České Budějovice shání devět nových kloubových autobusů
Hybridní autobus Volvo ve službách českobudějovické MHD. Pramen: DPMCB
Dopravní podnik města České Budějovice (DPMCB) vypsal novou zakázku na dodávku devíti kloubových nízkopodlažních autobusů s pohonem na naftu.
Město koupilo jeden hybridní kloubový autobus a nyní kupuje devět autobusů na naftu. Vzhledem k tomu, že většina nových autobusů je Solaris a trolejbusy Škoda mají kontrukci Solarisu je otázka, zda-li je vhodné z hlediska údržby mít roztříštěný vozový park o případně dalšího výrobce
Mluvíte mi z duše
V Pardubicích taky nakupují autobusy s karoserií Iveco a pro trolejbusy se rozhodly používat karoserii jiné značky.
Ze zákona se musí soutěžit a v soutěži nemůžete zvýhodnit jednoho dodavatele a mimochodem v ČB jezdí nemalý počet Ivec takže pokud to vyhraje Iveco nebo Solaris tak ke tříštění parku nedojde, ale pokud se jede na cenu má bohhužel největší šanci SOR.
V ČB jezdí několik 12 m vozů Iveco Crosway. Jinak vozy Citelis zřejmě chtějí vyřadit.
Stále jezdí asi 5 karos 941 a jedna 741 + 3 starší Solarisi 15m, tzn by to znamenalo konec jen pár citelisu který jezdí asi 15 cca
Nikdo cíleně netouží mít roztříštěný vozový park, ale to Volvo bylo dost levné. Co se týká další dodávky devíti kusů, proto dělají tu tržní konzulatci, aby zjistili, jak napsat zadávací dokumentaci, aby se park netříštil. Říct si „kupujeme Solaris“, protože chceme, nelze.
Měli 1 hybrid na zkoušku, po vyzkoušení už další nechtějí, přestože si jeden koupili. (čuchám politické důvody, mohou ukazovat, že jsou zelení)
Až si člověk klade otázku: Osvědčil nebo neosvědčil se jim ten 1 hybrid?
Aby to nebylo tak, že bude 1 hybrid z politických důvodů a zbytek raději ně. Tak jako tak 1 hybrid mezi 9 jinými vozidly bude vždycky atyp. Holt na něm budou dělat jenom Vašek a Zdenál, ti totiž umí víc jak 2 typy vozů.
Na nákup hybridu (neplatí pro tento ojety předváděcí zlevneny vuz) je potřeba dotace, jinak to nemá pro DP ekonomický smysl.
Platí, co píše Kubrt, byl tu i rozhovor s někým z DP ČB, že na hybridní autobusy nějak neexistuje dotační titul a vzhledem k jejich ceně je nesmysl je kupovat z vlastního.
Je to krásný názor, ale jelikož je to městem vlastněná firma, nemůže si jaksi koupit jednu značku. Musí soutěžit a tak může mít z každé značky něco, při každém výběrovém řízení jinou.