České dráhy chtějí dalších 41 vagónů po ÖBB, mají už souhlas dozorčí rady
Interiér vozu Bmz po úpravách Českými drahami. Foto: ČD
Příliv ojetých vozů po rakouském státním dopravci ÖBB zřejmě neskončí. České dráhy chtějí v Rakousku koupit další vozy, které dopravce
Vozy 235 v roce 2011? To snad ne 😁 ty 2 kousky byly 2170 1xx. Což nejsou 235 😉
Jasně, máš pravdu..to jsem tak schválně udělal úmyslně chybu, jestli jako si toho někdo všimne…pšt…ve svých detailních tabulkách v MS Excel si to ale radši hned opravím než na to zapomenu:-))
Ten uváděný počet 126 ks koupených vozů nesouhlasí – celkem bylo zatím nakoupeno 169 ks vozů různých řad a proinvestováno za tyto vozy 44 400 000,- EUR ze strany ČD a.s.
Citace ze zápisu dozorčí rady: Informaci poskytl Martin Bělčík, který uvedl, že předmětem veřejné zakázky je provedení modernizace celkem 79 osobních železničních vozů, které v letech 2014 – 2016 ČD, a.s. postupně odkoupily od rakouských spolkových drah ÖBB v celkovém počtu 126 vozů.
Jaký je zdroj Vaší informace?
Ještě to teda napíšu detailněji…uvedu konkrétní řadu + index KOV + počet kusů + rok nákupu Seznam všech dosud nakoupených vozů od OBB: a) Bmz234 (30 ks)+Bmz235 (2ks) – rok nákupu 2011..celkem 32 ks b) Bmz232 (6 ks) + Bmz235 (25 ks) + Bcmz834 (9 ks) – rok nákupu 2014..celkem 40 ks c)ABmz346 (12 ks)+Bmz235 (17 ks)+Bmz229 (12 ks)+WRmz817(4 ks)+DDM915 (5 ks) – rok nákupu 2014…celkem 50 ks d) Bmz232 (41 ks)+Amz138(4 ks)+WRmz817 (2 ks) – rok nákupu 2017…celkem 47 ks Dohromady 32+40+50+47 = 169 ks Cena za jednotlivé série hrazená kupujícím ČD a.s. byla 12 800 000 EUR (součet… Číst vice »
díky, tím se vše vysvětluje, zapomněl jsem na tu várku z roku 2011
Škoda, že si pořádné vagony nevyrábíme sami, know-how máme, lidi taky, chybí jen politická vůle.
Ano, nad těmi kvalitními výrobky z PRASU Šumperk jihne nejedno, nejen, nádražácké srdce.
Podniky už přes 20 let stát nevlastní, proto jim nemůže diktovat podniková portfolia. Založte firmu, vyrábějte vagony a třeba si od vás ČD něco koupí 🙂
Jo, na Zličíně na to byl takový slušný podnik, škoda ho!
Pro vznik firmy Ringhoffer, svého času největší vagonky na světě, nebyla politická vůle potřeba. Ani centrální plánování. Byl potřeba především nějaký pan Ringhoffer, který tu fabriku vybudoval. Totéž platí pro tento server. Taky k jeho založení nebyla potřeba politická vůle, ani rozhodnutní Strany a Vlády.
Nepochopili…
„Nejlepší jednička je rakouská dvojka“ – tato dávná věta jednoho dnes už bohužel zemřelého vynikajícího dopravního odborníka stále platí (a při bídné úrovni modernizací interiérů starších osobních vozů ČD bohužel určitě ještě dlouho platit bude) …
Bmz je sice velice kvalitní vagon, ale ty dvě matrace co by sedadlo jsou dost poplatné době vzniku a výšce tehdejších konstruktérů a lidí s tehdejším nároky na zdravé sezení..