České dráhy budou jezdit v Pardubickém kraji o pět let déle. Pomohla jim i prohra v Ústí
RegioPanter na trati Pardubice - Hradec Králové. Foto: České dráhy
České dráhy budou v Pardubickém kraji jezdit až do roku 2034.
České dráhy budou v Pardubickém kraji jezdit až do roku 2034.
V clanku neni uvedeno, od kdy maji teda Regiopantery zacit jezdit na trase Kolin-Ceska Trebova?
„Furt“ 😉
V článku je uvedeno toto:
Dopravce je nakoupil s evropskou dotací, i proto zde musí nejméně do konce letošního roku jezdit.
Z čehož se dá usoudit co?
Ústecko jede, Pardubicko je evidenntne prohnile korupcí. Kdyby soutezili mohlo se ušetřit a lepsi vlaky by byly podminkou. V nejhorsim pripade by to dopadlo tak jak je smlouva teď.
Jo, ústecko jede. Zkuste jet v 30°C z Mostu do Rakovníka. 4 mini okénka na vlak. Klimatizace a WC nefunkční. V zimě jinovatka na vnitřní straně skel. Občas ani vlak nepřijede. Tuto trasu jezdím radeji autem. Je to o zdraví. To samé Moldava. Hlavně, že se vysoutěžil nejlevnější dopravce.
A ty vagony nasazuje v regionálce na osobácích?
V tom případě je prohnilé korupcí také třeba téměř celé Rakousko, ale i další celá řada státu EU, možná i většina. Ti všichni nadále zadávají (zcela legálně) přímým zadáním smlouvy svému vlastnímu a státem vlastněnému dopravci.
Ano, kromě Česka a Německa o liberalizaci nikde moc nestojí.
Zajímá vůbec někoho z diskutujících, jak na to kouká Ústecký cestující co potřebuje jet z bodu A do bodu B?
ten na to má koukat u voleb
…jako tak, že má v budoucnu volit někoho, kdo bude vypisovat tendry na míru ČD?
Stačí,když vypíše tendr tak, aby začínal druhý den po konci prvního. V Ústeckém kraji radní vypsali VŘ se začátkem 12/2026, ale původní smlouva končí 12/2024. Tak s ČD podepsali smlouvu na ty chybějící 2 roky. Ale tam už nejsou garantovány Pantery.Takže od příštího GVD můžou nasazovar na všechny vlaky staré soupravy s vysokou podlahou bez klimatizace….
Aby nová smlouva začínala 12/2024, tak by museli začít soutěžit o dva roky dřív, než začali. Za 9 měsíců pořídíte ledacos, ale ne nové vlaky pro tak velkou objednávku.
stačilo tu mezismlouvu lépe formulovat..ale ono je otázka, jestli by je s tím ČD neposlaly kamsi..nikde není psáno, že to čd muselo vůbec brát..
Pan Franěk, Jeřábek aspol, kteří o všem rozhodují přežili 2 autobusové krize, rušení železnice, pak zase obnovu, vlády ODS, KSČM, ANO i ČSSD.
Tak změní volby něco?
Kdyby volby něco měnily, byly by už dávno zakázané 🙂
Jinak na obhajobu kvalita dopravy v Ústeckém kraji je na velmi vysoké úrovni a hlavně za velmi rozumný peníz pro cestující a velmi dobré spojení do všech směrů a vynikající tarif.
Zkuste si jízdu z Mostu do Rakovnika, při letních teplotách. V Lounech se koupete ve vlastním potu. WC funguje jen občas. Každou chvíli zpoždění. Tam už ta úroveň tak vysoká není. Spojení do všech směrů možná, jen Louny – Praha je katastrofa.
Jak se to vezme. Přeci jen na těch soupravách bude logo ČD, tak by se ČD mohli taky trochu snažit.
Mě osobně to teda nezajímá. Kraje mají svým občanům zajistit ZDO a to bude splněno.
Ale ostatní kraje zvyšují kvalituZDO, Ústecký ji svým špatným přístupem velmi sníží.
To je právě to, co mě hodně dráždí. Dovolím si říct, že veřejnou dopravu má Ústecký kraj na velmi vysoké úrovni, a je to jedna z mála neví, co v našem „skvělém“ kraji funguje. Tohle je opravdu extrémní krok zpět.
Pokud tam plácnou i sysla, aby nemusela na konečných objíždět lokomotiva, tak holt vyjde ty schody u dveří a ne kousek od nich. Pokud sysel nebude, asi bude mít zvráštělé čelo. Ono bez syslů to tam jezdí už teď jako Sp do Klášterce a s nima některý obraty do Litvínova. Ve 2026 dostanou zcela nový nejmodernější zelený Pantery.
Kdyby ČD v Ústí vyhrály, tak by:
a) Pardubický kraj ostrouhal a Pantery by zústaly v Ústí
b) ČD v souladu se smlouvou Pantery přesunuly
c) Ústecké Pantery jezdily v obou krajích zároveň!
Kocourka by jeblo.. protože nešnáší ČD.
Normálně s ČD jezdím. Ale nebudu kvůli tomu věřit na nesmysly.
Takových tady bude víc. A pak kdo je fanatik.
d) Ústecký kraj by měl z dva půl roku nové pantery (požadaveksoutěže), do té doby by zůstaly ty staré, Pardubickykraj by měl také nové protože by nechtěl čekat na uvolnění těch starých.
Zcela nové vlaky by byly pro PK určitě dražší.
Pro Pardubický kraj se počítalo s další řadou EMU140 která se soutěží.
A v Ústí zase se bude jezdit na Os se Syslama, to uvítají zvláště ti co se hůř pohybují nebo když bude kočárek. S dojebanou MHD super kombinace…
Jsem zvědavý jak dlouho budou ČD tam jezdit s tímhle šrotem než se stane průšvih. V pátek potvrdil průvodčí v jednom takovém vlaku, že jednou nohou je pořád v kriminále díky tomu jak funguje nebo spíš nefunguje u Sysla zavírání dveří…
Pláčete na špatném hrobě, ale to asi víte, že?
Sysel skutečně míval problémy s dveřmi, nějakou dobu dokonce jezdil cestujícím uzavřený, používal se jen jako řídící vůz, ale údajně procházel nějakou úpravou, někdy loni…
Sysel má problémy se dveřmi pořád a né že míval.Ústecký kraj předem lituj
Už jsem párkrát zažil tu scénku jak fíra s průvodčím se prali se dveřma u sysla.Tuhle tam byl ještě jeden cestující který jim pomáhal,nemohli je zmoct.Naštěstí měl borec pazoury jak Serena Williams stehna tak to přetlačili a mohli jsme jet.
Pardubické skrytě socanské krajské zastupitelstvo šlo vždy na ruku pohrobkům Jaromíra Duška, ale dodatek ve stylu když prohraješ jinde zůstáváš o pět let déle u nás jsem si vážně představit neuměl…
Ale takhle to přece nebylo. Nejprve ČD prohrály v Ústí. A až pak řešily, kam ty jednotky z Ústí umístí. A Pardubice měly zájem. Nic víc, nic míň.
Naši moudří zastupitelé si mohli svobodně vybrat jestli vypíší výběrové řízení a nebo podepíšou dodatek, připravený národním dopravcem, nic víc nic míň…
… A získaly tím pěkné vlaky prakticky zadarmo. Za mě moudré rozhodnutí.
Problémem je absence soutěže o cenu vlakokilometrů. Nikdo ČD nebrání se do ní přihlásit a slavně zvítězit…
Jak zadarmo??
Myšleno tak že se do Pardubického kraje přesunou již provozované jednotky odjinud. 😉
To ale vážně není „prakticky zadarmo“.
Já tam teda čtu, že se cena za výkon s novějšími vozidly nezvýší. To jsem i pochopil z komentáře, na který jste nejdřív odpovídal.
Dobře, možná jsem moc velký autista, ale nemám rád tyhle zvolání, že je něco zadarmo (když není). Dál tu radost trochu kalí fakt, že výše kompenzace je v tom dodatku začerněná – takže je stejná, jako s Bymee, ale jaká?
Dobře, tak tedy Východočeši dostanou moderní vozidla za cenu těch starých. To mě přijde jako dobrý obchod pro ČD a PK – byť je samozřejmě na škodu Severočechů.
No moderní, 13 let staré. Mezi první a druhou generací panterů udělala Škoda velký pokrok.
Ale pro cestujícího to moc velký rozdíl není. Je to nízkopodlažní,má klimatizaci,WIFI, zásuvky …
Pochybuji že většina cestujících pozná rozdíl mezi 1. a 2. generací panterů. Zejména pokud je ČD alespoň vyčistí.
Jsem si však naprosto jist, že poznají rozdíl mezi Panterem a Bymákem.
Slovo „vážně“ jako argument nestačí.
Doba udržitelnosti 5 let je další české mafiánské specifikum, které ve slušné Evropě nikde není. U takových investic jako vlaky se obvykle předpokládá tak 20-30 let.
Je třeba se opakovaně ptát těchto mafiánských ROPek, jakto že jen 5 let. Tihle (nikým nevolení, ale miliardy rozdávající) úředníci by měli být pod mnohem větší veřejnou kontrolou.
Juuu, takže problém s mým postojem je přesně kde?
To je skvělý, asi založím Pardubický klub milovníků uzavřené hospodářské soutěže. A do Ústí i Netolickýmu posílám klíčenku…
Neví někdo zda budou součástí i výkony do Králíků co jezdi Leo nebo to se bude řešit jinak? Zůstanou tedy na lokálkách typu Hermanova Městce a Borohradku dál 814? Díky za odpověď
A nepatří trať z Ústí nad Orlicí do Lichkova do Královéhradeckeho kraje?
To určitě ne.
Dobrý den Ústí nad Orlicí Česká Třebová i Svitavy jsou Pardubický kraj
Myslím že se jedná o Ústí nad Labem. Titulek je jaksi poplatky době tedy zmatecny
Je to tak, „prohra v Ústí“ opravdu znamná Ústecký kraj. Ústí nad Orlicí ani Ústí u Vsetína soutěže nevypisují.
Leo má smlouvu do roku 2029, na stejný rok je plánována i elektrifikace do Králík. Dopravce po tomto datu očekávám, že vzejde na základě výběrového řízení.
S tou elektrifikací bych si nicméně tak jistý nebyl, možná tak 2039… 🙁
Tady je to uvedeno: https://zdopravy.cz/119-miliard-do-elektrizace-trati-ministerstvo-schvalilo-plan-na-dekarbonizaci-zeleznice-186015/
Nelze nereagovat… 🙁 . Takových cárů papíru SŽ, ale i ŘSD vydalo tolik že „anclíky“ na Františku Josefu by nemusely kupovat hajzlák deset let.
Nikdo vám nezatrolejuje tolik km tratí, kolik SŽ slíbí.
To rozhodně nebude.
A jak je vyřešen podjezd pod silnicí I/43?
Tady máte odpověď: https://ted.europa.eu/cs/notice/180917-2024/pdfs
No doufám, že ne, to co tam teď Leo provozuje je to nejlepší co u nás v motorové sekci jezdí. Teda z pohledu cestujícího.
Strašný. Tím muzeem jsem jel děsný.
Jakým muzeem?
Chyba Ústeckého kraje že neumí smlouvat.
Já také. Minulý týden Děčín – Kadaň. A jako žádná katastrofa mi to nepřišlo. Minimálně bylo ve vlaku čisto.
A jsi si jistý kde si jel?
Tak pokud jel U51 tak na ní jezdí ty starší vlaky, a nebo mohl jet U3 kde se taky snima jezdí ale nějak se střídají s U1.
Tímhle snad ne, nebo …?
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/460378.jpg
Co znamená „jel děsný“?