České dráhy chystají velkou modernizaci depa v pražské Libni
Depo ČD Praha-Libeň. Pramen: Wikimedia Commons/PatrikPaprika

V plánech je i nové zázemí pro údržbu a dobíjení bateriových jednotek.

V plánech je i nové zázemí pro údržbu a dobíjení bateriových jednotek.
Hmm 🤔 asi bych počkal jak dopadne výběrko na ten Středočeský kraj, protože to bude Alfa Omega potřeby jakýkoliv prostor… No a modernizace osvětlení? Myslí venku nebo v hale? Protože na hale jsou celem hezká LED svítidla
Depo může poskytovat servis i jiným firmám, samozřejmě za úplatu, podobně jako poskytuje služby různým firmám Železniční zkušební okruh.
Mě zajímá jestli do garáží Liben přibude i kolotoč. Páč kolotočáři ve Vršovicích mají dva.
Asi na něj trošku není místo si myslím…
Spíš byl problém ta maturita. Já měl v posudku od školy, že mohu pouze na učební obor bez maturity. Také za hříchy otců konkrétně nesouhlas se vstupem vojsk.
A teď nás to možná bude čekat zase…
Což ale nepřekvapí někoho kdo ví, že otec obdržel rehabilitační papír od svého zaměstnavatele (ČSD). V kterém je uvedeno, že bude zaměstnavatelem odškodněn až to bude možné. No zatím to možné nebylo. A ten papír je tvrdý, takže také nejde použít.
A komu tam ty bateriové jednotky budou dobíjet? Regiojetu nebo Arrivě?
Tomu kdo zaplatí.
Docela se divím, že to také neprodali a nestaví nové na zelené louce mimo Prahu.
V čem by byla výhoda? Jednorázový příjem a pak mnoho let dlouhých soupravových jízd po už tak velmi vytížených tratích?
Ten pozemek není zas takové terno – pár baráků by se tam sice vešlo, ale i s likvidací ekologických zátěží a vším okolo to není žádná tutovka.
To je zřejmě důvod, nebyl zájem. Jinak by to dopadlo jako jinde.
Kde „jako jinde“ se staví depo za zelené louce? Je vůbec v ČR nějaký plus mínus dostupný a rozumný pozemek pro výstavbu nového depa?
Jako jinde se zbavovali pozemků. ONS bude stejně někde muset vzniknout i když tedy asi ne zrovna pro ČD
https://zdopravy.cz/projekt-k-novemu-odstavnemu-nadrazi-v-praze-je-temer-hotov-stavba-zacne-za-rok-190395/
Pěkné, ale nechápu souvislost – jedná se o pozemky v majetku státu, dříve tu vedla trať směr Vysočany, nikliv o zelenou louku.
Ale depo tam nebylo. Víte ona ta louka nemusí být jako na Šumavě a s pasoucím se skotem.
Mohli by prodat ‚vzdušná práva‘ a nechat někoho postavit baráky nad tím depem a rovnou si to od toho developera nechat rekonstruovat, otázka je, jestli by o to byl zájem. Přeci jen se tam nejbližší zastávka autobusu jmenuje „Odlehlá“ což dost vypovídá o atraktivitě lokality. Všechny místa kam od tamtud jde jít jsou buď do velkého kopce nebo za kolejištěm.
A přitom 10 minut pěšky od metra… Já to zase nevidím tak černě 😄
Spíš 15-20, navíc podél dálnice (Spojovací), ani s tramvají to není nějaký slavný. 10 minut na stanici ve směru do vysočan lol. tramvaj do centra je pár minut cesty dál kvůli tomu jak je Balabenka řešená. Neříkám že je to nesnesitelně špatná lokalita, ale rozhodně jsou v praze pořád líp dostupný místa kde nemusíš komplikovaně stavět nad kolejištěm a zařízením depa.
Aby jim to nepřekazil Ingala a STEP, chtěl to koupit a udělat jízdárnu na koních.
A jak konkrétně by jim to mohl Step překazit?
Tak generalita ČD už půl roku rozhoduje za kolík si bude moci strojvedoucí odkoupit starý poutity telefon a stále nic jejich rychlost je vražedná.
Ta hala pro elektrické jednotky byla původně určena pro depoování vozů vládního vlaku, ale jak v 60. letech pozbývala železniční přeprava papalášů na významu a zároveň nebylo kde opravovat panťáky, dostaly se tyto sem (z vládní remízy se stala hala EKV) a salóny odešly do Buben.
Ta 6. kolejová hala je cool, skoro jako oblíbené 6ti kolejná 🙂
Dělali se tam malé a velké revize a těžké běžky.
Personální odd. ČD je perfektní. Hledají do depa v Libni lidi, ale trvá jim 3 týdny, než se ozvou a to už dost zájemců práci má…