České aerolinie škrtly objednávku čtyř nových airbusů A320neo, mají koupit jen tři

Vizualizace nového letadla A321XLR. Foto: AirbusVizualizace nového letadla A321XLR. Foto: Airbus

České aerolinie pořídí v příštích letech pouze tři nové Airbusy A320neo proti původně plánovaným sedmi strojům. Vyplývá to z přehledu

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Samozřejmě mělo být s livery ČSA 😉

Martin

Doufám, že ty Airbusy budou s Kučery ČSA a ne SW!

Radka

Krach se blíží.

Martin

Off topic: hodlate se nejak branit tomu, ze od Vas server Planes.cz neustale opisuje a defacto Vase clanky vydava za sve?

Ivan

😁
😉

Robert

Korektní je poznamenat, že se nejedná o původní zprávu Zdopravy, ale o přepsaný a o něco rozšířený článek serveru Flighglobal na který je ostatně zde i odkaz.

Přemek

V zásadě rozumná adaptace na skutečný vývoj v tomto segmentu dopravy a ekonomiky jako celku.

Jen tak

kde ty ty blaboly beres? permanentne tady trolis se skutecnym vyvojem a zcela ignorujes … skutecny vyvoj 😀

aspon by ses mohl naucit chapat souvislosti 🙂

Y.K.

Přemek je prorok Krizoprav. Když vytrvá, určitě se do nějaké krize trefí a pak bude mít na věky věků pravdu, amen. 🙂

GPGP

S A321XLR asi chtějí konkurovat např. Delte, a její přímé lince na JFK se starým B 767 za 25.000 Kč
Jestli to budou prodávat za 20.000 tak se určitě cestující najdou, ale budou muset dávat teplé jídlo, na bagetu a vodu jim není nikdo z USA zvědavý :-)))

Y.K.

No, v tomhle se ČSA nijak neliší od amerických aerolinek. Na domácích letech v economy v USA většinou snack (a že jsou USA větší než Evropa) nebo jídlo ke koupení, na dálkovkách teplé jídlo, což servíruje i ČSA (ehm, na svých dvou dálkových linkách).

Původní Pražák

Jen abych se dovzdělal, která je ta druhá? 🙂

Y.K.

Rijád, nic zlomového. 🙂

Nekdo

uz predloni (kdy jsem naposled letel coast-to-coast) tak zavedli napriklad u DL a UA teple jidlo na NYC-SFO a NYC-LAX v Y. ale treba na Havaj ne 😀

Jen tak

zajimave … ta delta za dvacetpet ve skurecnosti lita za 12, ale pan presne vi, cemu tim konkuruje 😀

Martin R

Jaký je vlastně předpokládaný termín dodání těch objednaných tří kusů A320?

Martin R

Nevíte někdo, na jak dlouho má ještě ČSA pronájem A330 od Korean Airlines? Aby s koncem pronájmu nebyla taky ukončena linka Praha-Soul provozována ČSA (bohužel jediná dálková linka ČSA). Jak je linka ČSA do Soulu obsazená a jak je komerčně úspěšná?

Jen tak

ono se v podstatě nedá mluvit o „lince čsa“ .. ona je to defakto linka Koreanu provozovaná ČSA

(provoz mezi Prahou a Koreou je docela velký, ale v důsledku mezivládních dohod nemohl Korean provozovat více letů, než provozuje, takže to vyřešili „outsorcingem“ do ČSA. takže – ta linka (bez ohledu na to, kdy končí pronájem) bude fungovat tak dlouho, dokud to bude Koreanu vyhovovat 🙂

Ivan

Prý je teď slušně výdělečná.

Y.K.

Jj, přestali dělat nesmyslné rotace do Ruska a pod., kde se střídala s A319 a točí ji denodenně na Soulu. Nicméně do Soulu jsem letěl s Koreanem, ČSA bylo mnohem dražší. Ale jestli ji vytíží, proč ne, je to jejich politika.

Martin

Někde jsem četl, že ten pronájem je do roku 2020

Tony

Já bych očekával, že koupí nějaké jednomotoráky

Kuba W

ty už nasazují do Řecka takže není třeba

Adam H

Tak proč ne že. A319 byla malá letadla, A320neo bude mnohem lepší, alespoň nebudou muset nasazovat QS B738. A ty 4 bych tipl na A220 jako náhradu za ATR. Pokud by nakonec koupili A321LR tak tipuju, že trasa PRG-DXB by přešla z QS na OK.

Petr

V tomto si dovolím oponovat. ATR je stále dobré letadlo na krátké tratě. Já osobně bych je ve flotile ponechal.

Adam H

Já bych je taky ponechal, ale někde jsem četl, že se uvažuje o jejich vyřazení. Každpádně A220 ve verzi 300 by takřka kapacitně nahradilo zmíněné A319 což by bylo fajn a A320neo je kapacitně na úrovni 738.

Petr

Souhlasím, i když A319 mi bude chybět. Nicméně A200-300 (dávám stále přednost označení CS300) je určitě velmi dobrá investice.

Adam H

Jo A319 jsou fajn letadla, taková útulná. Letěl jsem s nimi segment LTN-KEF a zpět s EZY.

Eidi

Je to tak, ATRka by měla být kompletně opustit flotilu do konce příštího roku.

Petr

A co bude létat na linkách, které zajišťují ATR? Budou zrušeny?

Jarmil

Ne, to už budou ty A220

Zdeněk

A to víte odkud?

Jen tak

ATR je průser. Opravdu to není dobré letadlo.

Zdeněk

ATR je dobré letadlo, jen není vhodné ho nasazovat např. na linku Praha-Bucuresti.

Jen tak

Není to dobré letadlo. před deseti lety ano, ale dnes se letectví posunulo trošku někam jinam.

Dokud v něm lítáte jednou za uhreský rok, tak je to zpříjemné zpestření nudného airbusového a boeingového lítání. pokud v něm dvakrát týdně lítate do německa , tak začnete zjištovat, že jakkoli je to letadlo, které odvedlo kus dobré práce, tak je to stará rachotina za zenitem, kterou cestující už jen nenávidí.

u nás ve firmě už lidi ATRko nesnáší, a raději létají germanwignsem (a to, že do dusseldorfu ted momentalne čsa nasazuje boeing, už na tom nic nemění)

Bilbo

Tři A320neo ale rozhodně nenahradí 30 Boeingu TVS a jeden Boeing ČSA, kterými jsou teď lety OK převážen operovány

Adam H

To nenahradí, ale ČSA bude mít své stroje na část svých linek. Samozřejmě těch 30 Boeingů neoperuje jen OK ale taky linky QS. Stav který je teď se dá považovat za zoufale provizorní.

ČSA teď z vlastních zdrojů má pouze 1x A330, 1x 738, 1x A319 a 6x ATR72. Dalších 5 A319 létá pro Eurowings.

Y.K.

Ani se není co divit, protože flotila postavená na A319 a ATR je/byla šílená (žádná větší kapacita na období zájmu, přitom ekonimoka provozu podobná A320). A220 by to mohly sakramentsky postrčit kupředu.

Jen tak

Ona to není náhrada 1:1 .. kapacita A220 dost kapacitu ATR převyšuje 🙂

a to, jestli by nějaká linka přešla z OK na QS (nebo naopak) nemá v podstatě smysl řešit – už teď ČSA provozuje lety s letadly smartwingsu, takže jestli to bude OK, QS nebo OKQS .. je jedno .)

Jakub Kosmider

Takže jedna firma bude ve stejnou dobu objednávat letadla Airbus a Boeing …? Dělá to sice hodně velkých společnosti ale ČSA a Smartwings … ?

Ondra

Nemají moc na vyber

Adam H

Tak když mají opci na Airbus s brzkým dodáním, tak je to mnohem lepší, než se zařadit na konec fronty na B737. Samozřejmě je tady taky riziko uzemnění celé flotily, pokud by se skládala pouze z 1 typu letadla.

Kolemjdouci

Ano, A321XLR z Prahy do USA v konfiguraci Y240 a jistě za stejnou cenu, jako se dá letět s widebody. To je sen.