České aerolinie škrtly objednávku čtyř nových airbusů A320neo, mají koupit jen tři
Vizualizace nového letadla A321XLR. Foto: Airbus
České aerolinie pořídí v příštích letech pouze tři nové Airbusy A320neo proti původně plánovaným sedmi strojům. Vyplývá to z přehledu
Samozřejmě mělo být s livery ČSA 😉
Doufám, že ty Airbusy budou s Kučery ČSA a ne SW!
Krach se blíží.
Off topic: hodlate se nejak branit tomu, ze od Vas server Planes.cz neustale opisuje a defacto Vase clanky vydava za sve?
To bychom si nikdy nedovolili kritizovat práci pánů Krska, Habarty a ruského trolla Čupy.
😁
😉
Korektní je poznamenat, že se nejedná o původní zprávu Zdopravy, ale o přepsaný a o něco rozšířený článek serveru Flighglobal na který je ostatně zde i odkaz.
V zásadě rozumná adaptace na skutečný vývoj v tomto segmentu dopravy a ekonomiky jako celku.
kde ty ty blaboly beres? permanentne tady trolis se skutecnym vyvojem a zcela ignorujes … skutecny vyvoj 😀
aspon by ses mohl naucit chapat souvislosti 🙂
Přemek je prorok Krizoprav. Když vytrvá, určitě se do nějaké krize trefí a pak bude mít na věky věků pravdu, amen. 🙂
S A321XLR asi chtějí konkurovat např. Delte, a její přímé lince na JFK se starým B 767 za 25.000 Kč
Jestli to budou prodávat za 20.000 tak se určitě cestující najdou, ale budou muset dávat teplé jídlo, na bagetu a vodu jim není nikdo z USA zvědavý :-)))
No, v tomhle se ČSA nijak neliší od amerických aerolinek. Na domácích letech v economy v USA většinou snack (a že jsou USA větší než Evropa) nebo jídlo ke koupení, na dálkovkách teplé jídlo, což servíruje i ČSA (ehm, na svých dvou dálkových linkách).
Jen abych se dovzdělal, která je ta druhá? 🙂
Rijád, nic zlomového. 🙂
uz predloni (kdy jsem naposled letel coast-to-coast) tak zavedli napriklad u DL a UA teple jidlo na NYC-SFO a NYC-LAX v Y. ale treba na Havaj ne 😀
zajimave … ta delta za dvacetpet ve skurecnosti lita za 12, ale pan presne vi, cemu tim konkuruje 😀
Jaký je vlastně předpokládaný termín dodání těch objednaných tří kusů A320?
2021 se mluvilo naposledy.
Nevíte někdo, na jak dlouho má ještě ČSA pronájem A330 od Korean Airlines? Aby s koncem pronájmu nebyla taky ukončena linka Praha-Soul provozována ČSA (bohužel jediná dálková linka ČSA). Jak je linka ČSA do Soulu obsazená a jak je komerčně úspěšná?
ono se v podstatě nedá mluvit o „lince čsa“ .. ona je to defakto linka Koreanu provozovaná ČSA
(provoz mezi Prahou a Koreou je docela velký, ale v důsledku mezivládních dohod nemohl Korean provozovat více letů, než provozuje, takže to vyřešili „outsorcingem“ do ČSA. takže – ta linka (bez ohledu na to, kdy končí pronájem) bude fungovat tak dlouho, dokud to bude Koreanu vyhovovat 🙂
Prý je teď slušně výdělečná.
Jj, přestali dělat nesmyslné rotace do Ruska a pod., kde se střídala s A319 a točí ji denodenně na Soulu. Nicméně do Soulu jsem letěl s Koreanem, ČSA bylo mnohem dražší. Ale jestli ji vytíží, proč ne, je to jejich politika.
Někde jsem četl, že ten pronájem je do roku 2020
Já bych očekával, že koupí nějaké jednomotoráky
ty už nasazují do Řecka takže není třeba
Tak proč ne že. A319 byla malá letadla, A320neo bude mnohem lepší, alespoň nebudou muset nasazovat QS B738. A ty 4 bych tipl na A220 jako náhradu za ATR. Pokud by nakonec koupili A321LR tak tipuju, že trasa PRG-DXB by přešla z QS na OK.
V tomto si dovolím oponovat. ATR je stále dobré letadlo na krátké tratě. Já osobně bych je ve flotile ponechal.
Já bych je taky ponechal, ale někde jsem četl, že se uvažuje o jejich vyřazení. Každpádně A220 ve verzi 300 by takřka kapacitně nahradilo zmíněné A319 což by bylo fajn a A320neo je kapacitně na úrovni 738.
Souhlasím, i když A319 mi bude chybět. Nicméně A200-300 (dávám stále přednost označení CS300) je určitě velmi dobrá investice.
Jo A319 jsou fajn letadla, taková útulná. Letěl jsem s nimi segment LTN-KEF a zpět s EZY.
Je to tak, ATRka by měla být kompletně opustit flotilu do konce příštího roku.
A co bude létat na linkách, které zajišťují ATR? Budou zrušeny?
Ne, to už budou ty A220
A to víte odkud?
ATR je průser. Opravdu to není dobré letadlo.
ATR je dobré letadlo, jen není vhodné ho nasazovat např. na linku Praha-Bucuresti.
Není to dobré letadlo. před deseti lety ano, ale dnes se letectví posunulo trošku někam jinam.
Dokud v něm lítáte jednou za uhreský rok, tak je to zpříjemné zpestření nudného airbusového a boeingového lítání. pokud v něm dvakrát týdně lítate do německa , tak začnete zjištovat, že jakkoli je to letadlo, které odvedlo kus dobré práce, tak je to stará rachotina za zenitem, kterou cestující už jen nenávidí.
u nás ve firmě už lidi ATRko nesnáší, a raději létají germanwignsem (a to, že do dusseldorfu ted momentalne čsa nasazuje boeing, už na tom nic nemění)
Tři A320neo ale rozhodně nenahradí 30 Boeingu TVS a jeden Boeing ČSA, kterými jsou teď lety OK převážen operovány
To nenahradí, ale ČSA bude mít své stroje na část svých linek. Samozřejmě těch 30 Boeingů neoperuje jen OK ale taky linky QS. Stav který je teď se dá považovat za zoufale provizorní.
ČSA teď z vlastních zdrojů má pouze 1x A330, 1x 738, 1x A319 a 6x ATR72. Dalších 5 A319 létá pro Eurowings.
Ani se není co divit, protože flotila postavená na A319 a ATR je/byla šílená (žádná větší kapacita na období zájmu, přitom ekonimoka provozu podobná A320). A220 by to mohly sakramentsky postrčit kupředu.
Ona to není náhrada 1:1 .. kapacita A220 dost kapacitu ATR převyšuje 🙂
a to, jestli by nějaká linka přešla z OK na QS (nebo naopak) nemá v podstatě smysl řešit – už teď ČSA provozuje lety s letadly smartwingsu, takže jestli to bude OK, QS nebo OKQS .. je jedno .)
Takže jedna firma bude ve stejnou dobu objednávat letadla Airbus a Boeing …? Dělá to sice hodně velkých společnosti ale ČSA a Smartwings … ?
Nemají moc na vyber
Tak když mají opci na Airbus s brzkým dodáním, tak je to mnohem lepší, než se zařadit na konec fronty na B737. Samozřejmě je tady taky riziko uzemnění celé flotily, pokud by se skládala pouze z 1 typu letadla.
Ano, A321XLR z Prahy do USA v konfiguraci Y240 a jistě za stejnou cenu, jako se dá letět s widebody. To je sen.