdańsk a Gdynie a také do Kołobrzegu. Ty polské destinace jsou jen v sezónu. A ta Moskva z Prahy, pane Tomariero, to už je „odpískané“?
Moskva z Prahy je asi také jen omezená, ale už zdaleka nejezdí denně jako pár let zpátky, ale je větev toho vlaku Moskva-Nice.
Je to naprosto zoufalá nabídka, když bus stojí víc než 2x méně… A o porovnání cen RJ do Chorvatska, což je delší cena, se bavit asi nemusíme… Pak se každý diví, proč ty noční vlaky/vozy CD jsou/byly poloprazdne, když je cenová politika taková, jaká je…
Ja teda nevím, jel jsem s tím do Švajcu jen jednou, ale o poloprázdném vagonu bych nemluvil. A i to porovnání s busem je taky z cesty. Noc na sedadle v busu a na solidním lůžku ve vlaku se srovnat nedá. Kdo jede do Švýcarska, tak těch pár stovek nepozná, v celkovém účtu už to je jen plivnutí 😉
Sorry, ale tohle je co do pohodlí úplně někde jinde než autobus, víc než dvojnásobná cena je za to pohodlí proti busu velmi přijatelná. I proti lehátkům Regiojetu jsou tyhle vozy o dost luxusnější, takže opět, vyšší cena je vyvážená vyšší kvalitou. Navíc jsou to oddíly pro 3, takže pokud by ho člověk chtěl mít pro sebe v jednom nebo dvou lidech, nebude připlácet za tolik míst jako u šestimístných lehátkových vozů. Nemluvě o tom, že pokud chci do Curychu, je mi vlak do Chorvatska málo platnej. Nikdo vám samozřejmě nebrání zvolit tu levnější možnost, ale tohle fakt není na… Číst vice »
V čem je to přesně kvalitnější, než RJ? Po tom, co dodělal zásuvky jsou ty jeho noční vozy na dost dobře úrovni… Co mají teda CD jako přidanou hodnotu? Hádám, že tam jak je jejich zvykem nebude ani elementární služba typu WiFi, o nějakém servisu jako u RJ bych taky silně pochyboval… Tzn jen postel?
Zřejmě nevíte úplně o čem mluvíte. Ty „lůžkové“ vozy RJ jsou ve skutečnosti vozy lehátkové, tj. postele jsou tvrdší a užší než v tomto lůžkovém voze WLABmz ČD, který jezdí mj. i do Curychu. Zásuvky a Wi-Fi jsou samozřejmě také, dále máte v každém kupé umyvadlo s teplou a studenou vodou, ve voze je sprcha, lůžkoviny jsou již povlečené, máte k dispozici ručník, na každý vůz je k dispozici jeden stevard (to u RJ už dávno není standard). Buzení není „nucené“ v jeden čas pro celý vlak, ale podle času výstupu konkrétního cestujícího. Snídaně není káva+croissant, ale podstatně širší. Součástí… Číst vice »
JJ, velmi zhruba bych to přirovnal k rozdílu mezi hotelem a hostelem.
Ok v tom případě to zni opravdu jako produkt odpovídající své ceně, prirovname li to např noclehu v trochu lepším hotelu, zde je to s cestou :)… Mě přesvědčení panovalo z toho že když CD nejsou schopny v roce dosadit elementární službu v podobě WiFi do vlaků na páteřní trase Ova-Praha(což je v roce 2021 dle mého do nebe volající ostuda), tak vybavení a servis v takovém vagone taky nebude nic moc.. Nicméně jsem příjemné překvapen a dost možná i vyzkouším 🙂
V lůžkovém voze může být i verze single, ale připlatíte si. Já jezdím v verzi 2x Double de luxe, já, přítel a 2 děti. Dokonce se mne stalo, že byl z technických důvodů řazen vůz kde jsem měla sprchu na pokoji což na Poprad standardně nejezdí, ale pokud vím tak je řazen právě do Švýcarska.
Tak se jděte podívat na vlaky na Slovensko. Před Covidem bylo ideální si lůžka rezervovat tak 3 týdny dopředu. Pokud ty vlaky jezdí na 80-100% obsazené tak za mne v pohodě. Vyzkoušejte si to lůžko třebas jen do toho Popradu. do autobusu za polovic už nenastoupíte a autem? Proč mám řídit když můžu spát?
Na Slovensko si už dva roky rezervuju lůžka dva měsíce před cestou. Pořád plné a obsazené.
Mimochodem, je mi 45 let, vlakem jezdím od nula let a docela čumím, že noční vlak do Popradu a Košice jezdí jeden a to ještě soukromník? 🙂
Co to má jako znamenat? Byly časy, kdy jezdilo nočních pět párů 🙁
Jó…čert vem Chorvatsko.
Kéž by ČD měly přímý vůz do Paříže! Hned bych jel!
To mne povídejte. Ono ne, že by to nešlo. Z Břeclavi se dostanete do Nice a odtamtud jistě do Paříže. Otázkou je jestli Vám prodá někdo lístek do ruského lůžkového vozu zde v ČR. Jestli to Rusové neblokují na celou trasu.
Jízdenku Břeclav-Nice byulo možné na ruském webu normálně koupit. Levné to ovšem není.
A TGV z Nice přes celou Francii? To už vám vyjde lépe jet tímto lůžkovým voze Praha-Zürich a pak TGV do Paříže.
No, ono to sice je přes celou Francii, ale jede to 5-6 hodin 🙂
Což nic nemění na tom, že oproti té trase do Curychu a dál TGV je to pro cestu do Paříže nesmyslná zajížďka stovky km na jih.
Jezdí přímej ČSAD-Tišnov (sice ne Curych, ale třeba Bern). Vlakem je to milionkrát lepší, ozkoušeno
ČSAD Tišnov přes Curych jezdí zrovna do toho Bernu.
„Obyčejný vlak s přestupy a stejně tak letadlo za 3,5 – 4 tisíce“
—
„Obyčejný vlak s přestupy“ koupíte normálně za cca 1900 Kč (včasná jízdenka ČD s 1 přestupem v Linci). Taky lze u DB koupit jízdenku s 1 přestupem v Mnichově za cca 1000 Kč.
Díval jsem se a jsou běžně jízdenky za 4000. Žádnou za 1000 jsem nenašel ani hypoteticky . Nej vlaková je právě tato spací . Nej přes Mnichov 2800 a 20 hodin jízdy .
Ve vyhkedávání je ale systém RJ o poznání lepší
Já tam vidím cenu 37,90 EUR i na nejbližší pondělí. Zadejte na bahn.de Praha-Zurich 7.6. 9h.
Kolik má tak ta slečna na fotce dnes let?
Zájem by neměla ani tenkrát, nebojíte.
To nevadí 😃
Ale pokud se nemýlím, ani tenkrát už nebyla slečna, ale paní 🙂
To je snad její věc.
No 21 jako mě jí asi není…takže nic…