České dráhy čeká pokuta za nedodržování smlouvy v Královéhradeckém kraji

Regionova v Adršpašských skalách. Foto: České dráhyRegionova v Adršpašských skalách. Foto: České dráhy

Dopravce vysvětluje nedostatek vozidel zpožděním oprav a revizí.

82 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zdenek

Nejvyšší čas a co nejvyšší pokuty za nedodržování smluv, dnes 31. 8., Sp 1826 namísto Trilobita opět jen Regionova, našlapáno, vydýcháno už od Týniště, to nebylo poprvé:-(

Hradečák

Souhlasím. Už je opravdu nejvyšší čas. Ale obávám se, že k žádné pokutě nedojde, jak znám vedení kraje. Doufám že mi zítra taky nepojede zítra na Sp 1826 RegioNova místo hyder a toho jednoho uprostřed. A hlavně dofám že nebude zpožděný Os 5112 z Chocně, aby se na něj nemuselo čekat, protože jestli jo, tak by mě tím ČD už pěkně nas*aly.

Rejpal

Celkem by mě zajímalo, jak by zde fungovali soukromníci, kdyby vyhráli VŘ místo ČD. Myslím, že by to nebylo o moc lepší, ba naopak.

Traveller

V KHK žádná soutěž nebyla, kraj to zadal přímo ČD bez soutěže.

Traveller

Počkat… Královéhradecký kraj chce dát Českým drahám pokutu? Ten kraj, ve kterém jako v jediném byl soukromý dopravce (GW Train Regio) nahrazen právě ČD? Ten kraj, který odmítl, aby z HK do Letohradu jezdil LEO Express, a proto stále do HK jezdí z Letohradu ČD, zatímco všude jinde z Letohradu jezdí LEO Express? Ten kraj, ve kterém stále ČD mají vlastní zlodějský tarif TR10 založený na podvodu jménem IN karta? Ten kraj, ve kterém se ve všech vlacích Os a Sp, kde je k dispozici 1. třída, musí za 1. třídu stále platit příplatek? Ten kraj, kterému je jedno, s… Číst vice »

Kuba2

Jediným krajem, který nahradil soukromníka ČD, KHK rozhodně není – k témuž došlo třeba i Libereckém (zubačka) nebo Olomouckém (Kouty) kraji.
Tolik k vyložené nepravdě, zbytek je jen snůška blábolů.

Traveller

Přiznávám, že jsem zapomněl uvést důležitou informaci, že KHK byl jediný kraj, který soukromníka za ČD vyměnil v prosinci 2021. V prosinci 2019 začal jezdit v okolí Letohradu LEO Express, a to do všech míst, kam se z Letohradu jezdí, s výjimkou vlaků do Doudleb nad Orlicí, Týniště nad Orlicí, Náchoda (do Náchoda taky pár vlaků z Letohradu dříve jezdilo) a Hradce Králové, kde měl také původně jezdit LEO Express, ale KHK na to nepřistoupil, a proto tam zůstaly ČD. Některé kraje (konkrétně Zlínský, Jihomoravský a Plzeňský) již zákázaly tarif TR10 Českých drah ve vlacích Os a Sp. Královéhradecký kraj… Číst vice »

zdydy

Tak to jste se spletl ne GW Train, tam měl maximálně tři tratě.

Traveller

Je jedno kolik tratí tam GW měl, prostě tam měl nějaké tratě a kraj jim je sebral a dal je ČD.

***** Petr

Múj kolega ze zahraníčí si při pohledu na nádr v HK myslel, že se zde slaví nějaký den železnice. Nechtěl věřit, že ty stroje jsou z běžného denního a navíc celoročního provozu, žádné historické promo. Ale zase retro jízdy téměř bez příplatku (In👎 )nebo auto.

Traveller

Vlaky v KHK stojí za nic, zvlášť poslední 2 měsíce. I hydrou a rakví (což dříve byly nejlepší vlaky v objednávce KHK) je strach jet. Také autobusy se v posledních 2 měsících zhoršily, a bohužel i ty nejnovější. Např. Setra S418 LE Business je ve všech krajích jeden z nejlepších nízkopodlažních autobusů, kterým může člověk jet, chlouba všech regionálních dopravců (Umbrella, ICOM, Car Tour,…), jen v KHK u CDS Náchod to je v poslední době rozpadající se šrot, ve kterém se člověk cítí stejně jako v 50 let staré Karose.

Rejpal

Až na to, že má CDS většinu busů nových.

Traveller

Však i ty nejnovější, co má CDS Náchod z roku 2021, jsou šroty, protože CDS Náchod očividně kašle na jejich údržbu.

FP1

Pěkná snůška blábolů. Na kterých vlacích v PaK jezdí soupravy s první třídou a nemusí být do ní příplatek? Žraloci byly přeznačeni, a byly odebrány dveře, takže z toho udělali 2. Třídu, a v Panterech na HK je doplatek stále potřeba. Jen u ranního os do Chocně, který je veden Panterem nevím, jak to je, jinak v PaK žádné jiné spoje vedeny soupravu, v které by byla 1. Třída a nebyl by potřeba doplatek nejsou. V loni ještě jezdily 471 na pár Os, ale i tam byl potřeba doplatek. Ten, podle Vás, zlodějský tarif lze koupit online, protože to je… Číst vice »

Traveller

Soupravy s 1. třídou, ve které nemusí být příplatek, jezdí právě na lince Pardubice – Hlinsko, a jedná se právě o vámi zmíněné jednotky RegioShark. 1. třída sice byla přeznačena na 2. třídu, ale stále se na tomto místě nachází sedadla původní 1. třídy. Soupravy s 1. třídou, do které není vyžadován doplatek, provozuje také LEO Express na Orlicku. V RegioPanterech z Pardubic do Hradce Králové a Jaroměře je stále nutné si za 1. třídu připlatit z toho důvodu, že tyto vlaky zajíždí právě na území Královéhradeckého kraje, který chce, aby se za 1. třídu stále vybíral příplatek, a s… Číst vice »

Sova

Čert vem Wifi, primárně by se měla řešit kapacita spojů (pokud to tedy souvisí s nedodržením řazení a ne jen podceněnou poptávkou). Viz Sp Broumov-Starkoč, které bývají každou neděli během školního roku beznadějně přervané, že člověk kolikrát ani nemá jistotu, že se vejde na stání.

Halamicek Jan

Dobry den! Mozna, ze by pomohlo, kdyby opet nastal stav, kdy zeleznici ridili zeleznicari, nikoliv systemovi specialiste…

***** Petr

Když ji vedli nastaví k obrazu svému bylo to ještě horší 😜

Otakar

Do švestek!

Kamil Novotný

Tak si to shrňme: ČD – viz článek (články) Arriva – Na zdvojených vlacích pravidelně sólo jednotka, na liberecku místo 642 náhrady 845, 642 jezdí občas s poruchou klima, takže by správně neměly být vystaveny. Landerbahn – R Alex není třeba komentovat, to nejhorší na síti, v regionálce občas 642 s poruchou klimatizace i několik dní, na lounsku RS1 s nefunkční klima a časté náhrady 810. RJ – Nespolehlivost R8 a R23 všeobecně známá, na ústecku časté náhrady NAD. GW Train – stav jednotek na volarsku, nefunkční klima, náhrady RS sólo 810 AŽD – náhrady RS 1 sólo 810. Leo… Číst vice »

Vena

Odvádět pozornost od tématu. Jo, v tom je dobrej třeba Andrej nebo Alenka. Nějaký poznatek k dopravě v KH kraji tam nemáte?

Gwann

No, spíš poukazuje, že problém mají všichni. Asi proto, že konkurence funguje a všichni se vyblaznili k ekokomicky proble.atickym nabidkam

Vena

Ano, ale poukazuje na tolik věcí, že… třeba stav jednotek gwtr a jejich nefunkční klima… víme my vůbec, zda je tam funkční klima požadovaná? a co ten „stav jednotek“ znamená konkrétně? Nic proti autorovi komentáře, ale shrnout problémy všech dopravců v jednom odstavci nepovažuju za úplně ideální.

Ale jo, jak píšete. Konkurence funguje. A my se stále učíme. Přineslo to spoustu pozitivního, o tom žádná. Ale asi také přicházíme na to, že sankce a smluvní pokuty by měly být vyšší, aby si z těch smluv nedělali dopravci trhací kalendář, jako třeba právě ČD v KH kraji.

Kamil Novotný

Myslíte že sankce něco vyřeší? Vyřeší vyšší sankce nedostatky všech dopravců, jenž jsem shrnul?
Nebo se pouze doprava zdraží o ty sankce.
No a k těm sankcím. Připadají vám v pořádku, když sankce za neodjetý spoj je nižší, než když vlak přijede s jiným řazením? To je v pořádku? Lepší nic, než odjet spoj? A naopak zase jinde, kde se vyplatí týden jezdit NAD, protože autobus je vlastně levnější?
To jsme to někde se smlouvami fakt vyhráli.

Kamil Novotný

1. Kde se něco píše o politice? Pán čte něco mezi řádky, co tam není?

Matt

Tož toto je nic proti šukafonu z Havl Brodu až do Pardubic při odpolední smyčce půl roku zpět. To byla jízda přímo ďábelská.

Gwann

Nedávno jezdil sukafon rakovnik-becov. A to je ještě onacejsi jízda. Jak to jezdí teď, nemám chuť hledat

roman

Na začátku srpna jel šukafon

Radek Vičík

Nejlepší byla stejně horská dráha v šukafonu ze Skalice nad Svitavou do České Třebové 🤣🤣🤣

Vena

Pokud se podívám jen na výkony řady 843… Turnus v KH kraji je pro 14 vozů, inventární stav 15 nebo 16 vozů? To si někdo od drah myslel, že se to vyjezdi? A povolenou náhradou za 843+043 je 854+054+954. Ty náhradní, plonkové řidičáky pro tyhle soupravy jsou kde? No, také nejsou. Těch náhrad za řadu 843 je ve finále dokonce tolik, že se na výkony dostávají i 854 bez IS. U ostatních řad nevím, nemám čas sledovat vše. Tohle jsou ale věci, které kompetentním lidem od ČD musely být známy předem a ČD tak šly zcela vědomě do něčeho, co… Číst vice »

Ruzian1

Trilobit na náhradě jsem ještě neviděl. Když už, tak 854 + 043 (Btn). Vozy 054 (Bdtn) smí jezdit jen na lince z Hradce do Letohradu.

Eisenbahn spezializt

Tohle fakt nechápu proč 054 nesmějí na náhradu. Mají více míst (a líp řešených) pro kola a vakuWC narozdíl od 043…

Gwann

054 jsou imho asi nejlepší privesaky u nás. Co kdy byly.

krteček

Dva roky před koncem ČD na R Č.B. – Písek – Praha jezdily 057 to byly taky fajn vozy. V podstatě 054 s představkem na kola.

Vena

Souhlasím.
Jinak na náhrady mohou. Ale právě ve spojení s 854 a 954.
Souprava 854 + 043 je nějaký výmysl ČD, který neplní podmínky úplně stejně jako 854 + 054.

milan

Pro vhodnost náhrady je rozhodující zachování bezbariérovosti. Tedy pokud místo 843 (plošina pro vozíčkáře) jede 854, musí se k ní přidat 954, aby byla plošina.

Vena

Přesně tak. A ta 054 tam zase musí být pro změnu kvůli zachování kapacity.

Brumla

Opak je pravdou, naopak pražští pepíci ještě kradou Trutnovu vozidla, takže za chvilim budou jezdit autobusy KhK si měl dát po smlouvu více vozidel.

Gwann

Inu, padni komu padni.

Jen by mne zajímaly podrobnosti.
Zda nejde o tak podstatná porušení…jako nasazení 954 s jedničkou místo toho jen dvojkoveho atp

Eisenbahn spezializt

Jen dvojkové 954 v kraji nejsou. Hodně častá je náhrada 843 řadou 854 a 814 nahrazena 810.

Gwann

To druhé je spatne, to první bych i přivítal…

PvvS

Tak pokud není jednička vypsaná na JŘ, tak je z ní dvojka automaticky.

Gwann

Jen tuším za tu změnu pokutoval ids jmk. Protože ve verzi s jedničkou je údajně min mist

Cargo

Ooo bože, jak se to mohlo stát X_X, modrý dopravce je ten nejlepší ze všech, ten teda chyby nedělá !?

Gogo

Dokud se nebudou pokuty od krajů odečítat ze sumy na výplaty vyššího a nejvyššího managementu tak se obávám že ke zlepšení nedojde. Nedávno jsem četl sazebník pokut od ropidu a pokud by se začal natvrdo uplatňovat tak by ČD naopak ještě platily kraji, a vtom případě by nemělo cenu tu dopravu vůbec provozovat.

Herold

Zaplacení smluvní pokuty nemá vliv na povinnost poskytnout službu.

Leinad

ANOFert bez konkurzu uzavřel s ČD smlouvu, která obsahuje strop na pokuty. (Menší než součet všech možných)

Zrzek

Přibylo výkonů, tím se zkracuje doba za kterou se najezdí kilometry, ubyla spravkarenska kapacita a i kdyby byla nejsou lidi, kteří by opravovali. Další proměnnou je papírová válka kolem součástí a jejich omezené nebo žádné zásoby + vlastní termíny jejich dodání.
A máte zaděláno na vražedný koktejl z kterého se špatně dostává.

Pražák

Což zákazníky zcela správně nezajímá. Jestli na to ČD nemají, neměly podepisovat smlouvu.

Hobodej

Řekl bych že se taková doba blíží, kdy nebudou mít kraje s kým uzavřít smlouvu

Daniel Jablonecký

Ono se brzo začne v celé ČR redukovat, takže vozidel bude dost. Stávající rozsah veřejné dopravy je neudržitelný.

Gogo

Zajímalo by mne co by nastalo až by se do nějakého výběrka nepřihlásili ani ČD, které mnohdy byli jediné.

Jan

nepřihlásily, byly (ty ČD)

Gogo

Chtěl bych vědět co by nastalo až by se do výběrka nepřihlásili ani ČD? U kolika výběrových řízení byla nabídka ČD jediná. U autobusů, kde je dopravců podstatně víc než na železnici, se už stalo že se nikdo nepřihlásil.

Gogo

Zajímalo by mne co by nastalo až by se do nějakého výběrka nepřihlásili ani ČD, které mnohdy byli jediné.

Gogo

Zajímalo by mne co by nastalo až by se do nějakého výběrka nepřihlásili ani ČD, které mnohdy byli jediné.

Zrzek

Taky to tak vidím, starý odcházejí a mladých nepřichází tolik, aby je nahradili. Ne každý nový vydrží. Ono vůbec není zájem o práci, kde je vyšší míra odpovědnosti a samostatnosti.

Jenda

No myslím že co se týče nasazení řady 843 tak ČD vycházelo z toho jak ty stroje fungovali před jejich redislokací v Liberci. Problém řady 843 je v nezkušenosti strojvedoucích , neznalost a špatné vybavení Trutnovské správkárny a v neposlední řadě i nesmyslnost skladby oběhů těchto vozidel. Plus víše zmíněné papírování okolo ND zapříčiňuje stav okolo řady 843. Před 16cti lety když přišli 843 do Lbc byl stav podobný jako je dnes v Trutnově.

Karel

Ale ony na to mají. Ten, kdo na to nemá a podepsal smlouvu jsou výrobci a opravci.

***** Petr

Takže nemají. Vztah ČD k někomu jinému je jejich interní problém. Výsledek nula

Pražák

Což ovšem není problém zákazníka, tedy kraje. To, že si ČD najímají neschopné dodavatele je jejich problém. Tedy nanto nemají.

Leinad

Podle mě všechny strany (objednavatel, vítěz i ostatní dopravci ve výběrku) počítali s tím, že se to nebude plnit 100%

Pražák

Jasně, předpokládám, že tahle teze se týká jen ČD, pokud by šlo o jinou firmu, tak byste mluvil jinak, to už by se odebíraly licence. Prostě ČD něco podepsaly, dostávají za to dohodnutou odměnu, ale neplní to. Přičemž reakcí modré úderky je „však se nic neděje m s tím všichni id počátku počítali“ Celkem chucpe.

Leinad

Součásti a zásoby jsou věcí ČD. Existují způsoby jak splnit ISO 9001 a zásoby mít, stačí to mít ve skladu popsané. (A ne mít bordel, ze kterého možná Franta po dovolené něco vyhrabe)

roman

Zajímalo by mě v kolika krajích ČD neporušují smlouvy. V moravskoslezském kraji také jezdí úplně jiné soupravy, než mají jezdit.

David

V Praze a Středočeském kraji třeba jezdí jednotky počmárané zvenku i zevnitř klidně i měsíce (z venku to většinou umyjou dřív, uvnitř se to ale kumuluje), to je také porušení smlouvy.

Petr

Tak hlavně ta WiFi je moc důležitá.

Pražák

Je to ve smlouvě? Je, dodržují ČD smlouvu? Nikoliv, takže jestli je to z Vašeho pohledu důležité či nikoliv (99,9% lidí nejsou šotouši takže je koukat z okna zase tolik nebaví, speciálně když cestují pravidelně) je zcela irelevantní. CD nedodavájí to za dostávají zaplaceno.

Jiří Kocurek

Asi bude, když jste vypíchl WiFi a ne Regionovu namísto 2x většího Pantera a nenabrané cestující.

Radek Vičík

Tuhle zhovadilost ve smlouvách fakt nechápu. Navíc nezabezpečenéá veřejná wifina je ráj pro šíření virů.

David

Zajímalo by mě, pokud byste platil doma za WiFi a nebyla tam, zda byste byl spokojený a platil dál.

Šašek
Richard

Ty pokuty musí přicházet a v plné výši. Bohužel se tak většinou neděje…

Georg

+ se chysta pokutovat olomoucky kraj…

Kamui

V olomouckém kraji to doufám ČD přehodí na Vrútky, protože nejsou schopni dostát svým závazkům.

Vtvt

ŽOS Zvolen

Pavel Nocar

Kdyby nezrušili svoje ŽOSky tak se jim to nestane.

Georg

v olomouckem kraji jednu zosku vlastni…

roman

stane, protože by je postihli uplně stejné problémy.

Gwann

ZOS i TSS jim byly natvrdo sebrané na začátku 90.let. tuším stejně jako EZ.

Apollo17

Přesně tak Žosky byly zprivatizovány státem.