České dráhy chtějí dalších 41 vagónů po ÖBB, mají už souhlas dozorčí rady

Interiér vozu Bmz po úpravách Českými drahami. Foto: ČDInteriér vozu Bmz po úpravách Českými drahami. Foto: ČD

Příliv ojetých vozů po rakouském státním dopravci ÖBB zřejmě neskončí. České dráhy chtějí v Rakousku koupit další vozy, které dopravce

Zpět na článek
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
exOBB

Vozy 235 v roce 2011? To snad ne 😁 ty 2 kousky byly 2170 1xx. Což nejsou 235 😉

Dušan

Jasně, máš pravdu..to jsem tak schválně udělal úmyslně chybu, jestli jako si toho někdo všimne…pšt…ve svých detailních tabulkách v MS Excel si to ale radši hned opravím než na to zapomenu:-))

Dušan

Ten uváděný počet 126 ks koupených vozů nesouhlasí – celkem bylo zatím nakoupeno 169 ks vozů různých řad a proinvestováno za tyto vozy 44 400 000,- EUR ze strany ČD a.s.

Dušan

Ještě to teda napíšu detailněji…uvedu konkrétní řadu + index KOV + počet kusů + rok nákupu Seznam všech dosud nakoupených vozů od OBB: a) Bmz234 (30 ks)+Bmz235 (2ks) – rok nákupu 2011..celkem 32 ks b) Bmz232 (6 ks) + Bmz235 (25 ks) + Bcmz834 (9 ks) – rok nákupu 2014..celkem 40 ks c)ABmz346 (12 ks)+Bmz235 (17 ks)+Bmz229 (12 ks)+WRmz817(4 ks)+DDM915 (5 ks) – rok nákupu 2014…celkem 50 ks d) Bmz232 (41 ks)+Amz138(4 ks)+WRmz817 (2 ks) – rok nákupu 2017…celkem 47 ks Dohromady 32+40+50+47 = 169 ks Cena za jednotlivé série hrazená kupujícím ČD a.s. byla 12 800 000 EUR (součet… Číst vice »

vagonář

Škoda, že si pořádné vagony nevyrábíme sami, know-how máme, lidi taky, chybí jen politická vůle.

Lukáš

Ano, nad těmi kvalitními výrobky z PRASU Šumperk jihne nejedno, nejen, nádražácké srdce.

Matěj

Podniky už přes 20 let stát nevlastní, proto jim nemůže diktovat podniková portfolia. Založte firmu, vyrábějte vagony a třeba si od vás ČD něco koupí 🙂

Michal

Jo, na Zličíně na to byl takový slušný podnik, škoda ho!

Jiří Kocurek

Pro vznik firmy Ringhoffer, svého času největší vagonky na světě, nebyla politická vůle potřeba. Ani centrální plánování. Byl potřeba především nějaký pan Ringhoffer, který tu fabriku vybudoval. Totéž platí pro tento server. Taky k jeho založení nebyla potřeba politická vůle, ani rozhodnutní Strany a Vlády.

vagonář

Nepochopili…

železničář v důchodu

„Nejlepší jednička je rakouská dvojka“ – tato dávná věta jednoho dnes už bohužel zemřelého vynikajícího dopravního odborníka stále platí (a při bídné úrovni modernizací interiérů starších osobních vozů ČD bohužel určitě ještě dlouho platit bude) …

Elb

Bmz je sice velice kvalitní vagon, ale ty dvě matrace co by sedadlo jsou dost poplatné době vzniku a výšce tehdejších konstruktérů a lidí s tehdejším nároky na zdravé sezení..