České dráhy chystají prodej ČD-Telematiky, nejspíš jí koupí správa železnic
Metalický kabel, ilustrační foto. Autor: ČD Telematika
České dráhy se chtějí zbavit svého většinového podílu v dceřiné společnosti ČD-Telematika. Akcie by měla získat státní organizace Správa železniční
Vedení SŽDC se ohradilo proti informacím zveřejněným v médiích a informovalo správní radu o skutečnosti, že se nezabývalo koupí společnosti ČD – Telematika a.s. ani žádnou nabídku na její koupi neobdržela.
Další dotace pro státního dopravce ze státních peněz ?
Zajímala by mne kupní cena. Když čemu v potaz, ze pro Telematiku je SZDC hlavní odběratel, který navíc za počítače platí dvojnásobné ceny, než je na trhu obvyklé.
a na vadný kabel telefonní linky v dopravní kanceláři se čeká do pondělí…
Taak dlouho se bude vše převádět na SŽDC až tam bude všechno a budeme zase na začátku. klidně můžou pokračovat DPOV, VŽÚ, še se dá politicky obhájit. Zvlášť teď když budou kupovat vozy a lokomotivy přímo stát či kraje. Šašci. Kdyby na začátku pouze restruktizovali a a došlápli na ČD, tak se vymýšlí nesmysly a vyhazujou peníze. Stále sem nepochopil smysl plánovaných soutěží… To se má odklonit co nejvíc peněz do sokromých rukou, jiný přínos v tom nevidím.
Jen taková otázka: k čemu je Českým drahám Telematika a jak jim slouží či pomáhá v rozvoji a zkvalitňování jejich byznysu tedy poskytování osobní a nákladní dopravy?
asdf: víte jak obsáhlá je podniková síť ČD (byť je pravda z velké části společná se SŽDC)? Kolik mají systémů? ČD-T je tohoto všeho správcem. Ale je pravda že to není nic co by nešlo převést na ČD Informační systémy (něco už je).
asdf:
Ktera firma si proda sit na ktere bezi jejich strategicke IT technologie, bez kterych dnes jejich byznys nelze vubec realizovat ?
Navic je ta dcerinka ziskova, takze jaky je duvod prodeje ?
Ma to misto zisku prinest ztratu placenim draheho pronajmu a zavislost na libovuli treti strany ?
„Ktera firma si proda sit na ktere bezi jejich strategicke IT technologie“
Ledasjaká. Možná většina. Kolik optických tras potřebuje RegioJet?
Trend je takový, že firmy prostě nakupují služby a zabývají se jen svým byznysem.
Tady zdaleka nejde jen o paterni optiku, ale veskere rozvody. Regiojet to nepotrebuje, je jen ve velkych stanicich, kde ma 2-3 stroje. Na to mu staci lokalni poskytovatel netu a VPN (mistni rozvod ma vlastni).
Tak ona ta železniční infrastruktura asi musí být státní, stejně jako silnice nebo vodní cesty. A tyhle podniky k tomu patří. Ale dopravci by měli být privátní a jezdit bez dotací.
Když se převáděly budovy, říkali jsme si co asi tak budou prodávat po nich, protože už jim nic nezbylo. Majetek je větší než se čekalo (resp. Telematika nikoho nenapadla), takže dobrá, co ještě zůstalo? 😀
Napadá mě DPOV nebo by taky mohli prodat depa a pak si jen pronajímat služby. Ale nezapomínejme taky na zlatou rybku, ŽZO.
Železniční muzeum ještě..
Muzeum už se postupně rozprodává, nebo se tedy rozprodávání chystá…