České dráhy chtějí koupit pět jednotek Stadler Flirt od Leo Expressu
Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express
Na tuzemském železničním trhu se schyluje k nečekané, ale současně logické transakci. České dráhy podaly společnosti Leo Express nabídku na
Nevím, myslím, že je to stále dost divoká spekulace. Já v ní nevěřím, že dojde k skutečné realizaci. LE má Německo. Spíš by mě zajímaly tam plány, zda půjde prodloužit, vlaky a aby jezdily častěji.
Kam na to chodíte, že by to mělo jezdit rovnou Praha – Děčín, pokud to teda koupí ? A zároveň to všichni berou jako čistě hotovou věc ? Odpoví mi někdo …. třeba i kompetentní ?
Vzhledem k SS 3 kV výzbroji a počtu jednotek se moc jiných relací nenabízí.
Myslíte, že Praha – Děčín je jediná trať, kde tyto jednotky mohou jezdit? Omyl. Ta trať je sice relativně krátká (třeba v porovnání s Praha – Česká Třebová, což je v tuto chvíli jeden z nejdelších úseků obsluhovaných CityElefanty – delší už je snad jen Kolín – Lichkov), ale jsou i kratší, leč více vytížené. Flirty mohou jezdit i z Ústí do Chomutova, z Prahy do Benešova, Berouna, či do Kutné Hory. A pár dalších tratí by se jistě našlo.
To je tak, když si paštikář v bance střílí z ČD a najednou zjistí, že je v pérdeli 🙂 To by byl dobrej fail, kdyby ty jednotky bance doplatily právě ČD, ze kterých si dělali srandu…
ČD je konečně nasadí tam, kam patří – na často zastavující rychlíkové spoje po rychlejších tratích, částečně sloužící jako příměstská doprava.
Je to pravda, ze tyto jednotky nejsou prilis vhodne pro dalkove trasy ve vysokych rychlostech? Na pohled pusobi jako vysoke a ne prilis aerodynamicke. Pry nejsou prilis pohodlne pri vysokych rychlostech?
Jel jsem s tím a musím říct, že při 160 je to v pohodě a o hodně lepší než Interpanter.
Jesli ten obchod ČD vyjde, tak se s tím do Děčína svezeš osobně.
Víc než z pendolina.
Jsou řešené pro příměstský provoz, kde se nepředpokládá, že si cestující sundávají kabáty. Pokud se svléknete a v zimě stojíte s přímo do skříně otevřenými dveřmi, není to nic moc příjemného. Umístění WC také není ideální.
Leo možná bude mít zájem prodat a bude mít zájem, aby souhlasily ČD. Ty nějaké zdůvodnění vždy dokáží najít.
Pro fíry nejlepší jednotka co snad v ČR je vzhledem k ovladatelnosti a spolehlivosti 🙂 a teď mě prosím ukamenujte 😉
Xxx
Není za co kamenovat.
Jedíne co do ovladatelenosti a spolehlivosti jsou už snad jen Railjety.
To ani náhodou. Stačí se podívat do mimořádností. Samotné soupravy od RJ spolehlivé jsou, s lokomotivami je to už horší.
Spíš s Pendolínem se to dá srovnat.
Za poslední 2 roky je neschopnost a odřeknutí vlaku cca 2-3 případy za rok. (Nepočítám mimořádnosti a nehody, za ty dopravce většinou nemůže)
Souhlasím, Taurusy chcípají na railjetech často, sice poslední dobou se Pendolinam moc nedaří (zrovna včera na 507 jedno chcíplo), ale celkově jsou 2. nejspolehlivější po Flirtech.
V sobotu zdechl Taurus na 370, byla odřeknuta mezi Třebovou a Prahou.
Cože? Odřeknutý vlak ČD? To snad ani není možné, to je nějaká provokace.
Je roztomilé, jak tady všichni o LE píšou v minulém čase 😊
Vzhledem k dovezeným Lintům a objednávkám v krajích to ovšem zatím nevypadá, že by se to Leoš chystal zabalit (ledaže by se nechal spolknout Arrivou).
Má někdo info o těch čínských jednotkách? Počítá se stále s nimi? A je šance schválit je do nového GVD?
Vzhledem k tomu, že se počítá s prodejem FLIRTů, tak bych řekl, že čínské jednotky se ukazují pro LEO Express jako rentabilnější. Ale jestli se schválí do příštího GVD… Dobrá otázka! 🙂
Neschválí. V EU se ještě nevyskytující jednotka od výrobce který je na EU trhu nováček, to bude drhnout na mnoha místech i při maximálním úsilí. Ve schválnění za půl roku by mohl doufat jen šílenec.
ale schválí, čd už si řeklo o výpalné.
Já bych docela pochyboval, víte jakej byl problém schválit Zátopky, natož něco od čínskýho výrobce.
Nevím, přeci ty 380 v čr byly ok, do zahraničí to vázlo ale dá dobrou cenu a čd udělá při schvalování vyjímku. Přeci se tady psalo, že čd co má lokotky na leasing taky nejsou schválený a možná Novotný půjde taky tak.
V ČR OK? A po kolika letech? Pro ČR to trvalo 4 roky (2008 – 2012).
jezdila tady bez mezinárodní homologaci a čd to schválně zdržovali, nebot chtěli penále, nebo 109 se neschvalovala tady u čd?
uvědomte si prosím, že ČD jednotky neschvalují….
Taky bych si nebyl jistý tím, aby někdo neměl zájem znemožňovat vstup čínských souprav na evropské koleje. Jezdí zatím někde jinde vůbec něco čínského?
V Makedonii mají pár panťáků, zřejmě podobných těm budoucím Leošovým. V Srbsku na TENT nějaké nákladní loko, dále v Bělorusku traťové elektriky na bázi Primy od Alstomu.
Berlinsky S Bahn (DB) kupuje od CRRC nejake posunovacie lokomotivy
Variantou může být i použití jednotek samotným LE na trasu Praha – Děčín, zejména protažení linek se Starého města. Na Ostravu jsou jednotky málo kapacitní a při spolupraci s Regiojetem mu může zajistit převoz lidí u Ústecka do Prahy, kde je Regiojet převeze do Ostravy či Brna na jednu jízdenku. A myslím si, že by to pro LE mohla být zajiměvější destinace než Bohumín či Karviná nebo Košice.
Dobrý den, jezdím s LEO Expressem z STM do PHA. Nejsem si jistý, jestli vidím dostatek cestujících kteří chtějí napřímo cestovat z STM-Uh. Hradiště/ Otrokovic-Zlín/ Hulín-Kroměříže/Přerov/Olomouc do Kralup/Ústí n.L/Děčína… Na druhou stranu by nemuselo být špatné z uvedených okresů UH,ZL, KM,PR,OL mít PŘÍMÉ spojení na lowcostové letiště Katowice/Krakow bez nutnosti přeshraniční jízdenky, bez střídání průvodčích, bez desítek minut čekání v Bohumíně. Neumím posoudit ostatní jednotky Leo jezdící z OVA do PHA.
To je kouzelný, ta debata tady. Samý narážky na blbýho miliardářskýho synka, kterej z tatínka vymámil peníze. Ten byznys plán byl ale jasnej: a) České dráhy jezdí za X a jsou na rychlících i pendolínu ve ztrátě. S cenou tak logicky dolu jít nemůžou (už jen kvůli hospodářské soutěži) b) Nové vlaky, vyšší spolehlivost, rychlá otočka, prostě míň starostí kolem. c) Díky A a B měl být pohodlně v zisku. A to i když počítal, že tam bude Jančura. (ale víme, jaký boj s vagony Jančura má a jaké počty cestujících potřebuje) jenže se stalo, že České dráhy podstřelily cenu.… Číst vice »
Aniž bych podceňoval jak složité to firma má, tak na LE je vidět finačnický pohled na všechno, který se ne a ne srovnat s „klasickým zákaznickým trhem“. Nebojí se půjčovat peníze a jak známo půjčky jsou brutální zátěž, co může položit i jinak poměrně dobře fungujcí firmu (i jedince).
Kdyby je kdyby, u každého podnikání se musí hodnotit rizika a že se ČD vzdají bez boje byla klíčová chyba v úsudku.
„který se ne a ne srovnat s „klasickým zákaznickým trhem““
Problém je naopak v tom, že na české železnici žádný „klasický trh“ neexistuje – máme tu především státního dopravce, který nemá problém dlouhodobě jezdit pod cenou a zároveň kreativním účetnictvím a „odprodeji majetku“ dokáže dostat ty peníze jinde. Tak to těžko mluvit o trhu.
I pokřivený trh je trh. Jančura našlapuje opatrně a po chlupech expanduje. Leoš do toho skočil s po hlavě s balíkem prachů a které teď musí chca nechca splácet a expandovat nedokáže.
Sice souhlasím, že ČD tu cenu asi podstřelily až moc, na druhou stranu předpokládat, že vůbec nemohou pracovat s cenou, je úplný nesmysl. Doporučuju ke zvážení pojmy jako obsazenost, fixní náklady, elasticita poptávky. To, že při nižší ceně se zlepší hospodaření, není nic mimořádného. Jediný drobný problém je tu správnou cenu najít.
Pokud si dobře pamatuji, tak ČD nikdy nenabízely ceny nížčš než RJ i Leo. Na druhou stranu předpokládat že ceny zůstanou takové, jaké byly před vstupem těch dvou bylo hodně naivní. Pokud to nechtěli rovnou zabalit, museli se cenami přiblížit. To samozřejmě legislativa umožňuje, jen ceny nesmí být prokazatelně likvidační. A to se zatím neprokázalo. Kromě toho když Leo vstoupil na trh byl z hlediska cen hlavním konkurente RJ.
Být Leošem, celou firmu prodám ČD ať si s ní s dovolením vytřou pr**l a nezasahoval bych už nikdy do dopravy.
Já se jen zeptám – který dopravce jezdil svého času za 79 Kč Praha – Ostrava?
No, nejen prakticky :)) https://www.leoexpress.com/cs/detem-studentum-a-seniorum-vracime-projete-jizdne
Rozhodl bod D, a ten zní, že novým se konkurovat starému nedá, protože lidi slyší hlavně na cenu.
Hodne vtipny. Priste prosim tu o Karkulce.
Od té doby, co tu ty flirty jezdí, slýchám o jejich nevhodnosti na trať Praha-Ostrava. Chápu nevhodnost malé kapacity na frekvenčně silnou trasu, chápu silný konkurenční tlak RJ a ČD na této trase. Ale – a myslím to fakt upřímně – může mi někdo konečně vysvětlit, v čem spočívá ta nevhodnost flirtů na nějaké ca 300 km rychlíkové rameno (kde by kapacitně vyhovovaly)? Ptám se na to léta, jediná věcná odpověď se týkala čehosi kolem tuhosti skříně??? Klidně svou odpověď uveďte tím, že jsem trouba s nulovými znalostmi o železnici, já to snesu, jen když se konečně dozvím, jak to… Číst vice »
„v čem spočívá ta nevhodnost flirtů na nějaké ca 300 km rychlíkové rameno“
Kdyby ne v ničem jiném, tak v nevhodném interiéru, který poskytuje příliš málo soukromí pro tak dlouhé cesty – nejde o půlhodinový přesun tramvají po městě.
V čem spočívá „příliš málo soukromí“ oproti klasickému velkoprostoru?
Vy jste snad nevidomý? „Klasický velkoprostor“ byl dlouhý většinou asi 10 metrů, „modernizovaný“ je dlouhý asi 20 metrů (a ani to už není příliš útulné), ale v „pohřební tramvaji“ je to téměř pětinásobek – to Vám nestačí?
Zřejmě jsem nevidomý, protože co dělá cestující o 10 řad dál (zejména ten u okna), opravdu nevidím.
A jiné smysly už nemáte (nebo Vám nefungují)? To Vás sice lituji, ale v tomto případě je to vlastně Vaše výhoda …
a jak hodnotíte velkoprostor vagonu typu ASTRA od RJ? Pochopte to, že leo nemá sedačky typu koženka 810 a můžete si vybrat, akorát mně napadá, že máte výšku nad dva metry, ale jedno je jistý, s leo můžete jet se slevou 75%.
S LE jsem jel jednou. A vícekrát už ne. To pojmenování „pohřební tramvaj“ je docela trefné. Černá venku (což by snad až tak moc nevadilo), (skoro) černá uvnitř. V tom se opravdu nejeden cestující může cítit špatně. Rozteč mezi sedadly otřes (i pro někoho vysokého jen 170 cm). Místa pro zavazadla minimum. Na výhybkách se to třese jako málo co – za což částečně mohou sdílené podvozky (ano, já vím, tento typ podvozku zvyšuje bezpečnost u vysokorychlostních vlaků, protože snižuje pravděpodobnost vykolejení, ale zrovna u Flirtů jsou podvozky hodně slabé místo). Velkoprostorové uspořádání není problém, i když menší oddíly jako… Číst vice »
Nebojte, až budou na „pohřební tramvaji“ loga ČD, bude tam soukromí dostatek.
Možná pro vás a podobné (příslušnou vulgaritu si dosaďte sám) – pro normální lidi změna loga na reálném stavu nic ne(z)mění.
no pro normální lidi možná ne….
Nadto ještě nízký počet WC, chybějící oddělení nástupních prostor – při otevření jde studený vzduch až k sedícím cestujícím, resp. nemožnost se někam uchýlit s křičícím dítětem, protáhnout, zatelefonovat ap.
Vážený železničáři v důchodu, na cesty z UH do Prahy používáme zásadně Leo Expres. Jízdenky kupujeme dopředu protože je častoplný. Má výborné sezení s dostatkem soukromí. Když sedíte u okna vidíte ven a svého souseda. Jede Staré Město- Praha Liben za 2 hodiny a padesát minut.
Vyzkousejte si soukromí ve vozech CD Luhacovice- Praha. Az nebude Leo a snad bude opravená dálnice vrátíme se do auta. Rozhodně ne do vlakové dopravy zpřed deseti lety.
Vaše vůle – já Vám v tom rozhodně bránit nechci.
S téměř prázdným „paštikářem“ jsem jel v minulosti asi dvakrát z Pardubic do Prahy, když to ještě bylo „záchranné“ poslední večerní spojení vlakem do Prahy, ale ta hodina je už velmi blízko horní hranice přijatelnosti jízdy tím „grósraumem“ – jet tím 2,5 hodiny a dokonce plným vlakem, to bych v pohodě přežil asi jen v dobré partě a s dostatkem tekutin, a to by se asi zase (určitě) nelíbilo ostatním spolucestujícím.
nevzal vás na režijku? Nebo jste nesnášel to zrychlení?
To první 🙂
Zrovna včera jsem jel Slovackym expresem a nic jako „doprava před 10ti lety“ se rozhodne nekonalo… Normální moderní velkoprostorove vozy, co jsou nasazovány na v současné době i na ostatní expresy.
To osobní pohodlí v „hamé-střele“ je hodně subjektivní. Já mám 192cm a ty sedačky v jeho economy klasse jsou dosti tvrdé. Takže na dlouhou trasu jenom rychle a střelhbitě (nejlépe bez zastávek :D). Ale v Piňdovi nám dlouhonohým taky nepřejí. Osobně navíc moc nemusím velkoprostory. Jo a taky jsem na cenu, za cenu bussiness už se projedu raději v autě…
Je to jen můj názor, ale nevhodné jsou zejména z toho důvodu, že mají právě nízkou sedadlovou kapacitu. Vývoj (resp. podíl) této jednotky majitel zaplatit musel a proto musí vysokou cenu jednotek pomalu rozpouštět do malého počtu sedadel (díky tomu je pro cestující dražší než konkurence).
Jako další nevýhodu málo kapacitní jednotky vidím v tom, že pro relativně nízký počet cestujících potřebujeme navíc trasu už na tak přetížené trati.
A kolik že je sedadel v Luhačovickém rychlíku se třemi vozy druhé třídy
S Luhačovickým rychlíkem je to stejné, otázka však zněla „proč je Leoš nevhodný“. Stejně to mají i IC do Opavy s 3 vozy. Ale to je další z důvodů (k těm zde zmíněným), proč Leošovi jednotky nejsou vhodné na tak dlouhé rameno.
Navíc tisíc lidí, tisíc chutí. Někomu vyhovuje Leoš (i na dlouhé tratě), mne zase ne, raději mám oddíly po 6 (v případě největšího zla po 8).
Asi takhle: FLIRTy provozované ve Švýcarsku v regionální dopravě, kde nejsou nároky na pohodlí tak vysoké jako u dálkových spojů (trávíte v nich méně méně času), mají při obdobném počtu sedaček ještě o jeden vagon navíc. Jinými slovy Leošův FLIRT je konzerva sardinek.
a mají uplně jiný interiér, jiné rozestupy sedaček, více dveří..
Nepochybuji o tom, že až budeme platit švýcarské ceny jízdenek, budeme mít ve vlaku švýcarský prostor kolem sedadel.
No já když jsem teda byl ve Švýcarsku, tak jsem naopak zíral na rozmístění sedaček 2+3 (jako v 810), žádné stolky, žádné odpadkové koše…
Záleží čím jste jel, já mám CH vlakem slušně projezdene a je to různé. Ale odpadkový koše teda byly vždy.
To není potvrzení. Klasický „UIC vagon“ také může být v konfiguraci pro panťák (třeba řada 460) a nebo jako rychlíkový vůz pro EC. Záleží jen na výbavě interiéru a počtu dveří. Po Evropě jezdí spousta Flirtů v dálkovém provedení.
Mě nejvíce baví, že FLIRT LE je tramvaj, zatímco Pantery jsou bezva nové vlaky ČD. Přitom tam není žádný velký rozdíl, tedy ten Flirt má čistěji uspořádaný interiér a je spolehlivější. 🙂 Pokud mám hovořit čistě prakticky, tak třeba oproti vozům Bmz/Apmz atp. je na našich už rozhrkaných koridorech jízda FLIRTU poněkud neklidnější co se týče tvrdších reakcí na závady v poloze koleje (holt nízkopodlažnost limituje možnosti vypružení), oproti jiným vozům ČD to zase takový rozdíl není a pak je i spousta vozů se špatným pojezdem. Uspořádání je klasické typu velkoprostor s vysokým zády sedadel, tam opravdu žádný zvláštní rozdíl… Číst vice »
Za chybu bych považoval neoddělené nástupní prostory, ale asi to tak chtěli, aby to působilo uvnitř větší.
A to „aby to působilo uvnitř větší“ je právě v konfliktu s požadavkem na útulnost při cestách na větší vzdálenosti (resp. s delší cestovní dobou): cesta z Prahy do Děčína je jakž-takž snesitelná i v „ešusu“, ale jet kloubovou tramvají třeba z Prahy do Žiliny, to za „pravé ořechové“ skutečně nepovažuji.
Vše je relativní. Pak člověk sedí 12h v obrovské rouře při 12h cestě při dálkové cestě widebody letadlem a oproti tomu je interiér LE Flirtu obýváček. 🙂
Já jsem tím párkrát jel a nijak tragické mi to nepřišlo. Mě zase vadí kupříkladu nedostatek prostoru v Pendolinu. Nejraději z toho co jezdí v ČR asi mám Railjet.
Zdravím pane Y.K. 2x souhlas. Leo Flirt je vcelku OK (jediné co vadí, že v zimě při otevření dveří je hodně nepříjemné sedět u dveří, protože chybí zástěna). Stolek v Railjetu je asi to nejlepší co jezdí v ČR, když po cestě je třeba psát delší emaily, akorát by to chtěl mít ve vlaku automat na vodu/sušenky (restaurační vůz není uprostřed, ale jezdí blízko jednoho konce vlaku = automat umístit ke druhému konci vlaku) jako je automat v Interpanterech … Pokud jde o Pendolino, tak nedostatek místa myslíte z pohledu sedačky (mě místo postačuje) nebo z pohledu místa na (velké)… Číst vice »
V podstatě oboje, police jsou malé, to je dáno klopidlem a „seříznutím profilu skříně“. Sedáky pak mají strašně silné zádové opěry co sežerou kopec míst apro nohy. Ještě jsem nejel modernozvaným interérem Pendolina, jsem zvědav, jestli se prostor na nohy zlepšil.
Nejsem si jistý, ale myslím, že už jsem jel modernizovaným Pendolinem. Vesměs se soustředím,abych si cestou vyřídil pracovní věci abych měl doma klid, takže vesměs vnímám interiér jen když je nějaký „problém“.
Sedáky OK. Místa stejně (málo), pokud bych jel s nějakým velkým kufrem.
Snad Vám pmohlo. Pěkný večer.
Díky, hezký den
A také navíc jsou stavěny jako regionální jednotky, představte si že jedete z Prahy do Košic RegioPanterem, líbilo by se vám to???
Já jsem jel Panterem z ÚnO do Prahy a bylo to dost k prdu, seděl jsem v takovém zvláštním koutku pod nějakými schody a pořád jsem měl pocit, že na mě někdo šlápne. 🙂 Ve Flirtu jsem jel 2x v životě, ale ten pocit jsem tam neměl…
Představte si, že je Stadler nabízí i ve variantě dálkové jednotky. Regionální provedení je jen jedno z mnoha možných.
Jel jste někdy Leošem za tmy,? Ať se otočíte kdekoliv uvidíte ty samé lidi i v okně.Jak samotka v base.3hodiny se nedá dívat ani na večerní (ne noční)krajinu
I když nechci předjímat výsledek, projekt p. Novotného ml. byl, jak se ukazuje, příliš idealistický. V české železniční džungli nabízet zákazníkovi „švýcarskou kvalitu za české ceny“ bylo od samého počátku házení perel sviním. Škoda. Kvalitní projekt po vzoru Nobless line se na železnici nekoná. Zůstala jen pachuť snědené paštiky a radost příznivců nostalgických jízd národního dopravce.
Vida – třeba i tohle může sloužit i jako aspoň dílčí „ideologické vysvětlení“, které požaduje „T.H.“ níže …
No, pokud vezmu economy (a ne většinou násobně dražší třídy o pár místech), tak to zase takový zázrak nebyl a určitě bych to nesrovnával s Nobless line (kde je těm vlastně konec, naposledy jsem o nich četl, když přišla firma o autobus při nehodě?) nicméně ve srovnání se standadní kvalitou ČD to použitelné bylo. Pokud tedy člověk neseděl někde u stolečku, tam to něko blbě spočítal s místem… Spíš byl problém, že LE jezdil na stejných trasách současně s RJ a tím mu ubývali zákazníci, kteří by jinak byly „jeho“ (a částečně samozřejmě naopak, třeba v případě linek na Zlínsko.
Projekt LEO expressu nebyl idealistický, ale prostě hloupý. Už ta počáteční víra v onu „férovou konkurenci“, kterou mu České dráhy údajně slíbily, aby mu to po pár měsících dávaly sežrat tak, že to do roka pochopil i sám Leoš :-)))
Nic to nemění na tom, že Dráhoadvokáti teď budou muset předvést zásadní myšlenkový veletoč.
„Už ta počáteční víra v onu „férovou konkurenci“, kterou mu České dráhy údajně slíbily, aby mu to po pár měsících dávaly sežrat tak, že to do roka pochopil i sám Leoš :-)))“
To je ovšem minimálně zčásti pravda – a ten vývoj se odvinul od změn v personálním složení vedení ČD.
Pravda je, že Leoš prostě skočil protřelým modrogumům na špek (bez ohledu na nějaké personálie, těžko by přežila ovce mezi vlky). Nic to nemění na tom, že teprve přelakování na modro a logo ČD změní fujfuj „nevhodné tramvaje“ na moderní národní dopravu :-).
A spolu s InterPanterama budou výkladní skříní národního….
Jestli chce někdo srovnávat expresní linku Praha-Košice, se spěšňáky Děčín-Praha, tak je -píp- .
Příčin současného výsledku bude víc. O Bussines a Premium zájem byl a je, jenomže to je 20% jednotky. Economy rozhodně není žádné „házení perel“. I kdyby economy vůbec neměli, sehnat „prémiové“ zákazníky na zbytek soupravy na malém českém písečku není možné – tohle ovšem měli zmapovat před počátkem podnikání. Na můj vkus zastavují v každé obydlené zatáčce a to rozhodně neodpovídá představě žádané „dálkové“ dopravy, další mínus. A začínat v tomto oboru úplně od nuly tomu nepomohlo, že se RJ daří dostat do černých čísel je (nejen) tím, že měli představu o trhu na základě autobusů.
Nejen na základě autobusů – ale z ČD přešel Ondr**uj, a Honza Paroubek (starší), který to pomáhal „rozjezdit“, je také odchovancem ČD. (a to dokonce „od píky“).
Další kachna zase a nejvíc mě pobavil článek s tatínkem Hamé, kterak říkal, že skvělé by bylo spojení s Regiojetem, to by byl Leoš slavný. Ono je vidět, že už tatínek to nemá v hlavě v pořádku.
A zůstanou tam ty cateringové vozíčky s nápisem Aeroflot?
To, že ty jednotky by byly dobře využitelné na relacích typu Praha – Děčín nebo Praha – Pardubice – HK – Jaroměř (to možná dokonce především) je jasné už dávno = vlastně už hned od doby, kdy v ČR začaly jezdit: pro provoz na dlouhých dálkových trasách, když navíc ani nevyužívají možnosti rychlé úvrati, ideální rozhodně nejsou …
Bude teď hodně náročné ideologicky vysvětlit, jak jsou ty nevhodné „pohřebácké tramvaje“ hloupého Leoše nově nejlepším řešením pro „něco“, ať už to je cokoli, v modré barvě (přičemž to hlasateli bylo „už dávno jasné“). Ale u „ojetých šrotů“ Bmz/Ampz nebo „německých tramvají“ Stadler GTW 2/6 se to povedlo :-)))
Řekl bych, že jako Ten.Hlavní. ideolog Fšedosoukroma jste to vysvětlil naprosto přesně.
Když to „T.H.“ potřebuje „ideologicky vysvětlit“, tak mu to třeba někdo dopřeje – naprostá většina ostatních to pochopí sama i bez toho, že by potřebovala „vodit za ručičky“.
Normálním lidem není třeba nic „ideologicky vysvětlovat“, protože až se ta vozidla začnou používat k tomu, čemu budou skutečně vyhovovat, vyplyne vysvětlení samo z nové reality: že si „mladej paštikář“ koupil za tátovy peníze nerozumně hračku, se kterou si hraje na písečku, ačkoli je vyrobena na koberec do obýváku, není hloupost ničí jiná než jeho vlastní (a maximálně ještě i jeho táty, že mu na to vůbec dal).
A kdy se začnou k tomu, k čemu budou skutečně vyhovovat, používat Interpantery?
Tomu, aby vozily středoškoláky a učně z Přelouče do Pardubic nebo z Pardubic do Chocně, vyhovují už teď docela dobře – a na to, kdo tak zku*vil (slušněji to nazvat nelze) jejich vnitřní uspořádání, že delšímu cestování nevyhovuje (a nelze tam nasadit ani rozvoz občerstvení), se zkuste zeptat „na pobřeží“.
Skoda že už jste v důchodu. Takoví jako vy, by měli jít do vedení. To by byl Švajc.
V takovém případě bude nejlepší, pokud stát udělá rozstřel na R linku do Děčína a když jsou tu Leošovi jednotky tak vhodné, může zde jezdit sám místo ČD.
To by jistě bylo možné také – ale ČD by se jistě (logicky) silně bránily (a nevylučuji, že i „podpásově“). Na mě to spíš dělá dojem, že „paštikář“ se na další boj o dálkovou dopravu necítí, a že vidí své další možnosti uplatnění spíše ve vytvoření „poolu vozidel“ (což ostatně chtěl udělat už v minulosti) a snad ještě i v dopravě regionální a meziregionální, ale nikoli dálkové.
Čemu by se bránili? Mohou tak maximálně nabídnout lepší podmínky pro MD. Na dotace z R linky do Děčína nemají žádné historické právo nebo hájemství.
Tak pod „komedií“ zvanou Leo plus něco se už dlouho kejve židle. Tati dej mi love, já si koupím vláčky. 😁
Ona taková modelová železnice, když se dělá pořádně, stojí pěknej ranec. No a co teprve ta ve velikosti 1:1. 🤑
Ještě to o akvizici Arrivou by nebylo?
Bylo by to takové elegantní rozuzlení černozlaté tragédie. Tím nechci spílat zaměstnancům a jednotkám, ale „deus ex machina“ to na počátku nedomyslel a pak ještě topil pod kotel.
Gramatická hádanka: Leoš pro*ebal tatínkov_ peníze. Y/I ?
😀
Pokud to měl být vtip tak jsem se nezasmal.
Ale já ano, koupit si v ČR jednosystémovou jednotku pro dálkovou dopravu je skutečně p**ovina. Všichni ostatní komerční dopravci sází na ojetá vozidla z ciziny a finančně fungují lépe než Leoš.
Nesmysl: stejnosměrná trakce tady bude fungovat na dlouhých souvislých úsecích ještě tak dlouho, že z těch jednotek budou už dávno „ojetiny“ použitelné třeba pro rychlou regionální dopravu: i nové elektrizace lze navíc (byť poněkud nákladněji) budovat tak, aby byly posléze snadno přestavitelné na střídavě napájené – dost nepochopitelná je právě z tohoto pohledu elektrizace toho fousku do Kadaně hned střídavým systémem.
Není to tak dlouho, kdy zde jistá skupina diskutérů měla mentální problém s tím, že RJ si pro tratě v Ústeckém kraji objedná pouze stejnosměrné jednotky a nebude možno do dvou let přepnout tratě na střídavinu. Po pár měsících tento „problém“ záhadně zmizel.
Nezmizel – jen to s tím přepínáním systémů nebude tak rychlé, jak se vám zdá, a navíc nové jednotky mohou být klidně vícesystémové, což by v případě těch „ojetin“ bylo zřejmě komplikovanější.
Jinými slovy jste chtěl říct, že pořízení stejnosměrného vozidla ČD je v pořádku, ale u RJ je to fuj, fuj a blokuje to přepínání. Ono kdyby rozstřel v ÚK vyhráli ČD a pořídili si nové stejnosměrné pantery (protože jejich kritériím vyhovuje pouze Škoda), tak by to nepochybně bylo v pořádku a na přepínání by si nikdo dalších 15 let nevzpomněl.
To tvrdíte vy, ne já: nové „pantery“ by musely být tak jako tak dvousystémové, protože Kadaň.
Pro Kadaň? Vždyť přece na trati Kadaň – Želina – Kadaň – Želina – Kadaň jezdí panter i bez proudu, ČD to již úspěšně vyzkoušeli. 🙂
ČD došli mnohem dál, je-li snad i bez strojvedouho😁
A tipnu si že jak je koupí ten správnej národní a síťověj, tak se s nějakým přepínaním nikdo nepřetrhne.
Už jsem to napsal jednou:stejnosměrná trakce tady bude fungovat na dlouhých souvislých úsecích ještě tak dlouho, že z těch jednotek budou už dávno „ojetiny“ použitelné třeba pro rychlou regionální – a vůbec to neovlivní jakékoli „přetrhávání se“: jak dlouho ostatně trvá třeba přepínání systémů na Slovensku?
Matně si vzpomínám, že Leoš na začátku, když ty jednotky kupoval, tak říkal, že by meměl být problém do nich vložit střídavý systém (u výrobce jednotky). Za jakou cenu a jak dlouho by se to schvalovalo to ovšem neříkal.
jaké tam člověk dá I/Y je jedno. Výsledek je pro taťku stejný… 🙂 A po gramatické stránce podle mne je to buď myšleno komu/čemu “prohospodařil” – pak měkké nebo je to myšleno jako přídavné jméno (čí) – pak tvrdé… No a ještě když jsem chodil do školy tak se taky peníze dělily na ty tvrdé valuty a měkké koruny. Tak dřív mohlo záležet i na tomto… 🙂
Říká se prodívčil!
Já bych řekl proFlirtoval 🙂
Ale – kdo nic nedělá, nic nezkazí. Hodné úspěšných lidí zažilo krach, to už k byznysu patří.