České dráhy čelí kritice Ropidu, na třetí nejvytíženější trati vynechaly 18 spojů
CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra
Téměř dvacet spojů na jedné z nejvytíženějších linek v Pražské integrované dopravě zrušily během pondělí České dráhy. Důvodem byly chybějící
nechapu, proc CD uz davno nesahly po par push-pull DOSTO soupravach z nemecka/exNDR, kde se u DB v poslednich letech masivne vyrazuji a nahrazuji novejsimi jednotkami. navic ty vozy plusminus odpovidaji patrovym vozum Bdmteeo. aspon jako prechodne reseni by to bylo pro eSko fajn. viz https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8e/S-Bahn_Rostock_push-pull-train.jpg (souprava vlevo)
*vpravo samozrejme…
Ony taky nejsou úplně nejmladší, teď prohrály soutěž na příměsto, kde by se mohl uvolnit typ z konce 90. takže tak trochu doufám, že si toho všimnou, on totiž tento vůz jde klidně připojit i na dálkový vlak, kdy to bude určitě lepší, než posilovat Béčkem nebo Bdmtee, které tady také nebudou na věky.
A to nejde provozovat s běžnou lokomotivou, nebo párem lokomotiv? Bez push pull?
Když ono asi ani dvě mašiny na každý syslograf nejsou.
Ty vlaky můžou točit v Řevnicích právě a jen proto, že jsou push-pull.
Já to říkám furt, ČD by velmi prospělo, kdyby jednu velkou pražskou trať ztratila a uvolnily by se jí tak další elefanti, které pak můžou dle vlastního uvážení odstavit do kopřiv / kanibalizovat / dotahovat co v Plzni/Prasu nedomysleli, to vše bez takových dopadů na provoz.
Mimochodem jedním z důvodů průserů na 171 jsou na krev postavené ostré obraty, protože „nejsou vlaky“. I toto je řešitelný problém – řešitelný mimo modropryžový svět.
Zrovna syslografy ty obraty, až na pár výjimek, nemají tak ostré. Ono každá další souprava, která se do oběhu vloží, něco stojí a je jedno kdo to jezdí. Zaplatit se to musí tak jako tak. Mmch třeba minulý grafikon byl problém s další soupravou v tom, že v Berouně na to nebyly koleje.
ČD ztratily S41 Roztoky-Libeň.
Pane Sůro, zkusíte nám zjistit výsledek jednání Ropidu a ČD?
Samozřejmě, ono to celé má zajímavý vývoj:-)
Kupte další pantery – tím to jistě vyřešíte ….. Pak je dejte na opravu do Parsu a nekonečný koloběh oprav a sosání peněz z kapes poplatníků může začít. Rád bych viděl statistiku LCC pro ČD a výrobky Škody – myslím, že v porovnání s Evropou by to bylo hodně podobné jako cena dat mobilních operátorů. Možná tady taky platí – čím více nekvalitních předražených vlaků koupíme – tím budou levnější …..
Něco mi říká, že se loupež ostravských Elefantů blíží…..
No ROPID by chtěl více Elefantu pro Prahu, pokud by si Ostravaci pořizovaly novější vozidla tak by škatulata proběhla.
Že Ropid chce? DPO se líbí 15T, Ostrava by je potřebovala. Kdy proběhne přesun?
No, pomineme-li, že to vaše přirovnání kulhá na obě nohy, neb DPP a DPO narozdíl od ČD nejsou jedna firma, tak bych vám tam ten Kotasův šrot z Plzně klidně poslal všechen a zadara, jako ostatně asi každej, kdo tím musí jezdit. Už jen za to, koho tam u vás furt volíte a my se na to pak musíme koukat. 🙂
Pak jsem čestná výjimka, já jezdím 15T nejraději 😉
Výjimka určitě ne, pražáci si ji vesměs chválí.
Dokud nebudou vyrobeny Pantery, tak se nic loupit nebude, ještě nedoběhla ani soutěž, takže to vidím tak za až cca 2 roky..
Tak jasně, když si majitel přesune po dohodě s Prahou a Katowickým vojvodstvím svoje vlastní vozidla, je to loupež. Vy tam v tom jižnim Polsku máte fakt dost.
No vy v tom Dolním Sasku taky. Ať si pepíci vezmou Tornáda, jsou pětivozová, tam se jich vejde.
Patrák má největší smysl, když to točí zdvojený, toho jednoho Elefanta, jako maximum kapacity, jde v pohodě nahradit dvěma jednopodlahami, které po rozpojení budou jezdit mimo špičku a vytlačí více 460, 163+Bdt, to že si v tom Slezku sedí na vedení je takové běžné..
Nevíš, o čem mluvíš, ale mluvíš.
Hlavně že ty jo 😆 typický pepan.
sice z Prahy nejsem, ale to je asi nad tvy chapabni
A co že nešel sysel? 😀 Žabotlamy se občas nahradily soupravou lokomotiva+vagóny-lokomotiva, za sysla by stačila jenom druhá lokomotiva.
Pokud ani ta není, na všech konečných S7 se dá objíždět, asi by to znamenalo zkrátit (místo Hlavní-Řevnice jet Smíchov-Dobřichovice aby byl čas na objíždění lokomotivou) ale lepší snaha než na to prdět, jak dopravce předvádí.
Jasně, objíždění třeba v Dobřichovicích takhle ve špičce, to je bytelnej nápad, to by totiž vůbec nerozjebalo i ten zbytek vlaků, co jezdil.
Drsné je na tom právě to, že vlaky nejezdily čistě kvůli poruše řídícího vozu. Což lze řešit mnoha způsoby… Lokomotiva na obou stranách, objezd lokomotivy alespoň na každém druhém spoji nebo si třeba půjčit sysla z S11, která by to bez něj dala v pohodě. Nehledě na to, že jsou syslové neustále v poruše a ČD asi nenapadlo koupit další. Přitom to není nic ohromě drahého, na rozdíl od nových jednotek pro Prahu…
A ti další syslové by už poruchoví nebyli, nebo by se to prostě vyřešilo „brute force“ stylem (nas mnogo, ze stovky rudoarmejců vždycky aspoň pět projde)?
No a kdo dělal rekonstrukci vozů nařídící vůz Sysel 961?? No přeci naše šumperská Pars Nova, která jeden kvalitnější produkt než druhý. Mezi její top řadu patří Regionova (nejtišší vlak v republice) a rekonstrukce vozů na linku Praha-Berlín (kde pro jistotu jezdí technici).
Regionova je debilní, ale jinak je to docela držák, řekl bych.
A tak regionova už cca 15 let? jezdí?
No to bych tedy neřekl. U nás (210) je každou chvíli mimo. Vrchol byl 29/1, když za dvě regíny jezdila 810 a za další už neměli nic a poslali autobus. Vzhledem k tomu, že zastávky busu jsou jinde než vlaku a skoro nikdo to nevěděl, tak to bylo na nic.
To je spíš taková ty typická věc jako tady, napíšeme grafikon pro počet souprav, který se při poruše jednoho nebo dvou vozidel začne sypat, protože peníze, protože papír snese vše. Posílená doprava dalšími 814 točí vlaky do Berouna přes Rudnou, tam se asi poděly..
To asi ne, na 210 jezdí tria. Nevím, že by je posílali jinam jako náhrady. Spíš jim prostě ta jedna záloha, co mají, nestačí.
Na 210 dřív za výpadek tria jedzily dvě spojené klasiky, ale ani to už dnes není volné. Situace se trochu vylepší, jak ČD místy prohrály soutěže, 814 budou brzy nahrazovat, 646 v Olomouci, novými motoráky do Kladna, Zlín, tak jich zase bude dost..
Děkuji za pěkný článek, nicméně bych také rád požádal o opravu chyb, které zde jsou. Předně jde o informaci, že vložené spoje zajišťují interval 10 minut, který je ovšem platný pouze pro spoje v rameni Praha hl.n. – Praha-Radotín, které jezdí jen v ranní špičce a kde jezdí pouze 1 „syslograf“ a druhou soupravu zajišťuje InterPanter (ČD 660). Oproti tomu v rameni Praha hl.n. -Řevnice zajišťují „syslografy“ všechny 4 vlaky, které jsou v oběhu. Tato informace totiž zmátla poměrně dost diskutujících. A pak také PID zveřejnil statistiku, kde trať 171 je sice třetí nejvytíženější, z čehož ovšem vůbec nevyplývá že… Číst vice »
Tak soupravy persing – patro – patro – persing jezdi i dnes, ted jsem ji videl…
To je moderní trakce, Kupec umí i brejle – patro – brejle! A jelikož už ani brejle nejsou, chystá se prej štokr-patro-štokr, se správně otočenejma uhlákama.
nezachoval se jako provozní jen jeden??
Sakra, tak radikální změna strategie: ve 3. tisíciletí, 50 let po přistání na Měsíci, se prostě v Šumperku budou muset hecnout a čtvery předsuvné dveře na syslu opravdu opravit.
tohle patro?
https://www.parostroj.net/katalog/ov/clanky/Bpjo/Bpjo.php3
Na pomoc S7 vyjíždí vše co jezdí.
http://imgWorld.cz/s3/oZuIWk7CzT.jpg
Hlavně chci vidět, jak zvládne ty výluky. Jedna tam zrovna je a dokonce 2v1 každý autobus za vlak jede pokaždé někam jinam jednou do Výškova,jednou Přerov a dokonce některý Kojetín. Je v tom takový zmatek, že žlutého chci vidět. To se lidi …….No vlastně ČD mu to tak nachystají ,že těch výluk bude mít minimum.
Chybí tady zajímavá informace – o odřeknutí spojů informují dráhy občas už den předem! Takže žádné „za deset minut to neseženu.“ Náhradní řešení podle mě sehnali až na nátlak Ropidu/IDSK, jinak to nejezdí doteď…
To jako že dráhy informují samy sebe, že se jim zítra vysype sysel během jízdy?
ne, informují, že ho ráno ani nevypraví z depa
Když si uvědomíme, že na nádraží Vysočany mají stát dva živé syslografy jako dispečerská záloha, je opravdu vtipné vědět že zítra spoj nepojede (=neseženou náhradu za ani jednu z minimálně tří vzdechlin).
Není mi jasná jedna věc. Pokud nefungovaly jen dveře na řídících vozech, ale jinak byly sporavy funkční, proč se prostě nepolepily dveře a vlaky nevyjely?
Tak mohli jezdit i bez sysla, loko by normálně objela soupravu v konečné stanice. Ale samozřejmě by to trvalo déle.
Trvalo by to sice dlouho, ale hlavní problém je v tom, že stanice Řevnice pro to není vhodně uzpůsobená.
tak posunovač ve předu s vysílačkou a perša to by tlačil.
Tak já neříkám, že by nebylo možné v Řevnicích objet soupravu, ale nesmělo by zkrátka nic jet po koleji směrem od Prahy a dál směrem na Beroun, což by působilo problémy hlavně pokud by vlak do Řevnic přijel už zpožděný. Samozřejmě Váš nápad je velice zajímavý, ovšem by se to nejdřív muselo povolit.
Objíždění soupravy by vyžadovalo hodně času a vhodnou volnou kolej, ale jinak na tom není nic mimořádného – jen s tím v tomto případě nepočítá jízdní řád.
Nejsem si teda jistý, zdali se ráno na hlaváku nějak nemíchají ty z Řevnic a Radotína, ale jinak to všude vychází na víc jak 20 minut, což mi přijde jako dost, ale jak jsem psal, když by došlo ke zpoždění, tak by to byl problém.
Je vidět, že vůbec nevíte nic o jízdách sunutých vlaků. Tou 30km/h rychlostí by nasekali ještě větší paseku, než když by to objížděli. Mlčeti zlato…
Jak by došlo ke zpoždění, tak by se zkrátil pár spojů. Místo hlavaku točit na Smíchově.
A ty vlaky co jedou na stejné koleji za ním?
Ty ho prostě předjedou, ne? Co na tom nechápete? 🙂
„Dopady na cestující v pondělí byly ještě relativně menší než v jiné týdny kvůli tomu, že polovina Prahy má jarní prázdniny.“ To je sice tvrzení pravdivé, ale přesto trochu sporné: tento týden mají prázdniny Praha 6 – Praha 10, takže pokud někdo jezdí do školy v Praze 5, která je této přípražské oblasti nejblíž, tak už prázdniny nemá, stejně jako ten, kdo jezdí do nějaké školy v centru (příkladně třeba na „dopravku“ do Masné ulice = aby to bylo blízko k tématu) – a vysokoškolákům už také většinou začal letní semestr, a mnoho jich bydlí na „privátech“ právě mimo Prahu,… Číst vice »
No jo. U nás se řeší jenom takové miniaturní problémy jako třeba hořící lokomotiva, která zastaví provoz ve Studénce na pouhé tři hodiny…
https://www.pozary.cz/clanek/205937-pozar-slovenske-lokomotivy-ve-studence-zamestnal-sest-jednotek/#0837?do=ping
Jak to vidím z komentářů, Praha a středočeský kraj by tři hodiny bez vlaků naprosto nepřežil.
takový to klasický šotoušský “ tam nemůže bejt problém, viděl jsem to na mapě“.
„Praha a středočeský kraj by tři hodiny bez vlaků naprosto nepřežil.“
Nejde o „přežití“ (ostatně třeba těch víc než 10 cm sněhu napadaného za asi 3 hodiny časně ráno ta oblast „přežila“ také) – jde o to, kolik to stojí třeba na pozdních příchodech do zaměstnání a dalších podobných návaznostech.
Přežili, ale čeština má na toto jedno výstižné slovo: dopad.
Říkám, že intervaly 10 minut jsou zbytečné, když to pak jezdí poloprázdné
a není to jen v tomto konkrétním případu, ale vesměs to najdeme i jinde napříč republikou.
Zbytečné plýtvání zdroji. HOWG
PS: Standa to napsal výstižně, někde na Vidlákově se taky lidi potřebují dopravovat a jede tam něco třikrát za den a tady se řeší navíc deset minut , a spoň bude vlak optimalizovaně využitej, nebudou dva sedět na 4 a mít vedle sebe batohy.
žádnej interval 10 minut tu NENÍ , to zaprvé. A vlaky jezděj dost plný. To zadruhé. TAdy už je to jak na K-reportu, kde se partička šotoušů plácá vzájemně po zádech a realita je naprosto nezajímá.
Jestli je interval malý nebo velký není relevantní. ROPID si to objednal, ROPID za to platí a dopravce to musí vyjezdit. Chyba že ve smlouvě nejsou žádné snakce, které by dopravce nutily k poněkud vyšší aktivitě situcai vyřešit.
A pokud vlak pravidelně nepřijede v čase kdy přijet má, obrovsky to příměstské dopravě škodí.
ROPID platí jen to, co dopravce skutečně odjede – už to je vlastně určitá sankce, protože dopravce nedostane tolik, kolik by na základě objednávky dostat měl, když ji nenaplní.
Ne, to opravdu není sankce…
Sankce musí být větší než jen nezaplatit výkon, jinak to není dostatečně motivující řešit náhradní vozidla.
Jistě, souhlasím – ale u vědomí vývoje situace okolo většího zapojení železniční dopravy do pražské MHD + rozvoje příměstské železniční dopravy v pražské aglomeraci chápu (a vím, proč), že sjednávání podmínek pro uplatňování sankcí za nedostatky se nekoná tak rychle, jak si zde někteří debatéři představují.
A když už se nenajde jiný argument ve prospěch „národního dopravce“, tak se ty vlaky prohlásí za zbytečné a jak je vlastně dobře, že byly zrušeny… Bomba, příznivci železnice.
Jo, dneska je to tu dialekticky zábavné. 🙂 Kupcův šrot má holt kliku, že má správnou barvu.
Mimochodem, poruchy těchto zázračných řídících vozů jsou dlouhodobé a trouba Kupec je nikdy nebyl schopen vyřešit – ani jako náměstek přes správky, ani jako CEO.
Ono proč by se snažil, nabagrováno má, sankce nejsou, objednat novej vlak je asi strašně složitý…
Tak zrovna objednávka nových vlaků, nové řady, zase tak jednoduše neproběhne..
Těmito spoji občas jezdívám a nezbývá konstatovat, že spojů na této lince je objednáno víc než je reálná poptávka. Sice je pohodlné, když má každý čtyřku pro sebe nebo je maximálně pro dva, ale je to dosti neekonomické.
Přesně tak, tyto vložené spoje jsou skutečně poloprázdné a to samé se děje na lince přes Rudnou do Berouna v odpoledních hodinách kdy jezdí dvě motorové jednotky jen kvůli tomu aby měl každý svoji čtyřsedačku. ROPID prostě na některých tratích a spojích plánuje naprosto neekonomicky.
To ale není důvod ten spoj nevypravit. Když si ho ROPID objedná, má jej dostat, i když by jel prázdný úplně.
Takže ČD provádí za ROPID optimalizaci?
No v tomhle případě by se i mohlo zdát skoro. Ale ne ted vážně, je skoro k zamyšlení že je jedna nejmenovaná směna v jednom nejmenovaném směru kdy za noc se jede třikrát do Prahy a za tuto směnu propálí cca 200 litrů nafty, zaplatí se strojvedoucí, vlakvedoucí, dopravní cesta atp a výsledek je když hodně tak 15 převezených cestujících. A to že přes den se někde opravdu ,,kydá,, jednotkama které by možná dobře posloužili jinde nebo by alespon něco mohlo být v záloze, tak na to opravdu nepotřebuji organizaci jako je ROPID, ale stačí mi na to oči pokud… Číst vice »
Vy máte výsledky sčítání? Myslíte ty noční rozjezdy?
Ne já nemám výsledky sčítání, já bohužel tyhle vlaky jezdím takže to mám live kolik toho za noc převezu v tomto daném směru.
Ale to je problem dopravnich spicek. Jednim smerem to jede narvany a pak se to vraci prazdny. S tim se moc delat neda.
Nevím na jakých spojích jezdíte, ale zrovna v případě trati 171 je vytíženost spojů zcela adekvátní, v některých případech je kapacita i vyčerpaná. Je pravda, že některé spoje až zas tak vytížené nejsou, ale jak už někdo řekl, železniční doprava je (nebo by alespoň měla být) v příměstském/městském cestování nejpohodlnější a není to tedy jen o tom, aby bylo dostatek sedaček na to, aby si jen všichni sedli, ale byli i sedačky navíc, kam si můžou lidé odložit menší spoluzavazadla a tato sedadla zároveň mohou případně posloužit jednorázovým cestujícím, kteří nedojíždějí pravidelně např. škola (žáci). Navíc takovýmhle posuzováním byste zrušil… Číst vice »
ROPID za to ČD platí a ne málo, takže kydání jednotkami není zrovna vhodné slovo. Dráhy zaplaceno mají. Dopravce má vyjezdit co je objednáno. Pokud vlaky vynechávají, naplnění vlaku to nepomůže ani náhodou, takže se na to také dá dívat optikou, že ropid se snaží dělat interval, aby vůbec byla nějaká atraktivita pro cetující tím jet a ČD vynechávají spoje, čím atraktivitu spojení rozkopávají na cucky.
To již zde bylo v dobách nedávno minulých, že se vyrábělo na sklad jen pro to aby byla zaměstnanost. Takže dnes je zřejmě v pořádku že se jezdí , jen pro to aby se jezdilo, byla zaměstnanost a výsledek je úplně stejný, že se mrhá s penězi potažmo i energií co by šlo využít jinde a hodnotněji.
Boha jeho. Od té doby, co je zavedenej takt a jezděj vcelku civilizované vlaky ve špičce 4x za hodinu, stoupá každoročně počet cestujících. V tom je právě to kouzlo dopravního systému, že se můžu spolehnout, že mi něco pojede, Řešit cenu jednotlivých obejdnaných spojů je úplně irelevantní, jde o cenu dopravní obslužnosti jako celku. Ano, můžeme se klidně vrátit ke „Klausovým baláíčkům“ někam do roku 1997, kdy byl jízdní řád jak noty na buben (a poslední vlak jel z prahy ve 23.20 po dvouhodinové díře a byl krásně a efektivně naplněn) a radovat se, že šetříme za spoje v časech,… Číst vice »
Hlavní dopravní proudy a časy jsou jasně daný a de facto po celé republice stejný. Raní a odpolední špička je totžná de facto všude. Na to aby si omladina kupříkladu z Řevnice jela koupit ,,brko,, na hlavák nemusí jezdit 4krát do hodiny vlak pomalu celý den.
No to by metro koneckonců nemuselo taky, žejo.
Píšete fakt úplný nesmysly a už jen to, že píšete „ta Řevnice“ ilustruje, jak dobře to tu asi znáte.
Ráčil jste si všimnout, že z Řevnic do Prahy to jezdí 4x za hodinu od 4:30 do 9:30 a od 14:30 do 20:00 a mezi tím je interval hodina?
A ano, v odpolední špičce ty vlaky z Řevnic do Prahy nebudou praskat ve švech, ale ony se nějak musí vrátit, aby to nedopadlo jako ti Cimrmanovi horníci, co se mu hromadili v dole…
Nejel 22:30 po dvouhodinové díře a pak 0:11? 🙂 teda ne že by to nebylo srovnatelně k prdu.
Rozjezdilo se to až po povodních…
jezdil, ale v r. 97 to zkrouhli, stejně tak v tu dobu zmizrl noční courák do Plzně s odjezdem cca ve 2.45
Tak flamendr jsem myslel, že skončil i dřív… 🙂
Musím najít kursbuch… 🙂
Možná byste mohl zkusit jezdit někdy ve směru špičky.
K výše zmíněnému konstatování o neefektivně využitých vlakových spojích dále přidávám, že další plýtvání veřejnými penězi dochází při provozování souběžné autobusové linky č. 244 (Radotín-Smíchovské nádraží) v intervalu 15 minut. Proti tomu spoje, které by byly potřeba jako sůl (Holešovice-Dejvice) ROPID odmítá zavést se záminkou nedostatku řidičů.
No jestli jste si nevšiml, tak ohledně 244 proběhlo mnoho zdlouhavých diskusí a výsledkem je současný stav.
Autobus 244 není primární nástroj návozu lidí do Radotína, spíš doplňuje obsluhu v mezilehlých oblastech.
Šel by ještě víc omezit pokud by se povedla zastávka Sídliště.
244 primárně neobsluhuje relaci Radotín – Smíchov, ale slouží jako vymeták všech možnejch míst cestou, neb i tam kupodivu bydlej lidi, který se chtěj někam dostat a nechce se jim putovat pár kilometrů někam na vlak, ty neefektivně využitej spoji.
Ostatní místa cestou jsou obsluhována i jinými spoji, např. linkou 172 a kvůli nim není třeba samostatná linka 244 v intervalu 15 minut. I skutečnost, že skoro všechny mezilehlé zastávky na trase linky 244 jsou „na znamení“, nasvědčuje minimální frekvenci cestujících.
Ve vyspělých zemích jsou na znamení zastávky všechny, tak nevím, co řešíte…
Pro obsluhu oblasti sídliště Radotín slouží linka 248, kterou by bylo možno posílit po zrušení nadbytečné linky 244.
Fakt nevíte, co mluvíte.
Když holt ROPID na trati která pamatuje císaře Františka nafláká intervaly jako na supermoderním koridoru a přizve si na to dopravce, který nemá jednu záložní soupravu, pak to takhle dopadá. Papír snese vše, realita bývá jiná.
Přesně, měli by se lidi od Berounky odstěhovat. On si totiž Ropid ten takt (kterej tu mimochodem funguje dlouhá léta) vycucal z prstu jen ta pro zábavu.
Tak kdepak jsou modré gumy, aby nám vysvětlili, že vlaky bez náhrady odříká jenom fujfuj soukromník a že ČD mají dostatek záloh a zajišťují síťový efekt a vlak bez náhrady neodřeknou, protože hned vystaví tu zálohu?
Patriku, chci ti jen popřát vše nejlepší k dnešnímu svátku.
Takže skleničku, doutníček a skvělá příležitost být na druhé milý 😉
„Bohužel došlo k souběhu několika poruch dveří právě na řídicích vozech“
Bohužel ty dveře na Syslech jsou takový krám,že k poruchám dveří dochází od výroby denně.Tam nepomůže nic jiného,než je nahradit funkčním výrobkem tředa z Číny 🙂
Tak sysly běžně jezděj se 3 dveřma ze 4 mimo provoz…
Fakt že jo, podle mě se časem v češtině objeví nové přísloví „Funguje jak dveře na syslovi.“
Nějak nachápu, proč ČD nedokoupí další dvoupatrové jednotky. Že je málo Cityelefantů se ví už dlouho a reakce ze strany ČD vyjma nápadu přesunu z Ostravska žádná. Evidentně na ČD zabírá až politický tlak a nutno říct, že hlavné Středočeský kraj je v tomto zákazník z říše snů, jen platí a nekecá. PID je pro ČD zlatý důl.
Nejen pro ČD…. Do krajských integrovaných dopravních systémů se s chutí derou i soukromníci
Je to evidentně potřeba, když si toho ČD neváží.
Upřímně si myslíte, že KŽC s cenou na kilometr, která je třikrát vyšší než Railjety a EC do Německa, která jezdí s původní 810, kredencem a teď slovenskou „regionovou“, je evidentní potřeba?
Třeba proto, že je Škodovka nevyrábí?
Tak vyrábí jiná. Třeba ty pro Německo. Nebo vyráběli pro Slovensko. A to to musí nutně vyrobit Škoda? To to nemůže být Siemens, Bombardier nebo další výrobci? Na objednávku sestrojí klidně pojízdný lunapark, tak patrovou push-pullku nebo jednotku zvládnou taky. Zase se jich nesmíte tolik zastávat…
Já se nikoho nezastávám, jen konstatuji holý fakt, že Škoda Tr. v současnosti nevyrábí patrové jednotky. A jasně, koupit se dá jinak cokoli od kohokoli, otázka je pak samozřejmě čistě finanční.
Jinak, ony by ty push-pull syslografy nebyly úplně zlý, leč bohužel je tu pověstná kvalita šupmerských rekonstrukcí….
Škodovka by je jistě vyrobit uměla, kdyby byla poptávka, ale to je mně srdečně jedno. Klidně se mohou koupit od jiných výrobců a částečně české by také byly (viz závod Bombardieru v České Lípě). Podle mě spíš maj ČD pocit, že takové výkony co maj oni v rámci PID nikdo jiný není schopen nabídnout, jsou nenahraditelní a tak na PID šetřej. Regionova, Hydra na neelektrice a ty Cityelefanty holt na přelomu tisíciletí nakoupit musely, protože žabotlamy už byly dávno za svou životností. Největší aglomerace v republice a vozový park jak za krále Klacka. A abych nezapomněl, ještě v Praze máme… Číst vice »
A vy na ten nákup snad (jakémukoli) dopravci dáte finance, že tady vypouštíte tak úžasné „hraběcí rady“?
Proč by měl ROPID dávat dopravci peníze? To by si to mohl rovnou koupit a jezdit s tím sám. Platí mu výkony. Spíš by měl tlačit, aby se po dvaceti letech koupilo něco smysluplného. A taky aby se RYCHLE něco udělalo s interiérem, protože některé elefanty mají tak humidní sedačky (všechny ve voze), že já osobně tam raději stojím.
Ne ROPID, ale „Ondros“, když tady tak důležitě a „odborně“ radí: i Kupcovy ČD samozřejmě vědí i bez jeho „hraběcích rad“, co by „měly“, ale nejdřív na to musejí mít.
No, on je trošku problém v tom, že vlaky v okolí Prahy řeší jak Ropid, tak IDS Stč. kraje, a zatímco Ropid prosazuje dvoupodlažní jednotky, které by plně využily nástupiště, jejichž délka má být po rekonstrukci jednotně 200 m (dva elefanty mají cca 160), Středočeský kraj až do loňska trval na jednopdlažních jednotkách. Takže v tomto případě nemají máslo na hlevě jen ČD..
Ano, takové dohady se vedou, ale pozice ČD je jasná, vyhovuje jim to a s vlastním řešením nepřišly. Neměly ani vhodné vlaky na linku do Roztok.
„Neměly ani vhodné vlaky na linku do Roztok.“
Třeba i proto, že ROPID tam odmítal použití „Stadlerů“ – a je zajímavé, že u „ARRIVA vlaky“ nevadí nejen „desira“, ale ani dosud nevylepšená vysokopodlažní 845.001 (počád nikoli ve slibovaném „PIDím“ polepu) …
A kde by se ty Stadlery vzaly? Víte něco, co my nevíme?
Koupily od Holandsko překupníka, jako ty pro Olomouc?
PID chce do roztok elektriku, tohle je jen přechodné řešení a soutěž na pouhé 4 roky, takže opět tak trochu ušité jako pro ČD, i když je pravda, že ty jednopodlahy jsou si schopny na sebe vydělávat na všech pražských tratích mimo špičky..
Tak už je ČD dávám ze svých daní (peníze na dopravu z veřejných rozpočtů) 😀 Zkuste se podívat, jaké výkony má železnice v rámci PID a jaká tam jezdí vozidla. Ja všem krajům přeji ty nejlepší mašinky, ale třeba absence nízkopodlažných vlaků do Mělníka, MB, regionovy na trati Kladno, 810 do Hostivice přes Zličín, nebo nasazování sysla do Prahy (kam se nehodí a nestíhá jízdní řád) je zoufalost. ČD pořizujou nové vozy jen tam, kde je na ně tlak. Za tím si stojim. Na Prahu a okolí kašlou.
To ale může říct každý kraj! Vy si snad myslíte, že kdyby ČD měly neomezený rozpočet, tak by nakupovaly sysly namísto nových souprav??
Bohužel neomezený rozpočet nemají. Až ho mít budou, tak můžou z fleku obměnit celý vozový park.
Btw. pokud závidíte regionům, tak vězte, že tam šlo do dopravy spousta peněz z fondů EU.
Modernizace interieru je v plánu.
Platba od Ropidu/IDSK by měla pokrýt i odpisy vozidel, takže ČD by měly být samy schopny kupovat nové jednotky bez toho, aby jim např. Ondros dával extra peníze.
To je sice teorie krásná, ale bez ohromné „startovní“ dotace realizovatelná jen tak, že se bude jezdit asi jako v 50. letech minulého století (najděte si někde jízdní řády z těch dob), protože nic víc nebudou ROPID + IDSK a cestující zaplatit – následky těch mnoha roků, kdy železnice „žila z podstaty“ se budou projevovat ještě dlouho: nejde vše rapidně zlepšit najednou.
A ta ohromná startovní dotace je asi tak kolik? Když si to vezmeme zpětně, tak státní České dráhy od státu zdarma dostaly a následně státu zpátky za peníze prodaly/chtějí prodat mrtvou dopravní cestu (12 mld.), budovy (3 mld.), pozemky (cca 10 mld. – ČD by chtěly 20, SŽDC chce dát 6), to máme dohromady 25 mld. Kč, tedy 29 % celkových aktiv ČD. Otázkou je, kde ty peníze jsou?
Jestliže nový vůz stojí orientačně, řekněme, 50 milionů Kč, tak za miliardu jich máte asi 20 – tak si to zkuste odhadnout …
Takže za 25 mld. jich mám 500… a to se bavíme jenom o navýšení, protože nějaké vozy už ČD myslím mají, za ně už od objednavatelů nějaké peníze dostávají… jenže bohužel v rezervách se těch dosavadních 15 mld. už asi nenajde…
Startovní dotace… nebylo těch „oddlužení“ a „prodejů majetku“ (pár let předtím přihraného gratis) už docela dost?
Ono by to stačilo regulérně vysoutěžit, zasmluvnit na 15-20 let a o „startovní dotaci“ by se kdejaká banka poprala. Ale říkat tohle před modrými gumami je samozřejmě strašlivá hereze, to by se musely začít hejbat, tenhle smrádek a teploučko jim totiž náramně vyhovuje. A hodně másla mají na hlavě „kamarádi“ šotouši z ROPIDu, protože když na Dráhu není tlak, no tak to holt ta Dráha má fpičy.
Interval je deset minut , tedy při vynechání soupravy dvacet?
Zpovykaní Pražáci si dají vo jedno kafe víc a pojedou za deset minut dalším spojem, no…
To u vás ve vidlákově (pro Pražáky všechno to, kde nejezdí metro), mivame ve špičkách interval dvě hodiny, někdy i jednu…. A taky žijem
Jenže oni se tam lidi nevejdou do vozů, což je poněkud problém.
Zaměstnejte nacpávače jako v tokijském metru…
Prostoru ve vozech je dost, to akorát lidi ho zabírají zbytečně moc, chce to lepší zipovací software.😆
Koukám chytrolín z Brna? Tam by na hlaváku potřebovali nacpávače do tramvají rovněž.
Jak jste přišel na Brno? Z toho blbakova jsem zdrhnul deset let stačilo. Tady v Podkrkonoší jsou ještě lidi až na vyjímky normální…
dovolím si mimo mísu, proč Brno = blbákov?? klidně napište na ilazel(zavináč)centrum.cz ať to tu neplevelíme, jen by mě zajímal Váš názor, děkuji
Dvě pravdy dne.
Super přirovnání. V Tokiu kdyby vynechalo každé druhé metro nebo vlak tak nastává dopravní kalamita protože to fakt zbytkem souprav do půlnoci neodvezou. Už tak jsou tam na hranici možností i když mají vozy přecpané. A rozhodně to není civilizovaný způsob dopravy. Prostě u metropole kam se sjíždí, bydlí a pracují dobré dva miliony lidí není možné vynechávat spoje. Nějaký vidlákov s tím absolutně nemá co dělat.
Ale vejdou, i teď jsou vidět vlaky ve špičce, kde se ani všude nesedí.
Interval dvě hodiny s ještě je problém to naplnit, že? Bylo by dobré brát v potaz počty přepravených cestujících na té dané trati. A zrovna těch pražáků tam moc nejezdí…
A kdyby odřekl vlak jiný dopravce, tal tady Standa dostane záchvat, co si to dovolují a že u ČD by se něco takového nestalo.
Jak jsem napsal, pokud odřeknout vlak, co jede jednou za dvě hodiny, bude to problém a budu nadávat jakémukoli dopravci. CD v takových případech zajistí alespoň autobus, byť většinou dva za celý vlak, takže vám na klíně sedí další dva cestující. Nevím jak to budou dělat soukromníci v závazku, autobusu je obecně málo a je problém je narychlo sehnat. Ono sehnat nějakou náhradu za tu soupravu by asi i šlo, jen to chvíli trvá a než by ji sehnali a dojela, tak špička skončila. A u intervalu deset minut fakt nevidím až takový problém, další vlak bude trošku plnější, ale… Číst vice »
Vlak nepřijede jednou, lidi počkají na další. Vlak nepřijede třikrát, lidi pojedou autem, protože plánovat cestu do práce z křišťálové koule není ono.
Nedodat něco co je objednáno je špatně z jakéhokoliv pohledu.
Ano, budou stát hodinu v koloně a půl hodiny hledat místo pro auto, protože vlak nejel po deseti minutách, ale po dvaceti!
Myslím, že byste si měl dát pár měsíců na trati 171, která sama zvládá „dodat“ asi tak 3/4 poruch pražské příměstské železnice, pak byste si za tyhle chytrystiky zřejmě zpětně nafackoval sám. Ono když jedete podesáté za týden vlakem a podesáté je problém (což tu fakt není nic až tak nemožného), tu proto, že zase praskla kolej / spadla trolej, tu proto, že vláček od Martina Romana zase nejede), a díky tomu nestíháte ráno dostat se včas do práce či po návratu vyzvednout děti ze školní družiny, která rozhodně nemá neomezenou otevíračku, tak vám to přináší problémy, jejichž řešení vám… Číst vice »
Že je Berounka strašná vím, ale ještě strašnější je silnice a shánění místa na parkování, takže tomu, že ty stovky nebo tisíce lidí sednou každý do jednoho auta a spokojeně dojedou do Prahy prostě nevěřím.
Jo, jenže v autě když stojíte, tak aspoň nemrznete či nemoknete. A lidí, co volí raději auto, je dost a dost už dnes…
A taky dost přibývá cestujících v příměstu, oproti předminulému roku přibylo cca 10 000 každodenních cestujících, že v tom bude hodně motoristu, kteří auto nechají doma, nebo spíš mnohem častěji se spíš sjíždějí na zastávky na okraji Prahy, aby použili vlak na poslední kilometry.
Tak jestli dosud sehnaly autobusy ČD, sežene je asi i soukromník… ČD myslím žádné autobusy nevlastní… narozdíl třeba od Arrivy… a těch vlaků nepřibyde, jen se změní dopravce…
Pokud poukazujete pouze na to, že se občas nějaký ten vlak odřekne a při intervalu 10/20 min. to není zase takový problém, že by se to nedalo přežít, tak s Vámi souhlasím, nicméně z Vašeho původní komentáře to trochu vypadalo, že ty spoje nejsou vůbec potřeba a že se můžou zrušit úplně.
tak zaprvé, interval je 10-20-10-20, čili další vlak může jet až za 30 minut, zadruhý tím nejezděj z drtivý většiny pražáci, ale středočeši. Ale proč by si pitomec z lontu nezanadával na Pražáky (tedy všechny od Hranic na Moravě na západ).
Je vidět, že o daném problému nemáte zcela očividně vůbec žádné informace. Pokud o něčem nic nevíte radši si něco zjistěte než o tom začnete psát. Jednak v těchto vlacích tvoří Vaši „zpovykaní Pražáci“ minimum, většinu tvoří dojíždějící tedy obyvatelé Středočeského kraje. Dále bych pak upozornil na fakt, že zde není desetiminutový interval (vyjma úseku Praha-Radotín – Praha hl.n. v ranní špičce), nýbrž 10/20 min. takt (respektive 4 páry vlaků za hodinu), což znamená, že bez zde zmiňovaných spojů, dojde ke zvýšení intervalu na 30 min. (respektive 2 páry vlaků za hodinu). V tomto případě je to samozřejmě chyba autora,… Číst vice »
Aspoň několik spojů mohli zvládnout bez syslů, snad by se jim párkrát podařilo lokomotivu v koncových stanicích otočit…
Však odpoledne už to vozily dva peršingy, každý z jedné strany soupravy..
Tak to se vyplatí… ale je vidět, že „zdroje jsou“ i v ČD:-)
To je celý nějaká kampááň, vždyť Dráhoadvokáti nás tu systematicky přesvědčují o tom, že se to musí nabagrovat Jedinému Správnému Dopravci, co má narozdíl od fujfuj soukromníků zálohy a zálohy záloh a žádné šroty, jen osvědčená a prověřená vozidla. Jsem zmaten.
Kolik Vám je?
Jestli on nebude trochu rozdíl v kontextu. Trochu zásadní rozdíl bude v tom, že tady ta jedna pokažená souprava není z hlediska dopravní obslužnosti taková tragédie, protože nejpozdeji za dvacet minut pojede další. Jestliže vypadne pár lokomotiv ( tudíž souprav) na dálkových linkách a na regionech , jako se to před nedávnem stalo jednomu nejmenovanému žlutému dopravci už to může být problém, když další spoj jede za dvě hodiny. A až budou soukromníci v regionech, kde často jedou dva vlaky za dopoledne , tak tam už zrušení vlaku je problém poměrně zásadní…. I ten syslograf by se asi dal nahradit,… Číst vice »
Tak jistě, ČD odřeknou bez náhrady 18 vlaků, tak se hledá nějaká trapná výmluva a hlavně zásadní je zrušení vlaku fujfuj soukromníkem.
ČD = 7000 spojů, odřeknuto 20 spojů, poměr každý 350. spoj.
LE = 20 spojů, při absenci jedné jednotky odřeknuty 4 spoje, poměr každý 5. spoj.
Jednoduchá matematika.
Le nejezdí v závazku, může si jezdit jak chce. Dráhy jsou tvrdě placené a mají zajišťovat stoprocentně spolehlivou službu. To je ten rozdíl.
Zatím nejezdí v závazku….
a ještě mají ten nápis národní dopravce.
LE jezdí na vastní triko a riziko, takže když odřekne spoj, musí vrátit jízdné a přijde o prachy (možná i klienta). Nic z toho není případ služby ve veřejném závazku.
No ale čédéadvokáti musí najít nějaký bulharský přepočet, aby to pro ČD nevyšlo tak tragicky. A nejlepší je, že ten síťový nejlepší dopravce se teď zaštiťuje fujfuj soukromníkem.
Těch 18 vlaků je právě jedna souprava. Jak už tady někdo psal, náhrada se našla, ale chvíli trvá než se sežene, připraví, dojede na místo….
Je to více souprav.
V článku je jeden syslograf….
Ne, byly to minimálně dvě sopupravy, tedy omezení kapacity spojů ve špiččce cca o 50 %, vy „za chchvíli jede další vlak, no problem“.
Nevím, jestli vám to dochází, ale ta pokažená souprava znamená, že nepojede 25 % vlaků po celou špičku. V případě, že vyhřeznou obě, jsme na 50 %, a to je tady fakt problém.
Jinak dobrý, že máte mindrák z Prahy, ale dva vlečňáky za kocourem by na místní podmínky byly trošku málo, ten vlak veze ve špičče stovky lidí.
Takže děkuji za názory a vy si raději běžte přeleštit vidle.
Ve dvou patrech se syslem, kde není obsazená ani každá sedačka, nejsou stovky lidí…
jezdíte tim, nebo teoretizujete?
Jezdím spíš sporadicky, ale je to vidět i třeba v tomto videu, vlak 9944 ve směru odpolední špičky a spodní čtyřky jsou vidět volné. https://www.youtube.com/watch?v=n35ylNWBooM
Řeknětě tohle v metru a dostanou psotník. Co bychom si s tím dělali nerva, když to jezdí po 120 s no ni. I kdyby jezdila půlka, tak to je pořád gut interval, ne? Pohoda, cestující se více přitulí, ropid zaplatí, klídek, žádný stres.
…nejsi zmatek…jsi jen
ROPID by jim mel naparit pokutu a ne ze jim jen ty spoje nezaplati
ROPID jim pokutu napařit nemůže, protože to Dráze bagruje a žádné sankce ve smlouvě nemá.
A pak že mají ČD zálohy a neodříkají spoje.
Tak nevím, ale jestli je tam fakt interval 10 minut, tak než se něco sežene, chvíli to trvá. A celkem by mě zajímal celkový počet spojů v době, kdy jich těch 18 vypadlo…
Ale to už se nenapíše, jelikož by to nebylo tak senzační! 🙂
Vono je to vlastně fpohodě, ale nepřátelé Dráhy jedou kampáň, kompro a účelovku!
On není problém 10 nebo 20 minut počkat. Problém je, že to následný vlak horko těžko odveze. Já teda ráno čekal (naštěstí ve směru z Prahy) a vynechali 2 spoje hned po sobě. Opačně si to radši nechci představit..
S tím ovšem těžko někdo něco udělá. To se buď probijete do toho následného a zahrajete si na sardinky v plechu, a nebo nepojedete.
Život je boj…
Ještě si pamatuju tu tlačenici do vozu metra, když předchozí souprava končila na Kačerově a
půlka vlaku potřebovala jet dál , takže se všichni vrhli na tu následující soupravu….(rok cca 1998-2003)
Bral jsem to jako daň života ve velkoměstě a nějak moc to neřešil, koukám, že od té doby měšťáci z Prahy nějak zhejčkali
Proč vlastně zpovykaně jezdit vlakem a nechodit pěšky, žejo.
Vlakem z Řevnic do Prahy ve všední dny opravdu měšťáci z Prahy nejezděj…
Od Radotína ovšem ten vlak už jede i „oficiálně administrativně“ Prahou …
A?
Chytrému napověz: takže z Radotína veze i „měšťáky z Prahy“, nejen ty „středočeské vidláky“ …
Radotín je sice technicky vzato Praha, prakticky je však největší obcí na Berounce a vlak je pro něj životně důležitý stejně jako pro obce od Černošic po Srbsko.
Spokojen?
Přečtěte si ještě aspoň několikrát ten „Kubrtův“ příspěvek, na který jsem reagoval, a pak vám možná konečně dojde, že „já o voze a vy o koze“.
Howgh.
Já ho četl a pochopil, vy si tu holt místo diskuse hrajete se slovíčkama. Takže ok, abysme byli úplně pinktlich, měšťáci tedy jezděj už z Černošic, neb tam nastupuje spusta lidí z Dolních Černošic, a ty jsou administrativně Praha. To sem vám to nandal, co?
Souhlasím!
A další chudák s komplexem. V těch vlacích byste Pražáky spočítal na prstech jedné ruky. V drtivé většině tím jezdí lidé ze Středních Čech do Prahy do práce a do školy.
Hlavně je úplně irelevantní, kdo těmi vlaky jezdí.
MRC: No vzhledem k tomu, že vlak jede nějakou dobu, 18 spojů je devět párů, při době dojezdu 32 minut jedna cesta plus čekací doba, tak mi vychází tak okolo 90 – 120 minut, což by odpovídalo pokud se bavíme o ránu o odstávce více souprav (cca 3-4). A že by ČD během tří hodin nesehnali v depu ve Vršovicích náhradní soupravu je zvláštní.
Ono taky není špička jen zde, takže hromada souprav jezdila už jinde. Jak to vypadalo odpoledne v to pondělí? Rušily se spoje? Nebo ne?
Se taky nenapíše, protože si člověk pak nemůže rýpnout, protože fujfuj modrá.
Takže ve výsledku klasika – článek vypadá dobře, ale neobsahuje všechno.
Mrc: Otázka by měla znít, jestli závada u několika jednotek najednou byla náhoda způsobená různými závadami a nebo nekvalitní údržbou dopravce. Je to stejné, jako když se Regiojetu vyzkratovali dvě 162 během rána, bohužel také nebyla dosud zveřejněna příčina.
Bohužel ČD se neustále chlubí, jak jsou spolehlivý dopravce, kolik mají záloh a poslední dobou tomu tak není.
Zálohy jsou možná ve vagonech, ale jistě že jsou věci, které jsou každoročním přídáváním spojů a nepřibývajícími stroji už trochu nedostatkové, řídící vozy jsou jedním z nich.
Interval je 10-20-10-20 a ve špiččce jezdí všechno našlapané. Při výpadku takovéhleho rozsahu je to pak 30 minut, což sice některým vesničanům, co o Praze slyšeli ve vlastivědě a o jejím okolí nikdy, může připadfat dostatečné, leč není, neb to ty zbývající soupravy civilizovaně nepoberou.
Tak sežente ve špičce náhradní soupravu s dostatečnou kapacitou během 10-20minut…
Občas se stane, a jestli se tak stalo jen v rámci jedné špičky, tak se stalo. Odpoledne se již jezdilo tak jak by mělo, ne? Nebo ne?
U soukromníka to samozřejmě nevadí, že cestující čekají půl dne, než jim seženou sestikolo, mnohdy opakovaně, ale tady jedna špička vadí…
Jezdim v rámci PIDu často, s2/S22 denně, ale porouchane vozidlo jen jednou za poslední půlrok. Zbytek je zpravidla způsoben cestujícími, auty, nebo špatnou infrastrukturou…
Zajímavé, že?
Tyhle diskuse lidí co na téhle trati nejezdí mě fakt baví…..to kecám, spíš vytáčí…. na naší trati z Řevnic do Prahy od zavedení syslové doplňovačky, je to totální loterie. Do prvního vagonu, kde je 1/2 třída se nedostanete, protože jak na potvoru na vaší straně nástupiště nejdou ani jedny dveře. Od prosince, kdy jsme byli obšťastněni tímto typem souprav jsem zažila příběhů s poruchou vozidla víc než za několik let zpátky. Jako pardon, tahle trať je ve špičkách jedna z nejvytíženějších, protože prostě nemá žádnou adekvátní náhradu pro lidi jak se jinak do práce a do škol dostat. Nejedná se… Číst vice »
Já si myslím, že byste tu „kvalitu“ souprav asi i vydržela, jen kdyby to jezdilo tak jak má, což je podle mě největší problém.
Na této trati také jezdím a jednoznačně s Vámi souhlasím, snad bych jen poupravil, že prvnímu vagonu se říká řídící vůz. A dvoupatrové vozy (Bdmteeo 296) společně s Peršingem (ČD 163) a řídícím vozem (Sysel, ABfhpvee 295, dnes už i Bfhpvee 295) se na trati 171 objevovali pravidelně už v GVD 2016/2017 a GVD 2017/2018, byť jen v ranní špičce na 2 vlacích ze 4 zajišťujících provoz na rameni Praha hl.n. – Beroun.
až na to, že o odřeknutí spojů informují dráhy občas už den předem! Náhradní řešení podle mě sehnali až na nátlak Ropidu/IDSK, jinak to nejezdí doteď…