České dráhy a ZSSK začnou znovu vozit auta mezi Prahou a Popradem

Autovlak v Praze. Pramen: České dráhyAutovlak v Praze. Pramen: České dráhy

Mezi Prahou a Popradem bude v soupravě vlaků EN Slovakia řazen jeden autovůz s kapacitou až 10 automobilů.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
TřicátáprvníBéé

Zdejších opravdu znalých bych se chtěl zeptat, proč po Excelsioru zrušili i ten poslední lůžkáč z Chebu.

Tomáš

Na to nemám odpověď.
Ale rozhodně je tady díra na trhu po Excelsioru.
Nevím, nebo netuším proč si toho ještě nikdo kdo má vlaky a lokomotivy nevšiml.
Směrování Cheb-Plzen-Praha-Ostravsko-Zilina-Kosice
Povinné místenky a lůžka/lehátka
Přijatelná globální cena, a ten vlak si své lidi najde sám.

Romino

No pokiaľ si pamätám, tak Excelsior bol posledný. Kedysi chodil aj Ex Thermal z Košíc do Karlových Varov. Celkovo už sa nechodí toľko do českých lázní ako kedysi, čo je škoda. Ešte chodila Cassovia, tá chodila Košice – Praha – Plzeň. Vôbec tých lôžok bolo dosť kedysy. Z Košíc boli priame vozy aj vlaky. Brno, České Budejovice, Karlovy Vary, Fr. Lázne, Cheb, samozjreme Praha. A tiež aj z Humenného. Najdlhší bol asi Rýchlik Laborec na trase Medzlaborce – Praha. Vihorlat z Košíc končil v Dečíne, Excelsior v Chebe a Fr. lázniach, ten sa v Prahe delil na dve vetvy. Cez… Číst vice »

F. K.

Laborec jezdíval i z Děčína.

Cestovatel z Vysočiny

Brát si s sebou do vlaku na dovolenou svoje auto je asi tak stejně absurdní jako brát si svou postel a svůj záchod.

Tomáš

Tak si někdy zajeďte do Vídně. Podívejte se na odjezd NJ 466 a uvidíte tu absurditu.

Miroslav Zikmund

Nebo také do Grazu – spojení do Feldkirchu.
„Jadran ČD“ vozil auta (motorky) do Splitu … Z Vídně se svého času jezdilo s auty do Koperu, na italskou jadranskou Riviéru …,
pamatuji nákladku aut do vlaků TUI v Hamburku na Altoně.

Původní Pražák

Jen pro zajímavost, té vaší druhé absurditě se říká karavan a skoro bych řekl, že i karimatka a spacák k tomu vlastne nemají daleko. A ted si představte, že to je naložené v kufru auta naloženém na vagónu. K zbláznění.

Cestovatel z Vysočiny

Automobil je uniformní konzumní výrobek, kterých je všude nadbytek. Nedává žádný smysl tahat to s sebou vlakem. V cíli je jistě dost autopůjčoven.

kakov

nepsal jste tohle už pod článkem o vlacích na Jadran??

už s tím dejte pokoj, a pochopte, že prostě někdo může mít jiný názor než Vy, stejně tak někomu jinému může připadat Váš postup divný….

třeba já bych si auto z půjčovny nikdy nevzal…..

Tomáš

Jako sorry, jednou týdně?
V létě?
Je to každopádně pozitivní nápad.

Avlaky

Nechápu jaký to má význam, tu trasu máte ujetou za 7 hodin , pochopím noční vlaky do Paříže nebo Itálie s autovlsky, ale toto je kravina

Matěj

Význam? Ušetříte přinejmenším sedm hodin otravné cesty (D1 a podobné lahůdky) a i když odečtu nájezd a výjezd, je to nějakých pět hodin ušetřeného času – během nich můžete odpočívat, pracovat, užít si s rodinou…

Pája

Tohle někteří lidé nechápou. Zbytečná snaha jim to vysvětlovat. Vy to chápete, já taky.

Tomáš

Já taky. Ale někdo chce celou noc/den řídit a těm to tady nevysvětlíme.

Výkolejka

Hlavně to má ten význam,že to má zákazníky. Je jedno, že Vám to nevyhovuje, ale pokud to lidi používají a uživí se to, tak je jedno jak zbytečné se to těm ostatním zdá …

Pája

7 hodin v autě nebo noc ve vlaku a auto jede „samo“ na vagónu. V Rakousku vídáme i kamiony najíždět a sjíždět na nádražích vzdálených jen desítky km od sebe. Tzn asi to jde, jen více chtít.

Jiří Kocurek

Není to tím, že skzr horu vede jen železniční tunel a RoLa je levnější než razit silniční tunel 15 km dlouhý?

Miroslav Zikmund

Nechápete – kdyby platily limity doby řízení jako u kamioňáků – únava za volantem kamionu a osobního auta je stejná, tak byste musel dodržovat bezpečnostní přestávku – možná to zní jako ABSURDITA, po pracovní směně v zaměstnání byste měl mít řádný odpočinek před „šichtou“ za volantem … Ano, je to NADSÁZKA … ale kdo ví, kdy se i na neprofesionální řidiče začnou vztahovat BP, bude nutný digitální paměťový tachograf, ŘP s čipem, který zastrčíte do tachografu a ten vás udá, pokud jste překročili o minutu dobu řízení bez přestávky … KDO MŮŽE TUŠIT, co moudrý ústřední výbor EU v Bruselu… Číst vice »

Karek

Dík ale 7 hodin mezi našimi řidiči a taky slovenskými fakt neee.

A. Mikulka

Přesně tuhle trasu jezdím pravidelně, protože je lepší ležet a popř chrnět, než točit lopatou. A se mnou ji jezdí i dostatek dalších, takže řešíš PNJ.

Pája

Prima, ještě rozšířit nabídku na více nástupů. Vím, manipulace něco zabere, ale ČR opravdu není jen Praha. Už dlouho raději spím ve vlaku, než cestuju autem a nejsem sám.

Josef Král

Minimálně v Olomouci.

Ic540

Jojo. Aurovozy.

Klidně i na denní vlaky EX2 pokud by se jezdilo opět do Žiliny a zpět…
Praha Poprad a Košice standartně na nočních vlacích. To by šlo i v zimě. Ne každý chce jet v chumelenici.
Někdy by stačil během roku 1 autovůz. Jindy věřím že 5,6 by bylo málo….
Viděl jsem na voze i desítku motorek.

To je jak s nočními a okrajovými vlaky. Vyrojilo se spousta keců rádo by expertů. Kdo by tím jezdil a proč. A najednou se zprávy o nových spojích netrhnou…

Miroslav Zikmund

Vážení – ten denní autovlak na Košičanu 120/121 byl … Oživte šedou kůru mozkovou začal GVD 2008/2009 …..

A. Mikulka

Jo, jednou jsem toho využil a už bych to nikdy neudělal, leda by mi i na tom denním vlaku řadili lůžko.

Miroslav Zikmund

Copak se vám na denním vlaku nelíbilo ? Za dob společného státu jsem do Košic jezdil z Prahy jako štiplístek a byla to fajn denní šichta … Hodila skoro 20 hodin s pěkným vyspáním na nocležně. Tehdy ještě s jedničkovou bobinou a vozy s klimatizací „otevřené“ okno … „ve stanici nelze“. I nepojízdné motorky jsme jako spěšninu uměli přepravit ve služebním voze … Později jsem na nočním Hornádu byl očitým svědkem přepravy nepojízdného auto do Popradu – na HLN bylo auto společnými silami natlačeno, v Popradu vytlačeno a pak následoval odtah do KS … za zlomek ceny než odtah z… Číst vice »