České dráhy chtějí do Košic poslat druhé pendolino, na Slovensku zůstane přes noc
Jednotka pendolino Českých drah. Foto: Jan Sůra
Mezi Prahou a Košicemi od prosince přibude pravděpodobně opět konkurence. České dráhy chtějí začít provozovat mezi oběma městy druhý denní
Jesti by se České dráhy neměly pomalu poohlédnout po dalších Pendolínech. Mám pocit, že by je nejraději naklonovaly. V praxi by jich bylo potřeba tak jednou tolik. Ještěže se jim vyhýbají technické problémy, či nehody. Jinak by se ČD zhroutil systém jak domeček z karet.
Podívejme se na to z druhé strany, tak jak Češi kritizují že to druhé pendolino přijede do Košic ve 22:50 a odjede zpět v 5:10 tak je pro Slováky na prd stávající spoj s příjezdem do Prahy v 22:20 a odjezdem zpět v 7:10.
Veľmi dobrá stratégia. Jednu vec si väčsina komentujúcich neuvedomila. V Prahe pracuje a študuje veľa Slovákov/Ukrajincov, ktorí na odchod z práce/školy domov využívajú obedňajšie RJ a LE. Avšak tie chodia skôr a Pendolino sa tak na niekoľko hodín stane posledným spojom z Prahy, ktorý je dokonca pri ceste na východ Slovenska rýchlejší o hodinu. Škoda je toho odchodu z Košíc. Ak by sa Pendolino vracalo ako nočný spoj, tak by prichádzali ľudia pred začiatkom práce/školy. (Ale to by už tých ČD nočákov bolo veľa). Prípadne ak by posádka mohla odchádzať už niekedy o 3:30. Tak či onak, dopyt sa zvyšuje,… Číst vice »
Pro blba jako je sladlu.
Na východním Slovensko je toho dost – výčtem např. Východoslovenské železárny, Pivovar Šariš, plno malých šikovných firem jako např. SPINEA v Prešově. Dále jsou tam krásná města se středověkým centrem jako Košice, Prešov, Bardejov (v seznamu UNESCO), Kežmarok a jiná. Dále jsou tam mnohé přírodní krásy – Tatry, Slovenský ráj, Slovenský kras, NP Poloniny, opálové doly.
Něco tak hloupého jsem nečetl, a to nejsem ani rodákem z regionu, který kritizujete. Doporučil bych Vám projít si centrum Košic a Prešova a potom něco mektat. Např. vinařství Ostrožovič je skvělá firma se skvělými víny.
nehádejte se, jedno je jisté, že proti slovákům jedou hlavně čecháčci, neboť my z moravy tam máme blizké, známé atd.
I ty holky jsou jak čučoredky.
Časy se uvádějí 22:50 ne jako 22.50
Poslední týden na různých místech stránek zdopravy.cz vidím různé angliké nápisy „Read more“ „Add comment“ „Reply“ atd…
Já mám anglický windows a také anglický webový prohlížeč. Takže nevím jestli se to takto zobrazuje jenom mě (pokud detekuje na mém pc anglickou lokalizaci) nebo všem.
Kdyby se to náhodou zobrazovalo takto všem – prosím udělejte překlad. Jste český novinářský server. Necpěte tu angličtinu prosím. Děkuji
S tou angličtinou jsem to už psal a řeší se to. Něco mám cz něco an
Ondřej: Před opravami doporučuji nastudovat http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=820. 🙂
Je to střídavé, také jsem si myslel že je to lokalizací ev. proxiserverem, ale není, ale tak nějak si říkám že je to možná něco s místním RS, protože dopoledne jsem viděl přidat komentáře, teď tam je zase comments… Buď někdo něco dělal se serverem, nebo s nějakým configem, marně přemýšlím jestli jsem se s něčím takovým setkal v praxi. Webové technologie bývají občas náchylné na správné oddělovače. Bez nich to umí spadnout do defaultu. Ale to opravdu jenom hádám.
Asi narodni strategie. Dovazet levne pracovni silu s malyma naroky, nebot na vychodnim Slovenku neni nic ani keramicka toaletni misa 😀
spoustu tovaren v CR plati i ubytovny slovakum :/
Pokud se nemylim. Vsechny spoje za hranice stat dotuje
Keď už vám tak vadia Slováci tak prečo chodíte k nám do Tatier vy máte predsa krajšie hory ako my a určite máte všade aj porcelánove misy na hoteloch. To že vyuzivate našu bezplatnú prepravu ani nehovorím to už vám Slovač nevadi?
Myslím, že podobné příspěvky v diskuzi nejsou moc k věci. Ale když už, tak také něco doplním. Že v ČR aktuálně panuje nedostatek pracovních sil je fakt, že jsou přiváženy z okolních států, je také pravda a pokud zavedení linky prospěje oběma stranám (resp. regionům), tak proč ne. Ostatně na rozdíl od Lea mají ČD na zajištění tohoto provozu i příslušné prostředky. A Zuzano, možná jste rovněž zapomněla zmínit, kolik Slováků studuje v ČR, což sice na jednu stranu přináší útraty těchto studentů, ale na druhou stranu jejich vzdělání dotuje ČR z našich kapes. Takže je nutné si uvědomit, že… Číst vice »
„Pokud se nemylim. Vsechny spoje za hranice stat dotuje“
——
Mýlíte se. SC Pendolino, o kterém je řeč, na českém území dotované není (kromě úseku Plzeň-Cheb).
Jen drobný detail: od letošního úseku začleněním do Západních expresů v úseku Praha – Cheb je v objednávce.
Zuzana:
A proč tedy chodí tolik Slováků do ČR, když máte Tatry? Mimochodem bych řekl, že většina lidí z ČR si zajede radši do Alp než do Tater – možnosti a rozloha nesrovnatelné, ceny stejné, doprava podstatně lepší. Od června budou moci slovenští studenti a důchodci jezdit v ČR za 25%, a to při nesrovnatelně lepší nabídce spojů. Kolik studuje slovenských studentů v ČR a kolik obráceně? Řekl bych, že to bude tak v poměru 9:1.
Ty jo, tady se opet seslo hejno blbu, kterym vadi Slovaci…
Pavels: Přesně tak, docela trapas se nejen tady nad Slováky povyšovat, navíc stylem, že znají jen suchý „hajzl“.. Někdo zde psal, že bude obnovený Košičan, čemuž příliš nerozumím, když Košičan je v klasickém téměř neměnném čase po ránu z Prahy vypravovaný již mnoho let. Do Košic jezdím poslední roky cca každý půlrok, tak nemůžu obsazenost soudit, ale vždy jsem jel v rozmezí Pondělí – Čtvrtek a obsazenost byla slušná /odhadem 40% a víc do Popradu, dále již méně/, ale dle těch několika jízd nemůžu dlouhodobou obsazenost soudit a už vůbec ne po stránce rentabilnosti sedmivozové jednotky. Dosavadní model je po… Číst vice »
Dobrá zpráva.
Předpokládám, že si to ČD mohou dovolit díky tomu, že v té době už budou mít v provozu to nově opravené Pendolino?
Je potřeba další spoj pro 31 lidí, jako to je u současného pendolina na Slovensku. Mimochodem obsazenost 31 lidí je pro autobusy Regiojetu ztrátová záležitost. Bohužel České dráhy opět ukazují, že nejsou schopni jezdit bez dotací na základě poptávky cestujících, ale pouze umí dělat to samé co konkurence.
Nespletl jste se? Není to spíše 3,1 člověka? Když už chcete lhát, tak alespoň pořádně. Jak to učil Žemlička na VŠD. 31 lidí nastupuje průměrně jen v té Žilině, Pane Chytrý.
Naposled jsem jel Pendolino Košičanem cca před rokem, dál za Český Těšín pokračoval ve vagonu pouze jeden pár důchodců, jeli do Košic.
Chachar Budvar: Průměrná obsazenost pendolina na slovensku byla 31 osob, dle průzkumu slovenského MD, týkajících se dotované části na Slovensku u vlaků Praha-Košice.
Průzkum znám. Byl dělán hned v začátcích provozu a je tedy pro svoji neprůkaznost často zneužíván.
Takže v podstatě obnovení Košičanu 🙂
Ale v naprosto nepochopitelných časových polohách. Když tím budu chtít jet na dovolenou, tak příjezd pozdě a kdo s tím pojede ráno kolem šestý z Tater? Nikdo.
Košičan aspoň ke konci své éry jezdil ráno kolem sedmé z Prahy, to bylo ideální. Ideální by byl jeden spoj ráno, druhý odpoledne, třetí na noc, když už… když jsem jel pendolinem na Slovensko cca před 1,5 rokem, bylo až do Košic poměrně slušně obsazené. Asi jak kdy
Jinak osobně Košičan v klasické podobně s restauračním vozem, autovozem byl podle mě lepší než pendolino – cesta pendolinem sice o něco rychlejší, ale osobně mi klasický košičan přišel lepší a navíc +++ nabídka převezení auta, motorky… to by byla výhoda oproti konkurenci
Brundibár: Tak mozno to nie je cielene na turistov, ze? 🙂 Pre tych je vhodna poloha uz existujuceho Pendolina. Navyse tento novy par v Tatrach vobec nie je neskoro – ak 22:50 bude v Kosiciach, tak to vychadza na Tatry uz okolo 21:30.
A v těch 21.30 se tam dostanete kam? Leda odtamtud domů do Košic. Ubytování obvykle přes noc hosty nepřijímá. A před šestou ráno se patrně také nikde neodhlásíte, takže zase spíše denní výlet z Košic do Tater. 🙂