Autobusy Doprava ve městě

České Budějovice shání devět nových kloubových autobusů

Hybridní autobus Volvo ve službách českobudějovické MHD. Pramen: DPMCB
Hybridní autobus Volvo ve službách českobudějovické MHD. Pramen: DPMCB

 

Dopravní podnik města České Budějovice (DPMCB) vypsal novou zakázku na dodávku devíti kloubových nízkopodlažních autobusů s pohonem na naftu.

Vyplývá to ze zadávací dokumentace zveřejněné na profilu zadavatele. DPMCB oslovil ještě před vypsáním soutěže v takzvaných předběžných tržních konzultacích sedm výrobců: SOR Libchavy, Iveco, Solaris, Volvo, Scanii, Evobus a MAN. Důvodem bylo vyjasnění zadávacích podmínek a zjištění, co a kdy jsou výrobci schopni dodat. https://tenderarena.cz/#/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0000439/zakazka/352204

Dopravce poptává v soutěži s odhadovanou cenou 90 milionů korun celkem 9 kloubových autobusů s kapacitou nejméně 125 osob, z toho nejméně 40 sedících. Autobusy budou klimatizované, nízkopodlažní, budou vybaveny USB zásuvkami, Wi-Fi a kamerami. Podle zadávací dokumentace by měly být autobusy dodány postupně do konce příštího roku. Uzávěrka nabídek je 10. srpna, jediným kritériem při hodnocení bude cena.

V Českých Budějovicích se za poslední rok testovaly dva kloubové autobusy: hybridní Volvo 7900 LAH a SOR NS 18. Hybridní Volvo v květnu nakonec dopravce koupil. I proto nakonec místo původního plánu na 10 vozidel soutěží aktuálně jen devět autobusů.

Odebírat
Upozornit na
guest
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
noerf

Město koupilo jeden hybridní kloubový autobus a nyní kupuje devět autobusů na naftu. Vzhledem k tomu, že většina nových autobusů je Solaris a trolejbusy Škoda mají kontrukci Solarisu je otázka, zda-li je vhodné z hlediska údržby mít roztříštěný vozový park o případně dalšího výrobce

Jiri C

Mluvíte mi z duše

Jiří 3

V Pardubicích taky nakupují autobusy s karoserií Iveco a pro trolejbusy se rozhodly používat karoserii jiné značky.

Tomariero

Ze zákona se musí soutěžit a v soutěži nemůžete zvýhodnit jednoho dodavatele a mimochodem v ČB jezdí nemalý počet Ivec takže pokud to vyhraje Iveco nebo Solaris tak ke tříštění parku nedojde, ale pokud se jede na cenu má bohhužel největší šanci SOR.

noerf

V ČB jezdí několik 12 m vozů Iveco Crosway. Jinak vozy Citelis zřejmě chtějí vyřadit.

Tomariero

Stále jezdí asi 5 karos 941 a jedna 741 + 3 starší Solarisi 15m, tzn by to znamenalo konec jen pár citelisu který jezdí asi 15 cca

Kubrt

Nikdo cíleně netouží mít roztříštěný vozový park, ale to Volvo bylo dost levné. Co se týká další dodávky devíti kusů, proto dělají tu tržní konzulatci, aby zjistili, jak napsat zadávací dokumentaci, aby se park netříštil. Říct si „kupujeme Solaris“, protože chceme, nelze.

Jiří Kocurek

Měli 1 hybrid na zkoušku, po vyzkoušení už další nechtějí, přestože si jeden koupili. (čuchám politické důvody, mohou ukazovat, že jsou zelení)
Až si člověk klade otázku: Osvědčil nebo neosvědčil se jim ten 1 hybrid?
Aby to nebylo tak, že bude 1 hybrid z politických důvodů a zbytek raději ně. Tak jako tak 1 hybrid mezi 9 jinými vozidly bude vždycky atyp. Holt na něm budou dělat jenom Vašek a Zdenál, ti totiž umí víc jak 2 typy vozů.

Kubrt

Na nákup hybridu (neplatí pro tento ojety předváděcí zlevneny vuz) je potřeba dotace, jinak to nemá pro DP ekonomický smysl.

Lemmy

Platí, co píše Kubrt, byl tu i rozhovor s někým z DP ČB, že na hybridní autobusy nějak neexistuje dotační titul a vzhledem k jejich ceně je nesmysl je kupovat z vlastního.

Erik

Je to krásný názor, ale jelikož je to městem vlastněná firma, nemůže si jaksi koupit jednu značku. Musí soutěžit a tak může mít z každé značky něco, při každém výběrovém řízení jinou.