České dráhy chtějí do Košic poslat druhé pendolino, na Slovensku zůstane přes noc
Mezi Prahou a Košicemi od prosince přibude pravděpodobně opět konkurence. České dráhy chtějí začít provozovat mezi oběma městy druhý denní
Mezi Prahou a Košicemi od prosince přibude pravděpodobně opět konkurence. České dráhy chtějí začít provozovat mezi oběma městy druhý denní spoj, který doplní stávající nabídku.
Vyplývá to z oznámení, které České dráhy poslaly k Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře (ÚPDI). „Hlavním účelem je rozšíření možnosti Prahy a krajských měst na trase se Slovenskem,“ uvedly dráhy v oznámení.
Podle návrhu jízdního řádu by mělo pendolino odjíždět v 15.42 z Prahy. Jde o rozšíření stávajícího spoje SC511, který dosud končí v Ostravě. Do Košic má přijet ve 22.50. Dosud cestující musí při jízdě s Českými drahami v tuto dobu použít vlak do Žiliny a tam přestoupit, v Košicích tak jsou o hodinu později. Zpět má vlak odjíždět v 5.10, do Prahy má přijet jako SC510 ve 12.18.
RegioJet a Leo Express jedou z Prahy zhruba o hodinu dříve. Z Košic jede Leo Express dosud o tři minuty před plánovaným odjezdem ČD, RegioJet o více než hodinu před tím.
Už dříve oznámily České dráhy i Leo Express jiné nové spoje. ČD chtějí jezdit častěji s nočním vlakem, Leo Express chce jezdit třikrát denně. Oznámení ÚPDI ale ještě neznamenají, že vlak skutečně vyjede.
Mluvčí Českých drah Monika Bezuchová potvrdila, že dopravce o novém spoji jedná. „V tomto případě se jedná o obchodní aktivitu, která se týká partnerské spolupráce dvou národních dopravců – tedy Českých drah a ZSSK. Ovšem vzhledem k probíhajícímu jednání nebudeme detaily podrobněji komentovat,“ řekla Bezuchová.
Podobně mluví i slovenské ZSSK, které dosud s ČD na trase Praha – Košice spolupracují na slovenském úseku. „Jednáme s ČD pravidelně o modelu dopravy, o oznámení ČD víme. V současnosti je ale předčasné mluvit o dalších možnostech vedení pendolina na Slovensku,“ řekl mluvčí Tomáš Kováč. Na dotaz, zda bude na Slovensku vlak veden jako dosud v objednávce slovenského ministerstva dopravy, tedy s kompenzací za vzniklou ztrátu, neodpověděl konkrétně. „ZSSK bude vždy postupovat v souladu s objednávkou Ministerstva dopravy a výstavby,“ dodal pouze.
Mezi Prahou a Košicemi jezdí aktuálně osm přímých vlaků denně.