České dráhy dál zůstanou v budově ministerstva, chybí jen souhlas vlády

Budova ministerstva dopravy. Pramen: MDČRBudova ministerstva dopravy. Pramen: MDČR

České dráhy budou mít s největší pravděpodobností své generální ředitelství i nadále v budově ministerstva dopravy na nábřeží Ludvíka Svobody.

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sova

A co ta SŽDC klinika, jak odtamtud pracně vyhnali potkany?

Vašek

České dráhy asi špatně hledaly nové prostory. Proč musejí mít sídlo ve středu Prahy? Úředníci by mohli třeba být polovinu pracovní doby v Uhříněvsi, pak tříhodinové přerušení s přesunem na další pracoviště třeba v Radotíně a další den v Kralupech, nebo v Benešově.

rtep

Teď jste ty úředníky dost vyděsil předpokládám. V té hrůze si třeba představují, že by museli do práce jezdit vlakem…

Petr

A co adaptovat pár vozů a mohli by mít pojízdné kanceláře. 😀

rtep

Nějaké ty staré zelené patráky by jim mohly stačit, jen jim tam bude chybět výtah.

rtep

Až postaví Bureš tu svoji vysněnou vládní čtvrť na Pankráci, v Ruzyni či na Borech, tak na nábřeží budou ČD mít prostoru až až…

Miloslav

Jo nájem. Ale ještě nenapsali ty platby za energie – v každým kanclu voda, v zimě otevřené okna, protože se nadá často zavřít topení a je tam přetopíno, případně se topí pořád. To bysme čuměli. Jinak sedět tam nemůže být žádný med, v létě tam je jižní nebo západní straně naprosto k nevydržení.

Zbyněk

Jo, dráhy přestavují Masarykovo nádraží, které jim zůstalo, ale se sídlo si tam prosadit nemohli, místo toho bude nějakej developr režovat na jejich pozemcích nájem, přitom to mohli mít mnohem levněji právě na Masaryčce, kde se to vedení tak kasalo tím novým projektem.

Bespi

Masarykovo nadrazi je na to male.

X 1

ČD prodali na Masaryčce o okolo pozemky privátnimu developerovi Penta. Celkem tam má být přes 100 000 m2 kancelářských prostor. Nic tehdy ČD nebránilo dát si do smlouvy podmínku vlastnictví např. 10000 m2. Nebo si nechat v místě postavit vlastní budovu.
Proč to neudělali? Jak by řekl major Terazky ,, Aj na chov sviní nám treba odborníkov”. 😉

Bespi

Hele, ono je stejne lepsi pokud reditelstvi CD pujde do pronajate budovy, protoze tam kde se o budovu stara CD, tak i vymena zarovky na WC je na dva roky. Cestujici jsou proti zamestnancum neskutecne hyckani.

Bob

V České Třebové by se nedal postavit nějaký reprezentativní palác z použitých pražců?

Jirka

Proč v ČT? Od dob ukončení parního provozu je to naprosto bezvýznamná stanice.

Bob

To je jako ptát se, proč Kába je v Mekce a proč se Hadždž nechodí do Berlína.

Pavel

Problém sídla ČD je, že jsou roztahané na mnoha místech v Praze, většinou v nájmu. Třeba nákladní skupina ČD Cargo sídlí v nájmu v Holešovicích. Smyslem je právě sloučit všechny skupiny ČD do jedné budovy. Navíc zvažovaná lokalita u hlaváku (ze které zřejmě už ale sešlo) nabízela i výrazně lepší dopravní dostupnost pro dojíždějící z regionálních pracovišť a tím úsporu času (a peněz).

patology_chef

Pletete ČD a ČD Cargo. O sestěhování dceřinek slyším prvně. Cargo šlo do Holešovic mj. právě proto, že v místě se dá lépe parkovat, nejen pro firmu, ale i pro obchodní partnery.

PatriK

Pokud ČD nájem platí jiné státní organizaci – MD, ničemu to nevadí. Horší varianta by byla, pokud by státem vlastněná firma sypala do kapsy soukromému subjektu.

Petr

Jenže ČD není státní organizace, ale organizace vlastněná státem.Což je sakra rozdíl. Arriva, také není státní organizace i když je také vlastněna státem, stejně jak její matka DB.

Hynek

A v tomhle případě je ten rozdíl podstatný proč? Ať tak či tak, platí ministerstvu dopravy, což je stát. Až jim za pár let postaví nějakou budovu Penta a ČD budou platit nájemné jí až tam budou doma, tak nejenže budou platit nájemné soukromému pronajímateli, ale MD bude muset řešit co s volnou kapacitou ve svém baráku a hledat případné nájemce (ikdyž se neobávám, že by nenašli, otázkou však je za kolik).

Petr

Důležitá je ta výše nájmu, aneb byla by stejná i pro jiného dopravce?Je to opravdu tržní nájemné? Spíš by tam měly být opravdu státní organizace, tedy například Správa železnic.

Bespi

Ne MD nic pronajimat nebude … nabere jen dalsi lidi a pak bude resit kam se bude roztahovat dal.

kakov

to jděte vysvětlit na pražský magistrát, který si prodal vlastní budovu,jen proto, aby v ní mohl nadále být v nájmu

Jiří Kocurek

Například zaplatit Škodovce za auta. Toje platba soukromníkovi. A s tím by se mělo, soudruzi, zatočit. Tadyhle soudruh Jakeš, zaplatil snad někdy Tatrovce za služební vůz? Tak vidíte!

Marek

to je tak nízká cena nájmu, že bych se tam taky držel zuby nehty.

Bespi

Ona ta budova byla puvodne CD, nejakeho mamlase napadlo, ze ji da k dispozici i pro MD …. nasledne ze bude vyhodnejsi tam byt v najmu … .

JiříS

Celá ta budova byla původně Ministerstva železnic. Zvláštní ministerstvo jen pro státní dráhy. Jiné druhy dopravy mělo na starosti Ministerstvo veřejných prací. Ministerstvo dopravy vzniklo až za 2. republiky. Budovu pak za vlády komunistů obsadila KSČ pro svoje vedení, které tam bylo až do pádu její vlády.

Bespi

A po roce 1989 … byla pokud vim ve vlastnictvi „CD“ a az pred rozdelenim CD na dopravce a infrastrukturu skoncila v rukou MD.

Bob

Vlastníkem je stále Česká republika. A protože státní organizace České dráhy byla zrušena a místo ní založena „stejnojmenná“ akciovka, jejímž posláním je podnikat, vlastník si tedy zřejmě zvolil jako správce svoji vlastní organizační složku, pokud máte pravdu. Vložit veřejný majetek akciové společnosti do vlastnictví je špatný nápad, protože se od ní pak musí za drahé peníze vykupovat, jak nám ČD předvedly s nádražními budovami.

Miky

Nájem? Já měl za to, že MD je jejich odštěpný závod…

bkp

Na tý budově mě fascinuje to, že je jen o dva roky mladší, než palác elektrických podniků hned na druhé straně Vltavy…

Kubrt

Tak v tomhle úhlu pohledu na tom ještě Englovo MD není tak špatně; opodál stojící secesní Fantova budova MPO ze stejné doby musela působit jak dinosuarus, nejen ve vztahu k Elektrickým podnikům, ale i k běžné stavbení produkci té doby.

Pe.tr

Tak ti koleje ani neviděli , nač proto jezdit autem . Jen využít vlastní medicínu nebo ten cirkus přestěhovat na nádraží aby byli v realitě . Z kanclu vidí tak maximálně Negrelliho viadukt a zůstali zakonzervovaní v době jeho vzniku . Ale i ten prošel obnovou.

Pe.tr

Děkuji vám za mínusy. Dedukuji že se ozvala potrefená husa …. Ani na reklamaci neodpovíte rychleji a vidíte , že to jde . Jen to snažení a energii zaměřit směrem za který jste placeni .

Martin Kosek

Já dedukuji, že mínusy pro Vás jsou tak nějak už z principu 😉

Hynek

To si myslíte pořád, že když s vámi někdo nesouhlasí, je automaticky potrefenou husou? A byl jste s tím už u doktora?

Dáda

U vody, v Praze… – slušná cena nájmu!!!!

Honza

Budou potřebovat za 3roky České dráhy tak velké sídlo a vůbec nějaké sídlo ještě ?

Leoš Konečný

Uz ted to nepotrebuji 😂😂😂

Luděk S.

Je dobré mít všechny pod jednou střechou!

XXXD

No to by se tam tedy ještě měla přistěhovat Správa Železnic.

Dalibor

Ono do Karlína to nebylo zas tak daleko, že.

X 1

Lepší do Bohnic. Jeden novej pavilon, at je máme pěkně pohromadě. 😉

PatriK

Sestěhování nemá v době elektronické výměny informací žádné opodstatnění, naopak může být i rizikovým faktorem (viz aktuální pandemie nebo havárie různého druhu).

Luděk S.

K elektrické výměně informací právě nesmí vůbec dojít. Jestli mi rozumíte. To by byl veliký průšvih. Informace, pokud se vyměňují na pracovišti, tak jedině na WC. A pustit vodu.

Bob

Dušek přitom jednou upustil tužku a má z toho zážitek na celý život.

Jiří Kocurek

Nové sídlo Čeckých drah? Tak to je jasné ne, přece Česká Třebová, město u nádraží.

Dáda

A co Lužná?

Greta

Lužná by byla výborná, tam by za nimi nikdo z MD ani NKÚ nedojel a měli by klid od kontrol. A taky by si nemuseli pronajímat parkovací místa.

Alois N.

S parkováním to tam zas až tak dobré není.

Jackub

Výborný nápad! Muzeum do muzea! 😀